Премини към съдържанието
От 1-ви септември 2021 г., вход във форумите ще е възможен само с имейл адрес вместо потребителско име. Ако не помните имейла с който сте се регистрирали, вижте го в настройките на профила си. ×
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Какъв е смисъла от литературата?


:)Андрей

Препоръчан отговор


Направих тази тема защото уча техническа специалност ,а ме карат да пиша есета и анализи та въпроса ми е какъв е смисъла от всичко това ?  Учил съм на доста места Швейцария , Канада и Япония  разбира се никъде в чужбина не са ме карали да разпъвам лукуми върху стихотворение което е 2 строфи ,защо по дяволите в България не сме прагматични сериозно на кой му е нужно есе и вообще защо всички държим толкова много всеки да се изказва и да пише правилно смисъла на говора не ли е да се разбираме възможно най - бързо. На кой му е нужна цялата тази драма с вече забравени литературни въпроси в това забързано време? Оборете ме

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Създадено
  • Последен отговор

защо по дяволите в България не сме прагматични сериозно на кой му е нужно есе и вообще защо всички държим толкова много всеки да се изказва и да пише правилно смисъла на говора не ли е да се разбираме възможно най - бързо. 

 

Защото невъзможността да можеш да се изказваш смислено е белег за интелектуални дефицити.

Сега, че у нас се подхожда даскалски по въпроса и човек се учи да пише глупости - есетата във Vip Brother много добре го илюстрираха :D - това е друга тема.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Направих тази тема защото уча техническа специалност ,а ме карат да пиша есета и анализи та въпроса ми е какъв е смисъла от всичко това ?  Учил съм на доста места Швейцария , Канада и Япония  разбира се никъде в чужбина не са ме карали да разпъвам лукуми върху стихотворение което е 2 строфи ,защо по дяволите в България не сме прагматични сериозно на кой му е нужно есе и вообще защо всички държим толкова много всеки да се изказва и да пише правилно смисъла на говора не ли е да се разбираме възможно най - бързо. На кой му е нужна цялата тази драма с вече забравени литературни въпроси в това забързано време? Оборете ме

 

Аз като гледам, добре се справяш с писането. Само с две правописни и нито една смислова грешка трудно ще ме убедиш, че те е страх от есета.

 

Но иначе си прав по принцип.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

... Оборете ме

Нищо по-лесно - броих само пропуснатите запетаи в първите две изречения на коментара ти и спрях, след като броят им нарасна до 8. Техническата ти специалност не означава, че не е нужно да си грамотен поне на средно ниво в най-масовите науки, да не говорим пък за ежедневието. Утре ще започнеш работа в някоя фирма и ще ти се наложи да пратиш текст на колега, контрагент или клиент - мислиш ли, че (не)грамотността (ти) няма да бъде взета предвид?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Направих тази тема защото уча техническа специалност ,а ме карат да пиша есета и анализи та въпроса ми е какъв е смисъла от всичко това ?  Учил съм на доста места Швейцария , Канада и Япония  разбира се никъде в чужбина не са ме карали да разпъвам лукуми върху стихотворение което е 2 строфи ,защо по дяволите в България не сме прагматични сериозно на кой му е нужно есе и вообще защо всички държим толкова много всеки да се изказва и да пише правилно смисъла на говора не ли е да се разбираме възможно най - бързо. На кой му е нужна цялата тази драма с вече забравени литературни въпроси в това забързано време? Оборете ме

Има още подобни теми във форума. Затова и българското образование е западнало и страда. Целта е не да се научиш технически, а да ти се запълват часовете с глупости.


Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В час по химия . На дъската формула H2SO4 :

- Знам го госпожо ! Върти ми се из устата , но не мога да го кажа....

- Изплюй го веднага ! Това е сярна киселина........ :)

За това са общообразователните предмети ! 

Иначе утре вместо сода за хляб (NaHCO3 - натриев бикарбонат), може да си купиш сода каустик за тоалетната (NaOH - натриева основа).....

Все сода някаква , като газирана вода....казано иначе - въздух под налягане !    :lol6: 

И още :        

"... защо всички държим толкова много всеки да се изказва и да пише правилно смисъла на говора не ли е да се разбираме възможно най - бързо..." 

Бързата работа - срам за майстора ! 

Дали е казано само да се намираме на приказки ?

Тук само химия (или каквото и да е друго само) , не е достатъчна ! Още доста трябва.....

 

И литература трябва : 

Първо се научи да мълчиш умно , а после да не говориш глупаво !

Ако не можеш да го кажеш правилно - значи , че не го разбираш .....

Още значи , че няма да се разбере правилно , а кой знае как .....има да си ръмжиш на клона с претенции за Homo Sapiens....!

Амаан от калпазани бе !  :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

 

Направих тази тема, защото уча техническа специалност, а ме карат да пиша есета и анализи. Та въпросът ми е: Какъв е смисълът от всичко това?  Учил съм на доста места  - Швейцария, Канада и Япония.  Разбира се,никъде в чужбина не са ме карали да разпъвам локуми върху стихотворение, което е 2 строфи. Защо, по дяволите, в България не сме прагматични? Сериозно? На кого му е нужно есе и въобще защо всички държим толкова много всеки да се изказва и да пише правилно? Смисълът на говора не ли е да се разбираме възможно най-бързо? На кого  е нужна цялата тази драма с вече забравени литературни въпроси в това забързано време? Оборете ме!

 

Вярно! На кого ли му е нужно да говорим правилно?

Защо да не мучим?

Няма ли да е забавно и... прагматично?

Защото:

1. Ще си спестяваме възможността да кажем някоя глупост;

2. Ще избираме партньорите си по мучене(а не по някакви си фалшиви думи);

3. Всички ще изглеждаме еднакво... мучащи;

 

Да.

Би било забавно, ако не беше жалко?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Винаги, когато прочета, че някой с техническа специалност се оплаква от ненужността на правописа и общата култура, много сериозно се усъмнявам и в техническите му способности. Щом човек няма възможността сам да си отговори на толкова елементарен въпрос от заглавието на темата, не виждам как би успял в общуването с евентуални бизнеспартньори и колеги по специалността. И тук вече, съвсем в реда на нещата, идва моят въпрос към подобен модерен техничар - не се ли сеща, че по този начин всъщност сам поставя спирачки на развитието си и в тясната специализация.

 

п.п. Не знам дали автора си дава сметка, че в очите на нетехничарите нещата започват да изглеждат абсурдни. И тъй като напоследък подобни теми зачестиха, все не мога да си представя по какъв начин всъщност се усвояват знанията по техническите специалности - с рисуване на картинки върху пясък или с уроци като при Бранислав Нушич... :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@Merryl, я попитай ту във форума колко хора знаят кой е Бранислав Нушич. Ама без да са попитали Гуглето...

 

И как ще разберете, кой е попитал Гуглето. 

 

Аз затова настоявам да се учи интуиционистка логика още в началното училище.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добре де. Няма да искам толкова много. :)

Мисля, че е ясна идеята на поста ми... Може би пък аз съм много изостанала и не знам да има друг основен начин за усвояване на знания по каквато и да е специалност, освен чрез четмо и писмо... Неглижирайки го, всъщност "тесните специалисти" сами преграждат пътя си за развитие... Е... Според мен.

 

Това в отговор на mir4a. Мисля, че е ясно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ама то утре пък, някой може да каже, че е необходимо всеки да може да пише код на РНР и Джаваскрипт. Наясно ли сте, вие не техничарите, колко на нагорнище ще ви е. 

 

Всеки може да се научи и на това. Въпросът е, необходимо ли е ?

 

На чужд гръб и 100 тояги са малко.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ама то утре пък, някой може да каже, че е необходимо всеки да може да пише код на РНР и Джаваскрипт.

Ако това стане езика, на който трябва да общуваме - няма да има друг начин, освен да се научим на него. И не виждам какво има чак толкова страшно човек да се научи да чете и пише на собствения си език, че чак намесваме и стоте тояги?!

Харесвате ли написаното от автора на темата?! Едва ли говорим за чак такива гении, които чрез някакви свои постижения и специални умения, да са си извоювали правото да им простим неграмотността.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А философията и некласическите логики са изключително необходими за да е човек трудно манипулируем и полезен за себе си преди всичко.


Е, не ми харесва неграмотността. Но, на теб харесват ли ти корекциите на колежката, която за убедителност,  в защита на своята теза е включила и правилата за поставяне на пълен и непълен член. 

 

Не е ли ясно, че чак такива познания са ненужни за хора, които няма да се занимават професионално с литература.

 

Всички се стремим да защитаваме тезите си убедително. За това са 100те тояги и разликата между пълния и непълния член. 

 

Иначе се получава, че за кучета и котки може, а за прасета не може, както се казваше в един филм.


Ако това стане езика, на който трябва да общуваме - няма да има друг начин, освен да се научим на него. И не виждам какво има чак толкова страшно човек да се научи да чете и пише на собствения си език, че чак намесваме и стоте тояги?!

Харесвате ли написаното от автора на темата?! Едва ли говорим за чак такива гении, които чрез някакви свои постижения и специални умения, да са си извоювали правото да им простим неграмотността.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

....Но, на теб харесват ли ти корекциите на колежката, която за убедителност,  в защита на своята теза е включила и правилата за поставяне на пълен и непълен член..... 

Като на мъж , не ти отива да не правиш разлика между пълен и кратък член . :)

Като на жена още повече (предполагам). :)

Но това вече сме го обсъждали някъде.....

 

При това е крайно ясно , че не правиш разлика между общообразователни и специални предмети.

Всеки общообразователен предмет от един момент нататък става специален. Ако става дума за интереси , важно е да се намери границата , а не дали да го има или да го няма.....Тук имат думата педагозите и психолозите , а не калпазаните .

Нищо учудващо..............................................като за теб. :)

Не подкокуросвай хлапетата да изпадат в твоето положение !

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Като на мъж , не ти отива да не правиш разлика между пълен и кратък член . :)

Като на жена още повече (предполагам). :)

Но това вече сме го обсъждали някъде.....

 

При това е крайно ясно , че не правиш разлика между общообразователни и специални предмети.

Всеки общообразователен предмет от един момент нататък става специален. Ако става дума за интереси , важно е да се намери границата , а не дали да го има или да го няма.....Тук имат думата педагозите и психолозите , а не калпазаните .

Нищо учудващо..............................................като за теб. :)

Не подкокуросвай хлапетата да изпадат в твоето положение !

 

Вярно, че на английски беше пълен и непълен, но мисля, че всички освен теб ме разбраха. Проблема при теб е, че не си в състояние да разбереш каквото и да било, ако терминологията излезе малко встрани от това, което си учил като малък.

 

И все пак ми е простено, тъй като специалността ми е техническа и въобще не ми е нужно да познавам правописа.

 

Правописа не кара кораба. Това го вършат опита и интуицията ми.

 

А ти не подкокоросвай хлапетата, да се поставят като тебе на пиедестал и да си мислят, че познават истината от последна инстанция !!!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ама то утре пък, някой може да каже, че е необходимо всеки да може да пише код на РНР и Джаваскрипт. 

 

Ама пък да знаеш колко помага, ако поназнайваш малко формална логика или генеративна граматика, като пишеш код на тези двете пущини и не само на тях. Интересното е, че има и доста интересни компютърни изследвания на поетическия език, които са правени от специалисти по теория на информацията, например.

Въпрос на подход е как ще използваш знанието. :cool:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Има още подобни теми във форума. Затова и българското образование е западнало и страда. Целта е не да се научиш технически, а да ти се запълват часовете с глупости.

Ти па ше кажеш, че не си учил литература?!? Тя да не се учи от вчера и само в България! Целта била... :) Кат ги пишете ей такива замисляте ли се въобще?
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ама пък да знаеш колко помага, ако поназнайваш малко формална логика или генеративна граматика, като пишеш код на тези двете пущини и не само на тях. Интересното е, че има и доста интересни компютърни изследвания на поетическия език, които са правени от специалисти по теория на информацията, например.

Въпрос на подход е как ще използваш знанието. :cool:

 

Формална логика не сме засягали. Помага. Всяка логика помага. И граматиката на говоримия език помага. Дори и правила като това за поставяне на такъв и онакъв член помагат. Не иронизирам, знам че е така, защото съм любител. Но тук въпроса е друг.

 

Учил си литература. Кажи, ама честно. Необходимо ли е да се изучава материала в такъв голям обем. Какво ще му помогнат на бъдещият програмист княз Болконски и Ана Каренина. А дядо Йоцо какво ще му помогне. Поне Талев да се учеше вместо Вазов. Но и това ще стане. Нещата ще си дойдат на мястото. Дано да е по скоро.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ти па ше кажеш, че не си учил литература?!? Тя да не се учи от вчера и само в България! Целта била... :) Кат ги пишете ей такива замисляте ли се въобще?

Да, учил съм литература. Не помня почти нищо от нея, нито пък стихотворенията дето ме караха да уча наизуст. Въобще не ми беше нужна, тъй като учех по 17 часа английски език и 13 часа математика+4 часа ЗИП. 

Не казвам, че литературата не бива да се учи, но когато човек вече си е избрал техническа специалност и започва да я изучава трябва да се занимава само с нея. Другото е излишно натоварване.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Учил си литература. Кажи, ама честно. Необходимо ли е да се изучава материала в такъв голям обем. Какво ще му помогнат на бъдещият програмист княз Болконски и Ана Каренина. А дядо Йоцо какво ще му помогне. Поне Талев да се учеше вместо Вазов. Но и това ще стане. Нещата ще си дойдат на мястото. Дано да е по скоро.

 

Гледай сега, моята учителка по литература в средното училище си беше много свястна и аз си четях повечето от нещата и ми беше интересно. А на бъдещия програмист, ако е комуникативен и умее да общува с хората, това може доста да му помогне в работата. ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да, учил съм литература. Не помня почти нищо от нея, нито пък стихотворенията дето ме караха да уча наизуст.

И при мен е същото, с малки изключения на нещата, които са ме вълнували. Не виждам, обаче как това ти е попречило да развиваш твоите интереси, щото ти твърдиш, че образованието те спъвало, без да осъзнаваш, че основния фактор си ти - да не кажа единствения :) Ако наистина се търси обучение, съобразено с интересите на всеки един ученик, би трябвало въобще да няма училища, поне не в сегашния им вид, не говоря само за България.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е същото, с малки изключения на нещата, които са ме вълнували. Не виждам, обаче как това ти е попречило да развиваш твоите интереси, щото ти твърдиш, че образованието те спъвало, без да осъзнаваш, че основния фактор си ти - да не кажа единствения :) Ако наистина се търси обучение, съобразено с интересите на всеки един ученик, би трябвало въобще да няма училища, поне не в сегашния им вид, не говоря само за България.

Напротив има училища и в чужбина се процедира точно по този начин.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Напротив има училища и в чужбина се процедира точно по този начин.

Дай конкретен пример. Щото нали се сещаш, че и на чуждите ученици им е досадно :) И там има проблеми. Не знам кво толкова те успокоява да плюеш по нашите училища...И на мен някои дисциплини са ми били тъпи и ненужни, но за други са били интересни и полезни.
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Архивирана тема

Темата е твърде стара и е архивирана. Не можете да добавяте нови отговори в нея, но винаги можете да публикувате нова тема, в която да продължи дискусията. Регистрирайте се или влезте във вашия профил за да публикувате нова тема.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване