Премини към съдържанието
15 години Kaldata.com – време е да почерпим! Прочети още... ×

Препоръчан отговор


Няма такава точно тема, макар и да има обсъждане на тематики, които частично се покриват с търсенето в тази, които са разхвърляни обаче в различни теми и дори всичките да се съберат, няма да са достатъчно да дадат всички виждания.

 

 

Въпросът се съдържа в заглавието. Доколко законите на Шериата, се покриват с изискванията на Курана и доколко се покриват със съвременните общочовешки ценности, права и задължения(или поне общите такива, приети от мнозинството от хората на планетата)?

 

По отношение на Курана...Дали Шериата не хиперболизира някои от изискванията му, с цел да тормози, да потиска умишлено жените, в страните където законодателството е написано  като пряко следствия от Шериата.

 

Вие Сте :)

П.П. Мисля че съм длъжен да се допълня. Тук ще се говори за всичко в Шериата, не само за престъпления и наказания, които са обсъждани в друга специализирана тема, а явно съм предвидил сякаш, че ще се споменат и в последните коментари в тази Библейският Бог - тиранин или любящ баща... тема.

 

Ще се спомене и сходствата с наказанията и с правото в библейските текстове....:

 

"Който е безгрешен, нека хвърли първи камък върху й"....

 

От времето, преди Курана въобще, да е бил даже замислен.

Което ме навя да се чудя, докато мислех заглавието...Дали да не е само в този съкратен вид:

"Шериатът, ислямско право ли е?"

Редактирано от sliderum (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма такава точно тема, макар и да има обсъждане на тематики, които частично се покриват с търсенето в тази, които са разхвърляни обаче в различни теми и дори всичките да се съберат, няма да са достатъчно да дадат всички виждания.

 

 

Въпросът се съдържа в заглавието. Доколко законите на Шериата, се покриват с изискванията на Курана и доколко се покриват със съвременните общочовешки ценности, права и задължения(или поне общите такива, приети от мнозинството от хората на планетата)?

 

По отношение на Курана...Дали Шериата не хиперболизира някои от изискванията му, с цел да тормози, да потиска умишлено жените, в страните където законодателството е написано  като пряко следствия от Шериата.

 

Вие Сте :)

П.П. Мисля че съм длъжен да се допълня. Тук ще се говори за всичко в Шериата, не само за престъпления и наказания, които са обсъждани в друга специализирана тема, а явно съм предвидил сякаш, че ще се споменат и в последните коментари в тази Библейският Бог - тиранин или любящ баща... тема.

 

Ще се спомене и сходствата с наказанията и с правото в библейските текстове....:

 

"Който е безгрешен, нека хвърли първи камък върху й"....

 

От времето, преди Курана въобще, да е бил даже замислен.

Което ме навя да се чудя, докато мислех заглавието...Дали да не е само в този съкратен вид:

"Шериатът, ислямско право ли е?"

Шариатът обхваща целия съзнателен живот на човека и е задължителен от момента на встъпване в зрялост (пълнолетие). Навлизането в пълнолетие става по различно време за момчетата и момичетата. Шариатът предвижда период от няколко години, през които близките определят по вторичните полови белези на детето дали пълнолетието е настъпило. При момичетата е от 9 до 15-годишна възраст, при момчетата между 12 и 15 години. На 15-годишна възраст всички се считат за пълнолетни, дори ако такива белези не са налице.

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A8%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%B0%D1%82

Сега разбирам защо там ги  женят толкова малки.

Но въпросът е, че насилствено омъжват малки момичета за старци. Едва ли едно 10-11 годишно дете би било съгласно да се ожени и то за човек поне три пъти по-възрастен...

 

................

 

А по темата, най-добре ще е Бадр да обясни, защо приема че Законите на Шариата, са най-справедливите?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За степента на справедливост, хм, не знам дали точно на това да наблягаме? Не мисля че това влиза в тематиката, ама нейсе  - темата е доста широка.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За степента на справедливост, хм, не знам дали точно на това да наблягаме? Не мисля че това влиза в тематиката, ама нейсе  - темата е доста широка.

За да подкрепяш дадена теза и закони, ти трябва да ги считаш за справедливи.

А Бадр подкрепя Шериата. Това значи, че той не е против нито един негов закон.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За да подкрепяш дадена теза и закони, ти трябва да ги считаш за справедливи.

А Бадр подкрепя Шериата. Това значи, че той не е против нито един негов закон.

Принципно си права, но не забравяй, че за да се определи степента на справедливост, ще трябва база за сравнение...Коя база да вземем предвид. Светът не е нито само ислямски, нито само християнски, има и нации с други преобладаващи религиозни догми, има  и страни, в които религиите са отречени...Те си имат също правни и други законови норми и положения. 

Редактирано от sliderum (преглед на промените)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Принципно си права, но не забравяй, че за да се определи степента на справедливост, ще трябва база за сравнение...Коя база да вземем предвид. Светът не е нито само ислямски, нито само християнски, има и нации с други преобладаващи религиозни догми, има  и страни, в които религиите са отречени...Те си имат също правни и други законови норми и положения. 

Ами нека каже този, който познава най-добре законите на Шариата...Той ще каже, защо те са най-добри за него, след като ги е приел доброволно и осъзнато пред други такива.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Но въпросът е, че насилствено омъжват малки момичета за старци.

 

Ама то и доста български девойки се омъжват я за чичовци, я за дядовци, понеже младите мъже са се свършили, пък никой не се е сетил да вини църквата за това, нали. ;)

Редактирано от gothicrock (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ама то и доста български девойки се омъжват я за чичовци, я за дядовци, понеже младите мъже са се свършили, пък никой не се е сетил да вини църквата за това, нали. ;)

Нека все пак да наблягаме, доколкото е възможно на положението в сегашно време. 21 век, втора декада, 2013 година. По използуваният от нас календар...Бадр, да ни осведоми коя година е по мюсюлманския, а Валкирия по еврейския(които забравих кой точно календар използуват за вътрешна употреба) :)

 

Намекваш предполагам за ромите...Доста от които се турчеят, а някои направо се талибанчеят, който случай стана известен, съден и обсъждан по форумите и социалните мрежи, както и в съда в гр. Пазарджик.

 

Но те си имат и свои обичаи(чак като традиции не смея да ги определя, това е по-висока качествено категория) в това отношение и не знам доколко съответните, могат да се определят като следствие на религия?!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Намекваш предполагам за ромите...Доста от които се турчеят, а някои направо се талибанчеят, който случай стана известен, съден и обсъждан по форумите и социалните мрежи, както и в съда в гр. Пазарджик.

 

Не. В прав текст говоря за традиционните български жени. Ама то и европейските го правят.

Обаче, когато става въпрос за тях, те се омъжват по любов, пък в източните държави ги карат насила.

Редактирано от gothicrock (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не. В прав текст говоря за традиционните български жени. Ама то и европейските го правят.

Обаче, когато става въпрос за тях, те се омъжват по любов, пък в източните държави ги карат насила.

Кои са тия традиционни български жени, че нещо ми се губят :D Ако намекваш за тези, които в днешно време се женят по сметка за милионери и въобще за богаташи, те в никакъв случай не са по нашите традиции. Така правят от кажи речи "во веки веков" и сега също, представителки на финансово материалистичните нации. Разбирай буржоазно капиталистическите, в това число и стари и съвременни монархии. Ако се върнем във времето на третото българско царство, тогава именно за "последно", са били заженвани по сметка, по волята на родителите им и, възрастта не е била особена пречка да се сключи "сделката".

Редактирано от sliderum (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изследване на нагласите за приемане на Шариата в ислямските страни. Моля, четете внимателно. Особено Бел Ами и някои други:

 

Мнозинството мюсюлмани по света биха искали шериатът /шариатът/ да бъде въведен в техните страни, но остават разделени за това как да се прилага. Това са резултатите от мащабно проучване, публикувано във вторник в САЩ.

Изследователският център Пю /Pew Research Center/ обобщава данните, получени от представително проучване, проведено от 2008 до 2012 сред 38 хиляди души в 39 страни, част от световната мюсюлманска общност от 2,2 милиарда души, пише АФП.

Голямо мнозинство, особено в Азия, Африка и Близкия изток, се обявява в полза на шериата - традиционното ислямското право - да бъде прието като "основен закон" в техните страни. "Но аз бих отбелязал също, че подкрепата за употребата на шериата е различна", каза Джим Бел, ръководител на международното проучване.

От 12 на сто в Турция, подкрепата за официалната употреба на шериата минава през 56 процента в Тунис, 71 процента в Нигерия, 72 процента в Индонезия, 74 процента в Египет и достига 99 процента в Афганистан.

Но професорът в Принстънския университет Амани Джамал, специална съветничка на базирания във Вашингтон изследователски център, подчерта, че не съществува общо разбиране на шериата сред всички мюсюлмани в света.

"Шериатът има различни значения, дефиниции и тълкувания, базирани на съвременния опит в страните, в които има или не се прилага шериата", каза тя в разговор с репортери, анализирайки резултатите от изследването.

Озаглавено "Мюсюлманите по света: Религия, политика и общество",/The World`s Muslims: Religion, Politics and Society/, проучването разкрива, че много мюсюлмани са за прилагане шериата в частната сфера, където се уреждат семейни или имуществени спорове.

Въпреки това,в много от изследваните страни липсва подкрепата за суровите наказания, като например отрязване на ръцете на крадци или екзекуция на хора, преминали от исляма към друга вяра. Мнозинство от мюсюлманите също се изказват в полза на свободата на религията.

В Пакистан, например, 84 процента от мюсюлманите искат шериата да бъде официален закон, и в същото време 75 процента вярват, че немюсюлманите трябва да са свободни да практикуват религията си.

Около половината от мюсюлманите изразяват опасения за религиозния екстремизъм, особено в Египет, Ирак и Тунис.

В повечето страни, мнозинството от мюсюлманите казват, че жената трябва да се подчинява на мъжа си, почти половината казват, че жената трябва сама да решава дали да се забулва.

Повечето мюсюлмани са заявяват, че не се чувстват напрежение между тяхната религия и съвременния начин на живот, предпочитат демократичното управление, наслаждават се на музика или уестърни, дори ако понякога такива занимания се разглеждат като не съвсем морални.

Огромното мнозинства гледат на проституцията, хомосексуализма, самоубийството или консумацията на алкохол като неморални дейности, но има остри различия по други въпроси като например полигамията.

Само четири процента от анкетираните в Босна и Херцеговина смятат полигамията за морална, срещу 87 процента в Нигер.

Голямо мнозинство от участвалите в изследването не приемат така наречените убийства на честта и казват, че те никога не могат да бъдат оправдани. Единствените изключения са в Афганистан и Ирак, където мнозинството толерира екзекуциите на омъжени жени посрамили семейството си, защото са правили секс преди сватбата или са изневерили.

Насилието в името на исляма се отхвърля от много мюсюлмани.

В Съединените щати 81 процента от мюсюлманите казват, че подобно насилие никога не може да бъде оправдано - срещу световните средно 73 процента.

Въпреки това, значителни малцинства в Бангладеш, Египет, Афганистан и палестинските територии казват, че насилието е допустимо.

Шериатът, на български изписван и като шариат е съвкупност от правови, морални и религиозни норми на исляма, които обхващат всички страни на живота на ортодоксалните мюсюлмани. Те са заложени в Корана и Суната, според източници с отворен код. Шериатът възниква в Арабския халифат през 7 век и се доразвива до 12 век. Като основен закон днес той действа в Иран, Судан, Пакистан,Саудитска Арабия и други страни.

 

БГНЕС

Вашингтон / САЩ

 

За организацията провела изследването - ТУК.

Редактирано от scepsis (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изследване на нагласите за приемане на Шариата в ислямските страни. Моля, четете внимателно. Особено Бел Ами и някои други:

 

Мнозинството мюсюлмани по света биха искали шериатът /шариатът/ да бъде въведен в техните страни, но остават разделени за това как да се прилага. Това са резултатите от мащабно проучване, публикувано във вторник в САЩ.

Изследователският център Пю /Pew Research Center/ обобщава данните, получени от представително проучване, проведено от 2008 до 2012 сред 38 хиляди души в 39 страни, част от световната мюсюлманска общност от 2,2 милиарда души, пише АФП.

Голямо мнозинство, особено в Азия, Африка и Близкия изток, се обявява в полза на шериата - традиционното ислямското право - да бъде прието като "основен закон" в техните страни. "Но аз бих отбелязал също, че подкрепата за употребата на шериата е различна", каза Джим Бел, ръководител на международното проучване.

От 12 на сто в Турция, подкрепата за официалната употреба на шериата минава през 56 процента в Тунис, 71 процента в Нигерия, 72 процента в Индонезия, 74 процента в Египет и достига 99 процента в Афганистан.

Но професорът в Принстънския университет Амани Джамал, специална съветничка на базирания във Вашингтон изследователски център, подчерта, че не съществува общо разбиране на шериата сред всички мюсюлмани в света.

"Шериатът има различни значения, дефиниции и тълкувания, базирани на съвременния опит в страните, в които има или не се прилага шериата", каза тя в разговор с репортери, анализирайки резултатите от изследването.

Озаглавено "Мюсюлманите по света: Религия, политика и общество",/The World`s Muslims: Religion, Politics and Society/, проучването разкрива, че много мюсюлмани са за прилагане шериата в частната сфера, където се уреждат семейни или имуществени спорове.

Въпреки това,в много от изследваните страни липсва подкрепата за суровите наказания, като например отрязване на ръцете на крадци или екзекуция на хора, преминали от исляма към друга вяра. Мнозинство от мюсюлманите също се изказват в полза на свободата на религията.

В Пакистан, например, 84 процента от мюсюлманите искат шериата да бъде официален закон, и в същото време 75 процента вярват, че немюсюлманите трябва да са свободни да практикуват религията си.

Около половината от мюсюлманите изразяват опасения за религиозния екстремизъм, особено в Египет, Ирак и Тунис.

В повечето страни, мнозинството от мюсюлманите казват, че жената трябва да се подчинява на мъжа си, почти половината казват, че жената трябва сама да решава дали да се забулва.

Повечето мюсюлмани са заявяват, че не се чувстват напрежение между тяхната религия и съвременния начин на живот, предпочитат демократичното управление, наслаждават се на музика или уестърни, дори ако понякога такива занимания се разглеждат като не съвсем морални.

Огромното мнозинства гледат на проституцията, хомосексуализма, самоубийството или консумацията на алкохол като неморални дейности, но има остри различия по други въпроси като например полигамията.

Само четири процента от анкетираните в Босна и Херцеговина смятат полигамията за морална, срещу 87 процента в Нигер.

Голямо мнозинство от участвалите в изследването не приемат така наречените убийства на честта и казват, че те никога не могат да бъдат оправдани. Единствените изключения са в Афганистан и Ирак, където мнозинството толерира екзекуциите на омъжени жени посрамили семейството си, защото са правили секс преди сватбата или са изневерили.

Насилието в името на исляма се отхвърля от много мюсюлмани.

В Съединените щати 81 процента от мюсюлманите казват, че подобно насилие никога не може да бъде оправдано - срещу световните средно 73 процента.

Въпреки това, значителни малцинства в Бангладеш, Египет, Афганистан и палестинските територии казват, че насилието е допустимо.

Шериатът, на български изписван и като шариат е съвкупност от правови, морални и религиозни норми на исляма, които обхващат всички страни на живота на ортодоксалните мюсюлмани. Те са заложени в Корана и Суната, според източници с отворен код. Шериатът възниква в Арабския халифат през 7 век и се доразвива до 12 век. Като основен закон днес той действа в Иран, Судан, Пакистан,Саудитска Арабия и други страни.

 

БГНЕС

Вашингтон / САЩ

 

За организацията провела изследването - ТУК.

А ти какво разбра от цялата тази статия?

Тя не описва какво точно е Шериат.

Дай да видим в какво точно се състоят тези закони на Шериата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А ти какво разбра от цялата тази статия?

Тя не описва какво точно е Шериат.

Дай да видим в какво точно се състоят тези закони на Шериата.

Но пък може да се обсъди в каква степен, кои неща от шериата като норми не са приети в отделните страни. Защо там не желаят, страхуват се, или се гнусят да го направят....

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Но пък може да се обсъди в каква степен, кои неща от шериата като норми не са приети в отделните страни. Защо там не желаят, страхуват се, или се гнусят да го направят....

 

 

 
 
 
 
 
 
ОСНОВНИ ПРИНЦИПИ И РАЗПОРЕДБИ В ШЕРИАТА И ФЪКХА
 

1. Мукеллеф този, който е задължен да изпълнява ибадет. За да бъде мукеллеф даден човек, той трябва да бъде мюсюлманин, разумен и достигнал пълнолетие спо­ред шериата.

Според шериата един човек е достигнал пъл­но­ле­тие, ако отговаря на едно от трите условия:

1. Излизане на семенна течност от мъжете или идването на менструален цикъл при жените.

2. Окосмяване на срамните части и под мишниците (на тялото).

3. Навършване на 12 год. за момичетата и 15 год. за момчетата.

2. Основни принципи и разпоредби.

а) Фарз – действие, което е абсолютно и кате­го­рич­но задължение, сведено от Аллах (С.Т.) и всеки мукеллеф е длъжен да го изпълнява:

Фарз айн (лично задължение) – задължение, което трябва да се изпълнява лично от всеки човек.

Фарз кифайе (колективно задължение) – задъл­же­ние за всеки мюсюлманин, но ако една част от мюсюл­ма­ните го изпълнят, то за останалата част отпада.

б) Ваджиб – задължение от Аллах (С.Т.) към Него­ви­те раби, което е близо до фарза, но не е със същата тежест.

в) Суннет – това са думите и делата, които е вър­шил Пратеникът (с.а.с.) и е препоръчал и ние да ги вър­шим:

Суннет муеккеде – потвърден суннет (неща, които Пратеникът (с.а.с.) постоянно е изпълнявал);

Суннет гайри муеккеде – непотвърден суннет (неща, които Пратеникът (с.а.с.) понякога е изпълнявал, а друг път – не).

г) Мустехаб – желателни действия (например садака). Този, който ги изпълнява, е добре за него, но ако не ги изпълни, няма да бъде наказан.

д) Мубах – позволени неща, за които няма нито награда, нито грях;

е) Мекрух – нежелателни действия и този, който ги изостави, получава севаб (награда).

- Техримен (тежък) мекрух, близо до харама (греха).

- Тензихен (лек) мекрух.

ж) Харам – действия, които са категорична забрана от Аллах (С.Т.) и извършителят им ще бъде подложен на наказание, ако не се покае истински.

з) Муфсид – действия, които развалят даден ибадет.

 

 

http://bg-islamm.blogspot.com/2013/05/blog-post_4600.html

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А ти какво разбра от цялата тази статия?

Тя не описва какво точно е Шериат

Дай да видим в какво точно се състоят тези закони на Шериата.

В детайли за шериата, ако желае, може да обяснява Бадр. Изследването е полезно и интересно. Казах да четеш внимателно. Ако ме беше послушала нямаше да задаваш въпрос като този в какво точно се състоят шариата, защото там пише:  

 

"...професорът в Принстънския университет Амани Джамал, специална съветничка на базирания във Вашингтон изследователски център, подчерта, че не съществува общо разбиране на шериата сред всички мюсюлмани в света. "Шериатът има различни значения, дефиниции и тълкувания, базирани на съвременния опит в страните, в които има или не се прилага шериата"

 

ПП Не ти правя забележки, но по прегледно е, когато отговаряш на някакъв пост да цитираш само тези неща, на които отговаряш, а не целия пост особено, когато е много дълъг. ;)

Редактирано от scepsis (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В детайли за шериата, ако желае, може да обяснява Бадр. Изследването е полезно и интересно. Казах да четеш внимателно. Ако ме беше послушала нямаше да задаваш въпрос като този в какво точно се състоят шариата, защото там пише:  

"...професорът в Принстънския университет Амани Джамал, специална съветничка на базирания във Вашингтон изследователски център, подчерта, че не съществува общо разбиране на шериата сред всички мюсюлмани в света. "Шериатът има различни значения, дефиниции и тълкувания, базирани на съвременния опит в страните, в които има или не се прилага шериата"

 

ПП Не ти правя забележки, но по прегледно е, когато отговаряш на някакъв пост да цитираш само тези неща, на които отговаряш, а не целия пост особено, когато е много дълъг. ;)

Прочетох това което си цитирал и разбрах, че няма единно мнение по въпроса за Шериата в различните мюсюлмански държави, затова те попитах дали знаеш в какво точно се състоят тези закони.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Надявам се, да преведе и самите понятия, ако има съответстващи термини на български. Иначе значението е дадено, но самите термини на арабски не са ми ясни, ако ще и да са транскрибирани на кирилица.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Прочетох това което си цитирал и разбрах, че няма единно мнение по въпроса за Шериата в различните мюсюлмански държави, затова те попитах дали знаеш в какво точно се състоят тези закони.

Мила Бел, все пак, аз не съм мусюлманин, за да знам тези неща в детайли. Нито съм се занимавал с подобни изследвания. Имам обща представа. Със сигурност, обаче, различните правила имат основания, за да бъдат въведени и начини на тълкуване и прилагане. Това е сложна материя от религиозно-правен характер, затова казвам, че Бадр, ако иска, може да обяснява стига темата отново да не се превърне в ислямофобски спам. Представи си следната хипотетична ситуация. В някой ислямски арабски сайт някое момиче като теб повдига въпроса за западното светско право, за което не просто знае малко, а има доста превратна представа, защото е било възпитано по този начин. И задава тенденциозни въпроси от типа на "Защо в западните страни е разрешена проституцията или е легализирана марихуаната?" Тъй че, моля, този път бъди по-внимателна и се опитай да не следваш предрасъдъци и клишета. ;)

Редактирано от scepsis (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Няма такава точно тема, макар и да има обсъждане на тематики, които частично се покриват с търсенето в тази, които са разхвърляни обаче в различни теми и дори всичките да се съберат, няма да са достатъчно да дадат всички виждания.

 

 

Въпросът се съдържа в заглавието. Доколко законите на Шериата, се покриват с изискванията на Курана и доколко се покриват със съвременните общочовешки ценности, права и задължения(или поне общите такива, приети от мнозинството от хората на планетата)?

 

По отношение на Курана...Дали Шериата не хиперболизира някои от изискванията му, с цел да тормози, да потиска умишлено жените, в страните където законодателството е написано  като пряко следствия от Шериата.

 

Вие Сте :)

П.П. Мисля че съм длъжен да се допълня. Тук ще се говори за всичко в Шериата, не само за престъпления и наказания, които са обсъждани в друга специализирана тема, а явно съм предвидил сякаш, че ще се споменат и в последните коментари в тази Библейският Бог - тиранин или любящ баща... тема.

 

Ще се спомене и сходствата с наказанията и с правото в библейските текстове....:

 

"Който е безгрешен, нека хвърли първи камък върху й"....

 

От времето, преди Курана въобще, да е бил даже замислен.

Което ме навя да се чудя, докато мислех заглавието...Дали да не е само в този съкратен вид:

"Шериатът, ислямско право ли е?"

В Корана се казва, че единствен Аллах има право да съди хората.

 

 

[6:57]

Кажи: Аз имам ясен знак от своя Господ, а вие Го взехте за лъжа. Не е у мен това, за което бързате. Единствено Аллах отсъжда. Той отрежда правдата. Той е Най-добрият съдник.

 

[6:62]

После [рабите] ще бъдат върнати при Аллах, техния истински Господар. Единствен Той отсъжда. Той най-бързо прави равносметка.

 

 

Ако единствено Аллах е истинския Господар и най-добрия съдник, и Единствено Той отсъжда най-право, защо тогава някои хора се чувстват упълномощени от Него да раздават такива жестоки присъди, които ги има само в ислямското право?

Редактирано от Bel Ami (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

 

Въпросът се съдържа в заглавието. Доколко законите на Шериата, се покриват с изискванията на Курана и доколко се покриват със съвременните общочовешки ценности, права и задължения(или поне общите такива, приети от мнозинството от хората на планетата)?

 

По отношение на Курана...Дали Шериата не хиперболизира някои от изискванията му, с цел да тормози, да потиска умишлено жените, в страните където законодателството е написано  като пряко следствия от Шериата.

 

Вие Сте :)

 

Мисля, че всяко общество заслужава управлението си, щом го допуска и желае. Когато хората узреят и проумеят недостатъците на дадена система, те излизат на протест. Опитват се да променят нещата.

 

Един човек, който не е израстнал в подобни общества, може да смята тези управлеченски подходи за изостанали, нефективни, далеч от прогресивни и прочие, но щом самите поданици на въпросните държави имат доверие в това управление, кои сме ние, че да ги критикуваме? 

 

Най-трудно и болезнено се приема критиката на личните убеждения. Защо? Защото човек е това, в което вярва. А израстването е индивидуален процес и докато се превърне в обществено израстване, може да минат доста години. Всяко нещо с времето си.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мила Бел, все пак, аз не съм мусюлманин, за да знам тези неща в детайли. Нито съм се занимавал с подобни изследвания. Имам обща представа. Със сигурност, обаче, различните правила имат основания, за да бъдат въведени и начини на тълкуване и прилагане. Това е сложна материя от религиозно-правен характер, затова казвам, че Бадр, ако иска, може да обяснява стига темата отново да не се превърне в ислямофобски спам. Представи си следната хипотетична ситуация. В някой ислямски арабски сайт някое момиче като теб повдига въпроса за западното светско право, за което не просто знае малко, а има доста превратна представа, защото е било възпитано по този начин. И задава тенденциозни въпроси от типа на "Защо в западните страни е разрешена проституцията или е легализирана марихуаната?" Тъй че, моля, този път бъди по-внимателна и се опитай да не следваш предрасъдъци и клишета. ;)

Скъпи, Скепсис, тук говорим и обсъждаме поставената тема.

Правя го напълно безпристрастно. Ако защитавам тези закони, тогава бих била пристрастна.  

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В Корана се казва, че единствен Аллах има право да съди хората.

 

 

[6:57]

Кажи: Аз имам ясен знак от своя Господ, а вие Го взехте за лъжа. Не е у мен това, за което бързате. Единствено Аллах отсъжда. Той отрежда правдата. Той е Най-добрият съдник.

 

[6:62]

После [рабите] ще бъдат върнати при Аллах, техния истински Господар. Единствен Той отсъжда. Той най-бързо прави равносметка.

 

 

Ако единствено Аллах е истинския Господар и най-добрия съдник, и Единствено Той отсъжда най-право, защо тогава някои хора се чувстват упълномощени от Него да раздават такива жестоки присъди, които ги има само в ислямското право?

Да и тук възниква въпросът: Защо шейтана ги взел, хората се вземат толкова сериозно и се набутват за наместници на бога. За атеистите в съдебните системи на "белите" страни е ясно, ама в страните където правото(или кривото), се осъществява от вярващи и дори от лица с духовни санове, както е в ислямските страни с властващ Шериат...

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Скъпи, Скепсис, тук говорим и обсъждаме поставената тема.

Правя го напълно безпристрастно. Ако защитавам тези закони, тогава бих била пристрастна.  

 

Критиката също може да бъде пристрастна. Пълното неодобрение и отричане на нещо е пристрастие. ;)

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Скъпи, Скепсис, тук говорим и обсъждаме поставената тема.

Правя го напълно безпристрастно. Ако защитавам тези закони, тогава бих била пристрастна.  

Бадр в момента е на тръни и още се чуди как да се измъкне от ситуацията и да даде обусловен отговор...Дори не се е справил с предпоолжението как ще се държи той, ако стане диктатор в някоя от ислямските държави, което пуснахме в съседната тема :D

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бадр в момента е на тръни и още се чуди как да се измъкне от ситуацията и да даде обусловен отговор...Дори не се е справил с предпоолжението как ще се държи той, ако стане диктатор в някоя от ислямските държави, което пуснахме в съседната тема :D

Много ми е интересно, как ще отговори на въпроса, ако на него му се даде власт да съди според Шериата, какво ще прави...дали ще реже ръце и дали ще убива с камъни... :cant believe:

Критиката също може да бъде пристрастна. Пълното неодобрение и отричане на нещо е пристрастие. ;)

Всички хоpа даваме субективно мнение споpед нагласите, които имаме..

Редактирано от Bel Ami (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.