Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Малко за разтуха. :)

Задачката е за първи клас. Съпругата ми ми я показа, защото във фейсбук и на някакъв сайт не могли да я решат, та и аз да се присъединя към неможещите. :)

Ето и задачата:

В две купи има по 10 бонбона. Петър изял няколко бонбона от първата купа. След това, от втората купа изял толкова бонбони, колкото били останали в първата купа. Колко бонбони е изял Петър.

И тази задача затруднила един куп родители. :) Един господин даже я решаваше с три неизвестни(x, y, z). 

Какъв е верният отговор и как стигнахте до него?

Ето и моето решение:

По детски: от първата купа Петър изяжда няколко бонбона. От втората изяжда толкова, колкото са останали в първата - все едно е продължил да яде бонбони от първата купа и е изял всички бонбони. Значи Петър е изял 10 бонбона.

За по-възрастни: от първата купа Петър е изял х бонбона. В нея са останали (10 - х) бонбона. От втората купа Петър е изял толкова бонбони, колкото са останали в първата - значи е изял (10 - х) бонбона(защото толкова са останали в първата.). Сумираме изядените бонбони:  х + 10 - х = 10.

[/spolier]

Аз лично не се учудвам, че понякога възрастните не можем да решим задачки за първокласници. Мислим по различен начин. А и знам за професори по математика, които се затрудняват с елементарни задачи, но са перфектни при решаване на сложни такива.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, A.com написа:

защото във фейсбук и на някакъв сайт не могли да я решат

това сериозно ли ве?
:no-no:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@дръндю ти хубаво се смееш, ама колко родители са се ядосвали, че се дават такива задачи на децата им и то в ПЪРВИ клас. Тоя фейсбук е страшна работа. Добре, че въобще не го ползвам. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изяждаш 1 бонбон, значи от втора трябва да изядеш 9 = 10

Изяждаш 2 бонбон, значи от втора трябва да изядеш 8 = 10

...

все 10

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

преди 3 минути, A.com написа:

@дръндю ти хубаво се смееш, ама колко родители са се ядосвали, че се дават такива задачи на децата им и то в ПЪРВИ клас. Тоя фейсбук е страшна работа. Добре, че въобще не го ползвам. :)

в момента твърдиш, че българина е неграмотен
това някак си, не мога да го възприема


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То пък е много сложно да разбереш,колко е грамотен българина!

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, дръндю написа:

 

в момента твърдиш, че българина е неграмотен
това някак си, не мога да го възприема

Не твърдя това. Ето това съм написал в спойлера в първия си коментар:

Цитат

Аз лично не се учудвам, че понякога възрастните не можем да решим задачки за първокласници. Мислим по различен начин. А и знам за професори по математика, които се затрудняват с елементарни задачи, но са перфектни при решаване на сложни такива.

Родителите са се ядосвали, защото те самите не са могли да решат тази задача. Една госпожа обясняваше как седнали със съпруга ѝ, рисували купи с бонбони, смятали и пак не могли да пресметнат колко бонбони е изял Петърчо. Това не ги прави неграмотни. Прави го недосетливи в конкретната ситуация.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, A.com написа:

Прави го недосетливи в конкретната ситуация.

не могат да се сетят, че изял остатъка на десетте бонбона, ама от друга купа?
те това не е недосетливост, а по-скоро разсеяност
в днешно време, твърде много сме натоварени от стресови ситуации и концентрацията ни бяга

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Задачката е от типа рибка и половина струва лев и повина, колко лева струват 3 рибки?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, дръндю написа:

не могат да се сетят, че изял остатъка на десетте бонбона, ама от друга купа?
те това не е недосетливост, а по-скоро разсеяност
в днешно време, твърде много сме натоварени от стресови ситуации и концентрацията ни бяга

Голяма разсеяност трябва да е това..... мяза повече на глупост....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От първата купа е изял 10-x бонбона
От втората е изял 10-x бонбона.
Изял е 10 бонбона във всеки случай, като само комбинациите може да са различни
1/9
2/8
3/7
4/6
5/5
....

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е по-скоро логическа задача. В първи клас не се учат X и Y.

 Не се учудвам, че част от потребителите на фейсбук не са се сетили.

Доста хора тръгват да решават задачи по математика с X и Y и уравнения. Винаги търсят сложния начин да решат проблема. Предполагам е навик от задачите в горните класове и висшата математика в университетите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, задачата може да се реши и с логика, и с математика. Но и логическото решение ми се струва твърде сложно за първи клас.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

От много фейсбук се затъпява тотално щом една задача за 1-ви клас не могат да решат

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За трудно мислещите може ли една от детската градина?

Следната задача е давана на приемен изпит за постъпване в ...детска градина за млади таланти в Нагоя, Япония. Решили са я 74% от децата. Жокер: Всички кандидати са можели да броят до десет.

8809 = 6

7111 = 0

2172 = 0

6666 = 4

1111 = 0

3213 = 0

7662 = 2

9312 = 1

0000 = 4

2222 = 0

3333 = 0

5555 = 0

8193 = 3

8096 = 5

7777 = 0

9999 = 4

7756 = 1

6855 = 3

9881 = 5

5531 = 0

6782 = ?

Моля да не се ползват търсачки.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз имам следният въпрос за първата задача. Питам защото и аз навремето многократно съм се сблъсквала със следната ситуация: Ясно е какъв е отговора. Най-вероятно дето също е наясно още в момента, в който си чете задачата. Тук идва момента как да бъде разписано решението, така че учителят да го приеме за вярно. Защото едното "Отговорът е 10 бонбона", много често не се приема, тъй като липсва решение. Неизвестни в първи клас не се учат. Логика също ( визирам /\, \/ и т.н. ). Да си призная и на мен не ми идва идея за подробното разписване на решението на задачата, каквото по принцип се изисква от първокласниците. Моля ако някой може да я разпише, че ми стана интересно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Hermanita написа:

Аз имам следният въпрос за първата задача. Питам защото и аз навремето многократно съм се сблъсквала със следната ситуация: Ясно е какъв е отговора. Най-вероятно дето също е наясно още в момента, в който си чете задачата. Тук идва момента как да бъде разписано решението, така че учителят да го приеме за вярно. Защото едното "Отговорът е 10 бонбона", много често не се приема, тъй като липсва решение. Неизвестни в първи клас не се учат. Логика също ( визирам /\, \/ и т.н. ). Да си призная и на мен не ми идва идея за подробното разписване на решението на задачата, каквото по принцип се изисква от първокласниците. Моля ако някой може да я разпише, че ми стана интересно.

 

преди 7 часа, A.com написа:

В две купи има по 10 бонбона. Петър изял няколко бонбона от първата купа. След това, от втората купа изял толкова бонбони, колкото били останали в първата купа. Колко бонбони е изял Петър.

С две кутии бонбони :)

Но може и с две кошници с ябълки.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, plamen_petrov_80 написа:

 

С две кутии бонбони :)

Но може и с две кошници с ябълки.

Аз си мисля за следното разписване, но пак не става, понеже "следователно" също не се учи в първи клас..

10-1=9=>9+1=10

10-2=8=>8+2=10

И т.н.

Така че аз си нямам на идея как се решава тази задача. :shy11:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

гледаш числата с 4 еднакви цифри - 0000, 6666 и 9999 са = на 4 или всяка нула, шестица или девятка е 1, останалите цифри 1, 2, 3, 5, 7 са 0

остават цифрите 4 и 8 - 4 изобщо няма, а от дадените числа 8-цата излиза че е 2.

Най-близкото до ума и като за деца от детска градина е, че числата показват колко овала има в цифрата - 0, 6 и 9 по един, 8 - два, а останалите нямат и са 0.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 32 минути, plamen_petrov_80 написа:

 

С две кутии бонбони :)

Но може и с две кошници с ябълки.

Ти представяш ли си цял клас да отидат на училище с по 2 кутии бонбони. Този учител ще хване диабет!:lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

@Филипов, да не би отговорът да е 2?

преди 7 часа, A.com написа:

В две купи има по 10 бонбона. Петър изял няколко бонбона от първата купа. След това, от втората купа изял толкова бонбони, колкото били останали в първата купа. Колко бонбони е изял Петър.

И тази задача затруднила един куп родители. :) Един господин даже я решаваше с три неизвестни(x, y, z). 

Какъв е верният отговор и как стигнахте до него?

X+(10-X)=10

Редактирано от DarkEdge (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване