Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Проблем с домашен интернет към А1


Препоръчан отговор

Здравейте! От много време насам съм много недоволен от интернета с А1. Обявената скорост на договора е 75 Mbps, но скоростта пада доста надолу - 10 Mbps (тестван с speedtest.com). След като падне на тази скорост, стои там с часове а освен това често спира напълно. Почти невъзмножно е да се играят игри онлайн. На 10mbps само интернет страници мога да отварям и то с бавничка скорост и е досадно да ми спре напълно интернета от време на време. Ако имам нормална скорост, то това е рядкост и трябва да се надявам на късмет.

От началото на договора са идвали 2-3 пъти да сменят модема, но това е имало временен ефект. Последният път когато се обадих просто ми казаха "най-вероятно е от рутера" и ми предложиха да си купя нов рутер. Аз отказах, тъй като предполагам че моят е достатъчно нов. Firmware ми е най-новия за това устройство, от 2020г. Модела ми е TP-link TL-WR940N. Пробвал съм да правя фабрична настройка, но няма ефект.

Какво мога да направя по въпроса?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А пробвал ли си като падне скоростта да си рестартираш рутера? Колкото и да е нов, това е доста бюджетен модел и не е изключено да прави проблеми. Обновявал ли си му софтуера?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Можеш да пробваш и без рутер връзката. Кажи тогава дали наблюдаваш този проблем.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Raze написа:

А пробвал ли си като падне скоростта да си рестартираш рутера? Колкото и да е нов, това е доста бюджетен модел и не е изключено да прави проблеми. Обновявал ли си му софтуера?

Да пробвал съм да го рестартирам. Само, че има много временен ефект. Оправя се само за около 5 минути и после пак. Подобен ефект има и ако рестартирам wifi на компютъра или телефона.

Не знам как се обновява софтуер, но фърмуера му е най-нов със сигурност.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Raze написа:

В настройките като влезеш, намираш firmware update или нещо подобно и ще разбереш.

Най-новият е.

преди 9 минути, Емил Костов написа:

Можеш да пробваш и без рутер връзката. Кажи тогава дали наблюдаваш този проблем.

Жалко, че няма начин как. Лаптоп ми няма вход за интернет кабел!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Ridingsplosh написа:

Най-новият е.

Жалко, че няма начин как. Лаптоп ми няма вход за интернет кабел!

Тоест използваш само през Wi-Fi. В този случай може проблемът да ти е от рутера. Разбира се това е само предположение. Без да се тества с кабел не може да се каже със сигурност. А какъв е моделът на устройството на А1?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Емил Костов написа:

Тоест използваш само през Wi-Fi. В този случай може проблемът да ти е от рутера. Разбира се това е само предположение. Без да се тества с кабел не може да се каже със сигурност. А какъв е моделът на устройството на А1?

Ето това е: https://help.a1.bg/internet/fixed-internet/cable-internet/cisco-epc-3208/about-the-service

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Ridingsplosh написа:

Аз съм със същия модем и нямам проблеми. Когато ти прекъсне изцяло връзката виж дали индикаторите onlince // US // DS премигват или светят постоянно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Ridingsplosh написа:

Мисля, че ми се оправи временно интернета. Но не знам за колко дълго ще бъде това. Speed test в А1 ми показа 65mbps.

При тест на безжична връзка можеш да получиш всякакъв резултат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Емил Костов написа:

При тест на безжична връзка можеш да получиш всякакъв резултат.

Добре, разбирам. Интернета пак ми прекъсна напълно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако се оправя с рестарт на рутера, значи проблема е в него. Ако се оправи с рестарт на устройството на А1, без да рестартираш твоя рутер, съответно значи там е проблема. Защо не искаш от оператора да ти дадат безжичен рутер?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Raze написа:

Ако се оправя с рестарт на рутера, значи проблема е в него. Ако се оправи с рестарт на устройството на А1, без да рестартираш твоя рутер, съответно значи там е проблема. Защо не искаш от оператора да ти дадат безжичен рутер?

От А1 искат да си купувам рутер от тях. Не ми го предлагат безплатно. Ако наистина нямам друг избор и да трябва да си купувам нов, предполагам че не е нужно да го купувам рутер точно от А1.

Все пак има евтини рутери от емаг, които изглеждат добри и нови.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Ridingsplosh написа:

Добре, разбирам. Интернета пак ми прекъсна напълно.

И как светят индикаторите на модема, за които ти писах?

преди 5 минути, Ridingsplosh написа:

От А1 искат да си купувам рутер от тях. Не ми го предлагат безплатно. Ако наистина нямам друг избор и да трябва да си купувам нов, предполагам че не е нужно да го купувам рутер точно от А1.

Все пак има евтини рутери от емаг, които изглеждат добри и нови.

Абе човек преди да си купуваш рутер намери начин да тестваш скоростта без него. Ако трябва вземи лаптоп или десктоп на той познат или роднина , защото може да се каже че проблемът е от доставчика, а не от твоето устройство. И аз съм с рутер TP-Link 740N.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Raze написа:

Обновявал ли си му софтуера?

Надали, мобилните оператори не дават достъп до рутерите, ако не ги попиташ.

Според мен най добре автора да си купи собствен качествен рутер, естествено трябва да се поинтересува точно какъв тип ще му трябва и т.н.
Другия вариант е три бързи такси и асталависта ментел.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, Ridingsplosh написа:

Наследство от Близу ... обичат да зависват!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, JohnTRIVOLTA написа:

Наследство от Близу ... обичат да зависват!

Така е като двама техници отговарят за половин София...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, JohnTRIVOLTA написа:

Наследство от Близу ... обичат да зависват!

Вече 8 години съм с тоя модем и нямам никакъв проблем с него или с услугата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Емил Костов написа:

Вече 8 години съм с тоя модем и нямам никакъв проблем с него или с услугата.

Причината може да е различна за зависването, я фърм, я настройки, но ти не си на А1 ?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, Bubbles написа:

Надали, мобилните оператори не дават достъп до рутерите, ако не ги попиташ.

 

Чети внимателно за кой рутер съм писал!

То и аз му предложих един прост тест да рестартира едно от двете устройства като му спре интернета и ще разбере къде е проблема, но не виждам да го е направил.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, JohnTRIVOLTA написа:

Причината може да е различна за зависването, я фърм, я настройки, но ти не си на А1 ?

Естествено, за това няма спор!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Ridingsplosh написа:

Питай ги дали до теб имат изградена оптика и мини на нея ако има

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

От изписаното до тук стигам до извод, че проблема е в самия рутер. Почти съм сигурен, че ако се върже на кабел няма да има проблем. Рутера може и да не е повреден, просто може да се окаже въпрос на по-специфична настройка на канала на излъчване. Не е без значение ако примерно няколко комшии в близост са на един и същи канал но са с по-яки рутери от въпросния. Трябва да се сканира ефира и да се види натоварването на каналите. Съответно да се провери самия рутер автоматично ли избира канал или е зададен фиксирано. Да се провери покритието на сигнала в различните помещения.

Ако нищо не помага то е ясно. Нов рутер и да е малко по-мощен от сегашния, по възможност двубандов.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Проверих дали кабела на модема е завинтен докрая, и сега поради няква причина си бачка интернета от 1 час насам с добра скорост.

Иначе не мога да разбера дали е от рутера или от модема. Пробвал съм да рестартирам едно по едно, ама почти никакъв ефект нямаше преди.

Следващият път като спре, ще видя дали светят лампите на модема. Ако не, предполагам там е проблема.

 

преди 52 минути, ntm7iv написа:

От изписаното до тук стигам до извод, че проблема е в самия рутер. Почти съм сигурен, че ако се върже на кабел няма да има проблем. Рутера може и да не е повреден, просто може да се окаже въпрос на по-специфична настройка на канала на излъчване. Не е без значение ако примерно няколко комшии в близост са на един и същи канал но са с по-яки рутери от въпросния. Трябва да се сканира ефира и да се види натоварването на каналите. Съответно да се провери самия рутер автоматично ли избира канал или е зададен фиксирано. Да се провери покритието на сигнала в различните помещения.

Ако нищо не помага то е ясно. Нов рутер и да е малко по-мощен от сегашния, по възможност двубандов.

Разбирам, но не знам точно какъв рутер да взема. А и все пак да не бъде прекалено скъп, а най-много 50лв ще е най-добре.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...