Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

ostavime

Каква нова кола бихте купили за 60-65К лв.

Препоръчан отговор


Някой знае ли какво значи този DOT5b68732cba55a18a32b02597580010fc.jpg

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, ДИоNД написа:

И друго - Винаги за мен най-хубавия автомобил ще си остане служебния. :) Имах възможността в миналото да шофирам доста такива и от различни марки включително и товарни, т.е. знам как се движи и с два километра в час и с двеста и кога една гума има сцепление или не, и каква е разликата на шофиране по асфалт и без път.   Със всяка гума може да "издрапаш" баир, но не и да се спущаш. Никой не може да се пребори с гравитацията. :) Една жена или гума тръгне ли да поднася ... пиши я "бегала" ... :) 

Вчера се замислих, дали бих се кефил да карам някой служебен автомобил, та бил той и Порше. Отговорих си - не. Щом не е моето, не е същото. Щото за мен шофирането е не само придвижване, а и удоволствие. А за да е удоволствие и да не мисля за странични неща, автомобилът трябва да е мой. Да знам, че ще е при мен винаги, че ще го продам или няма да го продам.  С личния автомобил мога да си правя планове, със служебния не в 90% от случите. Освен ако не съм някой голям шеф веднага под най-големия шеф, та да ми позволява да правя каквото искам със служебния. 

 

А това дето написа за гумите, че знаеш как се държат, няма как да е така. Пак казвам, една и съща гума днес може да държи на един завой при 20 градуса, вдругиден при 40 градуса да е шейна. Може на тоя завой да има пясък от предния дъжд. Може масло да се е разляло предния ден. Ти няма как да знаеш това. И това е най-голямата опасност, разбрах го през годините. Отначало като младеж хвърчах в небесата, щото нали знам - нови гуми, хубав автомобил, газ...Газ, газ ама като се смени температурата, като се запраши пътя...става кофти.  Ще ти дам един пример. Преди няколко години, с  нови гуми, излизам от Габрово и почвам да катеря Шипченския проход. Още на първия обратен влязох нормално, макар и с повечко газ. Би трябвало гумите да държат, само че точно там сянка, паднали цветове от дърветата и влага. Е, познай. За малко се разминах със стената при недозавиване.   Или друг пример. Навремето си карам Запорожеца и пада първи сняг. Бях взел от един комшия едни стари гуми нов внос. Завоя не бе голям, направо не бе и завой, а лека крива. На трета с 40 може би, колата поднесе, щото пред себе си видях спрял бус и реших да го заобиколя.  Завъртях се на 180 градуса в насрещното. Нямах никакъв опит с тая кола и тия гуми при сняг. Преди това съм карал камиони на сняг, дрифтил съм и съм си правил експерименти, ама тоя ЗаЗ ме изненаеда. После едва едва с 20 км/ч по завоите едва успявах да взема.  Ама деветдесетте кой да ми каже, че трявбат зимни гуми. То и никой не знаеше, че съществуват такива :) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, ostavime написа:

Някой знае ли какво значи този DOT

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 

Означава, че гумата е произведена през 13-тат седмица на 2016г.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 часа, ДИоNД написа:

За теста може и с по-малкия двигател. Важно е да почувстваш колата. Сюпърб е класа над Октавия. За Дизела - всичко зависи от какво гориво сипваш, и друго "ряза", т.е. въртящия момент при него е по-голям и по се усеща. И аз се колебах доста, но някак си в кръвта ми е влезнал бензин. Ако се загледаш, то бензина изхвърля повече "твърди частици" от дизела по каталог. Всичко зависи от теб тук. Не мога да дам съвет. Въобще - това е ДВГ. Би следвало да отговаря по новия закон за вредните емисии, но това може да го установиш чак след две години когато ще се наложи да минаваш на годишен преглед. Въпросните филтри не са евтини, но съм чувал, че се почистват. Какво пък, след две години може отново да я замениш. ;)  Предполагам, че ще я взимаш на лизинг. Виж опциите за лизинг на дистрибутора.

За Маздата - До сега си карал такава и я познаваш колата, ако офертата не е подходяща, то нормално - сменяш колата. Все пак това не е жена. ;) 

По-важното е, че познаваш как се държи Маздата и може да придобиеш реална представа за разликата между нея и Шкодата. Това, че аз съм се "оженил" за Шкода не означава, че не бих я сменил с някоя друга "красавица", ако имам възможност. ;) В края на краищата трябва да си признаем, че до известна степен сме меркантилни. :) Да сме живи и здрави и дай боже след две или до четири години да опиташ и "хибрид".

Успех!

п.п. Почувствай автомобила. Не прави компромиси с това - как го усещаш, как ти се подчинява и т.н. Това не е човек.  

Ммм да, но все пак аз ще искам да пробвам турбо както на дизела (то няма дизел без), така и на бензина. Мисля, че бензин с турбо си е много добре, защото съм карал турбо бензин и смея да твърдя, че развърташе много добре. Ще видим на място. Иначе винаги съм карал бензин. Ако се спра на дизел, ще е нещо ново за мен като усещане. 

Може би имаш предвид CO2 емисиите, които са повече на бензина, така е, но проблема са твърдите частици при дизела, които са повече, сажди, азотен оксид и азотен диоксид. Ето там е зле положението. От там идва разликата реално в замърсяването. Така мисля де. 

Задължително на лизинг. Нямам друга възможност. Ще видим какво ще предложат. Иначе, да, живот и здраве, трябва да се сменя. 🙂  

Офертата ще я видим, но колата нещо не ме кефи. Двигател като моя в момента. Няма 4х4, а аз точно това търся. Да, ще мога да сравня, няма да бързам.Хибрид правих тест преди гофини, когато купих Фокус с новия тогава Екобууст. Тъкмо беше излязъл тоя двигател. Еднолитров, три цилиндъра, 125 к.с. с турбо. Та карах Тойота Аурис. С тая вариаторна кутия, като скутерче е, като мисер. Виуууууу и само една скорост. хехехехе, не ме кефи. Виж, за икономия може би е ОК, но не е моя двигател и кутия. 

преди 6 часа, Кико написа:

Вчера се замислих, дали бих се кефил да карам някой служебен автомобил, та бил той и Порше. Отговорих си - не. Щом не е моето, не е същото. Щото за мен шофирането е не само придвижване, а и удоволствие. А за да е удоволствие и да не мисля за странични неща, автомобилът трябва да е мой. Да знам, че ще е при мен винаги, че ще го продам или няма да го продам.  С личния автомобил мога да си правя планове, със служебния не в 90% от случите. Освен ако не съм някой голям шеф веднага под най-големия шеф, та да ми позволява да правя каквото искам със служебния. 

 

А това дето написа за гумите, че знаеш как се държат, няма как да е така. Пак казвам, една и съща гума днес може да държи на един завой при 20 градуса, вдругиден при 40 градуса да е шейна. Може на тоя завой да има пясък от предния дъжд. Може масло да се е разляло предния ден. Ти няма как да знаеш това. И това е най-голямата опасност, разбрах го през годините. Отначало като младеж хвърчах в небесата, щото нали знам - нови гуми, хубав автомобил, газ...Газ, газ ама като се смени температурата, като се запраши пътя...става кофти.  Ще ти дам един пример. Преди няколко години, с  нови гуми, излизам от Габрово и почвам да катеря Шипченския проход. Още на първия обратен влязох нормално, макар и с повечко газ. Би трябвало гумите да държат, само че точно там сянка, паднали цветове от дърветата и влага. Е, познай. За малко се разминах със стената при недозавиване.   Или друг пример. Навремето си карам Запорожеца и пада първи сняг. Бях взел от един комшия едни стари гуми нов внос. Завоя не бе голям, направо не бе и завой, а лека крива. На трета с 40 може би, колата поднесе, щото пред себе си видях спрял бус и реших да го заобиколя.  Завъртях се на 180 градуса в насрещното. Нямах никакъв опит с тая кола и тия гуми при сняг. Преди това съм карал камиони на сняг, дрифтил съм и съм си правил експерименти, ама тоя ЗаЗ ме изненаеда. После едва едва с 20 км/ч по завоите едва успявах да взема.  Ама деветдесетте кой да ми каже, че трявбат зимни гуми. То и никой не знаеше, че съществуват такива :) 

Не би карал служебна, дори да Форд?!? хехехехехехе Не вярвам. 

Май никога не си карал служебна кола, каквато и да е тя. 😉 За това така говориш.

Факт е, че гумите са много важни, безспорно е, но се съмнявам да си карал и 4х4, за да можеш да отсъждаш така смело само от прочетени статии и каране кола само на предно. Имаш ли реалната база за сравнение от опит? Съмнявам се. Опитваш се да ме убедиш, че предно е по-надеждно от 4х4. Е няма как да стане. 🙂 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, ostavime написа:

Не би карал служебна, дори да Форд?!? хехехехехехе Не вярвам. 

Предпочитам да ми плащат безина и ако може амортизационни разходи.  Сега като се замисля, в казармата имах 3 зачислени автомобила, макар да съм карал повече, че замествах "другари". Моите, дето ми бяха зачислени, си ги карах като свои и ме болеше като дам на някой да кара, а той прави дрифтове примерно. Но това е друго. Аз там знам, че имам автомобил година, година и нещо и трябва за това време да свърша доста задачи - да се понауча да карам, да навъртя колкото се може повече кимоетри. Обаче един служебен автомобил си е пунта мара. акто спомена Форд, 5 минути вече се чудя, какво точно имаш предвид. Аз Форд си карам като личен. Освен ако не е RS  или ST...ама не е същото. Хубу, ще го пробвам, ама само до там. Може малко да се позабавлявам, да видя кое как, ама чак това да е най-дбрия автомобил...не. Няма как да стане. за да е добър един автомобил, трябва да имам чувството за притежание. Вярно, лизинга не е точно такова чувство, но пък и никой не ми казва как да карам автомобила си, щото знае, че един ден ще ми даде 30% по-малко пари ако реша да му го дам, а ако реша да го запазя, все тая. 

 

преди 21 минути, ostavime написа:

Май никога не си карал служебна кола, каквато и да е тя. 😉 За това така говориш.

Както казах, карал съм 3 служебни автомобила в казармата, зачислени на мен ;)   Но там идеята просто бе, да се науча да карам и ремонтирам.  Реално моя автомобил го ползвам за служебен ...вече 13 години стана. Никой не ми плаща никакви разходи, но на мен и не ми пука кой знае колко за разходите. Ако реша, карам на газ, ако реша, карам икономично. Всичко е един мноооооого голям тест и жалко, че го няма BMW Маниак   да поспорим по тая тема. Лека му пръст.   За мен карането винаги е било един тест, едновременно с удоволствието. Но то и теста за удоволствие участва, щото нямам как да не си извадя лакътя през прозореца и да не тествам кефя ли се или не ;) 

преди 27 минути, ostavime написа:

Факт е, че гумите са много важни, безспорно е, но се съмнявам да си карал и 4х4, за да можеш да отсъждаш така смело само от прочетени статии и каране кола само на предно. Имаш ли реалната база за сравнение от опит? Съмнявам се. Опитваш се да ме убедиш, че предно е по-надеждно от 4х4. Е няма как да стане. 🙂 

Не си ме разбрал. Не съм се опитвал да те убеждавам в нещо. То и темата е, какъв автомобил бихте взели за определена сума. Е, едно 4х4 ще ти изяде 5 хубави екстри, а аз точно това не искам ;)  Отделно, че ако взема един клас надолу автомобил, ще имам още 2-3 екстри за тия пари.  предпоалгам ти си доста опитен шофьор и се чудя, за какво ти е тая сигурност. Смяташ се за идиот ли, какво? Нали с годините разбираш как се кара? Или викаш, жената с годините не само не разбира, а и става по-зла бабичка ;)

 Само да не ме прочете, че ще си създам още един враг без нужда ;)

 

 

 


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Кико написа:

Предпочитам да ми плащат безина и ако може амортизационни разходи.  Сега като се замисля, в казармата имах 3 зачислени автомобила, макар да съм карал повече, че замествах "другари". Моите, дето ми бяха зачислени, си ги карах като свои и ме болеше като дам на някой да кара, а той прави дрифтове примерно. Но това е друго. Аз там знам, че имам автомобил година, година и нещо и трябва за това време да свърша доста задачи - да се понауча да карам, да навъртя колкото се може повече кимоетри. Обаче един служебен автомобил си е пунта мара. акто спомена Форд, 5 минути вече се чудя, какво точно имаш предвид. Аз Форд си карам като личен. Освен ако не е RS  или ST...ама не е същото. Хубу, ще го пробвам, ама само до там. Може малко да се позабавлявам, да видя кое как, ама чак това да е най-дбрия автомобил...не. Няма как да стане. за да е добър един автомобил, трябва да имам чувството за притежание. Вярно, лизинга не е точно такова чувство, но пък и никой не ми казва как да карам автомобила си, щото знае, че един ден ще ми даде 30% по-малко пари ако реша да му го дам, а ако реша да го запазя, все тая. 

 

Както казах, карал съм 3 служебни автомобила в казармата, зачислени на мен ;)   Но там идеята просто бе, да се науча да карам и ремонтирам.  Реално моя автомобил го ползвам за служебен ...вече 13 години стана. Никой не ми плаща никакви разходи, но на мен и не ми пука кой знае колко за разходите. Ако реша, карам на газ, ако реша, карам икономично. Всичко е един мноооооого голям тест и жалко, че го няма BMW Маниак   да поспорим по тая тема. Лека му пръст.   За мен карането винаги е било един тест, едновременно с удоволствието. Но то и теста за удоволствие участва, щото нямам как да не си извадя лакътя през прозореца и да не тествам кефя ли се или не ;) 

Не си ме разбрал. Не съм се опитвал да те убеждавам в нещо. То и темата е, какъв автомобил бихте взели за определена сума. Е, едно 4х4 ще ти изяде 5 хубави екстри, а аз точно това не искам ;)  Отделно, че ако взема един клас надолу автомобил, ще имам още 2-3 екстри за тия пари.  предпоалгам ти си доста опитен шофьор и се чудя, за какво ти е тая сигурност. Смяташ се за идиот ли, какво? Нали с годините разбираш как се кара? Или викаш, жената с годините не само не разбира, а и става по-зла бабичка ;)

 Само да не ме прочете, че ще си създам още един враг без нужда ;)

 

 

 

Бъзикам те, че боготвориш само Форд и нищо друго. 😉 Не се връзвай. Фиестичката ти е ОК, но... вече доста стара. Време ти е да я смениш с нещо друго. 

3 служебни?! Нямах предвид ЗИЛ, ГАЗ и УРАЛ или каквито и да било кочини от тоя сорт. Говоря за лека кола, служебна. Не мислиш за консумативи и поддръжка. Тропне нещо, елиза в сервиза, идва време за масло, в сервиза, спирачки, в сервиза, гуми, консумативи... всичко, от-до. Без да мислиш. И ти е зачислена, само ти я караш и я пазиш както искаш. Като лична, но без да имаш 1 лв. разход за нея. Това е разликата. Такава те питам дали си карал служебна. А не камиони в казармата преди 20 години. 

Е напред в темата писа, ама не ми се рови, че 4х4 е ОК само за кал и сняг. Аз не мисля така. Ще ги изяде от гледна точка на това, че 4х4 струва повече пари за сметка на екстри ли? Не мисля така. Има и много добри варианти с много екстри. Реално плащаш повече за различните двигатели. 

Иначе... да, колата я кара и жена ми. А 4х4 е точно за идиотските ми отклонения. Както и възможно най-мощният двигател, който мога да си позволя.  :-))) 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

:) Добре, признавам, че ме победи. 

 

Служебна не съм карал по простата причина, че работата ми е такава. Около мен карат служебни, но не смятам, че всеки, който кара служебни, е специалист. Напротив. Специалист е в нещо, но явно си е сбъркал професията с шьофьорлъка. Разбирай, кой каквото заварил, там стоварил. И когато някой почне да ми дава акъл, как слъжебната била най-добрата, а личната не...абе къФ си ти бе? КъФ си ти, че да ми даваш наклон на уя?  Къф си ти, че да ми казваш, как аз, дето цял живот, че и досега, съм си фен на автомобилите и шофьорлъка? Къф си да ми казваш, че служебната била добра? С Кво е добра служебната ти Дачияв бе! С това, че пестиш 5 лева ли? Че и аз мога да си ги пестя всеки ден, ако ползвам служебнен транспорт. Но я ми кажи, с кФо служебната е по-добра, освен с това, че пестиш имагинерни пари? И като пестиш пари, какво? И аз мога да пестя пари с колата си, дето си я взех като нова. Мога да пестя от автокаско и да се надявам да не ме изтеглят в черната лотария. 

 

А относно въпроса, дали Форд или друго...защо бих попитал. Защо да сменям Форда си, след като се държи добре на пътя, което ще рече, че се управлява добре и се носи над дупките. За къф чеп да го сменям с Фолксваген, Мазда или там каквото и да било, след като и не се чупи за километрите, които минавам? Няма логика да сменям марката. Виж, модела може, щото всеки човек с времето има изисквания. 

 

Значи...аз 13 години карам Форд. Не ме е разочароявал почти никога. И като казвам "почти". @ostavime, точно ти най-добре знаеш какво разбирам под това определение, щото преди 7-8 години ти пратих един PDF, Когато търсеше пак нова кола. И какво бях писал там като заключение?  Последното изречение бе:

 

" Нека Фолксваген и Опел се поучат от Форд Фиеста. Има какво да научат :) "

 

И след толкова години смятам, че не съм се заблудил. Кой квото ще да ми разправя. Аз си карам 13 годни Форд Фиеста и не съм разочарован все още. Мисля, това трябва да означава нещичко. Всички тия, дето писаха против мен тия години или ги няма или се отказаха да пишат. Аз обаче не се отказвам от автомобила си. и едва ли ще се откажа. Щото виждам как стоят нещата. 

 

ПП: Наздраве :)

 

ПП амнайсет:

 

Между другото, когато човек познава колата си, прави каквото си иска с нея. Тя му е като трета ръка.  И не приемам идеята през 3-4-5 години да се сменят марки. Човек свиква с нещо, обучава се, обучава се и жена му, проблеми никакви през годините. 

 

Имах една приятелка, дето имаше Голф 2 с газова уредба. Е, бога ми, не можех да я крам. Паркирах 10 минути на 10 метра място за паркиране, а дъщеря и( на 8 години) ми се смееше. Аз стисках зъби, егати....

 

преди 2 часа, ostavime написа:

Ммм да, но все пак аз ще искам да пробвам турбо както на дизела (то няма дизел без), така и на бензина. Мисля, че бензин с турбо си е много добре, защото съм карал турбо бензин и смея да твърдя, че развърташе много добре.

То тоя мотор, с който кара, ако не греша, бе мотор на годината цели 7 години.  Е, може и да греша, но в цял свят го определяха като мотор на годината. Ти се опитваш да сравняваш най-доброто с нещо, което не се знае колко е добро. Похвално. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 часа, ostavime написа:

Някой знае ли какво значи този DOT5b68732cba55a18a32b02597580010fc.jpg

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
 

13-та седмица на 2016 г.

Но https://diana-ltd.com/KAKVO_TRYaBVA_DA_ZNAETE_ZA_DOT_A_NA_GUMITE-p505?gclid=EAIaIQobChMI2ZuV0uDe5QIVTkTTCh21VwFZEAAYASAAEgIpovD_BwE

преди 13 часа, Кико написа:

Пак казвам, една и съща гума днес може да държи на един завой при 20 градуса, вдругиден при 40 градуса да е шейна.

Де факто колко е температурата на самата гума и колко на пътната настилка?!

Относително под 12 градуса на въздуха- зимни, защото те са "по-меки", над 12 градуса - летни, защото са "по-твърди".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, ostavime написа:

турбо бензин

2008 година нямаше въпросното при Октавия, а така също автоматична скоростна кутия с два съединителя при Скаута. Бе политика на VW-групата. Сега нещата са други.

И аз съм привърженик на бензина, но съм карал и турбо дизел. При по-старите се усещаше "дупката", т.е. тръгваше тромаво докато се "включи" турбото, при съвременните почти не се забелязва. Хубавото на турбото, че мощността я "имаш" и на по-голяма надморска височина, докато при атмосферните пада, да, малко, но все пак пада.  Лошото е, че е "капризен' компонент и ремонта е специфичен, а като цял е скъп.

Въобще: Турбото позволява използване на мощността на двигателя в по-широк диапазон на оборотите. Както се казва не се налага да вкарваш двигателя "в обороти". Това от своя страна довежда до това: между 2000 и 3000 оборота когато е оптимален разхода на гориво имаш необходимата мощност. При съвременните турбо двигатели долната граница даже е 1500 оборота.

Има една немска програма: AMS. Допадна ми. Там тестват различни автомобили и ми допадат коментарите. Поне според мен дават една доста добра обща култура по отношение на автомобилите. Един от компонентите които разглеждат е как се "развъртат" оборотите на автомобилите, т.е. да съумееш да усетиш "лимита" на целия автомобил и да знаеш кога да превключиш било то на по-ниска или по-висока предавка. Автоматичната скоростна кутия с два съединителя е толерирана, защото изключително прецизно сменя предавките.

За "твърдите частици" си прав. Дизела си е "нафтова печка". Уви! Но, при товарните автомобили няма начин. По-големият въртящ момент там е нужен. При леките автомобили, ако колата е под 2 тона бензина е за предпочитане, но над, вече може би дизел.

Успех!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ммм, да, ще видим какво ще предложат от Шкода. Най-вече като опции. За Мазда... чакам оферта, но нямат турбо и бензинов 4х4 двигател на 6-цата. Това ме спира. Другите ги разгледах обстойно на изложението. Ще отида и до Сеат. Леон Купра СТ, комби с моите изисквания. И то е някакъв вариант. Друго в тоя ценови диапазон с тия изисквания... по-скоро не се сещам. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 9.11.2019 г. в 0:45, Кико написа:

 

Относно това, дали една гума държи повече при 3 мм протектор...ами тя държи повече при 0 ммм протектор, когато стане слик ;)  Това на сухо.

Автомобилна гума,която някога е имала грайфер,  който е изтъркан се нарича ГАЛОШ,  и точно така се държи на пътя колата - като обута с галоши,  без значение сухо ли е , мокро ли е. В този слой на гумата не се слага нищо, което да ти дава сцепление с пътната настилка,  поради простата причина, че гумата трябва да бъде изхвърлена много преди да се изтърка до това ниво.  Сликовете са съвсем друга философия и различна технология.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Michigan111 написа:

Автомобилна гума,която някога е имала грайфер,  който е изтъркан се нарича ГАЛОШ,  и точно така се държи на пътя колата - като обута с галоши,  без значение сухо ли е , мокро ли е. В този слой на гумата не се слага нищо, което да ти дава сцепление с пътната настилка,  поради простата причина, че гумата трябва да бъде изхвърлена много преди да се изтърка до това ниво.  Сликовете са съвсем друга философия и различна технология.  

Аз споменах, че това е изследване на Мишелин, където те стигат до заключението, че колкото по-се изтърква една гума, толкова по-добра е на пътя, но само при сухо време. Логиката е проста - контактната площ се увеличава, от там и сцеплението с асфалта е по-голямо.  Но вместо постоянно да пиша, ето една интересна статия от Ауто Билд, където се позовават на изследване на Мишелин:

 

https://autobild.bg/michelin-разкрива-кога-старите-гуми-спират-по/

 Няколко извадки:

 

Цитат

ЕКСПЕРИМЕНТ IV: нова срещу износена гума – спиране на сухо

Два напълно идентични Golf-а са оборудвани с всесезонни гуми Michelin CrossClimate. При първия протекторът е „свален“ до 2 мм, а при втория е на нивото на чисто нова гума. Резултатът: от 100 км/ч износената гума „заковава“ 3,4 м по-рано.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Кико написа:

Аз споменах, че това е изследване на Мишелин, където те стигат до заключението, че колкото по-се изтърква една гума, толкова по-добра е на пътя, но само при сухо време.

 

 

Аз карам с един комплект летни гуми на сухо и на мокро!Ти сменяш ли гумите в зависимост от това дали е сухо или е мокро?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 часа, Кико написа:

Аз споменах, че това е изследване на Мишелин, където те стигат до заключението, че колкото по-се изтърква една гума, толкова по-добра е на пътя, но само при сухо време. Логиката е проста - контактната площ се увеличава, от там и сцеплението с асфалта е по-голямо.  Но вместо постоянно да пиша, ето една интересна статия от Ауто Билд, където се позовават на изследване на Мишелин:

 

https://autobild.bg/michelin-разкрива-кога-старите-гуми-спират-по/

 Няколко извадки:

 

 

Абе ти хубаво спомена,  ама говореше за изтъркана гума без грайфер (която нарече слик), а тук говорят да 2 мм грайфер, което не е едно и също.  Самия грайфер е с формата на трапец, колкото повече се изтърква,  се увиличава контактната повърхност,  това са причините за по добро поведение на сухо.  Свършат ли обаче тези 2 мм всякакво сцепление изчезва,  просто няма каучук.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 9.11.2019 г. в 0:45, Кико написа:

Вчера един колега ми разправя, как негов братовчед, тираджия, пълни резервоарите в България, продава нафтата в Сърбия и зарежда наново в Австрия. И защо? Защото не иска да си чупи камиона с наши горива. Просто ги продава и зарежда след това хубаво гориво в Австрия. Камиона лети. Дори и шефа му знаел за това :)

То това си е правило във всички транспортни фирми - всичките гледат да избягват да зареждат камионите в България.

Преди 3-4 месеца един познат си дойде за малко от чужбина с една Е- класа на 2-3 години да речем, та ми разправя изведнъж Мерцедеса нещо взел да прекъсва - тук майстори, там майстори, обиколил няколко сервиза, ма всеки различно му казва: един проблем с турбото, друг с автоматика, трети нещо трето. Какво, що, наложи се да ходи до Австрия, като се върна вика Мерцедеса се оправи - как се оправи, "заредих нафта в Австрия".  Да ни е честит монопола в/у горивата, а после "дизелите много се чупели" - ми чупят се, в чужбина хората карат по десет години и нищо не се чупи, тука нов да го купиш, след три години го брой бегал.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, insec написа:

То това си е правило във всички транспортни фирми - всичките гледат да избягват да зареждат камионите в България.

Преди 3-4 месеца един познат си дойде за малко от чужбина с една Е- класа на 2-3 години да речем, та ми разправя изведнъж Мерцедеса нещо взел да прекъсва - тук майстори, там майстори, обиколил няколко сервиза, ма всеки различно му казва: един проблем с турбото, друг с автоматика, трети нещо трето. Какво, що, наложи се да ходи до Австрия, като се върна вика Мерцедеса се оправи - как се оправи, "заредих нафта в Австрия".  Да ни е честит монопола в/у горивата, а после "дизелите много се чупели" - ми чупят се, в чужбина хората карат по десет години и нищо не се чупи, тука нов да го купиш, след три години го брой бегал.

Да, налио и аз това разправях за тая зима, само че с бензин. И аз си мислех, че нещо електрониката на колата се е побъркала и затова прекъсва мотора докато е студен и то доста време след като съм потеглил. Оказа се бензин. Казват, в Лукойл бензина не бил добре. Представям си тогава, ако наистина стане добре, как ще Фърчи Фиестата ;) 

 

Между другото, преди 12 години, когато ходих за първо ТО на предната Фиеста, имах подобен проблем и им казах в сервиза. Казаха, че било нормално :)  Предполагам колко и те горките са се мъчили да открият проблема при други автомобили и не са успели. И как да успеят, като няма къде в БГ да заредиш хубав бензин. 

преди 4 часа, Michigan111 написа:

Абе ти хубаво спомена,  ама говореше за изтъркана гума без грайфер (която нарече слик), а тук говорят да 2 мм грайфер, което не е едно и също.  Самия грайфер е с формата на трапец, колкото повече се изтърква,  се увиличава контактната повърхност,  това са причините за по добро поведение на сухо.  Свършат ли обаче тези 2 мм всякакво сцепление изчезва,  просто няма каучук.  

Разбрах за какво говориш. Въпросът тук е, дали наистина е така. Във Ф1 е така. Не съм специалист по изработка на гуми, но предпоалгам всеки производител си има различни разбирания за това, как да изработи гумата. Знам само едно - колкото повече естествен каучук има в гумата, толкова тя е по-добра. Преди време бях чел, защо гумите не се правят от естествен каучук. Проблемът се оказва чисто епидемичен, колкото и да е странно. Вирее някаква болест по каучуковите дървета и унищожава цели плантации, затрива тоя отрасъл в цели държави. От там цената на естествения каучук е голяма и само сериозните производители могат да си позволят да сложат в гумите си повечко естествен каучук, за да си оправдаят цената все пак.  И тук почна да се говори, как големите производители искали да изритат китайците. Да, чел съм за китайски гуми и наистина се намират 1-2 марки, дето са на ниво. Останалите 20 обаче са доста зле. Няма как човек да знае кои точно марки, щото и няма как да им запомни имената ;)  Голяма заблуда е, че шарката играела най-голяма роля за поведението на гумите. Играе, да, но не баш. Далеч по-важна е сместта на гумите, както и съотношението естествен/изкуствен каучук. 

преди 17 часа, ivan_pop написа:

Аз карам с един комплект летни гуми на сухо и на мокро!Ти сменяш ли гумите в зависимост от това дали е сухо или е мокро?

:) Какво искаш да кажеш с това? Прочети все пак статията, не е толкова голяма. Там пише и друго - че марковите гуми дори и износени, са на нивото на нови нискобюджетни.  Тоест, ако аз карам със стари Мишелинки, а ти с нови нонаме, ще сме на едно ниво. Почти де, щото има безименни гуми, които са доста по-зле. Срещал съм при тестове някакви китайски, дето имат над 50% по-дълъг спирачен път на мокро. Тоест, ако една добра гума спира от 80 км/ч на мокро за 40 метра, китайчето минава 60 метра :) А колкото и да се износи тая маркова гума, никога няма и да доближи тия 60 метра!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Кико написа:

 

Разбрах за какво говориш. Въпросът тук е, дали наистина е така. Във Ф1 е така. Не съм специалист по изработка на гуми, но предпоалгам всеки производител си има различни разбирания за това, как да изработи гумата. Знам само едно - колкото повече естествен каучук има в гумата, толкова тя е по-добра. Преди време бях чел, защо гумите не се правят от естествен каучук. Проблемът се оказва чисто епидемичен, колкото и да е странно. Вирее някаква болест по каучуковите дървета и унищожава цели плантации, затрива тоя отрасъл в цели държави. От там цената на естествения каучук е голяма и само сериозните производители могат да си позволят да сложат в гумите си повечко естествен каучук, за да си оправдаят цената все пак.  И тук почна да се говори, как големите производители искали да изритат китайците. Да, чел съм за китайски гуми и наистина се намират 1-2 марки, дето са на ниво. Останалите 20 обаче са доста зле. Няма как човек да знае кои точно марки, щото и няма как да им запомни имената ;)  Голяма заблуда е, че шарката играела най-голяма роля за поведението на гумите. Играе, да, но не баш. Далеч по-важна е сместта на гумите, както и съотношението естествен/изкуствен каучук. 

Да, във Ф1 е така и сцеплението на слика е несравнимо по високо.  Но там са истински сликове,  като нови са гладки и като се изтъркат пак са си гладки,  а изтъкването е всъщност сваляне на този слой,  в който са вложени материалите даващи сцепление.  В масовите автомобилни гуми този слой е под формата на грайфер и като падне гумата е галош.  

Китайските гуми като цяло са си на ниво,  поне повечето.  Със сигурност са по добри от боклуците наречени бюджетни марки на големите производители - корморани , тауриси,  тигри и подобни такива.  Конкретно зимната гума я гледаш да е мека,  да не е много стара и на баланса да не вземе 70-80 гр олово (ако са ти добри джантите).  А ако искаш китайска премиум марка - GT Radial.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Кико написа:

 :) Какво искаш да кажеш с това? Прочети все пак статията, не е толкова голяма. Там пише и друго - че марковите гуми дори и износени, са на нивото на нови нискобюджетни.  Тоест, ако аз карам със стари Мишелинки, а ти с нови нонаме, ще сме на едно ниво. Почти де, щото има безименни гуми, които са доста по-зле.

Аз зная, че от новото е по-хубаво само чуждото!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Dacia Duster 4x4 има и всичко друго

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Dacia Duster 4x4 има и всичко друго
Не се обаждай неподготвен

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, ostavime написа:

Не се обаждай неподготвен

Защо? Какво имаш предвид? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Michigan111 написа:

Да, във Ф1 е така и сцеплението на слика е несравнимо по високо.  Но там са истински сликове,  като нови са гладки и като се изтъркат пак са си гладки,  а изтъкването е всъщност сваляне на този слой,  в който са вложени материалите даващи сцепление.  В масовите автомобилни гуми този слой е под формата на грайфер и като падне гумата е галош.  

Китайските гуми като цяло са си на ниво,  поне повечето.  Със сигурност са по добри от боклуците наречени бюджетни марки на големите производители - корморани , тауриси,  тигри и подобни такива.  Конкретно зимната гума я гледаш да е мека,  да не е много стара и на баланса да не вземе 70-80 гр олово (ако са ти добри джантите).  А ако искаш китайска премиум марка - GT Radial.  

Хм. Не е така за китайските и това се доказва в тестове. Има добри гуми, да, но повечето се проваляха в тестовете. Говоря за тестове на ADAC, Auto Bild, Auto motor und sport и дори някои италиански издания.  И ако теста може да се нагласи, щото има и обективни и субективни критерии, то спирачния път не може да се нагласи. Обикновено се вземат да кажем 50 модела гуми и от тях се оставят само десетина с най-добър спирачен път на мокро и сухо. Когато една гума има 5-10 метра по-дълъг спирачен път при 80-100 км/ч  от друга, то няма как тая гума да е добра. Колкото и да се натаманяват тестовете, то няма как да се заличат данните със спирачния път.  Относно това, че само грайфера бил каучук...това няма как да стане. Вижда се при регенератите. За тях какво ще кажеш? Само грайфера ли е каучук?  То си е и опасно само грайфера да залепиш :)   А и няма как да стане това, дори да искаш. 

преди 1 час, GTI написа:

Dacia Duster 4x4 има и всичко друго

Тя тая Дачия за 65к ще да е с нитро впръскване :)   Ако някой даде 65к за Дачия, ще го призная за малоумен. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, GTI написа:

Защо? Какво имаш предвид? 

Нищо не си прочел от темата и питането по същество. Не търся джип или SUV, а по-скоро семейна кола. Насочил съм се към комби или лифтбек заради големия багажник, какъвто Дачия няма. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, ostavime написа:

Нищо не си прочел от темата и питането по същество. Не търся джип или SUV, а по-скоро семейна кола. Насочил съм се към комби или лифтбек заради големия багажник, какъвто Дачия няма. 

 След 12 страници небивалици за гуми и п*шкомерене нямах и желание да чета всичко. Извинявай, нищо лично към теб, братле. Теб те уважавам. 4x4 за комби е малко съмнително колко е полезно. Като чуя 4x4 и се сещам за по-висока кола. 

Има Логан но няма 4x4 май. Идеята ми е - возил съм се в голф и тия по големите и дачията карам и голфа за 2 пъти повече пари не дава особено повече комфорт. 

Фен съм на ВАГ но с тия цени последно избиват рибата. Безумни са, а качеството няма общо с едно време. 

Разбирам че искаш да изглежда лачена и аз съм бил пред подобни дилеми, но най-накрая казах май... му. Между другото дъстъра няма малък багажник, ако няма да мъкнеш детски колички и т.н. Влизат 6 гуми 16-ки в него

на 9.11.2019 г. в 8:31, ostavime написа:

Някой знае ли какво значи този DOT

Две групи цифри са. Едната е година, другото седмица. 

преди 11 часа, Кико написа:

 Ако някой даде 65к за Дачия, ще го призная за малоумен

Ако някой даде толкова за дрислив форд с 0.9 двигател. - също. 

на 9.11.2019 г. в 23:24, ostavime написа:

Тъкмо беше излязъл тоя двигател. Еднолитров, три цилиндъра, 125 к.с. с турбо.

Ужасен е. Карал съм го. Като моторна резачка е. На ниски никой, после се изстрелва и след това над 120 пак никой. Моторна спирачка няма. Влече те надолу по баира. То няма компресия като обем да се противопостави на надолнището. На старт направо го минава 20 годишен голф 1.8 на газ.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, Кико написа:

Хм. Не е така за китайските и това се доказва в тестове. Има добри гуми, да, но повечето се проваляха в тестовете. Говоря за тестове на ADAC, Auto Bild, Auto motor und sport и дори някои италиански издания.  И ако теста може да се нагласи, щото има и обективни и субективни критерии, то спирачния път не може да се нагласи. Обикновено се вземат да кажем 50 модела гуми и от тях се оставят само десетина с най-добър спирачен път на мокро и сухо. Когато една гума има 5-10 метра по-дълъг спирачен път при 80-100 км/ч  от друга, то няма как тая гума да е добра. Колкото и да се натаманяват тестовете, то няма как да се заличат данните със спирачния път.  Относно това, че само грайфера бил каучук...това няма как да стане. Вижда се при регенератите. За тях какво ще кажеш? Само грайфера ли е каучук?  То си е и опасно само грайфера да залепиш :)   А и няма как да стане това, дори да искаш. 

Всъщност,  като се каже каучук, имай предвид че това е смес с повече от 100 химикала, а самата гума е нещо много по сложно от общо приетото.  Нямам намерение да те убеждавам в нищо,  но ще ти задам един въпрос, на който по скоро да отговориш на себе си:

Ако си производител на гуми за автомобили,  и знаеш че навсякъде по белия свят карането с изтъркани гуми е забранено, ще сложиш ли от скъпите химикали в слоя под грайфера? Още повече,че при равни други условия точно тези химикали правят разликата между различните класове гуми.  

Имай предвид също, че при регенерирането този слой също се премахва, сам можеш да си направиш преценката колко е ценен.  

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...