Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте!

Преди няколко месеца ми се яви едно бучене идващо отзад някъде при скорост над 60 км.. Помислих, че е лагер, но в сервиза ми казаха, че по всяка вероятност е от гумите.

А те са зимни и задните наистина са доста стари 2006 г. Мислех да изкарам лятото с тях и да ги махам.

Като пътувах за морето това бучене направо ме подлуди. Та реших да сменя задните гуми с летни да видим дали ще изчезне.

Дайте съвет какви да взема? Нискобюджетни нови. Или по - добра марка втора употреба.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако имаш проблем със задните гуми ще тресе колата, а няма да бучи.  В сервиза направиха ли ти диагностика или само предполагат.  Аз също карам със зимни гуми и нямам такива проблеми.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, gringo_1 написа:

Едно майсторче покара колата и установи, че не е лагер.

Колата се вдига на подемник и се проверяват гумите и лагерите. На каране винаги може да се сгреши. И ако не е лагер как така майстора е решил, че е гума? Ако гумата е крива, колата ще ти тресе.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, gringo_1 написа:

Здравейте!

Преди няколко месеца ми се яви едно бучене идващо отзад някъде при скорост над 60 км.. Помислих, че е лагер, но в сервиза ми казаха, че по всяка вероятност е от гумите.

А те са зимни и задните наистина са доста стари 2006 г. Мислех да изкарам лятото с тях и да ги махам.

11 години за гуми...

Вземи си нови гуми ( дори и по-евтини) .Не вярвай на "независимите" тестове където винаги немските гуми са N1.Има доста кадърни бюджетни марки ( повечето са дъщерни фирми на големите производители).Аз второ лято карам с летни Riken ( едни от най-евтините гуми)  и съм доволен, навъртял съм им към 25 000 км и се държат прилично.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Kamen Zhelyazkov написа:

11 години за гуми...

Вземи си нови гуми ( дори и по-евтини) .Не вярвай на "независимите" тестове където винаги немските гуми са N1.Има доста кадърни бюджетни марки ( повечето са дъщерни фирми на големите производители).Аз второ лято карам с летни Riken ( едни от най-евтините гуми)  и съм доволен, навъртял съм им към 25 000 км и се държат прилично.

Той че гуми ще си вземе за следващия сезон ще си вземе. Какво правим обаче ако след смяната на гумите проблема продължи?????

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Емил Костов написа:

Той че гуми ще си вземе за следващия сезон ще си вземе. Какво правим обаче ако след смяната на гумите проблема продължи?????

До края на този летен сезон има доста време за да кара с 11-годишни гуми , и то зимни.

 

преди 44 минути, gringo_1 написа:

Помислих, че е лагер, но в сервиза ми казаха, че по всяка вероятност е от гумите.

Човека е ходил в сервиз.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Kamen Zhelyazkov написа:

До края на този летен сезон има доста време за да кара с 11-годишни гуми , и то зимни.

 

Човека е ходил в сервиз.

И сам виждаш как са му направили диагностиката. Кога от каране се определя какъв е проблема на колата?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не казвам че проблема ще се реши със смяна на гумите, а че е безумие да караш с такива гуми.

И колкото по-скоро си вземе НОВИ а не втора употреба, толкова по-добре за него.

Въпроса на темата не е от какво е проблема, а какви гуми да си вземе.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така, не си казал размер. Но нови Riken са по 55лв, а втора ръка летни са 30-35лв. Не си струва да купуваш втора ръка.
Бюжедни марки като Orium, Riken или дори леко китайските Sailun ще ти свършат работа.
Ако имаш крива гума - да, може да издава пляскащ/бучащ звук.
Нали имаш резервна? Свали лявата гума, сложи резервната и карай.
Ако не, сложи си на място лявата гума, а пък сложи резервната отдясно.

Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Kamen Zhelyazkov написа:

Не казвам че проблема ще се реши със смяна на гумите, а че е безумие да караш с такива гуми.

И колкото по-скоро си вземе НОВИ а не втора употреба, толкова по-добре за него.

Въпроса на темата не е от какво е проблема, а какви гуми да си вземе.

Така е колеги. Искам мнение за гуми. А ако бученето не изчезне, значи пак в сервиза за смяна на лагери.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, gringo_1 написа:

Така е колеги. Искам мнение за гуми. А ако бученето не изчезне, значи пак в сервиза за смяна на лагери.

Тоест даваш едни 100 лева примерно за 2 гуми и ако бучи пак в сервиза. А ако и след смяната на  лагерите бученето продължи тогава какво правим? 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, Емил Костов написа:

Тоест даваш едни 100 лева примерно за 2 гуми и ако бучи пак в сервиза. А ако и след смяната на  лагерите бученето продължи тогава какво правим? 

Е т'ва вече ма.сторчетата ще го кажат.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, gringo_1 написа:

Е т'ва вече ма.сторчетата ще го кажат.

Моя съвет е да се смениш сервиза и "майсторчетата", но пък щом имаш излишни пари за даване твоя воля.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Емил Костов написа:

Моя съвет е да се смениш сервиза и "майсторчетата", но пък щом имаш излишни пари за даване твоя воля.

Това пък е така елементарно ,че е грехота да дава пари по сервизи. Може сам да го разглоби и да види за по-малко от час. Ако беше лагер до морето едва ли да изкара само с неприятен звук. 

gringo_1 Лагерът се разбива ,когато попадне мръсотия там и замине смазката. Съответно започва и да грее много жестоко. Попътувай известно време ,ако лагерът е разбит там ще нагрява жестоко. Провери след дълъг път, какво е нагряването и съпостави с другата страна. Ако реално е разбит лагера би трябвало да излъчва много силна топлина, защото триенето е доста силно. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Soviet Soldier написа:

Това пък е така елементарно ,че е грехота да дава пари по сервизи. Може сам да го разглоби и да види за по-малко от час. Ако беше лагер до морето едва ли да изкара само с неприятен звук. 

gringo_1 Лагерът се разбива ,когато попадне мръсотия там и замине смазката. Съответно започва и да грее много жестоко. Попътувай известно време ,ако лагерът е разбит там ще нагрява жестоко. Провери след дълъг път, какво е нагряването и съпостави с другата страна. Ако реално е разбит лагера би трябвало да излъчва много силна топлина, защото триенето е доста силно.

ОК ще обърна внимание.
 

А какво ще кажете за марките Cordiant  и ROSAVA ? Някой карал ли е с такива?
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Cordiant-  зимните са "копанки" яко вървят в сняг имам колеги които карат с такива и са доволни, но само зимни за летни  не знам

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Soviet Soldier написа:

 Провери след дълъг път, какво е нагряването и съпостави с другата страна. Ако реално е разбит лагера би трябвало да излъчва много силна топлина, защото триенето е доста силно. 

Това е пълна глупост. Може частично да се е повредила циментацията на лагера. Не загрява толкова много, дори луфт е трудно да се установи, но когато съчмите минават през повредения участък - бучи, та не се търпи!!
А като използваш спирачките, всичко се нагрява и е много трудно да различиш, ако малко е грял лагера.

Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Kamen Zhelyazkov написа:

11 години за гуми...

Вземи си нови гуми ( дори и по-евтини) .Не вярвай на "независимите" тестове където винаги немските гуми са N1.Има доста кадърни бюджетни марки ( повечето са дъщерни фирми на големите производители).Аз второ лято карам с летни Riken ( едни от най-евтините гуми)  и съм доволен, навъртял съм им към 25 000 км и се държат прилично.

За пърата част от поста съм съгласен. За втората изобщо. То затова и Бълагрия на едно от първите места по смъртни случаи в Европа на човек от населението. Щото много ги разбираме нещата. Марковата гума ще те издържи и повече години, щото в много по-голяма част е от много скъпия естествен каучук, но евтината, била тя и дъщерна, е опасна с времето, а и доста преди да и дойде времето. Малко са дъщерните гуми, дето наистина стават. Там се набляга главно на едно свойство нагумата, като например спиране при дъжд. Само че ако тестваш тая гума на сухо трасе, е отврат. Или ако я тестваш при аквапланинг. Някой може да подобри и аквапланинга, ама толкова. Попаднеш ли с тая гума при други ситуации, си загубен.  По принцип една гума, ако е здрава и няма балон или разкъсани нишки, ще е добра и след като се износи почти до максимума. Добра обаче на сухо. На мокро си мъртвец в повчето ситуации. На сухо е добра, щото грайфера се износва и контактната площ се увеличава. Това обаче само за летни гуми, щото зимните има да износваш грайфера...ама преди това самата гума ще се опече и няма да става за нищо или пък ще се изкриви, ще се скъсат корди и дори може в някоя дупка да се появи балон, дето да гръмне гумата точно, когато не трявба. Гърмяла ми е на автомагистрала Хемус,. но за щастие при спиране, след като вече бях почнал да намалям скоростта за излизане от магистралата. Със 120 просто щяхме 5 човека да ни залепят на някое дърво, ако се намери такова на магистрала. И понеже няма да се намери, ще ни помнят 5 години и толкова. 

 

Като ще е гума, нека е минимум 100 лева бройката за масовите размери като 175 65 R14 примерно. 11 години с гума вече не е гума, а галош. Може и грайфер да има, ама не става, щото като стъкло, особено ако е евтина и направена главно от изкуствен каучук, на който само името е каучук. 

 

Вземай нови гуми и не му мисли. Не че новата няма да шуми. Има различни типове нови гуми. Енергоспестяващите примерно са доста по-шумни. Някой евтин боклуик може да е тих, ама нищичко да не става от него на пътя. Китайски не рускиувай да вземаш. Дай 400 лева за нови гуми и това е. Иначе ще те четем на някой стълб или дърво!!! И не ги слушай глупендерите със зимни гуми, дето и лятото карат. Това са безотговорни хора, макар и набедени за модератори в тоя Форум. На всичко отгоре бащите им инструктори, ама хал хабер си нямат от нищичко! Аман от глупаци в тая държава и в частност в тоя форум! 

 

На теб говоря, псевдомодераторе! Стига лъга хората, щото ако им залепят некролога на някое дърво, ти ще се изсулиш като пръдня от гащи!!!!!

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, simtech написа:

Това е пълна глупост. Може частично да се е повредила циментацията на лагера. Не загрява толкова много, дори луфт е трудно да се установи, но когато съчмите минават през повредения участък - бучи, та не се търпи!!
А като използваш спирачките, всичко се нагрява и е много трудно да различиш, ако малко е грял лагера.

Може ,аз пък мисля същото за твоето мнение ,защото разбие ли се подобен лагер ,няма как дълго да остане незабелязан. Доразбиването се случва много бързо и при най-малкия луфт, защото натоварването е силно. Колкото до нагряването на спирачките ,освен ако не караш ,като за рали или по супер баири ,няма как да ги разгрееш ,колкото разбит лагер. Триенето при разбит лагер може да нагрее металът до червено дори. До морето и обратно с разбит лагер не виждам как ще пропътува, без да се разхлопа тотално. 

Но като сложи нови гуми ,ще видим кой е прав . . . 

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Soviet Soldier написа:

Може ,аз пък мисля същото за твоето мнение ,защото разбие ли се подобен лагер ,няма как дълго да остане незабелязан. Доразбиването се случва много бързо и при най-малкия луфт, защото натоварването е силно. Колкото до нагряването на спирачките ,освен ако не караш ,като за рали или по супер баири ,няма как да ги разгрееш ,колкото разбит лагер. Триенето при разбит лагер може да нагрее металът до червено дори. До морето и обратно с разбит лагер не виждам как ще пропътува, без да се разхлопа тотално. 

Но като сложи нови гуми ,ще видим кой е прав . . . 

Два пъти са се палили главини при разбит лагер. Първия път се подпали и гумата от загретия лагер, а точно отгоре газовата бутилка. Едва успяхме да изскочим навън. Втория път се добрахме на безопасно място. Но това за маршрут 20 километра, като на десетия се пали. За море изобщо не говорим. 

преди 6 часа, Емил Костов написа:

Тоест даваш едни 100 лева примерно за 2 гуми и ако бучи пак в сервиза. А ако и след смяната на  лагерите бученето продължи тогава какво правим? 

Е по-тъп отговор не съм срещал скоро. Махни си поне табелката "модератор".  Гумите са на 11 години бе, аланкоолу!!! И да не стане нищо, ща има нови гуми. Чат ли си изобщо или вашите са те дарили на училище за бавноразвиващи? От хилядите ти отговори съм останал с такова впечатлени - не си по-далече от бавноразвиващите се!

 

Аман от некадърни модератори. Как ви избират, с конкурс ли? Айде скрий се с глупавите си постове. 

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, bildera_ написа:

Два пъти са се палили главини при разбит лагер. Първия път се подпали и гумата от загретия лагер, а точно отгоре газовата бутилка. Едва успяхме да изскочим навън. Втория път се добрахме на безопасно място. Но това за маршрут 20 километра, като на десетия се пали. За море изобщо не говорим. 

Е по-тъп отговор не съм срещал скоро. Махни си поне табелката "модератор".  Гумите са на 11 години бе, аланкоолу!!! И да не стане нищо, ща има нови гуми. Чат ли си изобщо или вашите са те дарили на училище за бавноразвиващи? От хилядите ти отговори съм останал с такова впечатлени - не си по-далече от бавноразвиващите се!

1. Това, че съм модератор нищо не означава. Мога да давам съвети във всеки един раздел както и всеки един от вас. Затова е и направен този форум.

2. Не виждам нищо тъпо в отговора си. Няма как да се направи тест на колата като се разкара няколко метра, а и никъде не съм казал постващия да не си сменя гумите. Факт, е че не се знае откъде е проблема в случая. Без колата да се вдигне на подемник и да се направи оглед просто си говорим наизуст. Аз на такива майстори не бих се доверил. Да не говорим, че имах подобен на постващия случай с моята кола.

3. Не виждам смисъл да ме обиждаш. Това е форум, а аз давам съвет. Това дали постващия или някой друг ще се съобрази с него няма никакво значение. И очаквам някой тук да ме обвини или да се оплаче, че е пострадал или че е бил потърпевш от мои съвети или насоки.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Емил Костов написа:

1. Това, че съм модератор нищо не означава. Мога да давам съвети във всеки един раздел както и всеки един от вас. Затова е и направен този форум.

2. Не виждам нищо тъпо в отговора си. Няма как да се направи тест на колата като се разкара няколко метра, а и никъде не съм казал постващия да не си сменя гумите. Факт, е че не се знае откъде е проблема в случая. Без колата да се вдигне на подемник и да се направи оглед просто си говорим наизуст. Аз на такива майстори не бих се доверил. Да не говорим, че имах подобен на постващия случай с моята кола.

3. Не виждам смисъл да ме обиждаш. Това е форум, а аз давам съвет. Това дали постващия или някой друг ще се съобрази с него няма никакво значение. И очаквам някой тук да ме обвини или да се оплаче, че е пострадал или че е бил потърпевш от мои съвети или насоки.

Не, не, ти залсужаваш и по-тежки отговори заради невежеството си! Казах. 11 годишна гума е гума на самоубииец! Гума се държи максимум 5 години, но да кажем 7 са в границата. 11 обаче е безотговорност, застрашяваща и твоя и моя живот и живота на тоя, дето кара. Щото ще тръгнеш да пресичаш на пешеходна, 11 годишната гума ще се опита да спре и  се сещаш какво става. Ама има ли, няма ли шум, тресе ли, не тресе ли, е без значение! После цветя на пешеходната, 2 часа протести и това е!

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, bildera_ написа:

Не, не, ти залсужаваш и по-тежки отговори заради невежеството си! Казах. 11 годишна гума е гума на самоубииец! Гума се държи максимум 5 години, но да кажем 7 са в границата. 11 обаче е безотговорност, застрашяваща и твоя и моя живот и живота на тоя, дето кара. Щото ще тръгнеш да пресичаш на пешеходна, 11 годишната гума ще се опита да спре и  се сещаш какво става. Ама има ли, няма ли шум, тресе ли, не тресе ли, е без значение! После цветя на пешеходната, 2 часа протести и това е!

Продължаваш да обиждаш, а уж се имаш за нещо. Това, че постващия кара с 11 годишни гуми и то зимни аз нямам никаква вина. И ти гарантирам, че има и доста други които карат с опасни гуми от не знам си колко сезона или пък взети с регенерат и прочие.Всеки сам ще си понесе отговорността за това. В момента обаче и в дадената ситуация няма гаранция, че проблема е от гумите, а още повече пък направената диагностика от механика е още по-смешна.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, Емил Костов написа:

2. Не виждам нищо тъпо в отговора си.

Е това обяснява всичко за българската действителност. Поне да се бе засрамил.Догодина не 1000, а 2000 смъртни случаи по пътищата ни, щом се доверяват на модератори като теб в държавата ни. 

 

Ама си неспасяем случай. Същия като Симтеч. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.