Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

От 1 декември 2023 г. спират старите коли в центъра на София!


Гост
 Сподели

Съгласни ли сте да се спрат старите коли в малкия и големия център на София?  

15 гласували потребители

  1. 1. Съгласни ли сте да се спрат старите коли в малкия и големия център на София?

    • Да
      9
    • Не
      6
    • Нямам мнение
      0


Препоръчан отговор

След сериозно обсъждане между ГЕРБ и „Демократична България“ в Столичния общински съвет, Наредбата за нискоемисионните зони получава необходимата подкрепа.

Столична община ще забрани влизането в центъра на най-замърсяващите автомобили от първа екологична група от 1 декември 2023 г. Шофьорите на тези коли ще бъдат с ограничен достъп до зона "Малък ринг" - между булевардите "Васил Левски", "Патриарх Евтимий", "Ген. Скобелев", "Сливница" и улица "Опълченска", съобщиха от пресцентъра на Столичната община.

Около 38 000 автомобила ще бъдат засегнати от забраната да преминават през "Малкия ринг", след като след сериозно обсъждане между ГЕРБ и "Демократична България" в Столичния общински съвет, Наредбата за нискоемисионните зони получава необходимата подкрепа. Тя бе подготвена от екипа на кмета Йорданка Фандъкова и отново ще влезе за разглеждане от СОС в четвъртък, след като през лятото, "Демократична България" поиска отлагане на гласуването за допълнително прецизиране на текстовете.

До консенсуса между ГЕРБ и ДБ се е стигнало, след като председателят на градския парламент Георги Георгиев инициира работна група.

"Смятам, че след задълбочените разговори, постигаме съгласие с колегите от "Демократична България", за въвеждането за първи път на такива мерки у нас, които вече са факт в редица европейски столици. С промените правим решителна крачка в борбата за по-чист въздух в София", коментира Георгиев.

В първа категория попадат автомобили на дизелово гориво, които са на възраст над 20 години и на бензин над 30 години. Година по-късно същите ограничения ще важат и за колите от втора екологична група.

По предварителните данни през "Малкия ринг" на градския център преминават 171 079 превозни средства за 24 часа, а през "Големия ринг" - 304 911 превозни средства за денонощие.

Промени в Зона "Голям ринг", която е оградена от булевардите "Сливница", "Данаил Николаев", "Ситняково", "П.Яворов", ул. "Атанас Дуков", бул. "Х.Ибсен", бул. "П. Ю. Тодоров", бул. "И.Е. Гешов" и бул. "Константин Величков", се предвижда да има от 1 декември 2025 година, когато ще бъде забранено влизането на най-замърсяващите автомобили от първа екологична група, а от декември 2027 година - и за тези от втора екологична община.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Първо да направят доходите на мнозинството българи достатъчни за нов автомобил, а след това да мислят за старите. Подобно решение е дискриминация към работническия клас, който се скъсва от работа, от сутрин до вечер за 1500лв на месец, с които трябва да свърже двата края, поне колкото за хляб на масата. Със сегашните доходи в България, подобни решения са абсолютна класова дискриминация.
Старите муцуни, като ГЕРБ ли ще ни говорят за екология? Същите тия, през чието управление столицата продължи да се презастроява? Защо не помислят малко за това, как да спрат да крадат, и да позалесят този пренаселен град? Обезателно е да се наложат норми в строителството, да се предвиждат паркове, паркинги, а не да се търси най-лесното решение.

Аз самият от тези ограничения не съм засегнат, но въпреки това съм твърдо против тях, защото те дискриминират българите с ограничени финансови възможности, и ценителите на ретро автомобилите. Пътя на най-ниското съпротивление подет от нашия елит за мен не е правилен. Проблемите трябва да се решават глобално, а не на парче. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно подкрепям специално за дизеловите пърделници над 20 години да бъдат не само изхвърлени от центъра на София, но и от София-град въобще! То вече не се трае от димните им завеси, задминаха Трабантите от едно време.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, Soviet Soldier написа:

Първо да направят доходите на мнозинството българи достатъчни за нов автомобил, а след това да мислят за старите. Подобно решение е дискриминация към работническия клас, който се скъсва от работа, от сутрин до вечер за 1500лв на месец, с които трябва да свърже двата края, поне колкото за хляб на масата. Със сегашните доходи в България, подобни решения са абсолютна класова дискриминация.
Старите муцуни, като ГЕРБ ли ще ни говорят за екология? Същите тия, през чието управление столицата продължи да се презастроява? Защо не помислят малко за това, как да спрат да крадат, и да позалесят този пренаселен град? Обезателно е да се наложат норми в строителството, да се предвиждат паркове, паркинги, а не да се търси най-лесното решение.

Аз самият от тези ограничения не съм засегнат, но въпреки това съм твърдо против тях, защото те дискриминират българите с ограничени финансови възможности, и ценителите на ретро автомобилите. Пътя на най-ниското съпротивление подет от нашия елит за мен не е правилен. Проблемите трябва да се решават глобално, а не на парче. 

Все от някъде трябва да се започне. Това е едно прекрасно решение. 

Хората трябва да разберат, че автомобила не е даденост и не всеки трябва да се придвижва с такъв на 30 години. Има градски транспорт, а има и таксита, ако се наложи. Не е нужно да измираме от белодробни и всякакви други болести, защото Ганьо кара стар кенеф, който трови мен и детето ми, но се хвали, че му гори 5 на 100 нафта и бълва сажди като 2 ТЕЦ-а без филтри. За сметка на това е горд, че си е отрязал катализатора и филтъра за твърди частици, като дори такива обяви за такава услуга (премахване на катализатори и ДПФ) са ежедневие и никой не им обръща внимание, защото преглед се минава срещу 20 лв. допълнителни на човека в будката. 

Това ще засегне най-старите 20+ и 30+ годишни автомобили. Очаквах да бъде 10+ и 15+ 

Толеранса дори ми струва прекалено голям. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Важното е, до "Люлин център", да се стига.

Сериозно - каква е разликата, да минаваш по "Голаш" вместо по "Ситняково" ?

Или по "Хан Аспарух" , вместо по "Патриарх Евтимий" ?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да бе да, ще спрат. Кой е тоя луд дето ще се лиши от данъци и такси. То пък щото новите не замърсяват.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, ostavime написа:

Все от някъде трябва да се започне. Това е едно прекрасно решение. 

Хората трябва да разберат, че автомобила не е даденост и не всеки трябва да се придвижва с такъв на 30 години. Има градски транспорт, а има и таксита, ако се наложи. Не е нужно да измираме от белодробни и всякакви други болести, защото Ганьо кара стар кенеф, който трови мен и детето ми, но се хвали, че му гори 5 на 100 нафта и бълва сажди като 2 ТЕЦ-а без филтри. За сметка на това е горд, че си е отрязал катализатора и филтъра за твърди частици, като дори такива обяви за такава услуга (премахване на катализатори и ДПФ) са ежедневие и никой не им обръща внимание, защото преглед се минава срещу 20 лв. допълнителни на човека в будката. 

Това ще засегне най-старите 20+ и 30+ годишни автомобили. Очаквах да бъде 10+ и 15+ 

Толеранса дори ми струва прекалено голям. 

20+ годишните автомобили и като нови са нямали катализатор и филтър за твърди частици. Проблемът който описваш след това пък няма нищо общо с възрастта на автомобила и той ще си продължи. Та, просто пак побългаряваме нещо, правим нещо уж, но всъщност нищо не правим, някви хора псуват и цъкат с език и мизерията продължава. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 няма адекватна политика

аз ако съм на власт

кола само за тоя който има гараж и абонамент за  паркиране 

другото конфискация и за вторични 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@Емил Костов те и електрическите замърсяват индиректно, но е факт, че в градовете, където има рестрикции въздуха е по-чист. Сега, при нас е друго, защото горим всичко от гуми, до стари шкафове и секции, но по-добре без стари коли в центъра. Данъците и таксите си остават. Просто тези коли няма да влизат точно в тези участъци на града. Никой не казал, че няма да се карат или няма да си плащат.

@N1K17Y, както казах, това е едно добро начало и все от някъде трябва да се почне. Другите описани неща бяха сравнения на проблема с мръсния въздух, който е ежедневие у нас... за съжаление. Дано тази забрана допринесе поне малко за по-чист въздух в София. Иначе, да, цъкат и псуват точно тези със старите коли. Ще свикнат. Няма да се свърши света, че няма да влизат в това каре. Иначе, продължаваме да гълтаме сажди. 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това с колите е пълна глупост. Новите замърсяват даже в пъти повече, защото имат и турбини+кулери, които допълнително дърпат в пъти повече кислород. Целта е не да се спре замърсяването, а да се купуват нови коли. Никъде няма чист град, особено където има развита икономика. При нас е чисто, защото вече нямаме никакво производство.

Да оставим колите и да кажем защо се мълчи за самолетите. Те пък какво правят. Преди да закрият Конкорд, при един междуконтинентален полет изгаряше НАД 35000 тона кислород.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, Емил Костов написа:

Това с колите е пълна глупост. Новите замърсяват даже в пъти повече, защото имат и турбини+кулери, които допълнително дърпат в пъти повече кислород. Целта е не да се спре замърсяването, а да се купуват нови коли. Никъде няма чист град, особено където има развита икономика. При нас е чисто, защото вече нямаме никакво производство.

Да оставим колите и да кажем защо се мълчи за самолетите. Те пък какво правят. Преди да закрият Конкорд, при един междуконтинентален полет изгаряше НАД 35000 тона кислород.

Да, проблемът е, че турбото смуче повече кислород, а не гадостите, които излизат от изгореното гориво :lol6:

Айде не се излагай така, срамота. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ше ме спрът, ама некой друг път - аз карам дърт дизел, набор '91 (е, верно - пуши леко, ама при тия цени (и при тия заплати), не мога се занимавам с ремонти непрекъснато) и живея на центъра. Та си мисля, че това ще е само за преминаващите. Не малката част от хората, които живеят на центъра и на широкия център, това нема ги лови.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, N1K17Y написа:

Да, проблемът е, че турбото смуче повече кислород, а не гадостите, които излизат от изгореното гориво :lol6:

Айде не се излагай така, срамота. 

Че то и това е проблем. А отзад излизат абсолютно същите гадости както при старите автомобили. Тоест така нареченият C02. Макар, че и той е прехвален. Ако изригне един вулкан, ще замърси атмосферата хиляди пъти, отколкото хората го правят в момента.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, ostavime написа:

Все от някъде трябва да се започне. Това е едно прекрасно решение. 

Хората трябва да разберат, че автомобила не е даденост и не всеки трябва да се придвижва с такъв на 30 години. Има градски транспорт, а има и таксита, ако се наложи. Не е нужно да измираме от белодробни и всякакви други болести, защото Ганьо кара стар кенеф, който трови мен и детето ми, но се хвали, че му гори 5 на 100 нафта и бълва сажди като 2 ТЕЦ-а без филтри. За сметка на това е горд, че си е отрязал катализатора и филтъра за твърди частици, като дори такива обяви за такава услуга (премахване на катализатори и ДПФ) са ежедневие и никой не им обръща внимание, защото преглед се минава срещу 20 лв. допълнителни на човека в будката. 

Това ще засегне най-старите 20+ и 30+ годишни автомобили. Очаквах да бъде 10+ и 15+ 

Толеранса дори ми струва прекалено голям. 

Това са лобистки кампании на високо ниво, с цел да се насочат дадени държавни пари, към определени олигархични елити, и нищо повече. Като са се загрижили да белодробните заболявания, за здравето, да започнат с тютюнопушенето, което е много по-сериозен причинител на подобни здравословни проблеми. 
Баба ми почина на 89 години, цял живот в отлично здраве, въпреки че едно време автомобилите бяха далеч по-големи замърсители, а плюс това работеше и Кремиковци, нафтата бе евтина и много домакинства се утопляваха с дизелови печки. 
Всеки дизелов и бензинов автомобил, малко или много замърсява. Ако положението в центъра е наистина така тежко, нека забраната важи за всички, с изключение на електрическите МПС-та и такива работещи само с газ. Всичко друго е дискриминация спрямо хората с по-ниски доходи, които нямат възможност да подменят автомобилите си. 
В 21-ви век автомобилът е право на всекиго, както и нуждата да се отоплява. Дори в София, мнозина се отопляват на твърди горива, които също вредят на здравето. Подобни проблеми се решават с големи инвестиции и сложни дългосрочни планове. Ако ще се почва от някъде, то да е от хилядите варианти не нарушаващи правата на гражданите, които имат ниски доходи. 
Когато има проблем, трябва да се реши от всички колективно, а не да се сочат с пръст българите с ниски доходи, които често са добри и трудолюбиви хора, скъсващи се от работа от сутрин до вече, а получаващи мизерни възнаграждения за труда си. Точно на труда, на хората в, фабриките, магазините, и други сфери важни за обществото, но с ниски доходи се дължи изобилието на стоки и услуги, което имаме. Не е справедливо в страна, като България, където средната работна заплата е около 1700лв бруто, да се подобни ограничения. 

Та както споменах, в София проблемите с качеството на въздуха, далеч не на свързани с автомобилите. Правилното начало за решаването на този проблем е глобалната политика, залесяване, възпрепятстване на презастрояване и пренаселвани. 
Действия, като рязане на правата и възможностите на бедните прослойки на населението, или ограничаването на български граждани да живеят, където си пожелаят не са приемливи. Утре някой може да подеме инициатива, да върнем пришълците в провинцията, и това е начало, и това е решение на проблема, нали? Но просто не е правилно от морална гледно точка, и го казвам като кореняк софиянец. 

За толеранса си прав, огромен е, и не е справедлив. Само МПС-та с ДВГ, чието гориво е само газ трябва да имат право да влизат в центъра, за да е справедливо. Като ще ограничават с цел екология, то да е за всички дизелови и бензинови МПС-та. Удрят най-бедните слоеве на обществото, защото ако го въведат и за тези на 10+ години, 80-90% от собствениците на МПС-та ще са засегнати, и няма да им позволят да го сторят чрез масови протести. 

Като обобщение ще кажа само, че у нас всички решения са подобни - половинчати. Без крупни и дългосрочни планове, изпълнявани с постоянство, не могат да се постигнат добри резултати. Даже в момента имаме един чисто нов атомен реактор, който стои по складовете, вместо да се въведе в експлоатация, да се понижат цените на електроенергията и да се мотивират повече хора да изоставят твърдите горива. Просто в парламента има силно лоби на хората държащи разни съоръжения за "зелена" енергия, чиято печалба ще бъде силно засегната от новите и конкурентни цени на тока.
Да не забравяме, че в България мнозинството е толкова бедно, защото лобитата в парламента са изцяло работещи за буржоазните елити, голяма част от които са се сформирали чрез кражби, а не въз основа на качества. Съответно те не могат и да съществуват, въз основа на своите заслуги към обществото, предлагайки някакви полезни продукти или услуги. Има много паразити, държащи се и съществуващи в българската икономика, заради лобистки решения на високо ниво. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

току-що, Soviet Soldier написа:

Това са лобистки кампании на високо ниво, с цел да се насочат дадени държавни пари, към определени олигархични елити, и нищо повече. Като са се загрижили да белодробните заболявания, за здравето, да започнат с тютюнопушенето, което е много по-сериозен причинител на подобни здравословни проблеми. 
Баба ми почина на 89 години, цял живот в отлично здраве, въпреки че едно време автомобилите бяха далеч по-големи замърсители, а плюс това работеше и Кремиковци, нафтата бе евтина и много домакинства се утопляваха с дизелови печки. 
Всеки дизелов и бензинов автомобил, малко или много замърсява. Ако положението в центъра е наистина така тежко, нека забраната важи за всички, с изключение на електрическите МПС-та и такива работещи само с газ. Всичко друго е дискриминация спрямо хората с по-ниски доходи, които нямат възможност да подменят автомобилите си. 
В 21-ви век автомобилът е право на всекиго, както и нуждата да се отоплява. Дори в София, мнозина се отопляват на твърди горива, които също вредят на здравето. Подобни проблеми се решават с големи инвестиции и сложни дългосрочни планове. Ако ще се почва от някъде, то да е от хилядите варианти не нарушаващи правата на гражданите, които имат ниски доходи. 
Когато има проблем, трябва да се реши от всички колективно, а не да се сочат с пръст българите с ниски доходи, които често са добри и трудолюбиви хора, скъсващи се от работа от сутрин до вече, а получаващи мизерни възнаграждения за труда си. Точно на труда, на хората в, фабриките, магазините, и други сфери важни за обществото, но с ниски доходи се дължи изобилието на стоки и услуги, което имаме. Не е справедливо в страна, като България, където средната работна заплата е около 1700лв бруто, да се подобни ограничения. 

Та както споменах, в София проблемите с качеството на въздуха, далеч не на свързани с автомобилите. Правилното начало за решаването на този проблем е глобалната политика, залесяване, възпрепятстване на презастрояване и пренаселвани. 
Действия, като рязане на правата и възможностите на бедните прослойки на населението, или ограничаването на български граждани да живеят, където си пожелаят не са приемливи. Утре някой може да подеме инициатива, да върнем пришълците в провинцията, и това е начало, и това е решение на проблема, нали? Но просто не е правилно от морална гледно точка, и го казвам като кореняк софиянец. 

За толеранса си прав, огромен е, и не е справедлив. Само МПС-та с ДВГ, чието гориво е само газ трябва да имат право да влизат в центъра, за да е справедливо. Като ще ограничават с цел екология, то да е за всички дизелови и бензинови МПС-та. Удрят най-бедните слоеве на обществото, защото ако го въведат и за тези на 10+ години, 80-90% от собствениците на МПС-та ще са засегнати, и няма да им позволят да го сторят чрез масови протести. 

Като обобщение ще кажа само, че у нас всички решения са подобни - половинчати. Без крупни и дългосрочни планове, изпълнявани с постоянство, не могат да се постигнат добри резултати. Даже в момента имаме един чисто нов атомен реактор, който стои по складовете, вместо да се въведе в експлоатация, да се понижат цените на електроенергията и да се мотивират повече хора да изоставят твърдите горива. Просто в парламента има силно лоби на хората държащи разни съоръжения за "зелена" енергия, чиято печалба ще бъде силно засегната от новите и конкурентни цени на тока.
Да не забравяме, че в България мнозинството е толкова бедно, защото лобитата в парламента са изцяло работещи за буржоазните елити, голяма част от които са се сформирали чрез кражби, а не въз основа на качества. Съответно те не могат и да съществуват, въз основа на своите заслуги към обществото, предлагайки някакви полезни продукти или услуги. Има много паразити, държащи се и съществуващи в българската икономика, заради лобистки решения на високо ниво. 

Никой не иска да решава нищо. Целта е да има болести и болни, както и да има автомобили, въобще да има консуматори. Да не говорим, че едва ли това е най-важният проблем в момента след като все още нямаме бюджет! 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 минути, Петър Ангелов написа:

Ше ме спрът, ама некой друг път - аз карам дърт дизел, набор '91 (е, верно - пуши леко, ама при тия цени (и при тия заплати), не мога се занимавам с ремонти непрекъснато) и живея на центъра. Та си мисля, че това ще е само за преминаващите. Не малката част от хората, които живеят на центъра и на широкия център, това нема ги лови.

Ще буташ до "Христо Ботев" или от другата страна, до "България" и газ.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 39 минути, N1K17Y написа:

20+ годишните автомобили и като нови са нямали катализатор и филтър за твърди частици. 

Това са пълни глупости. Явно в твоите представи за 20 годишен автомобил е Москвич 408, който е на половин век, а не Голф-4, който си има катализатори. Съвременните автомобили се различават от 20 годишните, не по отсъствието на катализатори, а преди всичко по КПД. Правят се по-тънки ангренажните вериги, с цел да дават по-ниско съпротивление, слагат се електрически, вместо хидравлични рейки, ползва се по-тънка и лека ламарина за купетата, алуминиеви носачи, вместо железни. Ако беше само да катализатори, и 50 годишната кола щеше да става Евро 6 срещу 300лв. 
Друг е въпроса, дали реално има смисъл автомобилите да се правят доста по-сложни в производство, и с доста по-нисък ресурс, защото това товари допълнително производствените мощности, които са енергоемки и замърсяват. По тая причина смятам, че тази борба за екология е преди всичко политическо лоби-претекст едни държавни пари да отиват в дадени индустриални сфери, или с други думи да се усвоят от олигархичните кръгове с по-силно лоби на държавно ниво.  

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Soviet Soldier написа:

Това са пълни глупости. Явно в твоите представи за 20 годишен автомобил е Москвич 408, който е на половин век, а не Голф-4, който си има катализатори. Съвременните автомобили се различават от 20 годишните, не по отсъствието на катализатори, а преди всичко по КПД. Правят се по-тънки ангренажните вериги, с цел да дават по-ниско съпротивления, слагат се електрически, вместо хидравлични рейки, ползва се по-тънка и лека ламарина за купетата, алуминиеви носачи, вместо стоманени. Ако беше само да катализатори, и 50 годишната кола щеше да става Евро 6 срещу 300лв. 
Друг е въпроса, дали реално има смисъл автомобилите да се правят доста по-сложни в производство, и с доста по-нисък ресурс, защото това товари допълнително производствените мощности, които са енергоемки и замърсяват. По тая причина смятам, че тази борба за екология е преди всичко политическо лоби-претекст едни държавни пари да отиват в дадени индустриални сфери, или с други думи да се усвоят от олигархичните кръгове с по-силно лоби на държавно ниво.  

Няма борба за екология. Просто се приказват подобни глупости, защото има хора които ги вярват. За пример ето ти България. Тук сме направо екологично чисти :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Голямото село е пренаселено. Да си мрат в мизерията.

Доколкото разбрах било за след година през зимните месеци. Обикновено едни други махали пишат и се отопляват с мизерия. Май най в центъра е "факултето". Това нямало да важи и за живеещите в района. 

Това са някакви нашенски измислени групи, при които основното е годината на автомобила. Нямат нищо общо с "евро" категориите, за които са нормирани емисии. Някакви едновремешни норми, реалното положение и емисии нямат значение. Алтернативни горива като LPG и CNG нямат значение, а те са доста по-екологични от основните горива.  Никой не отчита и премахната катализатори, филтри, "чипове" и подобни преработки и откровени простотии.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм за това! Старите дизели-барутарници, с почернели брони, изтърбушени катализатори и дпф-и трябва на момента да се спират от движение! ВАГ-овете да се чувстват поздравени!

В центъра на Лондон примерно, нямаш право да влезеш, без да си платиш. А нашия с барутарник, който е с изгнили ламарини и е пред разпад, няма пари да си плати и съответно няма работа там. Данъците ни са зверски ниски и от там идва и калпавия ни стандарт на живот.

преди 1 час, Soviet Soldier написа:

Първо да направят доходите на мнозинството българи достатъчни за нов автомобил, а след това да мислят за старите. Подобно решение е дискриминация към работническия клас, който се скъсва от работа, от сутрин до вечер за 1500лв на месец, с които трябва да свърже двата края, поне колкото за хляб на масата. 

Никой не ти е длъжен да ти дава по-голяма заплата. Това е частния сектор, колкото си се договорил, това изкарваш. Като не ти харесва - довиждане. Като искаш повече търси си друга професия! 
PS: Прочети малко за един баща, който написал писмо до дъщеря си:

 

https://spisanie8.bg/новини/здраве/2977-миличка-никой-за-нищо-не-ти-е-длъжен.html

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Емил Костов написа:

Няма борба за екология. Просто се приказват подобни глупости, защото има хора които ги вярват. За пример ето ти България. Тук сме направо екологично чисти :)

Е нали буржоазията трябва да убеди работническия клас в необходимостта от пренасочването на парите му в една или друга сфера. По тая причина са и всички тия филми и пропаганди. Едно време бе за озонова дупка, която категорично бе опровергана от учените, а днес е за глобално затопляне, което е спорно, дали е факт причинен от нас, защото, както ни е известно температурата на земята се е менила силно, много преди човекът да стане такъв сериозен фактор, какъвто е днес. 
Всичко опира до това, чие лоби е най-силно във висшите държавни структури. Всичко останало, като оправдаващата пропаганда за насочването на огромни средства в дадена сфера, са само дребни детайли. Утре ако се променят лобитата, може да започнат да ни убеждават, колко пагубно е за планетата ни производството на батерии, и как трябва да се връщаме към ДВГ, отричайки и заклеймявайки електромобилите. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, Филипов написа:

Нямат нищо общо с "евро" категориите, за които са нормирани емисии. Някакви едновремешни норми, реалното положение и емисии нямат значение. Алтернативни горива като LPG и CNG нямат значение, а те са доста по-екологични от основните горива.  Никой не отчита и премахната катализатори, филтри, "чипове" и подобни преработки и откровени простотии.

Съгласен! В Испания са ми казвали, колите на газ имат по-ниски данъци. Тука не ги е*е нашите дали си на газ или дизел. Тъпо. Поне горивата са ни евтини и калпави(дизела).

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Soviet Soldier написа:

Е нали буржоазията трябва да убеди работническия клас в необходимостта от пренасочването на парите му в една или друга сфера. По тая причина са и всички тия филми и пропаганди. Едно време бе за озонова дупка, която категорично бе опровергана от учените, а днес е за глобално затопляне, което е спорно, дали е факт причинен от нас, защото, както ни е известно температурата на земята се е менила силно, много преди човекът да стане такъв сериозен фактор, какъвто е днес. 
Всичко опира до това, чие лоби е най-силно във висшите държавни структури. Всичко останало, като оправдаващата пропаганда за насочването на огромни средства в дадена сфера, са само дребни детайли. Утре ако се променят лобитата, може да започнат да ни убеждават, колко пагубно е за планетата ни производството на батерии, и как трябва да се връщаме към ДВГ, отричайки и заклеймявайки електромобилите. 

Човекът не е сериозен фактор в замърсяването. Да, замърсяваме но това е нищо. Както написах и по-горе само да изригне един вулкан като Кракатау или Йелпустоун и ще ни върне в каменната ера. 

преди 1 минута, S197 написа:

Съгласен! В Испания са ми казвали, колите на газ имат по-ниски данъци. Тука не ги е*е нашите дали си на газ или дизел. Тъпо. Поне горивата са ни евтини и калпави(дизела).

Тя щото газта не замърсява. В пъти повече замърсява, защото се изгаря повече като количество гориво. И отново се дърпа кислород и излиза въглероден диоксид и сяра.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, S197 написа:

Никой не ти е длъжен да ти дава по-голяма заплата. Това е частния сектор, колкото си се договорил, това изкарваш. Като не ти харесва - довиждане. Като искаш повече търси си друга професия! 

Разбира се, че никой не е длъжен. Това се нарича класова борба. По тая причина има профсъюзи и подобни организации борещи се за правата на работническия клас срещу буржоазията. Просто в България работническия клас на парламентарно ниво не представен по никакъв начин. Не съществува нито една социалистическа партия, която да лобира в интересите на работническия клас. От там възниква и дисбаланса между бедни и богати, по тази причина съществуват сфери в икономиката не допринасящи за обществото, а паразитиращи върху него. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, Soviet Soldier написа:

 колко пагубно е за планетата ни производството на батерии, и как трябва да се връщаме към ДВГ, отричайки и заклеймявайки електромобилите. 

Заводите, които прозивеждат тези батерии, бълват достатъчно много вредни емисии, а после разправят, колите били еко. К*ра ми Янко.... Всички са лицемери. Една таква елетричка запали ли се(поради разни причини), нема гасене. Поради простата причина, че батериите са литиево-йонни. В Америка, пожарникарите още търсят варианти как да изгасят такива коли по-бързо, иначе горят много часове, на фона на бензинките. От последните урагани във Флорида, въпросните електрички горят като факли, благодарение на морската вода, която яде батериите и ги право сосип. Тая технология има още години докато стане за нещо.

преди 11 минути, Емил Костов написа:

 

Тя щото газта не замърсява. В пъти повече замърсява, защото се изгаря повече като количество гориво. И отново се дърпа кислород и излиза въглероден диоксид и сяра.

Говорим за нефтен-втечнен газ, който се образува след обработката на нефта. Това е един чист продукт, наравно с метана. Няма как да замърсява колкото един вулкан, който я гръмне, я не. Добре, че тука наблизо няма действащи такива.

преди 6 минути, Soviet Soldier написа:

Разбира се, че никой не е длъжен. Това се нарича класова борба. По тая причина има профсъюзи и подобни организации борещи се за правата на работническия клас срещу буржоазията. Просто в България работническия клас на парламентарно ниво не представен по никакъв начин. Не съществува нито една социалистическа партия, която да лобира в интересите на работническия клас. От там възниква и дисбаланса между бедни и богати, по тази причина съществуват сфери в икономиката не допринасящи за обществото, а паразитиращи върху него. 

Тия профсъюзи беха у бай Тошово време.  Сега са нищо. Като искаш хубава заплата, бачкай за западна фирма. Работа бол, само желание и умения се искат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...