Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

За или против електромобилите в България


Гост

Бихте ли си купили електромобил - днес  

22 гласували потребители

  1. 1. Бихте ли си купили електромобил - днес



Препоръчан отговор

  • Отговори 113
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

на 16.09.2022 г. в 20:54, ДзВяРа! написа:

Всяка година се произвеждат електромобили със все по-голям пробег. След няколко години печките ще изчезнат. Щем не щем ще свикнем, това е необратим процес който вече е започнал. Тези които сега се раждат ще ни се смеят какви печки сме карали, така както ние сега се смеем на нашите родители със жигулите и трабанчетата.:D

Бе ти май не си тиражия? От нищо не разбираш... :angry:

А северно от нас какво ще правят? Знаеш ли какво е в Исландия, Гренландия, Аляска и т.н.?

Норвежците бяха абсолютен нумбър уан по тесли, сега ги разпродават на безценица, зимата и 100км не могат!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 19.09.2022 г. в 5:41, JKirilov написа:

Бе ти май не си тиражия? От нищо не разбираш... :angry:

А северно от нас какво ще правят? Знаеш ли какво е в Исландия, Гренландия, Аляска и т.н.?

Норвежците бяха абсолютен нумбър уан по тесли, сега ги разпродават на безценица, зимата и 100км не могат!

То едно време и Мобилните телефони нямаха навсякъде обхват, а северно от нас не знам какво ще правят, каквото си искат да правят. Знам това което казвам и затова го казвам защото го знам!:D В Исландия, Гренландия, Аляска и т.нт. знам че през зимата се придвижват със моторни шейни и знам че тези шейни нямат парно. Та там или на местата които са по-малко населени използват автомобили само през лятото, за Гренландия не съм сигурен.

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Моторни шейни на север скоро сигурно няма да тръгнат на ток - акумулаторите ич не долюбват ниските температури. Освен, ако не ги правят в отопляерми контейнери...😎

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 часа, цър-вул написа:

Моторни шейни на север скоро сигурно няма да тръгнат на ток - акумулаторите ич не долюбват ниските температури. Освен, ако не ги правят в отопляерми контейнери...😎

https://inovativensviat.com/2021/12/28/taiga-motors-моделна-гама-на-планински-моторни-ш/

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Само дето никъде не пише работни температури на околна среда... Пусни такива шейни на -30- -50С и виж колко време ще живеят аку.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеца по-късно...

Първа държава готви забрани за електрически автомобили

 

Властите в Швейцария са сериозни притеснени от прекъсване на тока през зимата и подготвя радикални мерки за икономии в случай на недостиг. Те включват забрани за шофиране на електрически автомобили. Подобни ограничение може да има и в Германия, където те ще засегнат основно зареждането на този тип превозни средства, съобщава Focus.de.

Благодарение на хидроенергията, Швейцария разполага с едно от най-екологичните доставки на електроенергия в Европа. Но сега алпийската държава се страхува от спирането на тока. През зимата страната внася големи количества електроенергия, като за 2021 г. това са 5,7 милиарда киловатчаса, които идват основно от Франция и Германия.

С други думи, без френските атомни електроцентрали или германския излишък от вятърна енергия, светлините в Швейцария вероятно ще угаснат. Заради многото повреди в атомните централи във Франция в последно време, както и несигурните доставки от Германия заради слабия добив на енергия от слънцето и вятъра, а също така и липсата на, швейцарските власти предупреждават за риск от спиране на ток през зимата.

Плановете за спестяване на електроенергия в страната включват редица мерки, в това число забрани за шофиране на електронни автомобили. Те може да бъдат предприети на 4 етапа в случай на енергиен недостиг. Например, има спецификации, според които пералните машини могат да работят при максимум 40 градуса по Целзий. Хладилниците не трябва да се охлаждат под 6 градуса. Всичко, което служи само за комфорт - като сауни и парни бани, може да се използва само в ограничена степен в домовете.

В допълнение към обширните правила за експлоатация на електрически уреди в търговския и частния сектор, забраненият списък включва и пикантни ограничения върху движението на автомобили. От една страна, ограничението на скоростта по швейцарските магистрали ще бъде намалено от 120 км/ч на 100 км/ч. На водачите на електрически автомобили пък ще им бъде забранено да шофират, ако има липса на електричество.

„Личното използване на електрически автомобили е разрешено само за абсолютно необходими пътувания (напр. професионална практика, пазаруване, посещения при лекар, посещение на религиозни събития, присъствие на съдебни срещи)“, се казва в проекта от приети мерки.

Според различни съобщения в медиите, това би засегнало около 110 000 шофьори в Швейцария - и разбира се би било абсолютно фатално за ускореното развитие на електронната мобилност в Швейцария - кой би си купил електрическа кола, ако трябва да се съобразява с факта, че не му е позволено да го кара по всяко време, особено през зимата?

В същото обаче едва 0,4% от новите автомобили в Швейцария са изцяло електрически, сочи статистиката от продажбите за 2021 г. Повече от тях се зареждат в домашните гаражи на техните собственици, като те черпят значително повече електричество от специални стенни кутии. Тяхната мощност на зареждане е 3,4, 7,4, 11 или максимум 22 киловата.

Ние по-умни ли сме?

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Тези коли са пълен та*ак. Да влезе вода при батерията, после тая кола нема гасене е с часове наред. Американските пожарникари още търсят решение на този проблем. Да не споменавам, че все още ползват 12 волтовата батерия, както при норманите коли с ДВГ.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 какви електромобили  кокаго съседът ти е беден няма 2 лева и гори пластмаса  за да  се стопли

технологичната революция се отлага 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Първа държава сменя всички мотоциклети безплатно с електрически

Най-амбициозната и мащабна програма досега в една страна, предназначена да замени всички мотоциклети, задвижвани от двигатели с вътрешно горене с електрически и то безплатно, обяви президентът на Уганда - Йовери Кагута Мусевени. Той е начело на африканската държава от 29 януари 1986 г., а на последните избори преди 3 години спечели нов мандат с 58,64% от вота на избирателите. Смелия ход държавният глава обяви в новогодишното си обръщение, информира Electrek.

Мотоциклетите са изключително популярни и важни за транспорта както в Уганда, така и в много други африкански страни. Според Мусевени правителството ще предостави електрически мотоциклети като замяна за всички угандийци, които в момента карат мотоциклети с ICE. Това ще стане не с пари от държавата, а с финансиране от инвеститори. Те от своя страна ще си възвърнат капитала, като получат лицензи за работа със станции за зареждане и смяна на батерии.

Електрическите мотоциклети са произвеждани в страната модели, които обикновено се продават на дребно за около 5 милиона угандийски шилинга (приблизително 1350 щатски долара). Двуколесните превозни средства се използват масово като таксита, в Уганда тази услуга е особено разпространена.

опитни зайчета

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 4.09.2022 г. в 11:58, нушо написа:

Много боб трябва да се изяде, за да се купи електоромобил.Българина си е свикнал с 20 и кусур годишни автомобили.Ние сме  назад, така че скоро ми се струва че нямат бъдеще в България. Иначе съм за новите Технологии.

Купуват се стари коли, тъй като няма пари. Ако хората имаха пари, щяха да купуват по-нови автомобили.

Ако колониалната администрация на САЩ в България (фалшивото правителство на България) иска да наложи електромобилите, ще трябва да отпускат субсидии, с които да облекчат цената на тези електромобили; ако няма субсидии, които да поемат част от разходите на потребителите, няма да има масово купуване на такива автомобили.

И не забравяйте, че тази автомобили искат доста енергия. Тази енергия кой ще я плаща, кой ще плати сметките за ток на тези, които си зареждат автомобилите? Доколкото знам, тези автомобили може да се зареждат и у дома, ако използваш подходящ адаптер, с който да включиш зарядното на колата към електрическата мрежа. Ако е така, кой ще плаща тока за колата - потребителя или държавата? Ами, и в двата случая е потребителя. Когато ти си го плащаш, ти си го плащаш. Когато държавата ти го плаща, тя ти е взела данъци, с които да ти го плати, тоест, дори и когато държавата плаща, ти си този, който реално плаща.

И дали наличието на много електромобили няма да доведе до по-високи цени на тока, тъй като потреблението на ток ще се увеличи многократно?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Тая работа с електричките е пълна измама!!! Нито спасяват природата, нито са по-евтини, а и са по-неудобни!

Не "спасяват" природата, защото за производството на една тесла например, се отделят толкова вредни вещества, колкото един автомобил с ДВГ + отработените от него газове за 300000км. Това означава, че ако купя едно БМВ - трябва да мина 300000км. докато стигна вредните емисии отделени при производството на теслата. А тя - същата тази тесла на 400000км. трябва да смени пакета с батериите!!!!!!!!
Че не са по-евтини - е ясно.
Не са по-удобни - защото , освен най скъпите тесли, никоя електричка няма пробег повече от 500км. И ако искам от София да стигна Царево ... ами няма да стигна. Варианта с бързото зареждане скапва батериите обаче!!!
В България все още има не повече от 50-ина пункта за зареждане. Но те са в не повече от 20-25 градове.
И последен аргумент - в Голяма София, околовръстно + прилежащите малки градчета, има почти 2млн. автомобила. Хайде - половината са камиони, рейсове и други подобни. Но поне един милион са леки коли. Ако в един вълшебен момент те станат електрокари - какво правим??? Как ще ги зареждаме??? От къде толкова ток??? Всяка нощ!
Един германски университет беше провел изследване - разхода на ток на една тесла последен модел беше все едно - да заредиш 3/100 бензин! Толкова е струвал тока за пробега на теслата. Те цените у нас не са по-малки.
И съвсем последен аргумент - самолети на батерии няма, няма и да има. Да преди две-три години хвърча едно самолетче, ама пилота пикаеше през джама - не става за комерсиални полети. Тирове на батерии - няма. Немците правиха некакви опити, но работата се разсъхна и те фалираха. Кораби на батерии няма, танкове няма, багери няма... няма, няма и да има, независимо какво приказва Ал Гор!

Електричките са по-скъпи и по-мръсни, но баламите се хващат на въдицата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 часа, dimy написа:

Тая работа с електричките е пълна измама!!! Нито спасяват природата, нито са по-евтини, а и са по-неудобни!

Не "спасяват" природата, защото за производството на една тесла например, се отделят толкова вредни вещества, колкото един автомобил с ДВГ + отработените от него газове за 300000км. Това означава, че ако купя едно БМВ - трябва да мина 300000км. докато стигна вредните емисии отделени при производството на теслата. А тя - същата тази тесла на 400000км. трябва да смени пакета с батериите!!!!!!!!
Че не са по-евтини - е ясно.
Не са по-удобни - защото , освен най скъпите тесли, никоя електричка няма пробег повече от 500км. И ако искам от София да стигна Царево ... ами няма да стигна. Варианта с бързото зареждане скапва батериите обаче!!!
В България все още има не повече от 50-ина пункта за зареждане. Но те са в не повече от 20-25 градове.
И последен аргумент - в Голяма София, околовръстно + прилежащите малки градчета, има почти 2млн. автомобила. Хайде - половината са камиони, рейсове и други подобни. Но поне един милион са леки коли. Ако в един вълшебен момент те станат електрокари - какво правим??? Как ще ги зареждаме??? От къде толкова ток??? Всяка нощ!
Един германски университет беше провел изследване - разхода на ток на една тесла последен модел беше все едно - да заредиш 3/100 бензин! Толкова е струвал тока за пробега на теслата. Те цените у нас не са по-малки.
И съвсем последен аргумент - самолети на батерии няма, няма и да има. Да преди две-три години хвърча едно самолетче, ама пилота пикаеше през джама - не става за комерсиални полети. Тирове на батерии - няма. Немците правиха некакви опити, но работата се разсъхна и те фалираха. Кораби на батерии няма, танкове няма, багери няма... няма, няма и да има, независимо какво приказва Ал Гор!

Електричките са по-скъпи и по-мръсни, но баламите се хващат на въдицата.

"Зелените проекти" са измама тип "boondoggle", като целта е налагане на такси и данъци, с които, под претекст спасяване на планетата, да се извърши wealth redistribution от данъкоплатците към олигарсите и реципиентите зад всичките тези мрежи от НПО-та, фондации и организации.

Тук можеш да откриеш линк, който води към списъка с провалени предсказания на активисти и пропагандисти:

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, PigMan9 написа:

"Зелените проекти" са измама тип "boondoggle", като целта е налагане на такси и данъци, с които, под претекст спасяване на планетата, да се извърши wealth redistribution от данъкоплатците към олигарсите и реципиентите зад всичките тези мрежи от НПО-та, фондации и организации.

Алоу, най-умният и най-грамотният! 'де ти уйде езиковият речник? К'ва е тая мешавица от езици? Мешана скара, но без скарата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос за 1 000 000 долара:

"Възможно ли е 1млн. автомобила в София с ДВГ да се заменят с електрички, ако от Европейския Съюз отпуснат парите за това"?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 5.01.2023 г. в 13:08, dimy написа:

Въпрос за 1 000 000 долара:

"Възможно ли е 1млн. автомобила в София с ДВГ да се заменят с електрички, ако от Европейския Съюз отпуснат парите за това"?

Колкото имаше саниране и "растеж", финансирани с парите от фонда "Региони в растеж", точно толкова ще има и електрически автомобили.

Когато тези пари се получат, те се разграбват от управляващата олигархия.

Строенето на магистрали е един от многото методи за ограбване на пари. Примерно, получават пари, от които задържат по-голямата част за себе си, а малка част от тези пари се използва за купуване на евтини и некачествени материали. Магистралите умишлено се строят калпаво, за да може да се напукват и да получават дупки - така постоянно ще трябва да се правят ремонти, ремонти на ремонтите, ремонти на ремонтите на ремонтите... Това е методът, който ГЕРБ използваха да перат пари през частни фирми за строене на магистрали.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, PigMan9 написа:

Колкото имаше саниране и "растеж", финансирани с парите от фонда "Региони в растеж", точно толкова ще има и електрически автомобили.

Когато тези пари се получат, те се разграбват от управляващата олигархия.

Строенето на магистрали е един от многото методи за ограбване на пари. Примерно, получават пари, от които задържат по-голямата част за себе си, а малка част от тези пари се използва за купуване на евтини и некачествени материали. Магистралите умишлено се строят калпаво, за да може да се напукват и да получават дупки - така постоянно ще трябва да се правят ремонти, ремонти на ремонтите, ремонти на ремонтите на ремонтите... Това е методът, който ГЕРБ използваха да перат пари през частни фирми за строене на магистрали.

ПАК ПИТАМ -

Въпрос за 1 000 000 долара:

"Възможно ли е 1млн. автомобила в София с ДВГ да се заменят с електрички, ако от Европейския Съюз отпуснат парите за това"?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да поясня - ако ЕС даде 50милиарда гущера за да сменим ВСИЧКИ коли с ДВГ в София - какво ще стане на другия ден - КАК ще се зареждат, КЪДЕ ще се зареждат, ще МОЖЕ ли да се зареждат???

Какво ще стане ако 1млн. автомобила ЕДНОВРЕМЕННО се включат в контактите? МОЖЕ ли 1млн. автомобила ЕДНОВРЕМЕННО да се включат в контактите? Ще стигнат ли всичките ТЕЦ-ове и АЕЦ-ве у нас да смогнат да се заредят 1млн. автомобила ЕДНОВРЕМЕННО?

Сега е по-ясно, нали????????

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, dimy написа:

Да поясня - ако ЕС даде 50милиарда гущера за да сменим ВСИЧКИ коли с ДВГ в София - какво ще стане на другия ден - КАК ще се зареждат, КЪДЕ ще се зареждат, ще МОЖЕ ли да се зареждат???

Какво ще стане ако 1млн. автомобила ЕДНОВРЕМЕННО се включат в контактите? МОЖЕ ли 1млн. автомобила ЕДНОВРЕМЕННО да се включат в контактите? Ще стигнат ли всичките ТЕЦ-ове и АЕЦ-ве у нас да смогнат да се заредят 1млн. автомобила ЕДНОВРЕМЕННО?

Сега е по-ясно, нали????????

Никъде няма да се зареждат, ако няма изградена инфраструктура за зареждане на такива автомобили.

Ако се включат прекалено много автомобили към захранващата мрежа, за да се зареждат, вероятно ще има претоварване на електрическата мрежа, което би довело до спиране на тока в някои региони от страната.

И дори ЕС да даде 50млрд, голяма част от тези пари ще бъдат изпрани и откраднати. Така ще има нискокачествена смяна на автомобилите и изграждане на нискокачествена инфраструктура за поддръжка и зареждане на такива автомобили.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Джереми Кларксън обяви автономните коли за "убийци"

Бившият водещ на автомобилното предаване Top Gear - Джереми Кларксън, взе отношение по поправките в правилника за движение по пътищата, направени от властите във Великобритания.

В своята колонка във вестник The Sun известният журналист остро критикува решението, разрешаващо на шофьорите на коли с автопилот да гледат видео на екрана на мултимедията, докато превозното средство се движи със скорост под 60 км/ч. В същото време на водача му е забранено да използва смартфона си, като именно на това уточнение обърна внимание Кларксън.

Според него, ако едно безпилотно транспортно средство е безопасно, то неговият шофьор може да прави всичко, което поиска, докато е зад волана. И ако се въвеждат някакви ограничения, то тези машини трябва да бъдат обявени за "небезопасни" и изобщо да не се допускат до обществени пътища.

Както пише Джереми, самият той не би се решил да се вози на безпилотен автомобил, тъй като такава кола е програмирана да работи с определен алгоритъм и де факто има собствен "мозък". Затова при определени обстоятелства може да се наложи той да избира къде да насочи колата - към огромно дърво или тълпа пешеходци, и съответно да избере второто. С други думи - собственикът ще плаща пари, за да може автомобилът му да го убие.

Това е и причината, поради която автопилотът разполага с 5 нива на автономност. Сега обаче в превозните средства поставят системи от трето ниво, при които водачът може само да премести ръцете си от волана. Според експерти, до края на десетилетието ще се появи и система от четвърто ниво, която все още не е готова за използване.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Стоимен написа:

Джереми Кларксън обяви автономните коли за "убийци"

Бившият водещ на автомобилното предаване Top Gear - Джереми Кларксън, взе отношение по поправките в правилника за движение по пътищата, направени от властите във Великобритания.

В своята колонка във вестник The Sun известният журналист остро критикува решението, разрешаващо на шофьорите на коли с автопилот да гледат видео на екрана на мултимедията, докато превозното средство се движи със скорост под 60 км/ч. В същото време на водача му е забранено да използва смартфона си, като именно на това уточнение обърна внимание Кларксън.

Според него, ако едно безпилотно транспортно средство е безопасно, то неговият шофьор може да прави всичко, което поиска, докато е зад волана. И ако се въвеждат някакви ограничения, то тези машини трябва да бъдат обявени за "небезопасни" и изобщо да не се допускат до обществени пътища.

Както пише Джереми, самият той не би се решил да се вози на безпилотен автомобил, тъй като такава кола е програмирана да работи с определен алгоритъм и де факто има собствен "мозък". Затова при определени обстоятелства може да се наложи той да избира къде да насочи колата - към огромно дърво или тълпа пешеходци, и съответно да избере второто. С други думи - собственикът ще плаща пари, за да може автомобилът му да го убие.

Това е и причината, поради която автопилотът разполага с 5 нива на автономност. Сега обаче в превозните средства поставят системи от трето ниво, при които водачът може само да премести ръцете си от волана. Според експерти, до края на десетилетието ще се появи и система от четвърто ниво, която все още не е готова за използване.

Човека спечели и си изтри профила,дреми му за електромобилите...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 

Колко вредни са електрическите тротинетки?

Електрическите  тротинетки стават все по-популярни в големите градове по цял свят, в това число и у нас, което предизвиква много дискусии. Основната е дали те трябва да бъдат регистрирани като обичайни превозни средства и съответно хората, които ги управляват да притежават необходимия лиценз и да носят отговорност за действията си.

Оказва се обаче, че проблемът с тротинетките на ток не е само с правилника за движение по пътищата. Група учени от Университета на Северна Каролина проведоха изследване, в което доказват, че те тези превозни средства са по-вредни за околната среда, отколкото е общественият надземен транспорт, ако той е напълно натоварен. Резултатите от изследването бяха публикувани в списанието Environmental Research Letter.

Учените са взели под внимание изхвърлените в атмосферата вредни емисии (СО2), които са нужни за производството на електроенергия за скутерите, а също така и въздействието на материалите, използвани при тяхното производство,  транспортиране и събиране (в много градове те се дават под наем и съответно се оставят на различни места, което налага тяхното прибиране от фирмата, чиято собственост са). Оказва се, че електроенергията за тяхното зареждане е най-малкият проблем.

"Най-вредни за околната среда са материалите, от които се прави транспортното средство - метал и пластмаса. Те нанасят повече вреда, отколкото самото зареждане. Друг проблем е транспортирането на скутерите до зарядните станции, които на свой ред работят на пълно натоварване по цяла нощ. Повечето тротинетки не са с напълно разредена батерия, но въпреки това се товарят на товарни автомобили, които ги карат до зарядните станции, а тези машини също отделят вредни емисии", коментира един от авторите на изследването Джеремая Джонсън.

Изследователите са направили и любопитна класация на превозните средства, в която показват какви вреди нанасят те на околната среда. Оказва се, че използването на скутер (тротинетка) за придвижване в града е по-вредно, отколкото това на пълен с пътници дизелов автобус.

"Скутерите са ефективно решение на задръстванията в града, но не и на екологичните проблеми, тъй като те не оказват чак такова въздействие върху околната среда от страна на градската транспортна система, колкото се опитват да ни ги представят техните производители, както и компаниите, които ги дават под наем", е заключението на учените.

... и още -

Новите автомобили вредят колкото старите

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...