Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Струва ли си покупката на втора употреба електромобил в България?


Препоръчан отговор


Не съм наясно по този въпрос, а ми е интересно да разбера дали си струва човек да премине към електромобил. Какви са ползите и най-вече минусите особено като се има предвид, че става въпрос за електромобил който би се ползвал в България?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мен, основния компонент - батерията, ще е в края на дните си, а подмяната вероятно струва колкото 2/3 от цената на автомобила. Отделно неудобството за живеещите в т.н. панелки, където да пускаш кабели от терасата си е смях... Инфраструктура за зареждане по пътищата също липсва.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами на електромобила 3/4 от цената му е батерията,а с времето тя умира......................така че при тези втора ръка е много вероятно да са пред умиране.Наскоро четох,че на първите тесли пуснати на пазара почнали да им умират вече батериите.Това е поправимо,но е много скъпо.Пишеше,че регенерацията,или подмяната на умрелите клетки струвала около 10-15к $ и се извършва само в оторизирани за целта сервизи,а слагането на нова батерия е около 30к $,така че си правете изводите дали и доколко си струва втора ръка електромобил.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При определени условия си струва. Нека да не гледаме само Tesla. Всеки производител има създадени поне по един-два модела електромобили. Става въпрос са сравнително малки автомобили съответно със по-малки по капацитет батерии. Не всички са като Tesla да имат по 100kWh. батерия. Зареждането в големите градове не е такъв проблем. На повечето големи магазини на паркингите им има по две-три места със станции за зареждане.

На евтините батериите е много вероятно да са тръгнали(ама не на път, а към кофата) и затова автомобила да е пуснат за продажба.

В България най-често се купуват автомобили среден клас на около 10-15г. Лошото е, че на тези години е почти сигурно, че батериите им вече ще са с поне 50% избягал капацитет. Българина няма пари да сменя батерия и затова търси бензин или дизел.

Който има пари за нова да си взима нова. Ще си има и гаранция и ще вози доста километри с едно зареждане.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

Ако го взимаш на старо и не е Тесла , може да имаш проблем с деградация на батерията (както споменали по нагоре другите хора в темата), което означава че ще минаваш по малко километри с едно зареждане от колкото когато е бил нов.

Ако е Тесла обаче батериите там почти не деградират. Досега няма Тесла, дори от първите с повече от 10-12% деградация, а при техните капацитети от по 300+ километра на старите модели (новите имат над 500км пробег), дори със загубата от тия ~10% пак ще имаш повече пробег от много дори и нови електрички.

Проблема идва обаче от там, че в момента Тесла са много скъпи дори на старо, просто е голямо търсенето а завода в Европа още не е отворил (ще отвори края на тази година) и засега всичко е внос от щатите или китай напоследък. От там цените са като на вносни коли от САЩ...

 

Аз лично имам електрическа кола и е рай, ако имаш гараж си зареждаш колата всяка нош и на сутринта е пълна. Плюсовете са , че нямаш обслужвания и консумативи, колата върви на ракета, и най-важното се возиш безплатно - цената на тока за зареждане е пренебрежима спрямо горивата и консумативите на ДВГ-тата. Имам все още и ДВГ кола и не съм я палил от над година. Има и разни иновативни екстри като да я командваш от телефона и други неща които можем доста да обсъждаме ако ти е интересно.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 15.04.2021 г. в 20:34, sound написа:

Като тръгнеш да я продаваш тая електричка, тогава разправяй какъв рай била.

Едвали ще я продавам скоро но от както я взех досега цената и се е качила двойно в мобилето. Преди се намираха за по 20-30к сега читава под 50к трудно ще намериш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 10.04.2021 г. в 19:09, Dave написа:

Плюсовете са , че нямаш обслужвания и консумативи

Няма ли гуми, масла, нещо?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Myanmar написа:

Няма ли гуми, масла, нещо?

Електродвигателите са с водно охлаждане, мисля че единствено в диференциала има масло но в книжката и на Тесла пише, че не се сменя.

За гуми взех всесезонни и там мирясах. При наще количества снегове няма ядове с всесезонни гуми. Малко ме беше дошло нанагорно на другата кола 2 пъти годишно да сменям зимни с летни а аз имам и хидравличен крокодил крик и всички гуми са ми на джанти.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз никога не бих си купил електричка от сегашните видове, но след като е ясно, че ти си на 6 за всичко - за какво още се бориш? Давай там газ...

Уф, вероятно трябва да е давай ток! :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване