Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

Кико

Изследване: Достатъчни ли са две ядра за видеокарта около 150-200 лева

Препоръчан отговор


Здравейте! 

 

Това, което ме накара да пусна тая тема е свързано с може би вечния спор - процесор или видеокарта. И ако за видеокарти от висок клас нещата са долу горе ясни, то при по-слаби карти споровете са ожесточени. Затова реших да загубя няколко часа в тестове и да дам моя поглед върху нещата. Тая тема в частност бе провокирана и от една друга тема, в която се дискутираше дали Athlon II X2  ще спъва видеокарта R7 265. Там се стигна и до лек спор, дали видеокарта като HD5770  ще е също спъвана. И понеже тоя въпрос може да бъде изследван от хора, притежаващи тоя хардуер, аз все пак реших да хвърля малко друга светлина върху нещата. А именно с наличната GTX460 и наличния процесор Xeon E3 1230V2  да се опитам така да направя нещата, че да се имитира по-слаб хардуер. За целта направих справка за пропускателната способност на паметта при видеокарта HD7750, за нейните   Pixel Fillrate и Texture Fillrate. Нагласих честотите на GTX460  така, че долу горе да отговарят на тия условия. Така стигнах до честоти 546 MHz  на ядрото при 675 MHz  стандартни и 2940 MHz  на паметта при 3600 MHz стандартни. Да не бъдем педантични относно това, че HD7750  е с друга архитектура и на друг производител и нека приемем, че това е една по-бавна видеокарта, която трябва да покаже дали две ядра са достатъчни за нея. Понеже темата е много обширна и опита ми показва, че процесорно-зависимите игри са не една и две, аз избрах за начало игра като Far Cry 3,  която е така да се каже, средно процесорно зависима. Тоест, при тестовете ( не само мои) се вижда, че в общия случай 4 нишков процесор е достатъчен, за да не спъва сравнително бързи видеокарти. Въпросът обаче тук е, дали и слаба карта като моята, работеща на гореспоменатите честоти ще бъде спъвана от 2 ядра или не. За целта настроих процесора да работи с две ядра, като изключих Hiper Threading и Turbo Boost. Допълнително намалих честотата до 2.7 GHz,  като по тоя начин се стремя да имитирам по-слаб Пентиум или както спорния в случая Athlon II X2. Сега някой може да се възпротиви, че 2.7 GHz  е ниска честота, но реално това е територията на Celeron  за haswell, както и за по-старите Пентиуми като G860, G2010 и така нататък. Както ще се види по-нататък, точните честоти не са толкова важни  в сравнение с това, какво се получава при включването на още две ядра. За да покажа всеобхватно нещата, избрах настройките на графиката така, че да позволяват нормална игра. Отказах се от FullHD  резолюция и използвах 1280х720. Антиалайзинга бе изключен . SSAO  включена.

 

Публикувано изображение

 

Понеже има голяма разлика при използване на DX11  и DX9,  направих и тестове с DX9. Ползвах стандартните настройки за картината, както и мои собствени, които ползвам при игра на FullHD  с вертикална синхронизация. Тоест, минимума с нормалната, клокната GTX460  е доста над 60 fps, за да няма и минимално насичане в картината по време на игра. Насочих се към най-атрактивните детайли за хора, които биха играли тая игра с подобна като бързина видеокарта. Low, Medium и Maximum. Освен това както казах, добавих и без промяна личните ми настройки за игра( под името особени), които са следните:

 

 

Публикувано изображение

 

За тест ползвах един игрови отрязък от играта, който се стараех да мина по един и същи начин. Включвах и около една четвърт  стрелба. Пусках по няколко еднакви теста и разликата в кадрите бе не повече от 5-10% при минималните и дори по-малко при средните засечени кадри.

 

 

В диаграмата по-долу са показани минималните и средните кадри с използването на две и четири ядра на процесора. Засякох ги с FRAPS. 

 

 

 

 

Публикувано изображение

 

Какво показаха резултатите? При Low детайли имаме разлика от 60% при средните кадри и 77% при минималните. Ако погледнем графиките от натоварването на видеокартата при две и 4 ядра, ще видим защо това е така. 

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

При използване на 2 ядра, ядрото на видеокартата се товари около 50-60% в началото на теста, когато има и стрелба, а след това се покачва до 60-70%. При 4 ядра се забелязва почти пълно натоварване на ядрото, което и довежда до тия 60% повече средни кадри. Тук минималните кадри са доста по-малко процентно, но това е нормално при ползването на две ядра, които ограничават видеокартата. Макар 51 fps  да са добри за игра кадри, то няма как да се пусне вертикална синхронизация за да имаме гладка игра. Това може да стане, когато ползваме 4 ядра и когато минималните кадри са над 60. На практика LOW и донякъде Medium  са игровите настройки, но трябва да уточня, че въпреки привидно добрите кадри, картината не е равномерна. При 4 ядра имаме некомфортна игра единствено при максимум детайли, като кадрите са недостатъчни, въпреки че са доста повече в процентно отношение спрямо тия, получени при използването на две ядра от процесора. Нещата коренно се променят при използване на моите настройки за игра. Без да искам явно съм настроил нещата така, че да се ползва повече процесора, отколкото видеокартата. Тук вече имаме 140% разлика в минималните кадри и около 100 % при средните. Това никак не е малко. Докато с две ядра едва играем, то с 4 комфортно може да си пуснем и вертикалната синхронизация. 

 

При тестовете с DX9 ползвах само моите настройки. Тук вече няма проблеми и с две ядра да се играе комфортно. С 4 ядра обаче както се вижда, дори минималните кадри са с 10 повече от средните при използване на две ядра! Отново важи това, че може да си пуснем безпроблемно вертикалната синхронизация. Но не само това. Възможно е да се увеличат доста детайлите, преди минималните кадри да достигнат 60. 

 

 

 

Засега толкова. След време може да разширя темата и с други игри. 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

при слаби карти 1 ядро стига, при бързи колкото повече, толкова повече... примерно картата в подписа ми е от както имах е2180 на 2ghz, смених го с е2200 на 2,5 и сега съм на е2800 на 3,2 и на 3д марк точките мръднаха с < от 100, картата вади около 4900... друго лично наблючение е че картите на ати са по слабо зависими от бързината на процесора, за това за бавен едноядрен процесор, по добре ати карта...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

при слаби карти 1 ядро стига, при бързи колкото повече, толкова повече... примерно картата в подписа ми е от както имах е2180 на 2ghz, смених го с е2200 на 2,5 и сега съм на е2800 на 3,2 и на 3д марк точките мръднаха с < от 100, картата вади около 4900... друго лично наблючение е че картите на ати са по слабо зависими от бързината на процесора, за това за бавен едноядрен процесор, по добре ати карта...

Колега, разликата между E2180  и E2200  е минимална. Освен това и архитектурата на процесорите е еднаква. А може би имаш предвид E5800? За едно ядро дали стига, мога да поспоря. Имам и една щайга с клокнат P4  + 7600GT с AGP интерфейс. В момента няма да навлзизам в подробности, защото мисля да разглеждам само сравнение между две и четири ядра, но ще кажа, че както смяната на процесора влияе много ( преди бе Celeron  от същия тип - Northwood), както и клока на самия P4 от 2.6 на 3.4 GHz, колкото позволява. Пробвал съм това при подходящи игри като Need for Speed Most Wanted, Far Cry 1 и DOOM 3, които са набори на тая видеокарта, струваща малко над 200 лева навремето. 

 

Подсети ме за 3D Mark, макар да пуснах и такава тема преди години. Но понеже казваш, че няма значение процесора, ето моите резултати при ползване на различни процесори. Но преди това ще кажа, къде точно е разликата при карта като GTX460. Наистина, чистата печалба е малка. И това е логично, защото това е тест за повече за видеовъзможностите, отколкото за качествата на процесора. качествата на процесора се оценяват най-вече чрез теста за физика. Голямата разлика в случая се получава при опит за клок на видеокартата. Първо ще покажа два резултата с G860 - на стандартни честоти на видеокартата и след 25 % клок на ядрото и 11% на видеопаметта:

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

 

Ето и с i3-3220, използващ 2 ядра и Hyper Threading клока на видеокартата във втория случай е същия:

 

Публикувано изображение

 

 

Публикувано изображение

 

 

Ето и с i5 3570. Втория тест е със завишен клок с още 5%  на ядро и памет. Какво да правя, такъв съм направил, но това не е толкова важно:

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

 

Ето и с Xeon E3-1230V2. Тук клока е съизмерим с тоя, при ползване на i5 3570. Единствено честотата на паметта е завишена с още 100MHz, което е около 4%.

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

 

Та какво се вижда? С G860 видеокартата след клок показва по-малко точки, отколкото ако е на стандартни честоти и се ползва i5 3570  или Xeon E3 1230V2. С i3 3220  имаме някакви междинни резултати. Но важното в случая е това, колко точки се получават след клок на видеокартата. С G860  това са  3343, докато с i3 3220  при същите условия вече минаваме 4000. С истински четириядрени процесори резултатите са още по-добри и минават 4500 точки. Или това е близо 50% над максималния резултат с двуядрения G860.  

 

Показах какво означава това при игра като Far Cry 3. При различните игри резултатите  биха били различни и темата е отворена за още мнения и тестове. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Можели да попитам нещо смешно? За какво е вертикална синхронизация или по-точно V-sync пробвал съм я на много игри включвал съм я изключвал съм я и не намирам разлика. Ако може някакво обяснение?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Гугъл не ти ли работи?

И се казва вертикална,не виртуална.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Гугъл не ти ли работи?

И се казва вертикална,не виртуална.

Моя грешка :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ето,виж колко е лесно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами ако монитора ти е 60 херца, ти заключва FPS за да не вдига повече от 60 фрейма, иначе ще се получи неприятен ефект и изпускаш част от кадрите, защото ако имаш примерно 120 FPS, докато монитора ти refresh-не картината, източника вече ще е показал 2 кадъра.

Просто с тоя Vsync забраняваш на видеокартата ти да рендира повече кадри, от колкото може да ти покаже монитора.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ами ако монитора ти е 60 херца, ти заключва FPS за да не вдига повече от 60 фрейма, иначе ще се получи неприятен ефект и изпускаш част от кадрите, защото ако имаш примерно 120 FPS, докато монитора ти refresh-не картината, източника вече ще е показал 2 кадъра.

Просто с тоя Vsync забраняваш на видеокартата ти да рендира повече кадри, от колкото може да ти покаже монитора.

Сега разбрах мерси :) Значи видео картата ми от подписа е средна работа монитора ми е 90Mhz трябвали да включа тази Vsync технология при игра като bf4 която я играя всеки ден на  High настройки и 1366х768 резолюция и ми върви със средни 40-50фпс? 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 монитора ми е 90Mhz 

Егати монитора. :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Истинските геймъри не ползували тази опция. Що ли?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Егати монитора. :D

Е не знам така пише във сайта на АОЦ а във контролния панел на АМД пише че е 75Mhz

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вертикална синхронизация в случая означава, че кадрите, подавани от видеокартата се синхронизират с вертикалната честота на опресняване на монитора. Тоест, ако мониторът работи на 60 херца, както в повечето случаи, то видеокартата подава максимум 60 кадъра, които се синхронизират с честотата на монитора. Или по-просто казано, всички 60 кадъра се изобразяват изцяло, а не както в останалите случаи както им падне. Така се избягва тиъринга примерно, както и насечената картина. За да се използва правилно тая опция, трябва и видеокартата да може да изобразява повече кадри от необходимите 60, 50, 30, 75, 120... или както са нагласени. Ако включиш ВС на 60 херца, а картата ти изобразява нормално 30-40, то ефект няма да има или по-точно ефектът ще бъде нещо неприятно като визия в повечето случаи. Като резултат от вертиклалната синхронизация имаме плавна картина, като тук всичко зависи и от настройките. Например ВС на 30 херца не е добро решение. Такива примерно са някои NFS, които са ограничени на 30 фпс и на практика те работят с вертикална синхронизация. Колкото повече са кадрите при ВС, толкова по-приятно е за игра. Аз примерно играя много игри с 50 fps,  като GRID 2, DIRT 3, DIRT Showdown...  примерно. Но това е така, защото първо, че картата ми е по-слаба и 60 fps  биха дошли много и второ, че игрите позволяват 50 Hz синхронизация. Много игри имат примерно синхронизация само на 60 Hz,  което може да се окаже много при дадени настройки на картината, а от там да се  наложи и намаляване детайлите при игра. Но тук влияе не само видеокартата, а и процесора яв някои случаи. Ето затова аз често говоря за процесори, които спъват дадена видеокарта при дадени условия, като при това кадрите спадат под 60 или 50, което води и до накъсване на картината дори с включена ВС. Макар, че даден процесор може да даде 40 fps  примерно и това да се смята за добре, то друг процесор може да предостави да кажем 70 fps  със същата видеокарта, а това означава и възможност за включване на ВС за по-гладка картина при игра. Тук трябва да се уточни, че не всички игри са написани достатъчно добре за определен хардуер, а от там и ефекта от ВС не винаги е тоя, който се очаква. Но все пак това е идеята и доста игри след някои дребни настройки на драйверите, се справят отлично. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Истинските геймъри не ползували тази опция. Що ли?

Не ми е ясно дори какво прави дали трябва да я включвам или да я оставям изключена както съм правил досега :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сега разбрах мерси :) Значи видео картата ми от подписа е средна работа монитора ми е 90Mhz трябвали да включа тази Vsync технология при игра като bf4 която я играя всеки ден на  High настройки и 1366х768 резолюция и ми върви със средни 40-50фпс? 

Монитора ти е на 60 Hz. При 40-50 фпс не е добра идея да се включва ВС. Нещата най-вероятно ще се влошат. То затова и има опции за адаптивна вертикална синхронизация, при която когато кадрите са над 60, те се заключват на толкова. Но ако паднат под 60, ВС се изключва сама и така играеш без ВС. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не ми е ясно дори какво прави дали трябва да я включвам или да я оставям изключена както съм правил досега :D

Малко разсъждения по въпроса :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не ми е ясно дори какво прави дали трябва да я включвам или да я оставям изключена както съм правил досега :D

За проба може да направиш следното, за да видиш има ли разлика или не. Намали детайлите  така, че да имаш много повече от 60 фпс, ако това е възможно разбира се. Гледай минималните кадри да не падат под 60 и след това пусни ВС.  Аз например макар да мога да играя всички игри на максимални детайли и FullHD  с над 30 fps, то никога не го правя, а намирам коя от настройките на картината влияе зле на кадрите и я намалявам. Така постигам определен брой кадри за ВС, а ако не стане номера, дори намалявам резолюцията на 1280х720. Никога не играя игра без ВС напоследък. Може да намаля детайл ако се налага, но мразя картината да ми насича,

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За проба може да направиш следното, за да видиш има ли разлика или не. Намали детайлите  така, че да имаш много повече от 60 фпс, ако това е възможно разбира се. Гледай минималните кадри да не падат под 60 и след това пусни ВС.  Аз например макар да мога да играя всички игри на максимални детайли и FullHD  с над 30 fps, то никога не го правя, а намирам коя от настройките на картината влияе зле на кадрите и я намалявам. Така постигам определен брой кадри за ВС, а ако не стане номера, дори намалявам резолюцията на 1280х720. Никога не играя игра без ВС напоследък. Може да намаля детайл ако се налага, но мразя картината да ми насича,

Единственото нещо което забелязах е че заключва фпс-то на 60 :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Единственото нещо което забелязах е че заключва фпс-то на 60 :D

Ами ето примерно каква е разликата при GRID 2:

 

Публикувано изображение

 

Заобградил съм участъка, при който изключих вертикалната синхронизация. Виждаш, че кадрите са доста повече  80-100. Реално обаче картината не е равномерна и направо си е накъсана, да не си кривя душата. Времето за изобразяване на кадрите примерно е 11 ms  при 90 fps,  което значи, че през останалите 7-8 милисекунди започва да се изобразява следващия кадър. Тоест, ако дадеш на стоп играта, ще видиш примерно назъбени вертикални линии,да кажем на някоя сграда. Освен това виждаш, че и температурата на видеокартата се качва неимоверно и в случая достига 76, но това не е максимума, защото завъртях по-малко от една обиколка на пистата. Картата се товари максимално, защото не е ограничавана от процесора, макар и след клок. Вентилатора естествено почва да шуми доста. И какво получавам? Първо-шум, второ - топлина, трето-натоварване на видеокартата, което би могло да доведе до преждевременната и "смърт" и четвърто, което всъщност е и най-важното, картината при игра е незадоволителна.  Ето сега какво имаме при ВС:

 

Публикувано изображение

 

 

Пуснал съм ВС на 60 херца. При 50 херца имаме още по-занижени показатели. Виждаш, температурата в случая е около 66 градуса. натоварването на ядрото е  60-80-90%. Всеки кадър вече се изобразява за 16-19 милисекунди, с малки изключения ( мога да ти дам и игра, която много равномерно си изобразява кадрите при включена ВС - GasGuzzlers). A 60 херца отговарят на 16.6 милисекунди за кадър. Значи, вече имаме почти пълно изобразяване на всеки кадър. От там ако стопираш играта ще забележиш, че вече липсват назъбени сгради. Но не бъркай назъбването на линиите, което съществува без използване на антиалайзинг с назъбването от неравномерно изобразяваните кадри.  Освен това се избягва и тиъринга при LCD монитори, който представлява движещи се хоризонтални  линии.  В крайна сметка най-важното предимство при тая игра и при подобните на нея е това, че картината е гладка.  Тук някой може да се намеси и каже, че с ВС имало лаг. Има, но зависи как е настроена играта. Тоя лаг лесно може да бъде избегнат с малки настройки на драйверите. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И още един линк по темата. Лично мои са си клипчетата. Нали си нямам работа. 

 

Xeon E3-1230V2, работещ само с две ядра на 3 GHz  точно, без използване на Turbo boost  и Hyper threading. Видеото е GTX750Ti  с някакъв клок.  Мисля някой слънчев ден да пусна подобни клипчета и с повече ядра, но няма да е скоро.  Както виждате, пълна скръб. Обърнете внимание колко се товари видеокартата при игра. На същото място може да намерите подобни клипчета с нормално работещ процеср, за да сравните колко пък е печалбата, когато видеокартата не е ограничавана от процесора и се товари на близо 100%.

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Забравих името на играта, но има игра, която според системата определя геймплея. Например при двуядрен процесор освен играча има още 2 NPCта, но ако процесора е 4 ядрен ще има 4 NPCта. Освен това покрай новото поколение конзоли ще започват оптимизации за повече от 2 ядра. Тъй че моето мнение, базирано на горните факт и спекулация е, че 2 ядра ще бъдат напълно недостатъчни за игри.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има игри, които са направени главно за видеокарта, като Gas Guzzlers. Може да я играеш и с някой стар Пентиум, но пък за FullHD  и 60 fps  ти трябва поне GTX770. Има игри, които могат да се възползват от mantle и при които колкото по-слаб процесора, толкова по-голяма печалбата в кадри. Това не означава, че процесора е достатъчен за дадена видеокарта, но пък имаме наистина голям прираст. Не съм пророк, но пък съм почти сигурен, че и в бъдеще ще има хубави игри, разчитащи на видеокарта и не обръщащи внимание на процесора. натам отиват нещата, щото АМД изостанаха доста от Интел преди години и не се вижда как ще ги настигнат. В същото време излизат все по-добри видеокарти  и в един момент ще се окаже, че някой ще изостане. Познайте кой. Това няма да се допусне и всъщност ще се окаже така, че доста игри ще могат да се играят с малко ядра на висока честота. Ето, пуснах си моя процесор на 3.88 GHz  с две ядра и в сравнение със случая, когато работи на 3 GHz, разликата е огромна. Примерно при DIRT Showdown  вече няма ограничение на процесора и играта се играе почти еднакво както с две ядра, така и с осем. В общия случай обаче не съществуват Пентиуми, работещи на 3.9 GHz, което е малък проблем. За да има някакво голямо развитие при игрите, не са достатъчни само конзолите с осем ядра. Тук трябва и някой производител на процесори да покаже желание, че иска да направи наистина добър процесор. Аз не виждам кой. Едните не могат, другите не искат. Накрая ще си караме със запоени процесори и каквото ни продадат. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...

Според мен основното е как е написана играта и какво се прави в нея.Не може всичко да го насипеш във видеокартата. Колкото повече има неща свързани с изкуствен интелект, бройки обекти чието поведение трябва да се определя, сложни решения които трябва да се вземат, толкова повече процесора влиза в сила.Честота срещу ядра - ако основната част от работата се извършва в 1-2 нишки или пък нишките се изчакват и сто ядра да имаш, ще спят... А не всяка задача може да се разбие на много нишки. Обратно, достатъчно по-голяма честота може много успешно да замести няколко ядра, защото в съвременните системи превключването на контекстите е бързо - особено примерно с хипертрединга на интел. Тук ограничението вече е технологично, в момента нищо не пречи да се направи 80 ядрен процесор, но 80GHz е друга бира.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хм, да си бил случайно в Азербайджан? Да имаш познати азери? Мисли за тях като алтернативен доставчик. Иначе поставяме всички яйца в една кошница....

 

Разбира се, че основното е как е написана играта. Аз дадох пример с игри, които не товарят процесора, а в същото време искат мощна видеокарта. А слабостта на АМД процесорите като цяло и избирането им за PS4  и XBox,  ще доведе до едно - частично оптимизиране на игрите за повече ядра и внимателно боравене с честотата, която се изисква от тия ядра. Честотата разбира се е различно понятие за Интел и АМД. Дори една игра да е оптимизирана за повече ядра, то интелски процесор може да се справи с по-ниска честота, отколкото процесор на АМД. Това оставя и малък дял за двуядрени процеосори, стига разбира се Интел да вдигнат достатъчно честотите на новите поколения. А ако под "двуядрен" се разбира и такъв с хипертрединг, то тук нещата са още по-розови.  Аз горе казах, как процесора на 3.9 GHZ  с две ядра, се справя достатъчно добре с някои игри, които не се влияят много от процесор. Но такива процесори Интел не произвежда. Максимума, който Интел произвежда, е G3450 на 3.4 GHz. Да предположим, че се използва и малко клок. За тоя процесор не биха били проблем с подходящо дъно и 3.6 GHz. Това все пак е далеч от необходимите за комфортна игра и Интел го знаят. Все пак трябва да си продават  и останалите процесори, нали? 

 

Ето един пример с DIRT Showdown,  която играх с две ядра на 3.88 GHz.  Няма голямо ограничение на видеокартата, за разлика от случая, когато процесора работи на 3 GHz.

 

 

Ето и пример с Gas Guzzlers,  където се вижда, как процесора почти не се товари, а видеото е винаги на макс.

 

 

Въпраки всичко, кадрите са около 40 и дори около 30 на места. За тая игра според мен трябва поне GTX770,  за да се пусне ВС на 60 херца.  Въпреки всичко, поради много слабото натоварване на процесора, кадрите подавани от видеокартата на изхода са много равномерни като времена и това води до гладка картина, дори кадрите да са 30. Всъщност, аз винаги включвам опцията Maximum pre-rendered frames на 1, за да е видимо по-равномерна картината. За жалост или щастие, малко разработчици използват толкова много видеокартата, а се подпират и на процесора. Все пак тая игра и тоя енджин за мен показват, че видеокартата е точно тая, на която трябва да се обръща повече внимание, за да имаме равномерна и гладка картина. Когато почне да се обръща внимание на процесора, се стига до насичане на картината при недостатъчна мощност на процесора. Пример, Crysis 3,  която с две ядра и средна ръка видеокарта не може да се играе. Дори и с HT  нещата не са толкова розови. Но пък ако при Crysis 3  бяха обърнали внимание на видеокартата, то ще трябваше да ползваме минимум по две GTX780, за да играем що годе нормално или пък да забраним доста от детайлите. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

×
×
  • Добави ново...