Премини към съдържанието

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

Lyubima

Изгодна за поддръжка кола

Препоръчан отговор


Здравейте!

 

Искам съвет от шофьорите.  :)  Мисля да си купувам кола, но нямам никакъв опит с тези неща. Искам някоя икономична, лесна и евтина за поддръжка. Цената да е 2000-3000лв. Дано да има такова животно. Ще се радвам да споделите опита си и да ме насочите.

 

Благодаря!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Естествено, че има, зависи вече дали робуваш на марки и горе-долу до коя година искаш да е.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами опита показва, че такова животно няма :) Шегувам се. За тия пари вероятно нещо малко, с две врати, на повечко години. Поне да не те я яд като закачаш това-онова по пътя си. Моят опит показва, че през първите си години имах доста леки "катастрофи", ако могат да се нарекат катострофи де. просто закачаш с бронята някоя пейка, окривяваш я в някопе дърво на заден ход, някой минава на паркинга и ти олющва боята, отбиваш встрани от пътя да мине комбайна и в тревата закачаш километричния камък и така нататък. все неща, през които съм минал и които не повтарям. С изключение на тия, които не зависят от мен де - а именно на паркинга винаги има някой готов да се вреже в теб. Или пък някое пишлеме да хвърли камък от моста и да ти счупе стъклото. Срещу такива идиотщини  са измислили автокаското, ама то все пак е за колите -демек тия, дето нямат 10 години. Та търси си нещо малко, с две врати и малък мотор, дето да не ти гори много. Дизелът може и да гори малко, но пък проблемите може да струват колкото цялата кола - я заради нашата качествена нафта, я заради някое амортизирано турбо или маркуч. Там вече джоба трябва да е дебел за ремонти. Затова бензин 1-1.4 литра и това е. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще ме извинявате за офтопика, ама да си кажа.....По-евтина за поддръжка кола, от служебната-няма ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да и по-голяма гадост от това да караш служебна, няма. Пък опита показва, че карайки служабна, вероиятността да ти натресат 200-300 лева глоба е 1000 пъти по-голяма, отколкото ако караш своята. 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

Искам съвет от шофьорите.  :)  Мисля да си купувам кола, но нямам никакъв опит с тези неща. Искам някоя икономична, лесна и евтина за поддръжка. Цената да е 2000-3000лв. Дано да има такова животно. Ще се радвам да споделите опита си и да ме насочите.

 

Благодаря!

 

Мазда или Форд , дизел задължително.

 

за тези пари можеш да намериш кола от около 2000 -ната година, прилично амортизирана, но няма да имаш особенни ядове с нея.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Опел Корсичка, някое VW Polo  за около 3000 лв. ще го намериш кукла, че и с клима и газ.Тези две коли за мен от личен опит и от опита на приятелите ми показва, че са доста издръжливи и евтини. Също така някое Фиат Пунто пак с газ и клима може да намериш, дори с прилична година.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Естествено, че има, зависи вече дали робуваш на марки и горе-долу до коя година искаш да е.

Не робувам на марки, щото нищо не разбирам.  :D  Искам мнение кои марки са най-евтини за поддръжка.

Мазда или Форд , дизел задължително.

 

за тези пари можеш да намериш кола от около 2000 -ната година, прилично амортизирана, но няма да имаш особенни ядове с нея.

Защо дизел? Аз май-май клоня към бензин, та да може да има газов инжекцион.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не робувам на марки, щото нищо не разбирам.  :D  Искам мнение кои марки са най-евтини за поддръжка.

Защо дизел? Аз май-май клоня към бензин, та да може да има газов инжекцион.

Газовия инжекцион оскъпява колата с още 1000 лева. Ще трябва да ги имаш, за да ти го монтират.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Газовия инжекцион оскъпява колата с още 1000 лева. Ще трябва да ги имаш, за да ти го монтират.

 

и при кола на толкова години, която ще трябва да изхвърли след 2-3 години просто не си заслужава инвестицията.

Защо дизел? Аз май-май клоня към бензин, та да може да има газов инжекцион.

 

ти си знаеш.

10 години и съм изпил соса на поне 7или 8  коли ( две лични , а останалите служебни) - всякакви и бензин и дизел, с газ, и с метан и съм се убедил, че по-лесно за поддържка от дизела няма :) 

 

Но хора разни, коли разни - да си купуваш кола на старо е като да се жениш за разведена вече веднъж жена- и колата , и жената ще се окажат със скрити дефекти.Факт.

наздраве :cheers:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе докторе, за какви дизели говориш? Ами ако се набута с някое TDcI на Форд  или аналогичното му Пежо? Не ме гледай, че съм фен на форд, ама да препоръчваш дизелов Форд без да уточняваш с какъв мотор е, е меко казано опит за заблуда. Влез във Форума на Форд и погледни как Фокус за 2000 лева (това бе преди 1-2 години) излезе на собственика още толкова. Първо защото ходи в разни гаражчета, да му вземат уж по-малко и второ, защото накрая миряса, ама в МФ му искаха 1500 лева. Че то колата почти толкова струва. Знам за дизела на @hlevoust,  дето ти е дал плюсче, но неговия е леко старичък, 90 к.с. Нали така?

 

 

Уф. Чакай да напиша още малко критики. Около мен все тарикати със стари дизели - от Голфове до Фиати и все не могат да карат като хората. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

По-велик мотор от дизеловия няма. Няма и да има. И само автоимпотенти могат да разтягат локуми за "предимствата" на бензиновия мотор и да плюят по съвършенния мотор. Но има и по-зле. Бензин автомат. Те тук говорим за дебилни атоимпотенти. Имах: MB 2500 кубика пет цилиндров. Минах с него над 350 000км. Продадох го на някакъв кълвач, който го продал на друг на 550 000км. Тромав и лаком, зимата 11л/100км градско. Това бе причината да го разкарам. трактор Kubota - двуцилиндров, 15к.с. Близо 5 години го ползвах за магаре. Освояване на целини, браздене на хектари и прочие селендурщина. Жив и здрав е до днес. Японски китук, всегоривен дизел. VW 1.9 tdi - над 400 000км минах с него. На дълъг път пенсионерката не гълташе повече от 4.8л/100км. След като реших да ставам междуконтинентална личност го продадох на някакъв високопланински джентълмен от Гоце Делчев. Сърце ми се късаше, че щял да пренаса дърва, цепеници и прочие битовизми. Хайдушкият багажник и тегличът го грабна от раз. След като станах личност в новия свят минах през всякакви ментаци. Чисто нови, бензини. Хюндай гетц бе върха на изпражнението. 11л/100км гълташе градско А95. После разни пунто и брава, дайхатсу нещо си. Прилича на ламаринен кашон. Повтарям нови коли. Разни сузукита. О, форд фокус комби. Тъпня от класа. Постоянно имах проблеми с борд компютъра му и то преди да навърти 50 000 км. Ни една не падаше под 8л/100км. И добре, че бяха служебни коли. Верен на принципа си купих 1,9tdi отново. За 3 години до сега съм минал над 100 000км. И мисля така да карам до края. И тук се застраховам срещу феновете на карбуратори, инжекциони и разни пробан-бутани и капачки за газови уредби. Разперете си чадърче и пийте повече сокчета през лятото. Вицовете си пробутвайте по хоремага на село. Автора, не съм наясно с конюктурата на пазара в българско, но на твое място за тези пари бих търсил само vw polo classic/seat cordoba 1.9 SDI. Минах и през това чудо. Мотор 1.9l, 64 коня. Колата няма еластичност, но пък е бетон. И не се плаши, ако мотора е на 350 000км. Това е като жена на 28г. Има още много хляб, докато се сбабичкоса.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Още един глас за дизела. С времето се убедих, че от това по убаво нема. Сега съм на бензин по една или друга причина с висок разход особено градско, но дизела ми липсва много. Аз съм за някое дизелово опелче след 2000 г. има ги за под 3к, мисля че ще си доволен, особено от както пооправиха ламарините. Евтина поддръжка и сравнително здраво окачване. Мисля, че за бюджетен автомобил е перфектен за БГ. Разпространен е много и по моргите лесно се намират части, ако се наложи нещо да се взема 2-ра ръка :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще ме извинявате за офтопика, ама да си кажа.....По-евтина за поддръжка кола, от служебната-няма ;)

Живота ме е научил далеч от чужди коли. Освен ако не е под наем и да не нося отговорност. Все във мен им идва времето ...  Баща ми така ми казваше като му отговоря дошло и времето . Иначе мнението ти важеше за социалистическото минало. Хайде аз да заприходя кола на някой и да я кара на уволнение :angry: :angry: . Само ще му представя фактурата от ремонта.

 

Що се отнася за дискусията дизел или бензин със две ръце за дизела. С изключение ако е малолитражка тогава бензин е по добре.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе темата ясна ли ви е? Дизел за 2000-3000 лева. какво ще е това чудо? Тук не говорим за тедеита, а за някаква бракма, струваща по-малко от хубав телевизор! Миналата есен гледах и дизели до 3000 лева. Citroen Xantia. Първо, с лош салон, изтърбушени седалки, от които се покзва дунапрена. Второ, собственика отвори капака на мотора и обеща да свали и оправи капещата нафтова помпа. Е, как да дам 3000 лева за 90 коня дизел? Ами то като натиснеш газта, все едно си шибнал магаре на мост. Я тръгне, я не тръгне. И аха да тръгне, трябва на втора. Пък оня на тротоара по-бързо от теб върви. Иначе да. прекрасна возия, но дотам. Нито регулировка на волана, нито място за краката ми. А уж среден клас кола. Пфу. Дайте предложения на човека, какво да вземе за 2-3000 лева, а не спорете дали бензина бил по-зле или дизела. Щото прецака ли ти се дизела, има с месеци да стои на паркинга ако нямаш добра заплата. Гледам ги моите мили колеги, как горките нямат с какво да дойдат на работа като се налага. Ама нали сме ербапи, караме тедеита. Голф 4 ТДИ. По-голям боклук от това няма. Хем скъпо, хем чупливо. Само мазохист може да кара подобни фаувета. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

... Знам за дизела на @hlevoust,  дето ти е дал плюсче, но неговия е леко старичък, 90 к.с. Нали така?...

Така е, 90 к.с от 2000 г, седан. Стар е, но за поддръжката не съм съгласен, съвсем не е толкова скъпа, колкото се говори. Чупи се, разбира се, но коя кола не се поврежда? Наскоро сменях заден десен спирачен апарат. Нов струва 400 лв, а аз взех десен + ляв (за всеки случай) от една автоморга за 35 лв двата, щото ми дадоха инструменти и сам си ги демонтирах.

На мен ми върши чудесна работа - просторен, удобен, супер икономичен, а с широките гуми возията е за завист, като ладия е. А и 90 коня не са чак толкова малко, турбото върши достатъчно добра работа. С 4 човека и препълнен, едва затворен багажник си се движа без никакви усилия и зор на двигателя със 130-140 км/ч там, където може. За какво ми е повече, къде да карам с по-висока скорост. А и след 2 бързи акта за превишена скорост сега съм съвсем за пример дори и в най-затънтените шосета.

Но си напълно прав, че е илюзорно да се намери читава кола за 2-3 хиляди, освен при луд късмет.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така е, 90 к.с от 2000 г, седан. Стар е, но за поддръжката не съм съгласен, съвсем не е толкова скъпа, колкото се говори. Чупи се, разбира се, но коя кола не се поврежда? Наскоро сменях заден десен спирачен апарат. Нов струва 400 лв, а аз взех десен + ляв (за всеки случай) от една автоморга за 35 лв двата, щото ми дадоха инструменти и сам си ги демонтирах.

На мен ми върши чудесна работа - просторен, удобен, супер икономичен, а с широките гуми возията е за завист, като ладия е. А и 90 коня не са чак толкова малко, турбото върши достатъчно добра работа. С 4 човека и препълнен, едва затворен багажник си се движа без никакви усилия и зор на двигателя със 130-140 км/ч там, където може. За какво ми е повече, къде да карам с по-висока скорост. А и след 2 бързи акта за превишена скорост сега съм съвсем за пример дори и в най-затънтените шосета.

Но си напълно прав, че е илюзорно да се намери читава кола за 2-3 хиляди, освен при луд късмет.

Ами точно това имам предвид. За 2-3000 лева едва ли ще се намери читав дизел, поне съдейки по моите търсения. Иначе нямам нищо против дизела, стига да не се окаже някоя чуплива версия. Съгласи се, че едно турбо струва доста над 1000 лева, а на старо не си заслужава да се купува. Не се знае и там как е експлоатирано. А и някои дребни повреди при дизелите могат да доведат до много големи повреди на турбокомпресора. Същото се отнася и за недобросъвестни  собственици, които карат на високи обороти дълго време, а след това не оставят турбокомпресора да нормализира температурата си на празен ход. Специално при по-новите TDcI мотори на Форд/Пежо, имаме и конструктивен проблем с прегарящ маркуч, водещ до големи поражения. При TDI  на Фолксваген са всеизвестни ранните проблеми със спукани цилиндрови глави и блокове. И това не е инцидентно. Ето наскоро Ауто Билд тестваха едно Пежо 100 000 км. Ами дизела му след 100 000 км не ставаше почти за нищо. Навсякъде пукнатини. Твоя дизел мисля е от старите, не е комън рейл. Изобщо, за тия пари аз не виждам друга възможност, освен малка, бензинова кола. При малките коли и частите са по-евтини и се чупят по-малко, защото и се карат по-малко. А навсякъде по списания препоръчват да се избере главно бензинов мотор на старо. По-прост е за поддръжка и по-надежден. Сега тук всички пренебрегват проблемите с нафтата, но всички си патят от това, дори и тия с по-стари дизели( вече).  Но дори и като нов, дизеловият мотор при малък автомобил не е за предпочитане, заради по-високите разходи. Затова и рядко се продават такива автомобили, освен разбира се на някой заблуден купувач или такъв, дето мисли да кара прекалено много. За големите дизелови автомобили съм съгласен, но не и за тия до 3000 лева, както и за дизелите в малките автомобили, та били те и нови. Но всеки сам си прави сметката. За 3000 лева може да се вземе по-запазен бензинов автомобил с по-малки разходи за поддръжка, отколкото запазен дизелов автомобил. А като махнем и двете врати, вероятността за добра бензинова покупка се повишава доста. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

... А като махнем и двете врати, вероятността за добра бензинова покупка се повишава доста. 

Ей това е много важен момент, но той зависи от автора (авторката - пише Любима) на темата и плановете му/ѝ. Ако е сам човек, двувратката бива, но за 2+ човека е пълен абсурд. Знам какво е "стани, че да седна" от собствен опит.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз пък имам следният въпрос към автора: Главно градско ли ще ползва колата. Защото има много хеч-ове, които са доста сносни, здрави, евтини за подръжка, с малки двигатели и пъргави при това за тези парички. От различни марки има и Форд, Опел, Сузуки, Хонда, Тойота до някъде и т.н. Само не Роувър, че там частите всички знаем как се намират... Та ако ще се ползва главно градско хеча си е идеален, само че ще трябва да се свикне с двете врати + малкото пространство в повечето от тях. И малкото товароносимост...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ей това е много важен момент, но той зависи от автора (авторката - пише Любима) на темата и плановете му/ѝ. Ако е сам човек, двувратката бива, но за 2+ човека е пълен абсурд. Знам какво е "стани, че да седна" от собствен опит.

И аз знам, но н емисля никога да си купувам малка кола с четири врати. Всъщност, предната я продадох на братовчедката, дето са трима в семейството и все се налага СДС. Не ми се е оплаквала. Всъщност, това е само едно качване и слизане. Нищо повече. Дали ще се кълча отзад през малката врата или отпред през голямата с надигната седалка, не виждам разлика. Аз например преди няколко години се опитах да седна в един СЕАТ Кордоба на задната седалка и не успях. Нито можах да си навра краката, нито да се промуша през вратата. Отказах се. Всичко зависи от колата и 4 врати за малка кола са си наистина малки и ненужни. Повишават цената, а полза от тях малка. Защото колко пъти в автомобила се возят повече от двама човека? При мен един път на 100 може би. Тоест 1-2 пъти в месеца. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

... Всъщност, това е само едно качване и слизане. Нищо повече. Дали ще се кълча отзад през малката врата или отпред през голямата с надигната седалка, не виждам разлика... 

И на мен не ми пука, стига колата да не е само с една врата - моята, та да ставам и сядам през 5 минути при градско шофиране. Да му мисли пътникът до мен. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И на мен не ми пука, стига колата да не е само с една врата - моята, та да ставам и сядам през 5 минути при градско шофиране. Да му мисли пътникът до мен. 

Аз никога не ставам :) Но ми е по-удобна кола с голяма врата - по-добър обзор и по принцип повече място за лявата ми ръка. Освен това не е задължително да подавам само китката си през отворения прозорец. Доскоро се чудех, защо всички карат с извадена китка и лакет от прозореца, а аз просто си подпирам лакетя на рамката. Е, светна ми, че тия са с 4 врати, а аз с две :P

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да си кажа и моето мнение, като не ангажирам никой с него а то е вследствие на въпроса на питащия - изгодна поддръжка на кола? Тъй като говорим за изгодна поддръжка на автомобил втора и так дале ръка според мен е по правилно да е бензин(за дизела само ако е нов или  е на джип, бус,камион или трактор). Щом като е втора ръка и е бензин трябва да е или германка или японка(с мое предпочитание за опел или нисан(от личен опит) като може и други марки от тези държави - голф, мазда, тойота, и др. Тъй като не е уточнил като клас на автомобила и като какъв прогнозен годишен пробег ще има, моята препоръка е Корса или Микра и пак уточнявам бензин за втора ръка, като по желание може и да сложи газ като не препоръчвам газов инжекцион тъй като независимо от производителя при ГИ има повече проблеми при експлоатацията независимо, че уж давал по нисък разход(според мен  не си заслужава 3 пъти по висока цена за поставяне)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И понеже никой не предложи конкретен линк към обява, аз ще се наема и това да направя

Тук човек може да се пазари малко, пък повечето пари си заслужават.Това е най-здравия мотор и най-якия модел на старо в тоя клас: 

 

 

 

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11375884594844978&f1=details&slink=3phtiq

 

 Аз не бих паднал под това, въпреки леко по-високата цена. След това тая цена се изплаща. 

 

 

ПП: Ей, като гледам тия обяви, пак ми се докара тая кола :) Уникална е на пътя. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

:shock11: И понеже никой не предложи конкретен линк към обява, аз ще се наема и това да направя

Тук човек може да се пазари малко, пък повечето пари си заслужават.Това е най-здравия мотор и най-якия модел на старо в тоя клас: 

 

 

 

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11375884594844978&f1=details&slink=3phtiq

 

 Аз не бих паднал под това, въпреки леко по-високата цена. След това тая цена се изплаща. 

 

 

ПП: Ей, като гледам тия обяви, пак ми се докара тая кола :) Уникална е на пътя. 

Ба си м...та ка ги докараха на 111111км. не знам. :shock11:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.