Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Става дума за хард seagate 3TB 7200 rpm. Днес случайно видях, че изписва следното което показвам на шота. Диска е закупен декември 2019 и се ползва за съхранение на архивни неща, не е много използван всекидневно. Какво може да е и поправимо ли е? 

2021-01-18 (6).png

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 61
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Има лоши сектори (8), които още не са пренасочени. Би трябвало при наличието на резерв диска да си го прави сам. На този етап трябва да се пусне проверка с помощта на вградения инструмент на Windows д

Никога не дръж важно инфо само на един носител. Ще намериш начин.  

Така е, но затова си има оторизиран сервиз, където тестват и решават, като за това издават необходимите документи, както си е по закон. А рекламация купувача има право да си прави за каквото иска, веч

Публикувани изображения

Има лоши сектори (8), които още не са пренасочени. Би трябвало при наличието на резерв диска да си го прави сам. На този етап трябва да се пусне проверка с помощта на вградения инструмент на Windows да речем (CHKDSK) или фирмения софтуер на Seagate - SeaTools или външна програма като HDSentinel - Disk -> Surface Test -> Disk Repair (като направиш бекъп преди това за всеки случай) за да бъдат пренасочени и маркирани и да не се използват повече от Операционната Система. На този етап положението не е чак толкова зле, защото аз имах подобен диск (който за няколко месеца падна на 90% здраве заради наличието на няколко лоши сектора и кара така близо 5-6 години преди вече да падне на 40% и да го заменя преди два-три месеца). Да, кофти е за толкова малък период да има вече лоши сектори, но не е неочаквано. При дисковете съм забелязал, че най-критичните са първите няколко месеца. След това могат да изкарат доста време. Сега няма да коментирам и марките, но в последно време качеството на Seagate при по-евтините дискове не е на особено ниво. Дори Failure Rate на 3TB им дискове май е доста голям и то точно на вашия модел:

https://www.quora.com/What-are-some-of-the-worst-hard-drive-designs-ever

https://www.youtube.com/watch?v=Y184jwec3aI

Както и да е...засега проблема не е особено голям, но трябва да се наблюдава за да не започне лавинообразно да се появяват лоши сектори. Бих правил и редовен бекъп (във вашия случай, това ще е бекъп на бекъпа).

Но пък диска би трябвало да е още гаранционен. Засега лично аз не бих предприемал действия и бих попитал там откъдето сте го взели за какъв процент лоши сектори биха го подменили и ако нещата се влошат направо бих го пратил за подмяна с нов диск, защото това ще е най-добрата поправка. Софтуерно нещата могат само да се замажат, но не и да се оправят напълно.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, B-boy/StyLe/ написа:

Има лоши сектори, които още не са пренасочени. Би трябвало при наличието на резерв диска да си го прави сам. На този етап трябва да се пусне проверка с помощта на вградения инструмент на Windows да речем (CHKDSK) или фирмения софтуер на Seagate - SeaTools или външна програма като HDSentinel - Disk -> Surface Test -> Disk Repair (като направиш бекъп преди това за всеки случай) за да бъдат пренасочени и маркирани и да не се използват повече от Операционната Система. На този етап положението не е чак толкова зле, защото аз имах подобен диск (който за няколко месеца падна на 90% здраве заради наличието на няколко лоши сектора и кара така близо 5-6 години преди вече да падне на 40% и да го заменя преди два-три месеца). Да, кофти е за толкова малък период да има вече лоши сектори, но не е неочаквано. При дисковете съм забелязал, че най-критичните са първите няколко месеца. След това могат да изкарат доста време. Сега няма да коментирам и марките, но в последно време качеството на Seagate при по-евтините дискове не е на особено ниво. Както и да е...засега проблема не е особено голям, но трябва да се наблюдава за да не започне лавинообразно да се появяват лоши сектори. Бих правил и редовен бекъп (във вашия случай, това ще е бекъп на бекъпа).

Но пък диска би трябвало да е още гаранционен. Засега лично аз не бих предприемал действия и бих попитал там откъдето сте го взели за какъв процент лоши сектори биха го подменили и ако нещата се влошат направо бих го пратил за подмяна с нов диск.

И аз си мисля да се възползвам от гаранцията, но надали ще ми кажат ей така ще ти сменим. Ще искат да го пращам, за да тестват, а лошото е че има 2тб инфо, което се чудя къде да преместя. Ако опитам тея поправки с инструментите ще пречи ли на гаранцията?

 

P.S. С коя програма е най-удобно правенето на бекъп?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами не съм сигурен, но може да се заядат да. Затова казах, че като е гаранционен най-добре да не се пускат поправките. А и в някои случаи ако замажат положението могат да кажат, че няма проблеми, което не е така, защото това замазване е временно. По-добре директно с гаранцията да се опита според мен. Но пък трябва и да се види при какви условия биха го сменили, защото се съмнявам, че за 8 сектора ще тръгнат да го сменят. Тук е малко като при мониторите...За няколко умрели пиксели повечето няма да тръгнат да заменят монитора, защото са в допустимите граници дори да са досадни. Най-добре първо говорете с магазина откъдето сте го купили. Колкото до данните...може би временно вземете някой външен диск от познати и качете някои от по-маловажните неща на някакви облаци.

преди 10 минути, trifonivanov написа:

P.S. С коя програма е най-удобно правенето на бекъп?

Ами зависи...Аз програми ползвам само за да направя IMAGE на системния дял, програми за бекъп не ползвам. Правя го ръчно и затова не мога да дам препоръки. Иначе такива има бол. От време на време ползвам и FreeFileSync за да обновявам файловете от активен диск на бекъп диск с ECHO метода на проверка, който сканира и обновява само новите и променените файлове за да ги синхронизира и на двете места.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, B-boy/StyLe/ написа:

Ами не съм сигурен, но може да се заядат да. Затова казах, че като е гаранционен най-добре да не се пускат поправките. А и в някои случаи ако замажат положението могат да кажат, че няма проблеми, което не е така, защото това замазване е временно. По-добре директно с гаранцията да се опита според мен. Но пък трябва и да се види при какви условия биха го сменили, защото се съмнявам, че за 8 сектора ще тръгнат да го сменят. Тук е малко като при мониторите...За няколко умрели пиксели повечето няма да тръгнат да заменят монитора, защото са в допустимите граници дори да са досадни. Най-добре първо говорете с магазина откъдето сте го купили. Колкото до данните...може би временно вземете някой външен диск от познати и качете някои от по-маловажните неща на някакви облаци.

Ами зависи...Аз програми ползвам само за да направя IMAGE на системния дял, програми за бекъп не ползвам. Правя го ръчно и затова не мога да дам препоръки. Иначе такива има бол. От време на време ползвам и FreeFileSync за да обновявам файловете от активен диск на бекъп диск с ECHO метода на проверка, който сканира и обновява само новите и променените файлове за да ги синхронизира и на двете места.

Ще се опитам чрез гаранцията да направя нещо и няма да пипам фиксове и бекъпи. Дано са коректни и бързи тези от megamag. Благодаря!

Но май няма да го и приемат. Отговориха ми това: това, че даден софтуер изписва, че има евнтуален дефект няма да се взема предвид от производителя. Релен проблем трябвало да има.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако загубиш информацията ще ти я възстановят ли?

Кое е реален проблем за тях? А дали какво реално мислят Seagate по въпроса, защото тези са просто един посредник и не е ясно дали просто не ти замазват очите.

Аматьори ...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, plamen_petrov_80 написа:

Ако загубиш информацията ще ти я възстановят ли?

Кое е реален проблем за тях? А дали какво реално мислят Seagate по въпроса, защото тези са просто един посредник и не е ясно дали просто не ти замазват очите.

Аматьори ...

Точно това и аз попитах, да чакам докато загубя всичко ли. Ама отговор повече не получих. Иначе същата марка, но в ардес за по-дребно нещо веднага го взеха и тестваха.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, trifonivanov написа:

Ще се опитам чрез гаранцията да направя нещо и няма да пипам фиксове и бекъпи. Дано са коректни и бързи тези от megamag. Благодаря!

Но май няма да го и приемат. Отговориха ми това: това, че даден софтуер изписва, че има евнтуален дефект няма да се взема предвид от производителя. Релен проблем трябвало да има.

За съжаление не е неочаквано. Връзват си гащите. То ситуацията е малко патова, защото проблем има (това, че софтуера изписва, че има дефект, не е проблем на кода на софтуера, защото той взима данните от СМАРТ статуса на самия диск), но пък и проблема не е особено голям на този етап. В този случай бих пуснал или CHKDSK (само се уверете, че имате всички актуализации за Windows, защото под 10 CHKDSK създава проблеми и наскоро оправиха проблема) за всеки един дял с командата за Command Prompt (CMD.exe) стартиран с десен бутон и Run as administrator:

CHKDSK C: /X /F /B

И ударете Enter. Ще каже, че системния дял не може да бъде проверен под Windows и ще иска да бъде проверен след рестарт. Натиснете Y за да се съгласите и ударете Enter и след това рестартирайте и изчакайте проверката да приключи.

След това можете да направите проверка и за другите дялове като замените C с буквата на другите дялове да речем:

CHKDSK D: /X /F /B

Рестарт няма да се изисква този път, но дяла ще бъде разкачен (unmount-нат) по време на проверката и няма да е достъпен докато трае тя.

След това лог файловете можете да ги намерите така:

https://www.tenforums.com/tutorials/40822-read-chkdsk-log-event-viewer-windows-10-a.html

Публикувайте ги в следващия си коментар.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 38 минути, trifonivanov написа:

И аз си мисля да се възползвам от гаранцията, но надали ще ми кажат ей така ще ти сменим. Ще искат да го пращам, за да тестват, а лошото е че има 2тб инфо, което се чудя къде да преместя. Ако опитам тея поправки с инструментите ще пречи ли на гаранцията?

 

P.S. С коя програма е най-удобно правенето на бекъп?

Никога не дръж важно инфо само на един носител. Ще намериш начин.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Прави рекламация, връщай го към търговеца и да го пращат към сервиза. Там 100% ще го подменят, като се свържат с производителя. Диска има лоши сектори, което си е фабричен дефект. Ако продължават да се правят на интересни, пускай жалба в КЗП (стига да не е закупено на юридическо лице), като приложиш всички нужни документи, евентуално и мейли от кореспондецния с търговеца ако имаш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Raze написа:

Диска има лоши сектори, което си е фабричен дефект.

Дали е фабричен дефект, трябва да бъде установено от оторизирания сервиз. Понякога лоши сектори могат да се появят при неправилна експлоатация.

Можеш ли да цитираш политиката на производителя относно този тип дефект?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Лоши сектори не са причина за ремонтиране или замяна на диска. Това казват от магазина и че трябва реален проблем, да губи файлове, да не работи и т.н. Така, че за сега ще направя тестовете, които препоръча B-boy и ще видим. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така е, но затова си има оторизиран сервиз, където тестват и решават, като за това издават необходимите документи, както си е по закон. А рекламация купувача има право да си прави за каквото иска, вече сервиза решава дали е основателна или не.

@trifonivanov какво пише в гаранционните условия? Нищо не ти пречи да си направиш рекламация, в най-лошия случай ще седиш 1 месец без диск и ще ти го върнат с протокол за неоснователна рекламация.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, trifonivanov написа:

Лоши сектори не са причина за ремонтиране или замяна на диска. Това казват от магазина и че трябва реален проблем, да губи файлове, да не работи и т.н. Така, че за сега ще направя тестовете, които препоръча B-boy и ще видим. 

Както писах и аз по-рано по-добре изчакай докато се разбере дали ще можеш да го смениш или не. Защото могат да се заядат за тестовете. Не се предавай толкова бързо. Тук е редно да се спомене, че и инструмента SeaTools му прецака и USB флашката на човека и то без да са поправяни от съответния инструмент, а само като са били вързани към системата... Отрих и тема по въпроса от 2017-та и явно го има този бъг.

https://community.spiceworks.com/topic/1095402-usb-device-not-recognized

Кофти работа, защото флашката му е Lexar и нито инструмента им за форматиране я вижда, нито Phison Format and Restore, нито нищо. Попитах го дали се вижда с Diskpart => list disk и чакам отговор. Но нито на друга система се вижда, нито след рестарт на текущата, нито в друг USB порт....май е изпаткала. Направо качество и комфорт от страна на Seagate.

За подобен проблем ми бе съобщено от приятел, който ползва Rufus и Kaspersky и защитата на Kaspersky карала Rufus да бриква USB стиковете (и се налагало да спира защитата в реално време на Kaspersky по време на използването на Rufus), но поне на друг компютър после се познавала и позволявала формат, но тук явно ситуацията е дори още по-зле.

Това беше лирическо отклонение, което може да е от полза и на други. Аз също не знаех за тези проблеми с SeaTools. Досега не съм имал ядове с него нито под Windows, нито в PE среда. Но явно не съм имал закачени USB стикове в този момент. Късмет...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, trifonivanov написа:

Лоши сектори не са причина за ремонтиране или замяна на диска. Това казват от магазина и че трябва реален проблем, да губи файлове, да не работи и т.н. Така, че за сега ще направя тестовете, които препоръча B-boy и ще видим. 

От кой магазин го казват това нещо? Прехвърли си инфото на друго място и им изпрати диска да видим няма ли да го сменят!

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Емил Костов написа:

От кой магазин го казват това нещо? Прехвърли си инфото на друго място и има изпрати диска да видим няма ли да го сменят!

MegaMag е магазина. Но не знам дали си струва да платя два пъти доставка и да ми върнат същия. Надявам се с поправка в cmd да се реши проблема. Мисля си, че е фалшива тревога, защото няма проблем с работата му. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, trifonivanov написа:

MegaMag е магазина. Но не знам дали си струва да платя два пъти доставка и да ми върнат същия. Надявам се с поправка в cmd да се реши проблема. Мисля си, че е фалшива тревога, защото няма проблем с работата му. 

Няма проблем с работата, защото го ползваш като диск за съхранение на информация. Опитай да инсталираш ОС на него и ще видиш какво ще стане. Няма как да ти върнат същия диск. Ще си запишеш данните. Той си има сериен номер. Ако направят такава глупост ще има жалби и прочие.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, trifonivanov написа:

MegaMag е магазина. Но не знам дали си струва да платя два пъти доставка и да ми върнат същия. Надявам се с поправка в cmd да се реши проблема. Мисля си, че е фалшива тревога, защото няма проблем с работата му. 

Тревогата определено не е фалшива!

Я обърни данните в 10 [DEC]

Знаеш ли колко сектора има твоя диск, знаеш ли какъв е шанса в момента да имаш записана информация върху тези слаби сектори? Знаеш ли какво са слаби сектори? Знаеш ли какъв е шанса да намериш файла който би бил засегнат от тези сектори?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, trifonivanov написа:

Дано са коректни и бързи тези от megamag.

 

преди 20 минути, trifonivanov написа:

MegaMag е магазина.

 

преди 3 часа, trifonivanov написа:

Иначе същата марка, но в ардес за по-дребно нещо веднага го взеха и тестваха.

А това е за друг диск!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, plamen_petrov_80 написа:

 

 

А това е за друг диск!

Да преди години. 

 

преди 19 минути, adersa написа:

Kak закупихте диска от ардес онлайн или от магазина ?

От магазина.

преди 26 минути, Емил Костов написа:

Няма проблем с работата, защото го ползваш като диск за съхранение на информация. Опитай да инсталираш ОС на него и ще видиш какво ще стане. Няма как да ти върнат същия диск. Ще си запишеш данните. Той си има сериен номер. Ако направят такава глупост ще има жалби и прочие.

Може да сложа и да видим. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, trifonivanov написа:

MegaMag е магазина. Но не знам дали си струва да платя два пъти доставка и да ми върнат същия. Надявам се с поправка в cmd да се реши проблема. Мисля си, че е фалшива тревога, защото няма проблем с работата му. 

Е то няма проблеми в работата му, защото RAW стойността все още е само 8. Дори да беше системен, шанса проблематичен сектор да се използва от системен файл и да причини срив е малък. Но с времето като се увеличи броя на проблематичните сектори проблема ще си стане сериозен. Дори за storage, това може да доведе до повреждане на файлове. Засега риска е нищожен, особено след remap на тези сектори. Иначе дори при повече проблемни сектори макар да има аномалии, диска пак ще си работи. Не е като да го изтървеш от 1 метър (особено докато е включен в докинг станция и после почне да не се открива и от БИОС-а), но това не значи, че диска е наред. Ще става все по-зле с времето, щом един път е тръгнало хорото.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако тези 8 (ако са толкова) сектора са един до друг и в края на диска - да шанса е малък, но ако тези 8 сектора са равномерно разпръснати по диска - виждал съм какво става - в момента ползва диск който в дяла с OS има няколко поредни слаби сектора който явно понякога работят понякога не, диска не желае да ги впише като преместени и от време на време системата не желае да зареди - главно след Hibernation и затова се принудих да спра да го ползвам, както и да пиша по диск C:\

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване