Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Как трябва да се промени образователната система


Препоръчан отговор

Какви са вашите идеи за това как образователната система трябва да се промени ? Кой е най-ефективния модел ? В какво се изразява ?

Нека започна аз с това, че образователната система в момента, в България е под всякаква критика! Остарели модели, стари техники за преподаване, неработеща структура и т.н. и т.н.

Накратко като се започне от системата 1-12 клас в училище, не е необходимо да бъде 1-12 клас, може да бъде 1-10 или нещо подобно, просто да се намери най-добрата комбинация от възрастови групи за получаването на определени знания и умения. Но нека вземем 1-12 клас, моите размисли, ако мога така да кажа, че децата 1-4 клас трябва да се учат единствено, единствено на уважение и дисциплина, писане и четене с разбиране и национални традиции и ценности, като добавка към тези 3 групи учебни занятия, то всяко дете да може да избере (по желание) и някаква дисциплина, която на него му харесва като танци, спорт, шах, рисуване (изкуство), нещо с компютри и т.н. 

След това преминаваме към възрастовата група 5-8 клас според мен е хубаво да се придобият основни познания във всички области (това, което в момента става 1-12), тоест да се придобие една обща култура по История (наблягане на българската и малко от световната), География (познаване на държави, столици, езера, реки и т.н.) и т.н., като вече се включва и изучаването на чужд език - Английски (не немски, не италиански, по избор или нещо друго, а английски, защото реално само той в момента дава някаква по-голяма свобода за общуване).

Така преминаваме към 9 и 10 клас, където трябва вече да има по-професионално развитие и придобиване на някакви умения, а не само на знания, съчетано с усилен фокус върху дадена сфера, която ученикът иска да изучава.

И за финал 11-12 клас, където вече учениците се водят зрели хора и тепърва им предстой да се блъснат в живота (или по-скоро той тях), то първо да се вкара икономическо образование и финансово (не всички да стават финсансити, счетоводители, бизнесмени и т.н.), но все пак смятам, че всеки млад човек трябва да има финансовото и икономическото образование, да знае как работят парите, икономиките на държавата, как работи ДДС-то, фактури, данъци, как се започва бизнес, кредити, банки и всичко свързано с това. Втората част, която задължително трябва да има е образование по шофиране и пътно предвижване, тези тъй наречени листови и закони да се учат още в училище, технологиите са достатъчно напреднали, че да може да има и часове, където да се шофира в симулационна среда (представете си още от 11-12 клас като се натряскат няколко наказания за минаване на червено или изпреварване, където не трябва, дали след няколко години същия индивид няма да му се е забило това в рефлексите и мислите) и не на последно място - кариерно развитие, подготовка за кариерно развитие.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че трябва да се промени, но само до там.

Ти гледаш от твоята гледна точка, аз от моята и така всеки има някакво мнение.

За съжаление нищо глобално няма да се промени - дори и привидно да е казано, че се променя. Първото е учителите, от тях зависи най-много, след това са и родителите на децата - ако са изпуснати деца - просто забрави един учител да пребори 25 деца. Времената се промениха и това което ти мислиш, че е важно сега, може да е безпредметно след няколко години.

За мен лично - ако на тази планета останат тези финансови глупости - всичко ще иде .. знаеш къде. Реално за какво се борим в този живот? Пари, власт, положение ..

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

1. В Образованието трябва да има строги правила. Учителите в момента нямат никакви права за контрол на дисциплината.

2.Децата трябва да се научат да четат,пишат и да смятат. След това да се научат да мислят логически. 

3.Не е нужно учениците да знаят всичко. Трябва да има разделение. Всеки да учи това в което е най-добър, да се научи да търси нужната информация и да я отсява.

4.Задължително трябва да има условия за практически занятия. Самите ученици трябва да участват в практическите занятия.

5.Учебниците и учебният материал са под всякаква критика. Никакъв смисъл, съдържание, подреденост. Пълно е с грешки и въобще е тотална каша.

6. В момента няма учители. Всичко е от 60 години нагоре. Те просто си чакат пенсията или си работят на частно.

Има още доста неща, за които не се сещам в момента, но ако нещата продължат да вървят в посоката, както са в момента ( а аз не виждам да се прави някаква промяна) ще ядем жестоко дървото през следващите години. Липсата на кадри и специалисти вече се усеща навсякъде.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 43 минути, plamen_petrov_80 написа:

Съгласен съм, че трябва да се промени, но само до там.

Ти гледаш от твоята гледна точка, аз от моята и така всеки има някакво мнение.

За съжаление нищо глобално няма да се промени - дори и привидно да е казано, че се променя. Първото е учителите, от тях зависи най-много, след това са и родителите на децата - ако са изпуснати деца - просто забрави един учител да пребори 25 деца. Времената се промениха и това което ти мислиш, че е важно сега, може да е безпредметно след няколко години.

За мен лично - ако на тази планета останат тези финансови глупости - всичко ще иде .. знаеш къде. Реално за какво се борим в този живот? Пари, власт, положение ..

Ами да, смятам, че моята гледна точка е добра, не казвам, че е перфектна, но е добра. Не си прав, че първо са учителите, какво могат да направят те ? Нищо, защото нямат свобода, първо е закона. Какво стана когато Светлин Наков създаде СофтУни и искаше да го превърне в университет ? Нищо, закона не му позволи и какво е в момента ? Частна академия с потенциал за много повече, имат учителите, ама не могат да мръднат заради закона. В училище е същото, учителя не смее да направи 1 забележка, защото "закона" пази децата.

Не си прав и за финансовата част, все пак всички искаме по-добър живот, а това от както свят светува става чрез икономика и търговия.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Единственото с което мога да се съглася от написаното от теб авторе е че има нужда от промяна.
Но тази промяна не е нужна само в образователната система.

1. И най важно е да се промени социалната система. Възпитанието, мирогледа и изобщо развитието на всяко едно дете зависят най вече от родителите и семейната среда.
Замисли се колко от днешните семейства нямат нито една книга в дома си. А защо? Защото по-голямата част от днешните родители си мислят че учителите са тези които трябва да им учат децата на всичко, а те(Родителите) само да угаждат, крещят и да хранят отрочетата си. В същото време домашната обстановка на повечето деца освен че изключва присъствието на всякакви книги, е изпълнено със запои, скандали, чалга, порнография, а вече с купища простотии които децата намират в различните интернет платформи.
В този смисъл социалната система трябва да се промени така че, да задължи родителите да полагат грижи за своите деца, тяхното възпитание и образование.

2.Образователната система. Тя в наши дни е тотален провал. учебния материал е тотална щета, учебния процес е пълна анархия, липсва всякакво уважение към учителя, а последния е превърнат в безправен падарин.

3. Тия глупости за разделяне на материала по възрасти си ги избий от главата. Човек научава и запомня най много през първите 7 години от живота си, затова и старите хора казват "Нема ли до 7, нема и до 70!", а нещата които децата трябва да научат не са едно и две а много, страшно много, за което трябва достатъчно време за да могат да го усвоят и разберат. Ако просто им изсипеш материала по един предмет ей така за два три учебни часа или дори за един учебен срок нито ще запомнят нито ще научат нещо.

4. Пълна забрана за носене на мобилни устройства в училище, те единствено и само разсейват ученика, а да не говорим че това което гледат там не само че не им помага ами и им вреде много.

Има и още много, но тези са основните и ако те не се променят, нищо добро не чака следващите поколения.
 

преди 1 час, plamen_petrov_80 написа:

Първото е учителите, от тях зависи най-много

Мхм зависи друг път.
От учителя би зависило ако имаше родителско участие във възпитанието на децата. Обаче посистемата "Те ти чавето, възпитавай ми го и кротко че че ти 'трошим главата!" от даскала не зависи нищо, пък и него и без това никой не го слуша.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, piх3l написа:

Наков, пак ли почна да спамиш по форумите?

Какви ги говориш и ти не знаеш, а пък и аз..

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, kyoshinn написа:

Какви ги говориш и ти не знаеш, а пък и аз..

Говоря ги такива, че Наков като я окъса за реклама, почва да спами по форумите. Много педагози се събрахте последно време.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, piх3l написа:

Говоря ги такива, че Наков като я окъса за реклама, почва да спами по форумите. Много педагози се събрахте последно време.

Аз съм педагог и това ми е първата професия, макар че се отказах от даскалуването.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, piх3l написа:

Говоря ги такива, че Наков като я окъса за реклама, почва да спами по форумите. Много педагози се събрахте последно време.

Кой е тоя Наков?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Bubbles написа:

Кой е тоя Наков?

Собственика на СофтУни, бизнесмен, който разни будали са провъзгласили за господ. Има талант, излъгал е толкова хора да си дадат парите за нещо, което не им трябва.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, piх3l написа:

Собственика на СофтУни, бизнесмен, който разни будали са провъзгласили за господ. Има талант, излъгал е толкова хора да си дадат парите за нещо, което не им трябва.

Е това, че има шарани дето му се връзват е отделна тема. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Milkydead написа:

Може да стане само в условия които няма как да достигнем.

Напротив има как, ама всички блеят. ;)

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Емил Костов написа:

Е това, че има шарани дето му се връзват е отделна тема. 

То си е тяхна работа. Даже евала му правя на човека, щом е успял да ги зариби. Те не си дават сметка, че дават пари за нещо, което в интернет им се предоставя абсолютно безплатно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, piх3l написа:

То си е тяхна работа. Даже евала му правя на човека, щом е успял да ги зариби. Те не си дават сметка, че дават пари за нещо, което в интернет им се предоставя абсолютно безплатно.

ЕЕЕЕ БРАВО! Да видя един, който наистина мисли. Напълно съгласен с теб!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 29 минути, Bubbles написа:

Мхм зависи друг път

Ако промениш всичко останало и стане перфектно, но имаш калпави даскали - пак нищо няма да постигнеш. Говорим от гледна точка на образователна система, нали?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, plamen_petrov_80 написа:

Ако промениш всичко останало и стане перфектно, но имаш калпави даскали - пак нищо няма да постигнеш. Говорим от гледна точка на образователна система, нали?

Естествено че и даскалите трябва да са качествени.
И говорим от всички гледни точки... :)


 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Bubbles написа:

Естествено че и даскалите трябва да са качествени.
И говорим от всички гледни точки... :)


 

Трябва много време за да направиш добри учители по всичко и навсякъде.

Ясно е, че ние гледаме всички гледни точки, но въпроса на темата е много конкретен.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, plamen_petrov_80 написа:

Трябва много време за да направиш добри учители по всичко и навсякъде.

Ясно е, че ние гледаме всички гледни точки, но въпроса на темата е много конкретен.

Да трябва ,но като гледам нищо не се прави в тази насока! Не че и на обществото му прави впечатление, че децата излизат неграмотни.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 9.01.2022 г. в 13:50, Емил Костов написа:

Аз съм педагог и това ми е първата професия, макар че се отказах от даскалуването.

а поради какви причини се отказахте ?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 30 минути, Milkydead написа:

а поради какви причини се отказахте ?

Точно заради причините, които описах. Учебният материал е под всякаква критика. Направо се пълнят с глупости главите на децата. На тях им е безинтересно, да не говорим че са претоварени. Освен това няма правила. Учителят трябва да има права, защото му поверяват деца. Той обаче е всичко друго, но не и учител, по-скоро е пъдар и внимава да не стане беля. Учениците са глезени и невъзпитани. Много мога да говоря по тази тема ако се наложи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да имате право.Ниско качественото образование е държавна политика и няма смисъл да го мислим то не зависи и от народа как ще се променя.Новите малко по-високи заплати като че ли мотивираха някой по-млади хора да влязат в училищата , ама надали  се задържат  там дълго време тъй като не са достатъчно високи за да им осигурят високия стандарт на живот към който днес хората се стремят , може би и поради тази причина малко мъже се захващат с тази отговорна дейност , и почти само жени обслужват образователната система.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Milkydead написа:

Да имате право.Ниско качественото образование е държавна политика и няма смисъл да го мислим то не зависи и от народа как ще се променя.Новите малко по-високи заплати като че ли мотивираха някой по-млади хора да влязат в училищата , ама надали  се задържат  там дълго време тъй като не са достатъчно високи за да им осигурят високия стандарт на живот към който днес хората се стремят , може би и поради тази причина малко мъже се захващат с тази отговорна дейност , и почти само жени обслужват образователната система.

Всички виждат некачественото образование, но на никой не му дреме. Докато това нещо продължава нещата няма да отидат в положителна посока. Заблуда е,че високите заплати ще оправят положението. Да, те са един стимул, но докато учителят няма права, а е само един наблюдател нищо няма да се промени. Да не говорим, че тези които завършват за учители просто им се дава диплома и те не знаят къде се намират. Още по мое време се учеха глупости в университетите, а сега вече е кошмар там.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...