PaFKaTaSs

"Унищожава" ли Газовата уредба двигателя?

82 мнения в тази тема

публикувано (редактирано)

Както всички знаете, голяма част от българските коли имат газови уредби, само заради по евтиното гориво, но сега искам да поговорим за качеството. Мисля, че всички които съм питал казват, че на газ им пада ужасно много мощността. При някои коли си върви що годе нормално до 120км/час но не иска да набира повече (колата иначе си е 5 цилиндрово ауди 80, което на бензин си ги дига 190-200). Дриги пък и на ниските скорости намират голяма разлика и пак не набират много (до околко 140). Но това не е единственият проблем, не е ли вярно, че с тази газова уредба на двигателя му остава по-малко живот (макар и да караш колата все едно е каруца(с ниска скорост, защото просто повече не може с това гориво))? А пък и доста познати знам, които веднага щом си сложиха газова уредбна колата взе да им прави много проблеми. Дали е по-чистта газта от бензина - може би, но заслужава ли си да се унищожава колата? Казах си моята позиция, а после ще видя и вашите мнения.

Редактирано от PaFKaTaSs (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Както бензина така и газта си имат плюсове и минуси. Минуси на пропан бутана са: 1.колата е по тромава - макар че,газта е с повисок октан, горенето при нея става с по-малка скорост от бензина, от там и мудноста на двигателя 2.пак поради по-високия октан/мисля че , беше някъде около 108/ гори с по-висока температура, което пък застрашава клапаните от прегаряне. 3.по-кратък живот на стартера - поради повечето въртене на този атрибут/особенно през зимата/експотационния му живот намалява наполовина. 4.поради факта че , при горенето си газта отделя много вода, изспускателната система е първото нещо което ще сдаде багажа Плюсове също има: 1.при смесването си с въздуха постига много по-добра хомогенизация от бензина 2.при навлизането си в цилиндрите не отмива тънкия маслен филм по стените както става при бензина 3.поради по-високото октаново число, детонацийте в двигателя са много по-малко 4.значително по екологично-чисто гориво 5.поради ниската си цена голяма икономия на пари,особенно за хора, които навъртат много километри От казанато всичко до тук се налага следния извод: -газта не поврежда двигателя , напротив пази го, но пък разваля други неща,така че всеки сам трябва да прецени кое ще му е най изгодно

3 души харесват това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Както всички знаете, голяма част от българските коли имат газови уредби, само заради по евтиното гориво, но сега искам да поговорим за качеството. Мисля, че всички които съм питал казват, че на газ им пада ужасно много мощността. При някои коли си върви що годе нормално до 120км/час но не иска да набира повече (колата иначе си е 5 цилиндрово ауди 80, което на бензин си ги дига 190-200). Дриги пък и на ниските скорости намират голяма разлика и пак не набират много (до околко 140). Но това не е единственият проблем, не е ли вярно, че с тази газова уредба на двигателя му остава по-малко живот (макар и да караш колата все едно е каруца(с ниска скорост, защото просто повече не може с това гориво))? А пък и доста познати знам, които веднага щом си сложиха газова уредбна колата взе да им прави много проблеми. Дали е по-чистта газта от бензина - може би, но заслужава ли си да се унищожава колата? Казах си моята позиция, а после ще видя и вашите мнения.

Според мен, да се твърди, че газта скапва двигателя е абсурдно. То просто няма логика. Тва за падането на мощността също са митове, които хвърлят прах в очите на хората. Ето и аргументите ми:

По дискавъри съм гледал 3пъти едно предаване в което твърдят, че бензиновия двигател работи по-добре на газ, защото има по добро смесване на гориво-въздушната смес, колата работи по-тихо, маслото се сменя по-рядко...

Но факт е че в България си слагаме газови уредби за по 200лв. и искаме да получим добър резултат.

Факт е, че зад ауспуха на кола с газова мирише на газ, което означава, че има непълноценно изгаряне, т.е. газта влиза в двигатела, 80% изгарят, другите 20 се изпаряват през ауспуха, което означава че газовата уредба не е добре настроена.

До колкото знам, таксиметровите шофьори твърдят, че на газ колата дига разхода с 20%. Това е така, защото както по-горе казах, не се използва горивото на 100%. А как да го използваме?

Ето как:

Отиваш в магазин за газови и казваш че искаш да купиш добра уредба, питаш колко ше ти харчи, ше загуби ли мощност... Ако ти кажат: Да ше загуби, значи ти набутват боклук. Газта не повишава разхода на гориво, дори напротив. Трябва да се настрои далкото на автомобила (или ако е инжекция - съответните `органи`) искрата да се подава по-късно. Което е възможно, понеже газта е 103 октана, а бензина 95. Който иска да чете за тия октани: Тайминг Адванс Процесори

Както е известно двигателите с искрово запалване на горивото, са проектирани да работят с бензин с определено октаново число. Моментът на подаване на искрата зависи от много параметри и те основно са обороти на двигателя, натоварване, качество на изгаряне на горивото и т.н. Сравнително по-новите автомобили са снабдени с компютър "ЕКУ", който има грижата да следи всичките или някои от тези параметри и да изчислява оптималния момент на подаване на искрата. По-старите автомобили имат само вакуум регулатор или октан коректор за фиксирани типове бензини. Така или иначе, във всички случаи производителят не е предвидил използването на алтернативно гориво като газ или метан. Октановото число на газта или LPG /Liquefied Petroleum Gas/ е от 100 до 105 октана и зависи от съотношенито на основните и съставки пропан и бутан. Високото октаново число обуславя по-бавното горене на газта спрямо бензина в горивната камера, това поражда и необходимоста от корекция на момента на запалването на сместа при работа на газ. Поради неоптимизацията си за работа с газ, газифицираните автомобили имат определено по-ниски параметри на газ отколкото на бензин

Някои двигатели и почти всички на по-старите автомобили, позволяват да се коригира ъгълът на предварение (моментът на подаване на искрата) чрез завъртане на “делкото”. Това дава известен по-добър резултат, но влошава стартирането на двигателя (палене), особено в студено време. Освен това, този метод не е оптимален, понеже само е добавен константен ъгъл на предварение. За по-новите автомобили този частичен подход е невъзможен - просто няма лесен начин да се правят корекции в компютъра. Тъй като алтернативното гориво пропан-бутан е преди всичко с по-високо октаново число, то гори по-бавно и следователно има нужда от повече време за горене спрямо бензина. Това обуславя необходимоста от "Тайминг Адванс Процесор" или динамичен коректор на ъгъла на запалването по време на работа на двигателя на газ.

Преди монтирането на устройството, двигателят на автомобила е желателно да бъде настроен, както производителят го е направил. Някои собственици на Жигули и Самара, както и на някои автомобили като Skoda “бутат” “аванса” напред, карат на газ и палят трудно. Именно в такива ситуации собствениците на автомобили при които е извършена такава "настройка", е необходимо да върнат заводските си настройки за бензин. За автомобилите с компютърно управление, това е факт и собственика няма как да промени настройките.

Ефекта от Адванс Процесора: По-доброто изгаряне на сместа довежда до повишаване на мощността и устойчивоста на двигателя на натоварване, намалява разхода на гориво без да се правят никакви реглажи по изпарителя. Мощноста на двигателя се повишава 5-10 процента, консумацията на гориво пада 5-10 процента, автомобилът ускорява по-добре, товарната характеристика на двигателя се променя към по твърда, което означава по "дълги" скорости. Устройството се самоблокира по време на стартиране на двигателя. По-този начин се постига стабилно и сигурно запалване, защото не се изменя предварението по време на запалване. Стартирането на двигателя на бензин става както е предписано от завода, производител на автомобила. При палене на газ Адванс Процесора осигурява още по-меко и стабилно “палене”.

Текста с удебелен шрифт е цитиран от КЛУБ ФОРД БЪЛГАРИЯ http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=23&t=2290

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да уточним,че има два вида газови уредби-метанови и пропанбутанови. Предимствата за използването на газ,като алтернативно гориво на бензина са известни: 1-по-евтино гориво спрямо бензина 2-екологическо чисто-при игарянето на газта ина по-малко вредни емисии 3-запазва двигатиля чист от нагар 4-детонацията при изгарянето на газта е по-малка. Ако е направена правилната конфигурация на елементите на газовото устройство при монтажа и правилната настройка не трябва да има и проблеми по време на експлоатацията на автомобила. Ако е ограничено подаването на газ с цел икономия много ясно е,че няма да има тяга,мощност и ускорение автомобила ще е като спънат на пътя. Това е моята позиция.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Значи отово съм останал с друго впечатление, благодаря, че ме светнахте :wors:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте аиде и аз да изкажа мнение като таксиметров шофьор които зарежда сравнително често и кара на газ. Значи колата е Дачия Логан 1.4 бензин/газ. Сложих и газов инжекцион Bardolini български. След като го сложих ми гореше 11 на газ в топло време и колата наистина вървеше повече от колкото на бензин. При една профилактика казах на маистора че ми готи много и тои ми въведе нови настроики в компютъра прати ме да я пробвам и установих че колата върви по малко но след като покарах една седмица и "оооо чудо" даде ми разход под 9 на газ (градско) при положение че в характеристиките на колата пише че градско гори 9.4 бензин. Така че наи важно е кои ти прави настроиките и колко разбира, и от задкормилното устроиство разбирасе.

6 души харесват това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз имам чисто нов газов инжекцион на колата. Слагаха ми го в Горна баня, 1000 лева излезна ... мисля, че е италиански, не български. Настойките са да върви, не да не харчи. Но пак разхода е 11-14 в зависимост от това кога карам и най-вече как карам. През нощта ми харчи 8,5 газ градско :ph34r: На магистралата харчи повечко от нормалното, но не карам със 120 ... изобщо. Проблеми ... да чукна на дърво ... никакви. За това как върви - еми, не е като на бензин, но разликата не е голяма ... и се усеща най-вече над 4500-5000 оборота, което както се досещаш не се прави непрекъснато. И да, газта разваля двигателя, понеже го окислява/разяжда. Задължително е да палиш на бензин и да караш докато загрее до 30-40 градуса, за да минеш на газ, но това е с цел да не ти замръзне изпарителя. Газта в бутилката е течна, а в двигателя трябва да се впръсква в газообразно състояние. Затова изпарителя трябва да е топъл ... за я изпарява :-) И е хубаво чат-пат да си караш на бензин. По 2, 3, 5, 10 км ... колкото толкова. И от личен опит - в бензина трябва да се сипва добавка за инжеккцион/карбуратор ... или 100 октаново гориво ... Добавката струва 15-тина лева и се сипва в 50 литра ... което като караш на газ са 5000 км. Проблемът е, че газта запушва дюзите. И после на бензин не иска да отлепи. Не съм чел горе какво пише, то е една тежка теория ... дето не е за четене (e, ако знаеш за какво иде реч, де ...) ПП: "Личния" опит е от на баща ми Астрата, която е с обикновена газова (не инжекцион) и дълго време е карана само и единствено на газ. Дюзите бяха задръстени и не вървеше изобщо на бензин, дори не палеше. Препоръката беше лазерно чистене, което с труда излиза 3-цифрена сума ... Два пъти от добавката и то по-концентрирано - на 25, а не на 50 литра - колата е пушка ... Е, ламбда сондата е откачена и пак не върви както трябва, но поне не ти прави проблеми.

Редактирано от xactoR (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колкото по голяма кубатурата толкова по малко смисъл от газ

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

1 колко караш на година- ако е под 25000 километра караи я на бензин няма да ти се изплати газовата уредба 2 да унищожава двигателя но той е най-евтината част в колата, преди да го скапеш тенекиите ще отидат на кино 3 ако имаш колата само да се предвижваш с нея, след като сложиш газовата уредба ще увеличиш годишния пробег до като изравниш парите похарчени за гориво, но ще се увеличат парите за ремонти поради по-големият пробег

2 души харесват това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Стоби,ако имам проблеми с моята кола може ли да се обръщам с въпросите си директно към теб?Виждам че разбираш от коли.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Стоби,ако имам проблеми с моята кола може ли да се обръщам с въпросите си директно към теб?Виждам че разбираш от коли.

не бих казал че разбирам от коли,само съм имал доста проблеми с тях,но с удоволствие ще споделя как съм постъпвал при всеки един случай, ако питаш дали ремонтирам коли то не немога чак толкоз.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Както всички знаете, голяма част от българските коли имат газови уредби, само заради по евтиното гориво, но сега искам да поговорим за качеството. Мисля, че всички които съм питал казват, че на газ им пада ужасно много мощността. При някои коли си върви що годе нормално до 120км/час но не иска да набира повече (колата иначе си е 5 цилиндрово ауди 80, което на бензин си ги дига 190-200). Дриги пък и на ниските скорости намират голяма разлика и пак не набират много (до околко 140). Но това не е единственият проблем, не е ли вярно, че с тази газова уредба на двигателя му остава по-малко живот (макар и да караш колата все едно е каруца(с ниска скорост, защото просто повече не може с това гориво))? А пък и доста познати знам, които веднага щом си сложиха газова уредбна колата взе да им прави много проблеми. Дали е по-чистта газта от бензина - може би, но заслужава ли си да се унищожава колата? Казах си моята позиция, а после ще видя и вашите мнения.

Колко унищожава не знам, но аз съм минал вече над 200 000, а карам предимно на газ! Проблеми от към двигател нямам.

За мощността има едно кранче дето като се одвие може да се помислиш за шумахер. :P

САМО заради по-евтиното гориво е напълно достатъчен довод за газова уредба за хора които карат, а не просто си мислят че карат.

Единствения минус е, че когато е студена колата и пусна парно мирише на газ в купето! Но като загрее го няма този проблем. Решението е много просто. Караш на бензин докато загрее. ;)

Редактирано от Progres (преглед на промените)
1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може АГУ да унищожава двигателя, но и бензина го унищожава, а най-вече задкормилното устройство. Кадета ми е производство 1991год. със заводско АГУ холандка. Сещайте се как е карана там - комби двувратка, явно за бизнес. Юркана е яко, аз я взех 2000год. и не е спирана. Вярно, че паля на бензин, но се кара само на газ. На двигателя, който не си знае километрите му няма нищо. До сега проблемите са му избила гарнитура заради фабрична шупла на главата и счупен сегмент. След смяна на сегментите не гори масло въобще. Какво повече да искам от 19 годишна кола? Тенекетата изгниха, но механично двигателя не създава проблеми. Мърка като коте и ми дава разход около 8/100 газ и в града и извън него /1.4 mi/. Какво трябва да му се е скапало? По въпроса за дюзите - налага се да се пали покарва малко и на бензин, както и да се налива и бензинец в резервоара. Нещо не разбирам защо трябвало да се върти повече на стартер - пали се на бензин и след това се превключва на газ. Е, ако имаш проблем с бензина и палиш на газ се върти повече, но това е аварийно състояние докато си оправиш бензина. Сега взех друга кола - пак с АГУ, италианка. Дойде с тотално запушени дюзи. Почистиха ги за около половин час за двуцифрена сума. Сервиза беше в София, където по принцип цените за труд са най-високи за страната. По въпроса за реглажа - може да я регулират и така, че въобще да не може да отлепи, но проблема не е принципно в АГУ-то, а в изпълнението и реглажа. Между впрочем в реномиран сервиз веднъж ми направиха реглажа така, че като потеглих погледнах зад мен да не се влача някоя друга кола, а разхода хвръкна. За АГУ просто трябва запалителната система да е в отлично състояние за да няма гърмежи. По принцип при метана нещата са малко по-различни. Като цяло, ако не сложиш кевларови бутилки, които са безбожно скъпи задницата натежава яко заради тежките бутилки, обема на багажника намалява сериозно, честичко се налага да се зарежда. При тях е по-вероятно да се проявят проблеми с изгаряне на клапани и стопяване на катализатор. Ако е класическа уредба е желателно да има адванспроцесор и емулатори на сондата /и на дюзите, ако се следят от компютъра/. Някои двигатели, предимно на японките се газифицират по-трудно, понякога се налага да се монтира и допълнителна помпа за омасляване на клапаните, но като цяло повечето от по-старите коли се газифицират сравнително безпроблемно. При по-новите газификацията също е възможна, но е малко по-сложно и скъпо. Впрочем предлагат се и модификации със заводска метанова уредба на фабрично нови автомобили. Е, сега като взимах кола гледах да е с метални колектори и без дебитомер, но всеки сам си преценява. По принцип газта, особено метана е свързана и с някои неудобства, но това е цената на по-малките разходи за гориво.

Редактирано от vddvdd (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Незнам колко унищожава двигателя но имам колега на които Ланоса му е на 869 000 км каран само на газ. Немога да кажа дали на бензин ще кара повече. Ако направиш проста сметка газ/бензин да приемем 1 лев разлика в цената и среден разход от 10 на сто излиза 86900 л. бензин по сегашна цена 2.1 е 182490лв а на газ са 85162лв а разликата е 97328лв. Така че сами си правете извода колко сасипва колата и колко спестява :)

Редактирано от Tonio85 (преглед на промените)
1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)

Изключително важно е какъв е вида на уредбата от всички видове газови уредби, кой е производителя и естествено (но не на последно място) кой я е монтирал. Карам с газов инжекцион от около 7-8 месеца и съм страшно доволен - колата си върви здраво, не можеш да разбереш че е на газ, а разхода е малък и излиза съвсем различно като пари спрямо бензина.

Най-учудващото за мен бе че всичко това го постигнах с един много евтин газов инжекцион с крайна цена (включително монтажа) от само 800 лева. Когато оглеждах къде да ми монтират газова си мислех че е нужно да е един от скъпите модели за да е всичко ок, но излезе че не е съвсем така :)

Редактирано от 3D Уеб дизайн (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Много е важно е каква марка е уредбата и кой я е монтирал. Карам с български газов инжекцион монтиран на голф 4 1.6 от около 2 години и съм много доволен.Монтираха ми го на Сусанин, мисля ,че това им беше саита www.bggas.com.Дано да помогна на някой.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разгледайте физико-химическите разлики в изгарянето на различните горива.

1mol газ (в случая бензинови пари,пропан,метан) 0 C0 заема обем 22,4 литра от което следва

че в единица обем гориво-въздушна смес най-много гориво може да има в бензиновата и съответно най-малко в метановата.

Вторият ефект е че по-високо октановите горива изгарят с по-малка скорост от по-ниско октановите при еднакви условия .При изгаряне на пропан-бутан в оптимизиран за работа с бензин двигател ,изпускателните клапани грубо казано започват да отварят преди горенето да е завършило(това важи най вече за старите двигатели работещи с нискооктанов бензин).

Третият проблем е свързан с чистотата на пропан-бутана като гориво .Смолистите вещества които се отлагат в смукателния колектор и стъблата на клапаните са същите които се отлагат и в изпарителя. :ohmy: Ако мазането на всмукателните клапани е недостатъчно или хлабината във водачите е прекалено малка може да се стигне до закъснение при затварянето им и в най-тежкия случай - до задържане.

При палене първо на бензин голяма част от отлаганията се отмиват ,а при загрял изпарител основната част от смолите остават в него.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако мазането на всмукателните клапани е недостатъчно или хлабината във водачите е прекалено малка може да се стигне до закъснение при затварянето им и в най-тежкия случай - до задържане. Не съм съгласен с това,защото няма как да се случи.единственият проблем идва от по високата температура на горене на пропан бутана и метана и от там изгаряне на клапаните при някои видове автомобили( повечето японски)за по кратък период от времр(около 100 00км).А за автомобили на метан има елктроника за изместване на аванса(за пропан бутана не е нужно) www.bggas.com

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с колегата Тонио85. Не съм много сигурен какво унищожава и какво не. Показателите сочат рязко преминаване на газови уредби. По втино е от всичко друго. Има много инструменти в уеб, които изчисляват колко пари се спестяват месечно, и колко гориво спестяваш. В тази криза не можем да си позволим скъпи неща това е. 

Някои умници ще кажат че понякога евтиното излиза скъпо, но не винаги. Трябва да се залага на качеството на уредбата от световни производители и чак тогава да се сравняват цени и показатели.

 

ПС ето един инструмент. http://nagas.bg/

Като влезеш в сайта отдясно има калкулатор. Действа безотказно.

Редактирано от teddyn1 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колеги аз да питам въпросният Тайминг Адванс Процесор едно си също ли е с Oxygen Simulator,понеже сложих газ на Ауди 80 1,8 моно PM мотор и в началото светкаше лампата на двигателя,газаджията каза че било от по бедната смес и сложи тоя симулатор сега свети понякога като сипя по-кофти газ или бензин,както е да е след този симулатор не съм усетил никаква разлика нито във вървеж,нито в консумация на горива иначе лятото съм към 7-8/100 газ зимата 9-10/100 зависи.И ако двете неща/Тайминг Адванс Процесор и Oxygen Simulator/ не са едно и също коква е разликата.Благодаря предвярително за отговора и ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен! Темата наистина е много интересна! И аз карам на газ от много години и съм много доволен по повод разходите, които имах, когато карах на бензин. Сложих си газова уредба, колата ми върви много добре, нямам проблеми, нито с газовата система, нито  с двигателя. А и не мисля, че го скапва. 

Редактирано от ostavime (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз пък си бях събрал 1000 лева за газова уредба(толкова ми е най евтината) и точно от два сервиза ме разубедиха да не я слагам ако съм решил повече време да си ползвам колата.При ремонт на двигателите газта нямала като бензина същите смазочни компоненти и била суха.Не са виждали скапан двигател работил на газ който вътре да не е станал на вестник.Като сметнах че била суха и по бързо скапвала двигателя плюс факта че не я карам много и ако дам 1000лв.за уредба то аз по добре да си я карам на бензин защото тези 1000лв.и 5 години не мога да ги избия а камо ли след това и печалба да чакам-след 10 год. не се знае какво ще бъде.Ако бях бакшиш-бива,иначе при всички други обстоятелства най-добре е на бензин.По цял свят се правят коли и всички са на дизел и бензин-да не споменавам че има държави в които е забранено да имаш кола на газ.Ако газта беше по добра от бензина всичко щеше да се прави на газ.

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

При ремонт на двигателите газта нямала като бензина същите смазочни компоненти и била суха.Не са виждали скапан двигател работил на газ който вътре да не е станал на вестник.

Кажи им на тея "майстори" да спрат алкохола/наркотиците защото това са абсолютни глупости!Какво ще смазва бензина в двигателя бе хора?За смазването на двигателя има масло,което смазва всички чаркове в него.При работа на двигателя с газ,маслото почернява по-бавно от колкото при бензина,защото няма толкова сажди,т.е. по-чисто гориво е.Когато АГУ е монтирана и настроена като хората от кадърни майстори ,автомобила ще върви като хората и ще има нормален разход на гориво,ще пали нормално и няма да се налага да въртиш на стартер като идиот.Това със стопяването на клапаните заради високото октаново число може да стане само при някоя жигула или москвич,при съвременен автомобил просто няма как да се получи.

2 души харесват това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бях събрал парите и бях записал час.Разубедиха ме и парите се изхарчиха за друго.Ще чакам електродвигателите.Нали по телевизията казаха че срещу 12000 лв.се сваля старият бензинов и се монтира новият електрически.Явно там ще гоня изгодната инвестиция ако не вземе да изгние до тогава колата ми.

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И аз си карам на газ мойта колица и съм си повече от доволен (да чукна на дърво). Перфектен ми е и разхода, и вървежа и всичко. Сменям си филтрите на 10 000 км. и това е. В пъти по-рентабилно е от бензина в момента. Сметката е елементарна и е правена безброй пъти, за това не мисля сега да я правя, но ако някой все пак иска...

1 човек харесва това

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!


Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.


Вход