Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

За или против електромобилите в България


Гост

Бихте ли си купили електромобил - днес  

22 гласували потребители

  1. 1. Бихте ли си купили електромобил - днес



Препоръчан отговор

преди 8 минути, Coco1 написа:

Само комунист-русороб е способен да пусне тема за коли и да я обърне в руско идиотска пропаганда 

мани, аз си рекох, че ще чуем звука на славното съветско автомобилостроене, пък то какво - доджове и кадилаци, аман от тия кравари бре :lol6:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 113
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

 

Някой каза че електричките приличали на кошчета а туингото на лимозина.:D

Кошове са раздрънканите пърдялки които карате в момента!

Като спрете на светофара и като светне зелено вие със старите си кошове като натиснете педала на газта, след като се рапука и затрещи 30 годишното ви БМВ си мислите че сте излетяли в космоса. И точно тогава покрай вас минава Емили със тротинетката и прави Фиуууу, тогава осъзнавате реалноста че сте натиснали педала на газта до ламарината. В същото време поглеждате към огледалото за задно виждане за да видите дали не идват и други тротинетки, но не виждате нищо защото пушека който излиза е сто метра. И разбира се започвате да псувате като обливате таблото и предния прозорец със слюнки, вадите телефона да снимате как тротинетките ви изпреварват.:lol6:

Спира баш бабаита в стария град със новия си автомобил който току що е купил мерцедес, свалил прозорците за да се чува музиката която е увеличил до дупка на разбира се песента на Васко жабата. Слиза от автомобила и със танцова стъпка върви към най-ефтиното капанче за цаца. Бабаита тежи 57 килограма, облечен е със най-скъпия си черен анцунг със щампа адибас и така е разперил ръцете, че космите му висват от мишниците чак до пожълтялото на белият му потник. Поръчва си наливна бира, че е по-евтина и се скарва със продавачката че само пяна му е наляла. Изпива бирата на екс и вижда че около колата му се е събрала тълпа от туристи които си правят селфита и се радват на атракцията. Връща се веднага при автомобила си и те започват да снимат заможния милионер, който може да си позволи да си купи и кара ретро автомобил.  Бабаита започва да вика ядосано какво ще направи на майките им, пали си 124-ката 200D изфорцирва я бясно и изчаква да се разнесе черния пушек за да потегли!:D

Някой спомена за парното или отоплението през зимата на електрическия автомобил. Духалка не си ли ползвал, духалка на ток за отопление? @badr

@dimy това е истината за съжаление а ти и анкета си сложил дори. Как си мислиш че ще накараш Българина да използва нещо от бъдещето така да го наречем, като той си знае магарето, каруцата, дървата и два-три тона въглища за по-сигурно ако е много студена зимата да си купи автомобил от ново поколение? Много въпроси изникват, ама ще мога ли да го товаря, дали ще се поберът бидоните със джибрите, че наближава времето да варя ракията. Ще мога ли да натоваря козата да я закарам до града на ветеринар и други подобни.:lol6:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 часа, 0000000 написа:

...

@dimy това е истината за съжаление а ти и анкета си сложил дори. Как си мислиш че ще накараш Българина да използва нещо от бъдещето така да го наречем, като той си знае магарето, каруцата, дървата и два-три тона въглища за по-сигурно ако е много студена зимата да си купи автомобил от ново поколение? Много въпроси изникват, ама ще мога ли да го товаря, дали ще се поберът бидоните със джибрите, че наближава времето да варя ракията. Ще мога ли да натоваря козата да я закарам до града на ветеринар и други подобни.

 

Алоо, пич, не съм казал никъде, че електричките са по-добри от конете с каруците!

Казвам, че "зелената сделка" е shit! Казвам, че след 10г. в Европата НЯМА да има 100% електрокари! Казвам , че търговията с въглеродни емисии е чисто обирджийство!

А сега нещо по-конкретно - ти взимаш една ТЕСЛА v.2 /цена 25000 евра базова/, аз взимам моето ситоренче с цена 2 хилки, толкова го взех преди 3г. Кой ще стигне пръв във Варна от София, а? Теслата има пробег 400км.

А ако направим един тур - София, Бургас, Ахтопол, Резово ........ и обратно, а? На моето ситоренче му стигат 18часа и аз миналата година го направих - до Ахтопол, пробрах си щерката.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 часа, 0000000 написа:

Някой спомена за парното или отоплението през зимата на електрическия автомобил. Духалка не си ли ползвал, духалка на ток за отопление? @badr

Личи си че електротехниката не е от най-силните ти дисциплини.Парното на автомобил с двг ползва отпадна топлина от порядъка на 3-4квт.За да се осигури същата от електромобил означава сериозно да се ограничи пробега.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса с отоплението на ел автомобилите е доста сериозен и не е никак маловажен -> EV термопомпи на Hyundai/Kia е еталон за други марки (www-hyundaimotorgroup-com.translate.goog)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 часа, badr написа:

Личи си че електротехниката не е от най-силните ти дисциплини.Парното на автомобил с двг ползва отпадна топлина от порядъка на 3-4квт.За да се осигури същата от електромобил означава сериозно да се ограничи пробега.

+1

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Moody's: Акциите на Tesla си остават боклук

Компанията на Мъск няма да получи по-добър кредитен рейтинг. Moody's, една от трите водещи рейтингови агенции в света, засега категорично отказва да извади акциите на Tesla от категорията "боклук", стана ясно след писмена кореспонденция между нея и акционер в компанията на Илон Мъск. Темата бързо нашумя в Twitter и накара самия Мъск лаконично да коментира, че "Moody's са без значение" (irrelevant).

automedia

Изпратено от моят Lenovo TB-8505X с помощта на Tapatalk

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Електрическият GMC Hummer се оказа по-вреден от бензинов кабриолет

Преминаването на ток не прави пикапа безопасен за околната среда

Организацията с нестопанска цел ACEEE (Американски съвет за енергийно ефективна икономика) установи, че емисиите на въглероден диоксид (CO2) на флагмана на General Motors с 1014 к.с. 341 грама на миля, докато при кабриолета BMW M440i xDrive този показател е по-нисък – 339 грама на миля....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 5.09.2022 г. в 0:54, insec написа:

мани, аз си рекох, че ще чуем звука на славното съветско автомобилостроене, пък то какво - доджове и кадилаци, аман от тия кравари бре :lol6:

Едно време кравите, пардон, краварите са правили коли. Сега са пълни кенефи, лъскави, но си остават кенефи. Съветските коли си беха екстра за онова време.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, S197 написа:

Съветските коли си беха екстра за онова време.

почти като американските, съвсем малко не им достигна - за разлика от европейските, които пасти да ядат 😂

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 7.09.2022 г. в 17:49, insec написа:

почти като американските, съвсем малко не им достигна - за разлика от европейските, които пасти да ядат 😂

Съветските коли никога не са били приоритет. Те са били средство да стигнеш от точка А до точка Б. Колко европейски коли, от онова време, виждаш сега и колко съветски, които са в движение?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, S197 написа:

Колко европейски коли, от онова време, виждаш сега и колко съветски, които са в движение?

Лятоска засякох едно трабантче в Бургас, като чисто ново не се майтапя!!! Други примери не се сещам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 часа, S197 написа:

Съветските коли никога не са били приоритет. Те са били средство да стигнеш от точка А до точка Б. Колко европейски коли, от онова време, виждаш сега и колко съветски, които са в движение?

Аве баш гъзария си беха бате. Доста по-голяма от от сега да имаш чисто нова немска джипка. Чакаше се за Лада 10 години.Бащата на времето като взе ладата директно от корекома в Бяла, един платс колкото стадион беше, а на него само две коли. А какви любовници му се лепеха, 18 годишни му умираха в краката. Спомням си, че и апартамент му предлага за бартер за ладата. Нали знаеш, че една стока, колкото е по-трудна достъпно съответно става и по-ценна.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 15.09.2022 г. в 18:55, Бял Вълк написа:

Бащата на времето като взе ладата директно от корекома в Бяла

Това преди или след като го спипаха на Магурата?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Електромобилите са за градска мобилност или за малки държавици. С тоя пробег по 300-400км с едно зареждане, ако тръгна от Варна за София, какво правим? Нито инфраструктура имаме, нито нищо. Те развитите държави не са подготвени за това, което са си надробили, камо ли ние.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всяка година се произвеждат електромобили със все по-голям пробег. След няколко години печките ще изчезнат. Щем не щем ще свикнем, това е необратим процес който вече е започнал. Тези които сега се раждат ще ни се смеят какви печки сме карали, така както ние сега се смеем на нашите родители със жигулите и трабанчетата.:D

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 28 минути, ДзВяРа! написа:

Всяка година се произвеждат електромобили със все по-голям пробег. След няколко години печките ще изчезнат. Щем не щем ще свикнем, това е необратим процес който вече е започнал. Тези които сега се раждат ще ни се смеят какви печки сме карали, така както ние сега се смеем на нашите родители със жигулите и трабанчетата.:D

Не бъди толкоз сигурен. Теслата са много зле в момента.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, S197 написа:

Не бъди толкоз сигурен. Теслата са много зле в момента.

Сигурен съм, а ти освен Тесла не знаеш ли, че и други марки произвеждат електромобили? Нормално е едните да вървят назад, други напред и да има и такива без прогрес.:)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, ДзВяРа! написа:

Сигурен съм, а ти освен Тесла не знаеш ли, че и други марки произвеждат електромобили? Нормално е едните да вървят назад, други напред и да има и такива без прогрес.:)

Всички правят електромобили, европейското законодателство ги натисна до 2027-ма да се електрифицират, тъй като се забранява регистрацията даже на хибриди след това. А най-голямата драма ще е с инсталацията на електростанции за тези автомобили. Особено персонални, по домовете. Една станция лапа двуцифрена стойност в киловати.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ще намерят решение и със зарядните станции, не изключвам в бъдеще и безконтактни такива! Развитието на технологиите все още не е достигнало своя бум и колкото повече напредва човечеството толкова повече възможности се появяват.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Те безконтактни ще бъдат със сигурност, въпросът е другаде. За да я отдадат тази енергия на батерията ти, първо трябва да я добият отнякъде. Това ще продължава да се случва с кабели, които товарят и без това попретоварените зимно време градски мрежи на по-развитите страни. Виж една Белгия, например. Зимата, като загладнеят за ток, за да се топлят, редовно им се претоварва мрежата. Те са сред най-отчаяните народи в момента, че автоелектрификацията ще им стопи жиците. Ъпгрейд на мрежата е лесен в по-малките им населени места, обаче да раздигнеш паветата на Брюксел и да смениш цялата инфраструктура, първо е мултимилиардна инвестиция, второ - неудобството и суматохата в града ще са космически, ако всичко това трябва да се случи изведнъж. И сега ... да погледнем клетата ни, мижава Българийка (дето е и 3 пъти по-голяма от Белгия), където тая магистрала "Хемус" я правят вече над половин век, и да помислим разумно ... :D

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Най-мръсната тайна на литиевата батерия

Добивът на един тон литий в Португалия поглъща 2270 тона вода - и обрича местните селца
 

Населението на големите градове неудържимо расте в последните десетилетия, а с него расте и броят на автомобилите в тях. Нивата на замърсяване на въздуха стават тревожни и е очевидно, че трябва да се вземат мерки. За момента идеята на европейските политици за такива мерки е да стимулират прехода към електромобили, захранвани от литиево-йонни батерии. Само че този преход, който уж ще прочисти дробовете на градските жители, може да означава трагедия за множество по-малки селски общности. Euronews в разширен репортаж разказа за една от тях в околностите на Барозу, Португалия - където е най-голямото находище на литий в Европа.
 
 
Литият е незаменим компонент в батериите - а самите батерии са нужни не само за автомобилите, но и за смартфоните, лаптопите, електрическите тротинетки и още хиляди модерни електронни уреди. За щастие той не е рядък - всъщност е един от най-разпространените елементи в земната кора. Нито пък за добива му са нужни опасни и отровни взривни вещества, както е при много други руди.

Но добивът на литий също си има своята мръсна тайна. Тя се нарича "вода".
 
 Най-разпространеният метод за добиването включва пробиването на голяма дупка в земята и наливането в нея на огромни количества разтвори на различни соли. След това обогатеният разтвор се изпомпва и оставя да се изпарява, като в старомодните солници. Отделят се манган, калий и други минерали, и накрая чрез сложно филтриране се получава литиев карбонат.

Процесът не е чак толкова замърсяващ, колкото искат да ни убедят някои врагове на електромобилите. Но той изисква смайващо големи количества вода. За добиването на тон литий са необходими 2270 тона вода (2.27 милиона литра).
 
 
"Активисти" като Грета Тунберг никога не отварят дума за това, но всъщност добивът на литий е катастрофален за близките до него селскостопански общности, обричайки ги на суша и глад. Възможни са и замърсявания на питейната вода. За тези проблеми не се говори, защото миннодобивните компании авансово предлагат големи обезщетения на въпросните общности. Прекият ефект от това е, че водещите устойчив начин на живот селски стопани са принудени да се влеят в растящия брой градски жители.

Но и не всички са съгласни да бъдат купени. Жителите на селцето Коваш ду Барозу в Португалия са твърдо против добива на литий в района, отстъпен на британската Savannah Resources. Компанията планира да експлоатира мината край Барозу в продължение на 15 години, докато изчерпи находището, и да извлече общи приходи от 1.3 милиарда евро. Част от тях ще бъдат пренасочени към Португалия като "възможности за развитие" по литиевата верига, подчерта Дейвид Арчър, главан изпълнителен директор на Savannah, пред Euronews.
 
"Аз не съм против лития", казва обаче Пауло Пиреш, местен овчар. "Но не съм съгласен да замърсяват селото ми, за да премахнат замърсяването в града". Според Пиреш добивът ще отнеме и без това оскъдната вода в района, която е нужна за овцете му.

Европейската комисия изчислява, че до 2050 нуждите от литий в ЕС ще пораснат 60 пъти спрямо днешните, и то само в областта на електрическите автомобили. В същото време обаче европейските политици сляпо са се фокусирали върху електрификацията, без да отчитат други начини за понижаване на емисиите. За тях в момента няма никакво значение колко енергия консумира електромобилът, стига тя да е електрическа. А експерименти като разработения от холандската Lightyear и Bridgestone прототип Lightyear One биха могли да преобразят самия начин, по който ползваме електричеството. Този прототип също разчита на литиево-йонна батерия, но тя е съвсем малка. Пробегът от 725 км с едно зареждане се постига с аеродинамика и максимално висока ефективност - тоест малка консумация на енергия.
 

Друга опция, над която в Брюксел не желаят да разсъждават, е тази на синтетичните горива. Добивани по въглеродно неутрален способ, те могат да изгарят много по-чисто от изкопаемите горива, и да дават доста повече мощност от тях.

Вероятно съществуват и много други варианти за снижаване на емисиите. От успоредното разработване на поне няколко от тях биха могли да се родят и решения, които да не обричат хората в места като Коваш ду Барозу. Но за целта е необходима гъвкавост и политическа воля, каквито липсват за момента в обединена Европа.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 часа, dimy написа:

Най-мръсната тайна на литиевата батерия

Добивът на един тон литий в Португалия поглъща 2270 тона вода - и обрича местните селца
 

Населението на големите градове неудържимо расте в последните десетилетия, а с него расте и броят на автомобилите в тях. Нивата на замърсяване на въздуха стават тревожни и е очевидно, че трябва да се вземат мерки. За момента идеята на европейските политици за такива мерки е да стимулират прехода към електромобили, захранвани от литиево-йонни батерии. Само че този преход, който уж ще прочисти дробовете на градските жители, може да означава трагедия за множество по-малки селски общности. Euronews в разширен репортаж разказа за една от тях в околностите на Барозу, Португалия - където е най-голямото находище на литий в Европа.
 
 
Литият е незаменим компонент в батериите - а самите батерии са нужни не само за автомобилите, но и за смартфоните, лаптопите, електрическите тротинетки и още хиляди модерни електронни уреди. За щастие той не е рядък - всъщност е един от най-разпространените елементи в земната кора. Нито пък за добива му са нужни опасни и отровни взривни вещества, както е при много други руди.

Но добивът на литий също си има своята мръсна тайна. Тя се нарича "вода".
 
 Най-разпространеният метод за добиването включва пробиването на голяма дупка в земята и наливането в нея на огромни количества разтвори на различни соли. След това обогатеният разтвор се изпомпва и оставя да се изпарява, като в старомодните солници. Отделят се манган, калий и други минерали, и накрая чрез сложно филтриране се получава литиев карбонат.

Процесът не е чак толкова замърсяващ, колкото искат да ни убедят някои врагове на електромобилите. Но той изисква смайващо големи количества вода. За добиването на тон литий са необходими 2270 тона вода (2.27 милиона литра).
 
 
"Активисти" като Грета Тунберг никога не отварят дума за това, но всъщност добивът на литий е катастрофален за близките до него селскостопански общности, обричайки ги на суша и глад. Възможни са и замърсявания на питейната вода. За тези проблеми не се говори, защото миннодобивните компании авансово предлагат големи обезщетения на въпросните общности. Прекият ефект от това е, че водещите устойчив начин на живот селски стопани са принудени да се влеят в растящия брой градски жители.

Но и не всички са съгласни да бъдат купени. Жителите на селцето Коваш ду Барозу в Португалия са твърдо против добива на литий в района, отстъпен на британската Savannah Resources. Компанията планира да експлоатира мината край Барозу в продължение на 15 години, докато изчерпи находището, и да извлече общи приходи от 1.3 милиарда евро. Част от тях ще бъдат пренасочени към Португалия като "възможности за развитие" по литиевата верига, подчерта Дейвид Арчър, главан изпълнителен директор на Savannah, пред Euronews.
 
"Аз не съм против лития", казва обаче Пауло Пиреш, местен овчар. "Но не съм съгласен да замърсяват селото ми, за да премахнат замърсяването в града". Според Пиреш добивът ще отнеме и без това оскъдната вода в района, която е нужна за овцете му.

Европейската комисия изчислява, че до 2050 нуждите от литий в ЕС ще пораснат 60 пъти спрямо днешните, и то само в областта на електрическите автомобили. В същото време обаче европейските политици сляпо са се фокусирали върху електрификацията, без да отчитат други начини за понижаване на емисиите. За тях в момента няма никакво значение колко енергия консумира електромобилът, стига тя да е електрическа. А експерименти като разработения от холандската Lightyear и Bridgestone прототип Lightyear One биха могли да преобразят самия начин, по който ползваме електричеството. Този прототип също разчита на литиево-йонна батерия, но тя е съвсем малка. Пробегът от 725 км с едно зареждане се постига с аеродинамика и максимално висока ефективност - тоест малка консумация на енергия.
 

Друга опция, над която в Брюксел не желаят да разсъждават, е тази на синтетичните горива. Добивани по въглеродно неутрален способ, те могат да изгарят много по-чисто от изкопаемите горива, и да дават доста повече мощност от тях.

Вероятно съществуват и много други варианти за снижаване на емисиите. От успоредното разработване на поне няколко от тях биха могли да се родят и решения, които да не обричат хората в места като Коваш ду Барозу. Но за целта е необходима гъвкавост и политическа воля, каквито липсват за момента в обединена Европа.

Грета Тумберг е просто една малка подставена пикла и нищо друго. Толкова се смях на нейното изказване, че ми потекоха сълзи. Всички са лицемери и накрая някой ще си плати.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...