Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Формула 1 - дискусия, новини, резултати


Препоръчан отговор


Част от истината.

Барикело: Ако не бях пуснал Шумахер в Австрия, нямаше да карам за Ферари

Ветеранът във Формула 1 Рубенс Барикело продължи тирадите си срещу Ферари и Михаел Шумахер и през тази седмица. Бразилецът, който прекара шест години при „Черните кончета" като съотборник на седемкратния шампион Шумахер, явно е решил в залеза на кариерата си да изпълни своята закана някой ден да разкрие истината за италианския тим.

Сезон 2002 бе един от най-силните за Ферари, изпълнен с много двойни победи. Въпреки това Гран при на Австрия се превърна в истински фарс. След ясна заповед от бокса Барикело пусна Шумахер и той спечели петата си титла няколко състезания преди края на сезона. Церемонията по награждаването на пистата "А1 Ринг" бе мощно освиркана от зрителите. След този случай ФИА забраниха този вид заповеди към пилотите от бокса.

"По радиото мe попитаха: "Знаеш ли, че Михаел се движи зад теб? Пусни го, това е важно за шампионата." Разговорът ми с бокса се разгорещяваше и продължи осем обиколки. Тогава ми бе казано да помисля за договора си. За мен ситуацията бе ясна: отпускам педала на газта или си отивам вкъщи. Ако не го бях направил, нямаше повече да карам за Ферари", призна Барикело. "После говорих с Шумахер и той ме увери, че няма нищо общо със случилото се през 2002 година. Това обаче не е вярно, защото имам документи, които доказват обратното и показват, че той стои зад всичко", завърши бразилецът.

Публикувано изображение

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Днес се навършват 20 години от смъртта на Айртон Сена! Това бе последната му обиколка.   http://vbox7.com/play:6f0544a0bd Поклон пред паметта на шампиона!

Поклон пред паметта на шампиона !   А само един ден по-рано на същата писта намери смъртта си и австрийският пилот Роланд Раценбергер .   Черният уикенд на Имола през 1994 г. завърши със смъртта

Странно състезание в Монако, а?  Чак и аз не можах да повярвам каква глупост направиха Мерцедес.  А Диема спорт трябва да си върнат лиценза за излъчване, защото не спазват най-важното условие - да пок

Публикувани изображения

Част от истината.

Барикело: Ако не бях пуснал Шумахер в Австрия, нямаше да карам за Ферари

Можеше да си отиде от спорта само като "Вечната надежда" а сега ще го запомнят като "Злобния неудачник". А заповеди от бокса винаги е имало и ще има и за напред.
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тоя е ебати смешника. Затова като не караше за тях, стоеше леко далеко от почетната стълбичка. Лично за мен, Михаел е виновника за възхода на Ферари. След неговата поява в отбора, Ферари започнаха бавно но сигурно нагоре. Та мисълта ми е, че благодарение на него в онзи момент е бил отпред. Кофти е да се оттеглиш безславно, но не е и това начина. Не обременявам никого с мнението си!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Жалко за думите на Барикело, защото нищо ново не казва. Заповеди от бокса е имало и ще има или ще измислят друг вариант за пускане на съотборника отпред. Обаче е да си тръгнеш от Формулата по този начин като оплюеш съотборнинка си не е никак хубаво и само разваля впечатлението за себе си.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Формула 1 се сдоби с нов спонсор

Световният шампионат във Формула 1 има нов спонсор. Това е корейският електронен и телекомуникационен гигант Ел Джи (LG), а контрактът е за пет години. Ел Джи придобива маркетинговите и рекламните права срещу колосална сума, която не бе оповестена. Според информации в пресата тя възлиза на няколко десетки милиона евро.

Междувременно шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун отново се обяви за въвеждане на медали от следващия сезон и определяне на шампиона от повече победи и подиуми, а не от натрупани точки за място в осмицата. Предложението ще бъде дискутирано по време на предстоящото заседание на съвета на международната федерация по автомобилизъм (ФИА) и най-вероятно ще бъде прието.

Източник: ТопСпорт


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Част от истината.

Барикело: Ако не бях пуснал Шумахер в Австрия, нямаше да карам за Ферари

Палячо. И без да ни го кажат си го знаем. Там играят пари и играчи, за мен е повече от ясно. Кофти за човека, защото като изкара малко "ризи" ще си тръгне в подвита опашка. Общо взето това са женски номера, не говори хич добре за него.
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

Хонда напуска Формула 1

Японският автомобилен концерн Хонда обяви, че напуска световния шампионат във Формула 1, съобщи "Скай Нюз". Новината бе потвърдена и от световните агенции. Компанията търси купувач на тима до края на годината. Ако това не стане, то Хонда просто ще закрие своя тим, за който се състезават бразилецът Рубенс Баричело и британецът Дженсън Бътън. Причината за оттеглянето е световната финансова криза и срива в акциите на компанията. В четвъртък акциите на Хонда и други водещи автомобилни концерни в Япония отбелязаха най-големия спад от началото на годината.

Източник: ТопСпорт

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Много гадно тей.Според мен колкото повече отбори има било фирмени или частни толкова по интерсно.Дано от тук да не започне края на ф1. Публикувано изображение Редактирано от Jokerface (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дано да не закрият отбора... Жалко ще е за Баричело и Бътън. Публикувано изображение

Редактирано от saber123 (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имало три оферти да се купи отбора на Хонда. Гадно за Бътън да приключи кариерата си така иначе Барикело и без това я приключи.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

България поиска кръг от Формула 1

08 дек. 2008 13:12

На 16 декември ще стане ясно дали България ще получи домакинство във Формула 1 – един от най-авторитетните и най-скъпи спортове, съобщи всекидневникът "Новинар".

Тогава неговият промоутър Бърни Екълстоун ще отговори на молбата, която президентът на федерацията ни по мотоциклетизъм Богдан Николов ще внесе ден по-рано. В нея е включено желание за кръг и от Световния шампионат по мотоциклетизъм.

Минимум 200 млн. евро ще струва организирането на Гран при от Формула 1, прогнозира дългогодишният журналист и специалист в автомобилните спортове Ричард Груев.

Освен писта трябва да бъдат построени хотели от най-високия клас и голямо летище, което да обслужва многобройния персонал и гостите, уточни той.

При положителен отговор домакин ще бъде трасе край Плевен – родния град на Б. Николов и на председателя на Гран при на България и ексвътрешен министър Румен Петков.

Двамата цакат втория вариант - Сливен. С този град България и навремето е имала намерение да кандидатства, а неотдавна и кметът Йордан Лечков изрази желание за построяването на писта.

Засега Формула 1 се провежда в две източноевропейски държави - Турция и Унгария, като пистата „Хунгароринг” е влязла в календара през 1986 г. след сериозно лобиране на правителствено ниво.

А дано :):help: :help: :help:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Това е една от мечтите ми ,дано някой ден да стане реалност.Е дано да е по скоро. :) Редактирано от Jokerface (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това е една от мечтите ми ,дано някой ден да стане реалност.Е дано да е по скоро. :)

Най-рано 2012.Дано наистина.Само,че:

1.Дъртия трябва да одобри мястото.

2.Трябват доста средства за построяването на пистата,а като гледам как пропиляват евро фондовете Публикувано изображение

3.Трябва да се намерят пари за да се угоди на дъртака.

4.Ако направят пистата сигурно заплатите на хората няма да стигнат за билети.

Да се надяваме поне Moto GP да има :P

Редактирано от jamc (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Формула 1 се стяга за най-лошото

Mиналата вечер собственици на отбори, пилоти и спонсори се събраха в помпозния хотел "Гроувнър" в Лондон да отпразнуват с шампанско и хайвер края на годината и да отчетат постиженията в автомобилния спорт. В интерес на истината празненството мина под знака на Хонда, който напусна Ф1 миналата седмица. В центъра на вниманието беше Дженсън Бътън - 28-годишният англичанин, когото мнозина все още смятат за потенциален световен шампион. Той беше резервирал мястото си на Autosport Awards, пълен с оптимизъм, че Хонда ще му достави конкурентен автомобил през 2009 г. Нещата обаче взеха друг обрат и тази вечер Бътън давеше усърдно мъката си, осъзнавайки, че може да остане извън борда, ако Хонда не намерят купувач.

Торо Росо предложи на Бътън позицията на тест пилот с евентуално постоянно място, но Дженсън смята, че това е "от трън, та на глог", защото и Торо Росо е на пазара, а Дитрих Матешиц, собственикът на Ред Бул, заяви, че не може да поддържа два отбора. Близки до Бътън твърдят, че пилотът може да се уповава на милостта на Бърни Екълстоун, който иска да го запази в спорта. Заради икономическия климат обаче Бътън може да бъде принуден да кара за жълти стотинки, вместо за $ 12 млн., колкото трябваше да получава следващата година. Англичанинът трябва да запази опциите си отворени, в случай че Хонда попадне на жизнеспособен купувач. Ако реши да си ходи, вероятно ще получи компенсация в размер до $ 35 млн. за 3-годишния договор, който подписа преди няколко седмици.

Затруднението на Бътън беше основна тема миналата вечер, но парите са винаги тема на разговор, когато великото и доброто в спорта се срещнат. Разговорите около масите, отрупани с бутилки вино и шампанско, се въртяха около драматичната липса на пари в този спорт, който създаде десетки мултимилионери

Разточителството във Формула 1 вбеси Макс Мозли, президента на ФИА, който тръгна на кръстоносен поход за орязване на разходите. Напускането на Хонда доказа тезата му, че бюджетите над $ 300 млн. на година, предназначени да изкарат 2 автомобила на пистата, са нелепи и абсурдни. Дори общата сума на целия парк от луксозни лимузини, докарали топ корифеите в автоспорта в хотел "Гроувнър", бе доста по-мижава от бюджета на един-единствен болид. Мозли разкри, че един от отборите купувал муфа за колело, която се ползвала само веднъж, за $ 1200. Неназованият отбор ползвал по 1000 такива муфи на сезон, внасяни в Европа от специален производител в Калифорния. "Това е абсолютно ненужно и никой не получава грам полза", отсече Мозли.

Успехът на Хамилтън означава солидна възвръщаемост за спонсорите на Макларън, но дори този суперотбор се стяга за най-лошото. Рон Денис призна, че очаква бюджетът на тима да бъде орязан с около една трета - почти $ 150 млн. - през следващите две години, тъй като кредиторите хапят здраво. Драматичното съкращение е сигнал, че предстои сериозно финансово страдание, и Хонда ще се измъчи, докато открие купувач с достатъчно дълбоки джобове. Цената вероятно ще бъде минимална, възможно е дори един долар, но сумата за поддържка на отбор без яки спонсори ще бъде колосална, дори и ако пилотът кара за жълти стотинки.

Източник: 7 Дни Спорт

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Шумахер: Ферари ще бъде отново на върха

Германската легенда Михаел Шумахер заяви, че пилотите на Ферари Фелипе Маса и Кими Райконен ще покажат най-доброто от себе си през новия сезон, след като през 2008 година пропуснаха да грабнат титлата при пилотите.

Маса беше най-близо до титлата в "кралските гонки", но остана само на точка зад шампиона Люис Хамилтън от тима на Макларън - Мерцедес. Райконен пък остана трети след разочароващ сезон по неговите стандарти. Седемкратният световен шампион заяви на официалния си сайт: "Ферари винаги отвръща на удара по един и същ начин: повече работа от всякога, по-голяма концентрация, повече ентусиазъм. Това е основата на нашата невероятна победна серия - не си губи енергията в размисли за миналото, събирай сили и гледай напред. Кими и Фелипе действат така. Смятам, че в крайна сметка топ-тимовете ще си останат на върха, тъй като те имат най-голям потенциал да развиват колата си. След това, някой от тях ще извади карти, които другия не е очаквал. Така че всеки ще използва шансовете си по най-добрия начин през 2009 година". "Пилето", заедно с Дженсън Бътън, Дейвид Култард и Себастиан Фетел ще вземат участие в "Надпреварата на шампионите" на "Уембли" през този уикенд. Германецът заяви, че очаква с нетърпение да се изправи срещу останалите пилоти. Той призна: "Хубавото нещо в това състезание е, че човек може да се срещне с пилоти от съвсем различни области и да прекара известно време с тях. Обикновено нещата не са възможни, тъй като всеки или е зает, или състезанието е по средата на уикенда. Атмосферата обаче е много спокойна, можеш да контактуваш с много хора и просто всички са в много добри настроение".

Източник: БГНЕС

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да се надяваме поне Moto GP да има ;)

Не съм сигурен но на пистата покрай Плевен няма ли да се провежда кръг от световното по Moto GP?
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Днес тимовете от Формула 1, заедно с ФИА, единодушно приеха радикални промени в правилата, които драстично ще намалят разходите.

Тези мерки са жизнено-важни за оцеляването на спорта, предвид задаващата се световна икономическа криза. Заради нея първата жертва бе отборът на Хонда, който обяви оттеглянето си от Формула 1.

Сред промените за сезон 2009 са пълна забрана на всякакви тестове по време на сезона, големи промени по двигателите и сериозно ограничаване на аеродинамичните разработки. За следващите години предстоят още промени.

Забраната на тестовете през сезона ще означава, че след започване на шампионата единствената възможност на тимовете да изпробват нововъведения ще бъде по време на свободните тренировки преди състезателните уикенди. Това от своя страна ще ги направи доста по-интересни.

Въведени са ограничения върху аеродинамичните тунели, които тимовете могат да използват за изпробване на аеродинамичните елементи. Фабриките пък трябва да бъдат затворени за 6 седмици годишно.

Животът на двигателите се удвоява, а това се постига чрез намаляване на оборотите до максимум 18 000. Отборите ще могат да разполагат с общо само 20 двигатели - по 8 за пилотите през шампионата и 4 за тестове преди и след края на сезона. Намаления брой на двигателите ще намали двойно разходите за мотори на независимите отбори.

Ще се намалят разходите и чрез съкращаване на ненужни работни места, като например шпионите, които следят информацията за гумите и горивото на съперника. Това ще се постигне просто като отборите се задължат да обявяват тази информация публично.

Очаква се всичките мерки да доведат до 30% намаляване на разходите за 2009 година. Икономиите на независимите отбори ще са дори още по-големи.

За 2010 година ще има още намаление, което ще съкрати дори повече разходи. Най-сериозната от тях ще бъде от въвеждането на стандартни двигатели на цена от само 5 милиона евро за сезон. От тази оферта биха се възползвали малките отбори. Големите могат да ползват собствени двигатели, но без да имат възможност да имат съществено предимство пред стандартните.

Обсъжда се и въвеждане на стандартни системи КЕРС (Системи за възвръщане на кинетичната енергия), но това все още трябва да бъде одобрено от тимовете. КЕРС системите ще влязат в сила от 2009 година, но много отбори може въобще да не разработят такива, заради големите разходи.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 3 седмици по-късно...

Богаташ от Мексико спасил Хонда?

Отборът на Хонда изглежда дочака своя спасител. Това е мексиканският милиардер Карлос Слим. По-рано този месец японците обявиха, че се оттеглят от Формула 1 заради финансови трудности, породени от световната икономическа криза. Според италианското издание "Ла Стампа" мексиканецът вече е закупил тима за символичната сума от 1 долар, но новината ще бъде обявена официално, когато се уточнят всички детайли по сделката. 67-годишният Слим е вторият най-богат човек в света, като притежава 73% от телекомуникационните услуги в Латинска Америка чрез компанията си Telmex.

През новия сезон първи пилот на Хонда ще остане Дженсън Бътън, а на мястото на отказалия се Рубенс Баричело ще дебютира бразилецът Бруно Сена, който е племенник на легендата Аертон Сена.

Хонда се състезава във Формула 1 от 1964 г. и има три победи в надпреварата. В последния сезон отборът завърши девети в шампионата на конструкторите с 14 т. През 2008 г. японската компания доставяше двигатели на тима на Супер Агури, който през май се оттегли от Формула 1 поради финансови проблеми.

- Няма сделка с Хонда. Дори не е имало преговори - заяви пред АФП източник, близък до мексиканския милиардер.

Източник: 7 Дни Спорт

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вече официално, казаха по всички новини тази сутрин:

LA GAZZETTA DELLO SPORT: АЛОНСО ОТИВА ВЪВ ФЕРАРИ

Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо е сключил тайно съглашение с Ферари за три сезона. Според информацията, поместена в La Gazzetta dello Sport, испанският пилот ще започне работа с „черните кончета” през 2011 година.

Изданието твърди, че договорът съдържа няколко опции, позволяващи контрактът да бъде разтрогнат предсрочно.

Пилотът обаче може и по-рано да се присъедини към Ферари – през 2010 година, но само ако Кими Райконен продължи със слабата си серия.

От La Gazzetta dello Sport потърсиха за информация представители на Ферари, но пресаташето на отбора не потвърди слуховете и информацията.

„Още веднъж ще повторя, че нашите пилоти имат договори до 2010 година”, заяви официалният представител на Ферари. Настоящият контракт на испанеца – Фернандо Алонсо с Рено пък изтича след два сезона.

Ето още:

http://uk.eurosport.yahoo.com/28122008/58/...011-report.html

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мен ще го лапнат. Всичко зависи сега като, че ли само от Райконен. Дано отново няма спад в мотивацията. Не знам какво му ставаше на това момче миналият сезон, не съм го очаквал от такъв класен пилот като него. Или може би не е класен... дано не е така. Алонсо повече ме кефи като пилот, но пък много дразни като почне да мрънка и да се оправдава. Та ако наистина иде във Ферари съм сигурен, че ще му дадат много добра кола и ще може да пожъне много успехи, тоест няма да го виждаме да хленчи и тогава съм съгласен да го гледам във Ферари. ;)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не че е важно, ама до тогава 2011 година кой знае каква ще е формата и на Алонсо. Този договор повече ми прилича на реклама или на опит да се стимулира Райконен. Публикувано изображение

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Алонсо отказал на Ферари

След поредните спекулации за преминаването на Фернандо Алонсо във Ферари през 2011 година, медиите в Испания разкриват, че двукратният световен шампион отказал да премине при италианците в края на 2008 година.

Както е известно, през цялата минала година имаше информации за възможността Алонсо да замени още през 2009 година неубедителният Райконен, но в крйна сметка Фернандо остана в Рено и през 2009 г.

Според "Diario AS", Скудерията била готова да замени Кими веднага в края на годината, но Алонсо отказал, заради малкото време, което оставало до началото на новия сезон. Така Алонсо постъпил коректно с тима, с който спечели двете си титли през 2005 и 2006 година. От Ферари просто били закъсняли с офертата си, пишат испанските медии.

Източник: sport1

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Шумахер призна, че 1-2 пъти е мислил за завръщане на пистата

Седемкратният световен шампион по автомобилизъм във Формула 1 Михаел Шумахер разкри в навечерието на 40-ия си рожден ден (3-и януари), че един-два пъти се е замислял за завръщане на пистата.

"Имах няколко интересни предложения и възможности, заяви Шуми в интервю за "Билд Цайтунг". Но се отказах от помислите си, тъй като вече нямам тази мотивация да давам 100 процента от себе си. А само като да карам болида - това не е в мой стил", добави германецът.

На въпрос защо никога не се е състезавал за родния Мерцедес седемкратният световен шампион отговори по следния начин: Червеното винаги ми е стояло по-добре, имайки предвид Ферари.

Източник: ТопСпорт

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хакинен: Фетел скоро ще е шампион

Изненадан съм от зрелостта му

Според двукратния шампион и бивш пилот на Макларън Мика Хакинен, скоро пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел ще спечели шампионската титла във Формула 1. Фетел отбеляза първата си победа през 2008 година с Торо Росо на пистата "Монца". Хакинен е силно впечатлен от таланта на младия германец.

"Себастиан Фетел притежава качествата да стане шампион на Формула 1 някой ден. Той все още е много млад, но изключително бърз. Със сигурност ще спечели титлата през следващите години. Фетел е звездата на сезона. Той изненада всички с темпото си. Много съм изненадан от зрелостта му на тази крехка възраст", коментира Мика.

Кризата нямало да съсипе Формула 1

Спортът си остава изгоден за реклама

Шефът на Ф1 Бърни Екълстоун разведри обстановката като заяви, че световната финансова криза ще има слаб ефект върху спорта. Японският производител Хонда вече се оттегли от състезанията и остави отбора си и цялата си база в Бракли на произвола на съдбата. Все още не е ясно кой ще купи екипа и дали изобщо той ще продължи да съществува.

"Ясно е как световната финансова криза се отразява на всички, включително и автомобилната индустрия. Кризата обаче няма да се отрази сериозно на Формула 1", сподели Екълстоун.

Според Бърни спорта си остава голям бизнес, който може да се сравнява само с откриването и закриването на олимпийските игри. На визита в Сърбия той сподели: „До колкото знам всички билети за следващия сезон са почти разпродадени. Освен това подписахме два големи договора с LG и DHL. Лесно е защото "големите пушки", които искат логото си по целия свят осъзнават, че Формула 1 е най-лесния начин да го направят", завърши той.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване