Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Отзиви за бързозатоплящите малки бойлери


Препоръчан отговор


Че колко? Нямам предвид непрекъснато течаща вода с максимална струя в продължение на тези часове, надявам си ме разбрал... Започни да миеш съдове и най-вероятно тогава ще разбереш какво точно имам предвид...

П.П. Защо ли имам чувството, че ти от своя страна пък не представи аргумент, за разлика от искането ти към мен, което според мен изпълних... Май само заради една там табелка нещо самочувствие във всяка област... Не искам да засегна никого, просто за мен създанията, които правят твърдения с никакви аргументи, ги приемам за такива с високо и неоправдано самочувствие...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Blue Ray написа:

Май само заради една там табелка нещо самочувствие във всяка област...

Вече заби спора на майна си Райна.

Казах ти, искам чиста физика и електротехника а не кръчмарски сметки.
Кажи ми защо бавнозагряващите бойлери са с по голямо кпд което води до икономия на ел енергия. Имаш да загрееш 50 литра вода да 80 градуса (просто пример. Обясни ми защо нагревател от 3кw би бил по икономичен пред друг от 8kw ? Не ми разтягай локуми като някой политик де много приказки и нищо по темата.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пуу, аз пък от предишното ти мнение, разбрах, че искаш всичко друго с изключение на тези неща и умишлено ги избегнах (не е сарказъм)... 

Интересно ми е каква физика искаш? Всичко в предишния си пост изказах на битов език с примери от битовите нужди... Нещата са аналогични и във физиката...

Сериозно ли прочетох "КПД"? Нещо доста груб превод ми изглежда това, защо ли си имам предположенията, че си нямаш никаква представа какво точно представлява това... Този термин лично за мен далеч не е подходящ да са използва за нагреватели и какъвто и да е бил друг тип приспособления, работещи с нагряване...

Сега обяснението, нагревател 3kW е по-икономичен от 8kW в тази ситуация, в зависимост от много неща и то само в някои случаи! Зависи от нагревателя, неговата изработка, тялото, в което и поставен, методиката на неговата изработка, както и много други неща... Отделно и времето, за което тази вода ще стои в съдържател за вода, ако има такъв и ако ще трябва да се задържа в такъв... В конкретния пример и в някои случаи за бита, по-мощния нагревател, е по-ефективен, но само отново в някои случаи... Зависи от страшно много фактори, надявам се се опитваш да осъзнаеш кои и какви са те... 

Между другото ти така и не даде аргумент в защита на твоето твърдение, а тези изрази:

преди 1 час, BMW Маниак написа:

Казах ти, искам чиста физика и електротехника а не кръчмарски сметки.

 

преди 1 час, BMW Маниак написа:

Не ми разтягай локуми като някой политик де много приказки и нищо по темата.

отново ми дават стимул да мисля за случай на неоправдано високо самочувствие, заради някаква табелка там под аватара... Докато не продължиш спора като обикновен потребител, какъвто всъщност си за мен и не представиш някакви аргументи в защита на твоята теория, както и оставиш табелата под аватара ти настрана, "спора" не може да продължи с теб, тъй като не водим спор, а сбирка на женския пазар...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 07 октомври 2016 г. в 19:58, BMW Маниак написа:

.Кажи ми защо бавнозагряващите бойлери са с по голямо кпд което води до икономия на ел енергия. Имаш да загрееш 50 литра вода да 80 градуса (просто пример. Обясни ми защо нагревател от 3кw би бил по икономичен пред друг от 8kw ? Не ми разтягай локуми като някой политик де много приказки и нищо по темата.

7 киловата бойлер дава дебит от 2 литра в минута на 57градусова вода при температура на входящата вода 12 градуса. Ако се къпем с вода 37градуса, то да сложим 3 литра в минута дебит при такава температура.
Ако се къпем с обикновен бойлер - 80литра вода до 65градуса или 140литра при 37градуса. - 2часа и 10 минути.
Искаме да се изкъпем хубаво с 80литра вода. С проточен бойлер ще се плацикаме 30минути. Ще изхабим електроенергия 30минути по 7киловатчаса, което е към 3.5киловатчаса. Искаме да се изкъпем с обикновен бойлер с 80литра вода с температура 37градуса. Щом да стигне температурата на водата до 65градуса трябват 2часа 10 минути, то за да стигне 37градуса трябва към 75минути. Ще се изхабят 2киловата по 75минути - към 2.1киловатчаса. Поради факта, че влиза студена вода и изстива бойлера, сложи ги 2.8киловатчаса. Но не и 3.5

Редактирано от Гост (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, simtech написа:

7 киловата бойлер дава дебит от 1 литър в минута на 45градусова вода при температура на входящата вода 12 градуса.
Ако се къпем с вода 37градуса, то да сложим 1.2литра в минута дебит при такава температура.
Ако се къпем с обикновен бойлер - 80литра вода до 65градуса или 140литра при 37градуса. - 2часа и 10 минути.
Искаме да се изкъпем хубаво с 80литра вода. С проточен бойлер ще се плацикаме 66минути. Ще изхабим електроенергия 6 киловата по 66минути, което е над 6 киловатчаса. Искаме да се изкъпем с обикновен бойлер с 80литра вода - докато загрее ще изхаби ток около 3киловатчаса.
Простата сметка показва, че проточният бойлер е с по-ниска ефективност за едно и също количество вода.

Пак кръчмарски сметки нямащи нищо общо с реалността !
Забрави да кажеш от къде черпиш тези данни ? Или си ги измисляш най вероятно.
После за 2 часа и 10 минути пропускаш да кажеш колко kW е бойлера или си оставил сам да го сметна при условие че за това време изразходва 3 киловатчаса.
Пропускаш един важен момент че при 80 литров бойлер има много голяма вероятност да не изхабиш всичката вода която се е загряла в него и вече електромера ти е отчел разхода. Тия бойлери ако имаха топлообмен нула добре ама не е нула и за ден температурата му ще падне да речем на половина.
И после пак електричество за да я загреем. Моя слънчавия бойлер 250 литра  и ако един ден няма слънце издържа да я задържи топла ама на втория ден вече е хладка. А я загрява до 78 градуса. През ден ако нямам консумация на топла вида ми избива от предпазния клапан на 78 градуса.

Така че не пропускай топлообмена в сметките си.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, BMW Маниак написа:

Пропускаш един важен момент че при 80 литров бойлер има много голяма вероятност да не изхабиш всичката вода която се е загряла в него и вече електромера ти е отчел разхода.

Данните са взети от официалната страница на Елдом за 2 киловата обикновен бойлер и 7киловата проточен бойлер. Като ще сложим топлообмена, дай при проточният бойлер да сложим по-големият пад на напрежение в проводниците и загубите в тях. И факта, че ти трябва за 7-10киловата бойлер кабел с жица, дебела колкото кебапче и на монофазната си инсталация каквото и друго да пуснеш, дори и лампата в банята, ще падне главният предпазител.
Да не забравяме, че бойлерите с водосъдържател АКУМУЛИРАТ топлина. Може да работи на нощна тарифа. Ти ще се къпеш денем и ще дадеш 2 пъти повече пари, отколкото аз който си топля водата нощем и пак се къпя денем.
80литров бойлер е тамън едно къпане и едно миене на чинии.
Основният недостатък е, че имат много високо пиково натоварване на мрежата проточните бойлери, както и малък дебит. Освен това не можеш да захранваш много помещения с топла вода от 1 проточен бойлер, повечето не работят под налягане. Ако ти е слабо налягането на водата, имат пресостат и въобще не включват.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, simtech написа:

, дай при проточният бойлер да сложим по-големият пад на напрежение в проводниците и загубите в тях.

Това няма как да го сложим изобщо защото инсталацията ти трябва да е подсигурена за този електроуред.

 

преди 4 минути, simtech написа:

И факта, че ти трябва за 7-10киловата бойлер кабел с жица, дебела колкото кебапче и на монофазната си инсталация каквото и друго да пуснеш, дори и лампата в банята, ще падне главният предпазител.

Пак силно преувеличаваш и закръгляш в твоя полза. Дай да го сложим 45А ток имаш още 20А запас докато ти падне главния предпазител. А сечението на проводниците в инсталацията ти е изчислено поне с 50% резерв.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, BMW Маниак написа:

Пак силно преувеличаваш и закръгляш в твоя полза. Дай да го сложим 45А ток имаш още 20А запас докато ти падне главния предпазител. А сечението на проводниците в инсталацията ти е изчислено поне с 50% резерв.

Сечението на проводниците в инсталацията МИ беше толкова малко, че се наложи генерална подмяна. Никой няма директна линия 7 киловата в дома си, предвидена от Бай Тошо за проточен бойлер. Въобще, на 40А са партидите в топлофицираните апартаменти.
7киловата при 230волта с 30А ток. Предпазителите са 50А за 10киловатовите партиди. Не можеш да пуснеш никакъв уред, докато се къпеш. Една духалка да пуснеш и бушоня падна.

Редактирано от Гост (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 10/6/2016 в 18:56, Blue Ray написа:

Интересно ми е какъв ли е този бойлер 8kW... При тази мощност ми е много интересно с какви проводници ли си го захранвал, още повече къде ли точно е бил монтиран, както и какъв ли източник на захранване за него е използван... Не мисля, че поне от елементарни логика и мисъл, плюс обща култура, някой би се изненадал от сметката за електричество в края на месеца, особено ако е използван някой от доставчиците в България... Та обяснено по-възможно един от най-простите начини, не изискващ особени познания, този бойлер е консумирал мощност като например за 4 електрически котлона и два реотана като за фурна например... Пак повтарям просто обяснение...

Проточей бойлер има го в техномаркет. Монтира се под мифката и е изкаран на отделен бушон кабела не мога да ти кажа какъв е със сигурност е многожичен. Дойде електричар и ми го свърза, не разбирам от тези работи. Отностно сметката аз не се къпя с него използва се за миене на съдове т.е голяма разлика в сметката няма. 

Редактирано от paraton (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, simtech написа:

7 киловата бойлер дава дебит от 2 литра в минута на 57градусова вода при температура на входящата вода 12 градуса. Ако се къпем с вода 37градуса, то да сложим 3 литра в минута дебит при такава температура.
Ако се къпем с обикновен бойлер - 80литра вода до 65градуса или 140литра при 37градуса. - 2часа и 10 минути.
Искаме да се изкъпем хубаво с 80литра вода. С проточен бойлер ще се плацикаме 30минути. Ще изхабим електроенергия 30минути по 7киловатчаса, което е към 3.5киловатчаса. Искаме да се изкъпем с обикновен бойлер с 80литра вода с температура 37градуса. Щом да стигне температурата на водата до 65градуса трябват 2часа 10 минути, то за да стигне 37градуса трябва към 75минути. Ще се изхабят 2киловата по 75минути - към 2.1киловатчаса. Поради факта, че влиза студена вода и изстива бойлера, сложи ги 2.8киловатчаса. Но не и 3.5

Ха-ха.Нали съм ти казвал: Умееш да бъдеш забавен,при това изключително забавен.Следващият път, когато пак решиш да се дипломираш насред форума, ще посоча това ярко свидетелство, че никога не си минавал дори покрай сградата на технически университет.

Първо ще трябва да уточним - литър вода не е килограм.Водата се разширява с повишаване на температурата.Съответно масата на 1л вода при 12* и 57* е различна.Във формулата за специфичния топлинен капацитет на веществата се използва масата.Отделно и останалите ти сметки са нелепи.Най-колоритна е обаче тази: 2киловата по 75м=2,1квтч.Все ми се струва, че 75мин са 1,25ч, което умножено по 2 ще да прави 2,5.

При положение, че лично и подробно, съм ти обяснявал разликите при загряване на бойлер с 1квт и 3квт - не виждам защо си се наел да пишеш подобни небивалици.

Единствения разумен аргумент, който си посочил е натоварването на ел.инсталациите.Наистина 9 или 7квт са голям товар и предпоставка за сериозни проблеми при такава експлоатация.Това е, което прави проточния бойлер проблемно решение.Иначе той е най-икономичен.При него топплобмена с околната среда е практически нищожен.Повърхността му умножена по температурната разлика и изолацията ще определя загубата.Тези бойлери обаче са с малък обем, съответно малка повърхност, което прави загубите минимални.Големият бойлер, голям обем, голяма повърхност.Съответно по-големи загуби нарастващи с времето до използване на водата.Най-ясно това би проличало при нагревател 200вата.Такъв нагревател не би успял да загрее водата, а консумира енергия.  

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, badr написа:

...Тези бойлери обаче са с малък обем, съответно малка повърхност, което прави загубите минимални.Големият бойлер, голям обем, голяма повърхност.Съответно по-големи загуби нарастващи с времето до използване на водата.

До 60градуса плътността на водата е приблизително 1литър= не по-малко от 983грама, което можем да счетем за приблизително 1литър/1кг. Математическите правила за закръгляне го казват. Също така - нашият бойлер ще загре водата до температура на проточният, ако ползваме идеални пропорции за 2 пъти по-малко време.
Относно сметките - въобще не съм преобразувал минути в часове при изчисляване на ватчасове. Това не са метрични единици и в 11 вечерта си нямам друга работа, освен да превръщам единици. 2киловата х 15минути=2киловата х 0.25ч=500Wh
Относно бойлерите - внимавай в картинката с кретенията. Няма да повтарям. Гледай си печките, аз съм тръгнал към по-висша наука.
Проточният  бойлер не е икономично решение, защото реализира големи загуби в проводниците и не акумулира топлина - не може да се използва на нощна тарифа, която е 2 пъти по-евтина от дневната. Освен това има нисък дебит, високи изисквания към електрическата инсталация
Не всичко е чиста печкотехника.
И последно - водата в мрежата може да бъде и по-студена от 12градуса. Тогава монофазен проточен бойлер не в състояние да я стопли за комфортно къпане. Освен всичко това, навсякъде трябва да кацнат проточни болери, защото от проточният, който не е под налягане не можеш да му дръпнеш тръби и да имаш топла вода в целият дом.

Редактирано от Гост (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, simtech написа:

...

Стига де. Колко обяснения ти трябват да разбереш, че не си прав за КПД-то?

преди 1 час, simtech написа:

навсякъде трябва да кацнат проточни болери

И какво пречи - в квартирата дето живееше жената в Германия беше така, в къщата на едни наши приятели от там е така (имат 3)... (не знам какви са параметрите на инсталациите, но очевидно си е предвидена работа на няколко големи консуматора едновременно и очевидно хората виждат смисъл в проточните бойлери) Освен това не отчиташ и обратния ефект - ако кухнята ти е далеч от банята (респ. бойлера) (вкъщи е така), докато източиш цялата студена вода и се нагреят тръбите, икономията е страшна ти казвам.

Редактирано от flare (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, flare написа:

Стига де. Колко обяснения ти трябват да разбереш, че не си прав за КПД-то?
....И какво пречи - в квартирата дето живееше жената в Германия беше така, в къщата на едни наши приятели от там е така...

Какво пречи? Следният факт - когато пуснеш 7kW бойлер в банята и някой пусне 3.5kW бойлер в кухнята, за да си измие ръцете или 2 чаши - ще подпалиш битовата електрическа инсталация. Освен тия 2 бойлера пускаш пералнята и готварската печка. Леле-мале. Те не виждам.
По-голямата част от битовите електрически инсталации са правени с тънки проводници. Имаш късмет, ако на контактите ти стига 2.5мм2. Много входни точки на жилища са правени с 4мм2. Дори и с 6мм2 да са, т.е проводниците да са сменяни, ЕРП слага 10киловата ограничение на партидата. Стандартът навремето е бил 6kW за топлофицирано жилище, 10kW за не топлофицирано и по селските райони различно.
Не е важно КПД-то, важна е крайната сума. Ако аз мога да стопля 100лира вода на нощна тарифа и да ползвам топла вода след 5часа, то дори и да ползвам 70литра топла вода ми излиза по-евтино, отколкото с проточният да пусна 70литра вода на дневна тарифа.
Относно тръбите - ако у вас е топло и тръбите са изолирани - няма да имаш страни проблеми. Ако не или имаш дълги тръби, купуваш си Юнга за кухнята.
Да, ако махнем идеалистичният модел, който съм приложил, топлинните загуби на обикновените бойлери ги правят по-неефективни. Но нощната тарифа е фактор. И фактът, че можеш да ползваш голям дебит вода, докато свърши. А не да се къпеш със струйката на оная статуя, дето едно момче пика.
Да не говорим, че хубав проточен бойлер е по-скъп от 80литров обикновен. И че хубавият проточен бойлер иска ТРИФАЗНО захранване.

Редактирано от Гост (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, simtech написа:

Какво пречи? Следният факт - когато пуснеш 7kW бойлер в банята и някой пусне 3.5kW бойлер в кухнята, за да си измие ръцете или 2 чаши - ще подпалиш битовата електрическа инсталация. Освен тия 2 бойлера пускаш пералнята и готварската печка. Леле-мале. Те не виждам.

Ти казваш какво предполагаш, че ще стане. Аз ти посочвам реален случай, в който това е съвсем работещо решение. Не ми е известно моите познати, за които ти говоря да не смеят да пуснат топлата вода, докато готвят или да не пускат топла вода в банята и кухнята едновременно.

преди 3 минути, simtech написа:

 Имаш късмет, ако на контактите ти стига 2.5мм2.

Не мери всички с един аршин, моля.

преди 10 минути, simtech написа:

 Ако не или имаш дълги тръби, купуваш си Юнга за кухнята.

Да си дойдем на думата, дето се казва.

преди 18 минути, simtech написа:

...

А в тоя пост наби толкова условия, че и в индийски код не съм виждал така. С две думи - изобщо не може да се направи общо заключение - ако инсталацията и договора с ЕРП позволява избор, де.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, flare написа:

А в тоя пост наби толкова условия, че и в индийски код не съм виждал така. С две думи - изобщо не може да се направи общо заключение - ако инсталацията и договора с ЕРП позволява избор, де.


Така по-ясно ли е за теб?

 

#include<some_common_sense>
#include<Ohm's law>
#include<math.h>
#include "monthly_budget.h"
int main()
{
  if (power_enough && wires_thick_enough && you_love_dry_showering_because_of_low_water_debit)
   {
      cout<<"Okay!"<<endl;
   }
 else
   {
    cout<<"You suck!"<<endl;
    cout<<"No way, you will set your home on fire, don't try this"<<endl;
  }
}
На кратко - повечето домове в България са стари. Повечето проводници са тънки. Повечето инсталации не са подходящи и не са предвидени за такава голяма консумация. Повечето хубави проточни бойлери искат трифазно захранване, което слага още пари в сметката. Проточните бойлери не работят на нощна тарифа и не акумулират. Необходимо е да сложи такъв навсякъде, където искаш топла вода. ЕКОномията заминава.

Редактирано от Гост (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не ми е ясно какво още дъвчете. Някакъв форумен некрофил изкопа старата тема и юруш на маслините . . . 

По въпроса за "икономията" - твърдение само в малоумните денонощни реклами. На практика ако моят бойлер консумира 10 лв. на месец, това малкото ще консумира 25. Числата са примерни, на база на дневна/нощна цена на тока.  Моят го топля само на нощна, докато консумацията е предимно дневна. Да не казвам че с това малкото въобще не мога да напълня ваната с топла вода. Моят е 120 литра и нямам проблеми. Също и за температурата. Да не казвам че максималната разрешена консумация за битов абонат е 6KW (предпазител 32A) и не можеш да ползваш заедно нищо друго, не говорим за 9KW, които може би са трифазни. Далеч не всяка инсталация може да издържи безпроблемно такъв товар. Аз съм с трифазен ток и нямам проблеми. Силовите ми кръгове са с 4 кв, другите с 2,5. Мед. Не като сегашните с боядисан алуминий.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Оставете икономията на страна. Това на първата снимка не става за нищо. Тече си студена вода а само свети лампичката. Виждам, че има товар на ел енергия по намалялата сила на ел.крушката, но въпреки това топла вода не прави. Трябва да тече като ракия за да усетя на пръста си че водата е затоплена. Идва зима а аз май ще изхвърля първият си в живота работещ ел уред на боклука. :mad:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Някой виждал ли е да продават части за такива бойлери ?

92707556_2_800x600_protochen-boyler-vert

Трява да му сменя чучура с по-къс - като на този, но не ми се купува още един бойлер, а ако може само чучура.

92707556_1_800x600_protochen-boyler-vert      92707556_4_800x600_protochen-boyler-vert

 

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 3 седмици по-късно...
на 10/23/2015 в 20:01, niki292002 написа:

Както каза @Препикану мушкату, по-добре си вземи проточно бойлече. Понеже блока на дядо ми е доста старичък и той ползва такива бойлерчета, скъпички, ама не ги е сменял от 7-8 години. Става дума за ето такова нещо.

product_133.jpg

Също, просто си го монтираш под мифката и от горе си слагаш каквото искаш. Свързваш го по най-нормален начин, само, че с 2 тръби в повече.

Откъде взе този проточен бойлер, защото аз си харесах такъв пак на Siemens от Гауди Ди Ес? Ако името не ти говори нищо, магазинът се намира на ул. "Ралевица" 94 в София. Гледам,че от 25.11 до 27.11 ще има Black Friday в магазина и мисля да си поръчам и аз един проточен бойлер. Този модел ли би ми препоръчал или някой друг?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 години по-късно...

    Преди 17 месеца закупих електрически нагревател за вода 3 KW и го монтирах на мястото на батерията в кухнята. Вършеше ни добра работа. Преди 2 седмици "умря"-не загряваше водата. Тъй като беше още в гаранция се обадих до фирмата. У дома дойде куриер, който взе нагревателя. След 3 дни ми се обадиха и ми казаха, че не подлежи на ремонт и нямат такъв за да го сменят. На другия ден си закупих нов, но вече не онлайн. Очаквам до 5 дни да ми възстановят сумата.

   Тук се пишат доста верни неща, но някои бъркат. Каквато и аритметика да правим истината е ясна. Всяко удоволствие се заплаща. Ако искам да се къпя пускам бойлера 80 л. който си е включен постоянно, но ако се наложи да измия някоя чиния или да се избръсна е друга работа. Някой ще попита защо не пускам топла вода от бойлера? Докато дойде топло от там си чакам доста време. Досещате се какво имам предвид. Та, чак и съседа усеща, че стената му затопля...

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ползвам подобно проточно бойлерче на Crown вече повече от година и съм доволен. Лятото, когато температурата на входящата вода е висока, дори и при силна струя има доволно топла, към пареща вода. Зимата за да е гореща, трябва да е пуснато да тече слабо, за да има време да загрее добре входящата доста студена вода. Като цяло да се измият ръце или чинии е повече от достатъчно. От към качество нямам забележки. За повече от година експлоатация не е мръднало. В крайна сметка 35-те лева, които дадох за него, смятам че напълно си заслужават, та макар и само гаранцията от 2 години да си изкара.
Ето го:
WgTNbBa.png&key=da53276f17045f8c0a4331c0

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Soviet Soldier написа:

Ползвам подобно проточно бойлерче на Crown вече повече от година и съм доволен. Лятото, когато температурата на входящата вода е висока, дори и при силна струя има доволно топла, към пареща вода. Зимата за да е гореща, трябва да е пуснато да тече слабо, за да има време да загрее добре входящата доста студена вода. Като цяло да се измият ръце или чинии е повече от достатъчно. От към качество нямам забележки. За повече от година експлоатация не е мръднало. В крайна сметка 35-те лева, които дадох за него, смятам че напълно си заслужават, та макар и само гаранцията от 2 години да си изкара.
Ето го:
WgTNbBa.png&key=da53276f17045f8c0a4331c0

Същото при мен издържа 3 месеца и се сцепи, наводнявайки всичко. Беше подменено гаранционно, което пък издържа около 5 месеца. Също протече от всякъде, но този път и с ток ме биеше.:devil2:

Сега съм с една юнга и вече втора година е жива, но пък три пъти я отварях, че от вътре и нагаря инсталацията.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, nikolela написа:

Същото при мен издържа 3 месеца и се сцепи, наводнявайки всичко. Беше подменено гаранционно, което пък издържа около 5 месеца. Също протече от всякъде, но този път и с ток ме биеше.:devil2:

Сега съм с една юнга и вече втора година е жива, но пък три пъти я отварях, че от вътре и нагаря инсталацията.

 

Ами лош късмет явно. Не знам до колко бара налягане са конструирани да издържат. У нас налягането на водата по мои, не особено прецизни измервания е ~5 бара, докато уреди, като пералнята и бойлерът (обемен в банята) пише, че са предназначени за работа до 8 бара. За конкретното проточно бойлерче, не спомням дали изобщо е написано, до колко бара издържа. Обаче е изрично написано че трябва да се включва само в заземен контакт. В противен случай бие ток. Принципно ако контактът ви е незаземен и ви бие ток, помага като обърнете щепсела. Също така изрично е написано че не е пригодно за монтиране в помещения, където температурата пада под 0 градуса. То е и логично де, замръзне ли тоя полимер 100% се пука.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от susho
      Здравейте, налага ми се да сменя връзката за топла вода на бойлера. Въпроса ми е ако спра студената вода и захранването на бойлера, ще мога ли да я премахне без да потече или ще трябва да се източи целия преди това ?
    • от acidoctor
      Здравейте съфорумници! 😀От около 2 седмици бойлера ми издава шумове наподобяващи работещо моторче. Чел съм за бълбукания и свистене но за такъв не съм чел, още😍Казаха ми, че е котлен камък. Някои да се е сблъсквал с нещо подобно или да знае от какво е? 
    • от ElSie7e
      Здравейте,
      Старият бойлер протече и се наложи да го заменя нов. Тъй като банята е доста малка нямам голям избор взех стар модел, почти същия като стария. Новият е Diplomat, хоризонтален, 80 л, със серпентина отдясно (линк по-долу с лява серпентина). Монтира го майстор. 
      https://www.home-max.bg/elektricheski-bojler-diplomat-gc-80-hstl/
      Майсторът приключи с монтажа, тествахме дали всичко е наред и си тръгна. Малко след това обаче от бойлера започна да се чува силно свирене - не като чайник, а по-скоро като параход. Обадих му се и той каза, че е от клапана и няма от какво да се притеснявам. Всичко хубаво, но на мен ми се струва доста притеснително, отделно че свиренето е доста силно и се чува чак във входа на етажа и вероятно притеснява съседите.
      Всичко останало изглежда наред - няма течове, налягането е силно, терморегулаторът изключва. Меките връзки са нови. Клапанът си вървеше с бойлера, отделно в кутийка (не е монтиран фабрично). Като гледам клапанът е такъв: https://www.home-max.bg/banya/sanitariya/vik-instalaciya/instalaciya-na-bojleri/?s=1
      Свиренето започва малко след като включа бойлера. Продължава по 1-3 секунди и е през 4-5 минути, понякога и два пъти едно след друго. По-притеснително е, че изсвирва няколко пъти дори след като го изключа от копчето.  Иначе го наблюдавах и наистина е от клапана - вижда се как лостчето "потреперва".
      Няколко пъти опитах да пусна вода от клапана, но свиренето продължава.
       
      Има ли от какво да се притеснявам? Възможно ли е клапанът да е дефектен? Смяната на клапана с нов ще ме оттърве ли от досадното свирене? 
       
      П.С. Серпентината няма да се ползва и затапих изходите с капи, както ми препоръча майсторът при монтажа. 
    • от Soviet Soldier
      Всички знаем, колко много търговски марки се подвизават на българския пазар, предлагащи най-различна битова техника. Голяма част от тях, дори се опитват да изкарват стоките си българско производство. Истината е, че 99% от тях просто поръчват на едро продукти, които са конструирани и произвеждани в огромни фабрики в Китай. По този начин цената на един и същ продукт, продават в една и съща страна, но под две различни търговски марки, цената може да се различава в 3-4 пъти. На скоро попаднах на електрически смесители, които са правени в един завод в Китай, но са поръчки на няколко различни фирми и се продават под различни марки и на коренно различни цели.

      Пример: 

      Кауфланд ги предлага под марка "Crown" на цена от 34,99лв.: 



      Emag ги предлага под марката "My Domo", но тук цената вече е различна 47,99лв: 



      Друга известна марка на българския пазар "Sapir" Не остават по-назад с цена от 79,99лв.:




      Но черешката на тортата е един силно рекламиран по българските телевизии бренд с подвеждащо италианско наименование "Delimano" предлагащ този евтин китайски смесител на цена от 99,90лв.:



      Аз само мога да ви посъветвам, да не се хвърляте да купувате разни продукти импулсивно. Първо проверете добре, какво се предлага на пазара, но в крайна сметка е ваш избор, дали да си харчите парите разумно. Това е само един дребен пример, но същите порочни практики и огромни разлики в цените на един и същ продукт, са забележими и при по-крупни и далеч по-скъпи уреди. Тук виждате, как чрез една бърза проверка в интернет, преди покупка на даден уред, може да спестите от (на пръв поглед) евтин и дребен уред до 65лв. 
    • от blue_789
      Здравейте, на квартира съм в боксониера ново строителство и тъй като жилището и банята съответно са по-тесни, хазяинът ми е монтирал хоризонтален бойлер Елдом, за да се спести място уж и да е по-удобно, но откакто съм се нанесъл тъпия бойлер за 3ти път протича. Някакво уплътнение се къса. Като идваха да го ремонтират (от самата фирма елдом) всеки от майсторите каза по нещо различно. Единият обвини мен защото термостата бил нагласен на по-високи градуси да загрява водата, вторият ми каза че тези бойлери имали някакъв клапан, който през 15 дни трябвало да се продухва и, че налягането в тази част на града е по-високо и от там идва проблема. И че единственото предимство на този тип бойлери е, че пестят място, всичко останало било минус.
      На този човек с градусите му казах "за какво тогава е направен да загрява до толкова градуси като се пука"  втория майстор го попитах "възможно ли е след като не съм продухвал този клапан, тъй като не знаех за него от там да е проблема" и го попитах мога ли да направя нещо за да предотвратя следващ такъв теч...

      Продухвам клапана, термостата е на по-ниски градуси, къпя се по-бързо, защото не ми стига водата за по-дълго и ето, че за 3ти път пак протича този бойлер и ми омръзна... Последния път сложиха "по-здраво уплътнение" , това беше преди 2 седмици. Какво да правя не знам, посъветвайте ме и се извинявам предварително за глупави изрази, които може би съм употребил, но не съм на ясно с техническите термини относно този тип битова техника. 

      Благодаря предварително.
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване