Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Преди 3 месеца закупих продукт чрез "сключване на договор от разстояние", а именно покупка на техника от онлайн магазин. Продуктът пристигна по куриер, получих го лично, разпечатах кутията внимателно, разгледах продуктът, при което реших, че не отговаря на очакванията ми и взех решение да го върна. Опаковах го прилежно и се убедих в безупречният му търговски вид. Единствената забележка беше, че лепенката на кутията нямаше как да бъде залепена обратно, а същата беше причинила и незначителна повреда върху повърхността на кутията. 

Върнах продукта в 14 дневен срок и уведомих търговецът за причината. Няколко седмици след това, търговецът се свърза с мен по телефона за да ме уведоми, че поради това, че продуктът е бил разопакован, няма как да ми бъде възстановена цялата сума и е необходимо да ми бъдат удържани 15%, което е в противоречие на чл.50 от ЗЗП и добрите търговски практики.

Аз отказах предожението и подадох жалба в КЗП, заедно с цялата налична документация. Жалбата беше успешно регистрирана на 11.06.2019, а в сайта на КЗП изрично е упоменато, че срокът за отговор е 30 дни. 

Вече 49-ти ден все още нямам официален отговор от КЗП по моя случай, поради което се обадих по телефона, за да разбера какво се случва. Инспекторът, който е назначен по случаят ми обясни, че търговецът е в правото си ДА НЕ ВЪЗСТАНОВИ цялата сума, като се позовава на:

 

Чл.55 (4) ЗЗП: Потребителят носи отговорност само за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране. Потребителят не носи отговорност за намалената стойност на стоките, когато търговецът не го е уведомил за правото му на отказ по чл. 47, ал. 1, т. 8.

 

В следствие на гореизложеното въпросите ми са следните:

1. Как би следвало да се тълкува "...различно от необходимото..."?

2. Това не е ли в противоречние с европейското законодателство?

3. Мога ли да обжалвам отказа на КЗП по моята жалба? Как и пред кой съд?
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Без умствен капацитет написа:

може, дори би трябвало да пише отдолло

частно дело пред съда

А според вас имам ли основание да го направя?

В закона пише "Потребителят носи отговорност само за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране...", като според мен за да изпробвам стоката аз НЕ СЪМ направил нищо различно от необходимото. Разопаковал съм продукта, разгледал съм го и съм го опаковал обратно, което би следвало да е минималното деяние за тестване и оглед на същия.


ПП: Би трябвало да пише отдолу, само че никой не ще да благоволи, да ми изпрати писмен отказ, както му е реда.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Я да чуя каква е стоката. Че си мисля че търкаме клавиатурата за няма и 5 лв, а само куриера в едната посока е повече.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Филипов написа:

Я да чуя каква е стоката. Че си мисля че търкаме клавиатурата за няма и 5 лв, а само куриера в едната посока е повече.

Продуктът е техника на стойност 500 лв. А и въпросът не е в парите. Всъщност не е ли странно баш модератор на форум да спами теми?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Как да разбираме това - разгледах продуктът, при което реших, че не отговаря на очакванията ми и взех решение да го върна. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

вече жалбата ти до евро-омбудсман няма да е до търговеца, а срещу КЗП  приложи и решението на КЗП от българия (надявам се имаш скенер) срока е в рамките до 2 години

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Емил Костов написа:

Как да разбираме това - разгледах продуктът, при което реших, че не отговаря на очакванията ми и взех решение да го върна. 

Разбирай го като това:
 

Чл. 50. (Доп. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., изм., бр. 41 от 2007 г., доп., бр. 27 от 2013 г., изм., бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55, в 14-дневен срок, считано от датата на:

И като това:
 

Чл. 54. (Изм. – ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) (1) Когато потребителят е упражнил правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора съгласно чл. 52.

И това:

 

(4) Потребителят носи отговорност само за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, РАЗЛИЧНО ОТ НЕОБХОДИМОТО, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране. Потребителят не носи отговорност за намалената стойност на стоките, когато търговецът не го е уведомил за правото му на отказ по чл. 47, ал. 1, т. 8.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Едно е да се отказваш от договор от разстояние преди да си го подписал или преди да си получил стоката и да си се подписал, че е твоя и съвсем друго е, когато стоката е при теб.

Кажи кой е този магазин и какво си купил, защото той има общи условия, с които пък ти си се съгласил при регистрацията или при покупката.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Емил Костов написа:

Едно е да се отказваш от договор от разстояние преди да си го подписал или преди да си получил стоката и да си се подписал, че е твоя и съвсем друго е, когато стоката е при теб.

Кажи кой е този магазин и какво си купил, защото той има общи условия, с които пък ти си се съгласил при регистрацията или при покупката.

Откога получаването на една стока задължава и обосновава влизане в действие на договор. Ако беше така всички куфарни търгаши можеха да претендират че като са ти почукали на вратата и са ти подали някаква стока в ръцете и значи има вече договор и ти я купуваш без значение дали искаш или не.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Емил Костов написа:

Едно е да се отказваш от договор от разстояние преди да си го подписал или преди да си получил стоката и да си се подписал, че е твоя и съвсем друго е, когато стоката е при теб.

Кажи кой е този магазин и какво си купил, защото той има общи условия, с които пък ти си се съгласил при регистрацията или при покупката.

Съгласно чл. 45, ал. 1 от ЗЗП договор от разстояние e всеки договор, сключен между търговец и потребител като част от организирана система за продажби от разстояние или предоставяне на услуги от разстояние без едновременното физическо присъствие на търговеца и потребителя, чрез изключителното използване на едно или повече средства за комуникация от разстояние до сключването на договора, включително в момента на сключване на договора.

Съгласно чл. 44, ал. 1 от ЗЗП 
договор извън търговския обект e всеки договор между търговец и потребител, който е сключен: при едновременното физическо присъствие на търговеца и на потребителя на място, различно от търговския обект на търговеца; при който потребителят е направил предложение за сключване на договор при същите обстоятелства като посочените в т. 1;

Или иначе казано всяка покупка от онлайн магазин се счита за сключване на договор от разстояние.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, sliderum написа:

Откога получаването на една стока задължава и обосновава влизане в действие на договор. Ако беше така всички куфарни търгаши можеха да претендират че като са ти почукали на вратата и са ти подали някаква стока в ръцете и значи има вече договор и ти я купуваш без значение дали искаш или не.

Затова карам постващият да даде повече информация. 

преди 4 минути, Steven-1 написа:

Съгласно чл. 45, ал. 1 от ЗЗП договор от разстояние e всеки договор, сключен между търговец и потребител като част от организирана система за продажби от разстояние или предоставяне на услуги от разстояние без едновременното физическо присъствие на търговеца и потребителя, чрез изключителното използване на едно или повече средства за комуникация от разстояние до сключването на договора, включително в момента на сключване на договора.

Съгласно чл. 44, ал. 1 от ЗЗП 
договор извън търговския обект e всеки договор между търговец и потребител, който е сключен: при едновременното физическо присъствие на търговеца и на потребителя на място, различно от търговския обект на търговеца; при който потребителят е направил предложение за сключване на договор при същите обстоятелства като посочените в т. 1;

Или иначе казано всяка покупка от онлайн магазин се счита за сключване на договор от разстояние.

Хайде прочети тази статия и ще си отговориш на въпроса.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Получаването на стоката определено не е завързване и активиране на договора, след като за онлайн сделките, е предвиден срок в който потребителят да прецени дали стоката отговаря на описанието си, на очакванията  или на вкусът му. Само и единствено, ако потребителят му хареса при самата доставка и проба и реши да завърши сделката, още тогава.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе, по цял свят търговците си прибират стоката, когато е в срока, без да кажат дума и възстановяват парите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Емил Костов написа:

Затова карам постващият да даде повече информация. 

Хайде прочети тази статия и ще си отговориш на въпроса.

Задаъл съм три КОНКРЕТНИ въпроса в началото на темата, а в този линк не намирам отговорите им. Съвсем наясно съм с всичко написано в линка, който си изпратил, но все пак благодаря, пък и може би ще е полезен на други потребители.

Отделно, щом съм писал, че става въпрос за договор от разстояние, значи става въпрос за взаимоотношения с онлайн търговец, а не с продавач в OLX. Това кой е търговецът и каква е стоката няма абсолютно никакво отношение към казуса и КОНКРЕТНИТЕ въпроси, които съм задал.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, DarkEdge написа:

Абе, по цял свят търговците си прибират стоката, когато е в срока, без да кажат дума и възстановяват парите.

Само тук имат няколко безплатни адвокати :angry:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, sliderum написа:

Получаването на стоката определено не е завързване и активиране на договора, след като за онлайн сделките, е предвиден срок в който потребителят да прецени дали стоката отговаря на описанието си, на очакванията  или на вкусът му. Само и единствено, ако потребителят му хареса при самата доставка и проба и реши да завърши сделката, още тогава.

Всъщност определено Е активиране на договор. Всъщност договорът бива активиран още при самата покупка в онлайн магазина, а не след получаването.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Steven-1 написа:

Всъщност определено Е активиране на договор. Всъщност договорът бива активиран още при самата покупка в онлайн магазина, а не след получаването.

Ммм, преди време с тия  договори от разстояние към момента на разговор по телефона или друг начин на свръзка се приключи. Имам спомен, че ЕС парламента приеха някакви директиви по въпроса и вече не би трябвало да са валидни и в нашето законодателство. Да вземе някой квалифициран юрист с обновени познания по материята да се изкаже ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, sliderum написа:

Ммм, преди време с тия  договори от разстояние към момента на разговор по телефона или друг начин на свръзка се приключи. Имам спомен, че ЕС парламента приеха някакви директиви по въпроса и вече не би трябвало да са валидни и в нашето законодателство. Да вземе някой квалифициран юрист с обновени познания по материята да се изкаже ли?

Каква по-обновена и адекватна информация да ти дам от тази, която пише в последният обнародван ЗАКОН ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ бе младеж?

Вижте... Очвеидно си губя времето с хора, които имат време за губене. Единственият смислен коментар е на @Без умствен капацитет, за което и благодаря. Ако желаете затворете темата, а ако искате я оставете за ползване от други потребители в сходна ситуация. 

Хубав ден ви желая!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Цитат

(20)

Определението за „договор от разстояние“ следва да обхваща всички случаи, при които се сключва договор между търговец и потребител в рамките на организирана система за продажби от разстояние или за предоставяне на услуги от разстояние, чрез използване изключително на едно или няколко средства за комуникация от разстояние (като поръчка по пощата, Интернет, телефон или факс) до момента на сключване на договора, включително и сключването на договора. Това определение следва също така да обхване случаите, при които потребителят посещава търговския обект само за целите на събирането на информация относно стоките или услугите и впоследствие договаря и сключва договора от разстояние. Напротив, договор, който е договорен в търговския обект на търговеца и е окончателно сключен чрез използването на средства за комуникация от разстояние, не следва да се счита за договор от разстояние. По същия начин договор, чието договаряне е започнало посредством използването на средства за комуникация от разстояние, но е окончателно сключен в търговския обект на търговеца, не следва да се счита за договор от разстояние. Подобно на това понятието за договор от разстояние не следва да включва резервациите, направени от потребител чрез използването на средства за комуникация от разстояние, чиято цел е да се отправи искане за предоставяне на услуга от специалист, какъвто е например случаят с потребител, който телефонира, за да си резервира час във фризьорски салон. Понятието за организирана система за продажби от разстояние или за предоставяне на услуги от разстояние следва да включва системите, предлагани от трети лица, различни от търговеца, но използвани от търговеца, като например онлайн платформа. То обаче не следва да обхваща случаи, при които уебсайтове предлагат информация само за търговеца, неговите стоки и/или услуги и неговите данни за контакт.

Доста заврънкулки има. Трябва четене. Да "капацитета", се е отървал по най-лесният начин, като е оставил да си комуникирате с омбудсмана, което е близо до ума и чисто теоретично би трябвало и авторе сам да се досетите за такъв опит да се справите с проблемите си. Поне институцията на омбудсмана, не съществува от вчера. Но за такъв отговор-"помощ", аз не бих дал, а като ще се помага да се направи тази помощ именно тук, нали за това е създадена темата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Къде, какво пише - щом се стигнало дотам, значи само адвокат е оправията. А инак - докато нема подпис, нема и договор. Което ще рече, че стоката получена чрез куриер се проверява преди да сложиш подпис на документа. Подпишеш ли се един път вече и си платил - имаш договор.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това, че стоката е разопакована не може да бъде основание за търговеца да откаже да изпълни задълженията си по закон. В крайна сметка това е идеята,  че купуваш нещо, което не си виждал и има вероятност да се окаже не това, което очакваш,  а това без да отвориш кутията няма как да го разбереш. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...