Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Български алпинист е загинал на Елбрус
655-402-alpinizym-planina-alpinist-izkac

Алпинист загина при покоряването на връх Елбрус, който се намира в Кавказ, на територията на република Кабардино-Балкария.

Най-вероятно става дума за български гражданин, съобщиха местните власти.

Неговото тяло беше открито по-рано днес от група спортисти, тръгнали да изкачват върха. Загиналият алпинист е открит на около 4900 метра височина в района на скалите Пастухов.

На мястото на инцидента бяха изпратени 12 спасители, които свалиха тялото на загиналия и го предадоха на следствените органи.

„По предварителни данни, загиналият е български гражданин, който е изкачвал сам Елбрус“, заяви пред РИА „Новости” представител на силовите структури на Кабардино-Балкария.

vesti.bg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това, което ще постна може да не е убийство или катастрофа, но е ТРАГИЧНО... 

http://vbox7.com/play:49b917acc9

 

 

Редактирано от Deco^^ (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, Deco^^ написа:

Това, което ще постна може да не е убийство или катастрофа, но е ТРАГИЧНО... 

http://vbox7.com/play:49b917acc9

 

Според мен е опит за убийство.

Лошото е, че подобни случаи зачестиха, а като че ли хората претръпнаха и престанаха да надигат глас срещу тези, които би трябвало да ни пазят от насилие.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на ‎18‎.‎4‎.‎2016‎ г. в 15:10, Deco^^ написа:

 ТРАГИЧНО... 

Нормално и естествено следствие, за народ, който си ползва културните паметници, като тютюневи складове - че и ги пали. За народ, чиито деца събират пари за пътни, че да идат до Сингапур и да се върнат всичките!!! с медали, а за олимпийците си дава 40млн. само за подготовка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Поредния млад човек,който си отива в катастрофа...  https://www.actualno.com/society/23-godishen-myj-zagina-pri-katastrofa-na-hemus-news_559548.html


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, A.com написа:

Голяма трагедия! :(

Четейки оскъдната информация, която ни предлагат медиите, кой знае защо започвам да мисля, че катастрофата е предизвикана умишлено.

 

 

Редактирано от Мойра (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
 
http://www.168chasa.bg/article/6214535

Нарочно го слагам тук. Не ми стигат червените боклуци ами и сините . .. Защо ли се учудявам - след като има паметник на тези, които сринаха половин Сф, но не и на тези, които я защитаваха . . . .

Южният парк вече има име: Парк "Роналд Рейгън"

Ние, народът на България, днес открихме бюст-паметник на политика и държавника, който ни подкрепи по нашия път към свободата и демокрацията - великият американски президент и световен лидер Роналд Рейгън. Защото историята не е безпаметна. Защото историята не е безименна. Защото личностите правят историята. А Роналд Рейгън е от тези исторически личности, които промениха към добро историята на човечеството.Без един изстрел той победи "империята на злото" - Съветския съюз.
И тя се разпадна. През 1990 г. той пожела на нас, българите, да тръгнем решително и смело по пътя на свободата и демокрацията. Ние не бяхме достатъчно смели, не бяхме достатъчно решителни, но, макар и с много криволичения, намерихме верния път. Станахме част от евроатлантическия свят. Днес България е част от семейството на свободните и демократични държави - ние сме в НАТО и в ЕС. През 1990 г. това бе само мечта.
Роналд Рейгън става президент на 20 януари 1980 г. И първите му думи са: "Нека като започваме, да си припомним: ние сме народ, който има правителство, а не обратното... Моето намерение е да направя така, че държавата да работи - да работи с нас, а не над нас; да застане до нас, а не да язди на нашия гръб."
"На враговете на свободата, казва Рейгън в тази си знаменита реч, онези, които са наши потенциални врагове, ще припомним, че мирът е най-висшият стремеж на американския народ. Ние ще преговаряме за него, ще се жертваме за него; но няма да се предаваме заради него, сега и завинаги."
За тези думи българският народ е вечно признателен на Роналд Рейгън. Затова и издигаме негов паметник. За да се помни и знае. Да се помни и знае, че свободата и демокрацията трябва да се отстояват всеки ден.
И една ясна поука към днешния ден:
"Никой арсенал и никое оръжие в арсеналите, не е така страховито, както волята и моралната смелост на свободните хора. Това е оръжие, което нашите противници в съвременния свят нямат. Нека това да се разбира от онези, които практикуват тероризъм и се опитват да ограбят своите съседи."
Паметникът на Роналд Рейгън бе открит от народа на България. Нямаше ги президентът, правителството, парламентът, кметът на София. Тяхното отсъствие само прави думите на президента Рейгън още по-актуални.
Ще минат години. Няма да сме живи. Но волята за свобода и демокрация никога не трябва да си отива от нашата благословена от Бога земя. Животът и делото на президента Роналд Рейгън са световен символ на тази воля. Затова и един от най-прекрасните паркове на София от днес не е безименен. Той е южен парк. Прекрасен парк. Парк "Роналд Рейгън". Сега са на ход общинските съветници на столицата, за да узаконят това, което днес народът на България реши: Парк "Роналд Рейгън".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 8.10.2015 г. в 15:57, hlevoust написа:

Тия тунели са кошмар! Има ограничение от 80 км/ч, но тия като мен, дето го спазват стриктно, се броят на пръсти - карат като бесни, особено пък тировете, много често позволяващи си изпреварване из теснотията. А и тия тунели почти постоянно са в ремонт, та често движението е двупосочно в някоя от тръбите и с ограничение от 50 км/ч, което масово се пренебрегва.

Сега като дигнат Гражданската отговорност на 1000 лв. ще се въведе и понятието Рисков шофьор (каращите нормално ще са с Гражданска под 150-170 лв.), доста ще си помислят дали да карат като бесни.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Стрелба в офис в София, двама убити и един ранен:

http://dnes.dir.bg/news/strelba-mvr-dvoyno-ubiystvo-25779240?nt=10

Двама души са убити, а един е тежко ранен при стрелба в офис в столичния кв. "Витоша" тази сутрин.
Сигналът е подаден в 10.25 ч., съобщиха от пресцентъра на МВР 

На място веднага са изпратени екипи на полицията и Спешна помощ. Двама мъже са убити, а един е тежко ранен и е транспортиран в болница. 

Районът е отцепен, а минути по-късно е задържан 57-годишен мъж, заподозрян за тежкото престъпление. 

Продължава работата по изясняване на обстоятелствата и причините за стрелбата. 

По неофициална информация двойното убийство е извършено в офис на строителна фирма на ул. "Ради Радев"№18, а стрелецът се казва Драгомир Драганов.

Според водещата версия на криминалистите, Драганов е застрелял двама от своите шефове, а трети е ранил. Засега обаче тя не може да бъде потвърдена изцяло, тъй като пострадалият е в критично състояние и не може да бъде разпитан. За момента пък стрелецът не може да обясни действията си, съобщи bTV.

По случая е образувано досъдебно производство, а действията по него продължават под контрола на прокуратурата. 

Повече информация ще бъде дадена на пресконференция от 14.30 часа от главния секретар на МВР главен комисар Младен Маринов и административния ръководител на Софийска градска прокуратура Емилия Русинова, допълниха от МВР. 
 
 
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Най-малко 9 жертви след челен удар между бус и камион край Микре

Цитат

Най-малко осем души загинаха, а 20 са ранени при тежка катастрофа край с. Микре, Ловешко. Инцидентът стана малко преди 13 ч. По първоначални данни 26-местен пътнически бус и товарен автомобил са се ударили челно. В буса са пътували хора от Центъра за социална рехабилитация и интеграция за незрящи в Перник, които се връщали от обучение в Дряново. На място са загинали седмина от пътниците, още един е починал на път за болницата.

На място има полиция, пожарникари и медицински екипи. Движението в района е спряно, осигурен е обходен маршрут.

По разпореждане на премиера на Бойко Борисов към мястото катастрофата  са изпратени четири реаномобилa от ВМА и болница „Лозенец”. Министърът на здравеопазването Кирил Ананиев също пътува към мястото на инцидента. Осигурени са допълнителни консумативи за болницата в Ловеч, където са настанени пострадалите при инцидента. В момента се извършват прегледи на ранените и болниците от Плевен, София и Велико Търново имат готовност да ги приемат при необходимост.

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски разпореди незабавна проверка за катастрофата, както се разпореди по-рано премиерът Борисов.

Голяма трагедия! :(

Съболезнования на близките на жертвите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

8 януари 1985

Среща на Политбюро и Секретариата на ЦК с първите секретари на окръжните комитети на БКП за хода на "възродителния процес". Към 14 януари според доклад на зам.-председателя на Държавния съвет Георги Атанасов са сменени имената на 310 000 души, от които Кърджалийски окръг - 214 000, в Хасковски окръг - 41 000, в Пловдивски окръг - 22 000, в Пазарджишки окръг - 5 000, в Силистренски окръг - 3500, в Старозагорски окръг - 11 000, в Бургаски окръг - 9 000, в Благоевградски окръг - 3 000. Георги Атанасов и Тодор Живков оценяват високо заслугите на първия секретар на окръжния комитет на БКП Георги Танев за провеждането на насилственото преименуване. Преименуването трябва да продължи в Бургаски, Сливенски, южната част на Шуменски окръг, районите на Герлово, Тузлука и Попово на Търговищки окръг, Силистренски, Варненски, Толбухински, Русенски, Великотърновски, Ловешки, Габровски, Плевенски и Врачански окръг. За Разградски окръг и останалите части от Шуменски и Търговищки окръзи "този въпрос отпада". Живков и Атанасов съобщават, че там няма да се сменят имената насилствено, а само на тези, които сами желаят. ЦК на БКП изпраща до партийните ръководители документ "Укрепване на единството на българската социалистическа нация, на нейната етническа хомогенност", в който за първи път се говори за "възродителен процес" и "смяна на имената" и се заявява, че е "документално установено", че българските турци са "потомци на ислямизирани в миналото българи" и трябва "окончателно и безвъзвратно" да получат българско национално съзнание.

Снимка на История на Държавна сигурност / www.desehistory.com.
Снимка на История на Държавна сигурност / www.desehistory.com.
Снимка на История на Държавна сигурност / www.desehistory.com.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Първо посегнаха на нас, македонските българи, после и на вас братя и сестри наши. Няма да забравим, няма да простим.
Мръсни комунистически УБИЙЦИ !!! Съсипаха живота на всички НИ !!! Прогониха невинни работливи и честни хорица !!! Съсипаха и живота на децата ни, и още продължават - да ни разделят и мачкат!!! Искаме СЪД !!! както и за този ДС-агнет в сараите - прави сте, хора, той сменяше имената на своите !!! И той е за съд!!!
 

17-20 януари 1985 година

Село Ябланово, община Котел, става център на съпротивата срещу насилственото преименуване в Герлово. На 17 януари служители на община Котел изнасят от селото документи и регистрите с имената и става ясно, че за селото започва "възродителния процес". В Ябланово се стичат мъже от околните села Малко село, Филаретово, Топузово, Соколарци, Орлово, Тича, Остра могила, Братан и Стрелци, които са научили за събраните в Котел армейски части и БТР-и и за танкове, пристигащи от Сливен. Част от хората подготвят саморъчни оръжия и каменарски взрив и се готвят да взривят моста на Ябланово и да се бият до смърт, ако армията и милицията открият огън по мирните жители; други смятат да заснемат насилията и да изпратят документите в ООН и ОССЕ. Населението се събира на площада и се противопоставя на пристигналия да ги уговаря общински секретар на БКП. Партийният секретар на Ябланово Хасан Берберов (по-късно политически затворник) изпраща протестна телеграма до Тодор Живков, а селяните изпращат до ЦК на БКП и Държавния съвет декларации, че не са съгласни с преименуването. След тридневна обсада танковете на Трета българска армия, БТР-и, милиция и "червени барети" влизат в селото. Очевидци съобщават, че в акцията участват и бойни хеликоптери. Офицерите от Държавна сигурност-Сливен извършват насилственото преименуване. Различни източници съобщават между 1 и 34 убити, 30 са настанени в болница с огнестрелни рани.

Снимка на История на Държавна сигурност / www.desehistory.com.
Редактирано от kalansuv (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Черен петък 13-ти.. :(  Огромна трагедия.. толкова невинни жертви.. 

14 април е обявен за ден на национален траур

1523631515-sistemen-bufer-14.jpg

С решение на Министерския съвет 14 април, събота, е обявен за ден на национален траур за жертвите от тежката катастрофа на автомагистрала „Тракия“.
Правителството изказва своите съболезнования на близките на загиналите. В тяхна памет националните флагове на всички държавни институции ще бъдат свалени наполовина.

Премиерът Бойко Борисов отделно изказа съболезнования на близките на загиналите на фейсбук страницата си:  
"Поднасям искрените си съболезнования на близките на загиналите в днешната тежка катастрофа на АМ „Тракия”. Надявам се всички пострадали бързо да се възстановят. От страна на болниците и институциите са предприети всички мерки за оказване на помощ на нуждаещите се", заяви Борисов.
Президентът Румен Радев също изказа съболезнования: 

"Изказвам искрени съболезнования на семействата и близките на загиналите при трагичната катастрофа на магистрала "Тракия" днес. Както аз, така и цялото ни общество, сме съпричастни с болката и скръбта ви", написа президентът Румен Радев на официалната си страница във Фейсбук. 

Държавният глава пожелава леко възстановяване на всички пострадали и благодари на всички медицински екипи, които помогнаха на ранените и полагат грижи за лечението им.

При жестоката катастрофа загинаха шестима, бяха ранени 22-ма. Сред пострадалите има и дете. 
МВР откри временна телефонна линия, на която през цялото денонощие близки на пътниците в катастрофиралия автобус ще могат да се информират за състоянието им. Кризисните телефонни номера са: 02/ 982 51 54 и 0889 94 42 60.

Изпълнителният директор на фирма "Юнион Ивкони" Георги Атанасов заяви пред Дир.бг, че автобусът се е движил с 96 км/ч. по магистрала "Тракия" в момента на удара. Според резервационната система за билети на фирмата, в него са пътували 43-ма души. Автобусът се е движил по маршрут Бургас-София, като в Сливен шофьорите са се сменили и зад волана е седнал 33-годишен водач, допълни Атанасов. 

В района на 27-ия километър край разклона за Вакарел, лек автомобил се е завъртял и е ударил странично автобуса, който се е преобърнал. При катастрофата, станала около 11.25 часа.  
 
източник дир.бг

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Доколкото чета, този нов автобус не е имал колани. Това е коментар на пътник:

https://www.24chasa.bg/novini/article/6816813

Това ми напомни за един случай, когато аз катастрофирах на път за работа. Возих се на дясната седалка в един Фолксваген Транспортер в събота, когато не бе работен ден, но ни караха да работим. Пратиха ни и специално тоя транспорт. Един път съм се возил в него и катастрофирахме. Нацелихме един турски ТИР с кюрдски шофьор. Точно от моята страна облизахме ТИР-а, скочихме през един знак и спряхме в канавката като тоя автобус. Само че не се обърнахме. Просто полетях към стъклото и си ударих лакетя. Ако се бе обърнал или блъснал в нещо челно, щшях да изхвърча през стъклото. Когато се качвах в микробуса, потърсих да си сложа колана, щото аз винаги си слагам колан. Още от деветдесетте години, когато дори не бе задължителен. Коланът ме държи на място по-добре и не ми позволява да се изхлузя от седалката при спиране или завой. Така съм свикнал. Потърсих аз колан, намерих и рекох да го закопчая. Само че катарамата бе пълна с боклуци и аз не можех да го закопчея. Явно никой дотогава не си бе слагал колан. Е, един път не си сложих колан и катастрофирахме. 

 

Затова питам - какъв е тоя чисто нов автобус от Испания без колани??? И в България не се ли продават автобуси, та чак от Испания ги карат? Или това е производство за Третия свят? 

 

Трябват много сериозни мерки в тая насока. Всички междуградски автобуси е необходимо да са с колани и то триточкови, не от ония имитации на колани под корема!  Ама днес сутринта слушам някакъв експерт, дето говори за коланите и задава риторичен въпрос - кой щял да накара пътниците да сложат колани. Ами как кой -ШОФЬОРА! Ама как щял да ги накара? Ами ей така - КОЙТО НЕ СИ СЛАГА КОЛАНА, ДОЛУ! Ама си го бил махнал по пътя - ПАК ДОЛУ!

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

На същата магистрала се обърнал и един микробус.

Май тази година България ще плаче след големи християнски празници, не преди тях.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Проблемът не е само в липсата на колани, а и в некомпетентността на шофьора. За съжаление е факт, че Юнион-Ивкони ще продължи да оперира, вместо собствениците да влязат в затвора.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 17-4-2018 в 13:55, badsector написа:

Проблемът не е само в липсата на колани, а и в некомпетентността на шофьора. За съжаление е факт, че Юнион-Ивкони ще продължи да оперира, вместо собствениците да влязат в затвора.

Тази фирма трябваше да бъде затворена преди 15 години още.Пътувал съм с тях няколко пъти до Холандия, при тях проблемите са два основни, които застрашават живота на пътниците.Технически лоши автобуси и крайно неграмотни шофери.В Германия от пет платна, пича си кара в крайна лява лента със 100км/ч. и това са професионалисти.Да не говорим, че един път в Австрия изгуби маршрута по магистралата и се заби през някакви села и паланки та 20 часа не беше спирал и хората вече почти са бяха напикали и насрали в кащите.До колкото разбрах и заплащането на шоферите при тях е доста унизително.Иначе билетите им по скъпи от самолетните.Явно сосбтвениците и богатеят на идеята ,,Дай да направим с пръдня боя,,

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Собствениците явно имат някакъв много дебел гръб в парламента, защото фирмата е глобявана многократно по различни причини, но както се вижда, все още не е закрита.

Редактирано от badsector (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За фирмата не знам, но в ютуб има доста клипове и там се вижда как малки коли обръщат микробуси при удар. Ако автобусът е спрял и го удари колата, едва ли ще има сериозни последствия, но при движението малко трябва, дори едно тръкване в мантинелата при висока скорост ще запрати автобуса в неочаквана посока, напр. в насрещното или ще го преобърне.

Ама всички тия приказки на хората тук и там са абсолютно безполезни, аз досега я съм видял 10 шофьора, които да спазват правилата, всичко е лицемерие, карат като луди, даже и при налични катаджии наоколо. Ясно е, че това е част от манталитета на нашите съграждани и няма да се промени скоро, да не кажа никога.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, otark написа:

Ама всички тия приказки на хората тук и там са абсолютно безполезни, аз досега я съм видял 10 шофьора, които да спазват правилата, всичко е лицемерие, карат като луди, даже и при налични катаджии наоколо. Ясно е, че това е част от манталитета на нашите съграждани и няма да се промени скоро, да не кажа никога.

Е даде ама едно е да знаеш правилата и да не ги спазваш, друго е просто  да си неграмотен тъпоъгълник.Още повече когато си ПРОФЕСИОНАЛИСТ.Аз когато съм с бус или баничарка в Германия къде не мое дигне повече от 150км/ч, когато са две платна ползвам лявото само при неотложно изпреварване на някой тир или дядка ,който кара със 100км/ч.А когато са повече никога не ползвам крайна лява лента.Там хвърчат с 200 и кусур на горе и като ,,не можеш да ядеш мед с мечките,не ходиш у гората,,;) И там при смяна на платната винаги гледам в мъртвия ъгъл,че такива катестрофи батко съм виждал там.Миналата година такава катстрофа видях 200км преди Франкфурт, че доста ми ,,просветна,, като сутрешен фреш.Пет платна и петте затворени, само аварийната отоворена.То на всякъде му попиляни части от колата и частите на тялото.Тука му гледаш едната ръката и единия калник,след 2км другия калник и другата ръка.Полиции,хиликоптери,пожарни,линейки,пътна инфраструктура, цялата държава на крак в 3:30ч. сутринта и буквално го събираха от асфалта.Като видиш такива неща и си казваш ,,Благодаря, че съм жив и здрав и я да си карам по-спокойно да си ям трошия и да си слушам Цеца Величкович,,:)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, otark написа:

...там се вижда как малки коли обръщат микробуси при удар...

Едно е да обърнеш микробус, при който съотношението на теглото спрямо колата е 1:3, друго е да обърнеш пътнически автобус при съотношение 1:16-17. При това тези автобуси покриват изискване R66 да се накланят на 35 градуса без да се обръщат. Отделно трябва да имат и ESP.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, badsector написа:

Едно е да обърнеш микробус, при който съотношението на теглото спрямо колата е 1:3, друго е да обърнеш пътнически автобус при съотношение 1:16-17. При това тези автобуси покриват изискване R66 да се накланят на 35 градуса без да се обръщат. Отделно трябва да имат и ESP.

Автобусът може да се е наклонил на 20 градуса , ама като е влязълв канвката...

От друга страна пътниците са били без колани. Като се е наклонил автобуса всички пътници са се засилили към наклонената страна и са спомогнали за увеличаване на наклона. След това е дошла канавката

Но ми се струва, че и този път истинските виновни няма да бъдат наказани.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе не отива толкова лесно в канавката, освен ако шофьорът не му е помогнал, все пак има и аварийна лента. Единствено ако е набил рязко десен волан, за да избегне удара с реното и да не плаща за одрания автобус.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, badsector написа:

Единствено ако е набил рязко десен волан, за да избегне удара с реното и да не плаща за одрания автобус.

Може и това да се е случило, ама дали ще си признае ако е така. Всеки се прави на невинен дори и след доказване на противното.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...