Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте, понеже съм нов в тази област и съм чел за направата на лампови усилватели, но мисля че няма да успея да се справя сам, погледнах в сайтове за такива да си купя и открих този модел лампов усилвател: Taga hta700 b. Някой пробвал ли го е или да го има и какво Ви е мнението за него като цяло?

Благодаря предварително!

П.С. Ако има някой ентусиаст в София, който да му се занимава да ми обясни повече за направата на лампов усилвател ще съм много благодарен!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами оперен певец съм и искам да слушам опера. Понеже имам и грамофон с много плочи от прочетеното до момента разбрах, че най-добре ще звучи с лампов усилвател и затова започнах да търся такъв. Парите които бих отделил са около 1000 лв за усилвател. Също така ме интересува понеже имам и тонколони, но са доста стари, какъв вид тонколони са ми необходими и може ли просто в същите кутии да си купя правилните тонколони.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пиши какви колони имаш.  Предполагам че е стар качествен материал. Това, което ще слушаш (високохудожествена музика) предполага и качество. А иу веднага можеш да сравняваш с живите изпълнения. Чети темите. Ако съм бил малко по-рязък в тях то е заради разни младежи, слушащи съвременна "гюрултия" с тапи, мобилни телефони и лаптопъ с пресмачкани MP3 свалени кой знае откъде. Да не споменавам колко им е повреден слуха.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 2 часа, Martin Kirov написа:

Ами оперен певец съм и искам да слушам опера. Понеже имам и грамофон с много плочи от прочетеното до момента разбрах, че най-добре ще звучи с лампов усилвател и затова започнах да търся такъв. Парите които бих отделил са около 1000 лв за усилвател. Също така ме интересува понеже имам и тонколони, но са доста стари, какъв вид тонколони са ми необходими и може ли просто в същите кутии да си купя правилните тонколони.

има достатъчно решения в нета и не е задължително да е непременно лампов усилвател, но решението си е твое


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, дръндю написа:

има достатъчно решения в нета и не е задължително да е непременно лампов усилвател, но решението си е твое

Може ли да ме насочите към варианти, ако не Ви затруднявам? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост

ами потърси си в нета готови решения, аз не се интересувам от музика, а от нестандартни схемни решения

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Martin Kirov написа:

Може ли да ме насочите към варианти, ако не Ви затруднявам? 

Преди 15 или повече години си бях купил ето този:

https://www.springair.de/en/mc-farlow-f1-mk-ii/h57824

Обаче, имай предвид че трябва да поработи поне месец по няколко часа на ден, за да почне да свири по-чисто.
Аз му смених потенциометъра веднага с един доста скъп.
Долните гумени крачета ги свалих и на тяхно място сложих две отзад и едно отпред в средата направени във формата на пресечени пирамиди, изроботени собственоръчно от черупки на кокосови орехи. Два дебели слоя залепени на топло.
На всичките лапми им сложих пластмасови скоби стегнати ( лекичо, че стъклото е крехко). Помирисаха 15 дена докато покафеняха и после се стабилизираха. Целта беше да утрепам вибрациите на лампите.
Беше сварзан съм ЦД плейъра с избрани кабели по начина по който звучат.
Беше сложен на собственоръчно направен тежък мебел от по три пласта дървени плоскости, около 6 см дебело стана. Едновременно лепени и стягани с винтове. Мебелът за крачета имаше скайкове от стомана заострени в долния край.
И кабелите към колоните бяха избирани според това как звучат. Понеже бяха с по четири проводници и дебела обвивка около тях, разкарах обвивката за да станат 4 независими и почти не допиращи се проводника ( съставени от множество тънки жички в него ). И този кабел трябваше да го чакам докато просвири чисто. 
Но като се роди синът ми, го изхвърлих на боклука усилвателя за да не тръгне да лази и пипне лампите и да стане сакатлък. 
А бях успял да му ориентирам звученето да е естествено относно човешките гласове. Много беше приятно за слушане. 
Правен е по схема на бестселър от преди доста години.
 

преди 21 минути, дръндю написа:

има достатъчно решения в нета и не е задължително да е непременно лампов усилвател, но решението си е твое

Ламповите имат по естествено звучене относно човешките гласове.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, Martin Kirov написа:

оже ли да ме насочите към варианти, ако не Ви затруднявам? 

Мартине, не си губи времето с лампови усилватели, те отдавна са само за ретро изложби. Правил съм много такива някога, даже и по 100вата ( с изходящи лампи EL34 и анодно напрежение над 400волта). Умните хора на тази Земя отдавна измислиха Мос транзисторите, които по характеристики се покриват с лампите, и с които има съвременни схемни решения с качества , по-добри от всичко друго. Купи си един добър ресивер 5.1 с по 100вт на канал, един суббуфер и не забравяй, че никой усилвател не е по-добър от своите тонколони. Отделно този апарат ще ти даде възможности да използваш Долби процесите, от които аз най-харесвам Долби Про лоджик 2, все неща, абсолютно недостъпни за лампов апарат. Добре е да се консултираш със специалист, защото това е една сложна материя , за да избереш правилни неща.  Успех!

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, B3M2W0 написа:

Мартине, не си губи времето с лампови усилватели, те отдавна са само за ретро изложби. Правил съм много такива някога, даже и по 100вата ( с изходящи лампи EL34 и анодно напрежение над 400волта). Умните хора на тази Земя отдавна измислиха Мос транзисторите, които по характеристики се покриват с лампите, и с които има съвременни схемни решения с качества , по-добри от всичко друго. Купи си един добър ресивер 5.1 с по 100вт на канал, един суббуфер и не забравяй, че никой усилвател не е по-добър от своите тонколони. Отделно този апарат ще ти даде възможности да използваш Долби процесите, от които аз най-харесвам Долби Про лоджик 2, все неща, абсолютно недостъпни за лампов апарат. Добре е да се консултираш със специалист, защото това е една сложна материя , за да избереш правилни неща.  Успех!

Благодаря Ви много! 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, B3M2W0 написа:

 Купи си един добър ресивер 5.1 с по 100вт на канал, ...

Да, ама не !
Никога няма да свирне както лампов усилвател.

Има едни полу-глухи специалисти инеженери по радио-електроника, които са неспособни за разпознаят при тест на два различни усилватели ( без да ги виждат ) кой е лампов и кой е с транзистори.
За тези хора само уредите означават че има или няма качество. А от звученето на музиката нищо не разбират, просто защото ушите им не чуват разликата.
На такъв ако му предложиш готина стара цигулка, ще ти каже че предпочита новата от пластмаса, защото е модерно решение. А пък как звучи, на него му е все тая, понеже не прави разлика между дрънчене на празна тенекиена тенджера и на дървена кутия.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не знам какво се обсъжда. Попитах какви са колоните  - няма отговор.  Каза се за грамофон - какъв е и има ли RIAA коректор? Ако ще се ползват и други източници - например CD или компютър - подробности и за тях.

Има ли неясноти по линковете?

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не, няма неясноти по линковете. Понеже в момента съм в София, а не във Варна от където съм, не мога да Ви снимам нито тонколоните, нито грамофона. Другият месец като ги снимам ще Ви ги пратя, за да ми помогнете с избора. Благодаря много, г-н Филипов!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 13 минути, Martin Kirov написа:

Не, няма неясноти по линковете. Понеже в момента съм в София, а не във Варна от където съм, не мога да Ви снимам нито тонколоните, нито грамофона. Другият месец като ги снимам ще Ви ги пратя, за да ми помогнете с избора. Благодаря много, г-н Филипов!

Ето Ви линк от мен на един известен HI-FI -ст с който можете да коментирате всичко, което Ви интересува. Обадете му се по телефона и ще ви приеме.  Иначе тук можете да питате по много въпроси, но те няма да са обосновани, както  ще се убедите по късно. Само Филипов и Белгиеца са ви дали основни насоки и разяснения.

http://www.gogoaudio.net/home.html

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Здравейте, това е грамофона който имам, бях си го взел преди 8-9 години. Марката е Roadstar TTR- 8633. Какво мислите за него? Качествен ли е? 

Благодаря предварително! За колоните ще Ви ги снимам, когато се прибера във Варна, за да ми дадете съвет и за тях. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Грамофона ти е абсолютен боклук, ако имаш хубави плочи по-добре не ги пускай на него за да не ги довърши

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Може ли да ме насочите към такива които да гледам, за да си купя? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
публикувано (редактирано)
преди 1 час, Martin Kirov написа:

Здравейте, това е грамофона който имам, бях си го взел преди 8-9 години. Марката е Roadstar TTR- 8633. Какво мислите за него? Качествен ли е? 

Благодаря предварително! За колоните ще Ви ги снимам, когато се прибера във Варна, за да ми дадете съвет и за тях. 

Мартине здравей!

Аз ти препоръчах линка за връзка и по точно за основни разяснения, защото виждам, че не разбираш от тази материя. Дали си се срещнал не зная но с няколко думи ще ти напиша основни работи!

Явно се занимаваш с оперно пеене, което предразполага за доброто му възпроизвеждане качествена апаратура, която от своя страна ще ти струва доста пари.Това е тип хоби, което е доста скъпо. Грамофона с който разполагаш е под нивото на един запален меломан. Абсолютно елементарен и не е за това, което искаш ти.Добър грамофон за твоите цели ще е нещо от порядъка на 200-300$ от фирми като REGA, Audio Tehnica, DUAL, Torens и много други. Имай предвид, че добрите грамофони не са комплектовани с дози( или това, на което казвате "игличка") Дозите от своя страна почват от 20-30$ и свършват някъде към 5000$. Затова ти препоръчах консултация с човек, който ще ти даде основни насоки за по нататък. Освен всичко това, ще ти трябва и RIAA коректор за дозата. Грамофона не може да просвирва плочи само със дозата, монтирана на него.  Това значи, че най малкото ако не се спреш на RIAA коректора, то в усилвателят ти трябва да има вграден такъв задължително. При ламповите усилватели RIAA коректора е винаги отделен и струва до 500$ в зависимост от твоя избор. Не похищавай плочите си, ако ги имаш или както се казва на жаргон в тази сфера - престани да ги преораваш. Ти просто унищожаваш едно качествено копие(грамофонната плоча)Ако и колоните ти са на този хал като грамофона, по добре не ги показвай! Нали ти е ясно, че дори да имаш най добрият усилвател, нямаш ли колони които да "свирят" както трябва - кел файда от усилвателят ти, който може да струва едно сомбрейро с пари. Във Варна има много HI-FI-сти, които също могат да ти помогнат за правилната ориентация, но от сега да знаеш, че мерак с пари се гаси.Техниката, която искаш да имаш за тази цел струва няколко пъти по 1000 лева. Това и е минимума. А и при условие че вече си се отдал на музиката, без значение каква е тя - опера, естрада,  джаз си заслужава да я имаш. Днес си все още млад, но след години сам ще се увериш, че съм те посъветвал правилно. Ако има нещо неясно, тук можем да ти дадем само основни насоки. Ще добиеш реална представа само тогава, когато имаш възможност да послушаш музикално изпълнение така, както е почти във студиото при записа.

https://topaudiovideo.bg/products-49-gramofoni/

https://topaudiovideo.bg/products-51-dozi-za-gramofon/

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви много за обстойния отговор който ми дадохте! 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Като начало реших, първата ми покупка да е на хубави тонколони и се спрях за сега на тези 

http://www.kirov-high-end.bg/kirov/?page=products&subpage=vpr&pid=304 

Какво мислите за тях? 

Благодаря предварително! 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
публикувано (редактирано)
преди 32 минути, Martin Kirov написа:

Като начало реших, първата ми покупка да е на хубави тонколони и се спрях зачак когато си уверен че моделът ти допада много, тогава можеш да купуваш. Иначе, скъпи колони не купува всеки човек. Успех! сега на тези 

http://www.kirov-high-end.bg/kirov/?page=products&subpage=vpr&pid=304 

Какво мислите за тях? 

Благодаря предварително! 

Фирмата като такава е една от много известните за аудиотехника и се слави с добрите си предусилватели и крайни стъпала. Вярвам, че и с акустиката няма да се изложи. Това не са колони, които можеш да поставиш на земята затова ще са ти необходими и някакви стойки за тях. В този случай, ако са фабрични, цената ще скочи с около 250 лева нагоре Все още не бързай. Има десетки модели на това ниво. Разгледай също моделите на DINAUDIO, DALI, и други, а и можеш да погледнеш и най важното е да послушаш някакви трилентови със твоя стил музика(опера).В сериозните магазини за аудиотехника, това може да стане. 

Редактирано от Гост (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не каза с какви колони разполагаш.

преди 14 часа, Martin Kirov написа:

Какво мислите за тях? 

За мен са прекалено скъпи. Може би заради надписа.

Преди избора трябва да се кажат неща за големината и акустическото оформление на помещението. За да се прецени за звуковите нива при форте / фортисимо. И размерът им съгласно мебелоровката и мястото.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Филипов написа:

Не каза с какви колони разполагаш.

За мен са прекалено скъпи. Може би заради надписа.

Преди избора трябва да се кажат неща за големината и акустическото оформление на помещението. За да се прецени за звуковите нива при форте / фортисимо. И размерът им съгласно мебелоровката и мястото.

Ще са поставени в хола. имам голяма секция на която мисля да ги поставя. В стаята има маса диван. Стаята е 16 квадрата. 

Не съм снимал тонколоните, понеже още не съм се прибрал. Но ме съмнява, че ще Ви харесат :D. Затова реших да започна да си купувам лека полека качествени неща. Другата седмица ще Ви снимам самата стая и тонколоните, които имам. Благодаря за отделеното време! 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За акустиката са по-важни звукопоглъщанията като дебел килим, дебели плътни пердета, килимччета по стените и подобни. Дори и вътрешна топлоизолация.  Мисля че сам можеш да направиш изводи как е звукът в помещение с голямо време на реверберация като църкви и малко помещение с меки мебели. 

Тия колонки. към които се си насочил не ми се струват подходящи. Не бих казал че могат да понесат повече от 10W. И разделителна честота 2KHz точно в най-чуваемата зона? Аз бих заложил на нещо трилентово с по-голям диаметър на баса. А може и в някой момент да се наложи пускане и на друг стил музика. Примерно при семейно събитие.

И да се самоцитирам  от линковете, които ти дадох:

High-End е маркетингово понятие и означава изделие от горната граница на ценовия диапазон. Много често цената е подобна на китайските ватове - умножена е по странни коефициенти между 10 и 1000 в зависимост от наглостта на продавача.

High Fidelity (Hi-Fi) си е инженерно понятие и означава висока вярност.. За достигането и не трябват кой-знае какви измислени параметри. Справки едновремешния стандарт DIN45500.

И стигаме до персоналното за "висока приятност". Там си е баш "на вкус и цвет товарищей нет"

Един иска главата му да става на тупан от бас, друг иска да му цвъркат пищяли, та дори и керамични, трети пък иска специфични изкривявания с четни хармоници известни като "лампов звук".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 29/01/2018 в 10:54, Филипов написа:

 

И стигаме до персоналното за "висока приятност". Там си е баш "на вкус и цвет товарищей нет"

За да звучат приятно гласовете на колежките му, трябва да са съчетани всичките елементи от ЦД плейъра до колоните, така че да се получи желания звук. Като сложи кабели между ЦД и усилвател и между усилвател и колони които звучат металически студено и като си подбере и усилвател каращ певиците да съскат като змии при С, Ч, Щ и става един отвратителен ужас. Някои колони са направени да се харесват на хора слушащи струнни инструменти на тях, или пък за позастарели момчета с намалено възприемане на високите честоти. Като му ги пробута един дърт продавач такива на млад човек и почва да го болят зъбите все едно е взел някой метална вилица и скърца с нея по керамична чиния и преди това е изял два лимона с кората. 
Най-големият проблем е, че няма магазинче което да има изложени за слушане всички качествени колони и усилватели , комплектовани с добре подбрани кабели. Което прави мисията почти не възможна, ако човек не познава някой който да е минал вече по този път и да може да разпознава как ще звучат вкъщи, едни на първо слушане в магазинчето чудесни колони.
Продавачът винаги ще си хвали стоката и ... може да пробута точно каквото не му трябва, нищо че са същите пари има друго което е подходящо 10 пъти повече за даден клиент.
А си трябва и тестов диск или дискове, с парчета с добре записани женски и мъжки гласове. Щото има и кофти записи.
Според мен има 95% вероятност да не успее от първия път да състави добре звучаща система, което или ще доведе до разочарование и отказ или до едно трудно контролируемо харчене на все повече пари, ако има налични де.
Най-добрият начин да се откаже, още преди да се е минал да почне да харчи пари, ще е да намери магазин продаващ електростатични колони и да отиде да ги послуша половин час.
После другите няма да свирнат толкова естествено по отношение на човешките гласове.
При електростатичните колони, като затвориш очите и все едно певицата е там в стаята, посягаш с ръка и ѝ пипаш цицата направо.
Не трябва да се прекарва да им казва какъв звук му харесва по отношение на гласовете, защото баш майсторите ще му подредят система нарочно да го подлъжат че чува това което иска. Случва ми се в Париж в един магазин с жена ми. Оня вика чайкайте малко да отида да ги пусна и чакаме, чакаме та почнах да се оглеждам дали няма столове някъде да поседна. Слезнахме после в мазето и там о чудо, оня направо беше прекалил, щото беше успял да отгатне заради жена ми, на каква звукова естетика съм почитател.
Абе, това е надлъгване между продавачи търсещи богаташи и клиент, който си ползва ушите за да прецени къде го будалкат.
Обикновено продавачите успяват да излъжат новобранците, особено ако са имали неблагоразумието да си носят пари в брой или имат в джоба кредитна карта.
Най-лошият момент е, когато видиш промоция с 20% до 30% по-евтино и има точно само една бройка. Или купуваш, или изпускаш промоцията ако мине след два часа друг клиент и си отнесе стоката.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.