Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Човечеството - между насилието и мира!


Препоръчан отговор


Мотивът ми да поставя темата за насилието се породи след поредният акт на насилие в училище от учителка над ученичка.

https://novini.bg/bylgariya/obrazovanie/629452

Въпросите за причините започнаха да възникват в мен един след друг ...

Причините са толкова комплексни и всеобхватни . 

Никое дете не се ражда насилник.  Насилникът се формира и причините, които оформят насилника са много - като се почне от семейството, средата, обществото, целия заобикалящ свят формират поведението, ценностите, моралът на детето.

Агресията е начинът, чрез който човекът изразява гнева и протеста си. В основата на гнева стоят болката, унижението, обидата и страхът.

Свидетели сме на един свят пълен с агресия - като се почне от агресията в семейството, агресия на улицата, агресия в училище, агресия по форумите, агресия в политиката, и се стигне до агресията в световен мащаб, изразена чрез военни конфликти.

За да не израстват насилници, децата имат нужда от любов, от разбиране, от подкрепа. 

Липсата на любов, поражда насилие и създава насилници.

Липсата на любов, от страна на родители, учители, институции...

Животът на подрастващото дете преминава между семейството и училището. Днес, учителите обвиняват семействата за поведението на учениците. Но каква е ролята тук на самите учители? Имат ли те правилния подход и любов към учениците?

................................................................

Какво е насилие и как се стига до него?

Всяко действие или поведение, насочено срещу другия човек или собствената личност, което предизвиква физическо, психическо и емоционално страдание, може да се нарече насилие

По своята социална същност насилието е антихуманен акт.

То е вид престъпление и нарушава достойнството и интересите на личността.Насилието е един от възможните резултати на агресивното поведение.

Също като него, то има много разновидности и форми на проява. Насилието се проявява по различен начин, в зависимост от това кои са неговите извършители, кои са жертвите и какви са отношенията между тях.

https://www.mvr.bg/gdnp/дейности/превенция/мвр-съветва/превенция-престъпност/програма-за-превенция-и-защита-от-домашно-насилие/какво-е-насилие-и-как-се-стига-до-него-

.................

 

1. Принципи, ценности, философия

Основен принцип при изграждането на училищна политика за противодействие на тормоза в училище е прилагането на цялостен училищен подход, полагане на координирани и последователни усилия за предотвратяване на тормоза и създаване на по-сигурна училищна среда. За да се изгради защитната мрежа е необходимо да се поставят ясни граници, да се формират ценности, да се създадат правила и процедури, които не допускат прояви на насилие и тормоз в училище. 

http://pgss-suvorovo.com/userfiles/files/МЕХАНИЗЪМ–ТОРМОЗ.pdf

..........................................

Всички деца имат право на закрила срещу насилие в живота си, независимо от това кой го упражнява – родители, учители, приятели или непознати.

НАСИЛИЕ В УЧИЛИЩЕ

Близо 130 МИЛИОНА (малко повече от един на трима) ученици в световен мащаб на възраст между 13 и 15 години са подложени на тормоз.

732 МИЛИОНА (едно от всеки две) деца в училищна възраст между 6 и 17 години живеят в държави, където телесното наказание в училище не е напълно забранено.

Около 3 от всеки 10 (17 милиона) подрастващи в 39 държави в Европа и Северна Америка признават, че са тормозили други свои съученици.

........................................................................................................................................................................................................................

 

Мир е отсъствие на каквито и да е военни действия, страх от насилие или ожесточени конфликти. В преносен смисъл означава спокойствие и хармония. Мирът осигурява както личната, така и обществената безопасност. По данни на Р. Джексън[1], след 1945 г. на Земята е имало само 26 мирни дни.

Мирът също така предполага наличието на здрави или заздравели междуличностни или международни отношения, просперитет в областта на социалното и икономическото благосъстояние, създаване на равенство, както и работещ политически строй, който служи на истинските интереси на всички. В международните отношения, мирно време е не само липсата на война или конфликт, но също така и наличието на културна, религиозна и икономическа толерантност и взаимно разбирателство.

https://bg.wikipedia.org/wiki/Мир

След тази реч на Астрид Линдгрен Швеция е първата страна, която забранява физическото наказание

„Откакто човечеството живее на тази планета, оттогава то воюва и се бие. Нашият крехък мир е винаги под заплаха. Не е ли време да се попитаме – не правим ли ние всеки ден нещо, което постоянно да ни довежда до конфликти? Как да станем по-добри и да забравим за постоянната агресия?
Мисля, че трябва да започнем от самото начало – от децата! Съвсем скоро те ще управляват тази планета и ще решават да продължат ли с насилието или да живеят в мир и радост.

https://www.obekti.bg/chovek/sled-tazi-rech-na-astrid-lindgred-shveciya-e-prvata-strana-koyato-zabranyava-fizicheskoto

........................



 

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 195
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Това може да е валидно за долните класове. И пак в голяма степен не е точно установено докъде се разпростират правата и отговорностите на учителя свързани с възпитанието. Реално се получава там, къдет

...защото трябва да учиш, да учиш, да учиш...

За съжаление го нямам. А толкова искам да направя приют за бездомни животни.

преди 29 минути, ncl написа:

Любовта ще спаси света...

Но ... липсва!

Всички говорят за любов, пишат за любов, пеят за любовта.... Има милиони книги, поезия, песни за любовта, но човечеството страда от липса на любов.

Ако има Любов - няма да има насилие, няма да има агресия, няма да има войни!

Но любовта някъде се губи, или не е това, което трябва да бъде.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, ncl написа:

Любовта ще спаси света...

Ще, ще - що не се получава а ?

Защото я няма, те затова.

Аз вярвам че ние сме експеримент на висш разум. Само дето се е изродил.

И се чудят какво да ни правят.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, haidukpikaso написа:

Ще, ще - що не се получава а ?

Защото я няма, те затова.

Аз вярвам че ние сме експеримент на висш разум. Само дето се е изродил.

И се чудят какво да ни правят.

Ако сме експеримент, значи експериментът е неуспешен!


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Aumi написа:

Ако сме експеримент, значи експериментът е неуспешен!

Пълен провал!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Насилието може да е и психологично и да се извършва от ученик към учител. 

До колко родителите възпитават децата, че учителят е авторитет и към същия трябва да се отнасяш с вид респект?! 

Известен ми е факта, че даден родител счита мнението на детето си, че даден учител не е "готин", но трябва ли да търпи даден учител недостойно поведение на даден ученик?! 

Какво, учителя да ходи и да се оплаква на директора ли, че даден ученик се държи невъзпитано и извършва вербална агресия?!

Ето един аспект по отношение на невидимо едно насилие.  

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Aumi написа:

Никое дете не се ражда насилник.  Насилникът се формира и причините, които оформят насилника са много - като се почне от семейството, средата, обществото, целия заобикалящ свят формират поведението, ценностите, моралът на детето.

Насилници произлизат от всякаква среда - както от семейства където всичко им е осигурено, така и от бедни; както от родители които се отнасят сурово с тях, така и от родители, които ги глезят; както от ерудирани, така и от неерудирани родители... Средата е важна, но само дотолкова, доколкото стимулира или потиска определени вече присъщи предразположения в характера на детето още от раждането. 

Детето си идва с определен набор от предразположености и за правилното му възпитание е добре те да не се пренебрегват. Защото ако те не се вземат под внимание и още повече ако се отричат, няма да се развият правилно.

преди 36 минути, haidukpikaso написа:

Аз вярвам че ние сме експеримент на висш разум. Само дето се е изродил.

Това за мен е начин да прехвърлиш вината от хората върху въпросните същества притежаващи висш разум. Освен това ти не знаеш дали ситуацията в която сега се намира човечеството дали е част от експеримента или не е. Пишете за любов, а любовта е най-вече състрадание. За да се роди това състрадание човек трябва да може да почувства болката на другите като своя, техните проблеми като свои, да е готов да пожертва своето и себе си за тях. Такива качества не се развиват в живот в безгрижие. Да напомня ли, че боговете във всички митологии си имат своите отговорности и съвсем не живеят безгрижен живот. Аз не възприемам хората като експеримент, а като етап в който се подготвяме за истинския живот, на който нашето съществуване е бледо отражение. Ако хората са способни да осъзнаят доколко всичко съществуващо е взаимозависимо, то колко по-дълбоко би следвало да е това осъзнаване за въпросните по-висши същества. Така че дали е експеримент или нещо друго - потребност, разбиране за реда в живота?

Колкото до насилието, то в основата му за мен е егоизма. Поставянето на себе си пред останалите, желанието нещата да станат по твоя начин - всичко това има за основа егоизма. Останалото е въпрос на конкретни условия и качества, които дават или не дават възможност на насилника да се изяви. Много хора са насилници вътрешно, но нещо им пречи да изявят това. При други условия, те биха ги изявили. Най-добре е всеки да се вгледа първо в себе си, Да намери егоиста и насилника в себе си и ако може и ако желае разбира се, да ги трансформира. Във всеки ги има на този етап, нека да не се заблуждаваме.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Shiniasu написа:

Пишете за любов, а любовта е най-вече състрадание. За да се роди това състрадание човек трябва да може да почувства болката на другите като своя, техните проблеми като свои, да е готов да пожертва своето и себе си за тях.

Е именно де - ти къде го видя това състрадание, тази любов ?

Аз виждам само злоба, мъст, насилие...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Един от големите фактори за насилие в съвременния живот е че децата не са създадени да стоят в малки помещения затворени с други деца  под наблюдението на човек когото не познават почти  всеки ден от седмицата в продължение на половината от  денонощието и то през по-голямата част от началния изграждащ ги живот.Това е нехуманно от всяка разумна гледна точка. Но е все прието в нашето варварско общество.Странно е защо днешните жени гледат да си наритат децата на ясли , детски градини , училища , занимални и какво ли не само да ги махнат от главата си.Още по странно е защо ги правят на първо време.Има огромно отчуждение между днешните родители и децата им заради все по мощния институционален механизъм в днешния бюрократичен апарат и децата биват третирани по-скоро като затворници в училищата , тая тенденция ще се увеличава.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 50 минути, Milkydead написа:

Един от големите фактори за насилие в съвременния живот е че децата не са създадени да стоят в малки помещения затворени с други деца  под наблюдението на човек когото не познават почти  всеки ден от седмицата в продължение на половината от  денонощието и то през по-голямата част от началния изграждащ ги живот.Това е нехуманно от всяка разумна гледна точка. Но е все прието в нашето варварско общество.Странно е защо днешните жени гледат да си наритат децата на ясли , детски градини , училища , занимални и какво ли не само да ги махнат от главата си.Още по странно е защо ги правят на първо време.Има огромно отчуждение между днешните родители и децата им заради все по мощния институционален механизъм в днешния бюрократичен апарат и децата биват третирани по-скоро като затворници в училищата , тая тенденция ще се увеличава.

Нечитаво поколение за жалост.

Аз съм щастлива че имах своето детство, на градина чак на 4 ме пратиха.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, haidukpikaso написа:

Е именно де - ти къде го видя това състрадание, тази любов ?

Аз виждам само злоба, мъст, насилие...

Преувеличаваш. А и нещата са доста по-сложни. Примерно насилие може да прояви и като цяло добър човек, ако е под натиска на стресиращи и тежки условия. Също и под влиянието на тълпата или пък определена група с която се идентифицира и към която държи да принадлежи. 

Аз като привърженик на източните религии, според които сме в кали юга, не съм песимистично настроен. Да напомня, че в кали юга (черния век) условията на живот са такива, че е по-лесно за човека да прояви отрицателните си характеристики. Но това - отрицателното, трябва да бъде отработено и трансформирано, което няма как да стане, ако не бъде изявено и забелязано. Разбира се, това може да стане и без да се стига до големи отклонения, но всичко си зависи от човека. Вярно е, че много от страданията които си причиняваме са излишни и биха могли да бъдат избегнати, ако сме по-разумни. Но пък и разумността е нещо, което не се дава наготово, а се учи. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Shiniasu написа:

Преувеличаваш. А и нещата са доста по-сложни. Примерно насилие може да прояви и като цяло добър човек, ако е под натиска на стресиращи и тежки условия. Също и под влиянието на тълпата или пък определена група с която се идентифицира и към която държи да принадлежи. 

Аз като привърженик на източните религии, според които сме в кали юга, не съм песимистично настроен. Да напомня, че в кали юга (черния век) условията на живот са такива, че е по-лесно за човека да прояви отрицателните си характеристики. Но това - отрицателното, трябва да бъде отработено и трансформирано, което няма как да стане, ако не бъде изявено и забелязано. Разбира се, това може да стане и без да се стига до големи отклонения, но всичко си зависи от човека. Вярно е, че много от страданията които си причиняваме са излишни и биха могли да бъдат избегнати, ако сме по-разумни. Но пък и разумността е нещо, което не се дава наготово, а се учи. 

Не преувеличавам изобщо.

Сложни били нещата - ми то затуй сме на туй дередже.

Ако бяха прости нямаше да е така.

А да - ти като отидеш някъде на гости хвърляш ли боклук насред хола на домакините ?

Защото всички ние сме гости на тази планета, а я съсипахме, повръща й се от нас.

Нека има цунамита, земетресения... като я боли.

-16-728.jpg?cb=1238148122

И само един час в годината й се полага на домакинята - някой малоумник да си угаси лампите и да стои на тъмно за да я спаси.

п.с. Аз съм добър човек и не проявявам насилие!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, haidukpikaso написа:

Не преувеличавам изобщо.

Сложни били нещата - ми то затуй сме на туй дередже.

Ако бяха прости нямаше да е така.

А да - ти като отидеш някъде на гости хвърляш ли боклук насред хола на домакините ?

Защото всички ние сме гости на тази планета, а я съсипахме, повръща й се от нас.

Нека има цунамита, земетресения... като я боли.

-16-728.jpg?cb=1238148122

И само един час в годината й се полага на домакинята - някой малоумник да си угаси лампите и да стои на тъмно за да я спаси.

п.с. Аз съм добър човек и не проявявам насилие!

Честно казано долавям доста негативна емоция, която не мисля, че съм провокирал с нещо друго, освен с по-различна позиция. Дали в това има насилие или агресия? 

Не мисля и, че сме гости на тази планета. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, Shiniasu написа:

Честно казано долавям доста негативна емоция, която не мисля, че съм провокирал с нещо друго, освен с по-различна позиция. Дали в това има насилие или агресия? 

Не мисля и, че сме гости на тази планета. 

E според теб тъгата и безсилието какво са - не Любов във всеки случай.

Гости сме.

Ти ли си я създал Земята ? Нещо поне създаде ли за нея ?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Shiniasu написа:

Насилници произлизат от всякаква среда - както от семейства където всичко им е осигурено, така и от бедни; както от родители които се отнасят сурово с тях, така и от родители, които ги глезят; както от ерудирани, така и от неерудирани родители... Средата е важна, но само дотолкова, доколкото стимулира или потиска определени вече присъщи предразположения в характера на детето още от раждането

Да, всеки се ражда с определени предразположения и особености на характера, но влиянието на семейството и околния свят, дават своето отражение върху психиката, морала и мирогледа на детето.
Няма дете, което по рождение да е насилник. Насилникът не се ражда насилник, той се изгражда като такъв благодарение на външни фактори, които формират неговото съзнание и детето се изгражда като личност като черпи опит от заобикалящата го среда, благодарение на която детето се оформя като личност.
Социалният статус на семейството не е толкова от значение, колкото обстановката в самото семейство, от което малкото дете черпи първата информация за света, и родителите са първите хора от които детето взима примери и черпи опит.
След родителите идва детската градина и училището, където детето прекарва доста голяма част от времето си.
Целият свят, който заобикаля детето, всички хора с които се среща, оставят отпечатък върху неговата душевност.
 

 

преди 9 часа, Shiniasu написа:

Детето си идва с определен набор от предразположености и за правилното му възпитание е добре те да не се пренебрегват. Защото ако те не се вземат под внимание и още повече ако се отричат, няма да се развият правилно.

Съгласна съм. 

преди 4 часа, Shiniasu написа:

Аз като привърженик на източните религии, според които сме в кали юга, не съм песимистично настроен. Да напомня, че в кали юга (черния век) условията на живот са такива, че е по-лесно за човека да прояви отрицателните си характеристики.

Кога, в кой период от историята на човечеството, условията на живот, са били по-добри отколкото сега?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Aumi написа:

Насилникът не се ражда насилник, той се изгражда като такъв благодарение на външни фактори, които формират неговото съзнание и детето се изгражда като личност като черпи опит от заобикалящата го среда, благодарение на която детето се оформя като личност.

Това е доста "изтъркано" и дори банално.

Основния мотив да проявиш насилие над друг е свързано да наложиш свое нещо над друг или по-общо над обществото. Нещата ако са само физически, то по-силния побеждава, но ако са психически, то нещата не стоят така, защото в даден момент всеки си има точка на "пречупване". 

Съзнанието на едно дете принципно се формира от неговите родители. Има ли някакъв вид проблеми между тях, то детето "наследява" въпросната проблематика и започва да търси решение извън семейството. Чак тогава то започва да "черпи опит" от заобикалящата го среда. Там определено има "дебнещи" насилници. 

В основата на едно насилие е посегателството над нещо чуждо. Към момента не може да се каже кое кара едно дете, възрастен и т.н. да посегне физически или психически на чуждо, но определено е свързано с желанието да придобие нещо което няма. 

Кратко: Насилник (физически или психически) се става при чувство на липса. Хората с еднакви липси се обединяват и действат за набавянето на въпросните липси.

За конкретния случай: Децата (не "засегнатото" дете) определено им е липсвало вид внимание и са предизвикали въпросното. Самия факт, че заснемат случващото означава, че им е потребно вид известност и не подбират средства, за да го направят. Дори привличат свой родител да разпали тяхното "творчество". 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, iИ.дИоNд.Ni написа:

За конкретния случай: Децата (не "засегнатото" дете) определено им е липсвало вид внимание и са предизвикали въпросното. Самия факт, че заснемат случващото означава, че им е потребно вид известност и не подбират средства, за да го направят. Дори привличат свой родител да разпали тяхното "творчество". 

А може би по този начин, децата искат да кажат нещо на обществото, някой да ги чуе. Защото има много неща, които ги тормозят и които децата не могат да изкажат.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, Aumi написа:

А може би по този начин, децата искат да кажат нещо на обществото, някой да ги чуе. Защото има много неща, които ги тормозят и които децата не могат да изкажат.

По-скоро е да се изявят. 

Да, основното е да привлекат внимание, но в основата е, че в днешно време родителите им са до толкова ангажирани с делата си, че са ги оставели на произвола на съдбата.

Те не могат да схванат, че самите им родители са подложени на вид тормоз и вместо да оставят същите на мира им добавят своя тормоз. 

Елементарно е: Слагат своя тормоз над всякакъв друг вид несправедливост. Изживяват се като режисьори, продуценти, оператори и т.н. Те не отиват на училище, за да се изучат, а да правят сензация и после да се фукат колко са велики и т.н. 

Факта, че са изнервели даден учител и са направели вид впечатление в социалните мрежи за тях е по-важно, а не конкретно вид проблематика. 

Кой в случая е проявил вид насилие?! О, набляга се, че учителя .... Това не е редно!!! 

Какво им пука на детето което е заснето и детето което е направило клипа, а?! НО, ооооо .... колко сме велики .... говорят за нас .... вижте ни какво можем ... 

Какво могат да кажат на обществото?! В действителност обществото може да ги научи на нещо, но те = не! Ние сме по-добри учители! Което не е истина!!!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, iИ.дИоNд.Ni написа:

Факта, че са изнервели даден учител и са направели вид впечатление в социалните мрежи за тях е по-важно, а не конкретно вид проблематика. 

Проблемът е, че масово не се осъзнава къде е проблема!

Възрастните винаги трябва да са тези които отстъпват и дават добър пример. Още повече, един педагог, учител, трябва да има подход и умение да общува с деца.

По мои наблюдения, децата харесват тези учители и са силни по тези предмети, в които преподавателят се държи приятелски с тях. И съответно - ненавиждат учителите, които са надменни и искат единствено подчинение, без те самите да предразполагат към това.

 

преди 31 минути, iИ.дИоNд.Ni написа:

Ние сме по-добри учители! Което не е истина!!!

Фактът, че самото общество не може да възпита децата, говори, че има нещо сбъркано в начина и методите на възпитание.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Aumi написа:

Проблемът е, че масово не се осъзнава къде е проблема!

ПроблемЪт е наличие на много проблеми!

Реално няма проблем, защото няма решение или поне идея как да се реши дадено възникнало събитие. 

Масово хората вече са увлечени от тълкувания на вид събития. Вижда се, че вид явления не могат да се обясни по понятен начин. Предлагат се набор от ненужни тълкования към постъпка/и на безотговорни хлапаци! 

Ти смяташ, че само и единствено ти си осъзнала нещо което не е проблем, а факт: Децата си позволяват неща които не би следвало да правят!!!

Директно набеждаваш учителя, че не е подходящ! Кой ти дава това право?!

Основното нещо е, че вид инцидент се превръща в политически инструмент! Това не е редно!!! 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

децата не носят отговорност за себе си дори според българското законодателство стари господине.Това което ви учи религията като ценности няма общо с това което се случва в реалния живот.Днешното общество не знае как да си възпитава или образова децата, те впрочем са сред най-маргинализираните и репресирани социални групи,ето това е проблема.Решение на този етап няма защото както от доста време се казва - в България вече няма кой да възпита възпитателите , та те от своя страна да могат да възпитават правилно...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, iИ.дИоNд.Ni написа:

Директно набеждаваш учителя, че не е подходящ! Кой ти дава това право?!

Защо някой трябва да ми даде правото да изразя личното си становище по обществените въпроси отнасящи се до децата?!

Това е мое право като свободен човек живеещ в свободна и правова държава!

преди 1 час, iИ.дИоNд.Ni написа:

Основното нещо е, че вид инцидент се превръща в политически инструмент! Това не е редно!!! 

В България, всяко нещо се превръща в политически инструмент!

преди 19 минути, Milkydead написа:

децата не носят отговорност за себе си дори според българското законодателство стари господине.Това което ви учи религията като ценности няма общо с това което се случва в реалния живот.Днешното общество не знае как да си възпитава или образова децата, те впрочем са сред най-маргинализираните и репресирани социални групи,ето това е проблема.Решение на този етап няма защото както от доста време се казва - в България вече няма кой да възпита възпитателите , та те от своя страна да могат да възпитават правилно...

Взе ми думите от "устата"!
Напълно подкрепям!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Milkydead написа:

децата не носят отговорност за себе си дори според българското законодателство стари господине

Да, но това не им дава право да постъпват неотговорно! Кой носи отговорност за заснемането на клипа и публикуване на същия в социалните мрежи?!

Някой ще изисква ли отговорност от родителите на въпросните деца?!

Факт е = веднъж е качен вид материал в социалните мрежи. Някой вече го е изтеглил. Показва лицето на учителката, което противоречи на правото и да не бъде снимана без нейно съгласие.

О, на децата значи им е позволено да нарушават конституционни права на другите ли?!

Не толерирам това!!!

преди 18 минути, Aumi написа:

 

Това е мое право като свободен човек живеещ в свободна и правова държава!

Факт: Дете снима и някой го качва в мрежата като не се съобразява с личността на учителката. 

Пак да попитам: Кое дава на детето право да нарушава правата на възрастните?! 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Aumi написа:

Проблемът е, че масово не се осъзнава къде е проблема!

Възрастните винаги трябва да са тези които отстъпват и дават добър пример. Още повече, един педагог, учител, трябва да има подход и умение да общува с деца.

А може и тук да е проблема. Децата трябва абсолютно ясно да разберат, че има граници, които не трябва да се прекрачват. Отстъпването се приема от децата като слабост. Какъв авторитет би имал подобен човек?! Иначе постъпват ли така като деца, почти сигурно е, че ще постъпват така и като възрастни. Законите, правилата, няма да имат значение за тях. Ще мислят, че винаги са прави и че другите винаги ще им отстъпват. Правилното за мен е нещата да стават со кротце, со благо и со малко кютек.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване