Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


баси задачката дет е за детската градина
ама никога немаше да ми дойде на акъла, за броя колелца на цифрите
:lol6:
по инерция търся някаква математическа зависимост, а не как изглеждат знаците
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, дръндю написа:

не могат да се сетят

Няма какво да се сещат - това си е елементарен мат. разпис:
изядените бонбони от купа 1. са Х
изядените бонбони от купа 2. са 10-Х
-----------------------------------------------------------------
общо изядените б. са: (Х) + (10-Х) = 10

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, Филипов написа:

За трудно мислещите може ли една от детската градина?

Следната задача е давана на приемен изпит за постъпване в ...детска градина за млади таланти в Нагоя, Япония. Решили са я 74% от децата. Жокер: Всички кандидати са можели да броят до десет.

8809 = 6

7111 = 0

2172 = 0

6666 = 4

1111 = 0

3213 = 0

7662 = 2

9312 = 1

0000 = 4

2222 = 0

3333 = 0

5555 = 0

8193 = 3

8096 = 5

7777 = 0

9999 = 4

7756 = 1

6855 = 3

9881 = 5

5531 = 0

6782 = ?

Моля да не се ползват търсачки.

Същото като: попитали един рибар колко риби е уловил. Той отговорил:

- На осмицата половината, на шестицата опашката, на девятката главата.

В крайна сметка - нула риби. :)

преди 8 часа, Hermanita написа:

Аз имам следният въпрос за първата задача. Питам защото и аз навремето многократно съм се сблъсквала със следната ситуация: Ясно е какъв е отговора. Най-вероятно дето също е наясно още в момента, в който си чете задачата. Тук идва момента как да бъде разписано решението, така че учителят да го приеме за вярно. Защото едното "Отговорът е 10 бонбона", много често не се приема, тъй като липсва решение. Неизвестни в първи клас не се учат. Логика също ( визирам /\, \/ и т.н. ). Да си призная и на мен не ми идва идея за подробното разписване на решението на задачата, каквото по принцип се изисква от първокласниците. Моля ако някой може да я разпише, че ми стана интересно.

Защо трябва децата да разписват това решение? В първи клас те се учат и да пишат. Поредполагам, че е достатъчно да обяснят как са стигнали до решението. Логика не се учи, но това не означава, че децата не могат да мислят логически.

 

преди 6 часа, DarkEdge написа:

Няма какво да се сещат - това си е елементарен мат. разпис:
изядените бонбони от купа 1. са Х
изядените бонбони от купа 2. са 10-Х
-----------------------------------------------------------------
общо изядените б. са: (Х) + (10-Х) = 10

Елементарен, ама един беше решил задачата като използваше три неизвестни. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, A.com написа:

В първи клас те се учат и да пишат.

Ко? Нье - вечее ги искат пишещи в 1. клас.

преди 13 минути, A.com написа:

един беше решил задачата като използваше три неизвестни. :)

Той може и с диференциално уравнение да я реши...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, A.com написа:

Защо трябва децата да разписват това решение? В първи клас те се учат и да пишат. Поредполагам, че е достатъчно да обяснят как са стигнали до решението. Логика не се учи, но това не означава, че децата не могат да мислят логически.

Предполагам така, защото навремето спорехме до малките часове с баща ми, който се опитваше да ми помага със задачите, а моят редовен отговор беше "Не мога да го напиша така, това не сме го учили още." И съответно учителите изискваха подробно разписване на решението на задачите.

Учителят ми по математика в гимназията също е споменавал, че не желае да работи с деца в начално училище, поради същата причина - отговорът "Не може така, това не сме го учили още."

Евентуална причина за изискването на подробно решение, може да бъде възможността учителят да се увери, че ученикът е усвоил материала напълно.

Както и да е, нещата може да са се променили от тогава, но малко се съмнявам.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, дръндю написа:

броя колелца на цифрите

тцъ, броиш дупки :ph34r:

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма я 4-ката така, че не може да се каже дали се броят дупките или колелцата Пък може и нарочно да я няма за да няма двусмислие, защото някои я пишат затворена други отворена.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, DarkEdge написа:

тцъ, броиш дупки :ph34r:

Дупки имаме на зад..., това са отвори. :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Свето се развива ,само ние см спрели у вехтия соцИлизъм и си искаме 2+3 =5 .Такива задачи развиват въображението на децата ,карат ги да мислят абстрактно и логически .

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Те и изучаването на абака не са премахнали. И смятат с него като светкавици.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 часа, Иво Димов написа:

Свето се развива ,само ние см спрели у вехтия соцИлизъм и си искаме 2+3 =5 .Такива задачи развиват въображението на децата ,карат ги да мислят абстрактно и логически .

- Иванчо, колко е 2+3?

- Пет госпожо.

- А колко е 3+2?

- Шест госпожо.

- Ама как така. То е едно и също.

- Госпожо, едно и също ли е да мина да ви взема и да взема да ви мина?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 17.02.2019 г. в 2:12, DarkEdge написа:

Няма какво да се сещат - това си е елементарен мат. разпис:
изядените бонбони от купа 1. са Х
изядените бонбони от купа 2. са 10-Х
-----------------------------------------------------------------
общо изядените б. са: (Х) + (10-Х) = 10

Бонбоните са 20 на една купа по 10. Всяка една купа  пази място до 10. Купите са две х1 и х2, примерно.

От първата купа x1 са изядени 10-x

От втората купа x2  са изядени същия брой бонбони 

Но общо двете купи да пазят най-много 20 бонбони.

 x1+x2 = 20

10-x+ 10- x = 20 

Ако са взети различно брой от купите 

То тогава

10-b1 + 10-b2 = 20

Или нещо бъркам алгоритъма?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, acnekt написа:

Или нещо бъркам алгоритъма?

Защо го усложняваш толкова? Пита се колко бонбона е изял Петър.

от първата купа Петър е изял х бонбона. В нея са останали (10 - х) бонбона. От втората купа Петър е изял толкова бонбони, колкото са останали в първата - значи е изял (10 - х) бонбона(защото толкова са останали в първата.). Сумираме изядените бонбони:  х + 10 - х = 10.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Никой не каза верния отговор  а той е : Ще изяде всички бонбони ако са без надзор а ако са с надзор колкото отмъкне тя тази задача е шегичка не толкова математика

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на ‎16‎.‎2‎.‎2019‎ г. в 21:15, Филипов написа:

8809 = 6 7111 = 0 2172 = 0 6666 = 4 1111 = 0 3213 = 0 7662 = 2 9312 = 1 0000 = 4 2222 = 0 3333 = 0 5555 = 0 8193 = 3 8096 = 5 7777 = 0 9999 = 4 7756 = 1 6855 = 3 9881 = 5 5531 = 0 6782 = ?

Ето и една друга логика:

8809 = 0 7111 = 4 2172 = 4 6666 = 0 1111 = 4 3213 = 4 7662 = 2 9312 = 3 0000 = 0 2222 = 4 3333 = 4 5555 = 8 8193 = 2 8096 = 0 7777 = 4 9999 = 0 7756 = 4 6855 = 4 9881 = 1 5531 = 6 6782 = ?

:)

ето и още една:

8809 = 0 7111 = 4 2172 = 5 6666 = 0 1111 = 4 3213 = 9 7662 = 3 9312 = 5 0000 = 0 2222 = 8 3333 = 12 5555 = 12 8193 = 4 8096 = 0 7777 = 4 9999 = 0 7756 = 5 6855 = 6 9881 = 1 5531 = 9 6782 = ?

:)

и за капак още:

8809 = 0 7111 = 8 2172 = 8 6666 = 0 1111 = 8 3213 = 8 7662 = 4 9312 = 6 0000 = 0 2222 = 8 3333 = 8 5555 = 12 8193 = 4 8096 = 0 7777 = 8 9999 = 0 7756 = 7 6855 = 6 9881 = 2 5531 = 10 6782 = ?

И да се чуди човек коя логика е вярна ... :)

Принципно "оригиналната" логика може да се ползва било то за ниво на достъп или пък някаква контролна сума.

Навремето когато бях ученик ме вълнуваше шифроването ... което в днешно време се нарича криптиране ... а, сега се сетих и една друга логика ... :)

8809 = 0 7111 = 1 2172 = 4 6666 = 0 1111 = 0 3213 = 4 7662 = 2 9312 = 3 0000 = 0 2222 = 4 3333 = 4 5555 = 4 8193 = 2 8096 = 0 7777 = 4 9999 = 0 7756 = 3 6855 = 2 9881 = 1 5531 = 4 6782 = ?

:)

В повечето случаи едно основно образование ни е достатъчно да се реализираме в живота... понякога средното и/или висшето започват да ни пречат ... ;)

Ако не ме лъже паметта ... мисля, че в първи клас се учеха множествата и принципите кога два елемента са от едно множество или не, кога има сечение на множества и изобщо възможните операции с множества ... аз му викам аналогово мислене ... :) Цифрите и основните действия с тях пак тогава се изучават ... на това пък му викам дигитално мислене ... :)

Някъде логиката се свързва с математиката, но според мен тя е спойка между нашия начин на мислене (било то аналогов и/или дигитален) и обкръжаващата ни среда ... 

При наличие на толкова голямо разнообразие в реалността, то съвсем нормално е да има и разнообразна логика, която сама за себе си е вярна ...

Определено трябва да има критерий за да е правилно нещо или грешно ... т.е. какво е общото и какво е различното ...

Да изнамериш критерия е изкуство ... ;) може да се каже и степен на култура ... :) А, дали имаш желание или пък не е друг въпрос ... и естествено е свързан с времето ... отделено за намиране на критерия ...

Хм ... сега ми стана интересно ... ако на един по рождение незрящ човек на съответната възраст му се продиктуват въпросната задача какъв отговор ще даде ... и нека предположим, че също може да брои до десет ... или пък до двадесет ... ;) 

п.п. Не твърдя, че моята логика е правилна ... просто си имам собствена, която в дадени моменти е различна от общоприетата ... ;)

 

на ‎16‎.‎2‎.‎2019‎ г. в 17:44, A.com написа:

В две купи има по 10 бонбона. Петър изял няколко бонбона от първата купа. След това, от втората купа изял толкова бонбони, колкото били останали в първата купа. Колко бонбони е изял Петър.

Най лесно се решава с пръстите ... ;) стика някой да им е казал, че и пръстите на краката може да се ползват ... ;)

Тъй де като вица ...

Младеж пита дядо си - дядо колко прави три круши събрани с още две?

Стареца отговаря - не знам, щото ние смятахме с ябълки ... :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, ДиоиД написа:

Ето и една друга логика:

8809 = 0 7111 = 4 2172 = 4 6666 = 0 1111 = 4 3213 = 4 7662 = 2 9312 = 3 0000 = 0 2222 = 4 3333 = 4 5555 = 8 8193 = 2 8096 = 0 7777 = 4 9999 = 0 7756 = 4 6855 = 4 9881 = 1 5531 = 6 6782 = ?

:)

ето и още една:

8809 = 0 7111 = 4 2172 = 5 6666 = 0 1111 = 4 3213 = 9 7662 = 3 9312 = 5 0000 = 0 2222 = 8 3333 = 12 5555 = 12 8193 = 4 8096 = 0 7777 = 4 9999 = 0 7756 = 5 6855 = 6 9881 = 1 5531 = 9 6782 = ?

:)

и за капак още:

8809 = 0 7111 = 8 2172 = 8 6666 = 0 1111 = 8 3213 = 8 7662 = 4 9312 = 6 0000 = 0 2222 = 8 3333 = 8 5555 = 12 8193 = 4 8096 = 0 7777 = 8 9999 = 0 7756 = 7 6855 = 6 9881 = 2 5531 = 10 6782 = ?

И да се чуди човек коя логика е вярна ... :)

Горното определено е някаква олегофрения ( т.е. на вродено или рано слабоумие с три степени (идиотия, имбецилност и дебилност), което е винаги израз на органично увреждане на мозъка.).....най-малкото по изразяване на мисли чрез писане .....

Аз си мислех , че ти си мислиш това дето той си мисли , че оня си мисли......:nono:

В никой от горните редовете не е посочен аргумент и/или функция , дори само параметър някакъв.....Това е "упражнение" по произволно измисляне и фантазиране . Каквото си искаш !......Аз примерно виждам рисунка на разярен мравуняк ...:lol6:И това е логика ! До колкото за математика и дума не може да става.....:nono:

Всяка логика е логична , стига да се подберат съответните постулати . А постулатите са скрепени със сляпа Вяра - нищо във Вселената не може да ги разклати ! Но това не е никаква логика , ако не е подкрепена с факти ....

https://bg.wikipedia.org/wiki/Логика

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, by_chechi написа:

В никой от горните редовете не е посочен аргумент и/или функция.....

Еми ... може би това е задачата .... да се намерят я аргументите, я функцията, за да се представи логиката на равенството ... знам ли ...

Това са някакви цифрови аналози на нещо, т.е. дали ще се напише: При 8809 се наблюдава 5, 0 или бля бля еди какво си, то намерете когато  имаме 6782 какво ще наблюдаваме ... ако т.н. са регистрирани и други зависимости при 0000, 6666, 7111 и т.н. ...

Принципно всички сме олигофрени спрямо някой с по-висш интелект ... :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, ДиоиД написа:

Еми ... може би това е задачата .... да се намерят я аргументите, я функцията, за да се представи логиката на равенството ... знам ли ...

Това са някакви цифрови аналози на нещо, т.е. дали ще се напише: При 8809 се наблюдава 5, 0 или бля бля еди какво си, то намерете когато  имаме 6782 какво ще наблюдаваме ... ако т.н. са регистрирани и други зависимости при 0000, 6666, 7111 и т.н. ...

Принципно всички сме олигофрени спрямо някой с по-висш интелект ... :)

"Върви не знам къде си и ми донеси не знам какво си...." е задача само в приказките за малки деца .....

Не равенство ! Такова равенство не съществува ! Някаква последователност е .....вероятно кодирани думи (на такова прилича) или за по-развито въображение - образи някакви отделени с "=" . Но къде е ключът на кода ?.....

Разярен мравуняк е ! И това си е ! :angry22:

....навярно отлично съм се справил с теста ! :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, by_chechi написа:

"Върви не знам къде си и ми донеси не знам какво си...."

:) ... Благодаря, че ме разсмя .... :)

Ох ... колко пъти съм правил такива "чудеса" в миналото ... бедна ти е фантазията ... верно няма да споделя колко пъти съм нацелвал и колко пъти съм бил упрекван, че не е точно това което са искали, но ... хм .... друго е да погъделичкаш някое его, което ти е на присърце .... :)

Трудното е да ги убедиш, че именно това което им си направил е от значение за тях .... ;)

п.п. На едно място командвах: Бавно, без резки движения и без грамогласени изблеци ... :) щото се движехме сред масивни животни ... ;) които бяха плашливи ...

Та тъй .... за себе си не се страхувам, но някак си за другите ...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

......Или играта " Живот " - взети последователности от координати някакви....отразяващи зависимости или друго .

https://scifi.bg/statii/igra-na-zhivot/

Това обаче не е само математика . Кибернетика е ! Където математиката е само инструмент , средство.....и още един куп науки заедно . Ако щете съдържа в себе си дори и философия.......(по-точно , обратното е - философията съдържа в себе си и кибернетика):nono:

Всичко може да бъде ! :nono:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, by_chechi написа:

....Всичко може да бъде ! :nono:

Включително и НИЩО !

Каквото и да кажат децата на този тест - ВЯРНО Е ! Т.е. този тест тестващите могат да си го турят на.....знаете къде ! :)

Единствено може в някаква степен да се мери активност.........като при това по-малка или по-голяма активност още нищо не значи....! :nono:

И едното , и другото може както да е вредно , така и да е полезно като действие според конкретен случай..... ! :nono:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 17.02.2019 г. в 0:39, Hermanita написа:

Аз имам следният въпрос за първата задача. Питам защото и аз навремето многократно съм се сблъсквала със следната ситуация: Ясно е какъв е отговора. Най-вероятно дето също е наясно още в момента, в който си чете задачата. Тук идва момента как да бъде разписано решението, така че учителят да го приеме за вярно. Защото едното "Отговорът е 10 бонбона", много често не се приема, тъй като липсва решение. Неизвестни в първи клас не се учат. Логика също ( визирам /\, \/ и т.н. ). Да си призная и на мен не ми идва идея за подробното разписване на решението на задачата, каквото по принцип се изисква от първокласниците. Моля ако някой може да я разпише, че ми стана интересно.

Разбира се, решението може да бъде представено по различни начини.
Когато се представи чрез числа и аритметични операции, това е вече твърде абстрактно представяне.
Ако се използват променливи, нивото на абстракция е още по-високо.
Когато се използва принципа на математическата индукция отиваме още по-нагоре към понятието за безкрайност.

Освен логическите и аритметичните представяния, които са абстрактно-знаково-лингвистични
може да се използват нагледни геометрични представяния.

Начертах например геометрично представяне, където две купи са представени като кръгове,
изядената част е черна, неизядената-бяла.

Въпросът е за колко от хората (с развито конкретно-образно мислене?) такова нагледно представяне е по-ясно,
от аритметичните, логическите и други абстрактни знакови представяния.
 

kupi3.png

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 42 минути, NVJ написа:

 

Въпросът е за колко от хората (с развито конкретно-образно мислене?) такова нагледно представяне е по-ясно,
от аритметичните, логическите и други абстрактни знакови представяния.
 

kupi3.png

Това не отговаря на реалното което е видимо в действителност.
Бонбончетата съществуват едно по едно отделно едно от друго.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Белгиеца написа:

Това не отговаря на реалното което е видимо в действителност.
Бонбончетата съществуват едно по едно отделно едно от друго.

Съвсем си отговаря на реалното ! :nono:

Въпросът тук е кой какво вижда - отделното , общото или и двете заедно...

Някои виждат бонбончето , други цялата купчинка , трети даже вкуса предвкусват.....преглъщат.....10 изядени шоколадови бонбона заедно са си доста нещо в тумбака.....! :)

Аз като видях кръгчетата , бомбонки в тумбака си сякаш видях ! О-хааа ! Веднага разбрах задачата.... ! :lol6:

В случая отражението съответства на отразяваното (в някаква степен). И тъкмо това указва колегата - отделни отражения по различен начин и в различна степен на едно и също нещо....

Това обаче никак не влияе на реалното , на отразяваното . То си е такова каквото е ......

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тази задача си мисля, че е удачна за първи клас, само ако се решава за конкретни случаи - примерна от едната кутия да се взема точно определен, предварително зададен брой бонбони, а не произволно количество. Т.е. да се реши нагледно задачата в няколко конкретни варианта. Диаграмите също са абстрактни, а това мислене не е развито при първокласниците. Могат да се ползват кутии с топченца, ако на учителите им се свидят бонбоните.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване