Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Човечеството - между насилието и мира!


Препоръчан отговор


преди 5 минути, васил козарев написа:

Напротив, една от функциите на образованието е и възпитанието на определени навици, които ще те направят по-подготвен за живота след гимназията. 

Ако учителят не възпитава, няма нужда и от правила и ред, по които да се развива един час. Ако учителят няма възпитателни ангажименти, тогава не трябва да му пука дали някой си учи уроците или не, дали спазва реда или не, не би трябвало да му пука какви хора ще излязат от гимназията. 

Някога на входа на училищата в България е стоял надписа "Помогни ми, за да те возвися". Возвисяването е резултат от възпитаване, не просто от предаване на суха информация. 

В добавка - една не малка част от ежедневието не учениците минава в училище. Ако учителите бягат от възпитателната си роля, тогава какви поколения ще излизат? И има ли това пряка причинно-следствена връзка със завършващите днес дванадесетокласници, които не могат да говорят, а издават нечленоразделни функции. 

Това може да е валидно за долните класове. И пак в голяма степен не е точно установено докъде се разпростират правата и отговорностите на учителя свързани с възпитанието. Реално се получава там, където има добра воля и от двете страни. Ако ученикът реши, че няма да слуша учителя, то реално последният колкото и да има желание, не може да направи нищо. Възпитателната функция е на второ място от две гледни точки - първата е, че възпитанието в семейството е с приоритет пред това в училище; втората е, че в училище приоритет е образованието. Да и трето: учителят трябва да постави класа пред отделния ученик. Ако един ученик пречи на работата на целия клас, учителят не може да му отделя специално внимание за сметка на всички останали. Часовете не са за това.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 289
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Това може да е валидно за долните класове. И пак в голяма степен не е точно установено докъде се разпростират правата и отговорностите на учителя свързани с възпитанието. Реално се получава там, къдет

Един от големите фактори за насилие в съвременния живот е че децата не са създадени да стоят в малки помещения затворени с други деца  под наблюдението на човек когото не познават почти  всеки ден от

То от там се почва - родителите, като имат пренебрежително отношение към учителите, като помпят детето си със чувство за безнаказност, каквото и система да има после, каквито и да са преподавателите,

Сега, ученикът е отделен човек и личност, а не овца, на която просто даваш команди като "суз" и "прус". И трябва да достигнеш до него, особено, че като човек и ученикът има лични и семейни проблеми, та когато искаш да му внушиш, че това, което трябва да се прави в училище е важно, трябва да намериш пътя. 

Превъзпитателните институции не работят и никога не са работили, защото иначе престъпното поведение щеше да е изкоренено. Както затвора не реабилитира престъпника, така и ТВУ-то не превъзпитава проблемните ученици. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, васил козарев написа:

Превъзпитателните институции не работят и никога не са работили, защото иначе престъпното поведение щеше да е изкоренено. Както затвора не реабилитира престъпника, така и ТВУ-то не превъзпитава проблемните ученици. 

До колко си запознат с вид специалисти работещи с проблематични деца?

До колко в едно село може да има детски психолог? 

Не разбираш ли, че има вид специализация по отношение на психиката на детето, за да се приложи в последствие адекватно "възпитание" на въпросното проблематично дете!

Другия вариант е да те назначавам в МВР и по-точно в звеното свързано с детската престъпност. :) 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Повечето затворници не са били в ТВУ като деца. Какво доказва това?


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 57 минути, васил козарев написа:

Каква част от затворниците са били в ТВУ-та, като деца? Бас държа, че процента не е малък.  

 

Къде залитна?

Мога да твърдя смело, че на времето проблемни деца бяха в пъти по-малко от сега. И?! 

Към момента всяко едно училище е "зверилник". 

Не забелязвате вид тормоз, вид насилие на по-голямо дете над по-малко, но си наблягате на това, че учителите са скапани педагози. 

Това което правите в момента е грозно!!!

п.п. Да не говоря, че има вече насилие на малки деца над големи. 

Що ли някои млади хора се бъркате в работите на възрастните?! Първо станете родители и тогава "давайте акъл" на воля колко сте си възпитали децата си!!!

О, да, сред малцинствата има деца които са вече родители ... съжалявам ... забравих ... където се вика майка и дъщеря ходят на училище ... май трябва да говорим с дядовците им ли?!  ... :)  

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В ТВУ са  били пращани така наречените малолетни престъпници.
Също искам да порицаем г-н iИ.дИоNд.Ni за странната му ту комунистическа ту религиозна принадлженост.А как тоя човек вярва и в Бог който е любов и в Армейско възпитателните техники плюс "възпитателния бой" е още по чудно.Може да е някой от новопокръстените комунисти след 89-та то си имаше такава мода при тях.
Вие г-не сте динозавър който принадлежи на соц музей , не на днешното време !!!

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Педагогика (на гръцки: παιδαγωγική (педагогикѝ)) е социална наука, която изследва същността, закономерностите, тенденциите и перспективите на развитието на педагогическия процес. Тя е наука за обучението и образованието на детето и представлява съвкупност от научни познания, организирани в система и проверени в практиката. Тя е съвкупност от закономерности, принципи, методи, форми, средства и процедури за реализация на учебно-възпитателната дейност. 

 

Точка по въпроса. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Milkydead написа:

искам да порицаем г-н iИ.дИоNд.Ni за странната му ту комунистическа ту религиозна принадлженост

Ако човек е поживял малко повече време на тая земя, нямаше да му се вижда странно. На мен по-странно ми се вижда израза "искам да порицаем"...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

г-н iИ.дИоNд.Ni е примитивен човек и има стадна психология като повечето обикновени хора за които не е важно какво е справедливо и какво не , а как се гледа на нещата през очите на мнозинството.Но на всичко отгоре този лицемер претендиращ с вярата си в Бог не само не проявява каквото и да е смирение и съди децата за нещо за което ,не са виновни и защитава един насилник  посегнал на деца , а както се знае Исус е срещу всякакво насилие и за да покаже колко е грешно то се е оставил да бъде разпнат, но на всичкото е забравил най-важното което трябва да помни всеки християнин , а това е първородния си грях и вместо да каже нещо от сорта Бог ще ги съди , той дава присъди от най-висша инстанция.

преди 5 часа, iИ.дИоNд.Ni написа:

Що ли някои млади хора се бъркате в работите на възрастните?! Първо станете родители и тогава "давайте акъл" на воля колко сте си възпитали децата си!!!

 

Това думи на християнин ли са ...


Ето затова има нужда от порицание и то общо иначе няма да намери смирение и ще продължи в горделивия си грях.
От друга страна може да е изкуфял и да не знае какви ги пише.
А на вас господине не ви знам вярванията и убежденията , надявам се да сте удовлетворен от отговора ми.

ПС.
Тогава Петър се приближи до Него и попита: „Господи, до колко пъти да прощавам на своя брат, когато съгреши против мене – до седем пъти ли?“ Иисус му отговори: „Не ти казвам до седем, а до седемдесет пъти по седем.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, васил козарев написа:

Педагогика (на гръцки: παιδαγωγική (педагогикѝ)) е социална наука, която изследва същността, закономерностите, тенденциите и перспективите на развитието на педагогическия процес.

Като видях това се сетих какво е оригиналното значение на думата педагог. В Древна Гърция педагог са наричали роб или слуга, който е водел детето до училището. Педагог не е означавало учител, а придружител до прага на дома на учителя. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Milkydead написа:

какво странно виждаш  ?

Така говореха на времето партийни другари. :) 

Другото го оставям без коментар ... 

п.п. Там на където отивате, аз се връщам! Съдник ще имам, но не и на този свят!!!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, Milkydead написа:

този лицемер претендиращ с вярата си в Бог не само не проявява каквото и да е смирение и съди децата за нещо за което ,не са виновни и защитава един насилник  посегнал на деца

Още един пример, който потвърждава, че религията няма нищо общо с морала, добротата и духовността. По-точно, че религиозните хора, не могат да се нарекат духовни, добри алтруисти.

Религията за такива хора е само параван, зад който крият своите слабости.

преди 45 минути, Milkydead написа:

Исус е срещу всякакво насилие и за да покаже колко е грешно то се е оставил да бъде разпнат, но на всичкото е забравил най-важното което трябва да помни всеки християнин

Въпросният религиозен господин, не познава Библията и не знае какво пише в нея.
Той знае само това, което са му казали неговите православни проповедници.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, Aumi написа:

По-точно, че религиозните хора, не могат да се нарекат духовни, добри алтруисти.

Алтруисти ... хм ... алт руист ... хм .. не са добри хора, нито духовни!

Дефинирайте човечност първо, след това го погледнете по нечовешки, а не друг начин! 

Да, постъпките ми са нечовешки, но не познавате по-висшето духовенство!!!

То, за разлика от Вашите и ваши разбирания се занимава не с човек, а с човеци! 

Нима смятате, че проблема на един човек е по-висш от проблемите на човеците като цяло?! 

п.п. Всяко общество е интеграл между човеци, а не хора! Докато един човек не може да се себе издържа е от хората, а не човеците!!!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Aumi написа:

Още един пример, който потвърждава, че религията няма нищо общо с морала, добротата и духовността. По-точно, че религиозните хора, не могат да се нарекат духовни, добри алтруисти.

Религията за такива хора е само параван, зад който крият своите слабости.

Въпросният религиозен господин, не познава Библията и не знае какво пише в нея.
Той знае само това, което са му казали неговите православни проповедници.

Почна пак да ги ръсиш като в цикъл. Тука поне не защитаваш кумира си.  Недей прихваща примера на онзи смешен нещоТърсач и да пишеш без да се интересуваш или без да имаш знанието по въпроса. В Исляма има задължителна милостиня-зекят. Тя е един от петте стълба на вярата. В иудаизма-това е цдака/цедака/ между 5 и 10 % от месечния доход отиват задължително за благотворителност. Или понеже двама -трима тук не бият тъпани ,че мият чинии и боядисват летните кухни на стари баби и дядовци  за да им наследят вехтите къщи, или пък не си разчистват преколедно избите  и дрешниците,те са лоши защото пък са и религиозни. Не е необходимо да дрънкаш и тръбиш за добрината си, защото тогава не е добрина , а самохвалство за лайкове,  фалшива и лицемерна благотворителност .Тикун-олам е концепция в иудаизма ,чиито основи са назад във вековете-I-III в. н.е. Опорната ти точка за такива изказвания не трябва да бъдат единични случаи, нито пък те са представителна извадка за вярващите  и религиозните хора.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 45 минути, valkiria1 написа:

Почна пак да ги ръсиш като в цикъл. Тука поне не защитаваш кумира си.  Недей прихваща примера на онзи смешен нещоТърсач и да пишеш без да се интересуваш или без да имаш знанието по въпроса. В Исляма има задължителна милостиня-зекят. Тя е един от петте стълба на вярата. В иудаизма-това е цдака/цедака/ между 5 и 10 % от месечния доход отиват задължително за благотворителност. Или понеже двама -трима тук не бият тъпани ,че мият чинии и боядисват летните кухни на стари баби и дядовци  за да им наследят вехтите къщи, или пък не си разчистват преколедно избите  и дрешниците,те са лоши защото пък са и религиозни. Не е необходимо да дрънкаш и тръбиш за добрината си, защото тогава не е добрина , а самохвалство за лайкове,  фалшива и лицемерна благотворителност .Тикун-олам е концепция в иудаизма ,чиито основи са назад във вековете-I-III в. н.е. Опорната ти точка за такива изказвания не трябва да бъдат единични случаи, нито пък те са представителна извадка за вярващите  и религиозните хора.

Милиони мюсюлмани, християни и юдеи, ежегодно принасят различни курбани/кръвни жертви.
Милиони дават някакви милостини, защото това е задължение според религията им.

Но  това прави ли ги духовни и добри, ако в ежедневието си в отношенията си към другите, са  пълни с агресия и злоба, завистливи, користолюбиви, алчни, войнолюбиви, лъжци и лицемери?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, Aumi написа:


Но  това прави ли духовни и добри, ако в ежедневието си в отношенията си към другите, са  пълни с агресия, завистливи, користолюбиви, алчни, войнолюбиви, лицемери?

Ауми,

това важи за всички хора. Не е нужно да адвокатстваш на останалите в желанието да реставрираш или вмениш  някаква имагинерна  духовност. Духовността е личен опит. Можеш да я натрупаш в добро и в лошо. Според обстоятелствата. Поетично звучиш в опитите си да вкараш в правия път човечеството ,но , аз не познавам съвършен свят. Съответно и съвършени хора.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Aumi написа:

агресия и злоба

Не свързвай агресията със злобата!!! Моля!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, valkiria1 написа:

Ауми,

това важи за всички хора. Не е нужно да адвокатстваш на останалите в желанието да реставрираш или вмениш  някаква имагинерна  духовност. Духовността е личен опит. Можеш да я натрупаш в добро и в лошо. Според обстоятелствата. Поетично звучиш в опитите си да вкараш в правия път човечеството ,но , аз не познавам съвършен свят. Съответно и съвършени хора.

Да, права си, че живеем в несъвършен свят, с несъвършени хора.
Но значи ли това, че стремежът към съвършенство, не е главният стремеж на човека?
Това е и основният стремеж в религиите - да направят хората съвършени, така както са били първоначално създадени.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Aumi написа:

Това е и основният стремеж в религиите - да направят хората съвършени

Не, в религиите основния стремеж на човек да е вечен!!!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, Aumi написа:

Да, права си, че живеем в несъвършен свят, с несъвършени хора.
Но значи ли това, че стремежът към съвършенство, не е главният стремеж на човека?
Това е и основният стремеж в религиите - да направят хората съвършени, така както са били първоначално създадени.

Ауми, Хашем създаде и Сатана съвършен.

“Ти бе съвършен в постъпките си от деня, когато бе създаден, догдето се намери беззаконие в тебе…” (Езекиил 28:15) .

Хашем не очерта рамки на съвършенство. Той даде морален и етичен кодекс по който да живеят неговите създания. Даде им и свободна воля да избират. От тогава човеците  опитват от плодовете на Доброто и Злото, но са  далеч от плодовете на Съвършения Свят Дух. Въпреки ,че призова своите последователи  с това :

“И тъй бъдете съвършени и вие, както е съвършен вашият Небесен Отец…” (Матея 5:48) 

Иисус също не е бил съвършен в човешкото си превъплъщение. Това е видно от НЗ.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, iИ.дИоNд.Ni написа:

Не, в религиите основния стремеж на човек да е вечен!!!

Но ако не стане съвършен, не може да бъде вечен! 

Да не говорим, че Вечността е много неразбираемо понятие.

Сега също може би сме вечни, превъплъщаващи се от тяло в тяло. Духът е вечен, материята е временна!

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване