Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Здравейте! На скоро ми изгоря малкия бойлер ,който отговаряше за топлата вода в кухнята. Това лято съм решил да обновя кухнята и се зачудих, по какъв начин да се подсигурява топлата вода. Колебая се над 3 варианта:
1- Да прекарам нови ПВЦ тръби от бойлера в банята, до кухнята, което ми се вижда най-сложен и съмнително удачен вариант, защото дистанцията между помещенията не е малка, и докато дойде топлата вода до крана, трябва доста да се оттича. 

2- Отново да поставя в кухнята малък бойлер 10 литров ,около 1500w, защото инсталацията е слаба и стара и не е удачно да се натоварва с проточен. 

3- Да пусна нов кабел с по-голяма сечение за проточен бойлер 5kw

Първия вариант ,който го обмислях в началото в момента ми се струва безсмислено сложен. Втория и третия като стойност са приблизително еднакви: Проточен бойлер 5кw и класически 10л към 1500w са около 150лв. Недостатъка при монтажа на проточен е че трябва да прекарам кабел ,което не е трудно ,към 4м кабел ще ми отнеме, но пък ще имам неограничена топла вода, докато при класическия 10 литров ,той няма да е проблем за сегашната слаба инсталация ,но пък количеството топла вода ще е ограничено. 

Моля разкажете за проточните, имате ли някакви лични впечатления, достатъчно ли загряват водата, когато влиза в тях ледена през зимата и силно ли влияят върху сметката за ток съпоставени с класическите? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Поточния бойлер е голямо улеснение. Ползвам такъв и в кухнята и в банята. Няма го чакането да се стопли водата - пускаш и топлата вода вече тече. А да не говоря за икономиите, които правиш - харчиш толкова колкото си използвал. Никакъв проблем зимата - водата си е еднакво топла, както и лятото. 

Негативи - през годините на ползване не съм забелязал.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, techmaniac написа:

Поточния бойлер е голямо улеснение. Ползвам такъв и в кухнята и в банята. Няма го чакането да се стопли водата - пускаш и топлата вода вече тече. А да не говоря за икономиите, които правиш - харчиш толкова колкото си използвал. Никакъв проблем зимата - водата си е еднакво топла, както и лятото. 

Негативи - през годините на ползване не съм забелязал.

 

А тези, които ползвате с каква мощност са? Колко квадрата е инсталацията ,към която са вързани, и как стои въпроса с предпазителите, колко Ампера ? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Soviet Soldier написа:

А тези, които ползвате с каква мощност са? Колко квадрата е инсталацията ,към която са вързани, и как стои въпроса с предпазителите, колко Ампера ? 

6KW е мощността, 4 квадрата проводник.

За предпазителите нямам идея колко ампера са. Още по-малко откак ни изведоха таблата навън по стълбовете. :D  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

в апартамент са 2,5 квадрата


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, techmaniac написа:

6KW е мощността, 4 квадрата проводник.

За предпазителите нямам идея колко ампера са. Още по-малко откак ни изведоха таблата навън по стълбовете. :D  

Сега се замислям ,че за проточен бойлер, трябва да изведа допълнителни предпазители. Ако е 6kw 30А предпазители мисля че ще са ок?
Обмислял съм преди време и за другия бойлер в банята да прекарам допълнителен проводник с по-високо сечение и отделни предпазители за него но бойлера там в момента е 1800w 80л и 2.5 квадрата са му достатъчни. Стария пък беше 3000w пак вързан към 2.5 квадрата и нямаше проблеми. 

преди 9 минути, Без умствен капацитет написа:

в апартамент са 2,5 квадрата

В къща съм и да ,инсталацията е стандартна 2,5 квадрата. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ремонтираш стария или сменяш бойлерчето/ Ако все пак се напъваш за проточен - 3KW е достатъчен и не сменаяш инсталация. Като пари - в кауфланда перипдично пускат по около 45 лв. - Същите са вътре само че за един друг денонощно рекламиран надпис цената е двойна. http://hardwarebg.com/forum/showthread.php/270466

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако е 6кв то тока ще е над 26ампера,ако напрежението е 230 волта,тъй като фактора на мощноста при реотана е 1.Фабриканта трябва някъде да е посочил мощноста и дори максималния ток...Бих препоръчал линия от 6мм квадратни и предпазител 25ампера.Мисля ,че мощноста е около5,75 киловата максимум.

преди 1 час, Soviet Soldier написа:

Сега се замислям ,че за проточен бойлер, трябва да изведа допълнителни предпазители. Ако е 6kw 30А предпазители мисля че ще са ок?
Обмислял съм преди време и за другия бойлер в банята да прекарам допълнителен проводник с по-високо сечение и отделни предпазители за него но бойлера там в момента е 1800w 80л и 2.5 квадрата са му достатъчни. Стария пък беше 3000w пак вързан към 2.5 квадрата и нямаше проблеми. 

В къща съм и да ,инсталацията е стандартна 2,5 квадрата. 

Нама стандартни 30а предпазители,32а са.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, Филипов написа:

Ремонтираш стария или сменяш бойлерчето/ Ако все пак се напъваш за проточен - 3KW е достатъчен и не сменаяш инсталация. Като пари - в кауфланда перипдично пускат по около 45 лв. - Същите са вътре само че за един друг денонощно рекламиран надпис цената е двойна. http://hardwarebg.com/forum/showthread.php/270466

3kw ми звучи слабо. Зимата едва ли ще се справя. В дома на един приятел има такъв проточен 3,5kw: 
9160383627294.jpg

Неудобна работа. Зимата водата не може да се нарече топла ,просто е хладка ,струята е тънка. Като се запуши трябва да се свали целия смесител за да се почисти ,иначе едвам тече. Двата крана са неудобни и се прецакват бързо. Това са най-евтините проточни бойлери ,които са ми известни и не си заслужават.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Недостатакът на проточния бойлер е ГОЛЕМИЯ ток! Той натоварва мрежата , особено връзките! На 6 кв мощност е необходим предпазител ,който да издържа на 28 ампера ток ,формула- мощност/напрежение! Сечението както е казано по-горе повече от 4 квадрата. Бойлер 6 вата трябва директно да се върже  за предпазител и на предпазитела да няма друг колсуматор! Съветът ми е да се щади мрежата ВИНАГИ щом има възможност и независимо от всичко ,защото опасността от пожари не е маловажна!

ПС Малкият бойлер ако не е изгорял реотана може лесно да се ремонтира.Имам такъв в кухнята и му смених терморегулатора -лесно!

Редактирано от bigiadri
добавяне на текст (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Аз също съм на мнение че трябва да се сложи 32 ампера предпазител с 6 мм2 кабел и на твърда връзка, ако мощността е 6 киловата. Кабела си издържа 34 ампера. Ако има възможност направо една комбинирана дефектнотокова защита DPN Vigi, 32 ампера (ако мрежата е трипроводна - L, N, PE).
Все пак безопасността е най-важна от всичко друго.

Редактирано от Здравко Павлов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, Здравко Павлов написа:

Аз също съм на мнение че трябва да се сложи 32 ампера предпазител с 6 мм2 кабел и на твърда връзка, ако мощността е 6 киловата. Кабела си издържа 34 ампера. Ако има възможност направо една комбинирана дефектнотокова защита DPN Vigi, 32 ампера (ако мрежата е трипроводна - L, N, PE).
Все пак безопасността е най-важна от всичко друго.

Точно!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Точно ,ама не баш на 6мм кабел се полага 25 а защита,може в комбинация с дефектнотокова защита(не препоръчвам vigi дават най-много дефекти).Може би нещо на Legrand...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
публикувано (редактирано)
преди 2 часа, G.I.Ganev написа:

Точно ,ама не баш на 6мм кабел се полага 25 а защита,може в комбинация с дефектнотокова защита(не препоръчвам vigi дават най-много дефекти).Може би нещо на Legrand...

Колко мъка има по тоя свят....
1.5мм2 издържа 10/16А
2.5мм2 - 16/25А
4мм2 - 25/32А
6мм2 - 32/40А
10мм2 - 50/63А

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Инсталираната мощност според мен НЕ трябва да предизвиква ток близък до граничната стойност на предпазителя, за по-сигурно около 2/3 стойност  . Примерно за 25 -амперов предпазител максималният ток от изцяло включена инсталирана мощност да е около 18-20 ампера.Някой може да каже , че е прекалена застраховка ,но с тока шега  и експерименти не бива.Връзките също трябва да са МНОГО здрави и с ГОЛЯМА допирна повърхност-КОЛКО МНОГО БЕЛЯ Е ПРЕДИЗВИКАЛА ЛОШАТА ВРЪЗКА!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, simtech написа:

Колко мъка има по тоя свят....
1.5мм2 издържа 10/16А
2.5мм2 - 16/25А
4мм2 - 25/32А
6мм2 - 32/40А
10мм2 - 50/63А

Мъката младеж е в теб,има европейски регламент вземи го прочети.За посочените от теб сечения 1,5-10а макс,2,5-16,4-20,6-25,10-32....ит.н.Ако си чел някой стар руски учебник  ....то коригирай се навреме.Прочети съшо така,че линиите ще бъдат положени под бетонова замазка,в тръби ит.н.   следователно няма да имат голямо охлаждане макар и при кратковременни натоварвания.

Кабелите също така е желателно да са многожилни,по възможност с новия тип изолация(halogen free)без примеси от кадмиеви окиси горими на по-висока температура без пушек(ZH RZ1MZ1-K(AS)) или от същия клас.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, съгласен съм, че безопасността трябва да е приоритет, но за съжаление в моя дом инсталацията, като цяло е стара. Предпазителите са само два ,от старите керамични ,но нямам идея, колко ампера са ,не съм имал проблем с тях много години. След тях тръгва кабел по коридора ,и стига до всяка от стаите 6 квадрата. Контактите са 2,5 квадрата ,а проводниците за осветлението 1,5 квадрата. Лошото е ,че в кухнята примерно проводник, който захранва бойлер или готварска печка трябва да е поне 4 квадрата ,а до всички контакти там проводниците са 2,5. В стаите също е хубаво да се предвиди поне един контакт на проводник 4 квадрата за климатик или друг по-сериозен консуматор. Друго ,че за всяко помещение е добре да си има предпазители ,но за да приведа всичко в ред, трябва да разкопая цялата къща.
На първо време ,като започна с ремонта на кухнята смятам да изведа 2 контакта на 4 квадрата проводници за готварската печка и евентуално мощен проточен бойлер ,а за тях отделни предпазители. Имал съм проблеми с контакта ,от който се захранва готварската печка и си е време да приведа инсталацията в кухнята в ред ,защото е доста опасно. В другите стаи големи консуматори няма, или поне не се сещам за такива.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Soviet Soldier написа:

Да, съгласен съм, че безопасността трябва да е приоритет, но за съжаление в моя дом инсталацията, като цяло е стара. Предпазителите са само два ,от старите керамични ,но нямам идея, колко ампера са ,не съм имал проблем с тях много години. След тях тръгва кабел по коридора ,и стига до всяка от стаите 6 квадрата. Контактите са 2,5 квадрата ,а проводниците за осветлението 1,5 квадрата. Лошото е ,че в кухнята примерно проводник, който захранва бойлер или готварска печка трябва да е поне 4 квадрата ,а до всички контакти там проводниците са 2,5. В стаите също е хубаво да се предвиди поне един контакт на проводник 4 квадрата за климатик или друг по-сериозен консуматор. Друго ,че за всяко помещение е добре да си има предпазители ,но за да приведа всичко в ред, трябва да разкопая цялата къща.
На първо време ,като започна с ремонта на кухнята смятам да изведа 2 контакта на 4 квадрата проводници за готварската печка и евентуално мощен проточен бойлер ,а за тях отделни предпазители. Имал съм проблеми с контакта ,от който се захранва готварската печка и си е време да приведа инсталацията в кухнята в ред ,защото е доста опасно. В другите стаи големи консуматори няма, или поне не се сещам за такива.

Като почнеш ремонт имай предвид таблото също так,желателно е да замениш стопяемите предпазители с автоматични биполарни със спецификация ток на късо 6кА.Постави дефектнотокова(и)защити в комбинация стях,имай предвид,че дефектнотоковите защита(и) трябва да е(са) с фуга30милиампера.В този случай трябва да имаш трикабелни линии на всеки консуматор-контакт....ДА  ОТСТРАНИШ мостовете между нулев проводник и заземяване на всички контакти ,бойлер полилеи..Така ще си защитен от опасни отечки по корпусите на консуматорите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сетих се, че климатика е вързан към контакт с проводник 2,5 ,а консумацията му е 3140w, до колкото си спомням. Не съм имал проблем и не виждам нужда от подмяна. Проверявал съм след дълго време работа ,само фазата на щепсела се нагрява съвсем леко. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, Soviet Soldier написа:

Сетих се, че климатика е вързан към контакт с проводник 2,5 ,а консумацията му е 3140w, до колкото си спомням. Не съм имал проблем и не виждам нужда от подмяна. Проверявал съм след дълго време работа ,само фазата на щепсела се нагрява съвсем леко. 

3kW? Какъв е този климатик, те рядко са над 1.5...?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Захранващ проводник 2.5 квадрата издържа без проблеми 3000Вата мощност.

преди 1 час, G.I.Ganev написа:

сечения 1,5-10а макс,2,5-16,4-20,6-25,10-32....

А ти това къде го прочете?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
публикувано (редактирано)
преди 1 час, G.I.Ganev написа:

Мъката младеж е в теб,има европейски регламент вземи го прочети.За посочените от теб сечения 1,5-10а макс,2,5-16,4-20,6-25,10-32....ит.н.Ако си чел някой стар руски учебник  ....то коригирай се навреме.

Не си в час, нали? Не младеж, а "господин инженер" за теб, разбрахме ли се?
За бойлера може да се сложи и мостови проводник.
А ти прочети EN 60204-1.2006 и българският аналог. Проводниците не се разтапят, изолацията им се топи. За това максималните токове са спрямо допустимо нагряване на тоководещите жила.

преди 1 час, G.I.Ganev написа:

Като почнеш ремонт имай предвид таблото също так,желателно е да замениш стопяемите предпазители с автоматични биполарни със спецификация ток на късо 6кА.Постави дефектнотокова(и)защити в комбинация стях,имай предвид,че дефектнотоковите защита(и) трябва да е(са) с фуга30милиампера.В този случай трябва да имаш трикабелни линии на всеки консуматор-контакт....ДА  ОТСТРАНИШ мостовете между нулев проводник и заземяване на всички контакти ,бойлер полилеи..Така ще си защитен от опасни отечки по корпусите на консуматорите.

6kA е стар стандарт. Вече повечето предпазители са с 10kA изключвателна способност. Не ток на късо, а изключвателна способност! Това е максималният ток, при който може да се гарантира изключване на предпазителя. На третото изключване на предпазителя никой не ти гарантира дали ще работи повече. И не са 3 кабелни линии, а 3 жилни линии. Един кабел обединява няколко жила. И не е отечка, а утечка.
Ако не сте грамотни - не пишете.
---------
3kW проточен бойлер топли вода колкото да си измия чиниите или ръцете, Ползвам го в кухнята.
Не е удачно да опъваш тръби от банята, големи загуби на топлина, които се изразяват и във висока сметка за ток.

преди 1 час, G.I.Ganev написа:

1,5-10а макс,2,5-16,4-20,6-25,10-32....

Добре, че ни го каза. За това електроразпределение опъва 10мм2 за партида 15kW с 63А предпазител!

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
на 7/11/2017 в 6:40, simtech написа:

Не младеж, а "господин инженер" за теб, разбрахме ли се?

Явно наистина говорим за нарцисизъм. Жалко че си млад...

Редактирано от Atanas Pachov (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, flare написа:

3kW? Какъв е този климатик, те рядко са над 1.5...?

Heinner HAC-24INVB

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...