Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Търсим автомобил - моля, помагайте!


Препоръчан отговор


Здравейте!

Със съпругата ми се оглеждаме вече за семеен автомобил, понеже семейството ни се увеличи с още един член.
Като цяло през годините и двамата сме ползвали различни марки автомобили.

Аз съм шофирал : Honda, Toyota, BMW, Smart, Volkswagen.
Тя е шофирала : Mercedes, Toyota, Honda, Opel, Fiat.

Общо взето сме се ориентирали към бензинов мотор, на който евентуално след време ще бъде поставена газова инсталация. Спираме се на бензинов мотор поради няколко причини :

Възможност за газифициране (при необходимост)

По-евтин за поддръжка (като цяло, но не при всички модели)

По-бързо загряващ в зимни условия, а и като цяло

Предимно за градско ползване


Относно скоростна кутия, желаем да бъде автоматична, но това не важи за всички модели, понеже сме изчели доста за тях и общо взето знаем в кои модели е ОК да бъде автоматична и в кои е ОК да бъде ръчна. Това не означава, че знаем всичко за автоматични и ръчни скоростни кутии и ще Ви бъдем благодарни за Вашето мнение и опит с двете кутии.

В моментът се оглеждаме за комби или миниван.

Автомобилите, които сме гледали и попадат в тези категории са :

Volkswagen Touran I ( 2003-2006 ) : 1.6 бензин – 102 к.с.

Volkswagen Touran I ( facelift 2006 ) : 1.6 бензин – 102 к.с.

Audi A6 Avant (4F,C6) ( 2004-2008 ) : 2.4 бензин – 177 к.с.

Ford Focus Turnier II ( 2005-2010 ) : 2.0 бензин – 145 к.с.

Ford Focus III Wagon ( 2010-2014 ) : 1.6 бензин – 125 к.с.

Hyundai i30 I CW ( 2008-2010 ) : 1.6 бензин – 126 к.с.

Kia Ceed 1- series Sporty Wagon ( 2007-2010 ) : 2.0 бензин – 143 к.с.

Mercedes-Benz C-class T-modell ( S203, facelift 2004 ) ( 2004-2007 ) : C 200 Kompressor – 163 к.с.

Mercedes-Benz E-класа T-modell ( S211, facelift 2006 ) ( 2006-2009 ) : E 200 Kompressor – 184 к.с.

Opel Astra H Caravan ( 2004-2010 ) : 1.6 бензин – 105 к.с.

Opel Zafira B ( 2006-2008 ) : 1.6 бензин – 105 к.с.

Opel Zafira B ( facelift 2008 ) ( 2008-2010 ) : 1.8 бензин – 140 к.с.

Peugeot 307 Station Wagon ( facelift 2005 ) ( 2005-2008 ) : 2.0 бензин – 140 к.с.

Peugeot 407 SW ( 2006-2008 ) : 2.2 бензин – 160 к.с.

Toyota Avensis II Wagon ( 2003-2009 ) : 1.8 бензин – 129 к.с.

Toyota Corolla Verso III ( facelift 2007 ) ( 2005-2009 ) : 1.6 бензин – 132 к.с.

Toyota Corolla Verso III ( facelift 2007 ) ( 2005-2009 ) : 1.8 бензин – 147 к.с.

Volvo V50 ( 2004-2009 ) : 2.4 бензин – 140 к.с.


Като цяло това са всички автомобили, за които сме прочели някаква информация и то не малка, разбира се.
Все пак няма начин да сме изчели всичко за тях и затова разчитаме на Вашето мнение, а и едно е да си прочел някаква статистика, друго е някой, който има или е имал някой от всички изброени автомобили, да сподели своите впечатления.
За нас е важно да измежду всички автомобили, които сме гледали, да изберем спрямо цена-качество-обслужване най-добрият.
Бюджетът ни е 10 000 лева.
Надяваме се да намерим автомобил, който разбира се да струва под 10 000 лева и съответно с разликата до тази сума да успеем да го регистрираме, обслужим и т.н.
Това, разбира се, не означава, че ако намерим НАШИЯТ автомобил и той струва 10 000 лева няма да го купим – ще го купим, но просто ще ни е малко по-трудно после да направим всичко наведнъж по него.

Ами това е от нас.
С моята съпруга искаме да благодарим на всички, които ще се включат в този много важен за нас избор – семеен автомобил.

Също така предварително искам да помоля всички, които ще пишат по темата да бъдат ясни, точно и кратки с конкретни примери защо и как, без излишни разтягания на локуми.

Наясно сме, че разглеждаме много различни автомобили и като класове и като цени, но всеки един от тях би бил чудесният семеен автомобил за нас лично, но искаме да чуем и мнението на други хора, които вече имат или са имали някой от горепосочените марки и модели автомобили.

Също така приемаме и други предложения за семеен автомобил, различни от тези, за които ние се оглеждаме, стига наистина да получим адекватно и компетентно мнение защо и как.

Още веднъж Ви благодарим предварително!

Пожелаваме на всички Вас много успешна и здрава 2021 година и нека Бог да бъде с нас!

P.S. : Ако случайно темата НЕ е в правилният раздел, моля някой от администраторите да я премести в правилната такава.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За градски условия, евтина поддръжка, дуракоустойчив, сравнително нова година на производство то моят избор би бил Hyundai i30 I CW !

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, JohnTRIVOLTA написа:

За градски условия, евтина поддръжка, дуракоустойчив, сравнително нова година на производство то моят избор би бил Hyundai i30 I CW !

Здравейте!
Много Ви благодаря за бързият отговор!
Като цяло, освен изброените от нас автомобили, можете ли да препоръчате различен от тях или...?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, mihailbm написа:

Здравейте!
Много Ви благодаря за бързият отговор!
Като цяло, освен изброените от нас автомобили, можете ли да препоръчате различен от тях или...?

Градска и едновременно семейна кола може да е много разтегливо понятие погледнато дори от това какви коли сте гледали. Пример в моето семейство сме с две деца и преценихме, че една кола не е достатъчна. За това ни трябваше някаква градска, която ще се кара постоянно т.е. малка и икономична, но да може да се качим и всички ако се наложи с малко багаж. За целта си купихме Hyundai i20 1.2 с газ. - много сме доволни. Сега предстои закупуване на семеен голям автомобил , който да замени остарялата VW Bora 1.6 с газ. Тук мисля вече е хубаво колата да е дизел и задължително комби, понеже ще е тежка кола и ще и трябва тяга, няма да заемаме място с АГУ бутилката и т.н. пък и няма да се кара толкова често, колкото другата кола - вероятно ще е VW Passat 2.0 някъде от 2012 та на там!

За да не съм голословен за избора на Hyundai i30 , мога да потвърдя познанството си с няколко човека притежатели на същият и тяхното зодоволство от направеният избор. Един от тези хора е мъж /съпруг на семейни приятели/, който прави картестове и пише в следствие статии в автожурнали. На него бе предоставен за тест гореспоменатият модел , когато излезе, като такъв. В следствие той си го закупи същият тестов автомобил и е с него до ден днешен, като изказва само суперлативи за него, а не е да не са минали какви ли не автомобили през ръцете му !

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, JohnTRIVOLTA написа:

... За да не съм голословен за избора на Hyundai i30 , мога да потвърдя познанството си с няколко човека притежатели на същият и тяхното зодоволство от направеният избор. Един от тези хора е мъж /съпруг на семейни приятели/, който прави картестове и пише в следствие статии в автожурнали. На него бе предоставен за тест гореспоменатият модел , когато излезе, като такъв. В следствие той си го закупи същият тестов автомобил и е с него до ден днешен, като изказва само суперлативи за него, а не е да не са минали какви ли не автомобили през ръцете му !

Още веднъж Ви благодаря за коментара.
Точно от такива като Вашите коментари имам нужда - точно, ясни и обоснователни.
Ще се радвам, разбира се само ако е възможно, да се свържа по някакъв начин с този Ваш познат, за да обсъдим няколко неща по въпросният автомобил.
Ако желаете и можете да споделите как е възможно да се свържа с него - моля, пишете ми на ЛС.
Благодаря Ви.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, JohnTRIVOLTA написа:

За да не съм голословен за избора на Hyundai i30 , мога да потвърдя познанството си с няколко човека притежатели на същият и тяхното зодоволство от направеният избор. Един от тези хора е мъж /съпруг на семейни приятели/, който прави картестове и пише в следствие статии в автожурнали. На него бе предоставен за тест гореспоменатият модел , когато излезе, като такъв. В следствие той си го закупи същият тестов автомобил и е с него до ден днешен, като изказва само суперлативи за него, а не е да не са минали какви ли не автомобили през ръцете му !

Чакай малко сега...аз също мога да дам пример с моята Форд Фиеста, закупена 2011-та и тествана 2009-та ;) Още я карам и само суперлативи за нея. Вече десет години ще направи. Тук има и друго. между 80 и 95% от хората, закупили дадена марка автомобил, са доволни от него. Това е по статистика. Тоест, 8 или 9 човека, каращи даден автомобил, биха казали, че са доволни. Това не е предпоставка да извадим някой от общия случай и да кажем, ето, 9 човека от 10 са доволни от Мерцедес, без да си даваме сметка, че и 9 са доволни от БМВ или Хюндай примерно ;) 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, Ъндъртейкър написа:

Чакай малко сега...аз също мога да дам пример с моята Форд Фиеста, закупена 2011-та и тествана 2009-та ;) Още я карам и само суперлативи за нея. Вече десет години ще направи. Тук има и друго. между 80 и 95% от хората, закупили дадена марка автомобил, са доволни от него. Това е по статистика. Тоест, 8 или 9 човека, каращи даден автомобил, биха казали, че са доволни. Това не е предпоставка да извадим някой от общия случай и да кажем, ето, 9 човека от 10 са доволни от Мерцедес, без да си даваме сметка, че и 9 са доволни от БМВ или Хюндай примерно ;) 

Никой никого не спира да даде предложение, това се и иска,а пък питащият сам ще реши и избере от всички. Не случайно в първият си пост казвам , че това би бил моят избор. Инак то е ясно , че няма как да сме ползвали или поне да имаме по-близки впечатления от всички възможни автомобили дори и от тези гореспоменатите . Вероятно техници работещи в сервизи биха дали по-експертно мнение 😎

Също така , пример аз съм чел и питал доста преди да закупя автомобил в следната насоченост: коя марка и модел от съответната година на производство влизат най-рядко в сервиз, какво се чупи или е нужна на определено време подмяна ! Не е за подценяване и информацията за  автомобилите, като марка и модел, които изкарват най-много години под управлението , като Такси 😉

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, mihailbm написа:

Още веднъж Ви благодаря за коментара.
Точно от такива като Вашите коментари имам нужда - точно, ясни и обоснователни.
Ще се радвам, разбира се само ако е възможно, да се свържа по някакъв начин с този Ваш познат, за да обсъдим няколко неща по въпросният автомобил.
Ако желаете и можете да споделите как е възможно да се свържа с него - моля, пишете ми на ЛС.
Благодаря Ви.

Трудно би се свързал с някой , който не познава. Но Пацата е пич и може да се пробвате за връзка с него през контактите в сайта на който е редактор на секцията за автомобили!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като за начало може да стесните кръга, като кажете каква мощност да е мотора, тъй като това се отразява на данъка и гражданската. Поддръжката също.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, mihailbm написа:

Audi A6 Avant (4F,C6) ( 2004-2008 ) : 2.4 бензин – 177 к.с

Надявам се, че сте младо семейство и нямате нужда от малка кола като 1.6 бензин куб  например . Но скъпата кола с повече кубици си има и скъпата поддръжка , като застраховка например , гуми , и може да харчи повече в градско . Аз съм фен на ауди и затова за идеален и стабилен семеен автомобил ви предлагам това . Ако искате се замислете и за Volkswagen Toureg , или Audi q7 вече може да се намери за 10 000 лв.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, JohnTRIVOLTA написа:

Трудно би се свързал с някой , който не познава. Но Пацата е пич и може да се пробвате за връзка с него през контактите в сайта на който е редактор на секцията за автомобили!

Благодаря!

преди 52 минути, Eclipse2G написа:

Като за начало може да стесните кръга, като кажете каква мощност да е мотора, тъй като това се отразява на данъка и гражданската. Поддръжката също.

Търси се автомобил между 100 и 200 к.с.
Данък, гражданска, автокаско - не са ни проблем и не ни плашат като разход.
Плашат ни разходи по висене по сервизи и скъпи консумативи за даден автомобил.
Ясно е, че ако стесним кръга ще е много по-лесно, но всеки един от горепосочените автомобили го харесваме, но и всеки един от тях има недостатъци и то не малки. Можех да напиша "+" и "-" за всеки един от тях, но поста щеше да стане много дълъг и едва ли някой щеше да го прочете.
Просто решихме да пишем във форума, за да могат различни хора да споделят своя личен опит със своя личен автомобил - разход, подръжка, динамика, качество и т.н. , но явно никой не може да ни хване идеята... за съжаление :(

преди 42 минути, adersa написа:

Надявам се, че сте младо семейство и нямате нужда от малка кола като 1.6 бензин куб  например . Но скъпата кола с повече кубици си има и скъпата поддръжка , като застраховка например , гуми , и може да харчи повече в градско . Аз съм фен на ауди и затова за идеален и стабилен семеен автомобил ви предлагам това . Ако искате се замислете и за Volkswagen Toureg , или Audi q7 вече може да се намери за 10 000 лв.

Здравейте!
Да, младо семейство сме и не сме привърженици и двамата на високите скорости.
Важно е колата да има мощност, за да можем да разчитаме при нея, ако се създаде рискова ситуация .. т.е. като "я настъпя" да съм сигурен, че ще изпреваря и ще се престроя безпроблемно, но това не е най-важното, разбира се.
Можем да караме и сме карали автомобил 100 к.с.
Не искаме джип... В началото гледахме само джипове, но се отказахме... Има много причини, заради които не отказахме, но няма смисъл да разводнявам темата излишно.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Moeто мнение относно зададените коли е следното:

Volkswagen Touran I ( 2003-2006 ) : 1.6 бензин – 102 к.с. – Този модел с този двигател не отговаря на изискването , колата да бъде достатъчно пъргава , когато се наложи бързо изпреварване в извънградски условия.  Двигателя носи идеално на газ . Отлична кола.

Volkswagen Touran I ( facelift 2006 ) : 1.6 бензин – 102 к.с. – същото , като горното.

Audi A6 Avant (4F,C6) ( 2004-2008 ) : 2.4 бензин – 177 к.с. не ,че нещо лошо искам да кажа ..., но каква е идеята да се вземе стар бензинов 6 цилиндров двигател и колата да е с алуминиево окачване. Колата е сравнима като комфорт от всички изброени само с Mercedes-Benz E-класа. Все пак , автора да потърси инфо , колко ще му харчи тоя двигател примерно зимата, градско.. Отделно всички други досадни неща , които са характерни са някои модели стари ВАГ автомобили , като се почне от това да ти се провисне тапицерията на тавана минем през гадния им автоматик мултитроник и приключим с алуминиевите носачи на предницата.

Ford Focus Turnier II ( 2005-2010 ) : 2.0 бензин – 145 к.с. – нямам мнение

Ford Focus III Wagon ( 2010-2014 ) : 1.6 бензин – 125 к.с. На тоя Фокус , всичкия копчелък(толкоз много) така са му го изсипали на централната конзола ,че е много удобно докато търсиш с поглед правилното копче да направиш някое птп. Двигателя Екобоост е с директно впръскване(ако не селъжа) и не е подходящ за газифициране. Този двигател постави новото начало в автомобило строенето , където съвременните тенденции са да се правят малки кубатури, три цилидъра , с програмиран по- малък ресурс, все по олекотени и чупливо податливи. Да, факт е ,че са по- икономични и по динамични, но на каква цена... Ако авторът иска двигател с турбо и директно впръскване по- добре да не е баш от първите произведени. Като цяло този Екообост(въпреки,че беше много награждаван) не е безпроблемен двигател. Инфо има във форума на Форд.

Hyundai i30 I CW ( 2008-2010 ) : 1.6 бензин – 126 к.с.- Отличен автомобил. Няма турбо.Ако е ръчка , при изпреварване , трябва да се борави бързо с лоста за да се вдигнат оборотите и колата да тръгне. Автоматика им доколкото зная е безпроблемен , но от тези години ще е бавен и харчещ. Носи без проблем на газ.  

Kia Ceed 1- series Sporty Wagon ( 2007-2010 ) : 2.0 бензин – 143 к.с. Всичко е същото като при i30 с тази разлика ,че при този двигател ще имаш да сменяш ангренажен ремък , което си е разход на определени километри, докато 1.6 е с верига. Все пак с тоя най- голям двигател по често изпадат коли с най- високото ниво на оборудване, полукожен салон , кожен волан, вход за флашка ,автоматик, панорамен люк и т.н.

Mercedes-Benz C-class T-modell ( S203, facelift 2004 ) ( 2004-2007 ) : C 200 Kompressor – 163 к.с. – Отличен избор, като модел и двигател. Отговаря на всички изисквания. Разбира се с по – скъпа подръжка ще е от Киа.

Mercedes-Benz E-класа T-modell ( S211, facelift 2006 ) ( 2006-2009 ) : E 200 Kompressor – 184 к.с.- Същото , като горното.

Opel Astra H Caravan ( 2004-2010 ) : 1.6 бензин – 105 к.с. – Колата с тази комби каросерия и въпросния двигател , не е ок за изпреварване. Това мисля,че беше Екотек.. следователно масларка. Невървяща кола и харчеща масло- нема смисъл. От 2007 година на всички Опели нататък слагат една ръчна кутия , която е проблемна.М32 май беше или нещо такова. Като цяло на тоя Опел Комби , много му отива дизеловия вариант , който са го взели от Фиат 1.9(120 или 150 коня) . Отличен двигател , отличен вървеж , здрав, икономичен, непретенциозен.

Opel Zafira B ( 2006-2008 ) : 1.6 бензин – 105 к.с.- същото като горното.

Opel Zafira B ( facelift 2008 ) ( 2008-2010 ) : 1.8 бензин – 140 к.с. –този мотор е по адекватен , като вървеж...,но нищо особенно. Носи на газ.

Peugeot 307 Station Wagon ( facelift 2005 ) ( 2005-2008 ) : 2.0 бензин – 140 к.с. – нямам мнение.

Peugeot 407 SW ( 2006-2008 ) : 2.2 бензин – 160 к.с. – по принцип не съм фен на френските коли , заради проблемната електроника и куп други неща. Този модел , моите впечатления са ,че е един от възможно най- проблемните. Точно в тези години мисля,че автоматика , който слагаха на Пежо/Ситроен беше голям боклук.

Toyota Avensis II Wagon ( 2003-2009 ) : 1.8 бензин – 129 к.с. –тази кола , би трябвало да ви е един от фаворитите. Отлична е в комбинация с тоя мотор. До към 2005 произведените имаха лек проблем с харченето на масло , но нищо фрапиращо а и вероятността да попаднете на неремонтирана такава не е голяма. Носи на газ ...,не са от най- препоръчителните за газифициране. Търсете такава , която е без газ и и сложете вие. След 100 к километра евентуално може да се наложи да се отваря двигател , но ремонта не е кой знае какво като сума.

Toyota Corolla Verso III ( facelift 2007 ) ( 2005-2009 ) : 1.6 бензин – 132 к.с. – Тук нещата , според мен не си ги написал съвсем точно. Конските сили отговарят на следващото поколение , което се нарича само Toyota Verso(без Corolla). Става въпрос за ново поколение двигатели , които се наричат valvematic и ги дават ,че са малко по- вървящи и малко по- икономични от vvti. Но , няма значение , кой двигател ще вземеш , защото всички са отлични. Единствено 110 коня ,може да дойде малко слаб. Не трябва да вземаш автоматик ммт. На нормалната Королла го слагаха .. мисля,че го слагат и на тоя мини ван. Тази кола е много по- добър  избор от Зафира.

Toyota Corolla Verso III ( facelift 2007 ) ( 2005-2009 ) : 1.8 бензин – 147 к.с.

Volvo V50 ( 2004-2009 ) : 2.4 бензин – 140 к.с.- нямам мнение.

Като цяло има логика , автора да смята ,че избора на двигател трябва да бъде едно от водещите неща.

Моите предложения са да погледнета , към два определени бензинови двигателя с турбо без директно впръскване(тоест носещи на газ). Турбото е нещо много хубаво за извънградско каране , за изпреварвания и т.н. Въпросните двигатели ги слагат в различни марки и модели със всякави каросерии(мини, хечбек, комби, миниван)

1.8 turbo на ВАГ

Семейно комби с евтина подръжка е Skoda Octavia 1. Колата въпреки,че се произвежда до 2010 год. , си изглежда за съжаление ,като кола от миналия век. Все пак може да погледнете за някоя такава vrs версия , те изглеждат по- добре и понеже се водят семейни коли има вероятност не са и взели душичката.

Skoda Superb 1- сравнима е с Audi a6 , Passat ...,но ми се струва,че ще се издържа една идея по- евтино.

A6 и него го има с този мотор , но по- старичките. При А4 го слагат до по късни години в сравнение с А6.

Seat Exeo- Toва е модела с този мотор, който е най- млад ,като години.Мисля,че се среща в комби екземляри от 2010 година. Въпросната кола е копи пейст на Audi A4 B7. Поради това , че емблемата не е на Ауди , че не са имали разходи за разработка, тук таме спестен някой висококачествен материал, тази кола като стойност я пускат на цената на Голф, а реално е по-висок клас кола. Този Сеат е с алуминиево окачване ! .. за разлика от Шкода Октавия примерно.

1.4 turbo jet (120 коня) на Фиат. Слагат го в доста автомобили от концерна , като се почне Фиат Браво , Алфа Ромео Джулиета , Ланча Делта.Щом автора се замисля за френска кола , според мен Италианските в никакъв случай не са по- лоши от френските. Джулиетата ,аз не мога да кажа,че става за семейна кола , но въпросната Ланча наподобява сякаш малко мини ван.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, gogogo79 написа:

Moeто мнение относно зададените коли е следното:

 

Volkswagen Touran I ( 2003-2006 ) : 1.6 бензин – 102 к.с. – Този модел с този двигател не отговаря на изискването , колата да бъде достатъчно пъргава , когато се наложи бързо изпреварване в извънградски условия.  Двигателя носи идеално на газ . Отлична кола.

 

Volkswagen Touran I ( facelift 2006 ) : 1.6 бензин – 102 к.с. – същото , като горното.

 

Audi A6 Avant (4F,C6) ( 2004-2008 ) : 2.4 бензин – 177 к.с. не ,че нещо лошо искам да кажа ..., но каква е идеята да се вземе стар бензинов 6 цилиндров двигател и колата да е с алуминиево окачване. Колата е сравнима като комфорт от всички изброени само с Mercedes-Benz E-класа. Все пак , автора да потърси инфо , колко ще му харчи тоя двигател примерно зимата, градско.. Отделно всички други досадни неща , които са характерни са някои модели стари ВАГ автомобили , като се почне от това да ти се провисне тапицерията на тавана минем през гадния им автоматик мултитроник и приключим с алуминиевите носачи на предницата.

 

Ford Focus Turnier II ( 2005-2010 ) : 2.0 бензин – 145 к.с. – нямам мнение

 

Ford Focus III Wagon ( 2010-2014 ) : 1.6 бензин – 125 к.с. На тоя Фокус , всичкия копчелък(толкоз много) така са му го изсипали на централната конзола ,че е много удобно докато търсиш с поглед правилното копче да направиш някое птп. Двигателя Екобоост е с директно впръскване(ако не селъжа) и не е подходящ за газифициране. Този двигател постави новото начало в автомобило строенето , където съвременните тенденции са да се правят малки кубатури, три цилидъра , с програмиран по- малък ресурс, все по олекотени и чупливо податливи. Да, факт е ,че са по- икономични и по динамични, но на каква цена... Ако авторът иска двигател с турбо и директно впръскване по- добре да не е баш от първите произведени. Като цяло този Екообост(въпреки,че беше много награждаван) не е безпроблемен двигател. Инфо има във форума на Форд.

 

Hyundai i30 I CW ( 2008-2010 ) : 1.6 бензин – 126 к.с.- Отличен автомобил. Няма турбо.Ако е ръчка , при изпреварване , трябва да се борави бързо с лоста за да се вдигнат оборотите и колата да тръгне. Автоматика им доколкото зная е безпроблемен , но от тези години ще е бавен и харчещ. Носи без проблем на газ.  

 

Kia Ceed 1- series Sporty Wagon ( 2007-2010 ) : 2.0 бензин – 143 к.с. Всичко е същото като при i30 с тази разлика ,че при този двигател ще имаш да сменяш ангренажен ремък , което си е разход на определени километри, докато 1.6 е с верига. Все пак с тоя най- голям двигател по често изпадат коли с най- високото ниво на оборудване, полукожен салон , кожен волан, вход за флашка ,автоматик, панорамен люк и т.н.

 

Mercedes-Benz C-class T-modell ( S203, facelift 2004 ) ( 2004-2007 ) : C 200 Kompressor – 163 к.с. – Отличен избор, като модел и двигател. Отговаря на всички изисквания. Разбира се с по – скъпа подръжка ще е от Киа.

 

Mercedes-Benz E-класа T-modell ( S211, facelift 2006 ) ( 2006-2009 ) : E 200 Kompressor – 184 к.с.- Същото , като горното.

 

Opel Astra H Caravan ( 2004-2010 ) : 1.6 бензин – 105 к.с. – Колата с тази комби каросерия и въпросния двигател , не е ок за изпреварване. Това мисля,че беше Екотек.. следователно масларка. Невървяща кола и харчеща масло- нема смисъл. От 2007 година на всички Опели нататък слагат една ръчна кутия , която е проблемна.М32 май беше или нещо такова. Като цяло на тоя Опел Комби , много му отива дизеловия вариант , който са го взели от Фиат 1.9(120 или 150 коня) . Отличен двигател , отличен вървеж , здрав, икономичен, непретенциозен.

 

Opel Zafira B ( 2006-2008 ) : 1.6 бензин – 105 к.с.- същото като горното.

 

Opel Zafira B ( facelift 2008 ) ( 2008-2010 ) : 1.8 бензин – 140 к.с. –този мотор е по адекватен , като вървеж...,но нищо особенно. Носи на газ.

 

Peugeot 307 Station Wagon ( facelift 2005 ) ( 2005-2008 ) : 2.0 бензин – 140 к.с. – нямам мнение.

 

Peugeot 407 SW ( 2006-2008 ) : 2.2 бензин – 160 к.с. – по принцип не съм фен на френските коли , заради проблемната електроника и куп други неща. Този модел , моите впечатления са ,че е един от възможно най- проблемните. Точно в тези години мисля,че автоматика , който слагаха на Пежо/Ситроен беше голям боклук.

 

Toyota Avensis II Wagon ( 2003-2009 ) : 1.8 бензин – 129 к.с. –тази кола , би трябвало да ви е един от фаворитите. Отлична е в комбинация с тоя мотор. До към 2005 произведените имаха лек проблем с харченето на масло , но нищо фрапиращо а и вероятността да попаднете на неремонтирана такава не е голяма. Носи на газ ...,не са от най- препоръчителните за газифициране. Търсете такава , която е без газ и и сложете вие. След 100 к километра евентуално може да се наложи да се отваря двигател , но ремонта не е кой знае какво като сума.

 

Toyota Corolla Verso III ( facelift 2007 ) ( 2005-2009 ) : 1.6 бензин – 132 к.с. – Тук нещата , според мен не си ги написал съвсем точно. Конските сили отговарят на следващото поколение , което се нарича само Toyota Verso(без Corolla). Става въпрос за ново поколение двигатели , които се наричат valvematic и ги дават ,че са малко по- вървящи и малко по- икономични от vvti. Но , няма значение , кой двигател ще вземеш , защото всички са отлични. Единствено 110 коня ,може да дойде малко слаб. Не трябва да вземаш автоматик ммт. На нормалната Королла го слагаха .. мисля,че го слагат и на тоя мини ван. Тази кола е много по- добър  избор от Зафира.

 

Toyota Corolla Verso III ( facelift 2007 ) ( 2005-2009 ) : 1.8 бензин – 147 к.с.

 

Volvo V50 ( 2004-2009 ) : 2.4 бензин – 140 к.с.- нямам мнение.

 

Като цяло има логика , автора да смята ,че избора на двигател трябва да бъде едно от водещите неща.

 

Моите предложения са да погледнета , към два определени бензинови двигателя с турбо без директно впръскване(тоест носещи на газ). Турбото е нещо много хубаво за извънградско каране , за изпреварвания и т.н. Въпросните двигатели ги слагат в различни марки и модели със всякави каросерии(мини, хечбек, комби, миниван)

 

1.8 turbo на ВАГ

 

Семейно комби с евтина подръжка е Skoda Octavia 1. Колата въпреки,че се произвежда до 2010 год. , си изглежда за съжаление ,като кола от миналия век. Все пак може да погледнете за някоя такава vrs версия , те изглеждат по- добре и понеже се водят семейни коли има вероятност не са и взели душичката.

 

Skoda Superb 1- сравнима е с Audi a6 , Passat ...,но ми се струва,че ще се издържа една идея по- евтино.

 

A6 и него го има с този мотор , но по- старичките. При А4 го слагат до по късни години в сравнение с А6.

 

Seat Exeo- Toва е модела с този мотор, който е най- млад ,като години.Мисля,че се среща в комби екземляри от 2010 година. Въпросната кола е копи пейст на Audi A4 B7. Поради това , че емблемата не е на Ауди , че не са имали разходи за разработка, тук таме спестен някой висококачествен материал, тази кола като стойност я пускат на цената на Голф, а реално е по-висок клас кола. Този Сеат е с алуминиево окачване ! .. за разлика от Шкода Октавия примерно.

 

1.4 turbo jet (120 коня) на Фиат. Слагат го в доста автомобили от концерна , като се почне Фиат Браво , Алфа Ромео Джулиета , Ланча Делта.Щом автора се замисля за френска кола , според мен Италианските в никакъв случай не са по- лоши от френските. Джулиетата ,аз не мога да кажа,че става за семейна кола , но въпросната Ланча наподобява сякаш малко мини ван.

 

Просто нямам думи да изкажа за написаното ... Ето точно заради такива коментари, като този, решихме да пишем по форумите! Изключително сме Ви благодарни за изчерпателното и пояснително мнение за всеки един от моделите, за които сме чели и набелязали. Признавам си - някои неща, които сте написал НЕ ги знаех, за което още веднъж Ви благодаря за изчерпателният отговор! Най-накраят някой да ни разбере наистина замисъла на поста и да отговори на 100% адекватно!

Toyota Avensis именно заради това е избягван от нас, понеже знам, че в даден момент ще му се сложи АГУ и след време ще се започнат драмите...

 

Mercedes Benz T-Model C-classe 200 Kompressor 163 к.с. автоматик - това за нас е възможно най-добрият вариант, но за съжаление facelift модели, които са силно препоръчителни, хубави бройки, които сме гледали са над 7500 лева.. след това регистрация, еко такса, гражданска, винетка, автокаско, АГУ (задължително), пране, пастиране, абсолютно пълно обслужване на всичко - от течности до нови гуми.. и става много дебела работа за толкова стар автомобил... А и нещата не са само това.. След това имаш и по-скъпа поддръжка - все пак караш Mercedes Benz... това е! Предпочитаме да си даваме парите за детето и екскурзии, отколкото за 2-3 часовият кеф от шофирането на Mercedes, поне към този момент - това е сама истина, няма какво да се лъжем. 

Ще погледнем Skoda Octavia 1 и Seat Exeo. Също така сме гледали и Fiat, но там доказаните двигатели са дизеловите, а ние на този етап ги избягваме. Иначе бяхме харесали Fiat Croma, но...

Още веднъж ОГРОМНИ благодарности за поста Ви!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Едно е какво се говори за някой модел, друго е какво може да се случи при вас. Автомата е скъп за ремонт.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, JohnTRIVOLTA написа:

Никой никого не спира да даде предложение, това се и иска,а пък питащият сам ще реши и избере от всички. Не случайно в първият си пост казвам , че това би бил моят избор. Инак то е ясно , че няма как да сме ползвали или поне да имаме по-близки впечатления от всички възможни автомобили дори и от тези гореспоменатите . Вероятно техници работещи в сервизи биха дали по-експертно мнение 😎

Също така , пример аз съм чел и питал доста преди да закупя автомобил в следната насоченост: коя марка и модел от съответната година на производство влизат най-рядко в сервиз, какво се чупи или е нужна на определено време подмяна ! Не е за подценяване и информацията за  автомобилите, като марка и модел, които изкарват най-много години под управлението , като Такси 😉

За сервизите не съм съгласен. Това би било вярно, ако всички марки и модели бяха продадени по 1000 бройки примерно и ако посещават само един тип сервизи. Тогава да кажеш, тоя по-малко посещава, другия повече. Но точно тая статистика се замества от статистиките на DEKRA примерно. А там ясно са очертани две неща. Първо, по-новия автомобил като година и модел на производство, е с по-малко проблеми, дори на повече километри. Второ, повтарящи се дефекти има за всички автомобили и точно това е важно да се гледа, макар че няма как да се сравняват нови модели със стари модели, защото просто няма статистика на всички нива. След години ще има и историците ще кажат - тоя модел бе най-добрия, а тоя, дето се смяташе за добър, не толкова.  Но като цяло едно нещо се вижда - малко километри, малко години. Това е целта. Дефектите са различни при различното сравняване на автомобили. Примерно тия на малко години, може би никога няма да имат в статистиката проблеми с ръжда, изпускателна система, може би и ремъци, които биха довели до по-съществени проблеми ако не са сменяни навреме. Тия на много години и малко километри, никога пък няма да стигнат до износване на даден агрегат, дължащ се на голям пробег. Тоест, проблемите в дввата случая са съвсем различни. Това, че една кола влиза в сервиза не означава, че дефектът е много голям или пък пренебрежимо малък. Няма как в един форум да се препоръча даден автомобил, та бил и специализиран форум. Няма как един сервиз да направи препоръка за автомобили, защото той не води статистика за продажбите в България,  не води и статистика за изминати километри, години и така нататък. Всичко както се казва е на късмет, но не толкова, защото ако се погледне статистиката на Dekra   примерно, там се вижда средният пробег на даден модел автомобил, вижда се колко и какви дефекти дава до 150 000 км да кажем, вижда се и какви дефекти се наслагат, ако автомбоиолът е малко каран, но пък на много години. Това за мен е най-меродавната статистика за автомбоили на старо, но не бива да се сравняват 2 модела, защото статистиката обединява проблемите на автомобилите и при малък пробег много години стаж и при голям пробег с малко години стаж. Нещата са абсолютно несравними, дефектите също. Пак ще дам пример с това, че един автомобил на 3 годни и 200 000 км, може да няма проблеми нито с ремъци, нито с ръжда, нито с изпускателна система. Докато автомобил на 50 000 км, но на 7-8 години, може да има тия проблеми, които и да водят до по-сериозни! Разбира се и тоя на 3 години с 200 000 км пробег, може да предизвика съвсем други проблеми и пак да ти изсмучат паричките от картата. 

Нещата изобщо не са еднозначни. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Ъндъртейкър написа:

За сервизите не съм съгласен. Това би било вярно, ако всички марки и модели бяха продадени по 1000 бройки примерно и ако посещават само един тип сервизи. Тогава да кажеш, тоя по-малко посещава, другия повече. Но точно тая статистика се замества от статистиките на DEKRA примерно. А там ясно са очертани две неща. Първо, по-новия автомобил като година и модел на производство, е с по-малко проблеми, дори на повече километри. Второ, повтарящи се дефекти има за всички автомобили и точно това е важно да се гледа, макар че няма как да се сравняват нови модели със стари модели, защото просто няма статистика на всички нива. След години ще има и историците ще кажат - тоя модел бе най-добрия, а тоя, дето се смяташе за добър, не толкова.  Но като цяло едно нещо се вижда - малко километри, малко години. Това е целта. Дефектите са различни при различното сравняване на автомобили. Примерно тия на малко години, може би никога няма да имат в статистиката проблеми с ръжда, изпускателна система, може би и ремъци, които биха довели до по-съществени проблеми ако не са сменяни навреме. Тия на много години и малко километри, никога пък няма да стигнат до износване на даден агрегат, дължащ се на голям пробег. Тоест, проблемите в дввата случая са съвсем различни. Това, че една кола влиза в сервиза не означава, че дефектът е много голям или пък пренебрежимо малък. Няма как в един форум да се препоръча даден автомобил, та бил и специализиран форум. Няма как един сервиз да направи препоръка за автомобили, защото той не води статистика за продажбите в България,  не води и статистика за изминати километри, години и така нататък. Всичко както се казва е на късмет, но не толкова, защото ако се погледне статистиката на Dekra   примерно, там се вижда средният пробег на даден модел автомобил, вижда се колко и какви дефекти дава до 150 000 км да кажем, вижда се и какви дефекти се наслагат, ако автомбоиолът е малко каран, но пък на много години. Това за мен е най-меродавната статистика за автомбоили на старо, но не бива да се сравняват 2 модела, защото статистиката обединява проблемите на автомобилите и при малък пробег много години стаж и при голям пробег с малко години стаж. Нещата са абсолютно несравними, дефектите също. Пак ще дам пример с това, че един автомобил на 3 годни и 200 000 км, може да няма проблеми нито с ремъци, нито с ръжда, нито с изпускателна система. Докато автомобил на 50 000 км, но на 7-8 години, може да има тия проблеми, които и да водят до по-сериозни! Разбира се и тоя на 3 години с 200 000 км пробег, може да предизвика съвсем други проблеми и пак да ти изсмучат паричките от картата. 

Нещата изобщо не са еднозначни. 

Пореден добър коментар, благодаря!

Искам само да кажа нещо от всичко, което сте написали и то се отнася за “малко години” и “малко километри”.

Имам познат, живее в Германия, кара сравнително нов автомобил на малко години, но... какво прави той, за да може да минава без проблем през Dekra и да плаща по-малко застраховки, данъци и т.н. .. Ами познайте - идва си до БГ, връща километража на автомобила си, после се връща в Германия и минава без проблеми през Dekra и т.н. И това е съвсем истинска случка, която вече 2-3 пъти се случва ... И така имаме нова кола, на малко години и на “малко” километри!

А дали само той го прави това упражнение... Ще Ви кажа - НЕ, почти всички “баби” и “дядовци”, от които нашите търгаши купуват автомобили го правят и то от много години насам... И да, за Германия Ви говоря, за онази “бялата” държава с многото правила и закони!

🙂

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, gogogo79 написа:

Ford Focus III Wagon ( 2010-2014 ) : 1.6 бензин – 125 к.с. На тоя Фокус , всичкия копчелък(толкоз много) така са му го изсипали на централната конзола ,че е много удобно докато търсиш с поглед правилното копче да направиш някое птп. Двигателя Екобоост е с директно впръскване(ако не селъжа) и не е подходящ за газифициране. Този двигател постави новото начало в автомобило строенето , където съвременните тенденции са да се правят малки кубатури, три цилидъра , с програмиран по- малък ресурс, все по олекотени и чупливо податливи. Да, факт е ,че са по- икономични и по динамични, но на каква цена... Ако авторът иска двигател с турбо и директно впръскване по- добре да не е баш от първите произведени. Като цяло този Екообост(въпреки,че беше много награждаван) не е безпроблемен двигател. Инфо има във форума на Форд.

Нещо си объркал. Моторът на Фокус не е 1.6 литра и 125 к.с. Или по-точно, това не е трицилиндровия, за който даваш мнение.  относно издръжливостта...да, има мнения, че тия мотори са по-високооборотни като цяло ( все пак работят 3, а не 4 цилиндъра при еднолитровия мотор), но всъщност износването е същото за 100 000км. Тоест, несъществено. В случаят при ранните Екобуст проблемът бе съвсем другаде - Загуба на охладителна течност, от там прегряване и дори пожар. Имаше сервизни акции, включително в България.  В сервизната акция за България е валидно следното: "Монтиране на нов съд за охладителната течност, датчик за следене нивото на охладителна течност, термостат и два кабела (за 1.6 EcoBoost) и подмяна на маркуч от разширителен съд до термостат (за 1.0-литровия)".  Ако някой още не е минал сервиза, което е почти невероятно, да, тия мотори са ненадеждни. Но вероятността бих казал е едно на милион при положение, че дефектите са открити още докато автомобилите са били в гаранция и в 99% от случаите купувачите ползват официалния сервиз. 

 

Относно копчалъците...има някакво неразбиране и четене на килограм в специализирани  автомобилни списания, където за да се изтъкне недостатък на даден модел, се намираше и намира нещо. Иначе не върви да акжеш - тоя автмобил е идеален. Аз карам Фиеста с доста копчета на централанта конзола. Като я купих, изброих 72 броя. Но нека се знае нещо. МНого от копчетата никога не се ползват. Много от тях са дублирани и дори има три възможности за задействане на дадена система. Примерно радиото и изобщо музиката, може да се ръководи от копчета( за 10 години съм се пробвал няколко пъти), може да се ръководи с глас, може и от волана. Реално при Форд всичко се прави от волана най-вече. Може и с глас, примерно да си включвам блутута за музиката или пък да набирам и отговарям на телефонни обаждания. Но копчетата реално не се ползват от никого, макар да са си там и през нощта дори да кефят.  Ползват се копчетата на волана, които се наизустяват за дни или айде за седмици. Научавам си няколко гласови команди и това ми стига, да си карам Фиестата.  Не е вярно, че копчетата са много и се бъркат. Сигурно за някой неандерталец, дето никога няма да възприеме, че е най-добре да ползва волана си за команди, ще са много и ще се бърка. Но ако говорим за малко по-новите модели, те си имат и следене на лентата за движение. От там, дори да се отплеснеш, движението ти може да бъде коригирано.  Ако има критики към интериора, те са съвсем различни от копчалъците. Примерно по-твърди пластмаси в долната част, някои стъпки назад спрямо по-старият модел, които са направени, за да удовлетворят недоволните преди това, но пък създават ново недоволство, защото са премахнати други добри решения при старите модели. 

преди 25 минути, mihailbm написа:

Пореден добър коментар, благодаря!

Искам само да кажа нещо от всичко, което сте написали и то се отнася за “малко години” и “малко километри”.

Имам познат, живее в Германия, кара сравнително нов автомобил на малко години, но... какво прави той, за да може да минава без проблем през Dekra и да плаща по-малко застраховки, данъци и т.н. .. Ами познайте - идва си до БГ, връща километража на автомобила си, после се връща в Германия и минава без проблеми през Dekra и т.н. И това е съвсем истинска случка, която вече 2-3 пъти се случва ... И така имаме нова кола, на малко години и на “малко” километри!

А дали само той го прави това упражнение... Ще Ви кажа - НЕ, почти всички “баби” и “дядовци”, от които нашите търгаши купуват автомобили го правят и то от много години насам... И да, за Германия Ви говоря, за онази “бялата” държава с многото правила и закони!

🙂

 

Аз пък мога да ти покажа снимки от Ауто Билд, което е германско списание и където имаше точно таква сатия - за връщане на километражите в Германия. Та там връщането е в същия мащаб като в България. Хората за 200 лева върнаха километража на тествания си Мерцедес C  класа от над 200 000 км на 80 000 км и така вдигнаха цената му от  реални 6000 евро на 12-13 000 евро. Отидоха при специалист и той не можа да различи, дали автомобилът е на 80 000 или на 200 000. В Германия  по спомнен 70% от продаваните автомобили са с коригиран километраж. Това по автокъщите. А това, че твоят познат е пристигнал в БГ е за това, защото тук си е намерил ниска цена, а и вероятно там няма връзките за 200 лева да си върне километража. И да, това е минималното за връщане, защото данните за истинският пробег се записват. В Германия трябва да се плати десетократно повече, да ти заличат всички данни. В България вероятно е намерил хора, които за много по-малко пари да му направят и това. 

 

И малко встрани от темата, но преди 2 седмици говорих с един приятел, дето работи в Германия. Преди ми бе колега. Та той ми обясни, как се българизират работодателите и там. Не му плащат осигуровки, а когато се разболее, шефа му го минава със собствената си здравна застраховка. Та той ми се подсмиваше, как ние, българите, сме научили вече германците на далавери ;) 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Ъндъртейкър написа:

Нещо си объркал. Моторът на Фокус не е 1.6 литра и 125 к.с. Или по-точно, това не е трицилиндровия, за който даваш мнение.  относно издръжливостта...да, има мнения, че тия мотори са по-високооборотни като цяло ( все пак работят 3, а не 4 цилиндъра при еднолитровия мотор), но всъщност износването е същото за 100 000км. Тоест, несъществено. В случаят при ранните Екобуст проблемът бе съвсем другаде - Загуба на охладителна течност, от там прегряване и дори пожар. Имаше сервизни акции, включително в България.  В сервизната акция за България е валидно следното: "Монтиране на нов съд за охладителната течност, датчик за следене нивото на охладителна течност, термостат и два кабела (за 1.6 EcoBoost) и подмяна на маркуч от разширителен съд до термостат (за 1.0-литровия)".  Ако някой още не е минал сервиза, което е почти невероятно, да, тия мотори са ненадеждни. Но вероятността бих казал е едно на милион при положение, че дефектите са открити още докато автомобилите са били в гаранция и в 99% от случаите купувачите ползват официалния сервиз. 

 

Относно копчалъците...има някакво неразбиране и четене на килограм в специализирани  автомобилни списания, където за да се изтъкне недостатък на даден модел, се намираше и намира нещо. Иначе не върви да акжеш - тоя автмобил е идеален. Аз карам Фиеста с доста копчета на централанта конзола. Като я купих, изброих 72 броя. Но нека се знае нещо. МНого от копчетата никога не се ползват. Много от тях са дублирани и дори има три възможности за задействане на дадена система. Примерно радиото и изобщо музиката, може да се ръководи от копчета( за 10 години съм се пробвал няколко пъти), може да се ръководи с глас, може и от волана. Реално при Форд всичко се прави от волана най-вече. Може и с глас, примерно да си включвам блутута за музиката или пък да набирам и отговарям на телефонни обаждания. Но копчетата реално не се ползват от никого, макар да са си там и през нощта дори да кефят.  Ползват се копчетата на волана, които се наизустяват за дни или айде за седмици. Научавам си няколко гласови команди и това ми стига, да си карам Фиестата.  Не е вярно, че копчетата са много и се бъркат. Сигурно за някой неандерталец, дето никога няма да възприеме, че е най-добре да ползва волана си за команди, ще са много и ще се бърка. Но ако говорим за малко по-новите модели, те си имат и следене на лентата за движение. От там, дори да се отплеснеш, движението ти може да бъде коригирано.  Ако има критики към интериора, те са съвсем различни от копчалъците. Примерно по-твърди пластмаси в долната част, някои стъпки назад спрямо по-старият модел, които са направени, за да удовлетворят недоволните преди това, но пък създават ново недоволство, защото са премахнати други добри решения при старите

Taка е. Объркал съм се за двигателя на Ford , за което се извинявам. Авторът е написал 1.6 и аз съм недогледал. Истината е ,че 1.0 EcoBoost е двигателя около който се вдигна най- голям шум , като излезе  защото си беше събитие от 3 цилиндъра да се изкарат толкова много коне.

Относно това , дали ЕcoBoost моторите са надеждни..., колите с тези мотори нямат и 10 навършени години още. Известно е ,че на запад , който върти над 10-15 к километри на година минава на дизел. . Следователно  когато средния пробег на тези коли не е минал 150 к километра е рано да се каже дали са износо устойчиви. Истината е ,че в бг се вкарват смлени от каране коли на много километри и за това е добре да се залага на мотори , които са ясни с какъв ресурс разполагат.

 А що се касае до разхода на въпросния двигател , от Форд излъгаха много над приемливото с каталожните данни. Все пак , било е целесъобразно написаното в каталожните данни да кореспондира със слогана „ Сбогом дизел“. Но , реално погледнато това ,че този ЕcoBoost е малко по- икономичен от старото поколение бензинови, не значи че се доближава до разходите на дизелите произвеждани през същите години. То така звучи претенциозно тоя слоган „Сбогом дизел“ все едно,че Форд са изобретили нещо , което пенсионире дизела.., а истината е ,че дизела си отива не заради това,че бензина е по- икономичен и с по висок въртящ момент..а си отива заради разни еко норми, дпф-и къде ги наслагаха на всичко живо , рестрикци , хибридни технологии и т.н

Темата за копчалъците в автомобилите , на мене малко ми прилича на темата , как са се развивали мобилните телефони през годините.. И по същия начин преди 10 години са кичели централната конзола с копчета(колкото са повече, толкова по-измамно усещане за налични функции и екстри) а сега слагат на всички марки по един таблет и се приключва... Обаче ... истината е , че тази концепция с копчетата се наложи главно при някакви марки , като Форд и Опел и си остана мираж при тези , които винаги са къртели пазара(VW group, Toyota ). Общо взето потребителя се е произнесъл дали го кефи конзолата да е накичена с фейк копчета или копчета които никога не се ползват , като е взел решение да си остави парите при VW в Европа и при Toyota по света.

 

преди 4 часа, Ъндъртейкър написа:

Аз пък мога да ти покажа снимки от Ауто Билд, което е германско списание и където имаше точно таква сатия - за връщане на километражите в Германия. Та там връщането е в същия мащаб като в България. Хората за 200 лева върнаха километража на тествания си Мерцедес C  класа от над 200 000 км на 80 000 км и така вдигнаха цената му от  реални 6000 евро на 12-13 000 евро. Отидоха при специалист и той не можа да различи, дали автомобилът е на 80 000 или на 200 000. В Германия  по спомнен 70% от продаваните автомобили са с коригиран километраж. Това по автокъщите. А това, че твоят познат е пристигнал в БГ е за това, защото тук си е намерил ниска цена, а и вероятно там няма връзките за 200 лева да си върне километража. И да, това е минималното за връщане, защото данните за истинският пробег се записват. В Германия трябва да се плати десетократно повече, да ти заличат всички данни. В България вероятно е намерил хора, които за много по-малко пари да му направят и това. 

Относно връщането на километрите , не е изключено да се случва в която и да е държава... , обаче според мен ако се пазарува от Германия не е трудно да се попадне на кола, която е на реални километри. Правилото е пълна сервизна история и колкото се може по- малко собственици. От собственика освен всички други документи е добре да му се искат и документите за преминати технически прегледи през годините . Внесъл съм от Германия(спазвайки горните правила) две коли през живота си(за родителите ми и за жена ми). Проверих километрите по табло , по документи през годините и по база данни в интернет. Всичко съответстваше. В Германия ти пращат vin номера по мейла, като им го поискаш. Няма нищо общо с нашите авто търговци.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Volvo V50

Като окачване и всичко е Фокус, само че интериора, двигателя и скоростите са на Волво и е една идея по-висок клас

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, Ivelin _ написа:

Volvo V50

Като окачване и всичко е Фокус, само че интериора, двигателя и скоростите са на Волво и е една идея по-висок клас

Да, не е лош вариант. Гледал съм Volvо V50 2.4 бензин 140 к.с.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 часа, Ъндъртейкър написа:

...

Да, така си е. Моя Форд също минава такава сервизна акция на времето. Смениха маркуча от радиатора към разширителния съд, защото не бил качествен и отделно тия скоби, с които беше стегнат не били... не знам си какво. Така казаха тогава. 

Иначе тая кола беше страшна оса. Уникален вървеж. 

И стига вече с тоя разход и евтини ремонти. Колата харчи така, както я караш. И еднолитров двигател може да харчи 10 на 100 и 3 литров може да харчи 6. Ние все гледаме тая пуста икономия. Мизерна история. Ако почнеш да тъниш за 0.500 грама бензин... по-добре не си купувай кола. Смешно е. 

Колкото до избора и въпроса на автора на темата, бих взел Фокус. Би бил най-нов като година. Не може да купуваш кош на 15 години и да очакваш надеждност, икономия, сигурност и т.н. 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

на 3.01.2021 г. в 5:56, gogogo79 написа:

А що се касае до разхода на въпросния двигател , от Форд излъгаха много над приемливото с каталожните данни. Все пак , било е целесъобразно написаното в каталожните данни да кореспондира със слогана „ Сбогом дизел“. Но , реално погледнато това ,че този ЕcoBoost е малко по- икономичен от старото поколение бензинови, не значи че се доближава до разходите на дизелите произвеждани през същите години. То така звучи претенциозно тоя слоган „Сбогом дизел“ все едно,че Форд са изобретили нещо , което пенсионире дизела.., а истината е ,че дизела си отива не заради това,че бензина е по- икономичен и с по висок въртящ момент..а си отива заради разни еко норми, дпф-и къде ги наслагаха на всичко живо , рестрикци , хибридни технологии и т.н

Пропускаш нещо много съществено. Разходът в реални условия е малко по-нисък ( макар че ще ти покажа истинската статистика след малко), но пък тоя двигател е несравнимо по-пъргав от предходния с подобни мощности - 100/125 к.с или в старите атмосферни варианти 96 и 120 к.с.   И не си прав, че само при Форд разликите са големи. Не, при други производители с подобни мотори разликите също са големи. Но ето да ти снимам набързо една статистика за старото и ново поколение мотори на Форд като РЕАЛЕН разход, записван не от журналисти или производители, а от ползватели на тия коли, включително аз. 

Ето статистика за моделът с 1.4 литров мотор като моя с 96 к.с. за записи над 10 000 изминати километра. Тоест елиминирам разни парашутисти, дето записали 2-3 разхода и се водят в статистиката. 253586199_FordFiesta2008-2012.thumb.jpg.c1f8b147120f56c1e92ed538370a40c2.jpg

Ето и за Ecoboost  със 100 к.с, пак при същите условия - минимум 10 000 изминати километра от водача.

 

1626168767_FordFiestaEcoboost.thumb.jpg.2206a12a10520eab2131bdfa779865e5.jpg

 

 

Разликата както се вижда, е средно около 0.7 л/100 км, но при несравнимо по-добри показатели за новия мотор, що се отняся до ускорение и доускорение. Особено при доускорение при изпреварване, настъпвайки педала до ламарината. 

 

Лично моят разход в момента е:

 

592595523_.jpg.36463251e910c9b128e7a12b3692c052.jpg

 

И да, колата е 2011-та и е на около 75 000 км. Миналата година съм и сменил и ангренажен ремък с водна помпа, защото смяната според препоръките се извършва или на 200 000 км или след 8 години. Тоест, аз съм първи собственик, минал съм средно по 8000км на година и мога да кажа, че съм я поддържал само във фирмен сервиз както трявба и както се изисква. Тоест, разходите са за моя сметка, не съм си завирал главата в пясъка като щраус, да се правя на тарикат, да ползвам неоторизирани сервизи или някакви ръчни поправки. Е, крушка смених сам де, без това не може.  И не е вярно, че в България няма хубави екземпляри като моя, стига да реша да я продавам. 

Пак се връщам на разходът на гориво. Аз съм съвсем малко под средното за моя модел - 6.83 срещу 6.86 л/100км, но честно казано, това лято заради забраните, снижих разхода доста. То се и вижда от графиката. Но като цяло, имам такъв разход. Ако бях с Ecoboost  мотора, щях да съм не 0.7 l/100 km  надолу, а доста повече, защото при икономично каране тоя мотор показва много голяма икономичност. Преразходът идва на магистрали, където се налага охлаждане чрез допълнително впръскване на бензин. Или с други думи казано, аз щях да постигна разход и под 5 л/100 км за изпразване на резервоар. А аз точно така правя - пълня догоре, изпразвам да не стигам до резерва и пак пълня.  Няма лъжа, няма измама. Който иска да се информира заа реалния разход на автомобилите, нека посети тоя немски сайт, където милиони потребители записват данни от поне 15 години. Лично аз от 2006-та с предния си модел Фиеста 1.25, който пък даде следния разход докато го карах:

1888404922_2006.jpg.5ead769cce0aa1524266b82c2f3fe379.jpg

Малко по-нисък разход, но тая я карах много на дълъг път, докато сегашната главно градско и околоградско. 

 

Няма лъжа, няма измама, пак казвам. Който не вярва, нека посети тоя сайт:

https://www.spritmonitor.de/

 

 

на 3.01.2021 г. в 5:56, gogogo79 написа:

Относно връщането на километрите , не е изключено да се случва в която и да е държава... , обаче според мен ако се пазарува от Германия не е трудно да се попадне на кола, която е на реални километри. Правилото е пълна сервизна история и колкото се може по- малко собственици. От собственика освен всички други документи е добре да му се искат и документите за преминати технически прегледи през годините . Внесъл съм от Германия(спазвайки горните правила) две коли през живота си(за родителите ми и за жена ми). Проверих километрите по табло , по документи през годините и по база данни в интернет. Всичко съответстваше. В Германия ти пращат vin номера по мейла, като им го поискаш. Няма нищо общо с нашите авто търговци.

Ти може да си искал това, но аз ти казвам, какво писаха преди десетина години немски журналсти за техните лъжци.  И да, тук историята е различна, защото няма как да ти продадат кола на 120 000 км за 5000 лева, а в Германия същата на същите истински километри, да се продава за 10 000.  Нямам време сега да търся снимките от Аутобилд за техния Мерцедес, макар да ги имам някъде на компютъра си. Но истината е тая, че далавери има и в Германия и в България, а в България поради ниската покупателна способност, няма как да ти продадат автомобил на 100 000 за 5000 лева, както иска купувачът.  Е, има начин, да, с много кит и така нататък, но това е бизнесът. Искаш да си тариакт и да карааш автомобил за 5000 лева, е, ще караш, но с много кит и много амортизиран, без и да подозираш колко много. Може да предполагаш, но реалността ще те стъписа.  Затова ми е смешно, когато някой дойде и ми каже - давам ти 5000 лева. Какво? Даваш ми 5000? Бегай при търгаша, че ти даде за 3000 даже. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване