Премини към съдържанието
niki292002

За или против употребата на таблети в училище ?

Препоръчан отговор


Вие за или против сте употребата на таблети в училище ? :)

За мен положителните страни са:

Лекота, всичко събрано на едно място.

Удобно.

Значително намалява теглото на раницата.

 

Но според мен има и негативни:

Някой, който разбира повече, ще използва таблета за неща които не трябва.

Може да бъде счупен изключително лесно.

Да се прояви някой дефект. (например проблем с батерия и в последствие пожар)

 

Все пак, не говоря за някакви скъпи таблети, а такива, които ще свършат работата. (например Amazon Fire който е 60 долара) Тази цена е висока в повече бройки, но в предвид глупостите за които харчат парите на РОДИТЕЛИТЕ в училището на един приятел. (например, казва че 5-6 години са събирали пари да се направи задния двор и параликс, в който общо взето е забранено на учениците да влизат)

Редактирано от niki292002 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То вие да учихте на тези таблети-Да. Ама вие само с глупости се занимавате.Баба ти се на теблет е учила!

И си поправи заглавието на темата, щото там ''питаш'' за учебници!

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Таблета все още не може да замести учебника, а и доста разсейва учениците. Да не говорим, че е устройство, което лесно се поврежда,а и не всеки родител може да отделя средства за подобни играчки.

Проблема в образованието, че материала е много зле, учебниците се неграмотно написани, нивото на учителите главоломно пада. Поради тази причина на учениците им е безинтересно. В училище се занимават с всичко друго, но не и да учат.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мерси за поправката. Но имам чуството, че не искат да въведат таблетите, защото ще им се отрази на печалбата. (например, всичките ми учебници, учебни тетрадки, помагал и т.н. възлизаха на 460-470 лева)

В Холандия, в училището на брадовчед ми ползват лаптопите Lenovo Yoga. И доста активно ги ползват, изобщо не влачи учебници, само тетрадки. Дават им видеоуроци с тяхната помощ, схеми и доста неща. Даже по някой предмети правят и тестовете на тях. (с а, б, в)

Току що, Емил Костов написа:

Таблета все още не може да замести учебника, а и доста разсейва учениците. Да не говорим, че е устройство, което лесно се поврежда,а и не всеки родител може да отделя средства за подобни играчки.

Проблема в образованието, че материала е много зле, учебниците се неграмотно написани, нивото на учителите главоломно пада. Поради тази причина на учениците им е безинтересно. В училище се занимават с всичко друго, но не и да учат.

Ако искаш, хвани и се опитай да учиш История с учебника. Точно поради тази причина си плащам абонамента в ucha.se по 20 лева на месец.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Друг е въпроса, че както в момента се преписва от телефони - тогава ще си преписваш направо нещата от таблета, особено при тестове, което е другия недостатък. Явно говориш за програма която изключва достъпа до всичко друго, освен до въпросния тест?


  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, XYconstant написа:

Друг е въпроса, че както в момента се преписва от телефони - тогава ще си преписваш направо нещата от таблета, особено при тестове, което е другия недостатък. Явно говориш за програма която изключва достъпа до всичко друго, освен до въпросния тест?

Да. Няма достъп до профила с администраторски възможности. (демек, няма начин да спре програмата без да го хванат)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, niki292002 написа:

Мерси за поправката. Но имам чуството, че не искат да въведат таблетите, защото ще им се отрази на печалбата. (например, всичките ми учебници, учебни тетрадки, помагал и т.н. възлизаха на 460-470 лева)

В Холандия, в училището на брадовчед ми ползват лаптопите Lenovo Yoga. И доста активно ги ползват, изобщо не влачи учебници, само тетрадки. Дават им видеоуроци с тяхната помощ, схеми и доста неща. Даже по някой предмети правят и тестовете на тях. (с а, б, в)

Ако искаш, хвани и се опитай да учиш История с учебника. Точно поради тази причина си плащам абонамента в ucha.se по 20 лева на месец.

Причините за въвеждането на таблетите са доста:

1. Трябва да се закупят еднакви таблети, които да се пазят от учители и ученици. Всеки един ученик да си има собствен.

2. Програми и софтуер за самите таблети, свързани с обучението.

3. Учители, които също да работят с таблета. Видеостени, където да имат възможност учениците да гледат и съответно да правят упражнения.

4. Теническа поддръжка за всеки един таблет.

Мога да се сетя за още доста причини.

преди 6 минути, XYconstant написа:

Друг е въпроса, че както в момента се преписва от телефони - тогава ще си преписваш направо нещата от таблета, особено при тестове, което е другия недостатък. Явно говориш за програма която изключва достъпа до всичко друго, освен до въпросния тест?

Въведе ли се таблет, няма да има тестове за преписване. Ще има тестове, където трябва да мислиш или тестове, където са дадени като отговор поне няколко въпроса с вярно съдържание. Просто няма да имаш времето и възможността да преписваш. Не знаеш ли материала, не минаваш теста.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ЗА. Но в момента технологията е вредна за очите.

Впрочем, такава технология върви с общодостъпна електронна библиотека, а вождовете за такъв проблем не са дорасли.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Melmak ® написа:

ЗА. Но в момента технологията е вредна за очите.

Впрочем, такава технология върви с общодостъпна електронна библиотека, а вождовете за такъв проблем не са дорасли.

То отдавна трябва да сме ЗА, за цялата система на образование на запада, но както виждаш нещата не се правят така и в момента на пазара излизат неграмотни ученици и студенти.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Току що, Емил Костов написа:

Причините за въвеждането на таблетите са доста:

1. Трябва да се закупят еднакви таблети, които да се пазят от учители и ученици. Всеки един ученик да си има собствен.

2. Програми и софтуер за самите таблети, свързани с обучението.

3. Учители, които също да работят с таблета. Видеостени, където да имат възможност учениците да гледат и съответно да правят упражнения.

4. Теническа поддръжка за всеки един таблет.

Мога да се сетя за още доста причини.

1. В предвид, че във въпросното училище са се похарчили доста пари, които са СЪБИРАНИ от РОДИТЕЛИТЕ за направата на задния двор и параклиса, това не е особен проблем.

2. По всеки предмет учителя ползва електронен учебник - не е проблем.

3. Във всяка стая има компютър и телевизор.

4. Като знам с какви глупости се занимават (например, 1 сървър и вързани 15 клиента, които се прецакват постоянно, защото са предпочели евтиното) мисля, че е проблем.

 

преди 1 минута, Емил Костов написа:

То отдавна трябва да сме ЗА, за цялата система на образование на запада, но както виждаш нещата не се правят така и в момента на пазара излизат неграмотни ученици и студенти.

Проблема е и в повечето учители. Някой от тях си вършат работата, а други, колкото да изкараме годината. Например, до 4-и клас изобщо не можах да разбера нищо от английския. (както и всички от класа ми с изключение на тези, които ходеха на уроци) От както почнах да ходя на уроци от 5-и клас (до сега), проблеми с английския не съм имал. (солидно 4-5)

 

преди 6 минути, Melmak ® написа:

ЗА. Но в момента технологията е вредна за очите.

Има и електронни книги - по-добрия вариант. Там нямаш никакъв шанс да препишеш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, niki292002 написа:

1. В предвид, че във въпросното училище са се похарчили доста пари, които са СЪБИРАНИ от РОДИТЕЛИТЕ за направата на задния двор и параклиса, това не е особен проблем.

2. По всеки предмет учителя ползва електронен учебник - не е проблем.

3. Във всяка стая има компютър и телевизор.

4. Като знам с какви глупости се занимават (например, 1 сървър и вързани 15 клиента, които се прецакват постоянно, защото са предпочели евтиното) мисля, че е проблем.

 

За съжаление всяко едно от тези неща Е проблем. След като един ученик струва на държавата 1500 лв. съм твърдо против родители да дават пари за таблети. Но все пак да кажем, че съберат. Просто идея си нямаш как и колко ще се пазят. 

Идея също така си нямаш колко учителя ще могат да стартират таблета и да ползват електронен учебник. може би едва 20%.

Всяка стая си има компютър и телевизор - В София това може би е така. Ела тук в Плевенските училища да видиш стаите по информатика какви са. Да не говорим за по-малки градчета или сега.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От всичко има как да се препише, просто не са го вкарали в сила и не сме видели какво може да измисли ученическия ум за отрицателно време. Най-малкото, че няма как да се преустанови подвикването с верен отговор.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, XYconstant написа:

От всичко има как да се препише, просто не са го вкарали в сила и не сме видели какво може да измисли ученическия ум за отрицателно време. Най-малкото, че няма как да се преустанови подвикването с верен отговор.

Ти пак не ме разбра. Теста се прави така, че да мислиш. Не да отговаря с "да или не". Или пък на един въпрос да има няколко отговора. Като те пуснат за 30 минути да отговориш на 60 въпроса какво ще правиш тогава. Начини има и ако не знаеш материала няма да минеш теста.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Емил Костов написа:

За съжаление всяко едно от тези неща Е проблем. След като един ученик струва на държавата 1500 лв. съм твърдо против родители да дават пари за таблети. Но все пак да кажем, че съберат. Просто идея си нямаш как и колко ще се пазят. 

Идея също така си нямаш колко учителя ще могат да стартират таблета и да ползват електронен учебник. може би едва 20%.

Всяка стая си има компютър и телевизор - В София това може би е така. Ела тук в Плевенските училища да видиш стаите по информатика какви са. Да не говорим за по-малки градчета или сега.

В интерес на истината, до 7-ми клас излиза по-евтино с таблети.(ако родителя го заплати, от държавата остава единствено да предоставят достъп до електронния учебник, който е по-евтин от хартиения) Отделно, от друга страна е по-екологично - по-малко използвана хартия. Но пък има и по-малко пари за издателите. Но от друга страна, това с пазенето е доста огромен проблем. За мен не е - пазя си нещата, естествено тук там има някоя издънка. Но това навсякъде другаде, но не и в училище. Не смея да си оставя нищо ценно в раницата, понеже в междучасията постоянно се блъскат, тъпкат и сритват. Но ако ми дадат таблет (даже ще е по-добре ако ми разрешат да ползвам стария си), няма да ми е никакъв проблем да си влача раницата ако е лекичка. Също, това бих се съгласил да го въведат от 5-и клас нагоре. (на малчуганите ще ги гепят без никакъв проблем, даже наскоро имаше някакви които крадяха телефоните на малките от раниците им)

преди 7 минути, XYconstant написа:

От всичко има как да се препише, просто не са го вкарали в сила и не сме видели какво може да измисли ученическия ум за отрицателно време. Най-малкото, че няма как да се преустанови подвикването с верен отговор.

Малко трудно ще препише, при положението, че лаптопа е сгънат в режим "таблет", седи легнал на чина, а телефоните им ги събират. (отделно ги и заключват, така, че да не се случи някой да им ги гепи, не като тука както на един приятел му гепиха телефона когато ги бяха събрали за тест) А учителя се разхожда постоянно през часа.

Редактирано от niki292002 (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От учител до учител - балкан разлика. Сам можеш да си направиш съпоставка - защо почти всяка година резултатите от матурите в Кърджалийско са едни от най-високите? Защото са най-умните в страната ли?

В цялата държава цари безхаберщина - нима това ще е прецедент? Дай му ти на Бай Ганьо таблет и му гледай сеира.

преди 5 минути, Емил Костов написа:

Ти пак не ме разбра. Теста се прави така, че да мислиш. Не да отговаря с "да или не". Или пък на един въпрос да има няколко отговора. Като те пуснат за 30 минути да отговориш на 60 въпроса какво ще правиш тогава. Начини има и ако не знаеш материала няма да минеш теста.

Това е технически невъзможно, хем да е с нещо различно от "да или не", хем да ти дават по 30 секунди на въпрос, пък какво остава, ако въпроса е по-дълъг от 1 ред и се разсеяш, та забравиш какво точно се пита? Само внимателното четене (или дотолкова доколкото да разбереш дали се търси правилното или грешното твърдение) ще изсмуче 1/2 от тия 30 минути, а на практика остават още 15 минути за 60 въпроса, дори и 20 да са - времето е твърде малко, дори и за хората които учат и си знаят материала.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

О възможно е и още как. Съжалявам, че сега не мога да ти изкарам такъв тест. Друг е въпроса, отговорите могат предварително да бъдат оповестени и теста да се реши електронно. В тази област сме просто перфектни.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Емил Костов написа:

О възможно е и още как. Съжалявам, че сега не мога да ти изкарам такъв тест. Друг е въпроса, отговорите могат предварително да бъдат оповестени и теста да се реши електронно. В тази област сме просто перфектни.

Така ми се струва най-удобно. Учителя прави теста и въвежда правилните отговори, прави се една система която изкарва оценките на учениците според броя точки, а накрая учителя просто преписва оценките в дневника. (понеже в момента ни бавят по 2-3 седмици да ни проверят тестовете, а за аргумент ни дават, че имат да проверяват на много ученици)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тогава пък учителите по хуманитарните науки ще искат двойно по-големи заплати, защото единствено те ще трябва да проверяват маса съчинения, разработки и тн. анализи, тъй като те няма как да се проверяват от система или предварително зададени шаблони (отговори).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Доказано е, че писането на хартия се отразява по-добре на мисловния процес, сравнено с писането на джаджа.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, XYconstant написа:

Тогава пък учителите по хуманитарните науки ще искат двойно по-големи заплати, защото единствено те ще трябва да проверяват маса съчинения, разработки и тн. анализи, тъй като те няма как да се проверяват от система или предварително зададени шаблони (отговори).

Учителите само мрънкат и се оплакват, но не си оправят проблемите в образованието, а те не са малко. Всеки учител много добре знае колко знаят и какво ниво имат класовете и учениците, които учи. Веднага само като прочете първите 2 реда от тест, съчинение, тема, контролно е наясно с нещата. Бил съм учител 4 години и много добре знам за какво става на въпрос и къде са проблемите в образованието.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 24 минути, ExaFlop написа:

Доказано е, че писането на хартия се отразява по-добре на мисловния процес, сравнено с писането на джаджа.

Никъде не съм споменавал, че таблета ще замести тетрадката. Говоря за учебника и учебните помагала, по които попринцип не се пише.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти искаш електронни учебници? Ми за целта един прост четец ще свърши работа. Що да е таблет?

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, ExaFlop написа:

Ти искаш електронни учебници? Ми за целта един прост четец ще свърши работа. Що да е таблет?

Все ми е тая. Таблет или електроннен четец.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Темата просто е един частен случай на: "За електронното обучение или против". Пак ще кажа, че съм бил 4 години в сферата на образованието и идеята не може да се приложи. В момента в едно 70% от училищата материалната база е морално остаряла и положението е зле. Та за електронно обучение и дума не може да става.

 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, Емил Костов написа:

Темата просто е един частен случай на: "За електронното обучение или против". Пак ще кажа, че съм бил 4 години в сферата на образованието и идеята не може да се приложи. В момента в едно 70% от училищата материалната база е морално остаряла и положението е зле. Та за електронно обучение и дума не може да става.

 

Съгласен съм и с двете. Обаче трябва да се уточни, че в момента никоя държава не е готова за това. Даже и хардуера не е, колкото и да е смешно.

Таблета е фантастичен, но не може да се работи на него около ден, а e-ink са бавни малки и чупливи. За да стане трябва да се мисли 5-10 години напред, най-малкото защото няма никакви материали и този проблем се подценява. Истината е че ако ни потрябват в момента ще ги имаме след 10 години.

Редактирано от Melmak ® (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.