Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

Buhal55

Отново "за" и "против" аналоговия звук.

Препоръчан отговор


Здравейте.

Тъй като наскоро имах доста странен "сблъсък" с доморасли "разбирачи" от качествен звук, реших да провокирам една дискусия на тема качесвен звук. В тази връзка си позволих да препечатам една случайно попаднала ми статия и я представям на вашето внимание. Ще се радвам ако съм успял да събудя по-широка полемика:

 

 

  Ние живеем във време в което за последните 20 години "DIGITAL" се е превърнало в най-употребявания термин в аудиотехниката. С голямо нетърпение ние всички се надявахме че CD-тата ще бъдат по -добри от плочите и ...

  The potential fidelity of CD's vs. LP's by Steve Deckert Jan. 2001

Потенциалната точност на компакт-дисковете срещу тази на плочите

  Ние живеем във време в което за последните 20 години "DIGITAL" се е превърнало в най-употребявания термин в аудиотехниката. Нашите деца израстват в поколение което мисли ,че музикалните записи са някакви гигантски CD-та.
 Всеки от нас който на времето е имал дори и средно качествен грамофон може да сподели спомените си за първия им опит с CD аудиото. С голямо нетърпение ние всички се надявахме че CD-тата ще бъдат по -добри от плочите и по пътя към домовете си след като си купихме първите си CD плеъри, повечето от нас веднага са намерили CD-тa отнякъде.
Нетърпението постепенно е нараствало докато накрая момента на истината е настъпил и натиснали сме PLAY.
След около 30 секунди, странния нов звук лежи на топка на пода между колоните а ние решаваме че със сигурност сме объркали нещо и внимателно преглеждаме всички кабели.
Тогава решаваме ,че плеъра сигурно е дефектен и се обаждаме на приятел който също има нов CD плеър и взимаме на заем неговия.
Същото нещо, този тънък сух и много чист звук не прави нищо правилно и за много от нас това е нашетo най-първо преживяване на слухова преумора.

В следващите години имаше голям натиск над производителите да подобрят качеството – или по точно да оправдаят обещанията си. И въпреки че много аспекти в дизайна на CD плеъри се подобриха, някои части се влошиха. През последните 20 години много хора забравиха огромната разлика между плочи и CD-та и свикнаха слуха си и очакванията си на по-ниско ниво фокусирайки се на добрите неща повече от колкото на лошите. Наистина има и добри страни повечето свързани с ергономичност вместо с точност. Освен това по мнението на мнозинството хора, които никога не са имали висококачествен грамофон бе, че в сравнение с касетъчните декове, CD-тата наистина звучаха по-добре. Те бяха чудото на компютрите, следващата стъпка на прогреса за човешката раса. Всеки трябваше да има CD-плеър и да види за какво става дума в тази голяма стъпка напред и наистина евентуално те станаха евтини и достатъчно достъпни така че всеки успя.

Аз още си спомням как една от най-изтъкваните причини от продавачите на CD за примамване на клиентите беше, че можеш да надраскаш диска и той ще продължи да свири без пукания и прекъсвания. Още по интригуващо беше за тези, които някога бяха надрасквали любимите си плочи.

Спомням си, че CD-тата бяха трудни за намиране и, че чаках с месеци да излязат на пазара.

Беше почти година от както си бях взел първия си CD плеъер, когато в магазин за техника станах свидетел на продавач който обясняваше това чудо на техниката/науката на млада семейна двойка. Точно по средата на рекламното си представяне той хвърли CD-то на пода и с обувката си го стъпка и разтърка. С широко разтворени очи двойката стана свидетел на демонстрацията как CD-то щеше пак да свири след всичко това. CD то прекъсна, презкочи изпука и семейството си тръгна а предполагам че продавача прекара останалата част от деня оплаквайки се как не е разбрал правилно технологията.

Сега е 2001 (когато е писана статията – бел. пр.) година, и много производители са се съсредоточили над концепцията за самостоятелен цифро-аналогов преобразувател с транспорт успявайки да направят CD-тата слушаеми. Нови формати с по-висока резолюция са в процес на разработка и ще ни помогнат още по лесно да забравим плочите и добрите стари грамофони. И ако трябва да бъда откровен моето притеснение е ,че просто всеки забравя.

Забравя наистина колко по-добри са плочите.

Тенденцията която намирам при повечето аудиофили със свестни CD- е да се оправдаят с липсата на плочи или ,че музиката която харесват е твърде трудна за намиране на плочи. И по същото време, много които имат хубави грамофони имат други слаби компоненти, обикновено предусилвател и усилвател които замазват повечето от магията която добрата доза може да предложи. Това комбинирано с притежаването на един от добре звучащите сиди плайери прави много лесно да заключим че звуковата разлика между двата не е толкова голяма.

Това ще завърши по същия начин по който децата с техните запълнени с компютри модерни спортни коли. Всички те вярват ,че нищо не е било по-добро докато не направят грешката да форсират колата си до моя 1972 Монте Карло на светофата.
Факт е, че грамофоните с хубава MC доза, рамо и плоча в комбинация с правилната електроника ще разбие възприетата идея за качество на CD.

Лесно е тази разлика да се загуби когато се използват ниско качествени компоненти. За да разберем защо CD-та звучат толкова зле и плочите толкова добре ние наистина трябва да разберем следните няколко неща:

студиото където е направен записа и точноста на цифровата електроника която използваме. В средно и над-средно ниво студио ако проследим пътя на сигнала по който и да е трак най-вероятно ще можем да обиколим света поне 3 пъти с него. Представете си студиен микрофон за 4000 долара захранван през 100-ци метри кабели. Това би ядосало дори и най-пренебрежителния аудофил.

Вземете това и го прекарайте през 50 предусилвателя, еквалайзер, компресор, ефекти, смесителен пулт със 700 настройки. Когато вече е на лента е твърде късно и записа е доста развален.

Тогава се опитват да го поправят по цифров път по време на миксирането в надеждата да успеят да възстановят поне малко от живота който е бил отнет от музиката. Резултата е сух и предимно двуизмерен запис.

Това е вярно дори и за записите на плочи. С изключение на някои аудиофилски и други на студия на световно ниво, записите не са особено акуратни.

С високата точност и супер ниските изкривявания на полупроводниковите усилватели и цифровата входна част (работеща по един компресиран и прекалено контролиран начин) вие чувате някакъв сух и двуизмерен звук.

Гордият инженер който е измислил всичката тази апаратура би спорил, че страхотните параметри на техниката означават, че звука ще бъде перфектен. Но няма да спомене, че полупроводниковите устройства са толкова бързи и акуратни че имат нужда от огромно количество обратни връзки дори на всяко от стъпалата си за да не приемат радиосигнали от други планети или просто да изгорят от самовъзбуждане.

Със всичката тази точност идва умората при слушане и неприятното чуство че сме станали свидетели на всичките тези недостатъци на повечето записи които прослушваме.

Вярвайте или не, причината поради която ламповите усилватели звучат по приятно от транзисторните е факта, че те не са перфектни и имат изкривявания. Другата причина е ,че те нямат нужда от хитрини, които да ги предпазват от изгаряне , което пък означава че имат по малко части. Дози за грамофони които звучат добре също не са перфектни.

На практика има два начина по които може един лош запис да звучи задоволително.
Единия начин е да имате възпроизвеждаща система която да го филтрира толкова добре, че "завесата" да бъде толкова дебела, че да не можем да разпознаем какви са свирещите инструменти.
Другия е да се добави обратно това което липсва от записа с добро механично резониращо устройство като игличка и грамофона доза.

Това което плащаме когато купуваме добра доза е желаната интерпретация. Интерпретацията и презентацията на записа е задължение на дозата и най-добрите такива ще се справят с много обемност и динамика!!!!!!!

Резултата ще бъде напълно холографска музикална сцена с много метри дълбочина. Бихте седяли чудейки се как по дяволите звукоинженерите са успели да уловят такова присъствие и дълбочина?

Истината е, че не са. В действителност самият инженер, който е миксирал записа няма да знае за какво говоря. Не, дозата/игличката е отговорна за резултата. Добра движеща се MC доза добавя илюзията и добавя обратно това което често е отрязано при процеса на запис. Това е механично устройство управлявано от законите на физиката които резонират и възбуждат информацията обратно в електрическа енергия.

Заради преобразуването от механичен до електрически сигнал, контролиран от иглата /дозата много аудиофили са заявявали че са виждали господ в техните стаи за слушане след като са чули музика която превишава дори качеството на живо изпълнение.

Трудно е да се направи същото нещо за CD-та защото при тях няма механически фактор. Единственото истинско възможно преобразуване за CD-плеър е крайния аналогов изход и тези който съм чувал да звучат най-добре имаха лампов изход и бяха внимателно настроени и забавени така, че да прилепват звуците обратно към записа, създавайки полу-вярна илюзия.

Тези рядко срещани CD- или по добре да ги нарека цифрово аналогови преобразуватели са резултат от много мъчителни часове, в които дизайнерите/инженерите, подобно на производителите на дози са надарени да дадат глас на един компонент. Аз предпочитам да мисля за него като възможност за електрониката да диша по малко или да превежда.

Така, че ако вярвате на всичко това, е лесно да се види колко рядко ако въобще има шанс за CD- да звучи по-добре от грамофонна система.

Ако преследвате магическата илюзия която вярвате ,че е възможна но изглежда убягва всеки ваш опит, трябва да разберете че магията е в интерпретацията на записа.

Имайки предвид всички ужасни неща които се случват на сигнала по време на запис, е ясно, че ако се стремим към перфектна точност на възпроизвеждане това би направило аспирина (срещу главоболие) неразделна част от вашата система.

Най-добрата илюзия която може да създадете като аудиофил е звук, който е по-динамичен и истински от оргинала. Но трябва деликатен баланс на системата и добра постановка. Аз съм открил, че това е възможно със следните компоненти:

Планарни говорители, еднтактов триоден усилвател без обратна връзка, еднотактов триоден RIAA пред-усилвател, добра “Moving Coil” доза с повишаващ трансформатор, добро грамофоно рамо, добър грамофон и хубави кабели. Ако дори и само един от компонентите в гореспоменатия списък е слаб, илюзията ще изчезне.

Например ако хубав грамофонен RIAA пред-усилвател е заменен с полупроводников такъв , илюзията ще изчезне и крайния резултат ще бъде като този на много добър CD-плеър.

Моето мнение ,че ако не можете да създадете абсолютната илюзия (такава която би ви накрала да тичате в кръг клатейки глава в изумление) няма смисъл да се занимавате с плочи особено днес.

Ако ще се захващате с плочи няма преки пътища. Можете да създадете илюзията със скромните 2000 долара. Грамофон, рамо, доза, пред-усилвател ако сте прецизен и внимателно изберете компонентите си. Това е цена близка до тази на добър ЦАП и за разликите в звука мисля ,че ползите са ясни.

От както магията е в интерпретирането на записите, ще го кажа отново, екстремна прецизност и спецификации ще ви гарантират всичко с изключение на възможността да чуете тази магия.

Добрата доза е механично аналогово устройство. По тази причина, CD дори и в нов високо качествен формат е малко вероятно да има същата магия. Така, че ако чакате да видите дали има смисъл в това да притежате добра грамофона система, не чакайте.

Ще забележите, че напоследък при високо-качествените ЦАП-ове вече има ехо компоненти, системи за възстановяването на хармоници и редица други модули които карат ЦАП-а да работи до по-високо ниво на точност ( когато тези компоненти въобще работят). Лесно се забелязва, че всичките тези имат едно общо нещо и то е, че всичките се опитват да пресъздадат интерпретиращата магия на една добра грамофонна доза.

Превод: Любомир Панчев "aka [email protected]"
Тежка редакция: Кирил Кирилов

Оригиналът на статията се намира на: http://decware.com/paper20.htm

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Нетърпението постепенно е нараствало докато накрая момента на истината е настъпил и натиснали сме PLAY.

След около 30 секунди, странния нов звук лежи на топка на пода между колоните а ние решаваме че със сигурност сме объркали нещо и внимателно преглеждаме всички кабели.

Тогава решаваме ,че плеъра сигурно е дефектен и се обаждаме на приятел който също има нов CD плеър и взимаме на заем неговия.

Същото нещо, този тънък сух и много чист звук не прави нищо правилно и за много от нас това е нашетo най-първо преживяване на слухова преумора.

 

Стига простотии бе човек !

Разлика между един 70mb некомпресиран flac и грамофонна плоча, може да се чуе при много скъпа и качествена аудио-техника, а не от един CD плеър тип "шир-употреба". Отделно, че не всеки чува петлите и е такъв аудиофил.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Стига простотии бе човек !

Разлика между един 70mb некомпресиран flac и грамофонна плоча, може да се чуе при много скъпа и качествена аудио-техника, а не от един CD плеър тип "шир-употреба". Отделно, че не всеки чува петлите и е такъв аудиофил.

Това се опитах да провокирам: дебат. Не са простотии а ти просто никога не си чувал звук от шаси. Кое наричаш много скъпа техника? Мисля, че в рамките на 3000-5000 лв. можеш да се вместиш за прилична техника. По-голям проблем са ти плочите или ролките. Хем са скъпи хем една не ти стига. И вместо да ми говориш за flac по-добре прочети отново статията ама бавно и внимателно. Ако имаш път към София обади се. Ще те заведа в няколко магазина и ще имаш възвожност да послушаш. После пак ще можеш да ми говориш за flac.

Това се опитах да провокирам: дебат. Не са простотии а ти просто никога не си чувал звук от шаси. Кое наричаш много скъпа техника? Мисля, че в рамките на 3000-5000 лв. можеш да се вместиш за прилична техника. По-голям проблем са ти плочите или ролките. Хем са скъпи хем една не ти стига. И вместо да ми говориш за flac по-добре прочети отново статията ама бавно и внимателно. Ако имаш път към София обади се. Ще те заведа в няколко магазина и ще имаш възвожност да послушаш. После пак ще можеш да ми говориш за flac.

Marantz TT15S1 Като начало ето ти нещо с по-нормална цена.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какъв е смисъла от дискусия на тази тема ? Многократно е кометирано във форума каква е разликата между аналоговия и цифров запис. Не виждам смисъл да задълбаваме отново...

 

 

Стига простотии бе човек !

Разлика между един 70mb некомпресиран flac и грамофонна плоча, може да се чуе при много скъпа и качествена аудио-техника, а не от един CD плеър тип "шир-употреба". Отделно, че не всеки чува петлите и е такъв аудиофил.

Недей така приятелю - разлика има, и то доста осезаема. Щом с обикновени слушалки правя разлика.

 

FLAC е формат без загуба на информация - нещо като zip архив.

 

Ето ви и на графика как стоят нещата:

 

Публикувано изображение

 

Както сами виждате при цифровия сигнал има известно изкривяване, което няма как да се компенсира. При аналоговия няма изкривяване - т.е. най-голямо приближаване до оригиналния източник.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето това е хубав усилвател http://besthifistore.com/product/808/kr-audio-kronzilla-sx.html

Като му се свърже сигнал от грамофон за 100 000 долара или от компютър със зареден FLAC файл ще звучи еднакво добре през колони за по 2 000 долара едната.

Нека малко да бъдем естети и да си помечтаем за това, което никога няма да имаме.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Ето това е хубав усилвател http://besthifistore.com/product/808/kr-audio-kronzilla-sx.html

Като му се свърже сигнал от грамофон за 100 000 долара или от компютър със зареден FLAC файл ще звучи еднакво добре през колони за по 2 000 долара едната.

Нека малко да бъдем естети и да си помечтаем за това, което никога няма да имаме.

Добре си го постнал, но не му трябва флак а ВИНИЛ! Иначе, няма смисъл от усилвателчето за 25000 лева. Съгласен си нали?

Какъв е смисъла от дискусия на тази тема ? Многократно е кометирано във форума каква е разликата между аналоговия и цифров запис. Не виждам смисъл да задълбаваме отново...

 

 

Недей така приятелю - разлика има, и то доста осезаема. Щом с обикновени слушалки правя разлика.

 

FLAC е формат без загуба на информация - нещо като zip архив.

 

Ето ви и на графика как стоят нещата:

 

Публикувано изображение

 

Както сами виждате при цифровия сигнал има известно изкривяване, което няма как да се компенсира. При аналоговия няма изкривяване - т.е. най-голямо приближаване до оригиналния източник.

Наистина от такава дискусия в този форум няма смисъл, защото хората разбиращи от това във именно този форум, се броят на пръстите на едната ръка. Или да ти ги изброя?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е вярно,но важи за сравнение със  CD.Все пак статията,която е цитирана е от 2001 година!Ами от тогава,колко по качествени формати излезнаха?Наистина си спомням,че плочите свиреха по-качествено и реално,а компакт дисковете имаха нещо изкуствено в звука.Но пък плочите имаха други недостатъци.Изхабяваха се с всяко пускане и пукаха все повече,особено между паузите.Сменяването на песента ставаше бавно,защото вдигаш игличката и преместваш рамото..

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре си го постнал, но не му трябва флак а ВИНИЛ! Иначе, няма смисъл от усилвателчето за 25000 лева. Съгласен си нали?

Съгласен съм, но е много трудно да се намери плоча със съвременна музика или пък ако някой иска всичките си песни в компютъра например 1000+ събирани с години на харда му да ги има на плочи. Има фирми които предлагат услугата плоча по поръчка, но за много музика излиза супер скъпо.

А и много трябва да се пазят тези винили.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето това е хубав усилвател http://besthifistore.com/product/808/kr-audio-kronzilla-sx.html

Като му се свърже сигнал от грамофон за 100 000 долара или от компютър със зареден FLAC файл ще звучи еднакво добре през колони за по 2 000 долара едната.

Нека малко да бъдем естети и да си помечтаем за това, което никога няма да имаме.

Само ако позволиш една корекция на доста ширеща се сред населението заблуда!! Първо: ако приемем, че бюджета, който имаш и си склонен да отделиш за "уредба" е 1 то следва да знаеш, че най голяма част отива всъщност за колони /или около 2/3 от общото/Ако направиш горецитираната комбинация значи пак си наникъде.Най евтината част в комбинацията е шасито. Цени за подобни колони са в ниския клас така че в така дадения пример си напълно прав. А за това кой какво има трябва да споделя, че доста обикалям из Бг. и няма да повярваш какви чудесии съм виждал и чувал. Бедна ти е фантазията. Миналата година "нагледах" Австрийския пазар и смея да твърдя, че "не си оставяме магарето в калта". :D

Съгласен съм, но е много трудно да се намери плоча със съвременна музика или пък ако някой иска всичките си песни в компютъра например 1000+ събирани с години на харда му да ги има на плочи. Има фирми които предлагат услугата плоча по поръчка, но за много музика излиза супер скъпо.

А и много трябва да се пазят тези винили.

Абе има плочи и то страхотни ама са малко нещо скъпички. А нашего брата гледа ако може да е за без пари и много и веднага и на куп. Такива екстри и по торентите няма.Типично нашенското "що ще им давам 100 лв. за плоча като за 15-20 лв./месечната такса за интернет/ ще имам всичко на света".

Това е вярно,но важи за сравнение със  CD.Все пак статията,която е цитирана е от 2001 година!Ами от тогава,колко по качествени формати излезнаха?Наистина си спомням,че плочите свиреха по-качествено и реално,а компакт дисковете имаха нещо изкуствено в звука.Но пък плочите имаха други недостатъци.Изхабяваха се с всяко пускане и пукаха все повече,особено между паузите.Сменяването на песента ставаше бавно,защото вдигаш игличката и преместваш рамото..

Аз за сега по-качествен формат не съм видял. Няма да е лошо ако знаеш нещо да го споделиш. А за пукането на плочите си имаше лек. Качествени "дози" и спрейове за текуща поддръжка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Съгласен съм, но е много трудно да се намери плоча със съвременна музика или пък ако някой иска всичките си песни в компютъра например 1000+ събирани с години на харда му да ги има на плочи. Има фирми които предлагат услугата плоча по поръчка, но за много музика излиза супер скъпо.

А и много трябва да се пазят тези винили.

Да! Прав си за това отговаряйки ти отзад напред.Те HI-FI маняците не са вчерашни моето момче, че да се замерят или пързалят на грамофонните плочи. Някои от тях, да не казвам почти всички си ги пазят като зеницата на очите си.Това не е само до техниката , а и до всичко, което му е харесало и харесва през годините. Защо си мислиш, че няма винилни плочи? Даже и в България се продават, а и може чрез заявка. Но това пак казвам е приоритет на хората изцяло отдали се на HI-FI и High End.Щом човекът е готов да плати за кабели 500 1000 и повече долари, тоо съвсем спокойно си купува и плочи по 30, 40 до 50 долара. Хората са казали така. Скъпото хоби е за богати хора. Тъй както колите за някои,дрехите и т.н. Но не искам да кажа, че не може и не е редно да се слуша флак или даже МП3 на такава апаратура.Смисълът се размива в този случай. Естествено е също, че подбраната музика на харда ти да не можеш да си я направиш на винил. Това е твърде скъпо и непреложимо удоволствие в домашна обстановка. И накрая! Да правя на винил Хип Хоп, разни дивашки викове или сръбска чалгия, то значи никой от хората, занимаващи се точно с този вид техника, няма да искат да те погледнат, камо ли да те поканят като гост, за да се насладиш на музика!Отвори форума за Hi-Fi, High -End и сам ще видиш какво е написано на него - не е за всички. Камо ли да се опиташ да напишеш нещо, особемо то да е някаква глупост - заминаваш в коша! И още може да се каже, но няма смисъл.А първият пост на колегата е съвсем на място, защото той само го е копирал и това е коментар на един много известен хайфист в света на аудиотехниката, който има собствена фирма за производство на лампови нискочестотни усилватели.Няма и грам лъжа в думите му, доколкото е точен преводът. http://www.decware.com/newsite/homepage.html

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре си го постнал, но не му трябва флак а ВИНИЛ! Иначе, няма смисъл от усилвателчето за 25000 лева. Съгласен си нали?

Наистина от такава дискусия в този форум няма смисъл, защото хората разбиращи от това във именно този форум, се броят на пръстите на едната ръка. Или да ти ги изброя?

Сигурно си прав за дискусията но ми се иска да провокирам "позитивно" меслене. Човек винаги има какво да научи при подобни дебати. По-късно мисля да повдигна въпрос за кабелите, че това е друга болка. /само да видя дали няма нещо по темата тука/.

Да! Прав си за това отговаряйки ти отзад напред.Те HI-FI маняците не са вчерашни моето момче, че да се замерят или пързалят на грамофонните плочи. Някои от тях, да не казвам почти всички си ги пазят като зеницата на очите си.Това не е само до техниката , а и до всичко, което му е харесало и харесва през годините. Защо си мислиш, че няма винилни плочи? Даже и в България се продават, а и може чрез заявка. Но това пак казвам е приоритет на хората изцяло отдали се на HI-FI и High End.Щом човекът е готов да плати за кабели 500 1000 и повече долари, тоо съвсем спокойно си купува и плочи по 30, 40 до 50 долара. Хората са казали така. Скъпото хоби е за богати хора. Тъй както колите за някои,дрехите и т.н. Но не искам да кажа, че не може и не е редно да се слуша флак или даже МП3 на такава апаратура.Смисълът се размива в този случай. Естествено е също, че подбраната музика на харда ти да не можеш да си я направиш на винил. Това е твърде скъпо и непреложимо удоволствие в домашна обстановка. И накрая! Да правя на винил Хип Хоп, разни дивашки викове или сръбска чалгия, то значи никой от хората, занимаващи се точно с този вид техника, няма да искат да те погледнат, камо ли да те поканят като гост, за да се насладиш на музика!Отвори форума за Hi-Fi, High -End и сам ще видиш какво е написано на него - не е за всички. Камо ли да се опиташ да напишеш нещо, особемо то да е някаква глупост - заминаваш в коша! И още може да се каже, но няма смисъл.А първият пост на колегата е съвсем на място, защото той само го е копирал и това е коментар на един много известен хайфист в света на аудиотехниката, който има собствена фирма за производство на лампови нискочестотни усилватели.Няма и грам лъжа в думите му, доколкото е точен преводът. http://www.decware.com/newsite/homepage.html

Наистина добре казано. За съжаление кризите удариха много здраво портфейла на българина и в момента доста хора са принудени да разпродават "съкровищата" си за жълти стотинки. Достатъчно е да погледнеш сайтове като продавалник.бг или да обиколиш заложните къщи на по-големите градове и ще видиш някои наистина интересни неща.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За кабелите най-добре да са със златни или сребърни жила и оплетка(екран), по-голямо сечение от нужното и максимално къси. Буксите задължително позлатени или целите златни. На усилватела и колоните също.

Като се замисля не виждам причина един усилвател да е толкова скъп. Стойноста на частите в него не надвишава 500 лева + кутията. Друг е въпроса, че има и лампови модели за по над 500 000 долара.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

За кабелите най-добре да са със златни или сребърни жила и оплетка(екран), по-голямо сечение от нужното и максимално къси. Буксите задължително позлатени или целите златни. На усилватела и колоните също.

Като се замисля не виждам причина един усилвател да е толкова скъп. Стойноста на частите в него не надвишава 500 лева + кутията. Друг е въпроса, че има и лампови модели за по над 500 000 долара.

И тук определено в някои аспекти си прав, но има отново едно голямо НО! Всичката тази техника, особено голяма част от ламповите скъпи усилватели се изработват изключително и само РЪЧНО!. От човек!Тук не участва автомат. И ако вземеш един много скъп такъв усилвател, към всичките документи, които ще ти издадат има още един ,който навярно никога не си си помислял че ще съществува - СЕРТИФИКАТ за изработка и качество, подписан от работника или инженера, който го е направил.Във сертификата се казва най- подробно за всички измерени - забележи измерени технически характеристики направени в необходимата среда/ акустична зала за изделието. Тук, във форума присъства наш колега - Gogo-audio. Той също изработва лампови усилватели по поръчка на клиента и ако си забелязал, описва дословно всичко за всяко едно свое изделие.В големия магазин за HI-FI и Hi-Eng в Дюселдорф съм разгръщал тефтер, в който са описани малко по-стари или върнати такива усилватели заради пускането на нов модел на около 40% по ниска цена. Там също буквално е описан всеки един от тях със своите технически параметри.Виж! Не е необходимо да пиша само аз. Тук спокойно може да вземе участие ако иска и колегата от Пловдив, колегите от София и още няколко човека, за да не изглежда мнението само като мое. А и може да съм пропуснал доста неща или нещо да съм сгрешил.Хората, занимаващи се с тази техника, за мен си личат от пръв поглед, затова ги призовавам да напишат и те някой ред. Няма да изброявам имена нарочно. Дано ти е било интересно.Ще се радвам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Интересна е темата, но за жалост нямам нито материална нито финансова възможност да имам аудио система или дори уредба на мое разположение. Само съм гледал каталози, сайтове, чел съм форуми и до там. Някой може да си мисли, че във всяка къща има аудио система, но не е вярно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

Интересна е темата, но за жалост нямам нито материална нито финансова възможност да имам аудио система или дори уредба на мое разположение. Само съм гледал каталози, сайтове, чел съм форуми и до там. Някой може да си мисли, че във всяка къща има аудио система, но не е вярно.

Аз имам малки активни колонки за компютър по 1W с износен потенциометър и вероятно изсъхнали филтри на захранването..Ако искам по-силно си пускам слушалки от 10 лева и това ми е. Хич не е много, но ми стига и съм доволен.

Хората са казали така:  "и това , което имам, съм доволен" или другото: "Човек знае 2, знае и...200" В края на краищата, здравето на вски един човек е по -важно отколкото всички останали дрънкулки!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Цифровия запис на аудио никога няма да достигне динамиката,която присъства в плочите,особено винил.При грамофонните плочи качеството на аудио записа е много по-високо от цифровия аудио запис.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Цифровия запис на аудио никога няма да достигне динамиката,която присъства в плочите,особено винил.

Изхвърли се. Цифровият запис може да бъде с произволна (крайна) точност, включително такава, надхвърляща способностите на човешкия слух и на техниката. Това, че в момента по практически причини не се ползва, е друг въпрос.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изхвърли се. Цифровият запис може да бъде с произволна (крайна) точност, включително такава, надхвърляща способностите на човешкия слух и на техниката. Това, че в момента по практически причини не се ползва, е друг.

Малка грешчица допусна. Я се върни по-горе в коментите и виж една диаграма. Виждам, че имаш претенции на математически грамотен човек. Значи можеш да четеш графики. Тази не е измислена и показва реалното състояние на разликите между аналог и дигитал.

Хората са казали така:  "и това , което имам, съм доволен" или другото: "Човек знае 2, знае и...200" В края на краищата, здравето на вски един човек е по -важно отколкото всички останали дрънкулки!

Така си е! Спор няма.

За кабелите най-добре да са със златни или сребърни жила и оплетка(екран), по-голямо сечение от нужното и максимално къси. Буксите задължително позлатени или целите златни. На усилватела и колоните също.

Като се замисля не виждам причина един усилвател да е толкова скъп. Стойноста на частите в него не надвишава 500 лева + кутията. Друг е въпроса, че има и лампови модели за по над 500 000 долара.

Е да де ама защо? Голямо сечение ОК. Къси ОК. Но защо злато или сребро? Само тези метали ли? Тука само съпротивление и проводимост ли определят избора или?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Малка грешчица допусна. Я се върни по-горе в коментите и виж една диаграма. Виждам, че имаш претенции на математически грамотен човек. Значи можеш да четеш графики. Тази не е измислена и показва реалното състояние на разликите между аналог и дигитал.

По-скоро ти не ме разбра.

Примерно, производствената точност на една плоча е х. Грамофонът също ще има грешка при производство - y. Тоест при възпроизвеждане грешката ще бъде поне x+y. Ако разполагаш с достатъчно качествена техника при записа, може да постигнеш грешка от дискретизация и дигитализация, колкото си искаш по-малка от това.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Хора, оставам със странното впечатление, че съм мятан в двете крайности: От "китайски боклук" за 20 лева /така де за `кво ще им наливам грешни пари и това става"/ до " ако не струва 1 000 000 значи е боклук"! Сигурен съм, че сред нас има хора /аз поне съм такъв/, които успяват да намерят приличен компромис между цена и качество и това им харесва. Знам как съм заделял и търпеливо събирал "левчета" за да се сдобия със звук, който мога да си позволя и ме задоволява. Най-голямото признание за това беше реакцията на съпругата ми, когато за пръв път се докосна до "тайнството на звука". Първо се разплака а после и прилоша. Днес трябва да се "бия и моля" за правото да си слушам музика и аз. И продължавам да не разбирам /а сигурно и не е нужно/ как е възможно еднакво добре да звучи "нейният" Густав Малер и "моя" Pink Floyd. Това наистина е безценно. :shy11:

По-скоро ти не ме разбра.

Примерно, производствената точност на една плоча е х. Грамофонът също ще има грешка при производство - y. Тоест при възпроизвеждане грешката ще бъде поне x+y. Ако разполагаш с достатъчно качествена техника при записа, може да постигнеш грешка от дискретизация и дигитализация, колкото си искаш по-малка от това.

Човече признавам, че математиката е най-слабата страна в живота ми. Така както си го написал звучи страшно. Но от дебелите книги оставам с впечатлението, че при аналоговия звук грешката е сведена до нула. Има грешка /изкривяван/е при цифровия звук поради : виж статията, която постнах. Ако текста на статията приемем за истина излиза, че грешката при цифров запис е по-голяма в пъти. Ако знаеш нещо повече по темата ще се радвам да ми го разясниш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е да де ама защо? Голямо сечение ОК. Къси ОК. Но защо злато или сребро? Само тези метали ли? Тука само съпротивление и проводимост ли определят избора или?

Не естествено. Имах предвид, че ще имаш по малки в пъти по-малко загуби по един кабел примерно 10 метра ако е със златно жило, отколкото ако е с медно или алуминиево.

Тъй като златни проводници под формата на кабели не се произвеждат, най-доброто което съм виждал е качествен меден кабел с добра еканизация и позлатени букси. Достъпно е както за масовия потребител, така и за HI-FI маняците.

Не мисля, че има човек, който може да забележи разлика в звука от кабел към колоните за 1 лев и такъв за 10+ лева.

Много беден народ сме, по зле сме от просешка тояга. Гледаме скъпата техника в магазините и си мислим дали ако спестяване цял живот ще успеем някога да си я позволим.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Човече признавам, че математиката е най-слабата страна в живота ми. Така както си го написал звучи страшно. Но от дебелите книги оставам с впечатлението, че при аналоговия звук грешката е сведена до нула. Има грешка /изкривяван/е при цифровия звук поради : виж статията, която постнах. Ако текста на статията приемем за истина излиза, че грешката при цифров запис е по-голяма в пъти. Ако знаеш нещо повече по темата ще се радвам да ми го разясниш.

Това може да (и сигурно) е вярно за разпространените в момента записи. Обаче аз се възпротивих срещу изказване, в което се твърдеше, че "Цифровия запис на аудио никога няма да достигне динамиката,която присъства в плочите,особено винил."  Това е грешно първо по принцип (щото технологиите се развиват непредсказуемо бързо) и после чисто теоретично. Първо, в момента присъстващите цифрови записи са правени от съществуващи дигитализирани аналогови - най-често плочи. Е няма как един презапис да стане по-качествен от източника си. Обаче, ако говорим за новосъздаден запис, там работата е друга. Ето как си го представям:

Път при аналогов запис:

Звук -> микрофон (грешка от микрофона) -> Обработка на аналоговия сигнал (грешка от обработката на аналоговия сигнал) -> запис на матрица (грешка от записа на матрица) -> производство на плочи (механични грешки) -> Запис. -> Грамофон (механични грешки) -> Обработка на аналогов сигнал (грешка при обработката) -> Възпроизвеждане (грешки при възпроизвеждане) -> Звук

Път при цифров запис:

Звук -> микрофон (грешка от микрофона) -> Обработка на аналоговия сигнал (грешка от обработката на аналоговия сигнал) -> превръщане в цифров запис (грешки от дискретизация и квантизация) -> Запис. -> Конверсия в аналогов сигнал(грешки при конверсия) -> Обработка на аналогов сигнал (грешка при обработката) -> Възпроизвеждане (грешки при възпроизвеждане)-> Звук.

Еднаквите стъпки, могат да бъдат реализирани с еднаква грешка. Значи остават разликите. Тоест за да постигнем по-качествен цифров от аналогов запис е необходимо сумата от грешките за аналогово-цифрова и цифрово-аналогова конверсия да е по-малка от тази на записа на матрица и производствените отклонения на плочи и грамофон. Според мен това е съвсем възможно в момента, но дори и да не беше, е смешно да се твърди че няма да бъде в даден бъдещ момент. Отделно, изобщо не е необходимо "безкрайно" качество. Просто трябва тези грешки да станат достатъчно по-малки от останалите във веригата. Което също е много вероятно, защото цифровата техника се развива с по-бързи темпове от микрофони/високоговорители и т.н.

При това веднъж създаден, цифровият запис гарантира абсолютна точност и еднаквост за всички копия, докато дори две съседни плочи ще бъдат различни с производственото отклонение.  Дори в природата, където по принцип нещата са аналогови, където е необходима точност при възпроизвеждане, информацията се съхранява цифрово (пример ДНК).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С риск да ви разочаровам - поредните лаладжийски тъпотии от хора, чели рекламни глупости.,

 

Не ми говорете глупости за кристалните решетки на металите, посоки на изтегляне на кабелите и подобни. Никой няма да различи носмални неикономични кабели (с нормални жило и ширмовка).

 

Никой не знае какво е използвано в студиото като техника и как е смесвано. И от кого. Повечето такива са ми набори. Смея да кажа че като бях на половината ми години чувах 2,5 - 3 KHz повече. При тях едва ли е по-различно. Повечето музиканти също са професионалнно глухи, особено в някои стилове.

 

За динамиката - поне четете преди да ръсите глупости. Грамофонна плоча има около 45dB. И задника си да съдерете не може да изкарате повече от 60. Физическо ограничение, просто няма начин. При CD теоретично при 16 бита е 96dB, на практика 90 е безпроблемно за достигане дори и от най-евтините изделия. А и това е предостатъчно. Дори и тихо помещение има 40dB фонов шум, и динамика 80 е достатъчна за максимално 120dB ниво. 

 

High-End е маркетингово понятие и означава изделие от горната граница на ценовия диапазон. Много често цената е подобна на китайските ватове - умножена е по странни коефициенти между 10 и 1000 в зависимост от наглосста на продавача.

High Fidelity (Hi-Fi) си е инжинерно понятие и означава висока вярност.. За достигането и не трябват кой-знае какви измислени параметри. Справки едновремешния стандарт DIN45500.

И стигаме до персоналното за "висока приятност". Тан си е баш "на вкус и цвет товарищей нет"

Един иска главата му да става на тупан от бас, друг иска да му цвъркат пищяли, та дори и керамичи, трети пък иска специфични изкривявания с четни хармоници известни като "лампов звук".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

С риск да ви разочаровам - поредните лаладжийски тъпотии от хора, чели рекламни глупости.,

 

Не ми говорете глупости за кристалните решетки на металите, посоки на изтегляне на кабелите и подобни. Никой няма да различи носмални неикономични кабели (с нормални жило и ширмовка).

 

Никой не знае какво е използвано в студиото като техника и как е смесвано. И от кого. Повечето такива са ми набори. Смея да кажа че като бях на половината ми години чувах 2,5 - 3 KHz повече. При тях едва ли е по-различно. Повечето музиканти също са професионалнно глухи, особено в някои стилове.

 

За динамиката - поне четете преди да ръсите глупости. Грамофонна плоча има около 45dB. И задника си да съдерете не може да изкарате повече от 60. Физическо ограничение, просто няма начин. При CD теоретично при 16 бита е 96dB, на практика 90 е безпроблемно за достигане дори и от най-евтините изделия. А и това е предостатъчно. Дори и тихо помещение има 40dB фонов шум, и динамика 80 е достатъчна за максимално 120dB ниво. 

 

High-End е маркетингово понятие и означава изделие от горната граница на ценовия диапазон. Много често цената е подобна на китайските ватове - умножена е по странни коефициенти между 10 и 1000 в зависимост от наглосста на продавача.

High Fidelity (Hi-Fi) си е инжинерно понятие и означава висока вярност.. За достигането и не трябват кой-знае какви измислени параметри. Справки едновремешния стандарт DIN45500.

И стигаме до персоналното за "висока приятност". Тан си е баш "на вкус и цвет товарищей нет"

Един иска главата му да става на тупан от бас, друг иска да му цвъркат пищяли, та дори и керамичи, трети пък иска специфични изкривявания с четни хармоници известни като "лампов звук".

Баво! Изключително съдържателен коментар. Вече се чудя защо толкова години наливам пари в тези "панаирджийски свирки". Ей на и вчера си поръчах едно кабелче на Van Den Hul за около 300лв., ще взема да го откажа. Изобщо що да не си изхвърля всичките "боклуци" и да си купя една китайска МР3-ка за около 10-20 лв. /че и вефа още си го пазя само дето малко нещо е прашасал ама ще го забърша/ и да си се кефя на живота. Кабели, децибели - глупости! Само това в коментара ти за Hi-Fi ми дойде в повече. Особено в частта за лесното постигане.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

бухал, хайде не ми се прави на някакъв разбирач, защото като гледам май нищо не разбираш ! Прочети си отново поста на Филипов и после твоя пост !

 

Вече се чудя защо толкова години наливам пари в тези "панаирджийски свирки". Ей на и вчера си поръчах едно кабелче на Van Den Hul за около 300лв., ще взема да го откажа. Изобщо що да не си изхвърля всичките "боклуци" и да си купя една китайска МР3-ка за около 10-20 лв. /че и вефа още си го пазя само дето малко нещо е прашасал ама ще го забърша/ и да си се кефя на живота. Кабели, децибели - глупости! Само това в коментара ти за Hi-Fi ми дойде в повече. Особено в частта за лесното постигане.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

×
×
  • Добави ново...