Премини към съдържанието
Aliya

Духовна връзка - Учител и ученици - има ли я?

Препоръчан отговор


Твоят любим спорт е словесната гимнастика, а от литературата те привлила художествената религиозна фантастика :clap: Ама има хора, които на твоите занимания им казват "преливане от пусто в празно"! ;)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съвременната квантова механика доказва, че всъщност всичко е пусто и празно. Нещо, което Будите са знаели от край време. Единственото с претенции за "голямото нещо" е човешкото его и неговото неразбиране на Божествената празнота. С което става още по-жалко и по-фалшиво.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Далече си тогава от разбирането на квантовата механика. Механика (пък била тя и квантова) и "пусто и празно" употребени заедно, в едно изречение си е класическа форма на оксиморон!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Далече си тогава от разбирането на квантовата механика. Механика (пък била тя и квантова) и "пусто и празно" употребени заедно, в едно изречение си е класическа форма на оксиморон!

Тогава и Айнщайн ли наричаш оксиморон?! :nono:

Защо не вземеш да се информираш малко повече за квантовите частици (които се оказва, че всъщност не са частици, а нещо като нищо), например?! :P

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За дуалистичната природа на елементарните частици съм чувал - че са хем корпускули, хем енергийни носители. За триалистичната им същност обаче, не бях чувал - хем корпускули, хем вълна̀, хем нещо като нищо. Разсмя ме! Айнщайн не е казвал подобна глупост. Гледай само, как с едно движение на ръката забърса почти един век наука - то това Ферми, Бор, Шрьодингер и компания - все трева са пасли и са писали закони, за описване на нищото. Ходи да четеш отново и този път, препоръчително с разбиране. После, ако искаш може да обсъдим някои парадокси в света на елементарните частици - като например, как хем са тук - хем ги няма - а не съвсем. Или пък другото проявление на същия парадокс - как може една частица да се намира на две места. Точно така - да се намира! А щом се намира - значи съществува! В познатата ни вселена - празно пространство няма и има сериозна причина за това. Името на тази причина е ентропия. Докато ентропията расте, подобни аномалии са изключени!


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Дванадесет положения - съпоставяния върху разбиранията и живота на ученика

7 юли 1925

1. Ученикът трябва да разбира добре това, което ще направи и да гледа да е съобразно с великите принципи на живата Природа.

- Колко е отрадно, когато ученикът в своето невежество постъпи тъй, както малките деца, без предварително да обмисля, какво да направи, и дали трябва да го направи.

2. Ученикът не трябва да вижда какво става наоколо му. Той за всичко трябва да е сляп.

- Колко е хубаво, когато ученикът вижда всичко, което се върши около него и се ползва от всичко това за своето развитие!

- Колко е благородно, когато ученикът мълчи!

3. Ученикът трябва винаги да мълчи, когато е пред Учителя си.

- Колко е сърдечно, когато ученикът разкрива душата си пред Учителя си!

4. Ученикът трябва да прави винаги това, което Учителят му казва.

- Колко е лазурно, ако ученикът изпълни волята на Учителя си, без Учителят да му е казал това!

5. Учителят сам извиква учениците си.

- Колко е Божествено, когато ученикът сам отиде при Учителя си!

6. При Учителя ще бъде само най-добрият ученик.

- Колко е покъртително, когато съзнаваш, че си лош и си при Учителя си!

7. Ученикът трябва да има винаги разположение в сърцето си и отзивчивост в душата си към Учителя си.

- Колко е искрено, когато ученикът изживява пред Учителя си вътрешните си борби!

8. Ученикът трябва да е много скромен и смирен.

- Колко е силно, когато ученикът постъпва смело!

9. Ученикът никога не трябва да иска от Учителя си. Учителят му знае кога и какво е необходимо да се даде на ученика.

- Колко е радостно, когато ученикът поиска нещо от Учителя си! А колко е благословено, когато Учителят от само себе си даде нещо на ученика си.

10. Ученикът трябва за всичко да благодари и винаги да е радостен.

- Колко е трогателно, когато ученикът скърби и плаче за несполуките си!

11. Ученикът трябва да е винаги при Учителя си.

- Колко е хармонично, когато далеч от Учителя, ученикът мисли за Учителя си.

12. Ученикът трябва винаги да мисли за Бога.

- Колко е богоугодно, когато ученикът и в най-малките неща в живота си вижда Бога в своето Величие и Слава.

Велико е, когато ученикът слуша Учителя си!

Трептяще, е когато ученикът е радостен, че служи на Бога!

Съзнателно е, когато ученикът благодари и хвали Бога всякога и за всичко!

III Младежки събор (Младежки събор (1925). София, 1925)

5 беседи от 5 юли 1925 г. до 7 юли 1925 г.

Редактирано от Светослав Иванов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За дуалистичната природа на елементарните частици съм чувал - че са хем корпускули, хем енергийни носители. За триалистичната им същност обаче, не бях чувал - хем корпускули, хем вълна̀, хем нещо като нищо.

А как така ги определи толкова правилно като вълни, след като се правиш на ни лук ял ни лук мирисал?! И сигурно тогава ще ми и обясниш за огромното празно пространство между квантовите вълни!? Което е факт, доказан от съвременната квантова механика.

За тази празнота или Шунята Будите говорят от преди хиляди години, докато съвременнта наука едва сега се запътва натам.

Връзката Учител - Ученик е дълбоко интимна и съкровена връзка между две човешки сърца, свързани с Любовта и Доверието.

Само тогава тази връзка е плодоносна и за двамата - Учител и ученик.

Но когато ученикът е привлечен към Духовния учител поради егото си и стремежа си към завоевания и постижения, та било то и духовни, то тогава за ученикът тази връзка не е трансформираща и възраждаща.

Защото ученикът не е отворил сърцето си към Учителя, а е останал затворен в егото си. Тогава дори и Исус да е духовният ти учител, ти не ще му позволиш да те възроди.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

"Учителят сам извиква своите ученици.

И учениците познават гласа Му."

Беинса Дуно. Свещени думи на Учителя. 2.

Ето и един материал за Духовните Учители:

http://www.bialobratstvo.info/index.php?option=com_content&task=view&id=1834&Itemid=33

Искам да предупредя, че не споделям изцяло интерпретацията на автора за същността на Учителя - Петър Дънов, както съм и против неправилната употреба на колективното окултно име Беинса Дуно. Но материалът е полезен за начинаещи.

Редактирано от Светослав Иванов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

"Учителят сам извиква своите ученици.

И учениците познават гласа Му."

Беинса Дуно. Свещени думи на Учителя. 2.

Ето и един материал за Духовните Учители:

http://www.bialobratstvo.info/index.php?option=com_content&task=view&id=1834&Itemid=33

Искам да предупредя, че не споделям изцяло интерпретацията на автора за същността на Учителя - Петър Дънов, както съм и против неправилната употреба на колективното окултно име Беинса Дуно. Но материалът е полезен за начинаещи.

Моят сайт

Какъв е Дънов? ОКУЛТИСТ!

Какво означава това:

"На окултния ученик не се позволява да прави предпочитане между добро и зло"???

Това християнство ли е?

А това:

"Ученикът сам разчиства своите сметки."

Какво казва Исус:

Матей 6:15 Но ако вие не простите на човеците съгрешенията им, то и вашият Отец няма да прости вашите съгрешения.

А това е върхът на "християнина" Дънов:

"На ученика не му трябва никаква събота и никакво кръщение."

Я да видим какво казва Господ Исус Христос!

Марко 16:16 Който повярва и се кръсти ще бъде спасен; а който не повярва ще бъде осъден.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да, Петър Дънов се е занимавал с окултни науки и Окултното Учение на Всемирното Бяло Братство не е християнство. Ти чак сега ли разбра това? Попрочети малко по-напред от темата "Учителят Петър Дънов", за да не започваме от "а, б..."

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А как така ги определи толкова правилно като вълни, след като се правиш на ни лук ял ни лук мирисал?! И сигурно тогава ще ми и обясниш за огромното празно пространство между квантовите вълни!? Което е факт, доказан от съвременната квантова механика.

За тази празнота или Шунята Будите говорят от преди хиляди години, докато съвременнта наука едва сега се запътва натам.

Това, че елементарните частици имат вълнови характеристики, не ги прави по-малко корпускули, а само ги подчинява на малко по-различни закони. Вълновата им природа, не ги кара да се движат на тласъци - нито на струпвания. Напротив, ако има в природата нещо, което да се движи праволинейно в макро-мащаб - тава са елементарните частици. Разбира се в такъв случай не можем да говорим за квантови вълни, освен ако не искаме да ни се присмеят хората.

П.П. За малко щях да забравя, короната на твоя аргумент, празното пространство. Празното пространство, което е пълно с материя/енергия, не може да бъде наречено празно! Върни се и чети - дори дълбокия космос има температура от около три градуса по Келвин. Това нямаше да е така, ако предложената от теб пустота съществуваше!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Това, че елементарните частици имат вълнови характеристики, не ги прави по-малко корпускули, а само ги подчинява на малко по-различни закони. Вълновата им природа, не ги кара да се движат на тласъци - нито на струпвания. Напротив, ако има в природата нещо, което да се движи праволинейно в макро-мащаб - тава са елементарните частици. Разбира се в такъв случай не можем да говорим за квантови вълни, освен ако не искаме да ни се присмеят хората.

П.П. За малко щях да забравя, короната на твоя аргумент, празното пространство. Празното пространство, което е пълно с материя/енергия, не може да бъде наречено празно! Върни се и чети - дори дълбокия космос има температура от около три градуса по Келвин. Това нямаше да е така, ако предложената от теб пустота съществуваше!

??????????????????????????????????

Добро утро, приятелю,

ето един абзац от FAMA FRATERNITATIS anno 1614

"...На другата сутрин ние отворихме вратата и намерихме една гробница със седем страни и ъгли. Всяка една страна имаше ширина пет стъпки и височина осем стъпки. И въпреки че гробницата никога не бе огрявана от слънцето, тя светеше чрез едно друго светило, което бе научило това от слънцето и се намираш високо в центъра на свода. В средата вместо надгробен камък се намираше кръгъл олтар, покрит с месингова плоча, на която бяха изписани думите: A.C.R.C. Hoc universi compendium vivus mihi sepulcrum feci. – Този компендиум на цялата вселена аз си превърнах приживе в един гроб.

Около първия кръг стоеше: Jesus mihi omnia – Исус ми е всичко.

В средата се намираха четири фигури, обгърнати от кръгове, чиито надписи гласяха:

1. Nequaquam Vacuum – Не съществува празно пространство.

2. Legis Jugum – Игото на закона

3. Libertas Evangelii – Свободата на Евангелието

4. Die Gloria intacta – Божията слава е неприкосновена...."

.............................

Виолетовия ретуш е мой.

:)

Редактирано от valentinus (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Моят сайт

Какъв е Дънов? ОКУЛТИСТ!

Какво означава това:

"На окултния ученик не се позволява да прави предпочитане между добро и зло"???

Това християнство ли е?

А това:

"Ученикът сам разчиства своите сметки."

Какво казва Исус:

Матей 6:15 Но ако вие не простите на човеците съгрешенията им, то и вашият Отец няма да прости вашите съгрешения.

А това е върхът на "християнина" Дънов:

"На ученика не му трябва никаква събота и никакво кръщение."

Я да видим какво казва Господ Исус Христос!

Марко 16:16 Който повярва и се кръсти ще бъде спасен; а който не повярва ще бъде осъден.

Тъжно.

Че така тълкуваш както Учителя, така и Библията. Няма нужда да ти казвам как.

Може би след известно време ще се върнеш към тези си мнения. Ще ги прочетеш. Може и ... да разбереш всъщност какво си написал. Тогава ... усмихни им се ... Какво друго да направиш ...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това, че елементарните частици имат вълнови характеристики, не ги прави по-малко корпускули, а само ги подчинява на малко по-различни закони.

Не, те не са нито вълни, нито частици напълно, а са просто свързващото звено между материяата и нематерията (празното пространство). И ти си този, който става смешен, твърдейки, че познава Непознаваемото, Безкрайното и Вечното и че То е пълно единствено с материя. :)

Нима искаш да дадеш определение на Бог, на Неопределимия!? :huh: Та самите елементарни частици са тези, които не се подчиняват на обикновените закони, на които се подчинява материята, а реагират по съвсем разумен, субективен начин в зависимост от това, дали ги наблюдаваш, или не!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не, те не са нито вълни, нито частици напълно, а са просто свързващото звено между материяата и нематерията (празното пространство).

Те са частици, притежаващи вълнови характеристики, като честота, период и т.н., които се променят в зависимост от енергийния им заряд! Следва да се различават от вълни! Вълните са в морето и да, имат периодични характеристики, но те се отличават с масовата си (наместо унарна) природа.

И ти си този, който става смешен, твърдейки, че познава Непознаваемото, Безкрайното и Вечното и че То е пълно единствено с материя. ;)

А не. Това не твърдя! Казвам, че има там има материя, а не че е единствено корпускулярна. Това са много различни неща, а аз съм достатъчно образован, да не си позволя такова изказване. Но щом на теб ти е смешно - карай, аз не мога да те спра да се смееш на собствените си шеги, а и не искам. Не е в моята компетенция.

Нима искаш да дадеш определение на Бог, на Неопределимия!? ;)

Опазил ме Господ от такова нещо. Пу, пу, пу!

Та самите елементарни частици са тези, които не се подчиняват на обикновените закони, на които се подчинява материята, а реагират по съвсем разумен, субективен начин в зависимост от това, дали ги наблюдаваш, или не!

Елементарните, частици се подчиняват на някои от масовите и на всички електромагнитни закони, като стой та гледай - с или без наблюдение. Това, което ти наричаш разумна и субективна реакция е следствие от принципа на неопределеността, който забележи, не променя закона, а вероятното местоположение (дефинирано от същия закон) на частицата, в зависимост от околните фактори, един от които е възможно да се явява, нашето присъствие или отсъствие. Разликата с това, което се опитваш да пробуташ е огромна.

П.П. Укротихме "квантовите вълни", запълнихме "празното пространство" между тях, накарахме ги да не "реагират разумно и субективно", като се подчиняват на законите, независимо от това дали ги шпионираме или не. Каква щуротия още ще кажеш по въпроса?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

??????????????????????????????????

Добро утро, приятелю,

ето един абзац от FAMA FRATERNITATIS anno 1614

"...На другата сутрин ние отворихме вратата и намерихме една гробница със седем страни и ъгли. Всяка една страна имаше ширина пет стъпки и височина осем стъпки. И въпреки че гробницата никога не бе огрявана от слънцето, тя светеше чрез едно друго светило, което бе научило това от слънцето и се намираш високо в центъра на свода. В средата вместо надгробен камък се намираше кръгъл олтар, покрит с месингова плоча, на която бяха изписани думите: A.C.R.C. Hoc universi compendium vivus mihi sepulcrum feci. – Този компендиум на цялата вселена аз си превърнах приживе в един гроб.

Около първия кръг стоеше: Jesus mihi omnia – Исус ми е всичко.

В средата се намираха четири фигури, обгърнати от кръгове, чиито надписи гласяха:

1. Nequaquam Vacuum – Не съществува празно пространство.

2. Legis Jugum – Игото на закона

3. Libertas Evangelii – Свободата на Евангелието

4. Die Gloria intacta – Божията слава е неприкосновена...."

.............................

Виолетовия ретуш е мой.

;)

Привет приятелю, драго ми е, че съм ти направил драго...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не, те не са нито вълни, нито частици напълно, а са просто свързващото звено между материяата и нематерията (празното пространство). И ти си този, който става смешен, твърдейки, че познава Непознаваемото, Безкрайното и Вечното и че То е пълно единствено с материя. :wors:

Нима искаш да дадеш определение на Бог, на Неопределимия!? :) Та самите елементарни частици са тези, които не се подчиняват на обикновените закони, на които се подчинява материята, а реагират по съвсем разумен, субективен начин в зависимост от това, дали ги наблюдаваш, или не!

Алия, значи ти си ме повикала... :beer: И аз те обичам! :wors:

Привет приятелю, драго ми е, че съм ти направил драго...

Хепи Джулай, Приятели! :angry::baby: :baby: ;) ;) :wors:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Алия, значи ти си ме повикала... :) И аз те обичам! :wor

:)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

:)

Всъщност това е най доброто доказателство за духовната връзка. Ние всички сме си и учители и ученици едновременно, това е вълшебството на виртуалното общуване! :) :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всъщност това е най доброто доказателство за духовната връзка. Ние всички сме си и учители и ученици едновременно, това е вълшебството на виртуалното общуване! :) :)

Не, не сме. Ученикът не може да стане учител, докато не се е научил!

Всеки учител е бил преди това ученик, но не всеки ученик може да стане учител! :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Не, не сме. Ученикът не може да стане учител, докато не се е научил!

Всеки учител е бил преди това ученик, но не всеки ученик може да стане учител! :cool:

Ами да - ученикът трябва да има педагогическа квалификация, иначе ще е неправоспособен Духовен Даскал, пардон - Учител. :clap: Редактирано от Magus Phantom (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами да - ученикът трябва да има педагогическа квалификация, иначе ще е неправоспособен Духовен Даскал, пардон - Учител. ;)

Квалифилацията е нещо, което се дава от другите, отвън. А за да се превърнеш в Духовен учител, трябва сам да израстнеш и да се превърнеш в Духовен връх, неповален от житейските бури. Тук никакви квалификации и дипломи не ще ти помогнат - а дори точно обратното, ще бъдат препятствие по пътя ти на освобождение от егото.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Тъжно.

Че така тълкуваш както Учителя, така и Библията. Няма нужда да ти казвам как.

Може би след известно време ще се върнеш към тези си мнения. Ще ги прочетеш. Може и ... да разбереш всъщност какво си написал. Тогава ... усмихни им се ... Какво друго да направиш ...

Ако въпросът беше само до това какво аз мисля, нямаше да има кой знае какво значение. Но когато вместо Божията воля се поставя на първо място човешка измислица , дори още по-лошо - неща, които Бог е забранил, не само след известно време, а никога няма да се усмихвам на това, което съм писал в предния пост. Бог казва за неща,като тези, които учи Дънов, че са мерзост. Кого трябва да слушам - Бога или Дънов? Редактирано от OCHAKVANE (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако въпросът беше само до това какво аз мисля, нямаше да има кой знае какво значение. Но когато вместо Божията воля се поставя на първо място човешка измислица , дори още по-лошо - неща, които Бог е забранил, не само след известно време, а никога няма да се усмихвам на това, което съм писал в предния пост. Бог казва за неща,като тези, които учи Дънов, че са мерзост. Кого трябва да слушам - Бога или Дънов?

оЧАКВАНЕ, къде точно го е казал това? Къде Бог е казал че нещата които учи Дънов са мерзост? Ако е възможно, дай някой авторитетен източник. :wors:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

оЧАКВАНЕ, къде точно го е казал това? Къде Бог е казал че нещата които учи Дънов са мерзост? Ако е възможно, дай някой авторитетен източник. :wors:

Второзаконие 18:9. Когато влезеш в земята, която Господ твоят Бог ти дава, недей се учи да правиш според мерзостите на тамошните народи.

10. Да не се намира между тебе някой, който да прекара сина си или дъщеря си през огън {Т.е., който изгаря сина си или дъщеря си в огън.}†, никой чародей, астролог, гадател, или омаятел,

11. никой баяч, запитвач на зли духове, врач, или запитвач на мъртвите;

12. защото всеки, който прави тия дела, е омразен на Господа, и поради тия мерзости Господ твоят Бог изгонва тия народи от пред тебе.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване