Премини към съдържанието
SWASTICA

Моля, помогнете за избора ми на кола! :)

Препоръчан отговор

публикувано (редактирано)

Здравейте! Настъпи момент, в който бих искал да потърся компетентната помощ на хората, разбиращи от коли. 
 
Досега съм имал две коли - първата Ford Escort 1.4 бензин И Hyundai Accent 1.3 бензин/газ. Намирам се в район, който изисква двигателче по - мощна от 1.3 и 1.4... Предполагам нещо от сорта на 1.6 > 2.0 Даже, най - оптимално ми се струва 1.8.
 
Реших да си взимам нова (за мен) кола (втора ръка) и не разполагам с кой знае какви финансови средства, но това е друга тема.
 
Признавам си, че не разбирам много от коли и ще съм благодарен някой от вас да ми даде насока какво точно да си взема, за да не остана с китайската поговорка "Който заспи със сърбящ гъз, се събужда с вмирисан пръст", че казано честно SPIN-ването е само едно.
 
Първо да обясня горе долу какво ми трябва, после ще споделя на какво горе долу съм се спрял и след това идва вашето мнение върху нещата. 
 
Трябва ми лек автомобил, но да не е комби, понеже рядко пътувам с много багаж и не ми е необходимо толкова място. Държа да е с 4/5 врати, защото СДС ми е малко неприятно изживяване. Държа също така да бъде с бензинов двигател, за да може да потърся такава с газова уредба, а причината както винаги е пестенето на парите, които никога не ни стигат. Газта е икономичка, безспорен факт, точно затова и търся кола бензин/газ. Много препоръчителна екстра е да има климатик, защото лятото си е лято, а жегата си е жега. Намирам се в Родопите. Тук в района често има възходи и падове, което веднага ме навява на мисълта, че двигатели като 1.3, 1.4 са слабички, а и чувствам, че колата ми се мъчи (1.3), няма сила, няма тяга... 
 
Стандартен ляв волан. По възможност приятна визия. 
 
Искам да е нещо, чиято поддръжка е леснодостъпна (Знам колко нелепо и грубовата звучи резюмирано това изречение) и на нормални цени, но същевременно по възможност здрава кола. 
 
Наясно съм, че подобнии комбинации са доста малко, а и ценовия диапазон е доста нисък... До към 2500 лв.
 
По принцип гледах VW голфове, но от край време виждам нещо много неприятно в тази кола... Дали самата визия, дали вмешателно мнение на различни хора, но май мисля да я пропусна.
 
Fiat-ите съм чувал, че не са кой знае какво, вярно, имат евтина поддръжка, но съм чувал, че са малко кекави коли... Визирам единствения модел, който ми харесва Brava.
 
В този диапазон се срещат и Audi A4-ки. Безспорно красиви и стабилни коли, но и за тук знам, че поддръжката е майка си и баща си общо взето. BMW-та колкото искаш, но и тук поддръжката е доста скъпичка мисля.
 
Та, колите на които съм се спрял за момента са:
 
Mazda 323 - мисля че е F серията, а не стария модел. http://www.yauto.cz/includes/img/inzerce/Mazda_323f_4.jpg/Просто да се види модела, не е същата кола./
 
Mazda 626
 
Honda Accord
 
Renault Laguna
 
Renault Megane
 
Citroen Xsara 98
 
Mitsubishi мисля че има сполучливи модели /Galant/, пък и четох тук таме, че са доста издръжливи, но не знам поддръжката как им е.
 
Alfa Romeo... Но и за тях съм чувал, че имат скъпа поддръжка по принцип.
 
Много ви благодаря за помощта и мненията предварително! Имайте предвид, че информацията която знам може да е пълна заблуда, така съм чувал, така съм чел. Нямам представа.
Редактирано от SWASTICA (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

публикувано (редактирано)

Колко голяма да е тая кола. Защото Ford Fiesta 16V върви доста и без двигателят да е 1.8. И има 4 вратки. А е мит поддръжката на скъпо BMW, освен ако не купуваш части от официалният вносител на превишени цени. Не знам за Audi, повече на VAG едва ли ще взема нещо.

Редактирано от simtech (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Гледах ги, но честно казано ми идва мъничка тази кола.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ех, точно в Родопите какви неща съм вършил с предната Фиеста 75 коня, 1.25 литра ;). Сегашната е 1.4, 96 коня и смея да твърдя, че има достатъчно тяга за Родопите, най-вече на втора и трета предавка. Виж, на газ нещата са различни така, че може би си прав за по-голям или по-точно за по-мощен мотор. 

 

А сега моето виждане за моделите, които спомена. Всички Мазди са известни с ръждата си, дори и най-новите модели. Не знам колко стара ще е тая Мазда, но при тая луга и сол в Родопите, не ми се мисли колко време ще я караш, преди да се появи сериозна ръжда. За френските и италианските коли мнението е едно - по-далече. Обникновено човек като не разбира от коли, скача на френско, защото явно му звучи по-екзотично и далечно от немските безлични коли. А тия, дето избират италианското, избират не защото търсят нещо надеждно и евтино, а защото италианците правят емоционални коли. За ФИАТ Брава  ще кажа пак. По-надалече и ще си щастлив. Брава много отдавна не се произвежда. След него имаше Stilo  и отново Bravо, преди FIAT  окончателно да разберат, че шансовете им са единствено в ниските класове с 500 и Panda. За спорта отговарят другите фирми в тоя концерн - Алфа Ромео, Ферари, Мазерати, като последната се разширява към по-горните и средни класове, опитвайки се да захапе част от пая на немците в средния клас. Така, че ако ФИАТ смятаха, че Браво  си заслужава производството, щяха да подновят модела. Но те просто отрязаха всички модели над Панда. Включително и Пунто. 

 

А за Хонда мога да кажа само добри неща. Единствена тя от гореизброените си заслужава и отчасти Мазда, ако пренебрегнеш ръждата. Голф за 2500 не е Голф, защото тая кола държи необосновано висока цена. Особено пък пшри ограничен бюджет, по-далече от нея. Освен ако не смяташ, че части много по моргите. Обаче не е съвсем така, защото гледам как колегата с четворка Голф се затруднява много при намирането на части. Примерно така и не можа да намери калник. На другия край на България търси и докато се обади, калника бе продаден. Освен това имаше проблеми и със стандартизацията на частите. Имаше случай с китайски части, които просто не пасваха на голфа ( разпробити отвори за болтовее на различни места).  Така, че за тия пари Тойота, Хонда, Мазда ( тая 323F  я гони ръждата отвсякъде). Може би и някой Фокус 1, тук доста хора от форума имаха подобни коли за подобни пари и мисля останаха доволни. 

 

Това е моето скромно мнение. Преди време взехме една Астра на брат ми за 2700 лева и честно казано, за тия пари трудно ще се намери нещо, под което да не лежиш през месец. Така, че и Астра е вариант, тъй като и частите не са чак толкова скъпи, а цените на по-запазени модели са и по-ниски от аналогични Голфове. 

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Голф за 2500 не е Голф, защото тая кола държи необосновано висока цена.

...2700 лева и честно казано, за тия пари трудно ще се намери нещо, под което да не лежиш през месец.

За първата част с необосновано високата цена: +1.

За втората част с 2700лв като малко пари не съм съгласен. Стара кола за под 1000лв бяха й правени много малко ремонти, не се е чупила. За 5 години да са дадени общо 500лв за ремонти, от които всъщност най-голямо перо беше накладки и съединител, който свърши.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За първата част с необосновано високата цена: +1.

За втората част с 2700лв като малко пари не съм съгласен. Стара кола за под 1000лв бяха й правени много малко ремонти, не се е чупила. За 5 години да са дадени общо 500лв за ремонти, от които всъщност най-голямо перо беше накладки и съединител, който свърши.

Може, но и ние не ядем доматите с колците. 2700 лева за тая Астра в моя край са много пари. Подобни коли около София и на други места в България вървяха по 2000 лева. Тук цените бяха и може би още са, с поне 1000 лева отгоре за подобни автомобили. Но брат ми не искаше да се разкарва до друг град, защото знаеш какви проблеми и рискове има. Затова и избирахме тук кола. Да, върви си Астрата, но имаше доста проблеми, особено зимата и особено като попадна на некадърен майстор, който незнайно как му налял само около литър антифриз в резервоара. Предполагам е бил затворен големия кръг и само толкова е успял да налее. После големи проблеми зимата. Като включа и изтощен акумулатор, неработеща добре газова уредба, която и да работи, гори 15 на сто газ и куп други по-дребни проблеми, то на практика тая кола излезе още толкова отгоре за 2 години. И най-лошото е, че някои от тия проблеми доведоха до престой на колата и то точно, когато му трябваше да носи стока с нея. Наложи се аз да ходя с моята, нищо че е малка калинка. Гледам мои познати с подобни коли, как не могат да разчитат на тях. Особено тоя с Голфа има 50% престой пред блока годишно. То не бяха дебитомери, не бяха чудесии. А го взе за 8000 някъде преди 5-6 години :) И това бе евтино за Голф, защото тогава четворките вървяха от 10 000 нагоре. Та затова ти казвам, че Голфа е надценена кола и за същите пари може да се вземе Астра, Фокус или нещо японско, което ще е в много по-добро техническо състояние. Не мога да се стърпя и ще цитирам една статия от АБ, макар че там става въпрос за много по-нови коли. Само заключението:

 

Серийния победител Голф се класира на последно място: възможно ли е това? Да, защото при оценяването на употребяван автомобил е важно не само поведението на пътя, с което впечатлява Голф 6. Но Фолксваген не се представя добре особено във вътрешната статистика на АБ - пощенската кутия за оплаквания. Жалбите от Форд и Опел са нищожно малко ( 10 за Фокус, 43 за Астра, 594 за Голф). Тези модели се представят много по-добре и пред TUV( Focus 8-ми, Astra 25-та, Голф 38-ми). А Опел предлага и най-голям багажник. Заради по-високата загуба на стойност, Астра и Фокус са по-изгодни от сравним, Голф. 

 

 

Особено впечатляващо за мен е разликата в оплакванията, които на практика, ако се сравнят продажбите на тия автомобили в Германия, при Фокус са 11 пъти по-малко. Тоест, от 100 оплаквания 92 са за Голф и 8 за Фокус. откъдето и да го погледна, това е потресаваща разлика за най-надценената кола на старо. Затова винаги съм се чудил на тия, които си купуват Голф. Не заради друго, а защото цените на старо са доста високи спрямо аналогичен модел на конкуренцията.  И ако тая статия се отнася за почти нови автомобили на по 90-100 000 км, то и при старите не е по-различно. Фокус е не само по-евтин от един Голф  в подобно техническо състояние, но и по-надежден от един Голф със сравнима цена. 

 

Между другото, ако човек е свикнал да има заместител на колата, не е проблем да кара и такава за 1000 лева. Но човек като мен, дето не би отишъл на работа без кола и би си взел отпуск за него ден, няма как да стане. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре де, някои колеги искат да си продават колите без прехвърляне? От каква гледна точка? Плюсове, минуси?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами едно Фиат Сеиченто 0.9 на верига със поцинковано купе е супер малка кола. Части евтини.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Ами след години като ти дойде писмо за 700 лева дължими данъци, ето ти "ползата". Аз в момента сигурно дължа някъде там, щото си продадох старата ламарина без прехвърляне. И въпреки, че бе спряна от движение, след 3 години парламнента си прие тайно законче, което ме задължи да плащам данъци със задна дата. Естествено, аз разбрах за това чак след 5 години и ето ти данъци за 7-8 години. Бракувах я с връзки, не я отписах и вече 12-13 години данъци не съм и плащал. И сега като отида да ги платя наведнъж и като няма давност, егати далаверата. Аз ще платя повече данъци за тая кола, отколкото съм дал за нея през живота и. Купих я за 300, най-скъпите части за нея бяха едно гърне за 60 лева, 3 колекторни тръби за 20 и 2 гуми за 100 лева. Всичко друго струваше стотинки, най-много съм стигал до 5 лева за ангренажно колело. И като събера парите се получава, че дължа повече данъци, отколкото съм дал за поддръжка и покупка на тая кола. Ей затова и не се прехвърля - да е на кяр тоя, дето я кара. 

 

Честно, не разбрах въпроса ти. Би трябвало да бъде обратно - всеки да иска да продаде колата си с прехвърляне, а не да се води на негово име вовеки веков. Ама сигурно си има далавера, щом това искат колегите ти. 

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Би трябвало да бъде обратно - всеки да иска да продаде колата си с прехвърляне, а не да се води на негово име вовеки веков. Ама сигурно си има далавера, щом това искат колегите ти.

Има далавера, но не особено умна - ако имат да плащат със задна дата 400-500лв за данъци. Иначе - не. И това им се връща тъпкано, защото после не могат да я отпишат, фишовете идат на техният адрес и каквото стане с колата, дърпат тях. Редактирано от simtech (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ми не знам, тук таме звъня да питам и чат пат казват "ама без прехвърляне" и те така... Че по същата логика, ако я обяви за открадната, спокойно може да си я вземе обратно?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Ми не знам, тук таме звъня да питам и чат пат казват "ама без прехвърляне" и те така... Че по същата логика, ако я обяви за открадната, спокойно може да си я вземе обратно?

Точно така. Спокойно може да не ти даде единият от ключовете или с дубликат да отиде до вас, да я запали и да си я вземе обратно. Поне генерално пълномощно е хубаво да се направи. И все пак, няма ли прехвърляне - все едно караш кола на заем. Именно поради големите данъци на колите над 2000кубика много често ги продават без прехвърляне, защото имат да се плащат 400-500лв данъци.

Виждам те, че искаш кола под 100 коня, щом посочваш двигател под 2000 кубика, дори 1.8. 1.8 не очаквай да носи добре голямо купе по баирите, ще трябва да избереш нещо, което е малко по-компактно. Сигурно съображенията са ти по-големият данък. Напълно те разбирам.

Има едно умрело Деу Ланос дето ги хвалят. 86 коня бензин, двигателя не помня колко беше. Мисля, че беше с Опелски мотор. Виж ги и тях. Аз лично такова не съм карал и нямам впечатления. По-добре някой, който го кара да ти каже, да не те излъжа. Както аз се подлъгах да си купя VW и още страдам от глупостта си.

Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А ако има неплатени данъци, би следвало да няма и минат ГТП, защото без платен данък, няма как да минеш?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А ако има неплатени данъци, би следвало да няма и минат ГТП...

Оф, много си наивен. Има възможности. ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма много общо с темата, ама като се спомена Ланос, преди години имаше една такава в мобиле.бг. Всичко ОК, външен вид, газова уредба, цена...обаче на място какво стана. Колата не може да запали и трябва да се оправя. А познай как се оправя тая газова уредба. Като гледам брат ми как я оправи по сервизите...2 години не пада под 15 на сто зимата, ако изобщо успее да включи газовата, щото не може да загрее мотора и кара едно към едно бензин/газ. Голяма да лавера е тая газова, няма що. Ама нали я даваха с колата, ние не се натискахме...обаче кофтито е, че тая кола бе служебна, карана доста на газ, а това означава доста сдухан мотор. То поне газовата да работи, но хората искат майка си и баща си за подмяна на нещо си, само дето не е сигурно, дали проблемът е от там. И така 2 години сипва и колкото изгори. То като караш по 20 километра на ден, няма как и да засечеш реален разход като пълниш по 20 лева.  Та щях да си кажа мнението за газовите уредби и реалната им употреба още в началото, ама карай, да не скършвам хатъра на никой, че ей сега ще излязат петима с газови уредби, дето горят по 5 лева на 100 км. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Ми не знам, тук таме звъня да питам и чат пат казват "ама без прехвърляне" и те така... Че по същата логика, ако я обяви за открадната, спокойно може да си я вземе обратно?

Имат проблем със документите на колата. Обикновено се води колата на чуждо име, на починал, или инвалид. Продавача кара продаваната кола със пълномощно и за това няма как да продаде колата със прехвърляне. Все по-често се случва и колата да е под запор от съдия изпълнител. Колкото и да ти харесват, стой на далече от такива коли. Прехвърляш и спиш спокойно. ;)

Редактирано от nikolela (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

...ама карай, да не скършвам хатъра на никой, че ей сега ще излязат петима с газови уредби, дето горят по 5 лева на 100 км.

Зимата трябва да мина 6-7км докато включи АГУ-то. Чака да загрее антифриза на определени градуси. И не харчи 5лв на 100. По-скоро 10 литра газ на 100км. Което сваля разхода с 4лв за определена дистанция, която често изминавам.

Всичко това ако си говорим за Газов Инжекцион, какъвто имам аз. Обикновената газова може и да палиш на газ. По-лесно се регулира. И не знам твоят познат каква газова е имал и какво са му искали за смяна, в газовата има изпарител, бутилка, компютър и маркучи. Ако е инжекцион, обикновената газова има 1 копче, бутилка и изпарител. Не виждам кое е това, което ще иска толкова много пари.

Имат проблем със документите на колата. Обикновено се води колата на чуждо име, на починал, или инвалид. Продавача кара продаваната кола със пълномощно и за това няма как да продаде колата със прехвърляне. Все по-често се случва и колата да е под запор от съдия изпълнител. Колкото и да ти харесват, стой на далече от такива коли. Прехвърляш и спиш спокойно. ;)

И това го има. Ако е на инвалид, има бонус - няма данъци. Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре де, някои колеги искат да си продават колите без прехвърляне? От каква гледна точка? Плюсове, минуси?

Какви ти плюсове?! Прехвърлянето струва 87 лв - толкова плати човекът, който купи моя Фокус - за договора и нотариуса. Ако колата не напусне областта, не се налага и смяна на номера, т.е. спестяват се пари и от това. Но няма проблем и да не смениш номера и ако е в друга област, само дето ще се затрудни плащането на данъка - можеш да го платиш и с превод, но оставаш без бележката, а тя е нужна за ГТП. 

Издаването на добавък от застрахователя за промяната на титуляра е безплатно. 

Може и да има някаква тънка сметка, но я всеки да си знае собствеността!

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре де, някои колеги искат да си продават колите без прехвърляне? От каква гледна точка? Плюсове, минуси?

Реално, няма плюсове! Предната ми кола я карах с пълномощно, защото я купих от човек който също я караше със пълномощно. Колата беше на инвалид с идеята, че ще издиря собственика и ще си оправя документите. След справка в кат и полицията отидох в друг град на улица и номер. На адреса открих съборена къща със силно тревясал от бурени двор. Попитах комшиите и ми отговориха, че нямат никакви координати на къде са се изселили. Какво пък, не плащам данъци, глобите от снимки на камерите не идват у дома, прегледа го прекарвах по друг начин. Веднъж ме спря катаджия за проверка. Оказа се, че съм закъснял да мина колата на преглед и я спря от движение. После разбрах, че само собственика на колата може да я пусне. Ами сега? :mad:  След проучване, как да си реша проблема, се оказа, че в крайна сметка ми е по изгодно да се отърва от колата и да си взема друга. Другата кола е вече на мое име и спя спокойно, а старата кола, нямаше как да се продаде и пусне в движение - можеше, но разходите не си заслужаваха, разпродаде се на части.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

....................  Та щях да си кажа мнението за газовите уредби и реалната им употреба още в началото, ама карай, да не скършвам хатъра на никой, че ей сега ще излязат петима с газови уредби, дето горят по 5 лева на 100 км. 

Просто ме провокира за отговор , ако и да не е точно по темата.

Ако газовата уредба е монтирана и настроена от хора, които знаят какво правят, то тогава резултатите наистина са повече от прилични. Лично, на моята предишна кола, газов инжекцион , пътуване до Гърция и обратно, 4 човека + багаж, разход 7л/ 100 км - газ, по колонка ! Автомобилът е 138 к.с. , 2000 куб.см. Всеки може да си направи сметката колко лева дава за 100 км преход. Само градско каране, през зимата, никога не е надхвърляла 11 / 100 . По принцип кракът ми е доста "тежък" и посочените резултати не са постигнати с 50 км/ч .........

И непременно държа да отбележа, в никакъв случай, ама наистина в никакъв не искам да опонирам на форумния Форд гуру :no-no:

Редактирано от kokomil (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не съм казал нещо по-различно. Аз също не искам да скършвам хатъра на никой, както писах в предния си пост. Личния ми опит показва съвсем друго. Не познавам човек с газова, който да не е имал проблеми и то дълго време. И преди съм давал пример с друг мой приятел, който няколко години караше Кордобата си с разход на газ около 12 на сто. От време навреме ходеше на майстори и нищо. Чак най-накрая попадна на майстор, който му оправи разхода. Обаче човека няколко години така и смяташе това за нормално. А за брат ми казах. Две години кара тая Астра, ходи по майстори и никой нищо не може да направи. Има някаква вероятност да се оправи със смяна на някакъв блок ( не разбирам изобщо от газови, щото са ми противни и като име даже), за който му искат над 100 лева. Тойк ако имаше да даде 100 лева, нямаше да купи тая кочина за 2700. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Темата не е за това, но да вметна само. 

10+ години карах на газ. Никога, ама никога не съм имал абсолютно никакви проблеми с газта. Астрата я кара баща ми все още (никога нищо не е сменявано и си върви прилично), а Полото го продадох на колега. Астрата с обикновена газ, Полото ми беше с газов инжекцион. По-доволен не съм бил от разход и вървеж, докато ги карах тези коли. 

После вече взех Фокуса, който сега се продава, но той си е на бензин и за него няма смисъл да пиша. 

 

До автора на темата: не може да изброиш 10 автомобила, които са коренно различни и да искаш съвет. Поне сведи избора си до 2-3, за да може някой да ти каже няколко думи. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе то и аз не съм имал никога проблеми с Фордовете 10 години, ама виждаш какво е отношението на други, които или са имали или си мислят, че другите имат. В крайна сметка пиша в тая тема не за да си измислям,  а за да споделя моя опит. При положение, че моят опит показва друго, най-малкото съм длъжен да го напиша. Щото тук става въпрос за кочина, каквато и аз купих. Газовата бе по неволя, но казах на брат ми да я взема, пък после ако иска да я продава. Само че той тръгна да кара на газ с тая развалена на практика газова уредба и ето ти резултата. Да не говорим, че зимата кара 6-7 километра до работа, после се мята на буса. А за тия 6-7 километра газовата трудно включва при студен мотор.  А пък ако смятате, че пусналия темата ще попадне на автомобил с отлична газова уредба, добре. Ама не е ли по-добре да си пуснете фиша и да чакате резултата?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Прехвърлянето струва 87 лв - толкова плати човекът, който купи моя Фокус - за договора и нотариуса. Ако колата не напусне областта, не се налага и смяна на номера, т.е. спестяват се пари и от това.

Прехвърлянето, в Пловдив, ми струваше 83 лв - за договора и нотариуса. Смяната на номерата и талона в КАТ Петрич ми струваше 52 лв, от които 18 лв(???) такса за банката(ЦКБ). Така и не можаха да ми кажат каква е тая такса и защо е в такъв размер. То, служителката в банката не е виновна де.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
 

 

ЗMazda 323 - мисля че е F серията, а не стария модел. http://www.yauto.cz/...azda_323f_4.jpg/Просто да се види модела, не е същата кола./ - тази Мазда най-често е 1,5 и около 90 коня. Това е защото в БГ сме икономични  :) Ниска за планина  :)
 
Mazda 626 - голяма и ниска 
 
Honda Accord - за тази цена няма да е много Акорд-ирана, голяма и ниска е
 
Renault Laguna - голяма и ниска, с 1,8 мотор е мъртвец по баирите.
 
Renault Megane - Ако е запазен екземпляр след 98 може. Има 1.6 16V, не купувай старият мотор, който е  1.6 8V. Двулитровите стават.
 
Citroen Xsara 98 - 1.4, 75 коня е мъртвец. 1.6 16V - по-става.
 
Mitsubishi мисля че има сполучливи модели /Galant/, пък и четох тук таме, че са доста издръжливи, но не знам поддръжката как им е. - и аз не знам  :)
 
Alfa Romeo... Но и за тях съм чувал, че имат скъпа поддръжка по принцип. Забрави.....
 

Форд Фокус и  Опел Астра след 98 година са решения за мен. Форда  - 1.6 16V. Astra-та 1.6 16V, може и 1.8 16V - не умира лесно :)

Редактирано от dr.dechev (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.