Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

ostavime

Каква нова кола бихте купили за 60-65К лв.

Препоръчан отговор


Аз предлагам Лада.За тези пари можеш да си вземеш 2,5 автомобила от споменатите.

https://www.lada.bg/bg/pdf/offers/vesta-combi.pdf

Тази тема прилича на онази с убийството/самоубийството!Целта е да се генерират постове във форума!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове


Мечти за 65+ бинки :)

Вози се на каруцата с магарето, че от селото не можеш да избягаш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 часа, Soviet Soldier написа:

Малко пресилено, до този момент има към 60 000 продадени Giulia и още толкова Stelvio. 

Извинявай, но преди 8-9 години, покойния Серджо Маркионе искаше 2016-та Алфа да има 300 000 продажби. Няма и досега.  

300 000 бе бройката, която да стабилизира Алфа. Затри Ланча в името на това. Американизира SUV  сегмента на ФИАТ и сега дори ФИАТ 500X е Джип Ренегат  от Америка :)  Та той дори не е на една платформа с италианския ФИАТ 500. 

преди 12 часа, ostavime написа:

Билдер, нали точно това казвам, че 4х4 е за сигурност при всякакви условия, а не само зимата в снега. Не съм състезател. 

Извинявай, но и едни 4х2 автомобил може да е сигурен при всякакви условия, стига да има малко по-голям просвет. Това 4х4 за зимата, че за лятото повече вреди. Ама нали не си състезател, не те бърка.  Когато човек не е състезател, според мен и една проста система като ESP   му е от помощ.  Не знам какво не ти допада 4х2 и за какви условия говориш, но доста често проблемът със сцеплението може да е в гумите и налягането им, не в автомобила. И сега като си вземеш 4х4 замисляш ли се с какви гуми да го поръчаш? Щото ако ще ходиш в гората, ти трябват за кал, а тия гуми на асфалт изобщо не спират и не държат колата в завоя. Ако сложиш нормални гуми, ще си имаш проблеми в гората ;)   Те затова и на Запад измислиха SUV  с 4х2 и повечето хора такива купуват. Малко  по-висок просвет да катерят бордюрите и да не опира пода зимата в преспите.  Сега се сетих, как навремето гледах един Мерцдес МЛ, качил се на тротоара в 30 сантима пресен сняг. Не можеше да мръдне със скапаните гуми :)   Аз с моята навремето тарикат - ще карам с летни гуми зимата. Е, съвсем леко замръзна с 1 сантиметър сняг и не можах да изкача и 2 метра баир пред нас. Наложи се да карам с вериги 10 дена, ама то като изринаха снега, се чудех къде да се дяна. Ама не ставаше да махам веригите, че край нас баира няма изкачване. После взех евтини зимни гуми Дебица  от Кауфланд и при първия сериозен дъжд в Котленския проход, за малко да се претрепя. Няма завиване тая кола с 30 км/ч дори, на обратен завой. Затова от тогава купувам само най-добрите гуми, които са според мен и според разни тестове.  Примерно сега съм с Континентал зимни и Мишелин летни. Забравих изобщо за Дебици и тем подобни, макар да са близо 2 пъти по-евтини.  Та пак питам, с какви гуми ще караш тоя джип? Те хората джипове си вземат да се фукат и да са в крак с модата.  Някои ги вземат, че ги боли кръста. Аз точно за това искам SUV,  но не ми трябва 4х4 реално. 

преди 4 часа, ivan_pop написа:

Аз предлагам Лада.За тези пари можеш да си вземеш 2,5 автомобила от споменатите.

https://www.lada.bg/bg/pdf/offers/vesta-combi.pdf

Тази тема прилича на онази с убийството/самоубийството!Целта е да се генерират постове във форума!

А, специално ostavime  е сериозен, що се отнася до смяна на автомобил :)  

преди 3 часа, neroni написа:


Мечти за 65+ бинки :)

Вози се на каруцата с магарето, че от селото не можеш да избягаш.

Не пиши глупости, когато не познаваш човека. 

преди 12 часа, ostavime написа:

Виж, Артеона е прекрасен и е точно лифтбек. (него го мисля)

Това си е чист Пасат с други форми. 

преди 12 часа, ostavime написа:

🙂 SUV не ми се кара, защото е 300 кила повече от леката кола, което ми е абсолютно безсмислено. Багажника също е по-малък. Много интересни варианти иначе като цяло има, които трябва да се обмислят. 

Шкода е много добра опция. Много добри оферти за дизели и бензини с 4х4. За тях сериозно се замислям. 

Явно аз не съм те разбрал точно какво 4х4 искаш. Е, случва се. Аз съм на обратния полюс - искам да прилича на 4х4,  но да е по-височко. Не чак толкова високо де, щото искам и завои да взема. За мен идеална засега е Форд Пума 4х2. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Кико написа:

Не пиши глупости, когато не познаваш човека. 

Той човека ако ги има тези пари и ако си ги е изкарал сам, а да не може сам да си избере автомобил, т.е. за какво да си похарчи парите.........Нещо не се връзва!

И освен цената почти нищо не е казал какви са изискванията към автомобила!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Онзи ден купих един Хюндай ИХ55 4х4, предишната ми беше и е Паджеро 3. Като концепция са коренно различни, освен това, че и двете да с клиренс 20+см и до там. За тези пари се огледай за Гранд Санта Фе или нещо от Кия щом искаш да е 4х4, но от изминатите 500км с "новата" кола само едно да знаеш от мен: SUV никога няма да бъде "джип" - всичко е въпрос на компромис, Поздрави и успех с покупката!!!!


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, ivan_pop написа:

Той човека ако ги има тези пари и ако си ги е изкарал сам, а да не може сам да си избере автомобил, т.е. за какво да си похарчи парите.........Нещо не се връзва!

И освен цената почти нищо не е казал какви са изискванията към автомобила!

Човека си има мнение, но явно иска да чуе и други.  Когато аз си избирах автомобил за първи път, не го избирах по фенщина, а по това, какви условия предлагат вносителите. Четях и вестници/списания, където имаше инфо за надеждността на автомобилите последните години.  И когато вече реших да си купувам нова кола през 2006-та година, вече бях чел малко, имах някакво мнение какво да търся и какво да избягвам, но в крайна сметка решаващи се оказаха финансовите условия, както и някои от техническите характеристики на автомобилите. Всичко си бе сбор  от фактори и най-важен се оказа финансовия, тоест, кой предлагаше най-добри условия за покупка. В моя случай дори бе важно да ми дадат автомобил, а не толкова колко струва :) Такива бяха реалностите 2006-та година, когато още не бяхме в ЕС. 

 

Аз разбирам какво иска ostavime, макар че все още не го приемам като аргумент. Само един пример давам с Пежо, което се спомена. SUV-тата им дори нямат 4х4 в общия случай, но имат система за извън пътя, която трябва да имитира 4x4 донякъде.  Тоест, ако не се налага на човек поне 3-4 месеца от годината да акра в кал и сняг, не мисля, че е необходима 4х4 система. Да, на мокро автомобила 4х4 е по-сигурен по принцип, но само ако се изключат спомагателните системи. В противен случай просто 4х2 автомобила ще е по-бавен като цяло при движение, но не и по-несигурен.  Сигурността на всеки автмобил зависи най-вече от качествените гуми и задкормилното устройство. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 3.11.2019 г. в 9:54, ivan_pop написа:

Той човека ако ги има тези пари и ако си ги е изкарал сам, а да не може сам да си избере автомобил, т.е. за какво да си похарчи парите.........Нещо не се връзва!

И освен цената почти нищо не е казал какви са изискванията към автомобила!

Ако прочетеш няколкото мнения, ще разбереш какво точно искам. Предпочитам бензин, но в краен случай може и дизел. Това заради около 20 000-те хил. км. на година. Комби или лифтбек заради багажника. И 4х4 заради сигурността. Ценово вече е ясно. 

И естествено, че аз и никой друг няма да избере автомобила. Няма да се падне на теб тази тежест 😉 Тук просто се обсъждат варианти. 

преди 17 часа, Кико написа:

Човека си има мнение, но явно иска да чуе и други.  Когато аз си избирах автомобил за първи път, не го избирах по фенщина, а по това, какви условия предлагат вносителите. Четях и вестници/списания, където имаше инфо за надеждността на автомобилите последните години.  И когато вече реших да си купувам нова кола през 2006-та година, вече бях чел малко, имах някакво мнение какво да търся и какво да избягвам, но в крайна сметка решаващи се оказаха финансовите условия, както и някои от техническите характеристики на автомобилите. Всичко си бе сбор  от фактори и най-важен се оказа финансовия, тоест, кой предлагаше най-добри условия за покупка. В моя случай дори бе важно да ми дадат автомобил, а не толкова колко струва :) Такива бяха реалностите 2006-та година, когато още не бяхме в ЕС. 

 

Аз разбирам какво иска ostavime, макар че все още не го приемам като аргумент. Само един пример давам с Пежо, което се спомена. SUV-тата им дори нямат 4х4 в общия случай, но имат система за извън пътя, която трябва да имитира 4x4 донякъде.  Тоест, ако не се налага на човек поне 3-4 месеца от годината да акра в кал и сняг, не мисля, че е необходима 4х4 система. Да, на мокро автомобила 4х4 е по-сигурен по принцип, но само ако се изключат спомагателните системи. В противен случай просто 4х2 автомобила ще е по-бавен като цяло при движение, но не и по-несигурен.  Сигурността на всеки автмобил зависи най-вече от качествените гуми и задкормилното устройство. 

Да, точно така, просто искам да чуя и други мнения, не, което със сигурност пропускам. Да Билдер, нали и аз казах същото. Че Пежото няма 4х4, а и SUV не искам, защото е излишно голямо и тежко. Не виждам смисъл от такъв автомобил поне за мен, като семеен вариант на такъв. Прав си за шофьора, но продължавам да си мисля, че 4х4 е добре за всякакви условия, а не само за сняг. 

на 3.11.2019 г. в 0:59, Кико написа:

Извинявай, но преди 8-9 години, покойния Серджо Маркионе искаше 2016-та Алфа да има 300 000 продажби. Няма и досега.  

300 000 бе бройката, която да стабилизира Алфа. Затри Ланча в името на това. Американизира SUV  сегмента на ФИАТ и сега дори ФИАТ 500X е Джип Ренегат  от Америка :)  Та той дори не е на една платформа с италианския ФИАТ 500. 

Извинявай, но и едни 4х2 автомобил може да е сигурен при всякакви условия, стига да има малко по-голям просвет. Това 4х4 за зимата, че за лятото повече вреди. Ама нали не си състезател, не те бърка.  Когато човек не е състезател, според мен и една проста система като ESP   му е от помощ.  Не знам какво не ти допада 4х2 и за какви условия говориш, но доста често проблемът със сцеплението може да е в гумите и налягането им, не в автомобила. И сега като си вземеш 4х4 замисляш ли се с какви гуми да го поръчаш? Щото ако ще ходиш в гората, ти трябват за кал, а тия гуми на асфалт изобщо не спират и не държат колата в завоя. Ако сложиш нормални гуми, ще си имаш проблеми в гората ;)   Те затова и на Запад измислиха SUV  с 4х2 и повечето хора такива купуват. Малко  по-висок просвет да катерят бордюрите и да не опира пода зимата в преспите.  Сега се сетих, как навремето гледах един Мерцдес МЛ, качил се на тротоара в 30 сантима пресен сняг. Не можеше да мръдне със скапаните гуми :)   Аз с моята навремето тарикат - ще карам с летни гуми зимата. Е, съвсем леко замръзна с 1 сантиметър сняг и не можах да изкача и 2 метра баир пред нас. Наложи се да карам с вериги 10 дена, ама то като изринаха снега, се чудех къде да се дяна. Ама не ставаше да махам веригите, че край нас баира няма изкачване. После взех евтини зимни гуми Дебица  от Кауфланд и при първия сериозен дъжд в Котленския проход, за малко да се претрепя. Няма завиване тая кола с 30 км/ч дори, на обратен завой. Затова от тогава купувам само най-добрите гуми, които са според мен и според разни тестове.  Примерно сега съм с Континентал зимни и Мишелин летни. Забравих изобщо за Дебици и тем подобни, макар да са близо 2 пъти по-евтини.  Та пак питам, с какви гуми ще караш тоя джип? Те хората джипове си вземат да се фукат и да са в крак с модата.  Някои ги вземат, че ги боли кръста. Аз точно за това искам SUV,  но не ми трябва 4х4 реално. 

А, специално ostavime  е сериозен, що се отнася до смяна на автомобил :)  

Не пиши глупости, когато не познаваш човека. 

Това си е чист Пасат с други форми. 

Явно аз не съм те разбрал точно какво 4х4 искаш. Е, случва се. Аз съм на обратния полюс - искам да прилича на 4х4,  но да е по-височко. Не чак толкова високо де, щото искам и завои да взема. За мен идеална засега е Форд Пума 4х2. 

Не бе човек, стига с тия гори, кал, пасъци, снегове и т.н. Говорим в общия случай, не в детайли да тръгна на планински преход в локвите и калта. :-) 

Да де, други форми е Артеона, но много по-красиви, поне спред мен. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Там е работата обаче, че това 4х4  на практика ще го видиш само на сняг и кал - и прочее пак е на кантар, щото ако гумите са добри и условията не са особено екстремни, четрипочетрито няма и да се задейства. А относно сувовете и аз мислех, като теб, но кога човек покара известно време сувче, после на лека кола не ще да се върне - лично аз съм с лека кола, поради простата причина, че нямам финансовата възможност да поддържам такъв клас автомобил, инак ни най- малко не бих се колебал. Като главен и основен недостатък на сувовете намирам представянето им в градска среда, което обаче се подразбира; идеална кола няма.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 1 час, insec написа:
Там е работата обаче, че това 4х4  на практика ще го видиш само на сняг и кал - и прочее пак е на кантар, щото ако гумите са добри и условията не са особено екстремни, четрипочетрито няма и да се задейства. А относно сувовете и аз мислех, като теб, но кога човек покара известно време сувче, после на лека кола не ще да се върне - лично аз съм с лека кола, поради простата причина, че нямам финансовата възможност да поддържам такъв клас автомобил, инак ни най- малко не бих се колебал. Като главен и основен недостатък на сувовете намирам представянето им в градска среда, което обаче се подразбира; идеална кола няма.

Така, и аз за поради финансовата възмижност не ги гледам. 🙂

Само да добавя, че на изложението в ИЕЦ новот Санта Фе беше 115 000 хил. лв. Лудница. 

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 

Редактирано от ostavime (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз карам малка кола, 96 коня. Да кажем, че може да се движи и бързо в завои и не само. Поне по-бързо от разрешеното. Само че напоследък даже не се и замислям да превиша скоростта с над 10-20 км/ч. 20 км/ч е максимума и то когато бързам и си кажа, дано няма ченгета по пътя. 30 км/ч отгоре си позволявам в рамките на 500 метра, колкото да проверя примерно, дали гумите ми не са разбалансирани. Това е важно за мен, защото може да покаже, дали нямам крива джанта или гума с балон. Кара ми се на лимита, ама няма как. Единствено зимата може да дам газ, защото там ни ченгета ще срещнеш, ни някой ще тръгне да се заяжда, че не карам с 60, а с 80-90 примерно.  Но не мисля, че дори и зимата колата е несигурна. Напротив, винаги, когато рискувам разбирам, че колата има големи резерви. Примерно завой вземам с 60 на сняг, а се оказва, че и с 80-90 няма проблем.  С 4х4 се състезавам зимата доста често, щото ги гледам как се пънат и си мислят, че са с колата. Да, ама не. Тя и 4х2 върви по същия начин.  То когато се налага да спираш, 4х4 не помага. В завои 4х2 колата е много по-предвидима от 4х4, където не знаеш как изобщо ще реагира "високотехнологичната" 4х4 технология. Колкото по-просто е задвижването, толкова по-добре и по-управляем е автомобила.  Като караш с предно знаеш, че недозавива. Знаеш, че като отпуснеш педала на газта, задницата поднася. Знаеш. че като подадеш малко газ, си следваш траекторията, макар и с леко недозавиване. Когато караш 4х4 нищо не знаеш :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, Кико написа:

Аз карам малка кола, 96 коня. Да кажем, че може да се движи и бързо в завои и не само. Поне по-бързо от разрешеното. Само че напоследък даже не се и замислям да превиша скоростта с над 10-20 км/ч. 20 км/ч е максимума и то когато бързам и си кажа, дано няма ченгета по пътя. 30 км/ч отгоре си позволявам в рамките на 500 метра, колкото да проверя примерно, дали гумите ми не са разбалансирани. Това е важно за мен, защото може да покаже, дали нямам крива джанта или гума с балон. Кара ми се на лимита, ама няма как. Единствено зимата може да дам газ, защото там ни ченгета ще срещнеш, ни някой ще тръгне да се заяжда, че не карам с 60, а с 80-90 примерно.  Но не мисля, че дори и зимата колата е несигурна. Напротив, винаги, когато рискувам разбирам, че колата има големи резерви. Примерно завой вземам с 60 на сняг, а се оказва, че и с 80-90 няма проблем.  С 4х4 се състезавам зимата доста често, щото ги гледам как се пънат и си мислят, че са с колата. Да, ама не. Тя и 4х2 върви по същия начин.  То когато се налага да спираш, 4х4 не помага. В завои 4х2 колата е много по-предвидима от 4х4, където не знаеш как изобщо ще реагира "високотехнологичната" 4х4 технология. Колкото по-просто е задвижването, толкова по-добре и по-управляем е автомобила.  Като караш с предно знаеш, че недозавива. Знаеш, че като отпуснеш педала на газта, задницата поднася. Знаеш. че като подадеш малко газ, си следваш траекторията, макар и с леко недозавиване. Когато караш 4х4 нищо не знаеш :) 

Тия обобщения за 4х4 изобщо не са правилни. Мина им времето на Лада Нива и Уаз 469. Съвременните автомобили са с "умни" системи за пълен привод. Съвременните 4х4 системи могат да разпределят в проценти, дори да изключват оси. Това се прави с цел да се намали разходът на гориво, същевременно и механическото съпротивление. При съвременните спортни автомобили предното се включва само при старт, а вече след като автомобилът се е изстрелян напред предаването е само задно, или е с намалени проценти, примерно 90% задна ос 10% предна, процентите варират варират според ситуацията. Предното е най- неподходящо за спорт. Първо при старт почти цялата маса на автомобила товари задната ос, а предната е разтоварена, получава се силно пробоксуване, в същото време автомобилът според пътя и наклона, като е доста мощен и само на предно много рязко тегли ту в едната, ту в другата посока. Следващ фактор са термалните натоварвания на пистата в резултат на завиване, на ускорение, в общи линии всички негативни фактори влияят на предната ос. След това друг негативен фактор е разпределението на тежестта, при предното и двигателя и скоростите са разположени отпред и по тази причина разпределението на тежестта, съответно и управляемостта са по-лоши. Точката и разпределението на тежестта са огромен фактор за това как една машина ще се управлява, как ще се държи в завоите. Гледах едно британско сравнение Giulia и C63AMG на пистата. Очевадно при излизане от завоите заради по-доброто разпределение на тежестта Giulia занасяше много по-малко от C-класата и даде по-добро време. На правите заради по-големия си двигател и въртящ момент C-63 AMG набираше по-добре, но това не му помогна. И като стана дума по-горе за голям багажник, точно разпределението на тежестта е причината Giulia да е с малък багажник и дълъг капак. Двигателя и скоростите са разположени максимално зад предната ос, съответно салона е дръпнат назад и не остава много полезно пространство на багаж. На времето и Алфа 75 беше впечатляващ, като управляемост автомобил, беше в концепция "Transaxle" или иначе казано скоростната кутия не стоеше веднага след двигателя, а бе разположена пред задния мост, точно с цел да се разпредели тежестта по оптимален начин. 

Alfa-75-chassis.jpg

Та в общи линии реално можещия спортен автомобил няма как да е и практичен. Колкото повече се доближаваш до спорта, толкова повече се отдалечаваш от практичността, за това и подобни машини не са силно разпространени. За ежедневно ползване, а и заради ниската производствена стойност предното е най-предпочитано,  няма я огромната арка за кардана в средата на автомобила, което значи повече пространство в салона, няма заден мост, което значи възможност за по-дълбок багажник или поставяне на резервоар с по-голяма вместимост. 
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на ‎1‎.‎11‎.‎2019‎ г. в 20:31, ostavime написа:

Говоря за нова. Не е нужно да предлагате "нов внос" на 5 или 10К километра. 

Аз лично бих избрал Шкода, но имам разни колебания. Мазда карам в момента и не бих повторил. Имам си съображение. Бих предпочел бензин 4х4, но... може и дизел, въпреки че за 20 000 хил. на година по-скоро няма смисъл. 

В момента съм със Шкода Скаут 4х4. Доволен! Цена/ качество. За единадесет години съм навъртял 100 000. Имах възможност да я подменя с новия модел, но не го направих. Не излъчва лукс, но доволно се справя както на пътя, така и извън пътя. Не съм богат, за да сменям колите.

По отношение на поддръжката: Докато бе в гаранция между 400 - 600 лв. на обслужване - на 15 000 км. На 90 000 - извън гаранция обслужване - 1000 - 1200 лв. Тогава подмених и различните тампони по окачването - Това зависи от начина на каране, а аз я тествах доста в пресечена местност и си признавам - малко не подхождах "нежно" към нея. ;) Закъсвал съм, но това е било заради моя глупост. Уви, когато "легне на корем" трябва си лопата. :) 

Моята е бензин, но не е с турбо. И друго - "с ръчка е". Въпреки упреците към автоматика, то го препоръчвам. Новите автоматични скоростни кутии са много по-добри от "ръчката" - сменят скоростите по-бързо и ако искаш да се правиш на спортист, то просто с едно докосване на скоростния лост превключваш "на мига".

И последно: Не крия моето пристрастие към Шкода и определено не правя реклама. За 60 - 65К имаш предоволно оборудване и екстри и доволна мощност.

За разхода на гориво: Без "юркане" - среден разход 7л/100км. Ако се кара по магистрала и прочие - 8.3. Постигал съм и разход 6.1, но при "пенсионерско каране"... ;) Завишения разход е в следствие на постоянното зацепване на четирите колела. Дизел турбо, само с предно - между 4.8 и 5.2 л/100 км. Познат има такава Шкода. Не съм чул да има проблем с турбото, а той за същия период (взехме колите по едно и също време) е навъртял над 160 000 км ...

Успех!

п.п. Сменял съм и акумулатора. Оригиналните гуми ги подмених на десетата година. Сега подменям и зимните. Около 1000 лв. са и летните и зимните. Може да се вземат и по-евтини гуми, но там предпочитам средния клас. Гумите имат голямо значение за безопасността на движение. Не трябва да се прави компромис с тях.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, ДИоNД написа:

п.п. Сменял съм и акумулатора. Оригиналните гуми ги подмених на десетата година. Сега подменям и зимните. Около 1000 лв. са и летните и зимните. Може да се вземат и по-евтини гуми, но там предпочитам средния клас. Гумите имат голямо значение за безопасността на движение. Не трябва да се прави компромис с тях.

Гумите като станат на 5-6 години от датата на производство, вече са за смяна!Дори да са стояли само на склад и да не са монтирани на кола!Материала старее с течение на времето!А с гуми и спирачки не трябва да се правят компромиси.Една кола може и да не може да върви, но трябва да може да спира бързо!

А относно 4Х4.......Колкото е по-голям един джип(кола 4Х4), толкова по-голям трактор трябва да го издърпа като закъса!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, ivan_pop написа:

5-6 години от датата на производство, вече са за смяна!

Това е за DOT, т.е. нова съвременна гума има годност 10 г. Когато се купуват нови се гледа да има поне 5-6г. до края на годността. ;) Не всички сме богати и можем да си сменяме гумите на всеки 2 години - нормално време през което гумата губи сцепление при мокра пътна настилка. Съвременните гуми имат отбелязани на тях оставащите милиметри.

guma .gif

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на ‎4‎.‎11‎.‎2019‎ г. в 15:33, ostavime написа:

Прав си за шофьора, но продължавам да си мисля, че 4х4 е добре за всякакви условия, а не само за сняг. 

Потвърждавам за "4х4", т.е. има автомобили които основно се задвижва единия мост, но при нужда адаптивно или ръчно се включва другия.

Елементарна логика - по добре предаване на мощността върху пътя и най-вече на подходящите колела които в момента имат сцепление, за да може автомобила да "излезе" от завоя, а не да "тръгне" в посока където е загубил сцепление. Кола с предно е податлива на недозавиване, а кола със задно на свръх завиване. Някои казват, че 4х4 поднася странично и по-трудно се контролирала в завой (не се знаело на къде ще поднесе) - няма такова нещо. Единствената особеност при автомобилите 4х4 е това, че ако една гума се скапи, то трябва да смениш и четири, т.е. винаги четирите ти гуми да са еднакви. То това се отнася и за 2х4, но понякога поради финансови причини се сменят само гумите на задвижващия мост .... уви ...

Постоянно зацепения преден и заден мост увеличава разхода на гориво, но е в рамките на допустимото. Приблизително с 1л./100км., но това го прави и климатика, и все пак да напомним, че разхода на гориво основно зависи от "тежестта на десния крак". ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, ДИоNД написа:

Това е за DOT, т.е. нова съвременна гума има годност 10 г.

Това сам ли го измисли, или ти го каза комшията?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, ivan_pop написа:

Това сам ли го измисли, или ти го каза комшията?

:offtopic_s:

Ох, ... хм ... виждам, че подхождате с предубеждения ... хм ...

Отидете при някой дистрибутор на нови гуми и му обяснете вашата логика!!!

Трябва ли Да Ви казвам от къде имам тази информация, моля?! ХМ ... Споделям нещо, а Вие ако имате точни научни и т.н. знания, то не спорете с мен, а дайте факти!

Благодаря за вниманието!

Успех!

п.п. Изходих от Ваше твърдение.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, ДИоNД написа:

:offtopic_s:

Ох, ... хм ... виждам, че подхождате с предубеждения ... хм ...

Отидете при някой дистрибутор на нови гуми и му обяснете вашата логика!!!

Не подхождам с предубеждение, просто влагам малко мисъл и малко повече инстинкт за самосъхранение!

Според Закона за движение по пътищата, след 15 Ноември трябва да се кара със зимни гуми или с гуми с протектор/грайфер повече от 4мм.В закона никъде не е казано какво е зимна гума.А аз никога не бих карал на сняг и на лед със лятна гума с какъвто и да е грайфер!

Е според ЗДвП излиза, че може да се кара със зимни гуми без какъвто и да е протектор!

Гумата с течение на времето старее и си губи качествата!Никога не бих си монтирал ангренажен ремък по-стар от една година от годината на производство!

Извинявам се на автора на темата, че пиша извън темата!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 6.11.2019 г. в 8:07, ДИоNД написа:

Оригиналните гуми ги подмених на десетата година.

Уау...това означава, че си карал около 90 000 км с тях. Ако си ги сменял със зимни и си карал по равно, значи имаш по 45 000 км. Това е леко абсурдно. Вярно, има гуми, дето издържат подобен пробег, но те са една на 20. масово една гума издържа 20-30 000 км. Отделно, че е трудно да опазиш гумите от повреди по нашите пътища и често се налага или да ги сменяш или ремонтираш. Аз цяло лято карам с една видия в задната ми гума, но не я махам. Купих гумите тая пролет - Мишелин и ми е жал направо. По-миналата есен купих зимни Континентал и поради една моя глупост, ръчната ми спирачка замръзна, аз потеглих с надеждата да отлепи, но вместо това гумата си замина и пак нова :) Една година и смених гума. Преди време пак с новия ми автомбоил, ощер на първата година скочих в една дупка и гумата бе вече с балон. Наложи се да я изхвърля и заменя с резервната. Та тия дето ги разправяш, как близо 100 000 км си карал с едни гуми...мале, мале. 

преди 22 часа, ДИоNД написа:

Това е за DOT, т.е. нова съвременна гума има годност 10 г. Когато се купуват нови се гледа да има поне 5-6г. до края на годността. ;) Не всички сме богати и можем да си сменяме гумите на всеки 2 години - нормално време през което гумата губи сцепление при мокра пътна настилка. Съвременните гуми имат отбелязани на тях оставащите милиметри.

Една гума винаги трябва да се сменя след 5-6 години експлоатация. Срока на годност може да е 10 години, но срока на каране е 5-6 години. И то ако не попадаш в разни ситуации, които написах по-горе. Останалото е компромис,. макар че според изследване на Мишелин, лятната гума дори става по-добра след износване на грайфера. Тогава площта и се увеличава и в завои гумата има по-голямо сцепление. Само че проблемът е, че завали ли, почваш да се пързаляш и гумата е опасна.  Не е добре да се правят експерименти с гуми. Вчера спирам на паркинга на Билла и гледам едно Пежо 206 със зимни гуми. Това, че са зимни, подсказа шарката. Гумите бяха толкова опечени, с толкова нисък протектор, че гледах ли гледах и се чудех, как тоя ще кара зимата в нашите условия.  Сигурно бяха поне на 10 години, вероятно купени на старо :)  Тя тая гума може да гръмне всеки момент, без дори да е попаднала в критична ситуация. Ама коли всякакви, хора дето ги карат също. дано не му се наложи на тоя да спира зад мен, че няма да може да спре ни лято, ни зима, ни на дъжд. 

преди 22 часа, ДИоNД написа:

Съвременните гуми имат отбелязани на тях оставащите милиметри.

Гума се сменя, както се сменя маслото. А маслото се сменя или при определени изминати километри или при определено време. Обикновено това са 20 000 км и една година, но всеки производител си определя, някои като Фолксваген, предполагам и Шкода, каквато караш, според показание.  Ангренажен ремък същата работа. Моя това лято го смених, че навъртя 8 години, макар че бе на 3 пъти по-малко пробег от дадения му.  Всяка част има живот и като изминати километри и като време на експлоатация. Вземи един прост ремък за динамото. Ми той почва да се напуква след 5-6 години, дори да не си минал голям пробег. Напуква се, щото има големи температурни разлики. Същата работа е и с едно гърне да кажем. Може за 2-3 години да го скапиш от каране, може и след 6-7  от стоене, дори да не си карал.  Не случайно специалистите от ADAC  имат класация за надеждността на автомобилите и по пробег и по години. И ако там погледнеш някой стар модел ще видиш, че дори и на 50 000 км, той е с поне 3 пъти пвоече проблеми от 3 годишен подобен на 50 000 км! 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Кико написа:

20-30 000 км

:offtopic_s:

Да, така е. Два сезона (имам летни и зимни гуми) карах осланяйки се на 4 мм. ;) 

На съвременните гуми е отбелязано до кога държат било то на мокро или на сняг. Те могат да се ползват и след това, НО на сухо - при летните, на сухо и "до известна" степен на мокро - при зимните, и естествено с внимателно каране.

При летните е малко над 4 мм, а при зимните 5 мм. Затова е и избрано това 4 мм. Една лятна гума и с 3мм - държи на сухо, а една зимна гума и с 4 мм държи на мокро.

преди 3 часа, Кико написа:

5-6 години експлоатация.

преди 7 часа, ivan_pop написа:

Е според ЗДвП излиза, че може да се кара със зимни гуми без какъвто и да е протектор!

Протектора е нищо, ако от DOT са минали 10г. На въпросната година дали е нова гумата, дали има въпросния протектор гумата губи качествата си. Това е при съвременните гуми.

Пак ще повторя - гуми се сменят когато вече не държат на мокро при летните, при зимните съответно на сняг. Съвременните гуми (среден клас и висш клас) гарантират свойствата на гумата до 10 г. и даже отбелязват на тях до кога да се ползват.

Масово в България се карат гуми втора ръка от чужбина, защото имат грайфер. Никой не обръща внимание на DOT и други белези за дали гумата държи на съответните метеорологични условия.

Съветвам Ви, докато чакате да ви сменят гумите, да прочетете малко листовки. Да, до известна степен са реклами, но с малко четене в сайтовете на производителите на гуми може да придобиете една малка обща култура. Да не говорим за това, че трябва да се допитате и до познат химик. ;) 

Износването на гумата зависи най-вече от стила Ви на каране. Някой сменят гуми на всеки сезон.

Масовата народопсихология на Българина е да кара четири сезона - по 10 000 км. на година. Някой карат само със зимни гуми, т.е. и през лятото - което е грешно.

Въпросния ЗДвП и писан, недописан... Всичко се свежда до това: Една гума да може да държи на мокро и през лятото и през зимата. Да, има "всесезонни", но въпросните трябва да се карат два сезона. Личен опит. Естествено може и 4 сезона или 5, но ... ;) 

Момчета: Моята страст са автомобилите, т.е. не съм фен, който знае всичко. ;) Затова и си набавям информация не само от форумите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ще правя тест на Сюпърб, но нямат големият бензинов двигател за тестване за съжаление. Ще опитам и дизела, въпреки че съм скептично настроен. Не знам с тия филтри и ДПФ как ще е работата. Чакам и оферта от Мазда за смяна на сегашната, но... по-скоро няма да стане. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 часа, ДИоNД написа:

Пак ще повторя - гуми се сменят когато вече не държат на мокро при летните, при зимните съответно на сняг.

Тук грешиш. Защото една гума постоянно променя качествата си.  Още повече, че и температурите много влияят, дори протектора да е един същ. Как ще определеиш кога една гума не държи вече? Ами я се пусни по остри завой при температура на въздуха 40 градуса с нормални гуми. Ами ти ще се пързаляш като на лед :)  Или отде ще знаеш, че поради липса на дъжд не се е натрупал прахоляк в завоя и гумите ти са като кънки? Ситуации много. Лошото е, че много малко хора знаят как би реагирала колата им при определени температури и състояние на пътя, включително аз :)  Ама поне с годинките научих едно за гумите - вдигнат ли се температурите много, да не се правя на състезател. Едни гуми държат най-добре при температури 10-20 градуса. Това за летни. 

 

Относно това, дали една гума държи повече при 3 мм протектор...ами тя държи повече при 0 ммм протектор, когато стане слик ;)  Това на сухо. На мокро зависимостта е обратна. и тук вече влизаме в противоречие, дори производителя влиза в противоречие. Той прави гума  да държи на мокро, сухо, в завои, при спиране, слалом и така нататък. Обаче с всеки изминат километър гумата се променя, както и при различни метеорологични условия. Затова правилото е много просто - 5-6 години за гума и колкото се може по-голям грайфер, за да има сигурност на мокро, която е и най-важна. На сухо колкото и да е, всеки е страхлив и рано спира, дори да попадне в критична ситуация. На мокро обаче човек си мисли, че има време да спре примерно или че може да завие без проблем, но се оказва, че нито достатъчно място за спиране има, нито в завоя колата се държи така, както се очаква. Затова гума се сменя навреме, не след 10 години и с 0 мм грайфер.  То ако някой иска такава гума, продава се, макар и доста по-скъпа - сликове и полусликове. Аз дори тая пролет се замислих за едни полусликове, но после размислих, че на мокро ще ми се разкаже играта. 

 

Днес чета една статия за това, дали било по-изгодно да се кара със зимни гуми постоянно и да не се сменят с летни. При смяна даваш 1800-1900 лева за периода на експлоатация, а ако не сменяш, пестиш 300-400 лева.  Чак не можах да повярвам, че в известен сайт, се пишат подобни глупости. как може със зимна гума да караш при 40 градуса? Ами то спирачния и път от 100 км/ч е с около 10 м повече от лятната!  Отделно, че тая мекица няма никакво поведение в завоите, щото е толкова аморфна, все едно караш скутер - завиваш, а колата реагира след половин секунда, ако изобщо реагира!

преди 9 часа, ostavime написа:

Ще правя тест на Сюпърб, но нямат големият бензинов двигател за тестване за съжаление. Ще опитам и дизела, въпреки че съм скептично настроен. Не знам с тия филтри и ДПФ как ще е работата. Чакам и оферта от Мазда за смяна на сегашната, но... по-скоро няма да стане. 

Да кажа и аз нещо по въпроса.  Напоследък доста се занимавам с качествата на горивата, които зареждам. Пожелавам ти късмет с горивото и по-точно с дизела, ако вземеш такъв ;) 

 

Вчера един колега ми разправя, как негов братовчед, тираджия, пълни резервоарите в България, продава нафтата в Сърбия и зарежда наново в Австрия. И защо? Защото не иска да си чупи камиона с наши горива. Просто ги продава и зарежда след това хубаво гориво в Австрия. Камиона лети. Дори и шефа му знаел за това :) 

 

Относно бензина...мале, мале...последната година си правих експерименти. Мианлата зима зареждах на една доста евтина бензиностанция, дето всички хвалеха. Дори и такситата там зареждат.  Абе паля мотора, заграя някоя друга минута, тръгвам и пак прекъсва, чак иска да загасне при едно леко баирче. поне 5 километра карам, доакто мотора нормализира работата си и не глъхне при подаване на газ. Отначало си мислех, че нещо проблеми с електрониката, но по някое време реших да заредя на Лукойл, дето си зареждах преди това години наред. И о, чудо. Колата без секунда загрявка потегля, проблеми с оборотите никакви или почти никакви.  Ако има проблеми, просто давам газ до край и излизам от ситуацията. С предния бензин мотора направо гаснеше.  Реално с тоя бензин от Лукойл след километър вече всичко е в нормите и мога да подавам газ от  под 1500 оборота и всичко си е нормално. Нямам турбо, нали знаеш.  Писах тия неща на няколко места. Отговорите на много хора бяха, че те не усещали разлика. А аз казвам - вие може да не усещате разлика, но на ваш гръб някой печели с продажбата на калпави горива.  Има и други хора, които разбират, защо колата им гасне докато е студена ;) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, ostavime написа:

Ще правя тест на Сюпърб, но нямат големият бензинов двигател за тестване за съжаление. Ще опитам и дизела, въпреки че съм скептично настроен. Не знам с тия филтри и ДПФ как ще е работата. Чакам и оферта от Мазда за смяна на сегашната, но... по-скоро няма да стане. 

За теста може и с по-малкия двигател. Важно е да почувстваш колата. Сюпърб е класа над Октавия. За Дизела - всичко зависи от какво гориво сипваш, и друго "ряза", т.е. въртящия момент при него е по-голям и по се усеща. И аз се колебах доста, но някак си в кръвта ми е влезнал бензин. Ако се загледаш, то бензина изхвърля повече "твърди частици" от дизела по каталог. Всичко зависи от теб тук. Не мога да дам съвет. Въобще - това е ДВГ. Би следвало да отговаря по новия закон за вредните емисии, но това може да го установиш чак след две години когато ще се наложи да минаваш на годишен преглед. Въпросните филтри не са евтини, но съм чувал, че се почистват. Какво пък, след две години може отново да я замениш. ;)  Предполагам, че ще я взимаш на лизинг. Виж опциите за лизинг на дистрибутора.

За Маздата - До сега си карал такава и я познаваш колата, ако офертата не е подходяща, то нормално - сменяш колата. Все пак това не е жена. ;) 

По-важното е, че познаваш как се държи Маздата и може да придобиеш реална представа за разликата между нея и Шкодата. Това, че аз съм се "оженил" за Шкода не означава, че не бих я сменил с някоя друга "красавица", ако имам възможност. ;) В края на краищата трябва да си признаем, че до известна степен сме меркантилни. :) Да сме живи и здрави и дай боже след две или до четири години да опиташ и "хибрид".

Успех!

п.п. Почувствай автомобила. Не прави компромиси с това - как го усещаш, как ти се подчинява и т.н. Това не е човек.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Кико написа:

Защото една гума постоянно променя качествата си. 

Тук опираме до производителите на гуми, класа на гумата и т.н. Усета дали държи на мокро и съответно на сняг е индивидуален. Примерно - предишните ми зимни гуми бяха препоръчани от един "професор" занимаващ се със смяна на гуми. Уви, подведе ме. Още като нови влезнах в един завой и установих, че повече зимни гуми от въпросния производител няма да взема. Човека бе добър механик, но лош търговец. За служебни цели едно време съм взимал евтини, "всесезонни" гуми (оплюти от въпросния "професор") и реално мога да потвърдя, че на втория сезон се предадоха. За личния, както казах сега си позволих да си взема летни от една марка и усетих разлика от заводски заложените. (Непонятно за мен на 4х4 да сложат "пистови" гуми, и то заводско...)

Предстоящата седмица чакам зимните от същата марка. Среден клас е.

Като последно - Всичко зависи от стила ти на каране. Който кара по-агресивно веднага може да разбере дали една гума държи или не.

И друго - Винаги за мен най-хубавия автомобил ще си остане служебния. :) Имах възможността в миналото да шофирам доста такива и от различни марки включително и товарни, т.е. знам как се движи и с два километра в час и с двеста и кога една гума има сцепление или не, и каква е разликата на шофиране по асфалт и без път.   Със всяка гума може да "издрапаш" баир, но не и да се спущаш. Никой не може да се пребори с гравитацията. :) Една жена или гума тръгне ли да поднася ... пиши я "бегала" ... :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...