Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Формула 1 - дискусия, новини, резултати


Препоръчан отговор


Шумахер спасява тима на Хонда? Пилето дава собствени пари Легендата на Ферари Михаел Шумахер, който преди 2 дни стана на 40 години, е спряган за един от евентуалните купувачи на тима на Хонда. Седемкратният световен шампион е водил разговори с техническия шеф на японците Рос Браун, с когото работеха заедно дълги години в Маранело и Бенетон. Шумахер натрупа цяло състояние във Формула 1 и може да си позволи да издържа екипа, но не е ясно дали Пилето е съгласен на това. Самото име на Шумахер е световноизвестно и това може да доведе няколко стабилни спонсора, които да рекламират чрез отбора. Световната криза обаче може да попречи на този вариант. Както е известно, от Хонда обявиха, че ще издържат отбора до началото на януари и след това ще "спрат кранчето". Браун и Ник Фрай усилено търсят солиден инвеститор. Ако Шумахер спонсорира екипа, доставчик на двигатели ще стане Ферари. Според медиите на Острова, за тима на Хонда има 25 запитвания, но само 5-6 били от сериозни бизнесмени.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Днес се навършват 20 години от смъртта на Айртон Сена! Това бе последната му обиколка.   http://vbox7.com/play:6f0544a0bd Поклон пред паметта на шампиона!

Поклон пред паметта на шампиона !   А само един ден по-рано на същата писта намери смъртта си и австрийският пилот Роланд Раценбергер .   Черният уикенд на Имола през 1994 г. завърши със смъртта

Странно състезание в Монако, а?  Чак и аз не можах да повярвам каква глупост направиха Мерцедес.  А Диема спорт трябва да си върнат лиценза за излъчване, защото не спазват най-важното условие - да пок

Публикувани изображения

Интересно, Шуми наистина може да си позволи да има отбор. Ще е интересно, пък за него това ще си е като екзотично пътуване около Екватора. Ясно е, че мястото му е по боксовете, около пистата и това може да се окаже печелившо. Но лично аз смятам, че няма да ги купи при положение, че е осигурен до живот с работа във Ферари.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Проучване показа: Макларън-Мерцедес е най-популярният отбор във Ф1

Хамилтън основен виновник за успеха

Отборът на Макларън-Мерцедес изненадващо изпревари по популярност най-големия си съперник Ферари. Това показа проведеното проучване от спонсора на Рено ING, в което са участвали 70 хиляди души от 160 държави, от които 29% са дали гласа си за "Сребърните стрели".

Годината след най-големия шпионски скандал в историята на Формула 1 и предсрочното напускане на отбора на Фернандо Алонсо се оказва положителна в очите на феновете. Преди две години зад Макларън стояха 21% от почитателите, а на първо място бе Скудерия с 30%.

Според специалистите този обрат във вота е вследствие на идването в отбора на любимеца на цяла Британия Люис Хамилтън, който стана най-младият световен шампион през 2008 година. Следващите най-популярни отбори според проучването са Уилямс и Рено с по 6%.

:):clap::clap: Само така

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

Публикувано изображение

Макларън-Мерцедес показа новия болид MP4-24

Тимът от Формула 1 Макларън-Мерцедес показа официално как изглежда новата кола на "сребърните стрели" MP4-24, с която пилотите Люис Хамилтън и Хейки Ковалайнен ще опитат да повторят успехите от миналата година.

Новата кола на британския тим, която бе показана днес, има доста широко предно крило и скъсено задно крило, подобно на болида на "скудерията". Босът на Макларън Рон Денис призна, че новите правила за накарали всички в тима да работят още по-усилено. Той заяви: "Разбира се, правилата са едни и същи за всеки тим. Новите правила изискваха много работа, а това са най-големите промени от 15 години насам. Ние имахме нужда от способни хора, които не са само инженери, а са и учени с висока квалификация. Това, което виждате днес в MP4-24 e кола, която е концептуализирана. В момента, когато се опиташ да направиш добреизглеждаща кола, ти имаш нужда от високи технологии. Това е втората ни кола, първата е вече в Португалия, така че ние сме готови да атакуваме победата и да дадем добри времена в първото Гран При. Това ще бъде критично време, защото в първия старт ще се постави базата за остатъка от сезона". Босът на Мерцедес-Бенц Норберт Хауг пък допълни, че компанията никога не е работила толкова много. Той заяви: "Аз смятам, че това бе най-предизвкателната зима за нас. Ние имаме някои нови неща, като системата за запазване на кинетичната енергия. Свършихме много работа в Бриксуърт, Щутгарт и Уокинг, но вървим в правилната посока и аз мога да кажа, че направихме фантастична кола. Надявам се да видим добри резултати още утре". Световният шампион Люис Хамилтън призна по време на представянето: "Това е първият път, в който виждам всичко сглобено на едно място и болида изглежда прекрасно. Тимът успя да направи невероятна кола и е хубаво да видиш крайния резултат след толкова много работа". Финландският пилот на тима Хейки Ковалайнен пък призна: "Аз смятам по същия начин като Люис. Колата изглежда страхотно! Каквито и да са промените в правилата, нашият тим направи наистина хубава кола". Новият болид ще бъде "разтърсен" утре от Педро Де Ла Роса. Макларън-Мерцедес е третия тим от Формула 1, който показва своята кола за новия сезон, след като това вече сториха Ферари и Тойота.

Източник: БГНЕС

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Дано наистина е толкова добра колкото я описват. Когато гледам колата (както и тази на Ферари) чисто визуално обаче първото нещо, за което се сещам е комбайн. Публикувано изображение

Редактирано от RefreshMe (преглед на промените)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

БМВ-Заубер представи болида си за 2009 г.

Ник Хайдфелд (Германия) и Роберт Кубица (Полша) представиха в испанския град Валенсия новия болид на БМВ-Заубер - F1.09, с който отборът ще започне четвъртия си сезон с амбиции за спечелване на световната титла във Формула 1.

"Целим още по-голямо развитие и повишаване на стандарта от изминалия сезон, когато спечелихме 11 места на подиума, включително първо и второ в Канада. Искаме да сме постоянно пред всички други, което ще се получи само с по-добро представяне. "Знаем, че се целим високо, но това е една от стъпките в нашето развитие", заяви директорът в БМВ - Марио Тайсен.

Модификациите за сезон 2009, които включват по-ниско и широко предно крило, както и по-високо и стеснено задно, целят удължаване на живота на двигателя и увеличаване на аеродинамиката. Болидът F1.09 е пригоден към италианската контролна част "KERS", Система за използване на кинетичната енергия при намаляване на скоростта, което съхранява допълнителна мощ за ускорение след завой и прави изпреварването по-лесно. БМВ-Заубер обаче може да започне сезона в Австралия без да използва тази модификация.

Източник: sport1

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

Формула 1 отново в национален ефир

Любителите на Формула 1 ще могат отново да се насладят на всички надпревари от шампионат 2009 година. Българската телевизия bTV и тази година ще предостави тази възможност, обявиха от телевизията.

Преди няколко месеца се разбра, че единствено и само кабелната телевизия ТV7 ще има уникалните права да дава на живо Люис Хамилтън, Кими Райконен, Фелипе Маса и останалите пилоти от Ф1. Това обаче няма да стане през настоящата година, а може би за в бъдеще.

Първият старт от новия сезон ще се проведе в Мелбърн, Австралия на 29- март. На 27-и ще са свободните тренировки, а на 28-и ще е квалификацията за място.

http://www.novsport.com/news14523_1014.html

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Променят пистата в Синагпур

Градската писта за Формула 1 в Сингапур ще бъде модифицирана, за да могат пилотите да разгърнат всичките си умения, се съобщи в официално изявление. След първото Гран При в Сингапур пилотите заявиха, че неравната, петкилометрова писта на практика не дава възможност за кой знае каква борба. "Засега са предложени минимални модификации на три завоя, за да се подобрят условията за изпреварване", заяви Майкъл Макдонъф, технически и оперативен директор на състезанието. Тази година състезанието в Сингапур ще се проведе на 27 септември. Промените дойдоха след консултация с отборите и управляващото тяло на моторния спорт-ФИА. Организаторите още разкриха, че ще има и няколко промени във вида на трасето, а промените около питстопа и зоните за излизане ще се направят по-безопасни.

Източник: БГНЕС

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Американски тим иска да влезе във Формула 1

Американска група иска да се включи със собствен тим във Формула 1 от 2010 г., съобщиха световните медии днес. Отборът, който ще се казва USF1, ще бъде ръководен от американския инженер Кен Андерсън и бившия мениджър на "Уилямс" Питър Уиндзор. Въпреки че все още няма официално съобщение за техните планове, опитите им са одобрени от президентите на останалите екипи в световния шампионат, като вече дори се опитват да си намерят спонсори в Америка.

Според немския сайт Motorsport-Total.com, тимът ще бъде представен в края на месеца. Електронното издание посочва, че промотърът на Формула 1 Бърни Екълстоун е дал пълната си подкрепа за американския отбор.

USF1 ще се състезава под мотото "Произведено в Америка" и ще бъде базиран в Шарлот, Северна Каролина, където са приютени голяма част от тимовете в НАСКАР. В плановете на екипа влиза конструирането на шасито на своя болид.

В края на миналата година Асоциацията на тимовете във Формула 1 (ФОТА) постигна споразумение през 2010 г. фирмените отбори да предложат на независимите двигатели и трансмисии на стойност под 6.5 млн. евро на сезон. Това решение прави влизането на нов частен екип в световния шампионат по-лесно от години насам.

USF1 вече има официален интернет сайт, който е създаден през септември, но за момента на него има само лого. Разследване на "Аутоспорт" разкрива, че адресът е собственост на Андерсън.

Източник: Дневник

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Вече са ясни всички пилоти във Формула 1

Французинът Себастиан Бурде ще остане пилот на "Торо Росо" и през 2009 г., съобщиха от тима. Негов съотборник ще бъде обявеният вече швейцарец Себастиан Буеми.

Второто пилотско място в "Торо росо" беше последното свободно в стартовата решетка на Формула 1. След като вече е ясно кой ще го заеме, единствената въпросителна преди началото на сезона остава дали тимът на "Хонда" ще бъде продаден.

"Беше много дълга и трудна зима, но сега чакането ми свърши и с вълнение очаквам втория си сезон в "Торо росо", каза Бурде. Вече мога да се съсредоточа над подготовката си за предстоящия шампионат, който обещава да е интересен с всички тези промени. С новият ми съотборник Буеми ще дадем най-доброто от себе си за успеха на тима", добави той.

"След една година с нас, очакваме Себастиан да покаже опита, който натрупа, заяви президентът на тима Франц Тост. Сега той познава отбора, пистите и атмосферата във Формула 1. Според мен сликовете ще се впишат много добре в стила му на каране", добави той.

През зимната пауза се появиха съмнения, че Бурде може да остане за втора година в "Торо росо", след като в тестовете на тима преди Коледа освен него участие взеха Буеми и бившият пилот на "Хонда" и "Супер Агури" Такума Сато.

Пилотите във Формула 1 за сезон 2009:

1. Люис Хамилтън ("Макларън Мерцедес")

2. Хейки Ковалайнен ("Макларън Мерцедес")

3. Фелипе Маса ("Ферари")

4. Кими Райконен ("Ферари")

5. Роберт Кубица ("БМВ Заубер")

6. Ник Хайдфелд ("БМВ Заубер")

7. Фернандо Алонсо ("Рено")

8. Нелсиньо Пикет ("Рено")

9. Себастиан Фетел ("Ред бул")

10. Марк Уебър ("Ред бул")

11. Ярно Трули ("Тойота")

12. Тимо Глок ("Тойота")

13. Нико Розберг ("Уилямс")

14. Казуки Накаджима ("Уилямс")

15. Рубенс Баричело ("Хонда")*

16. Дженсън Бътън ("Хонда")*

17. Себастиан Бурде ("Торо росо")

18. Себастиан Буеми ("Торо росо")

19. Джанкарло Фисикела ("Форс Индия")

20. Адриан Сутил ("Форс Индия")

Източник: Дневник

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Днес прочетох 1 статия където пишеше,че Хонда може да се върнат.Ако те се върнат и влезе този американския отбор ще е много добре.Колкото повече коли толкова по-хубаво.Надявам се маковете да вземат 2те титли тази година. :rolleyes:Публикувано изображение

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тестовете които се провеждат в момента, излъчват ли ги на живо по интернет или по някой канал?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ей още ме е яд за изпуснатата титла от страна на Маса , който е гледал всички съзтезания както аз знае , за чистите 10 точки във Унгария където отпадна 2 обиколки преди финала и подари победа на Макларън и Ковалайнен и във Сингапур където отпадна някъде по средата след като водеше сзаради грешка на конструкторите , ако не се лъжа , няма търпение да почне новия сезон , много ми се гледа Ф1! Иначе дано Хонда не си тръгват надявам се да останат ... най добре си беше със 11 отбора и 22 коли когато бяха и Супер Агури , но фалираха и те още на 4то съзтезания май миналата година.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ей още ме е яд за изпуснатата титла от страна на Маса , който е гледал всички съзтезания както аз знае , за чистите 10 точки във Унгария където отпадна 2 обиколки преди финала и подари победа на Макларън и Ковалайнен и във Сингапур където отпадна някъде по средата след като водеше сзаради грешка на конструкторите , ако не се лъжа , няма търпение да почне новия сезон , много ми се гледа Ф1!

Иначе дано Хонда не си тръгват надявам се да останат ... най добре си беше със 11 отбора и 22 коли когато бяха и Супер Агури , но фалираха и те още на 4то съзтезания май миналата година.

Мен ще ме е яд ако дъртия приеме състезание по улиците на Рим. Публикувано изображение

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Стискам палци на Кими този сезон дано да се представи по-добре и се надявам да имам шанса да отида в Турция и да погледам на живо.

Редактирано от marto1990 (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Някаква информация за пистата в България?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не че искам да се покажа песимистка, ама писта за Формула 1 в България ми се вижда мираж. Поне в близките 10 години.

То писта ще има през 2010 или 2012 беше, ама дали ще ни одобрят Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хонда публикуваха благодарствено съобщение към служителите и феновете си, след като отборът им бе продаден. Сега екипът се казва Браун GP, като бе закупен от Рос Браун. Пилотите остават Дженсън Бътън и Рубенс Барикело. Японският производител се завърна във Формула 1 като отбор, когато закупи БАР през 2006 година. Най-големият им успех бе победата на Бътън в Унгария същата година. Съобщението гласи: „Съобщение към нашите фенове от Хонда Рейсинг F1 Искаме да кажем голямо „Благодаря” за празнуването на подиумите и, разбира се, не победата на Бътън в Унгария през 2006 година. Благодарим Ви, че споделихте тези моменти с нас – независимо дали от трибуните или домовете Ви. Дейностите на Хонда в областта на моторните спортове продължават в други категории, като се надяваме, че ще продължите да се наслаждавате на преследването на мечтите, което моторният спорт може да вдъхнови. С най-добри пожелания, Хонда Рейсинг F1.”

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

То писта ще има през 2010 или 2012 беше, ама дали ще ни одобрят Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение

Писта ще има през 2012.Преди 1 месец по новините бяха казали,че нашите хора са подписали за Мото Gp.Ако не Ф1 поне мотори ще видим. :jeer: Обаче новите правила съсипаха топ отборите.Според мен трябва да се сложи някаква дата за започването на развитието на даден болид за следващият сезон.Миналата година само Маковете и Ферари си развиваха колите за 2008 в края на сезона,а всички други вече развиваха за 2009.Сега тестовете и за двата отбора не изглеждат добри.Все пак се надявам нещата за Макларън да се оправят. :)

Поразрових се малко в нета и прочетох,че Маковете дали 1:18.202 в последния ден на Херес. :ph34r:;):idea::)Публикувано изображение

Редактирано от jamc (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Телевизионното покритие ще се подобри през 2009

Графики и данни по екрана

Феновете на Формула 1, които гледат надпреварата по телевизията ще имат достъп до повече информация от новия сезон. ФОТА сподели наскоро, че ще иска от компанията излъчваща състезанията да предоставя през сезона по-детайлна информация на зрителите. Това включва графики за количеството гориво в болидите, състезателните криви в завоите, предположения за влизане в бокса и пълен достъп до радио-честотите на отборите. Дори Бърни Екълстоун заяви, че привества идеята.

"Напълно я подкрепям. Ние бяхме объркани с нашите графики и не знаехме как да ги представим на зрителите. Все пак сме в развлекателния бизнес, но явно отборите забравят често този факт. За щастие вече явно се събуждат от илюзиите си".

Шефът на Макларън-Мерцедес Мартин Уитмарш пък вярва, че феновете ще спечелят най-много от новата информация - особено от пълният достъп до радио-комуникациите.

"Колко отбори има, които през годините дадоха милиони за кодирани честоти? Това е много голяма инициатива. Вярвам във възможността, феновете да навлязат повече в тънкостите на спорта и той да стане по-разбираем. Всеки, който е отговорен за комерсиалното развитие на Ф1, трябва да помага за единението между отборите в тази инициатива".

Подобрения на телевизионното излъчване:

Повече данни за разликите между колите на пистата. Анализи за количеството гориво

Публикувано изображение

Сравнения на траекториите в завоите на различните пилоти

Публикувано изображение

Прогнози за следващ пит-стоп в бокса (коя обиколка, гориво и т.н.)

Публикувано изображение

GPS позиция на пистата

Публикувано изображение

Картина в картината - PIP (за инциденти, интересни моменти в други части на пистата и др.)

Публикувано изображение

Източник: McLarenBG.net

Редактирано от Geronimo (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хайдеее! Не остана много. Нямам търпение. :rolleyes:

А между другото ето нещо интересно още преди да е започнал сезона.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ферари, БМВ и Рено на нож с Тойота, Уилямс и Браун, преди Австралия

Мелбърн. Водещите тимове във Формула едно се изправиха един срещу друг в грандиозен скандал, възникнал неочаквано в Мелбърн, съобщава „formula1.com”.

Отборите на Ферари, БМВ, Рено и Ред Бул са подали официално оплакване до управниците на надпреварата, повод за което са новите дифузьори, въведени от БраунGP, Тойота и Уилямс. Тези специални части са по-дълги, отколкото позволяват разпоредбите на Формула 1, което дава предимство на изброените тимове от около половин секунда на обиколка.

Ферари и компания са призовали стюардите и специалистите да изкажат своето мнение по въпроса преди началото на състезанието, квалификациите за което стартират след броени часове. Според БМВ Заубер това е потъпкване на правилата на надпреварата, като Тойота и другите „обвинени” са използвали вратичка в наредбите и постановленията, която е абсолютен разрез с правилата.

Очаква се официалното становище на шефовете на Формула 1.

http://www.focus-sport.net/

Редактирано от RefreshMe (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Официално: Съдиите отхвърлиха протестите срещу дифузьорите

БраунGP, Тойота и Уилямс допуснати до участие

Отборите на БраунGP, Тойота и Уилямс получиха официално разрешение, от съдиите на ФИА, за участие в Гран при на Австралия. По този начин бе потвърдено отхвърлянето на внесения протест за техните дифузьори от страна на Ферари, Рено и Уилямс. Към протеста трябваше да се присъедини и БМВ-Заубер, но жалбата на баварците беше отхвърлена от съдиите, след като те не успяха да попълнят навреме необходимите документи.

Ферари, Ред Бул, БМВ и Рено твърдят, че заподозрените екипи са използвали дупка в правилата и са направили дифузьорите си по-високи от позволеното, което им дава огромно предимство за 1 обиколка (според Ред Бул, по 0,5 секунди на тур). Според някои специалисти, с това могат да се обяснят и рекордните времена на БраунGP по време на зимните тестове.

Заседанието на техническите делегати на ФИА и представителите на отборите продължи повече от четири часа. То завърши с официално решение на стюардите, според което спорният дизайн на задните дифузьори на трите отбора отговаря на последните изисквания на правилника на Формула 1 за аеродинамиката за сезон 2009.

Очаква се отборите, чиито протест не бе уважен, да оспорват днешното решение, което ще отнесе спора пред съда на ФИА. Такова заседание може да има най-рано след втория кръг в Малайзия на 5 април, като до тогава постигнатите резултати от трите отбора ще останат под съмнение.

От БМВ също имали подобна концепция за дифузьора си и ако ФИА ги обяви за легални и те щели да сложат такова решение в колите си. Отборите на БраунGP, Уилямс и Тойота са твърдо уверени, че всичко по техните коли е наред. Те дори не подготвят резервен план за редизайн на своите дифузьори и са убедени в тяхната легалност.

Източник: Formula1

Редактирано от handcream (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване