Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

vladi12311

Икономична кола за голям пробег

Препоръчан отговор


Първо ще започна с това, че нищо не разбирам от коли :D и се нуждая от малко информация, за да взема точния избор.  Първо за какво ми трябва. Ще ми се налага да пътувам редовно/почти всяка седмица/ по около 350 км в едната посока и после наобратно, т.е имам нужда от НАЙ-ВАЖНО нещо възможно най-икономично с минимален разход/предпочитам да е на бензин или дизел, не искам да се занимавам с газ/. Цената, която търся е до около 2500-3000 на старо. Екстрите, които са ми доста важни са - 4 врати, ABS, хидравлика, климатик/едва ли може да е климатроник/ и въздушни възглавници. Ако е възможно да е удобна за дълъг път, а освен това и за висок човек над 190 см/т.е да не е миниатюрна/. Към какво бихте ме насочили? Като най-важното условие е икономичност, така че може и сравнително малка да е.

 

П.С. Макар повечето ми път да е извънградско е добре да е доста икономична и в градски условия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

VW Passat 3 / Jetta / Vento 1,9 TDI (бягай от Passat 4 и по-големите двигатели, които също се намират на същите години и същите пари). Имам наблюдения за първия модел (в момента карам такъв, комби, 'ноември 1998) - намират се 1800-2700 лв. за комби-варианта в зависимост от годината на производство (до 1999 г.) и по 1900-2500 за седана; 5 на сто извънградско при неособено икономично каране, 4,5 при икономично (не вдигаш повече от 90, пускаш по интерция, където е възможно и т.н.); климатроник, ABS, хидравлика, еърбеци, ел.-стъкла, люк. В градски условия (което си е доста разтегливо понятие) - 7-8/100. Що се отнася до размерите... бая големичък.

 

Това е с около 40 километра градско, другото е извънградско (основно магистрала, на ограничението - 130 км/ч); занулен е при пълен догоре резервоар:

 

Публикувано изображение

Редактирано от Wankata (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Citroen Xantia 2.0 HDi 90 или 109 кс. или 1.9 TD модел от 98 до 2001 към края включително. Голяма, икономична, комфортна за дълги пътувания. Ако ти хареса модела съм готов да дам доста допълнителна информация.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Wankata точно нещо такова ми трябва като Passat 3, мерси за информацията от трите модела, които предложи предполагам препоръчваш Passata, защото на мен той най-много ми допадна.

Maz0 да модела ми харесва, колко гори горе долу извънградско и градско и как е с екстрите Citroena?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колега, Ксантията не е за човек, който не разбира от коли. Виж форума на Ситроен - там има много добри теми.

http://clubcitroen.bg/forum/viewforum.php?f=8&sid=9690921f3f6d5e0ebe83f49a57e1e2ac

А от газта по-евтино гориво засега е само краденото.  Е всичко е въпрос на сметки.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колега, Ксантията не е за човек, който не разбира от коли. Виж форума на Ситроен - там има много добри теми.

http://clubcitroen.bg/forum/viewforum.php?f=8&sid=9690921f3f6d5e0ebe83f49a57e1e2ac

А от газта по-евтино гориво засега е само краденото.  Е всичко е въпрос на сметки.

То пък щото Пасата е за всеки xDDDD.  Ксантията има супер возия. Дизелака с 90 коня на практика е умрял. Твърде ниска мощност за тежкото купе.  пробвах един такъв от 1999 година, когато търсих кола. Но за тия пари каквото и да се вземе, все ще е грешка. Освен ако човек не се примири с постоянните ремонти. Реши ли обаче да пести от ремонт, нещата стават зле. Но ако трябваше да избирам между двете, бих се спрял на Ксантия. Не е толкова зле като надеждност, колкото много хора си мислят. Поне не и според статистиките. И не гледайте специализираните форуми. Те са за това - да се търсят решения на дадени проблеми. Аз като нямам проблеми с Форда, не пиша по форумите. Когато се разпиша, значи нещата ще да са тръгнали на зле. Същата работа е и със сервизите. Сервизът е за това, за да влизат в него повредени автомобили. Не вярвайте на автомонтьори, защото те имат главно досег с излезли от строя возила. Нищо, че и аз съм такъв. Поне не работя това, че иначе щях да ви залея с информация, колко таралясника са минали днес през мен. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То пък щото Пасата е за всеки xDDDD.  Ксантията има супер возия. Дизелака с 90 коня на практика е умрял. Твърде ниска мощност за тежкото купе.  пробвах един такъв от 1999 година, когато търсих кола. Но за тия пари каквото и да се вземе, все ще е грешка. Освен ако човек не се примири с постоянните ремонти. Реши ли обаче да пести от ремонт, нещата стават зле. Но ако трябваше да избирам между двете, бих се спрял на Ксантия. Не е толкова зле като надеждност, колкото много хора си мислят. Поне не и според статистиките. И не гледайте специализираните форуми. Те са за това - да се търсят решения на дадени проблеми. Аз като нямам проблеми с Форда, не пиша по форумите. Когато се разпиша, значи нещата ще да са тръгнали на зле. Същата работа е и със сервизите. Сервизът е за това, за да влизат в него повредени автомобили. Не вярвайте на автомонтьори, защото те имат главно досег с излезли от строя возила. Нищо, че и аз съм такъв. Поне не работя това, че иначе щях да ви залея с информация, колко таралясника са минали днес през мен. 

Много точно си го казал всичко. Иначе аз бих скочил в пасата но и там ще са мъки с ремонтите. Просто за тия пари човек не може да чака чудеса. Иначе има и изключения в тоя форум които и с половината на тоя бюджет ще ми обясняват че колата им е икономична и мива от точка А до точка Б ...

И малко бъркат поддръжката с ремонтите ама карай.

Кико аз също не пиша по автомобилни форуми.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Хм, преди време имах и един Ford Orion на газ. Свалял съм го до 8 извънградско; 11-12 на газ градско. Звучи не много добре, нали? Отделно редовно по OMV-тата и Shell-овете ми сипваха 27-28 литра газ в 25-литрова бутилка. Всъщност, големият разход вероятно отчасти се дължи и на това. Ако минех на бензин, разходите ставаха съответно 6,5-7 извънградско и 9-10 градско. С дизела идва горе-долу на една цена (при газта при извънградско е малко по-евтино, за сметка на това имаш поне веднъж годишно регулиране на платна на изпарител + 15-те допълнителни лева за преглед на бутилката, плюс ако евентуално бутилката ти гони десет години, подмяна). Смених бутилка, първите две зими нямаше проблем, на третата започна да не пали на газ, да гасне по кръстовища и т.н. -> смяна на изпарител. Писна ми и тогава реших следващата да е дизел.Да, препоръчвам Passat-а, ама това си е мое мнение. А ти го препоръчвам, защото:1. Малкият двигател 1,9 TDI е непретенциозен (на практика може и с разредител и изгоряло/трансформаторно масло да върви, без да му стане кой знае какво. Зареждам само от безиностанции, но какво ти сипват там, никой не знае). Големите помпи-дюзи и Common-Rail-и създават повече проблеми от него, поне според познати и хора от сервизи, с които съм говорил (аз в никакъв случай не се изявявам като специалист в тази област). Минус: не става за изпълнения, голямото купе и малкият двигател го правят тромавичък на моменти. Ако ще изпълняваш, вземи си нещо друго. Ако ти трябва надеждност и добър въртящ момент - това е добър вариант.2. Данъкът на 90-те кончета на TDI-то ти е с около 100+ лв. по-нисък от този на двигателите над 101 коня.3. Евтина поддръжка; части, в общи линии, има навсякъде и каквито поискаш - нови и втора употреба. Най-големият ми проблем за намиране беше... механизъм на задната чистачка. В някакъв онлайн-магазин ми поискаха 285 лв. (!!!). В крайна сметка го взех втора употреба от някакъв... хм... ром за 15, но го намерих с триста зора.

4. Изискват се доста усилия и "майсторство" да му счупиш нещо. Просто е здрава машина. Старичък е, но аз си го харесвам и нямам намерение да го сменям.

5. Компютърът е възможно най-прост. Лично аз съм привърженик на машините с възможно най-малко електроника в тях.

 

Доколкото знам, има Vento-та и Jetta-и със същия двигател.

 

За "Ксантия"-та не мога да дам мнение, само съм ги виждал в движение около мен. Нямам представа и колко й струват частите, което не е без значение.

Редактирано от Wankata (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Просто парите са малко за качествена кола. 2011 обикалях за кола до 3000 лева и пробвах това онова. Но това, което се продаваше тук за 2500-3000 лева, бе в окаяно състояние. Като нови тия возила може да са били добри, но като стари...може преспокойно да се убиееш на първия завой, примерно с една Вектра комби, която тествах. Воланът и накъдето завъртиш, там си остава. И първия стълб на първия завой щеше да бъде мой. Така ме изненада тоя волан, а колата дори  бе без номера. За тия пари пробвах и Ксантия, 90 коня дизел. Първо впечатление - окаяно състояние на интериора, изтърбушени седалки. Понеже модела е евтин, екстрите също бяха малко. Иначе като возия нямаше грешка - много комфортно окачване из нашите дупки. Недосатъците обаче бяха повече и се отказах, макар че за малко да се спрем на тоя Ситроен. Например, нямаше регулировка на волана в дълбочина и волана идваше твърде далече за дълги ръце и крака. Мотора бе толкова слаб, че на първа скорост имах чувството, че стоя на място, а оборотомера запълнен. Волана също не ми хареса като действие и усещане, макар с това да се свиква. След това пробвах и една Астра комби. Общо взето тя ми хареса най-много като управление, макар окачването да е доста дървено. Всъщност, кормилното управление бе доста добро и то надделя при избора. Освен това се продаваше с 4 зимни гуми и неработеща газова уредба, която така и не работи добре чак досега. майстори уж я правиха, ама тя 15 на сто газ си ги знае зимата в града. Затова и съм противник газовите уредби. Не се знае на какво ще се попадне. За дълъг път бензина е неподходящ избор, особено за стар автомобил. Не си противореча, темата е за кола, която ще се движи много. Там само дизел, но както казаха, не и Комън-Рейл, че първите поколения са зле.  Общо взето избора си е на късмет и до това, какво е техническото състояние на автомобила. Моята препоръка е да се тества в движение ако може, да се види как се управлява, как ускорява, дали е удобно. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Wankata точно нещо такова ми трябва като Passat 3, мерси за информацията от трите модела, които предложи предполагам препоръчваш Passata, защото на мен той най-много ми допадна.

Maz0 да модела ми харесва, колко гори горе долу извънградско и градско и как е с екстрите Citroena?

 

Зависи, 1.9 ТД не е особено вървежен двигател но от 90 кс толкова за кола 1300 кг няма какво да се очаква, разход 7-8 в града таван да удари, 5-6 извън града реални. При 2.0 HDi, нещата са горе долу идентични, но получаваш много по динамичен двигател, не особено претенциозен откъм гориво. Екстрите може да са доста на брой като кожен салон, подгрев на седалки, темпомат, автоматични светлини + миялки, UV защитено предно стъкло (700 лева струва оригинално), като стандартните за модела са ел стъкла, климатроник, ел огледала с подгрев(има и с ръчки), са неща който в пасата се водят ЕКСТРИ, да не говоря, че седалките са в пъти по комфортни от колкото на пасата. Имай на предвид, че това е кола за интелигентен човек и не всеки майстор става да я пипа. Имай на предвид, че ако има ръжда по нея, значи е лошо положението и бягай на далеч, ляв праг от към задната врата, ако е паднала тапата и е карана така доста време зависимост. Другото слабо място е заден ляв калник, ръждясва защото има един отдушник, който се пълни с лайна и особено ако е удряна или карана от мърльо със сигурност ще има наченки.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Първо ще започна с това, че нищо не разбирам от коли :D и се нуждая от малко информация, за да взема точния избор.  Първо за какво ми трябва. Ще ми се налага да пътувам редовно/почти всяка седмица/ по около 350 км в едната посока и после наобратно, т.е имам нужда от НАЙ-ВАЖНО нещо възможно най-икономично с минимален разход/предпочитам да е на бензин или дизел, не искам да се занимавам с газ/. Цената, която търся е до около 2500-3000 на старо. Екстрите, които са ми доста важни са - 4 врати, ABS, хидравлика, климатик/едва ли може да е климатроник/ и въздушни възглавници. Ако е възможно да е удобна за дълъг път, а освен това и за висок човек над 190 см/т.е да не е миниатюрна/. Към какво бихте ме насочили? Като най-важното условие е икономичност, така че може и сравнително малка да е.

 

П.С. Макар повечето ми път да е извънградско е добре да е доста икономична и в градски условия.

 

направо да ти давам баба Мазда ? :D

обявил съм я за 2750 лв, отговаря на всичките ти изисквания :whist:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Аз пък ще предложа Renault 19 1.7 бензин 73 коня Втора фаза. Евтини части, нисък разход (7 градско, 5 извънградско),уникална возия, голям багажник и просторно купе, отделно че върви като луда за конете си. В България масово се плюе по всичко що не е германско така,че коментари от сорта на - Махни ги тия френски ******, кола с емблема като ***** не е кола и т.н. не ги взимай под внимание. Понятие лоша кола няма - има лош собственик. Ако е добре поддържана няма да имаш никакви ядове каквато и да е колата.

Редактирано от k0brABG (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Аз пък ще предложа Renault 19 1.7 бензин 73 коня Втора фаза. Евтини части, нисък разход (7 градско, 5 извънградско),уникална возия, голям багажник и просторно купе, отделно че върви като луда за конете си. В България масово се плюе по всичко що не е германско така,че коментари от сорта на - Махни ги тия френски ******, кола с емблема като ***** не е кола и т.н. не ги взимай под внимание. Понятие лоша кола няма - има лош собственик. Ако е добре поддържана няма да имаш никакви ядове каквато и да е колата.

Че аз се застъпих за Ситроена. В тая тема сме двама, а ти трети за френски автомобили. Иначе и аз съм фен на немските и не бих си взел френска или НЕспортна японска по една много проста причина - предпочитам колата ми да се държи добре на пътя, а това го няма при много френски и японски автомобили. Сори, ама все едно да ме караш да си зарежа компа и да мина на Правец 82. Нещо такова ми предлагаш с френските возила. Обаче за човек, на който не му пука от тия неща и иска нещо за съвсем различна работа, не е проблем и бимбинистанска кола да си купи.  А и за ремонтите не си прав. На кой ли му пука за тях, след като колата му е с 5-7, че и 10 години гаранция? Пък всичко старо се чупи - кое повече, кое по-малко. 

Редактирано от Кико (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Ами аз не деля колите по държава на производство. И в Китай да е направена, ако е направена с акъла си бих си я взел. Защо мислиш,че френските коли не се държат добре на пътя и какво разбираш под добро държане на пътя ? Френските имат по-мека возия (торсионно окачване) което за мен е плюс защото не съм, не искам а и е смешно с масов автомобил да се правя на състезател. А в това сравнение "компа и Правец 82" защо мислиш ,че френските са от втория тип ? Аз мисля точно обратното и то за всички модели без изключение от 95 година надоло. За ремонтите точно съм си прав. Поинтересувай се какви са цените на различни части за френските и за германските автомобили и ще видиш. Oт последното което си написал не виждам смисъл защото автора ще купува употребяван автомобил.

Редактирано от k0brABG (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добави още 300-400 лева и си вземи някой Фокус 2002 - 2003 г, 1.8 дизел, по възможност с двигател от старите - tddi. 5.5 извънградско, 6.5 градско, добра возия, здраво окачване, АВС, климатик, еърбеци, подгряване на задно и ПРЕДНО стъкло, регулируем волан, перфектен за дълъг път.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами аз не деля колите по държава на производство. И в Китай да е направена, ако е направена с акъла си бих си я взел. Защо мислиш,че френските коли не се държат добре на пътя и какво разбираш под добро държане на пътя ? Френските имат по-мека возия (торсионно окачване) което за мен е плюс защото не съм, не искам а и е смешно с масов автомобил да се правя на състезател. А в това сравнение "компа и Правец 82" защо мислиш ,че френските са от втория тип ? Аз мисля точно обратното и то за всички модели без изключение от 95 година надоло. За ремонтите точно съм си прав. Поинтересувай се какви са цените на различни части за френските и за германските автомобили и ще видиш. Oт последното което си написал не виждам смисъл защото автора ще купува употребяван автомобил.

Ами говоря така, защото съм управлявал френски коли. Сега да ти кажа, защо няма да си купя. И Ксантията и едно Пежо 206 дето карах, имаха гумени, нечувствителни волани. Абе все едно ластик, без изобщо да усещаш какво става с колелата. На всичко отгоре въпреки хидравликата, воланът е тежък. А аз тогава сравнявах това 206 с моята първа Фиеста от 2006 година. Демек, разлика в годината на производство 2 години, защото Пежото бе 2004 година.  Но като се качих на Фиестата после, се почувствах човек. При нея всичко е както трябва - съединител, газ, и най-вече кормилно управление. Като возия колите бяха равни. Изключвам моторите, защото Пежото бе доста слабо. Но като още недостатъци ще изтъкна ниско отлепящия съединител, трудно включване на скоростите, малко място за дълъг човек като мен, нелогично управление на джаджите. И като сравних моя комп с Правец 82, имах точно това предвид - управлението. А за една кола, то е най-важно. Поне според мен. Едно добро кормилно управление те кара да се чувстваш сигурен и отпочинал. Не постоянно да си нащрек какво става с колелата. А за окачванията не си прав. Пак ще ти дам пример със сегашната ми немска кола - пак Фиеста, но последния модел. Гарантирам ти, че притежава най-комфортното окачване в класа си.  Да не говорим, че има и най-доброто кормилно управление спрямо конкуренцията и особено френската.  Останалото е ламарини и мотор. Който търси ламарини, това няма да го интересува. Който иска да се състезава, също избира по мотор, а не по комфорт или пространство.  Да не забравяме и цената. А тук много от немските автомобили са на същите ниски цени.  Изключвам прехвалените от германците Фолксваген и водещите се за премиум Мерцедес, Ауди и БМВ.

 

Поздрави!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами не съм карал нови германски коли затова не смея да коментирам където съм некомпетентен. Возил съм се на нова фиеста (2012-2013 мисля че е модела) и доста ми хареса (как няма да ми хареса нова кола отрупана с екстри), но не съм карал. Карал съм Peugeot 307cc всичко е супер, само не ми хареса че когато превключвам не се усеща добре кога е влезнала предавката. Иначе това, че VW, BMW и най-вече Audi са прехвалени е много вярно. Като друго предложение се сещам за Nissan Almera (хечбек). Намират се за тези пари добри екземпляри.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

С колко хора / багаж ?

 

При толкова път директно скачай на газ и дори метан.

 

Проста сметка (съдя по мен, това е колкото от мое село до Каварна) На бензин 150 лв, на газ 75, на метан 50. Умножи го по 52 седмици. За една година от разликата само са пари за една читава кола.

 

Един набор (държавен служител) така бръмча няколко години на метан до Ловеч всеки ден. С Пасат 4. 35 километра в едната посока. Може и на него да му направиш сметката.

Редактирано от Филипов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте имам намерение аз и баща ми да купим някакъв джип.Баща ми набляга на една марка Дайхацо Териос 98-ма година  и нагоре по възможност газ и бензин та искам да си дадете мнението дали е хубав и икономичен?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Рено Лагуна 1 2-ра фаза ,Пежо 406 ,Нисан Примера ,Ауди 80 Б4

Френските Коли имат една от най-добрите возии и поведение на пътя,нищо не може да се сравнява със комфорта на пежо 605 или Ситроен Ксантия :)

 

Пежо 405 1,9 ТДИ

 

Пежо 406 2.0 HDI

Нисан Примера 2.0 TDI

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пасат двойка 1.6 турбо дизел, резервоара събира близо 93 литра (колкото и да не вярвате - видях един тираджия когато го зареждах да цъкне с език :) ) Това е най-добрия икономичен автобобил за мен! Колко километри минах с тези литри .... не ме питайте... както и с каква скорост :) Заслужава да влезе в рекорите на Гинес .... :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, Диман Дюминич написа:

резервоара събира близо 93 литра

Смятай как удрят в брояча значи на тази бензиностанция.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А какво означава икономична кола?!

За мен дали е икономична една кола се смята така:

1.купуваш колата за А лева.

2.по време на експлоатацията даваш Б лева за поддръжка.

3.по време на експлоатацията даваш Ц лева за гориво.

4.накрая продаваш колата за Д лева.

5.докато я караш колата си минал Е километра.

Формулата е: (А+Б+Ц-Д)/Е=лева/километър

Колкото е по-малко това число,толкова е по-икономична колата!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, BMW Маниак написа:

Смятай как удрят в брояча значи на тази бензиностанция.

Не.... просто има една "пъпка", която като я натискаш периодично - започва да се пълни и "компенсационното пространство", което е близо двадесет и три литра. Не знам, защо толкова е оставено това пространство в този модел... явно не си имал Пасат двойка ... Питай Питоня... :wink12: дано да му е комби, защото в моя слочай бе... И аз не повярвах, но бе факт...

преди 10 часа, ivan_pop написа:

Формулата е: (А+Б+Ц-Д)/Е=лева/километър

Забравяш и П - Подръжката на автомобила, която от своя старана е разделена на консумативи К и ремонти Р...

Има и друго .... как А се "движи" към Д, т.е. веднага след покупката на една нова кола цената и автоматично става примерно на А/2...

Ако ли пък е втора ръка, то А автоматично става А+Рп - където Рп - Задължителен ремонт преди ползване

Има и трето и то е най-важно - функцията от десния крак :) Ако ти е "тежак" кракът, то и най икономичния автомобил ще харчи като за световно...  :wink12:

Идеята за намиране на формула за икономичен автомобил ми харесва.... :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...