Премини към съдържанието
StoqnS

Да споделим опит.Моят автомобил - с факти и фактури!

    Препоръчан отговор


    Здравейте.

     

    От доста време ми се върти в главата идеята да се отвори тема, където всеки човек да може да сподели собствен опит с факти, фактури и цени за поддръжка на автомобила или автомобилите, който е имал през годините.Надявам се да има хора, които честно да споделят свой личен опит и така да улеснят и помогнат при вземането на решения на други потребители, ориентирани към покупката на нов или употребяван автомобил.

     

    Като човек, започващ темата ще споделя моят опит(5 годишен) с покупката на автомобил на старо на 5,5 години - Волво В50 2,4 бензин.

     

    Ще карам поред от купчинката с фактури, през първоначалната инспекция на автомобила от самия дилър(тук официалните дилъри почти винаги са няколко), сменените от тях части преди продажбата, първоначално обявената от тях цена, от която се вижда на една от фактурите ми направиха 800 кинта отстъпка, гаранцията, която даваха, последващото обслужване, смяна на части и т.н. и т.н.

    След като автомобила стана 10 годишен, сиреч таралясник по моите критерии, преустанових поддръжката му при официален дилър и започнах да го поддържам в кварталните сервизи.Разбира се правих и грешки през годините, като го поддържах за по-дребни неща при доверен майстор, така да се каже, но след една негова интервенция реших да преустановя отношенията си с него.За съжаление фактури от този доверен майстор нямам, както и за козметиката, която съм купувал, но най-чинно съм си записвал в "тефтера" всеки един допълнителен разход правен по автомобила с изключение на бензина, за който ще дам приблизителен разход за тези над 5 години и повече от 82 000 навъртяни км.

     

    Но стига приказки - нека фактурите и фактите говорят.

     

    post-254770-0-18445200-1434901052_thumb.

    post-254770-0-70335500-1434901053_thumb.

    post-254770-0-13876700-1434901055_thumb.

    post-254770-0-22310100-1434901056_thumb.

    post-254770-0-55877500-1434901057_thumb.

    post-254770-0-69130800-1434901058_thumb.

    post-254770-0-75788600-1434901059_thumb.

    post-254770-0-76853300-1434901060_thumb.

    post-254770-0-82467300-1434901061_thumb.

    post-254770-0-30676400-1434901063_thumb.

    post-254770-0-84577000-1434901077_thumb.

    post-254770-0-68768000-1434901078_thumb.

    post-254770-0-78093200-1434901079_thumb.

    post-254770-0-14496500-1434901081_thumb.

    post-254770-0-30664200-1434901082_thumb.

    post-254770-0-33224700-1434901083_thumb.

    post-254770-0-55836400-1434901084_thumb.

    post-254770-0-70639200-1434901085_thumb.

    post-254770-0-75973200-1434901086_thumb.

    post-254770-0-94245700-1434901087_thumb.

    post-254770-0-26399100-1434901134_thumb.

    post-254770-0-48187900-1434901135_thumb.

    post-254770-0-63297800-1434901136_thumb.

    post-254770-0-79428300-1434901137_thumb.

    post-254770-0-89096200-1434901138_thumb.

    post-254770-0-97769700-1434901139_thumb.

    post-254770-0-38785900-1434901141_thumb.

    post-254770-0-55381300-1434901142_thumb.

    post-254770-0-67089100-1434901143_thumb.

    post-254770-0-82263500-1434901144_thumb.

     

    следва продължение....

     

    post-254770-0-50554700-1434901222_thumb.

    post-254770-0-52008300-1434901223_thumb.

    post-254770-0-65921800-1434901224_thumb.

    post-254770-0-81961900-1434901225_thumb.

    post-254770-0-77773700-1434901226_thumb.

    post-254770-0-92634300-1434901227_thumb.

    post-254770-0-02569300-1434901229_thumb.

    post-254770-0-16984300-1434901230_thumb.

    post-254770-0-46707500-1434901231_thumb.

    post-254770-0-80120600-1434901232_thumb.

    post-254770-0-61072000-1434901331_thumb.

    post-254770-0-66356200-1434901332_thumb.

    post-254770-0-21581700-1434901334_thumb.

    post-254770-0-31441100-1434901335_thumb.

    post-254770-0-50381200-1434901336_thumb.

    post-254770-0-65566400-1434901337_thumb.

    post-254770-0-80625600-1434901338_thumb.

    post-254770-0-96608400-1434901339_thumb.

    post-254770-0-89517400-1434901340_thumb.

    post-254770-0-96022000-1434901341_thumb.

    post-254770-0-12439700-1434901423_thumb.

    post-254770-0-24540100-1434901424_thumb.

    post-254770-0-20245100-1434901425_thumb.

    post-254770-0-01639400-1434901426_thumb.

    post-254770-0-48587800-1434901427_thumb.

    post-254770-0-42828600-1434901428_thumb.

    post-254770-0-46641300-1434901429_thumb.

    post-254770-0-82365900-1434901430_thumb.

    post-254770-0-63402600-1434901431_thumb.

    post-254770-0-08264600-1434901433_thumb.

    post-254770-0-80289900-1434901507_thumb.

    post-254770-0-56825700-1434901508_thumb.

    post-254770-0-54726700-1434901509_thumb.

    post-254770-0-50913800-1434901510_thumb.

    post-254770-0-48988600-1434901511_thumb.

    post-254770-0-44655500-1434901512_thumb.

    post-254770-0-51072800-1434901513_thumb.

    post-254770-0-72479800-1434901514_thumb.

    post-254770-0-79865000-1434901515_thumb.

    post-254770-0-99563800-1434901516_thumb.

     

    За съжаление се наложи да намаля размера на снимките, за да се сместя в лимита за прикачване на дайлове.

     

    По-късно през деня или утре ще добавя разходите за козметика, както и плащанията при майстора.

    За бензин: грубо съм заредил около 8,5 тона за тези над 82 000 км, при средна цена за литър която съм плащал през годините 1,20 за литър(зареждал съм и за 70 цента, както и за 1,50).

     

    пп: към досегашните разходи с фактури ще добавя и тези, за които нямам(не пазя или не ми е давана такава), но най-чинно съм си записвал всичко за тези 5 години.

     

    Та ето ги и тях:

     

    - за козметика, почистващи препарати и аксесоари, като стелки, Джи Пи Ес, помпа съм дал общо 335

    - за ремонти при майстор, смяна и баланс на гуми, части(сменени 2 биалети отпред, 2 носачи отпред, 1 бр.лагер-главина, накладки - предни и задни, стъргане на спирачни дискове) джанти и други подобни 1655

     

    За съжаление съм си затрил фактурите за застраховката за 2014-а(но пък има новата полица за 2015, която току що влезе в сила и я слагам нея в сметката за 2014-а, макар и тя да е най-висока досега, защото вдигнаха една ставка за провинцията с 3,5%), както и годишния данък за колата за същата година, но сумата беше от порядъка на 318-325.

    Та да обобщя всички разходи:

     

    Автомобил на старо (5,5 години)                                                                                                                                                                                                                                                                                 18 342,19

    Застраховка                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     2 402,99

    Годишен данък                                                                                                                                                                                                                                                                                                                1 527,45

    Фактури за ремонти, части, зимни гуми, обслужване и други от Волво(официален сервиз)                                                                                                                                                                                    7 029,32

    Всесезонни гуми, баланс и поставяне                                                                                                                                                                                                                                                                              665,00

    Фактури за ремонти и обслужване от други сервизи                                                                                                                                                                                                                                                    2 617,30

    Ремонти и обслужване при доверен майстор и други                                                                                                                                                                                                                                                  1 655,00

     

    Разходи за козметика, аксесоари и други подобни                                                                                                                                                                                                                                                       335,00 

     

    Бензин по приблизителни изчисления - 8 500 литра при средна цена 1,20/литър                                                                                                                                                                                                  10 200,00

     

                                                                                                                                                                                                                                                                                                      ОБЩО:              44 774,25

     

     

    Глоби и фишове не съм имал с този автомобил, както и никакви инциденти( да пази Господ), а и лично аз не намирам за логично да се включват в сметката.Друго, което не съм включил към сметката, т.к. него така или иначе го плащам, независимо дали имам кола или съм пеша, това е годишната такса за шоф. книжка.Всичко останало, както виждате съм включил в крайната цена.

     

    Имаше коментари в темата, че всичко е според зависи.Да, така е.Най-вероятно щях да съм дал доста по-малко пари, особено по ходовата част, ако не бяха ужасните "пътища" в провинцията и най-вече града, където живея(повярвайте - много по-лоши са от българските и го пиша от опит на двете места), но това в крайна сметка е относително, а целта на темата е не да се вклюва великата дума "АКО", a просто да се покаже кой, колко пари изхарчва по автомобила си за даден период - 1, 3, 5, 10 или повече години.

     

     

    Чисто информативно, цената на моят автомобил като нов е била  приблизително 41-42 000 с всички допълнителни дреболии(екстри) и такси.

     

    Силно се надявам и други хора да се включат в темата с факти и фактури....                                                                                                                              

    Редактирано от StoqnS (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ами...най лесно е тук.

     

    2015-06-21_181438.jpg

     

    2015-06-21_181630.jpg

     

    И да сравня средно за модела:

     

    2015-06-21_181757.jpg

     

    И разходите заедно с покупната цена:

     

     

    2015-06-21_182755.jpg

     

    Общо взето спадам към по-умерените шофьори.

     

    Иначе чак да пазя фактури...ами те са стотици за какво ли не. Ако нещо ми трябва, просто си го записвам в тоя сайт и повече не го търся. 

    Редактирано от bildera_ (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Това не може да е база за сравнение, защото не се знае като купуваш автомобила какво му е сменяно, как е поддържан и съответно какво може да му се повреди. Освен това зависи и какъв шофьор си както и по какъв път караш този автомобил и как го караш. Има доста неизвестни в цялата тази работа. 

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Канадските майстори колко гепят за работата, че нещо не вдявам фактурите?

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Е, и?

    Хвалиш ли се или се оплакваш?

    Всяка машина си иска грижи, коя повече, коя по-малко.

     

    А за твоята статистика- от 2 години карам форд фокус (мк1, 1,6v), и за обслужване съм дала около 400лв- смяна на ремъци, филтри, свещи- задължителни след покупката; за гуми и джанти- 400лв, за ремонти- 20лв (!)- да, за 1 термостат... И много и се кефя на колицата :super:


    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Е съжалявам ама аз фактури не пазя.

    Горе долу положението при старото ми X5 беше следното.

    75 000 usd магазиниска цена като ново.

    3500 усд застраховка , два пъти ползвана като всеки път се плаща и по 1% от застрахователната стойност или 2х750 усд

    през 8 000км средно по 350 усд сервизно обслужване.

    на 35 000 смяна накладки.  800 долара

    на 40 000 смяна на гуми RFT 4Х650 усд

    и така през тези километри всичко се повтаряше.

    На първата година изминах 65 000 км.

    Втората година пак застраховки, 3 100 усд

    Гуми и накладки на около 80 000 хил

     6 000 лева (програматор за тунинг и 300 euro файл) за да го чипосам

    кога стана на 1 година и 8 месеца го размазах беше на 103 000 км

    Застраховката го плати 52 000 усд като тоталка

    За части пари не са давани, беше гаранционно. На 45 000 изпищя някакъв тампон на скоростната кутия и на 85 000 някакъв модул изгоря за auto hold.

    На 96 000 ми смениха цялото предно окачване също гаранционно. В R.D. бих всички рекорди за най често сервизно обслужване заради изминати километри в сервиза на BMW.

    Както и да ги смятам 100-те хилияди километра де изминах  за 1.8 години без да слагам горивото за това 10/100 дизел ми се вързват всеки изминал километър на 50 цента.

    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    А фишовете и актовете и квитанциите за паркиране, да ги снимаме ли?

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Канадските майстори колко гепят за работата, че нещо не вдявам фактурите?

    Официалният дилър е 129 долара на час, като почти винаги цената за труд там ми е най-големия във фактурата.При другите сервизи е между 69 и 89/час.

    Е, и?

    Хвалиш ли се или се оплакваш?

    Всяка машина си иска грижи, коя повече, коя по-малко.

     

    А за твоята статистика- от 2 години карам форд фокус (мк1, 1,6v), и за обслужване съм дала около 400лв- смяна на ремъци, филтри, свещи- задължителни след покупката; за гуми и джанти- 400лв, за ремонти- 20лв (!)- да, за 1 термостат... И много и се кефя на колицата :super:

    Нито едното, нито другото!Показвам колко съм дал в период от 5 години за моят автомобил!

    Това не може да е база за сравнение, защото не се знае като купуваш автомобила какво му е сменяно, как е поддържан и съответно какво може да му се повреди. Освен това зависи и какъв шофьор си както и по какъв път караш този автомобил и как го караш. Има доста неизвестни в цялата тази работа. 

    Целта е да се покаже, колко е струвал автомобила на собственика за периода, през който е бил негов!

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Дори двама с лади на еднакви години няма да са на едно мнение за ладите. Единия ще я прави всеки ден, а другият само ще я кара. Всичко си зависи от собственика. :) Познавам хора, танк да му дам в ръцете и него ще повреди. ;)

    Редактирано от nikolela (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Аз такива отчети не си водя! Записвам си само кое кога е сменяно като пробег, за да знам кога пак да го подменя или при евентуален проблем с колата да знам каква може да е по-вероятната причина! Записвам си разходите само за ремонтите, а за обслужванията, подмяна на гуми и тнт не просто така по лична преценка.
    До автора на темата, ако можеш оправи си поста, тези снимки да са в спойлер ще бъде подредено и по-стегнато.

    Редактирано от ivan93bg (преглед на промените)
    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ей ся се връщам от сервиза, оправяха някакви вдлъбнатини от градушка явно. Не ми взеха и лев, ама 4 дена бях без кола. Смъквали акумулатора, нулирали компютъра, та се налагаше ръчно да си оправям автоматичното вдигане на стъклата. Добре, че в упътването предупреждават за тия неща, та да не се тормозя допълнително и да не ходя пак в сервиза. Ей това му е хубавото на застраховките. Лошото е, че давам много, ама много повече от ремонтите, които правя. Това ми е първи ремонт на тая кола за 4 години и то не по моя вина, а явно по вина на оня, горе. Пък може и да е комшията отгоре, не знам, все тая. Не ми дадоха фактура и няма как да снимам фактура за 0 лева. 

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ей ся се връщам от сервиза, оправяха някакви вдлъбнатини от градушка явно. Не ми взеха и лев, ама 4 дена бях без кола. Смъквали акумулатора, нулирали компютъра, та се налагаше ръчно да си оправям автоматичното вдигане на стъклата. Добре, че в упътването предупреждават за тия неща, та да не се тормозя допълнително и да не ходя пак в сервиза. Ей това му е хубавото на застраховките. Лошото е, че давам много, ама много повече от ремонтите, които правя. Това ми е първи ремонт на тая кола за 4 години и то не по моя вина, а явно по вина на оня, горе. Пък може и да е комшията отгоре, не знам, все тая. Не ми дадоха фактура и няма как да снимам фактура за 0 лева. 

    Можеш да споменеш каква е цената на автомобила, колко до момента си дал за застраховката му, колко приблизително си платил за гориво, колко си платил за годишен данък, колко си платил за други разходи по него.

    Например:

     

    Купил си го за 15 000, за застраховка до момента си дал през годините 4 000, обслужване в официален дилър 2 000, годишен данък 500, гориво 4 000.Накрая просто теглиш калема ;) Толкова ли е сложно?

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Можеш да споменеш каква е цената на автомобила, колко до момента си дал за застраховката му, колко приблизително си платил за гориво, колко си платил за годишен данък, колко си платил за други разходи по него.

    Например:

     

    Купил си го за 15 000, за застраховка до момента си дал през годините 4 000, обслужване в официален дилър 2 000, годишен данък 500, гориво 4 000.Накрая просто теглиш калема ;) Толкова ли е сложно?

    Ами нали виждаш графиките. 74% от разходите са за покупна цена, 25% останали разходи за застраховки, горива и така нататък. Ако вземеш на изплащане, ще трябва да сложиш и лихвата. Но всичко това се смята чак накрая. Няма как да сложиш лихвата в сметките, след като не са платени тия пари и след като докато се изплатят всички, ще се вдигнат и другите разходи. Мога ти дам крайните сметки за предната ми кола. За жалост почнах да засичам нещата след близо година, защото тогава открих тоя сайт:

     

    2015-06-22_201039.jpg

     

    Колата струваше 16800+20% лихва, значи малко над 20 000 лева. Около 11 000 лева са разходите. Значи общо над 30 000 лева за 5 години, може би 35 000 ако сложим и първата година. 22 стотинки на километър разходи, без покупна цена. Ако съм пропуснал нещо, сложи го 25 стотинки на километър. Да не забравяме, че трябва да махнем осттъчната стойност, за която продадох колата. Аз я продадох на роднини и затова им взех 1000 лева по-малко. Тогава разходите стават около 30 000 лева за 64 000 км. Или малко под 50 стотинки на километър. 

    Редактирано от bildera_ (преглед на промените)
    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ето, това вече е друго нещо.Добре е, че при твоят пример има и оскъпяване, за да се покаже нагледно и този вариант.В примера на БМВ Манияк пък човек може да види и на каква сума евентуално може да разчита от застрахователя при евентуален инцидент, където автомобила е за скрап.

    Три различни автомобила, три различни примера дотук.Дано още хора се престрашат и да се включат с факти и фактури :rolleyes:

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ето, това вече е друго нещо.Добре е, че при твоят пример има и оскъпяване, за да се покаже нагледно и този вариант.В примера на БМВ Манияк пък човек може да види и на каква сума евентуално може да разчита от застрахователя при евентуален инцидент, където автомобила е за скрап.

    Три различни автомобила, три различни примера дотук.Дано още хора се престрашат и да се включат с факти и фактури :rolleyes:

    Тя не беше за скраб ако трябва да сме точни. Работата беше на кантар да го правят или да го плащат. От официалния дилър му дадоха цена на застрахователя за ремонт която беше над сумата която ми изплати. А те си я взеха да си я оправят или да си я продават на търг и да си избият до някъде загубата. Но колата определено не беше тоталка. Просто ми предложиха дали съм доволен на тая цена като се има предвид че вече и е над 100 хи. км. и е почти на две години и вън от гаранция. Но определено аз тогава за тия пари можех да си купя X5 на две години и с по малък километраж, което ще рече гаранционна. Просто на новите коли много бързо им пада цената и от там идва основната загуба.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Тя не беше за скраб ако трябва да сме точни. Работата беше на кантар да го правят или да го плащат. От официалния дилър му дадоха цена на застрахователя за ремонт която беше над сумата която ми изплати. А те си я взеха да си я оправят или да си я продават на търг и да си избият до някъде загубата. Но колата определено не беше тоталка. Просто ми предложиха дали съм доволен на тая цена като се има предвид че вече и е над 100 хи. км. и е почти на две години и вън от гаранция. Но определено аз тогава за тия пари можех да си купя X5 на две години и с по малък километраж, което ще рече гаранционна. Просто на новите коли много бързо им пада цената и от там идва основната загуба.

    Надявам се темата да не се измества в спор за нов или стар автомобил!

    Целта е да е информативна и да дава представа, какво може да се очаква при покупката на автомобил на различна възраст.Така всеки за себе си ще може да избере най-доброто за свойте нужди.Гаранция, обезценяване, икономия, цена за разходи и ремонти, различни класове автомобили, остатъчна стойност при продажба и т.н. и т.н.Всичко това би било полезно на човек, който търси да купи и се колебае между различни автомобили.

    Силно се надявам, че няма да си останем само тримата със споделен опит :huh:

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ами то това малко или много е лична информация и едва ли много хора биха искали да споделят. Лично аз съм си патил от подобни споделяния в друг форум, където дадох мнение за един автосервиз. Нещеш ли, хора от тоя автосервиз прочели какво съм писал и познай какво стана - постоянни нападки на лична. Лошото е, че той знае кой съм, а аз само предполагам кой може да е тоя, дето ме напада и заплашва. от тогава вмного много конкретика избягвам да предоставям, макар че честно казано, отдавна не ми пука за тия неща - кого съм обидил, кого съм напсувал и така нататък.

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Ами то това малко или много е лична информация и едва ли много хора биха искали да споделят. Лично аз съм си патил от подобни споделяния в друг форум, където дадох мнение за един автосервиз. Нещеш ли, хора от тоя автосервиз прочели какво съм писал и познай какво стана - постоянни нападки на лична. Лошото е, че той знае кой съм, а аз само предполагам кой може да е тоя, дето ме напада и заплашва. от тогава вмного много конкретика избягвам да предоставям, макар че честно казано, отдавна не ми пука за тия неща - кого съм обидил, кого съм напсувал и така нататък.

    Чакай, чакай малко.Тук целта не е да се споделя мнение за този или онзи сервиз, а да се споделя информация за разходите, които потребителите са имали по автомобилите си във времето!

    Какъв и къде точно е проблема да покажеш, че си си сменил накладките и това ти е струвало 100 кинта да речем?Или пък за смяна на масло си дал 60 кинта?Или пък, че застраховката ти е 400 кинта годишно?Че си си купил автомобила за 3 000?

     

    Единственото, което ми идва на акъла, че може да е проблем е че ще пострада егото на притежателите на "перфектни", "уникални", "идеални", "без забележки" и т.н. автомобили.Ама аз за такива потребители се съмнявам, че ще споделят, каквато и да е информация :)

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Чакай, чакай малко.Тук целта не е да се споделя мнение за този или онзи сервиз, а да се споделя информация за разходите, които потребителите са имали по автомобилите си във времето!

    Какъв и къде точно е проблема да покажеш, че си си сменил накладките и това ти е струвало 100 кинта да речем?Или пък за смяна на масло си дал 60 кинта?Или пък, че застраховката ти е 400 кинта годишно?Че си си купил автомобила за 3 000?

     

    Единственото, което ми идва на акъла, че може да е проблем е че ще пострада егото на притежателите на "перфектни", "уникални", "идеални", "без забележки" и т.н. автомобили.Ама аз за такива потребители се съмнявам, че ще споделят, каквато и да е информация :)

    Виж сега, ако ми преснимаш личната си карта, ще дам подробности на лична. Ама ей така пред 7 милиарда човека да разгласявам това-онова, няма да стане. Не че не го правя както казах, но нека е едно към едно. Аз фактури не пазя. Обаче си записвам всичко на оня сайт, който дадох по-горе. достатъчно инфо съм дал и умния може да намери записките ми. Ако търсиш къде съм ходил през годините, писал съм го. Може да откриеш, че случайно съм бил с жена ти, знам ли...Бъзикам се, но и това може да се открие, щото записвам всичко. Малко акъл трябва да разбереш това-онова. Твърде много неща казах и написах. При добро желание, всеки може да ме открие. Въпросът е за какво ще съм му. Иначе много ербапи, че и такива дето едва ли не ще се бият. А да видим. 

     

     

    И още нещо. Аз никога не съм се хвалил, че ми излиза евтино. Напротив, винаги съм тълкувал разходите и съм сравнявал с други разходи на хора, с по-стари автомобили. Ама тая тема не е за това, нали? Както казах, един автомобил има и остатъчна стойност.  

     

    Ето например вчера дадох пример, как не съм дал и лев за козметични ремонти по ламарините и боята. и ти може да го направиш, ако си направил автокаско. И ако автомобила ти е стар, но струва колкото моя новия, то каското ще ни е същото. Ако аз нямах каско, примерно щях да ти извадя фактура за 200 лева.  И къде е сега печалбата при стар автомобил без каско? Ами моя е по-нов и бих могъл да не направя каско. Ама дали ми стиска? При положение, че ти даваш 20 бона за автомобил на 4 години, аз също давам 20 бона за автомобил на 0 години, кой ще е по-на кяр при дефекти, ремонти и препродажба? Съмнява ме товя автомобил на 4 години за 20 бона да излезе по-евтино от моя за 20 бона, но нов. Причината е проста. Моята кола е нисък клас, а твоята поне два класа нагоре. Ремонтите и обслужванията ти са поне два пъти отгоре. Изобщо...няма база за сравнение. Може да спорим до вдругиден и все тая. 

    Редактирано от bildera_ (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Виж сега, ако ми преснимаш личната си карта, ще дам подробности на лична. Ама ей така пред 7 милиарда човека да разгласявам това-онова, няма да стане. Не че не го правя както казах, но нека е едно към едно. Аз фактури не пазя. Обаче си записвам всичко на оня сайт, който дадох по-горе. достатъчно инфо съм дал и умния може да намери записките ми. Ако търсиш къде съм ходил през годините, писал съм го. Може да откриеш, че случайно съм бил с жена ти, знам ли...Бъзикам се, но и това може да се открие, щото записвам всичко. Малко акъл трябва да разбереш това-онова. Твърде много неща казах и написах. При добро желание, всеки може да ме открие. Въпросът е за какво ще съм му. Иначе много ербапи, че и такива дето едва ли не ще се бият. А да видим. 

     

     

    И още нещо. Аз никога не съм се хвалил, че ми излиза евтино. Напротив, винаги съм тълкувал разходите и съм сравнявал с други разходи на хора, с по-стари автомобили. Ама тая тема не е за това, нали? Както казах, един автомобил има и остатъчна стойност.  

     

    Ето например вчера дадох пример, как не съм дал и лев за козметични ремонти по ламарините и боята. и ти може да го направиш, ако си направил автокаско. И ако автомобила ти е стар, но струва колкото моя новия, то каското ще ни е същото. Ако аз нямах каско, примерно щях да ти извадя фактура за 200 лева.  И къде е сега печалбата при стар автомобил без каско? Ами моя е по-нов и бих могъл да не направя каско. Ама дали ми стиска? При положение, че ти даваш 20 бона за автомобил на 4 години, аз също давам 20 бона за автомобил на 0 години, кой ще е по-на кяр при дефекти, ремонти и препродажба? Съмнява ме товя автомобил на 4 години за 20 бона да излезе по-евтино от моя за 20 бона, но нов. Причината е проста. Моята кола е нисък клас, а твоята поне два класа нагоре. Ремонтите и обслужванията ти са поне два пъти отгоре. Изобщо...няма база за сравнение. Може да спорим до вдругиден и все тая. 

    Не знам, как и защо реши, че някой ще тръгне да те търси?!Защо го подкара с теории на конспирациите?

     

    И моля не израждай темата в спор за нов или стар автомобил!Тя е с информативна цел, за да е в помощ на хора, които ще си търсят автомобил.Който си е решил да си купи нов автомобил, той така или иначе ще го направи.Същото важи и за тези, които искат да купят автомобил на старо.И в двата случая обаче човек тук евентуално би могъл да намери информация и споделен опит на хора, каращи подобни на неговите нужди и желания автомобили.

    В един случай човек решил да си купи нова Фиеста например, може на база на твоя споделен опит да си прецени, че с бюджета, който има може да се понапъне и да си купи нов Фокус.В друг случай, човек ориентирал се към покупката на ново Х5, може на база на споделеното от БМВ Маниак да реши, че Х5 ще му малко по-скъпо и така да се насочи към по-малък модел СЮВ на БМВ.

    Същото е и колите на старо!

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Не знам, как и защо реши, че някой ще тръгне да те търси?!Защо го подкара с теории на конспирациите?

     

    И моля не израждай темата в спор за нов или стар автомобил!Тя е с информативна цел, за да е в помощ на хора, които ще си търсят автомобил.Който си е решил да си купи нов автомобил, той така или иначе ще го направи.Същото важи и за тези, които искат да купят автомобил на старо.И в двата случая обаче човек тук евентуално би могъл да намери информация и споделен опит на хора, каращи подобни на неговите нужди и желания автомобили.

    В един случай човек решил да си купи нова Фиеста например, може на база на твоя споделен опит да си прецени, че с бюджета, който има може да се понапъне и да си купи нов Фокус.В друг случай, човек ориентирал се към покупката на ново Х5, може на база на споделеното от БМВ Маниак да реши, че Х5 ще му малко по-скъпо и така да се насочи към по-малък модел СЮВ на БМВ.

    Същото е и колите на старо!

    Съгласен съм. е, аз казах моите разходи за предния автомобил. Около 30 000 лева на вятъра след продажба и 5 години нормално каране. На година това прави 6000 лева. Или на месец ми излиза 500 лева. при вноска около 300 лева, 200 лева идват допълнителен разход за застраховки, гориво, обслужване, гуми и евентуално дребни ремонти като смяна на крушки, които не се покриват от гаранцията.  За сегашната кола нищо не мога да кажа докато не я продам. Няма да е скоро, но със сигурност разходите ще са доста по-големи най-малкото заради много по-скъпия бензин, вдигнатите цени за обслужване и по-голямата покупна цена. Все пак ми остава надеждата, че заради доброто оборудване, тая кола може да се продаде сравнително бързо на нормална цена. Не че ще я продавам, но говоря теоретично. да кажем, че към тоя етап едно обслужване на Фиеста е 350-400 лева с някои допълнителни разходи по мое желание. Каското държи цена, защото дилъра застрахова на най-високите ставки за София. Това е така, защото е на лизинг. Ако не е на лизинг, ще си плащам цените за моя град, където са по-ниски от софийските.  Освен това има някаква несправедливост при плащане на каско тук. При положение, че 4 години плащам и никакви щети не съм предявявал, то би трябвало на тая кола да и смъкнат каското. Само че тук сме България и това не става. Имаше някакви предложения за промяна на законите в тая насока, но така и не разбрах какво стана. Да караш нова кола не е евтино удоволствие, но пък си има други предимства, като например това, че след 5 години каране тая кола ще е под 50 000 км, щото я ползвам само за града. Ако си я запазя още 10 години примерно, то отдавна ще съм си платил цената и следващите десет години ще си ги изкарам като вас, с автомобил под 50 000 км. Поне в началото де. Та ето къде е предимството. Говорим за разходи, но нека вмъкнем и годините служба в цялата работа, защото иначе работите са едностранчиви. Който кара много, ще продаде колата навреме, ще вземе някакви пари, ще купи друга. Разходите му на километър ще бъдат по-ниски. Ако кара като мен и си запази колата 15 години, то сам се сещаш какви ще са разходите в последствие - като на стар автомобил, но познат и на малко километри. Истински. Така, че малко е сложно по едни фактури човек да се ориентира. 

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Пичове вие доста задълбахте темата.Аз като съм изминал над 1 000 000 км (12 години таксиджия),ако тегля чертата трябва да си търся дебело въже и по здрав клон.Като се замисля само ме хваща мигрена :ill6:,а ако съм пазил  всичките фактури ще ми трябва специално помещение за целта.Сипете си по едно питие и не дръжте толкова на тия неща,че живота е кратък. :cheers:

    • Харесва ми 3

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Тя тази кола златна ти е излязла направо.

    Покажи колко е излязла твоята....Всеки споделен опит ще е от полза.

    Година, модел, първоначална цена, застраховки, изразходван бензин(приблизително), пробег, обслужване, ремонти, платени данъци и т.н.

    ......Каското държи цена, защото дилъра застрахова на най-високите ставки за София. Това е така, защото е на лизинг. Ако не е на лизинг, ще си плащам цените за моя град, където са по-ниски от софийските.  Освен това има някаква несправедливост при плащане на каско тук. При положение, че 4 години плащам и никакви щети не съм предявявал, то би трябвало на тая кола да и смъкнат каското. Само че тук сме България и това не става. Имаше някакви предложения за промяна на законите в тая насока, но така и не разбрах какво стана...

    Надявам се не си мислиш, че на други места по света е по-различно.Тук имах Хонда Сивик.Една вечер пияни младежи решили да се забавляват и ми счупили задното стъкло с тухла(плюс още няколко витрини на блоковете наоколо).Та полицата тогава ми беше следната - 200 кинта излизат от моят джоб, а разликата(общо над 800 кинта) я поема застрахователя.Разбира се от следващата година ми вдигнаха застраховката...за да си избият парите.Така са застрахователите.

    Пичове вие доста задълбахте темата.Аз като съм изминал над 1 000 000 км (12 години таксиджия),ако тегля чертата трябва да си търся дебело въже и по здрав клон.Като се замисля само ме хваща мигрена :ill6:,а ако съм пазил  всичките фактури ще ми трябва специално помещение за целта.Сипете си по едно питие и не дръжте толкова на тия неща,че живота е кратък. :cheers:

    Защо ли оставам с усещането, че в случая умишлено пропускаш факта, че тези автомобили(таксита) са ти носели доход, а?

    Ситуацията е коренно различна при един човек, който ползва автомобила си за лични нужди, без той да му носи доход, а друг ползва колата, за да му носи доход!

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    ... ако съм пазил  всичките фактури ще ми трябва специално помещение за целта...

    Нямам нужда от помещение, само от 1 класьор засега. До преди няколко месеца хвърлях касовите бонове за горивото в първия кош, а за ремонтите не съм и очаквал да получа фактура, ако и да са правени в добър (по общи коментари) сервиз. Застраховките също поемаха към боклука в мига, в който изтичаше валидността им.

    В момента съм с кола на лизинг и събирам всяка хартия, но само за да я ползвам при евентуална нужда като документ, а не щото съм обхванат от внезапен неудържим архиварски порив. Нямам основания засега да се жалвам от колата си, както и с лизингодателя, но със застрахователя водя постоянни дебати, в масовия случай преминаващи на нежелан от моя страна, но неизбежен тон.

    Колата ще ми излезе толкова, колкото похарча за нея. Има независещи от мен величини (цени на застраховки, горива, консумативи), които ги приемам за неизбежна даденост, но пък мога да регулирам някои елементи от текущата поддръжка. Можех, например, да си купя 4 зимни гуми на цената на една от текущите, но не го направих, не мисля и за напред да правя определено губещи икономии.

    Разходът на гориво е крайно относителна величина, зависеща от куп фактори, та след 2-3 замервания от чисто любопитство спрях да се интересувам от показателя. не промених само навика си след пътуване да допълвам резервоара и колата ми винаги да е готова за следващо пътуване.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.