Премини към съдържанието
iovi

Overclock на AMD и графични карти

Препоръчан отговор


Това упътване има за цел да помогне на желаещите да си клокнат компютъра като намалят максимално рисковете. За процесорите ще започна с AMD и стария сокет А, продълвавайки с по-новите 754, 939, АМ2. Ще добавя същoтo упътванe за Intel, както и за клок на графични карти.

Клокването на компютъра се състои в покачването честотите на различните компоненти - процесор, рам, графична карта. Целта е постигането на по-висока продуктивност. Това обаче е свързано с рискове. Преди да започнем със самото клокване, трябва да се уверим, че системата ни функционира на 100% стабилно, нямаме проблем с температурите на различните компоненти и всички вентилатори работят. За целта е хубаво да се направи тест за стабилност с програма като Prime95 или Memtest86. Следва инсталацията на Everest и преглеждането, дори записването на температурите. Всеки процесор има различна работна температура, затова е хубаво да погледнете каква е нормалната за вашия модел.

Когато се уверите, че всичко е наред, можете да започнете с клока.

AMD Socket A

Честотата на процесора се образува от така нареченото FSB (Front Side Bus) и множител. Примерно един AMD Athlon XP Barton 2500+ работи с 166 MHz FSB и множител 11х, което образува честота 1833 MhZ. В повечето случаи множителът е заключен и не може да се променя, тогава единствената възможност ни остава покачването на FSB-то. Това става или през биоса, или чрез промяна позицията на определен джъмпер на дъното.

Публикувано изображение

Започваме обикновено с намирането на максималното FSB. За целта, ако е възможно, нагласяме множитела на максимално ниска стойност, за да не ни спре високата честота на процесора. При синхронна работа на рамта с FSB-то се покачва и нейната честота, затова е хубаво да я настроим също на възможно най-ниската стойност (100 MhZ например). Задължително е PCI шината да се фиксира на 33 МhZ, а AGP на 66 MhZ с цел избягване на нестабилност. Започва се с бавно покачване на FSB-то и тестване с Prime95 за стабилност до момента, в който се появят грешки. Тогава се връща стъпка назад и се тества отново за да сме сигурни, че машината работи стабилно. Вече знаем какви са възможностите на дъното ни.

Едната възможност е сега да започнем в малки стъпки да качваме множитела, като отново между всяка стъпка тестваме за стабилност и наблюдаваме температурите. Друагата възможност е да върнем множитела на стандартната му стойност, като преди това сме свалили FSB-to и започнем също на малки стъпки да го покачваме.

Когато стигнем до честоти, в които системата стане нестабилна, трябва или да върнем стъпка назад и да спрем или да увеличим малко напрежението на процесора (Vcore). Съвета ми е това да се прави изключително внимателно на възможно най-малките стъпки и да се покачва само толкова, колкото е необходимо. Следете температурата, защото с покачване на напрежението, се покачва и тя.

Когато достигнем максималната честота на процесора, покачваме на малки стъпки честотата на рамта, като отново следим за стабилността. Не съветвам тя да се клоква, а ако го правите, трябва да е много внимателно и да не се прекалява.

AMD Socket 754/939/AM2

При тези два сокета общото е 64-битовата технология. Клокването тук е малко по-сложно и се съобразяват повече фактори, но това не трябва да плаши никого, веднъж като се разбере принципа, става лесно. За да улесня работата с отделните честоти, ще започна с тяхното обяснение.

Референтниат такт е честота, наподобяваща FSB-то. Разликата е, че от него се определя не само честотата на процесора, но и всички останали честоти.

Честотата на процесора както и при сокет А се определя от референтния такт и множител, който (с малки изключения) може да бъде само понижаван. Това е така заради функцията Cool'n'Quiet, която при неизползване пълния капацитет на процесора, намаля множитела (с това и честотата му) с цел пестене на ток и намаляване на температурата (както и оборотите на вентилатора и шума).

HT (HyperTransport) e вътрешната скорост между компонентите. Определа се чрез референтния такт и множотел 1х, 2х, 3х, 4х, 5х и при сокет 754 е 800 MhZ, сокет 939 - 1000 МhZ.

Честотата на рамта са определя от честотата на процесора и делител, който обикновено трябва сами да сметнем колко е. Пример: при скорост 2000 MhZ на процесора и DDR400 (реални 200 MhZ) делителя е 10 (2000/200). Това означава, че при референтен такт 240, честота на процесора 2400, рамта ще работи с 240 МhZ (DDR 480), което една нормална рам не би понесла. Тогава трябва да се увеличи този делител и да се зададе в биоса DDR333 (166 МhZ), което дава делител 12, респективно би накарало да работи рамта на 200 MhZ, което е стандарт.

Формулата за определяне честотата на рамта е:

стандартна честота на процесора : стандартна честота на рамта = делител

моментна честота на процесора : делител = моментна честота на рамта

За да клокнем процесора имаме само възможността да покачваме на малки стъпки референтния такт, като отново тестваме за стабилност и наблюдаваме температурите. Започва се с фиксирването на PCI/AGP/PCI Express шините съответно на 33/66/100 МhZ. Втората стъпка е увеличаването на рам делителя. Това става като от биоса се намали честотата, на която трябва да работи - от 200 МhZ на 166, 133 или 100 MhZ. Третата стъпка е намаляването на HT-множитела. До референтен такт 250 МhZ, при сокет 939 трябва да бъде 4х (сокет 754 - 3х). От 250 нагоре трябва да е 3х при с.939. Клокването на тази честота не е желателно, понеже не повишава продуктивността, а води до нестабилност.

Както при сокет А, когато достигнем момента на нестабилност, можем или да се задоволим с постигнатото и да спрем, или да повишим съвсем внимателно напрежението на процесора и да продължим.

При с. АМ2 принципа е същият както при с.939, затова не му обръщам специално внимание. Различава се по използваната DDR2 рам, но не и като принцип на клокване.

Искам да ви помоля, ако имате допълнителни въпроси, да не ги задавате тук а да създадете тема в Хардуер > Общи хардуерни въпроси (или в съответния подраздел). Пишете тук, ако можете да допълните и подобрите по някакъв начин упътването.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За всички,които се интересуват от overclock на системата си ,в допълнение към написаното от iovi,ще си позволя да събера на едно място няколко линка към ръководства ,касаещи тази материя.Преди всичко ,на всеки трябва да е ясно,че overclock е продължителен процес ,свързан с много търпение,късмет и изискващ много време за тестове.Най-напред една статия за Bios -

Bios от А до Я

После една статия за това как да си настроим Рам паметта и какво означават различните стойности -

Ръководство за настройките на Рам ( таймингите на Рам )

И статиите с описания за клокване на АМД системи -

Как да засилим процесора си

Overclocking Guide

Beginners Guide to overclocking

Overclocking the socket 939 AMD Athlon 64

Athlon Overclocking Guide

AMD Athlon General Overclocking Guide

Това е само малка част от информацията,която Google може да ви намери .

За тестовете ще е необходим следния софтуер -

1. CPU-Z

2.Memtest86+ и Memtest86

3.Prime95

4.S&M

5.SuperPI

6. 3DMark06(Build 1.1.0) , 3DMark05(Build 1.3.0) , 3DMark03(Build 3.6.0) .

7 . PCMark05(Build 1.2.0)

8 . Memset 3.0

9. И разбира се - Everest

10 . Memtest86+ 1.70 ( ISO )

How to guide: Memtest86+, Prime95, SP2004 and SuperPi

11 . Clockgen 1.0.5.0 & settings/help page

12 . Stress Prime 2004 Orthos Edition beta : Usage : 4 - 8 hours = End user stability.

24 hours = 24/7 stability.

48 hours + = Unbreakable stability.

Успех на всички и не забравяйте - Ако не сте сигурни в това,което правите - не го правете,защото може да повредите необратимо компютъра си !

Последна редакция - 3.03.2007

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За 64 битовите семпрони...

Няколко необходими условия за достигането на по-високи резултати при системи с чипсет NF3:

1. Маркировка;

Преди да си купите процесор, ако сте се насочили към семпрон, уверете се, че първият ред от маркировката на процесора завършва на "BX" По този начин ще се избегне закупуването на процесори с по-старата ревизия - "D0" (маркировката им завършва на "BA") и съответно по-слаби възможности за достигане на високи честоти. Закупуването на процесор от първия вид увеличава много шансът да достигнете доста по-високи честоти при по-ниско допълнително напрежение на ядрото.

2. Закупуване на дънна платка;

Ако сте се спрели на семпрон под 3000+ (2500+,2600+.2800+), уверете се, че дъното, което ще купите поддържа задаването на шина на процесора над 300Mhz и подаване на напрежение дори и на процесори без C&Q (Cool and Quiet) - модели под 3000+. Дъна с чипсет, различен от нф3/нф4, не се препоръчват по ред причини, особено при/за овърклок Подходящи дъна са например Epox 8KDA3I и 8KDA3J. Дънни платки от рода на Asus K8N (и въобще на Asus) не са за предпочитане поради липсата на гореописаните възможности. Все пак ако сте си харесали такова дъно и искате да изстискате максимума от системата си, ще ви трябва семпрон 3000+ или по-скъпите му "събратя".

3. Разположение на модулите памет;

Разположете наличните модели памет в слот 1 ако имате една платка, или в слотове 1 и 2 ако имате две платки памет. Три платки памет не са за предпочитане при 754 платформата поради затрудняването на вградения в процесора контролер на паметта да управлява три слота с памет едновременно. Това би намалило и възможностите за овърклок на системата.

4. Избор на процесор (семпрон);

Изборът на процесор е съвсем субективно решение, но все пак ще спомена няколко особености, които може да са ви от полза.

sempron 2500+ - въпреки наличието на 256Kb кеш, този процесор не е най-добрият възможен избор поради по-ниския си множител (7), което води до по-малка вероятност за достигане на високи честоти.

sempron 2600+ - може би един от наистина подходящите "бюджетни" процесори. Предимствата при него са по-високия множител (8) и по-лесното охлаждане поради наличието на 128Kb кеш. Липсата на 256Kb кеш не го правят в никакъв случай лош избор, защото тази разлика се наваксва повече от лесно с малко повишаване на работната честота на процесора.

sempron 2800+ - също не лош избор - 256Kb кеш е предимство и донякъде малък недостатък при него, защото сравнен с 2600+ при овърклок се нуждае от малко по-добро охлаждане, което освен малко по-високата цена допълнително го оскъпява леко. Все пак това също е един добър избор.

sempron 3000+ - предимство при него е наличието на C&Q (Cool and Quiet), въпреки че ако търсите висока честота, тази функция става малко излишна. Друго предимство е възможността на избиране на подходящ множител (от 4 до 9), което може да е доста удобно в някои случаи. Товa ви дава възможност да достигнете по-високи честоти, без да превишите възможностите на паметта си или да сте принудени да зададете по-нисък делител в БИОС-а [ пример: при шина 300 и множител на процесора 9, имате 2700Мхз честота на процесора и 200Мхз ефективна честота на паметта, докато за същата честота на процесора с множител 8, ви трябва шина 338 и памет, която да работи на 225Мхз (което може да е много за вашата памет) или на 169Мхз (което пък ще ви се види малко). Получената честота на паметта се образува от зададеният в БИОС-а делител ]

Друга основна разлика между споменатите вече модели и този е, че стандартната му честота е малко по-висока - 1800Mhz., но пък е отново със 128Kb кеш. Този процесор също е с добри възможности, но вече не спада толкова към графата "бюджетни" решения заради по-високата си цена.

5. Избор на охладител;

Предвид това, че ядрата на тези процесори са доста по-хладни от тези за сокет А например, отделянето на много пари за охлаждане е до голяма степен излишно. За семпроните 2500+/2600+ и донякъде 2800+ е достатъчен за нормалното им охлаждане до 2.4Ghz и боксовия охладител или охладители от типа на tr2-m6 se или моделите на Cooler Мaster za 6-8$ (дори и с такъв охладител температурата след овърклок едва ли би надвишила 40-45 градуса под товар при средна температура на околната среда). За овърклок на 3000+ на и над 2.7Ghz или по-високи честоти на другите процесори над 2.4гхз - по-добро охлаждане.

Основни настройки в BIOS:

- НТ множител (HT Frequency) - HT честота не трябва да надхвърля 1000Mhz. Затова задайте ръчно множител "3" (HT Freq. 600). Така ще елиминирате възможността да надхвърлите споменатите 1000Mhz когато започнете с вдигането на процесорната шина.

- AGP (PCI-E)/PCI Lock - заключването на тези две шини е много важно условие за безопасността при овърклока. Затова задайте ръчно 101mhz (за PCI-E) или 67mhz (за AGP), както и 33mhz за pci ако има отделна настройка.

- RAM - задайте ръчно делител на паметта 133Mhz (DDR 266). Така при шина на процесора 300 паметта ви ще работи на 200Mhz (DDR 400). Ако смятате, че паметта ви може да понесе по-високи честоти, можете да зададете и делител 166 (DDR 333).

При два модула памет - за да работят на 200мхз (ддр400) трябва това да се зададе на ръка от биос, а не да се оставя ауто настройката, която често ги пуска на 166мхз (ддр333). При овърклок на такива памети над 200мхз (а и по принцип) 2т command rate е задължителен. Те биха работили и на 1т до определена честота, но стабилността е под въпрос или е въпрос на тестове. Един модул се овърклоква най-добре, при това на 1Т... (*допълнено от Rager)

- CPU Frequency (шина на процесора) - можете да започнете направо с шина 266 като начало. Ако всичко е наред, продължавате нагоре и тествате за стабилност (за целта е подходяща програмата Prime95).

- CPU Voltage (напрежение на процесора) - когато установите, че системата не е стабилна (или въобще не "пали"), можете постепенно да започнете с подаване на допълнително напрежение към процесора на колкото е възможно по-малки стъпки, като след това тествате за стабилност. Едновременно с това наблюдавайте задължително температурата на процесора !!! Температури над 55-60 градуса не са желателни. По спецификация максимално допустима температура на тези процесори е 69-70 градуса. Не подавайте напрежение над 1.6-1.65в. (отнася се само за сокет 754 !) освен ако нямате много добро охлаждане (въздушно в този случай няма да е достатъчно).

=>*Няколко линка с по-подробна информация на настройките в BIOS-а:

BIOS Settings - английски (*от Cenzor) - BIOS Settings - английски (*от Botroid) - BIOS настройки - български (*от Vanio)

От тук нататък всичко правите на собствен риск. Успех !

Тестове за стабилност на Системата:

Има най-различни начини да проверите дали вече клокната машина е напълно (или поне 99%) стабилна. Ще спомена само няколко тестови програми, подходящи за случая:

1. НЕ тествайте само с игри !!! Игрите са много недостатъчен и непоказателен тест. Напълно възможно е компютърът ви да издържа няколко часа игра на някоя от новите игри, и пак да не е стабилен. Друг основен недостатък при това е, че дори и по време на някоя игра да се прояви нестабилността на машината, никога няма да сте сигурни от къде точно идва проблема - от видеокартата, паметта, процесора или дори захранването.

2. Prime95 - това е една прекрасна малка и елементарна за ползване програмка, която върши много неелементарни неща :yanim: Изключително полезна е за проверка на стабилността на процесора и на цялата система. Дейността й се състои в извършването на множество операции с пресмятане, при което интензивно се натоварва процесора, като същевременно се повишава значително неговата работна температура. При наличието на някаква нестабилност програмата я регистрира под формата на съобщение за грешка, при което тестът спира. От възможните три теста, най-подходящ за определяне стабилността на процесора е "In-place large FFTs" (вторият тест).

Спорно е колко време е най-добре да продължи един тест с нея, но може би най-добре е продължителността да е между 12 и 24 часа.

3. Super PI - още една чудесна програмка, подходяща за нужната проверка. Тя е малко по-показателна за стабилността на паметта. От възможните пресмятания, най-натоварващо е пресмятането на 32Mb, като то е и най-подходящо за тест.

4. 3D Mark - Тестовете за производителност на видео картата на тази програма не са особено подходящи за определяне стабилността на вашия процесор след овърклок по простата причина, че те натоварват главно видео картата. Но заложените в нея тестове за процесора (CPU Tests) са доста добър показател за стабилност, защото са доста "чувствителни" и също могат да ви бъдат полезни като средство за проверка на текущото състояние на CPU-то.

Добре е да използвате всека една от споменатите програми поотделно, а понякога и в комбинация, защото така шансът да проверите по-добре стабилността на система е по-голям.

Източник: HardwareBG Форум

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Клок на графични карти

При клока на графичните карти става въпрос обикновено за промяната на три фактора - честота на графичен процесор, честота на графична рам и активиране на налични, но неактивни конвейри.

Ще започна с активирането на конвейрите.

Тази операция се извършва с програмата Riva Tuner.

1. Отивате на "Customize" и символа с графичната карта ("Low-Level System Settings").

Публикувано изображение

2. Отивате на "NVStrap driver". Долу в кутийката нагласяте стойност Custom и слагате човка на "Allow enabling hardware masked units" и "Unlock professional capabilities".

Публикувано изображение

3. Натискате бутона "Customize" и се озовавате на следния прозорец:

Публикувано изображение

4. Където има човки, конвейрите са активирани. Започвате с активирането на останалите. Слагате между bit00 и bit03 ЕДНА човка, където няма.

5. След като рестартирате компютъра, тествайте стабилността с 3D Mark или ATI Tool.

Aко след рестарта имате артифакти или системата стане нестабилна, е възможно конвейра да е повреден (затова е и деактивиран и картата ви е в този клас, иначе щеше да е в по-висок). Можете да го спрете по обратния път.

Покачване честотите на процесора и рамта

Ще покажа как се прави това с двете най-често използвани програми - Riva Tuner и ATI Tool.

Riva Tuner

1. Отивате на "Customize" и символа с графичната карта ("Low-Level System Settings").

Публикувано изображение

2. Слагате човка на Enable Low-Level Hardware overclocking.

Публикувано изображение

3. Започвате с покачването честотата на графичния процесор (Core Clock). Покачвайте честотата на стъпки по 10 MhZ, натискате бутона Test, после Aply и тествайте с 3D Mark или някоя игра. Наблюдавайте и температурата. Когато процесора стане прекалено горещ, имате графични грешки или компютъра започне да забива, върнете 5 MhZ и тествайте пак. Целта е системата да е абсолютно стабилна след клока.

4. След като намерите максималната честота на графичния процесор, продължавате с рамта Memory Clock. Принципът е същият както при процесора - покачване в стъпки по 10 MhZ и тестване за артифакти (графични грешки). Когато те се появят, връщате 5 MhZ и тествате отново, докато системата е стабилна и няма грешки.

5. Ако искате настройките автоматично да се зареждат с Windows, трябва да създадете профил с тях в графата Overclocking Profile Settings и да сложите човка на Apply Overclocking at Windows startup.

АTI Tool

Публикувано изображение

Лично аз предпочитам тази програма поради възможността да тествам за артифакти. Не е нужно да зареждам игри или да чакам 3D Mark. Не бива да се залъгвате от името на програмата - тя функционира еднакво добре и с карти на Nvidia. Tук имаме възможност да избираме дали ще оставим програмата да ни намери максималните честоти чрез бутоните Find Max Core/Find Max Mem (първият е за процесора, вторият за рамта) или ще си ги търсим сами. Ако изберете сами да клоквате, използвайте вече познатия метод - покачване с 10 MhZ, тест за артифакти, докато се появят, сваляне с 5 MhZ и повторно тестване.

Промяна на таймингите на графичната памет

Ако си мислите, че сте достигнали максимума на картата си по този начин, грубо се лъжете! От тук нататък започва истинското клокване на картата ви. Свързано е с повече рискове, затова не съветвам съвсем начинаещи да прибягват към следващите съвети.

За да можете да покачите честотите на графичната рам още повече, трябва да увеличите таймингите и. Това става с ATI Tool и бутона Mem. Има карти, при които достъпът до таймингите е забранен, в този случай трябва да опитате с ATi-Tool да премахнете тази забрана. Ако сте с карта от серията X1xxx на АTi, отивате на Settings/X1000 Overclocking и слагате човка на Disable memory timings autotuning. След това натискате бутона Mem и трябва да се озовете на този прозорец:

Публикувано изображение

За да започнете да качвате таймингите, трябва да сте настроили последните максимални честоти, при които картата е била стабилна. Може да се окаже, че при ниски честоти тези тайминги дават грешки, дори водят и до рестарт, затова ги ползвайте само при високи честоти. Обикновено е достатъчно само качването с 1 степен на MEM TCL тайминга, затова аз винаги започвам от него, ако това не е достатъчно продължавам с експериментите на останалите, като след съответната промяна, тествам дали мога да продължа с клока на паметта. Ако дадена промяна доведе до силни артифакти, не се плашете, след рестарт всичко отново е наред.

Лесен метод е, да се сравнят таймингите с тези на по-бърза карта (примерно на 9600 Про с тези на ХТ) и да се препишат. Трябва обаче да се вземе под внимание дали двете карти са с еднаква памет (DDR2 или DDR3 и евентуално производителя).

За да продължите с изстискването на графичния процесор, трябва да увеличите напрежението му. При най-новите карти това се прави чрез графичния биос. При всички останали карти това става чрез хардуерен мод. За всяка карта този мод изглежда по различен начин, затова трябва сами да намерите описание за вашата карта.

Ако искате да не се занимавате след всяка нова инсталация на Windows да възстановявате настройките за клок, можете да преработите графичния биос. Тук искам да подчертая нещо много важно - променяйте настройки в биоса, за които сте абсолютно сигурни, че функционират и не предизвикват артифакти или нестабилност на системата!

Обработването на биоса става при ATI-картите с RaBit, при Nvidia с NiBiTor

Биоса при ATI-картите се флашва под Windows с АTI Winflash, под DOS с АTI Flash, при Nvidia това се прави под DOS с NVFlash.

При ATI Winflash зареждате биос файла с бутона Bild laden (зареждане на биоса), после натискате бутона Programm и почвате да стискате палци да не ви "мигне" тока.

Ако го правите под DOS е препоръчително да постъпите така:

1. Деинсталирвате драйвъра на графичната карта

2. Форматирате дискета

3. Създавате MS-DOS старт-дискета

4. Копирате Flashrom на дискетата

5. Копирате биос-файла също на дискетата

6. Буутвате от дискетата

7. Създавате Backup на стария Bios с команда: "flashrom -s 0 9600Pro.bin" (или каквато е картата)

8. Флашвате новия Bios с команда : "flashrom -p 0 -f 9600XT.bin" (както ви е наименуван биоса)

9. С команда Ctrl+Alt+Del рестартирате, НЕ С RESET !!!

10. Инсталирвате драйвъра на графичната карта отново

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Флашване на nVidia карти под DOS:

1. Форматирате дискета

2. Създавате MS-DOS старт-дискета

3. Копирате nvflash на дискетата

4. Копирате биос-файла също на дискетата

5. Буутвате от дискетата

За префлашване на GF4 и FX карти използвайте nvFlash v4.XX:

0. a:nvflash -b backup.rom [Enter]

Създавате резервно копие на BIOS. Винаги го правете.

1. a:nvflash -p -u -f file.rom [Enter]

Стандартно префлашване(същия BIOS, но обработен с NiBiTor или нова версия на вашия BIOS)

2. a:nvflash -p -u -r -j file.rom [Enter]

префлашване с биос от друга карта(например ако префлашвате Ti4200 с BIOS от Ti4600)

За 6-та и 7-ма серия използвайте nvFlash 5.13 или по-нов:

0. a:nvflash -b backup.rom [Enter]

Създавате резервно копие на BIOS. Винаги го правете.

1. a:nvflash -5 -6 file.rom [Enter]

Стандартно префлашване(същия BIOS, но обработен с NiBiTor или нова версия на вашия BIOS)

2. a:nvlfash -4 -5 -6 file.rom [Enter]

префлашване с BIOS от друга карта(например ако префлашвате Аxle 6600 с BIOS от ASUS 6600)

Всички версии на NVFlash от 4.15 и по-нови(включително версии за Windows) можете да намерите тук

Голяма колекция от тестови и помощни програми за вашият компютър - тук

Kак да минимизираме шума от нашата видеокарта guide.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Искам само да добавя нещо малко към описанието на iovi за овърклок с Riva Tuner при nVidia.Той не е споменал,че това,което прави Find Max Core/Find Max Mem при ATI Tool го има вградено в Detonator драйверите.За да може обаче да се ползват разширените функции за 3D настройки на драйвера,той трябва първо да се "отключи".Познати са ми 2 начина за това - чрез CoolBits и лично от мен предпочитаният Detonator Unlock(не съм сигурен дали "Enable Low-Level Hardware overclocking" на Riva Tuner не прави същото).Докато при CoolBits трябва се правят дирекни промени в регистрите на ръка при Detonator Unlock е достатъчно просто да се разархивира файла и с двоен клик да се вгради в регистрите.Като резултат трябва в nVidia display control panel да се появи менюто Clock Frequency Settings

Публикувано изображение

След клик върху него се отваря прозорецът за овърклок но когато се избере Manual Overclocking

трябва да се скролне появилият се прозорец до долу и да се потвърдят всички глупости за загуби на гаранции и т.н.

Публикувано изображение

В графата Settings трябва да се избере Performance 3D както е на картинката и тогава спокойно може да се кликне на бутона Detect Optimal Frequencies.След кратък период на чакане(значително по кратък отколкото при ATI Tool) в който може да се случи мониторът да премигва от време на време,драйверът дава максималните според него честоти на рам и GPU.Ако след това бутонът Test Changes е позволен (случва се понякога) може да се кликне и на него,но по принцип след процедурата той казва винаги ,че всичко е наред.

След това остава само да кликнете на Apply these settings at startup за да може драйверът да не забравя настройките на всеки нов старт и след това да продължите със стъпка 3 от описанието на iovi.По принцип може да се продължи с тази стъпка и в драйвера,както до преди това,но аз лично бих препоръчал Riva Tuner.Причината за това е много проста и е същата заради която автоматичният овърклок може да служи само като изходна база за сериозен овърклок - тестовите рутини на Detonator-a са настроени твърде консервативно и той никога не позволява картата да бъде доведена до абсолютния си максимум.

Toва е при старият контрол панел - при новият(Detonator Series 90...) същото нещо изглежда така:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Като тук трябва да се махне човката на Use this settings only until i restart my computer

P.S.Малка забележка - навсякъде където съм писал Detonator имам предвид и двете Detonator и ForceWare.Detonator Unlock съм го тествал на драйвери от версия 56и нагоре до 91.31 лично и действа.Нищо че новите се казват ForceWare.

Редактирано от iovi (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тук искам да събера линкове за сваляне на програмите, които ще ви бъдат необходими. Обещавам да ъпдейтвам тези линкове при излизане на нови програми и версии. Пишете ми на лично съобщение, ако забележите, че някой линк не работи.

AIDA64 Extreme Edition | v.1.50 | 11,7 MB | обновена на 22.01.2011

SiSoft Sandra Lite | 2011 (17.30) | 54 MB | обновена на 22.01.2011

CPU-Z| v1.56 | 3,5 MB | обновена на 22.01.2011

Memtest | v.4.10 | 67 KB | обновена на 22.01.2011

Prime95 | v.25.11 | 1 MB | обновена на 22.01.2011

3DMark Vantage | v.1.01 | 413,8 MB | обновена на 02.09.2008

3DMark06 | v.1.1.0 | 580 MB | обновена на 18.11.2007

3DMark05 | v.1.3.0 | 286,8 MB | обновена на 18.11.2007

3dmark2003 | v.3.6.0 | 178 MB

PCMark Vantage | v.1.0.0 | 665 MB | обновена на 02.09.2008

PCMark05 | v.1.2.0 | 86,5 MB | обновена на 18.11.2007

Rightmark Memory Analyzer | v.3.8 | 1,56 MB | обновена на 02.09.2008

RightMark CPU Clock Utility | v2.35 | 571 KB | обновена на 02.09.2008

CPUCool | v.8.0.11 | 1,7 MB | обновена на 22.01.2011

Speed Fan | v.4.42 | 1,8 MB | обновена на 22.01.2011

Super PI | v.1.5 XS | 60 KB | обновена на 18.11.2007

RivaTuner | v.2.24 | 2,41 MB | обновена на 22.01.2011

ATi-Tool | v.0.27 Beta 3 | 1,3 MB | обновена на 25.03.2008

AMD GPU Clock Tool | v.0.9.8 | 5.1 MB | обновена на 02.09.2008

RaBiT | v.2.2 | 165.0 KB

NiBiTor | v.5.9 | 583 KB | обновена на 20.11.2008

ATIWinflash | v.2.0.1.13 | 265,7 KB | обновена на 22.01.2011

АTi Flash | v.3.60 | 162,2 KB | обновена на 02.09.2008

NVFlash | v.5.72 | 279 KB | обновена на 20.11.2008

ForceWare Coolbits | v.2.0 | 69 KB | обновена на 02.09.2008

OCCT | v.3.1.0a | 1,77 MB | обновена на 22.01.2011

MSI Afterburner | v.2.0.0a | 7.1MB | обновена на 22.01.2011

EVGA Precision | v.2.0.2 | обновена на 22.01.2011

Heaven Benchmark | v.2.1 | 231MB | обновена на 22.01.2011

Таблица с техническите характеристики на процесорите

Публикувано изображение

Таблица с техническите характеристики на графичните карти

Публикувано изображение

Важно!!!

Това не е тема за дискусия или задаване на въпроси, а УПЪТВАНЕ! Поради тази причина го ползвайте като такова и пишете само тогава, когато можете да го допълните с нещо. Всички останали постове ще бъдат изтривани и третирани като спам!

Редактирано от Daredevil_666 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При новите драйвери на видео картите на Нвидиа "169.21" не работи "Detonator Unlock 2". Та въпроса ми е може ли да се направи unlock файл и за тези драйвери?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има един *.reg файл, CoolBits, който отключва абсолютно всички скрити менюта по драйвърите, но е препоръчително да включиш стария nVidia контролен панел!*

* Не се препоръчва използването му под Виста, защото води до забиване на системата!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има един *.reg файл, CoolBits, който отключва абсолютно всички скрити менюта по драйвърите, но е препоръчително да включиш стария nVidia контролен панел!*

* Не се препоръчва използването му под Виста, защото води до забиване на системата!

И това не работи при версия драйвери 169.21...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Работи като приказка---Гаранция 101%---... Първо си включи стари яконтролен панел: Start: -> run-> regedit -> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvCplApi\Policies десен бутон на мишката NEW -> DWORD Value -> "SedonaDisable" (без кавичките) с равностойност 2 След това в контролния панел ти се появява поленце да преминеш на стария облик! От там страртираш CoolBits и си в джаза!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма да е лошо да се ъпдейтнат линковете с програмките за тест в поста на IOVI

Редактирано от SUN_CITY (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма да е лошо да се ъпдейтнат линковете с програмките за тест в поста на IOVI

Готово, наистина някои линкове бяха поостарели, както и доста от версиите. coolmeen, благодаря за помощта, но постовете ни са се засекли. Ако някой ползва друга програма, която липсва, нека ми пише, веднага ще я добавя. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Готово, наистина някои линкове бяха поостарели, както и доста от версиите. coolmeen, благодаря за помощта, но постовете ни са се засекли. Ако някой ползва друга програма, която липсва, нека ми пише, веднага ще я добавя. :)

Prime95 и OCCT също имат нови версия!!!

Тези версии от страницата са отдавна в архива!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Готово, наистина някои линкове бяха поостарели, както и доста от версиите. coolmeen, благодаря за помощта, но постовете ни са се засекли. Ако някой ползва друга програма, която липсва, нека ми пише, веднага ще я добавя. ;)

Можете да добавите също и MSI Afterburner, както и EVGA Precision за оверклок, а за бенчмарк Heaven Benchmark(и другите неща от неговите създатели) и MSI Kombustor.

Много добър урок!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване