Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Човечеството - между насилието и мира!


Препоръчан отговор


преди 7 часа, ncl написа:

А може и тук да е проблема. Децата трябва абсолютно ясно да разберат, че има граници, които не трябва да се прекрачват. Отстъпването се приема от децата като слабост. Какъв авторитет би имал подобен човек?! Иначе постъпват ли така като деца, почти сигурно е, че ще постъпват така и като възрастни. Законите, правилата, няма да имат значение за тях. Ще мислят, че винаги са прави и че другите винаги ще им отстъпват. Правилното за мен е нещата да стават со кротце, со благо и со малко кютек.

А опитал ли е някой да бъде благ с децата?
Децата много добре преценяват кой какъв е.
Повечето учители нямат подход към учениците.
 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 289
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Това може да е валидно за долните класове. И пак в голяма степен не е точно установено докъде се разпростират правата и отговорностите на учителя свързани с възпитанието. Реално се получава там, къдет

Един от големите фактори за насилие в съвременния живот е че децата не са създадени да стоят в малки помещения затворени с други деца  под наблюдението на човек когото не познават почти  всеки ден от

То от там се почва - родителите, като имат пренебрежително отношение към учителите, като помпят детето си със чувство за безнаказност, каквото и система да има после, каквито и да са преподавателите,

на 17.11.2020 г. в 9:48, iИ.дИоNд.Ni написа:

Насилието може да е и психологично и да се извършва от ученик към учител. 

До колко родителите възпитават децата, че учителят е авторитет и към същия трябва да се отнасяш с вид респект?! 

Известен ми е факта, че даден родител счита мнението на детето си, че даден учител не е "готин", но трябва ли да търпи даден учител недостойно поведение на даден ученик?! 

Какво, учителя да ходи и да се оплаква на директора ли, че даден ученик се държи невъзпитано и извършва вербална агресия?!

Ето един аспект по отношение на невидимо едно насилие.  

Ами нали той затова е станал учител! За какво е учил - само да преподава ли?
Учителят трябва да успее да създаде такава среда, в която децата да го слушат и с интерес да следят уроците, които преподава.

 

преди 22 часа, iИ.дИоNд.Ni написа:

Пак да попитам: Кое дава на детето право да нарушава правата на възрастните?! 

Децата са заснели акт на насилие с пълното си право като граждани на това общество.

Или ти искаш насилието да се прикрива и да не се огласява! 

В домовете за сираци, децата са подложени на непрекъснато насилие и тормоз от страна на учителите и възпитателите. От своя страна, тези деца, лишени от семейства, и лишени изобщо от любов, се срещат ежедневно с насилието и те го въприемат като правилен модел на поведение. И от там, повечето от тези деца също стават насилници и престъпници. Първо насилват по-слабите и по-малки деца, живеещи в същите интернати.

Според мен, всички учители и хора работещи с деца, от всякакви институции, задължително редовно трябва да преминават през психотестове.

Лично аз съм свидетел, как възпитателка малтретира дете с увреждания пред останалите деца. Детето учи в нормално училище, и вместо тези възпитателки да дават добър пример с поведението си, те малтретират и унижават децата, като по този начин това се превръща в модел на поведение сред останалите деца.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Aumi написа:

Или ти искаш насилието да се прикрива и да не се огласява! 

Цитат

момиче от седми клас, което според ученици и учители е известно с арогантното си поведение от години.

Хайде прочети тази статия и помисли ... 

Определено не толерирам арогантността на "жертвите"!!!

Факт: Момичето методично е било арогантно!!! 

Според теб какво, при всяка провокация учителя да си мълчи и търпи, така ли?! 

Момичето в случая е упражнявало психически тормоз, а после било жертва ... Не става!!!

Запомни, дим без огън няма!!! 

Значи ти оправдаваш психическия тормоз от страна на ученика ли?! 

Разбирам на къде буташ, но определено не си права!!!

Както виждаш, води се разследване! 

п.п. Да, има посегателство, но чак пък насилие .... хм ... извинявай ... Не приемам довода, че в случая има насилие!!! По-скоро е имало психическо насилие от страна на момичето!

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, iИ.дИоNд.Ni написа:

Определено не толерирам арогантността на "жертвите"!!!

Факт: Момичето методично е било арогантно!!! 

Според теб какво, при всяка провокация учителя да си мълчи и търпи, така ли?! 

Момичето в случая е упражнявало психически тормоз, а после било жертва ... Не става!!!

За да коментирам, би следвало да знам в какво се е състояла тази арогантност на момичето.

Както казах и по-горе, възрастният винаги трябва да отстъпва и да бъде толератния. Възпитателят трябва да има нужният подход.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не може да приемаме като факт, че момичето методично е било арогантно, понеже нямаме преки наблюдения върху класа. 

Нямаме и преки наблюдения и върху случката, разиграла се в класната стая, освен един конкретен момент от нея. 

 

И все пак, каквото и да се е случило, това е дете. Възрастният би следвало наистина да е такъв, освен това и по-разумен от ученика. Учителят някога е бил Просветител. Това, което наблюдаваме във видеото по никакъв начин не е просветителско. 


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добрият учител, това е истинско щастие за всички деца в общото нещастие, което представлява съвременното училище. Той се помни цял живот, образът му остава ясен дори тогава, когато лицата на толкова много хора от миналото ни започват да губят чертите си и всичко да потъва в мъглата, която все повече и повече изпълва спомени и мисли. Неговото име е сякаш врязано в паметта. А другите, стотиците имена на хора, с които сме общували и по-дълго, престават нещо да ни казват, бъркат се и се смесват.

...

Когато освен добър учител преподавателят е колоритна личност, симпатиите на учениците са още по-бурни и чистосърдечни

...

Но като си помисля колко несравнима е бедата, нанесена от посредствения, сбъркания, лошо подготвения учител, опасенията ми изглеждат жалки. Лошият учител е по-страшен и от бедствие, по-опасен от увреждаща мозъка епидемия. Това, което той най-много умее, е да предизвика отвращение или безразличие там, където са могли да никнат цветове. И аз дълго време не можех да си обясня парадокса, който доскоро съществуваше у нас - вратите на учителското поприще се отваряха за онези, които никъде не успяваха да намерят място. Те влизаха в него като в приют за безпризорни. За да постъпиш в педагогическите профили на висшите учебни заведения се изискваше по-нисък успех, отколкото за тъй наречените "научно-производствени". Що за безразсъдство беше това - способното да твори наука, а по-неспособното да обучава в наука.

Най-абсурдни бяха изискванията към детските учители. Те нямаха нужда от висше образование! Обясненията, че всичко това се е наложило от широкото и бързо развитие на образованието в нашата страна, е наистина оправдание, но системата остана твърде дълго същата и съображенията се превърнаха в недоразумение.

...

Според една анкета само петнадесет процента от 1227 ученици са отговорили, че биха желали да приличат на учителите си! Коментарите са излишни. Но и учудванията, че добрите учители са рядкост, са също излишни. Те наистина са като цветя, поникнали в изоставена градина.

...

Аз си представям задачата на училището по-другояче. Тя не се изчерпва, нито се свежда до ограмотяването. Задачата на училището е да създава личности, образовани, но най-важното личности, които ще живеят и изграждат ново общество. Училището е длъжно да продължи да прави детството щастливо, толкова дълго, колкото може. В края на краищата всички ще се научат да четат и да пишат, дори и да смятат. С оценки, без оценки, все едно, едни ще правят всичко по-добре от другите. Тогава защо за тази разлика е нужен предварителен сертификат? Какво като един чете по-добре от друг - от всички видове четци, които познавам, най-лошо четат стихове тези, които ги пишат!

...

Педагози, психолози, медици продължават да си блъскат главата как да се направи така, че децата по-лесно да се приспособяват към училището. И все пак не може ли нещо да се направи, че училището да се приспособи към децата?

https://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=23&WorkID=466&Level=2

https://webstage.bg/li-ri-chni-otkloneniya/6822-loshiyat-uchitel-e-po-strashen-i-ot-bedstvie-po-opasen-ot-uvrezhdashta-mozaka-epidemiya-georgi-danailov.html?fbclid=IwAR2tv9WeXJ-xMdMMdkytnTkkEqGVQpsIiOjJUm1pg4ZvpaG8Zz6XnPSKeq4

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, Aumi написа:

Най-абсурдни бяха изискванията към детските учители. Те нямаха нужда от висше образование!

Така е, трябва да върнат килийното образование - неграмотни образоват неграмотни.

 

Учи се 5 години да пишеш и сричаш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Aumi написа:

Както казах и по-горе, възрастният винаги трябва да отстъпва и да бъде толератния. Възпитателят трябва да има нужният подход.

В голяма заблуда си.  Учителите не са възпитатели. Възпитанието е грижа на родителите! 

Казваш, че не може да коментираш поведението на детето, но за сметка на това коментираш поведението на учителя. 

Приела си за себе си, че има насилие от учителя към детето, и то директно. Не е редно! 

Само да попитам: Цялото поведение на ученичката преди инцидента ли е заснето или само посегателството на учителя?! 

Мислиш ли, че ако е имало насилие, то директорът не би съзирал полицията?! 

Явно не си прочела статията и не си вникнала в проблема. Дете не се държи достойно в училище. Къде да бъде пратено, за да се изучи?! 

Навремето имаше ТВУ. Днес няма. 

За конкретния случай ти не си в компетенцията да отсъждаш в полза на детето!

Да, възпитателя трябва да има нужния подход, но той е различен за всеки. Срещу вид арогантност, какво?! 

Отричаш, че има много случаи на психически тормоз от ученика към учителя. 

Кратко: За теб е имало насилие, а за мен не. Дали е бил правилен подхода на учителката или не, то има си директор на училището. 

Ще те пращам да възпитаваш деца на проблематични родители, за да ги възпиташ как да възпитават своите деца май. :) 

Цитат

Публикувано във факти.бг:

директорът Бойко Пукнев призна:

„Проблемът с преместването е много труден. Това са деца от малцинствата и в повечето случаи те напускат системата“.

Какво, да гоним децата от малцинства от училищата ли?! Няма проблематично дете, няма провокация, няма насилие от учител към ученик. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, iИ.дИоNд.Ni написа:

 

Ще те пращам да възпитаваш деца на проблематични родители, за да ги възпиташ как да възпитават своите деца май. :) 

Какво, да гоним децата от малцинства от училищата ли?! Няма проблематично дете, няма провокация, няма насилие от учител към ученик. 

Сега рабирам, че въпросната ученичка е била от ромски произход.
Но това не променя отношението, което трябва да има учителя към учениците, както и неговото поведение спрямо тях.

Преди да даваме оценка, е добре да прегледаме закона, за да установим дали въпросната учителка и такива като нея, са извършили нарушение или не!
.......................

ГЛАВА ТРЕТА

Взаимоотношения с ученици, колеги, родители и граждани

Чл.6. Педагогическият специалист, служителят и работникът предоставят качествени услуги, достъпни за всички, като изпълняват задълженията си безпристрастно и без предубеждения, създавайки условия на равнопоставеност на разглежданите случаи и засегнатите лица.

Чл.7. Педагогическият специалист, служителят и работникът участват активно в процеса на подобряване качеството на предлаганите услуги, като се отнасят внимателно и открито, с необходимото уважение и отзивчивост към всеки един от тях и техните искания. Те са длъжни да имат поведение, което не провокира конфликтни ситуации, а при възникването им да се стремят към безболезнено разрешаване, като контролират емоциите и реакциите си, независимо от обстоятелствата и държанието на външните лица.

Чл.8. Педагогическият специалист, служителят и работникът зачитат правата на всички ученици, колеги, родители и граждани, независимо от тяхната политическа, идеологическа, расова, религиозна и етническа принадлежност, като се въздържат от дискриминационни действия и показват добро възпитание, уважение и внимателно отношение към всички.

.................

Чл.17. Педагогическият специалист, служителят или работникът се отнасят с учениците, техните родители и гражданите с нужното уважение, като не накърняват достойнството им, не създават конфликти, не нарушават правата им и не ги дискриминират.

 

ГЛАВА ПЕТА

Лично поведение на педагогическите специалисти, служителите и работниците

Чл.25 (1) Педагогическият специалист, служителят или работникът са длъжни да спазват поведение, съобразено със законите, с общоприетите морални норми и общочовешки ценности, както и да не уронват престижа на НУКК и да пазят авторитета на институцията, която представляват.

(2) Педагогическият специалист, служителят или работникът изпълняват добросъвестно трудовите си задължения при спазване на дадените им указания от висшестоящите органи.

Чл.26. Педагогическият специалист, служителят или работникът се стремят да не предизвикват с поведението си конфликтни ситуации, а при възникването на такива се стремят да ги преустановят или разрешат, като запазват спокойствие, контролират емоциите и действията си и недопускат участие в скандали и прояви, несъвместими с добрите нрави.

 

http://www.nukk.org/bg/code-of-ethics/

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хубаво го даваш това, но е добре да дадеш и какво трябва да бъде отношението на ученика към въпросните лица. А иначе оня ден четох, че има подписка от над 80 родители в подкрепа на учителката.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, ncl написа:

Хубаво го даваш това, но е добре да дадеш и какво трябва да бъде отношението на ученика към въпросните лица. А иначе оня ден четох, че има подписка от над 80 родители в подкрепа на учителката.

Това че някой подкрепя  някого, не го прави невинен по никакъв начин. И най-големите престъпници, могат да намерят подкрепители.

Първо трябва да посочим кои са правата и задълженията на възпитателите, после на учениците. Защото учениците са в училище, за да ги възпитават. И тук не става въпрос за конкретния случай, а въпросът е комплексен и касае всяко едно насилие - в училище и вън от него.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

отношението на ученика се усвоява в самата среда, това което родителите казват на първолаците при изпращане е слушайте учителката , ясно е че има случай в който учителката не трябва да се слуша.Kато този https://novini.bg/sviat/us/630288
Аз самия съм се нагледал на всякакви изблици , пристъпи , изстъпления и все подобни от учители докато аз бях ученик и то се правеше съвсем нормално тъй като там където работят и считат за работно място , учителите също смятат за авторитарно право , бащиния и т.н.Също при проблем и това става много често колегията се нахвърля върху ученика за да запази работното си място незасегнато.В нашите училища има голяма соц авторитаризъм който все още не може да се учисти тъй като такива като дядо iИ.дИоNд.Ni учи внучетата на същите неща като тея в неговото време.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Напротив образователната система е там да възпитава в много по-голяма степен отколкото да образова и това е държавен план за запазване на държавата.Ти самия ако те  нагърбят да разрешаваш проблемите на днешната образователна система и хората работещи в нея , много от тях невротизирани соц работнички ще пукнеш няколко пъти преди да ти стане ясно какво да се оправя най-напред.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, ncl написа:

Учениците са в училище, за да учат.

както и да се възпитават!
Но с невъзпитани учители, няма как да очакваме да има възпитани ученици!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Първо в педагогическия профил влизат основни психологически и възпитателни методи.Второ ако учителите влизаха по армейски диктуваха и си излизаха това пак е възпитанието което учениците ще получат , самата институция има възпитателен характер и те възпитава как да живееш в продължение на 12г до средно образование.А относно дългите дискусии трябва ли образованието да бъде отделено от държавата и да не бъде спускано от министерството на "образованието" всички критични интелектуалци казва да трябва да се отдели , ама няма как да стане.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, ncl написа:

Учениците да си ги възпитават родителите. Ако аз съм учител, няма да си мръдна и пръста, за да ги възпитавам.

Ами точно в това е проблемът! че много учители мислят като теб и вършат работата си без любов, машинално.

За да бъде някой истински учител, трябва да има определени качества като призвание, талант и умения за комуникиране с децата. Учителят има много голяма роля за изграждането на характера, поведението и ценностите при децата.

Ето какво споделя една наистина добра учителка:

Добрият учител не преподава, той води  своите ученици по пътя на познанието. Умело ги насочва към правилния път и ги подкрепя всеки път, когато се нуждаят. Той се раздава безрезервно и докрай, живее с  мисълта за децата, техните успехи или проблеми, приема грижите и трудностите им като свои. Той непрекъснато се стреми да бъде в крак с времето и технологиите, да знае всичко, което децата биха искали да узнаят. Не се бои да признае грешките си, да признае, че има неща, които не умее да прави или не знае. Той е просто ЧОВЕК. 

Ето какъв трябва да бъде идеялният учител според децата:

ИДЕАЛНИЯТ УЧИТЕЛ

„Когато си представям идеалния учител, не правя разлика дали е мъж или жена, млад или възрастен, красив или не толкова (в общоприетия смисъл на думата). За мен учителят е този, който просвещава децата и изгражда характера им.

Идеалният учител прелива от обич към децата, знае какво чувстват и мислят и е търпелив.

Знае как да седи правилно на катедрата си, но и на чиновете до учениците си.

Усмихва се искрено и докосва гърбовете на децата, като споделя с тях както радостите, така и проблемите им.

Хитро затваря очи при техните номерца и хвали дори и най-малките им успехи.

Доброто познаване на предмета, който преподава, е важна част от неговия образ.

Добрият учител се съсредоточава върху същественото и пропуска безмислените подробности, като по този начин прави урока по-интересен.  

Загърбва егоизма си и оставя личните проблеми извън класната стая.

Занимава се с всеки от учениците си поотделно. Не се държи като „абсолютен авторитет”, а прави така, че детето само да достигне до това, което иска да му предаде.

Не насърчава наизустяването, а цели изграждането на критично мислене у учениците си. Приема евентуалните грешки, както своите, така и на учениците си.

Следователно, добрият учител е като една огромна прегръдка, в която се събират поколения и поколения ученици. Не забравя никога малките им имена, независимо колко години са минали.

Интересува се от изборите, които правят, и наблюдава развитието им, знаейки, че най-важното му задължение е да им помага да станат по-добри и по-значими личности от него самия!!”

http://kyuchukova.weebly.com/10471040-105210451053.html

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Aumi написа:

прегледаме закона

Именно!!!

Казуса дали има насилие или не, не може да бъде разрешен от един форум, социална мрежа, а от компетентни лица!!!

До колко прокуратурата ще се съзира и настоява за разследване и в последствие повдигане на обвинение по материал от социалната мрежа си е дело на районната прокуратура. 

Нито ти си в състояние да докажеш, че има насилие, нито аз, че няма. 

Има надлежен начин за установяване на извършено насилие. Психологическия тормоз от страна на дете (ученик) върху възрастен (учител) как се установява?! 

Всичко останало на което наблягаш (особено, че възрастния трябва да отстъпва) е дълбока твоя утопия!!!

Колко пъти един  учител трябва да прави забележка на един невъзпитан ученик?! До безкрай ли??? 

Не отчиташ, че всеки възрастен си има граница на търпение!!! 

Ще те пращам директно в министерството на образованието, за да го направиш по твое усмотрение така както на теб ти изнася. :) 

Пълен абсурд е дете да нарежда на едно министерство какво е насилие и прочие ... :) 

п.п. Трябва да ти е известно, че психологическото насилие трудно се доказва. То от своя страна може да доведе до някакво посегателство на засегнатия човек. Нима учителя преди да е учител не е човек с ограничено търпение?! Какво, учителката да остави някаква си фукла да я обижда и т.н. = Не става!!! Не забравяй, че е имало много свидетели включително и друг възрастен. 

Някога комуникирала ли си с деца от "малцинството"?! Някога била ли си на село и да си видяла поведението на такива деца?! 

Като си толкова "отворена" къде да се изпратят психически агресивни деца от такива малки населени места?!

Пак да наблегна: Не трябва да се разглежда еднопосочно насилието и то изключително по отношение на физическото посегателство!!!

Твоето, на децата им е позволено всичко = не е правилно!!!

п.п. Аз ти предлагам да отидеш в министерството на образованието и уволниш всички учители. Да видим тогава кой ще изучава децата ... 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има и добри учители, които трябва да бъдат пример за останалите:

https://uchiteli.bg/interesting/uchitelqt-zhivee-za-da-obicha/2027

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, iИ.дИоNд.Ni написа:

В голяма заблуда си.  Учителите не са възпитатели. Възпитанието е грижа на родителите! 

 

Напротив, една от функциите на образованието е и възпитанието на определени навици, които ще те направят по-подготвен за живота след гимназията. 

Ако учителят не възпитава, няма нужда и от правила и ред, по които да се развива един час. Ако учителят няма възпитателни ангажименти, тогава не трябва да му пука дали някой си учи уроците или не, дали спазва реда или не, не би трябвало да му пука какви хора ще излязат от гимназията. 

Някога на входа на училищата в България е стоял надписа "Помогни ми, за да те возвися". Возвисяването е резултат от възпитаване, не просто от предаване на суха информация. 

В добавка - една не малка част от ежедневието не учениците минава в училище. Ако учителите бягат от възпитателната си роля, тогава какви поколения ще излизат? И има ли това пряка причинно-следствена връзка със завършващите днес дванадесетокласници, които не могат да говорят, а издават нечленоразделни функции. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма такава връзка. Основните причини за това са две. Първата е, че от няколко години насам на повече от половината новородени, майчиният им език не е българския. Втората е, че учителите не са ги научили добре, а не че не са ги възпитали добре. Иначе да - учителят трябва да има някакви възпитателни функции, но 90% от възпитанието е отговорност на родителите.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, васил козарев написа:

Напротив, една от функциите на образованието е и възпитанието на определени навици, които ще те направят по-подготвен за живота след гимназията. 

Не ти се е налагало превъзпитанието на някой! 

Навремето си имаше отделни училища за превъзпитание на деца които не са възпитани от родителите! 

Тук няма против или вид съгласие, а налична образователна система!!! 

Явно и ти си директно да те назначавам в министерството на образованието. :) 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване