Премини към съдържанието
ostavime

Нова или стара на 5-6 години

Препоръчан отговор


Нека тук да споделим мнения по въпроса за и против нова или стара кола на 6-7 години е по-добре да вземем, като имаме предвид всички плюсове и минуси, за които можем да се сетим. Ето и моето мнение. 

 

Мнението ми е продиктувано от другата тема, в която се обсъжда покупна на автомобил за 10-11 хил. лв. 

Веднъж вкараш ли 10 000 хил. които имаш, вече си в играта. Както казах, не е толкова страшно да караш нов автомобил. Дори и в БГ. Отърсете се от мисленето, че сме в криза, няма, няма, няма пари и разни други. След като имаш 10 000 - 11 000 хил. за кола, то на дали си в криза. Ще си в криза, ако търсиш нещо за 2000 хил. лв. 

Да започнем от там, че около и малко преди 8 години е точно възрастта, когато е крайно време да се отървеш от колата си, в случай че нямаш стандарт да го направиш на 3 или 5 годишна  възраст, точно, преди да изчете гаранцията, за която толкова се мрънка. Точно тогава започват да се обаждат основни неща и подлежат на смяна. А повечето хора си мислят, че всичко ще е перфектно. Да, може би, но няма как да сме сигурни. А да, и за сервизното обслужване, което е свързано с гаранцията. Всяка кола се обслужва, нали така? Голяма работа, че тази е в оторизиран сервиз. Една идея по-скъпа е за кола от такъв клас, за какъвто говорим, Сеат Ибиса примерно. Толкова било обслужването, не знам си колко било. То не е трудно да се пита колко е едно масло и филтри на 15-20 хил. или година в оторизирания сервиз. Иначе нищо не ви пречи да си нарушите гаранцията. Така и така искате по-стара кола без гаранция. Аз имам смяна на масло на 15-20 000 хил. , не съм сигурен, защото знам, че няма начин да ги достигна, защото 1 г. ще настъпи първо. 350 лв. е обслужването. Следващото е на 60 000 хил. за накладки. (маслото си остава разбира се) Да продължим с това, че например еърбезите на старите коли в повечето случаи сработват със сигурност макс до 10-тата година в повечето случаи, колкото и тестове да се правят. За мен в днешно време сигурността е на първо място. Като отидох при дилъра и му казах. Искам да има много възглавници и т.н. Задни, предни, странични, завеси... абе колкото повече, толкова по-добре. Естествено, че няма гаранция и за нов автомобил. Дано никога не ни се налага да ги ползваме. И да завършим с това, че някои никога не са имали нова кола за да осъзнаят разликата какво е да караш неизносени, фабрично сглобени и оригинални носачи, амортисьори, двигател, скоростна кутия, 4 еднакви нови гуми и прави джанти, купе с непроменена геометрия, миришеща на ново и неопърдяна тапицерия и т.н. , а правят оценка, като сравняват. 

Виж 2 годишно БМВ от примимум селекцията пред нов Форд ще ме замисли, но за да вземеш 10+ годишен скрап пред нова кола като имаш парите и вноската ти е една кутия цигари на ден (пушите ли с жена ти) - значи нещо не си в ред! Изключение само за суперавтомобили, но такива нямаме възможност да караме.

Иначе, за себе си ще кажа, че взехме Фокус, с турбинка като капачка от буркан, и 3 цилиндъра, но пък чудно защо ли печели 2 години подред двигател на годината. Вноска - 265 лв. Както казах, единствено каското оскъпява новата кола. Но няма начин. Мисля, че едно нещо може да се преглътне на фона на всичко друго, което предлага нов автомобил. Ето и теста за сигурност, ако някой пожелае

За мен е важен.

Да съм жив и здрав, не мисля да го карам вечно. Не ми дреме, че ще се скапе след 5-6 години и 150 000 хил. км. Просто тогава, надявам се да не е мой. :) 

Връщам го, и взимам следващият след време.  

 

Пичове, няма да живеем 100 години. Ако сега не се кефим и не караме каквото искаме, с правилната преценка разбира се, то кога?!

 

А и все ми се струва, че пред пушачите примерно дилемата е: или пушиш, или караш нов автомобил от нисък клас, какъвто господина търси за 10-11 хил. лв.

Редактирано от ostavime (преглед на промените)
  • Харесва ми 6

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

здрави коли се правеха до 99 година, след 2000 почват боклуците... проблемът е че тези преди 99 макар и по здрави вече са стари , така че везните са на кантар коя ще се развали първа...

http://hdbox.bg/w/uc-a40edf6d това важи и за автомобилите...

Редактирано от the professor (преглед на промените)
  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какво да се сещаме и обсъждаме? Имаш широк и дълбок джоб - караш ново. Нямаш - купуваш нещо до 1500-2000-4000-5000лв. Лично аз смятам, че в България не е да се карат нови или скъпи коли. На платен паркинг един път излязох със счупен мигач, друг път директно докато бях спрял с колата един на задна ми подпря и пукна бронята. Имам и едно избито и счупено огледало. Ами нека си купя нова кола, нека си купя пък и втора ръка или върната от лизинг над 5000лв. И за какво? За малоумници, които чупят огледала или драскат боята с ключовете ли?Много завистливи хора има в България и гледат само как да направят мръсно."Опърдяна тапицерия" - ше ме извиняваш, но егати просташките епитети.

Редактирано от simtech (преглед на промените)
  • Харесва ми 5

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Какво да се сещаме и обсъждаме? Имаш широк и дълбок джоб - караш ново. Нямаш - купуваш нещо до 1500-2000-4000-5000лв. Лично аз смятам, че в България не е да се карат нови или скъпи коли. На платен паркинг един път излязох със счупен мигач, друг път директно докато бях спрял с колата един на задна ми подпря и пукна бронята. Имам и едно избито и счупено огледало. Ами нека си купя нова кола, нека си купя пък и втора ръка или върната от лизинг над 5000лв. И за какво? За малоумници, които чупят огледала или драскат боята с ключовете ли?Много завистливи хора има в България и гледат само как да направят мръсно."Опърдяна тапицерия" - ше ме извиняваш, но егати просташките епитети.

Съмнявам се някой да разбере какво е мнението ти по въпроса с този злобен пост. :)

Нещата не са до широк и дълбок джоб, а до правилната преценка според мен. Иначе нови и скъпи са две различни понятия. 

Иначе аз съм си простак бе, направи щот на това, за да го покзваш на внуците си някога. хахаха  

Успокой се малко, нещо напрегнат ми се струваш. Да нямаш нещо проблеми? 

 

Направих редакция на първия пост, защото след линка имаше още писано. Явно има някакъв проблем и писанията след линка не излизаха. 

Редактирано от ostavime (преглед на промените)
  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хм. Напълно съм съгласен с @ostavime. Дори и аз бих взел BMW,  обаче съм малко критичен дори към две годишните модели, карани незнайно как. Едно че ще дам същите пари и второ, че рискувам голям ремонт, защото не знам как тоя преди мен е карал. Иначе съм навит на едно 25 годишно БМВ 3, за предпочитане с M  по средата за 1000-1500 лева и изобщо не ме интересуват ремонтите, защото мога да си позволя и двайсетократно по-скъпи коли. Обаче толкова за старото. По-ново от 25 годишно не бих взел. E30  му е майката за мен. Естествено, ще се ползва по предназначение, а не за придвижване от точка А до точка Б. Тая идея ми се върти в главата от 2-3 месеца и сигурно ще я реализирам.

 

Аз в няколко теми мисля съм правил сметки за това, колко струва нова кола за период от 13 години и колко струва 10 годишна кола, която се сменя през 3 години като достигне 13 годишна възраст. Няма да ги правя пак, но разходите са приблизително равни, ако примерно за новата и старата кола се дадат по 5000 лева при първоначалната покупка. След това продаваме старата след три години и пак купуваме 10 годишна за 5000 лева. И така до 13-тата година, когато и двете коли ще са на 13 години.  Но какво означава това? Равни или почти равни разходи, като дори новият автомобил може да излезе малко по-евтин. Тук включвам и рисковете от големи ремонти при двете коли. Включвам и разликата в разхода на гориво между различните поколения автомобили. Например сегашната ми Фиеста е с 1.4 литров мотор и 96 к.с. предната бе с 1.25 л мотор и 75 к.с. В момента средния ми разход е по-нисък, а по-старата със 6 години като поколение кола според производителя е с еднакъв среден разход на гориво - 5.9 л/100 км. Това го казвам за неверниците, които обвиняват производителите в лъжа за разхода на гориво. Може технологията им да не е коректна, но пък в реалността разликите в разхода на гориво са подобни. Та така. Сега имам с 6 години по-нов модел като година на пускане на пазара, който е по-мощен, по-комфортен, многократно по-добре оборудван и със същата икономичност. Представете си сега колко е разликата не между две поколения автомобили, а между три. Още по-голяма. Освен това един амортизиран автомобил на по +200 000 км дава  още по-големи разлики и в разхода на гориво и в разхода на масло примерно. Да не говорим, че 100 на сто  ще има и разход за оправяне на климатика или пълнене с течност.  А това с климатика е голяма болест. Всеки го отлага и накрая се пържи в колата. Ебавам ти стария кошник, като не мога да си охладя задника когато е нужно. @ostavime  каза и за сигурността. Аз също смятам така и когато вземах колите, първото нещо бе да разбера с какви системи за сигурност разполагат. Първата бе бедна, но отначало ме удовлетвори наличието на еърбег. При втората обаче реших да поръчам и нещо допълнително за безопасността. На практика това се оказаха почти всички допълнителни системи. например почвам от лекото ми колебание за ESP, съчетано с тракшън контрол. Ама колебанието ми бе съвсем леко. Най-вече защото се притеснявах, дали зимата тоя тракшън няма да ми пречи, след като при моя модел не се изключва. А за мен това е важно, защото при всеки голям сняг имам да изкачвам труден баир на път от вкъщи. Обаче четох много мнения и реших че сигурността е по-важна. така че си поръчах ESP, което е комбинирано с другите системи - ABS, TC, BA  и така нататък. Общо взето това дава сигурност на човек и особено е полезно на мокър или заледен участък от пътя. Един пример отпреди 2 месеца. на една детелина решавам да пробвам как се взема завой на 180 градуса с радиус не повече от 10 метра. Влизам с малко по-висока скорост и чакам да видя какво ще стане. Ами стана това, че малко по-високата скорост предизвика на излизане от завоя голямо поднасяне на задницата. Аз контрирам с волан, но ESP  вече се е намесило и не ми позволява да се завъртя на 180 градуса и да се забия в бордюра. Ако нямах тая система всичко става толкова бързо, че контрирането на волана щеше да доведе само до удряне на задницата в бордюра, след като почна да се въртя като пумпал. Минавам сега към еърбезите. Признавам, че не поръчах въздушни завеси и за задните места, но аз и не возя почти никой там. Иначе колата си бе стандартно с 5 еърбега - за двете предни места, встрани в седалките  на шофьора и пътника, и една за коленете ми, която все още не е масова дори и в горните класове автомобили. Дори някои премиум марки едва сега се сещат да поставят еърбег за коленете, а Фиеста има такъв от 2008 година. Минавам към другите системи за сигурност. Много държах на предно отопляемо стъ кло. Много помага не само при заледяване, но и при изпотяване. Слагам и стандартните отопляеми огледала. Отивам вече към огледалото за задно виждане, което също поръчах с автоматично затъмняване. Така през нощта никой не може да ме заслепи, дори да кара на дълги зад мен. След това минавам на инфоразвлекателната система. При мен тя е удобна с това, че изцяло може да се управлява от волана или с глас. Включително телефона чрез блутут. И никога не ми се налага да търся телефон по време на движение. Мога дори в багажника да го оставя, както често става и пак да имам връзка с външния свят. Не ми трябват хендсфрита, мендсфрита. Друга система за сигурност - фарове за мъгла. Не всички автомобили имат такива и не всеки поръчва като допълнителна екстра. Автоматични фарове. В момента в България караме на светнати, но когато не карахме, автоматичните фарове бяха от голяма полза, защото се включват и изключват сами според околната обстановка. Дори при много облачно време фаровете се пускат, както и при дъжд, тунел и така нататък. Следващото полезно нещо е темпомата. То също предоставя сигурност, защото ми позволява на по-дълъг път да не чувствам умора в десния си крак. А това е много важно при дълги преходи. Преди направо ми се е стъжнявало, когато се е налагало да пътувам по 5-6, че и 10 часа почти без спиране. Стигам и до мигачите в страничните огледала, които са суперполезни за останалите участници в движението. Аз много пъти съм се чудел, дали някой е подал мигач, защото нищо не виждам от някъде скрития му страничен мигач.   А тия работи се появиха наскоро при новите автомобили. Към системите за сигурност мога да причисля и автоматичните чистачки, които поръчах по собствено желание. За някои може да е изгъзица де. Друга немаловажна система за сигурността и то главно за сигурността на опърничавите пътници е предупреждението за непоставен колан. Така и на мен ми е мирна главата не само заради възможните глоби, а и заради възможността тоя без колан да изхвърчи при катастрофа на асфалта и да се размаже като кюфте, ако преди това еърбега не му е смачкал суратя.  Един мой приятел, лека му пръст, така си замина млад и зелен на 22 години, изхвърчайки и оставяйки мозъка си по асфалта на 50 метра от Москвича.  И като се замисля, в новата ми кола всичко е направено в името на сигурността. Меко арматурно табло, което липсваше само допреди няколко години в тоя клас. Място да закача аеробион нямам, пак в името на сигурността, за да не се набия в тая издаденост случайно. Наистина голям проблем, но  това е положението с безопасността.  Друга система за сигурност е например тая, която дори при непълно натискане на спирачния педал, задейства максимално спирачките, когато електрониката усети, че педала е натиснат бързо. Всъщност, тая система вече е задължителна в ЕС за всички нови автомобили, но липсва в старите с малки изключения. Помагала ми е няколко пъти. Примерно веднъж щях да отнеса спусната внезапно бариера. Ако не бе тая система, нямаше да успея да спра, защото съм забелязал, че рядко в рискови ситуации задействам спирачките на макс. Или друг случай - ляв завой, пред мен такси, спира да дава път на други. Аз за секунда се обръщам надясно да видя ситуацията и аха да се забия в стоповете на тоя пред мен. Добре, че има и системи, предотвратяващи това. А дори при по-новите автомобили напредъкът е още по-голям. Вече много модели се движат почти сами в трафика и спират сами естествено при появило се препятствие, включително пешеходец. От тая гледна точка моята кола е остаряла и не мога да претендирам за голяма сигурност в града. Обаче спрямо старите дараци е малко по-напред. Със сигурност, ако си купувам друга кола, ще поръчам и тая система за автоматично спиране. 

 

Та в крайна сметка какво се оказва, ако изчисля разходите за 13 години. Аз карам кола, която би ми струвала колкото останалите стари дараци, които бих купил за тоя период от време. Карам 5 години с гаранция, а след това знам и кътниците на тая кола. карам внимателно, щото съм първи собственик и знам, че ще трябва да изкарам 13 години. Всичко е предвидимо, защото я обслужвам редовно и подменям износените консумативи. Ето ви например един разход, който е много различен при стар и нов автомобил. Аз съм задължен след около 200 000 км или 7 години да сменя ангренажния ремък. А тоя с четирите стари автомобила, сменя четири пъти, за да не рискува тотална щета. А сега ми кажете колко е една смяна, особено ако се хвърлим на по-скъпи модели като Мерцедес, Ауди, БМВ... Аз ще ви кажа колко е на Фиестата.  

 

И какво се получава. Аз карам 12-13 години, вие също. Имаме почти еднакви разходи като пари, защото вашата кола се чупи повече, няма гаранция, има риск от тотална щета (тук все пак рискуваме 4 пъти с 4 автомобила от търгашите). Аз се кефя първи да пръдна в колата си и след това пак да ми мирише на ново няколко месеца. Вие си седите в опърдяните и вмирисани 10 годишни кочини. Ама да не обиждам кочините, че там май по-добре, че всеки ден някой се грижи за лайната. Аз не рискувам много да остана на пътя, защото знам всичко по колата си. Вие рискувате по 5 пъти поне всяка зима, я заради акумулатор, я заради нещо друго, което сте забравили или направо не сте обърнали внимание на дефектирала част. В големия сняг преди три седмици, на работа имаше само 2 автомобила - моя и още един. трябва да призная, че бе дизелов СЕАТ с нов мотор, защото стария колегата го окоти, доливайки калпаво масло за уж някаква икономия. След само седмица вече не можех да намеря място за паркиране, защото видиш ли, кочинките изведнъж запалиха като се постопи снега и се показаха от преспите. И това всяка година при голям сняг. Само аз съм на работа и още максимум двама, успели да запалят и изобщо да пристигнат. Ама аз си карам Фордовете и знам, че и при минус 22 градуса са палили и палят от раз. нова кола, нов акумулатор, липса на проблеми. Не на последно място и заради ежегодното обслужване във вид на смяна на масла и филтри. Тия работи се пропускат от икономистите с кочинките и затова си стоят на паркинга пред блока, уж пазейки някой да не им заеме мястото. Хаха, всеки втори се оправдава с това, като не запали и не може да дойде на работа. Комшиите му виновни, че се навират на мястото му.  На моето защо никой не се навира? Ще се навре ама, дървото. 

 

Та аз съм с две ръце и три крака за новия автомобил, но все пак смятам, че и 7-8 години експлоатация са нормални, защото така колата би излязла по-евтино. Цените отначало падат много, но след това спадът се забавя.  И в заключение ето един клип, който съм пускал 3-4 пъти в тоя форум:

 

 


  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съмнявам се някой да разбере какво е мнението ти по въпроса с този злобен пост.

Мнението въобще не е злобно. В България не бих си купил нова кола, освен ако нямам пари да ги сменям като носни кърпички, когато някой ми помели броня, огледало, мигач, фар, боя или въобще открадне цялата кола и замина лизинга за 20,000лв. Колата ми е стара и в момента - евтина. Ами ако бяха ми помелили на чисто новата кола фар, мигач, броня и огледало? То един фар, огледало вървят по няколкостотин лева. Ако със заплата от САЩ можеш да купиш кола за 20,000лв с 10 вноски, в България я купуваш за 100 вноски(8,3години), с други думи - преди да я изплатиш е време да я "бракуваш". А линк не виждам.

Хм. Напълно съм съгласен с @ostavime....Аз се кефя първи да пръдна в колата си и след това пак да ми мирише на ново няколко месеца. Вие си седите в опърдяните и вмирисани 10 годишни кочини. Ама да не обиждам кочините, че там май по-добре, че всеки ден някой се грижи за ла**ата. Аз не рискувам много да остана на пътя, защото знам всичко по колата си. Вие рискувате по 5 пъти поне всяка зима, я заради акумулатор, я заради нещо друго, което сте забравили или направо не сте обърнали внимание на дефектирала част.

Билдера, трябва да ти се забрани да пишеш такива стени от текст. Само да кажа, че акумулатора ми е на по-малко от 1 година и има гаранция. Опърдяни 10 годишни кочини, а? Ти за 5 години не можеш да си изплатиш само лизинга, а то по над 250лв на месец дори с оптимистична заплата за провинцията от 800лв пак е сериозна част от заплата. За запалването - и нов автомобил може да не запали. Да не говорим щастливците от цели дефектни серии как изтеглят автомобили или се правят спешни ремонти. Редактирано от simtech (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мнението въобще не е злобно. В България не бих си купил нова кола, освен ако нямам пари да ги сменям като носни кърпички, когато някой ми помели броня, огледало, мигач, фар, боя или въобще открадне цялата кола и замина лизинга за 20,000лв. Колата ми е стара и в момента - евтина. Ами ако бяха ми помелили на чисто новата кола фар, мигач, броня и огледало? То един фар, огледало вървят по няколкостотин лева. Ако със заплата от САЩ можеш да купиш кола за 20,000лв с 10 вноски, в България я купуваш за 100 вноски(8,3години), с други думи - преди да я изплатиш е време да я "бракуваш". А линк не виждам.

 E нали на новата имаш каско. Всичко това, което си изброил се покрива. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

E нали на новата имаш каско. Всичко това, което си изброил се покрива.

Което за нов автомобил е между 4,5 и 5,5% от цената му. Или за нисък клас относително евтин автомобил от 20,000лв - 1000лв годишно. И то без да знаеш дали няма да те изпързалят от застрахователната компания и да не ти покрият щетата, понеже сите в България са мошенници и бивши мутри. Да не говорим как гаранцията на автомобил е средно 5 години, а изплащането на лизинга е над 8 години - ако вземем заплатка от 800лв, не че действително е толкова, но по-малък период означава да гладуваш, за да си гъзе с нова кола - не, мерси. След година 5 имаш скрап, който каквото и да му се случи - си го плащаш като поп. Със средната заплата за страната нов автомобил = глад. Редактирано от simtech (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разбираш ги нещата, личи ти от далече. 

Аз дискусията с теб в тази тема я приключих точно в този момент. Публикувано изображение

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

Което за нов автомобил е между 4,5 и 5,5% от цената му. Или за нисък клас относително евтин автомобил от 20,000лв - 1000лв годишно. И то без да знаеш дали няма да те изпързалят от застрахователната компания и да не ти покрият щетата, понеже сите в България са мошенници и бивши мутри. Да не говорим как гаранцията на автомобил е средно 5 години, а изплащането на лизинга е над 8 години - ако вземем заплатка от 800лв, не че действително е толкова, но по-малък период означава да гладуваш, за да си гъзе с нова кола - не, мерси. След година 5 имаш скрап, който каквото и да му се случи - си го плащаш като поп. Със средната заплата за страната нов автомобил = глад.

В МП щета винаги се покрива. И  мен са ме блъскали на паркинг 2 пъти, чупил съм предно стъкло два пъти, оправял съм надирания от четки на автомобивка, дори са ми сменяли една странична пластмаса на предната кола и то два пъти, която просто се отлепи заради миенето с пароструйка и вероятно не толкова доброто лепило. Никога не са ме връщали нито от Alianz,  нито от МП, защото в момента не се налага да ходиш до застрахователя. Просто си оставяш колата в сервиза и те тия дават след няколко часа или максимум на другия ден. В Alianz  пък винаги съм попадал на пичове, които ми диктуват какво да пиша, макар аз да им казвам друго. така, че не вървиш с това си мнение.  

 

здрави коли се правеха до 99 година, след 2000 почват боклуците... проблемът е че тези преди 99 макар и по здрави вече са стари , така че везните са на кантар коя ще се развали първа...

http://hdbox.bg/w/uc-a40edf6d това важи и за автомобилите...

Абсолютно глупаво и невярно мнение. през деветдесетте години автомобилите се произвеждаха най-калпаво, заради наложените икономии навсякъде. Например Golf 3  е най-калпавият Фолксваген, произвеждан някога и то точно заради икономиите, наложени от тогавашния шеф на концерна. Ръждясва на поразия заради липса на добра консервация. Същото се отнася за почти всички тогавашани автомобили. Например Нисан Примера е с проблеми в гърловната на резвервоара, която тотално изчезва от ръжда. А познай какво е резервоара ти да ръждяса. Или да вземем Астра 1 от началото на деветдесетте. Ами те се палеха на поразия по бензиностанциите:

 

Публикувано изображение

 

Ами тя докато се повреди, май вече ще е изгоряла :P

 

Mercedes направиха най-клапавите си и ръждиви модели в края на деветдесетте години. От там почна и спадът на цените на старо. 

 

Да не говорим, че до 1999 година автомобилите бяха като стъкло:

 

 

И това не е само при БМВ, а при всички автомобили от деветдесетте. 

 

какво още да ти кажа, освен че говориш като папагал и колкото да не заспиш.

Редактирано от Кико (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Съмнявам се някой да разбере какво е мнението ти по въпроса с този злобен пост. :)

Нещата не са до широк и дълбок джоб, а до правилната преценка според мен. Иначе нови и скъпи са две различни понятия. 

Иначе аз съм си простак бе, направи щот на това, за да го покзваш на внуците си някога. хахаха  

Успокой се малко, нещо напрегнат ми се струваш. Да нямаш нещо проблеми? 

 

Направих редакция на първия пост, защото след линка имаше още писано. Явно има някакъв проблем и писанията след линка не излизаха. 

 

Би ли обяснил по-точно правилната преценка. Ако имаш 10 000 лева и взимаш 2 000 лева заплата си в играта. Можеш да си купиш нова кола на лизинг. Даваш 10 000 за първоначалната вноска и 300-500 за месечните. Остават ти 1 500 лева да изкараш месеца. Ако имаш 5 000 лева и вземаш 500 лева заплата /в провинцията е така/ каквато и преценка да имаш не можеш да си купиш нова кола. Купуваш "кокошарник" за 2-3-4 000 лева и оставяш 1 000 - 2 000 лева за регистрация и първоначално обслужване и му си радваш, като на малко дете. Така, че всичко зависи от джоба.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Разбираш ги нещата, личи ти от далече.  Аз дискусията с теб в тази тема я приключих точно в този момент. Публикувано изображение

Не, ти ги разбираш. Очевидно си и "сереш" в колата, че те гони някаква фобия. Над 1000лв Каско и разрочено плащане на 20,000лв автомобил за 5години прави по над 300лв месечна вноска. Средната заплата я говориха за 700лв, като София-град я вдига. Сега можеш да си направиш заключенията как дори със 700лв заплата се храни 4 членно семейство и се плащат по 333лв лизинг. И то за евтина кола, скъпите са повече.

Не, нова кола съм нямал, няма да имам скоро, понеже нямам и намерение да си купя. Относно нещата за новите коли - може и да не съм запознат, но знам парите какви са и знам заплащането в България.

Явно или си човек с над 1000лв заплата или си типичното гъзе, ще пукне от глад в името на г*зарията, дори ако и гледа колата само като паметник пред тях. Може и да не знам как стават нещата с чисто новите коли и честно казано никакво намерение да полагам усилия да търся нямам. Но ти очевидно не знаеш в коя действителност се намираш. Ти изглежда обаче си нямаш работа, освен да критикуваш и да се опиташ да се изходиш на главата на хората и какви малоумници били, понеже си купували стари автомобили.

Извадено от условията за лизинг на Мото Пфое - 60 месечен лизинг - 26% оскъпяване. Пълно каско - 800 до 1000лв. Първоначална вноска.

Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Момчета, не отчитате един факт. Никой със 700 или 800 лева заплата, че и със семейство, не може да събере 5000 лева.  Я ми кажете как ще стане това на практика? С мама и тате може, съгласен съм. Обаче колко лева ще спестяваш месечно докато събереш 5000 лева?  Лично аз си взех нова кола, защото не можех да спестя дори 2000 лева за Лада Самара, да не говорим за нещо западно. Заплатата ми отначало като взех колата бе около 700-900 лева. Вноската ми бе 300 лева, но аз бях внесъл минимална първоначална. Колата бе почти базова с три допълнителни екстри  - климатик, металик и аларма. Та така. Не само си изплатих колата без проблем, но и изхарчих след това доста пари за други неща от не толкова първа необходимост като компютри, лаптопи и тем подобни. Освен това си и минавах по 15-18000 км на година, което не е никак малко за малка лична кола. е, не умрях, намерих начини, изплатих я, продадох я и взех пак нова. Новата я взех след дълго мислене. Оказа се, че инфлацията вдига цените и на новите автомобили. Освен това всяка година задръжка на стария автомобил означава и спад в продажната му цена. като събрах тия два фактора и прибавих трети, че искам да карам по-модерна кола с повече системи за сигурност и повече екстри, не ми трябваше много време да мисля, въпреки че ни забавяха заплатите 3-4 месеца, фирмата бе фалирала (и досега ми дължат 2000 лева, които няма как да взема с нашето законодателство). Навремето отчетох и икономическата обстановка в България, както и перспективите за вдигането на заплатите в нашата фирма и естествено в останалите. Тогава като взех колата, заплатата ми скочи средно два пъти в рамките на две години. Останалите фирми около нас също почнаха да дават по два пъти по-големи заплати и 800 лева бе нормално за някоя скапана фирма. Естествено, аз не съм се главозамаял от тоя факт и се подсигурих чрез други финансови инструменти в случай, че нещо се провали. Така и стана през 2009 година. Заплатите отново намаляха, фирмата фалира, но аз въпреки всичко удържах, защото мислех години напред, а не ден за ден. Никога не съм закъснявал с вноска, ама никога. И така с годинките аз не само успявам да си плащам колата, но и придобих опит като работник във фирмата. А това означава доверие на шефовете, от там възможност и аз да диктувам донякъде нещата. Това никой не го отчита, но един млад човек посоянно се усъвършенства с времето и живота му става по-лек финансово. Нали съм ти казвал, че като студент съм гладувал и съм карал през 1997 година с 2000 лева на седмица при положение, че един хляб струваше 600, а една майонеза 800 лева. Ама знаеш ли колко е сладко да се храниш 2-3 пъти на ден с хляб, посолен само със сол и нищо друго? Не знаеш? Ами пробвай и ще разбереш колко е сладко човек да кара и нова кола след всичко преживяно. 

 

Та така и тук май не вървиш със заключенията си за заплатите в България, защото дори и в Германия много хора си купуват коли на старо, особено младите. Средната възраст на купувачите в ЕС се вдига постоянно и тя вече е над 52 годни! Когато стигнеш тая възраст, се надявам да се метнеш и ти на нова кола най-сетне. Та ние тук не говорим за тия, дето вземали 700 лева заплата и пестели незнайно как 5000, а за тия, които са спестили 10 000 и купуват стара кола на 5-6 години. Има разлика, нали? А тая тема е продиктувана от предната, при която колегата се реши на Сеат Ибиза за 10-11000 лева на 5-6 години. Това дори не е Мерцедес или Ауди, че човек да каже - ето, ще карам по-добра кола от Дачия или Фиеста. Това е кола от ранга на Фиеста, която пък от своя страна побеждава Ибиза и в много тестове. Но дори и да не побеждава, Фиеста е с фейслифт от миналата година, а Ибиза е по-стара модификация с по-стар като технология мотор.  та Фиеста вземаш за 20-22000 лева кеш с много екстри, докато Ибиза е два пъти по-евтина, но вече с време за смяна на накладки, вероятно дискове след още малко, ангренажен ремък и може би нещо, което в скоро време ще се обади. След три години колегата я продава. за колко? За 5-6000? Колата вече ще е на 9 години. В същото време нова Фиеста ще е на 3 години и до 9 има още 6! А кажи ми сега къде е далаверата?  Обслужвания така или иначе трябва да се правят. препоръчително е тоя с Ибизата да направи и каско, щото утре може да я претъркаля по таван ( Да не се случва де, ни най-малко не го пожелавам на никой). Та така. Човека е събрал 11 000 лева. как? Аз не мога да събера толкова с моята заплата. Или по-точно мога, но трябва да тъпча 3 години пеша, като в същото време се ограничавам така, както се ограничавам докато вкарвам пари в колата. Е, който може 3 години да изкара с такси, нека го прави. Ама и таксито пари струва. Че даже и повече от нова кола. Та който има 11000 лева, значи може да задели 180 лева за вноска. Аз в другата тема направих една груба сметка, какво става ако се внесат 10 000 лева първоначално за всичките разходи. Ако 180 лева са проблем за човек, разполагащ с 11000 лева, няма какво повече да пиша тук. Значи или са наследени, или пък са събрани на сватбата им или пък просто ги е изработил и има шанс да изработи още толкова в за кратко време. Просто логиката ти куца в някои неща. Гледаш твърде повърхностно на нещата, без да отчиташ всички фактори. 

 

 

ПП: Ех, мама му стара, забравих най-важното, откъде имам пари и за допълнителни неща. Не, не е от далавери. Просто спрях пиенето преди 3 години, както и цигарите преди две години и половина. А това са 5 лева за цигари и 10 лева за алкохол минимум на ден. Или аз на месец пестя от тия неща 450 лева!!!!! Т ова е вноската ми за колата с каското и бензина!

 

ПП2: А депутатите пестели от банички...

Редактирано от Кико (преглед на промените)
  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Би ли обяснил по-точно правилната преценка. Ако имаш 10 000 лева и взимаш 2 000 лева заплата си в играта. Можеш да си купиш нова кола на лизинг. Даваш 10 000 за първоначалната вноска и 300-500 за месечните. Остават ти 1 500 лева да изкараш месеца. Ако имаш 5 000 лева и вземаш 500 лева заплата /в провинцията е така/ каквато и преценка да имаш не можеш да си купиш нова кола. Купуваш "кокошарник" за 2-3-4 000 лева и оставяш 1 000 - 2 000 лева за регистрация и първоначално обслужване и му си радваш, като на малко дете. Така, че всичко зависи от джоба.

 

В тази тема ostavime имаше предвид друго: дали, ако си тръгнал да си купуваш кола за 10-11-12 000 лева е по-добре да скачаш на дърт кошник или да се напънеш още малко и да вземеш нова кола с ниска месечна лизингова вноска.

 

Аз по същия път на логиката преди...преди доста години се реших и скочих с двата крака в лизинговите схеми.

Бях тръгнал да продавам Ауди A4 150 к.с. (като цена около 14-15 000 лева) и да взимам по-ново и по-голямо Ауди А6 или нещо от сорта за 30-32 000 лева.

Честно казано не знам какво ме чална в тиквата и се поразмислих и поразрових из сайтовете за нови коли, защото сметнах, че като дам 30-ина за кола това е само началото.

Следваха всички консумативи с ремъци, вериги и прочие, каско и останалия асортимент и въпреки това не е ясно кога ще се скапе нещо по колата и ще се наложи да се бъркам с още някоя хилядарка (примерно).

От тази логика тръгнах, харесах 3-4 Ауди-та и ги карах на преглед в сервиз при мои приятели автомобилисти, но всяка имаше видим или скрит дефект я по ходова част, я по удар и леко усукване, я по двигател нещо съмнително...

И така попаднах на сайта на Шкода и си харесах Октавия (която по спомен беше към 37 някъде).

След това видях и безлихвения лизинг и си казах "За какво да давам толкова пари кеш, като мога да я взема на изплащане и през това време парите в обръщение да работят за мен и да станат повече".

 

Направо скочих на лизинга и до ден днешен не съжалявам.

Разказвам тези неща заради примера само и не се хващайте за сумите.

Това, че аз съм отишъл в този ценови клас нищо не значи и всичко важи и за по-евтините коли, а и за по-скъпите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да допълня, че с 10000 лева може да се вземе и Дачия и Фокус, че и Мондео на лизинг. Въпросът е колко пари е готов да отдели човек за вноска. Ако даде 10000 за Дачия, вероятно 1500 ще са първоначални разходи за каско и така нататък. Значи за вноска по автомобила остават 8500 лева. Ако дачията не е от най-бедно оборудваните, а има климатик, ел.стъкла и тем подобни, да кажем струва 17000 лева. Значи внасяме 50% от сумата и караме нова кола. Върху останалите пари се начислява лихва. Примерно 20% за 5 години и остават 10200 лева за доплащане. разделено на 59 вноски, това прави по 172 лева на месец. Тук не слагам остатъчна стойност. Значи за 5 години ни бягат по 172 лева на месец. Тук имаме и по около 70 лева средно за каско първата година с последващо намаление, значи скачаме на 240 лева отначало, а след това заделяме по-малко. Включваме и обслужването, което по спомени при дачия е под 150 лева или поне толкова бе преди няколко години. Значи слагаме още 10-15 лева върху вноската и имаме под 250 лева средно за 5 години. Предполагаме, че собственика ще минава максимум 10 000 киломера, колкото е интервала за сервизно обслужване при Дачия. Слагаме и 100 лева за бензин на месец и ето ви 350 лева общи средни разходи. Винетки, данък, ГО - 350-400 лева или 30 лева на месец. Имаме си и гранция. При Дачия не знам колко е в момента, но да кажем 3 години. За 3 години сме минали 30 000 км, а за тия километри е малко вероятно нещо да се счупи. Но и да се счупи след това докато минем 50 000 на петата година, то частите са ужасно евтини. Та какво излиза? 350-360 лева разходи за колата заедно с бензина. Каква заплата трябва да имаме, за да заделим 350 лева? И колко ще е разликата спрямо кола, която сме купили на старо за 10 000 лева? Ами ако сме купили Мерцедес? Че там един превключвател за фаровете по памет е 300 лева и то за старите кошници 190. Ако пък сме взели СЕАТ Ибиза, както в случая колегата от другата тема, колко ще са разходите ни за 5 години? Можем ли да караме тая скъпа кола без каско и без сервизно обслужване с качествени консумативи? Нима колата за 11000 лева ще караме докато спре сама и чак тогава ще я даваме на вторични суровини? 

Редактирано от Кико (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Направо скочих на лизинга и до ден днешен не съжалявам.

А когато доходите паднат и не можеш да плащаш лизинга, заедно с всичките си други разходи ще останеш с пръстчето в устата. Като гледаш за лизинг в сайта на Мото Пфое пише 26% оскъпяване. Не е като безлихвено.Лизинг/кредит за неща над няколко хиляди лева е само ако ти е широко около врата и знаеш, че си стабилен и утре няма да почука съдия изпълнител пред вратата или да ти вземат колата.

Да допълня, че с 10000 лева може да се вземе и Дачия и Фокус, че и Мондео на лизинг.

Няма западна кола на цена под 16-20 хиляди лева. С 10,000лв може и да можеш да си вземеш Застава Юго. Дачия най-базово почва от 13,000лв. Форд дори Fiesta отива към 20,000лв. А то така се внасят 50% от сумата в началото. Нещо тука ги сънувате тия милиони, ама хората взимат масово заплати под 800 лв и тая тема ми се струва ирелевантна. А 1000-2000лв за един кошник могат да се съберат някак. Редактирано от simtech (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А когато доходите паднат и не можеш да плащаш лизинга, заедно с всичките си други разходи ще останеш с пръстчето в устата. Като гледаш за лизинг в сайта на Мото Пфое пише 26% оскъпяване. Не е като безлихвено.Лизинг/кредит за неща над няколко хиляди лева е само ако ти е широко около врата и знаеш, че си стабилен и утре няма да почука съдия изпълнител пред вратата или да ти вземат колата.Няма западна кола на цена под 16-20 хиляди лева. С 10,000лв може и да можеш да си вземеш Застава Юго. Дачия най-базово почва от 13,000лв. Форд дори Fiesta отива към 20,000лв. А то така се внасят 50% от сумата в началото. Нещо тука ги сънувате тия милиони, ама хората взимат масово заплати под 800 лв и тая тема ми се струва ирелевантна.

Колега, ако си вземал кола на лизинг, да даваш акъл. когато не си купувал такава, моля те не прави кардинални заключения! Първо, когато отидеш в МП, цените са на едно ниво, но се предлагат по различен начин. Сега ще обясня. Отнася се и за други вносители. Отиваш и гледаш Фиеста за 25 бона. Казваш си мама му стара, Пежо продават 208 за 22. Зaщо да купувам Форд? Тогава дилъра ти казва - ще ти направим отстъпка. Колко? Е тук вече е политика на фирмата. Аз примерно имах 18%, което на практика си е лихвата. Значи като махна 5 бона, стават дори 21 и нещо. е, това е добре, викаш си. Обаче като сложа лихвата, пак хвръкват на 25. Отиваш в Пежо примерно. Но там пак ти дават същата цена с лихвата. Викаш си, ще бягам в IndComerce, да гледам i20 за 25 бона. Там пък може да е по-изгодно. Хоп, Хюндай отстъпка не дават и пак си викаш, мамка им. Обаче ти дават безлихвен лизинг и ето ти, 25 бона, както при Fiesta и 208. Сега отиваш пак някъде на майната си, където ти дават 5 години безплатно обслужване, 4 джанти и двеста кила нафта. Отваряш тефтера, пардон таблета и смяташ. пак 25 бона. Брех да му еба майката, ще ходя при Фолксваген да взема Поло за 23 бондака. Опс. То нямало ел.огледала, ама аз ще го карам в града. Ще ги поръчам все пак. Да де, ама Fly  не предлагали такива и трябва да минеш на друго оборудване. Ебаси майката, Тоя път пък станаха 26 бона. Та така. Всички коли са на еднаква или почти еднаква ценас еднакво оборудване. Всички лъжат по различни начини, както търгашите по автокъщите. Ама там те лъжат с техническото състояние на автомобила, а тук те залугват с лизингови схеми. Затова пак хващаш тоя път химикалката, че таблета даже и за кенефа не става и смяташ. Смяташ, смяташ и решаваш. И когато завършиш сметките виждаш, че е изгодно да внесеш една голяма сумичка, може би да си оставиш малко остатъчна стойност и да си направиш вноската 150-200 лева за по-сигурно.  Това е. 

 

А аз ти дадох пример за Дачия. Миналата година като излезе новото Сандеро, то наистина бе 12-13000, но за 16000 се вземаше и с климатик. Аз нарочно сложих 17000, което е нормална цена за тая кола с добро оборудване или поне достатъчно. Ако ти не разбираш какво говоря, едва ли има смисъл да пиша. Ама аз пиша не заради теб, защото ти никога няма да разбереш какво имам предвид, а заради други, които евентуално ще прочетат тая тема. Лека!

Редактирано от Кико (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А когато доходите паднат и не можеш да плащаш лизинга, заедно с всичките си други разходи ще останеш с пръстчето в устата. Като гледаш за лизинг в сайта на Мото Пфое пише 26% оскъпяване. Не е като безлихвено.Лизинг/кредит за неща над няколко хиляди лева е само ако ти е широко около врата и знаеш, че си стабилен и утре няма да почука съдия изпълнител пред вратата или да ти вземат колата. 

 

Като взимаш 800 лева заплата и не си сигурен до кога, бЕгай от темата и заминавай да плискаш мозъци само в теми "Търся автомобил до 2000 лева".

 

Иначе само за протокола:

 

Отваряй, чети, гледай и смятай.

Всички коли, които се предлагат на лизинг са с 0% оскъпяване.

Давам втората употреба, защото са по-евтини.

Отваряш сайта на новите коли и в секцията Лизинг чети сам колко е оскъпяването и за тях.

 

Не ти ли омръзва да спамиш глупости понякога?!?!

Не ми отговаряй...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Иначе само за протокола:

Аз ти казвам хубаво да си отвориш очите и да погледнеш Мото Пфое, а не някакъв посредствен третостепенен търгаш.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тръгнахте и вие да спорите с дървения философ на форума. Това все едно да говориш на стена. Дори там ми се струва, че имате по-голям шанс. хаха 

 

Спасението е едно: 

 

Аз дискусията с теб в тази тема я приключих точно в този момент. Публикувано изображение

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Симтеч ти и от коли ли разбираш бе ? Ми ако тресне мълния в трансформатора  и ти изгори компютъра кво ше правиш ? Хората са си купили и карат нови коли и ти пишат подробно за какво става дума ти им говориш  ако това ако онова. Ако те слуша и чете човек тебе ще живее на палатка и ще ходи пеш цял живот.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 Обаче четох много мнения и реших че сигурността е по-важна. така че си поръчах ESP, което е комбинирано с другите системи - ABS, TC, BA  и така нататък. Общо взето това дава сигурност на човек и особено е полезно на мокър или заледен участък от пътя. Един пример отпреди 2 месеца. на една детелина решавам да пробвам как се взема завой на 180 градуса с радиус не повече от 10 метра. Влизам с малко по-висока скорост и чакам да видя какво ще стане. Ами стана това, че малко по-високата скорост предизвика на излизане от завоя голямо поднасяне на задницата. Аз контрирам с волан, но ESP  вече се е намесило и не ми позволява да се завъртя на 180 градуса и да се забия в бордюра. Ако нямах тая система всичко става толкова бързо, че контрирането на волана щеше да доведе само до удряне на задницата в бордюра, след като почна да се въртя като пумпал.

Аз съм се убедил много отдавна че ти си внушаваш че EPS ти помага. Особенно и с примера който даваш. Тая система помага докато е невидима, предполага се че до тогава те държи в пътя регулирайки и разпределяйки мощност и спирачно усилие върху колелата. Светне ли веднъж лампата вече само пречи а и както си само с предно предаване както е твоя случай. Лишава те от така необходимата ти мощност в предните колела.

 

По темата. Всеки се простира според кесията си. Ако въртиш малко километри в годината за какво ти е нова кола ? Да и навъртиш 5 хил километра за една година и да ти се обезцени колата с толкова че с загубените пари да си купиш една на старо която ще те изкара 5 хил км без ремонти а останалите до пълната и магазинска цена да ги вложиш в нещо по необходимо. Ако пък въртиш много с тая старата те чакат само ремонти.

Симтеч щом ви казва че в бюджет 2-3-5 хил е по добре стара напълно съм убеден че е прав. В по горни граници на бюджета може би нова е по добре но и задължително ако влизат приходи. Ще е баси резила да ти почукат на портата да си приберат колата като на Валерката от Левски.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 

 

По темата. Всеки се простира според кесията си. Ако въртиш малко километри в годината за какво ти е нова кола ? Да и навъртиш 5 хил километра за една година и да ти се обезцени колата с толкова че с загубените пари да си купиш една на старо която ще те изкара 5 хил км без ремонти а останалите до пълната и магазинска цена да ги вложиш в нещо по необходимо. Ако пък въртиш много с тая старата те чакат само ремонти.

Симтеч щом ви казва че в бюджет 2-3-5 хил е по добре стара напълно съм убеден че е прав. В по горни граници на бюджета може би нова е по добре но и задължително ако влизат приходи. Ще е баси резила да ти почукат на портата да си приберат колата като на Валерката от Левски.

До някъде си прав за километрите, но пък от друга страна аз искам като се кача в колата да не мисля сутрин в студа дали ще запали, дали нещо няма да се скапе всеки момент (както примерно късах ангренажен ремък на Полото ми, а уж беше ОК), да се ослушвам постоянно за някакво виене, чукане или тропане я от двигател, я от ходова част и разни други дреболии, които не би трябвало да ни притесняват, защото колата е преди всичко, за да ни върши работа, а не ние да й робуваме, като е постоянно в сервизи и постоянно да мисля, какво ще се случи в утрешния ден и къде ли ще трябва пак да се разправям с майстори. А там вече е страшно, защото повечето са някакви самозванци, които си имат гаражчета и едно време са ръчкали жигулите и московците на бащите си и сега мислят, че много разбират, а пък за оторизираните сервизи нямаме пари и т.н. 

Е естествено, че трябва да влизат приходи в семейството. За сам човек ще е доста по трудно.Това не подлежи на съмнение и обсъждане. Кой казва, че трябва да си дадеш и последната стотинка за кола и после да виеш от глад. Това е глупаво и никъде не е казано. Напротив, пак повтарям, че преценката е важна и за това се дразня на всички пушачи, които дават по 150 лв. на месец за цигари и мрънкат. На никой не броя парите, но нека и те да не мрънкат, че няма. 

Идеята на темата ми, както Кочана писа горе, е дали с тия 10-11 хил., които човек е събрал и иска кола от нисък клас, дали да не си вземе една нова, а не стара на 5-6-7 години. Това е. И като стана въпрос за стара Ибиса конкретно, аз показах чисто нови Ибиси, с климатик и еърбези, за 16000 хил. лв., печелени от игри. Е все си мисля, че когато можеш да отделиш 10-11 хил. лв. кеш тази разлика от 5-6 хил. лв. , които трябва да се додадат е преодолима във времето с нормални вноски, защото може да се изплаща остатъка. 

Убеждавам се, че всичко си е до мислене. И аз мислех по този начин преди време и не смеех да си помисля за нов автомобил. Ако в едно семейство двамата работят и се отърсят от мисленето, че няма, и че е кираза, то нещата ще се променят. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Имам двама познати,които са си взели чисто нови коли и съжаляват,казват,че не си струва.А и щом шефът на моя приятел,който е наистина с възможности, кара мерцедес втора употреба на няколко години, едва ли е случайно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

До някъде си прав за километрите, но пък от друга страна аз искам като се кача в колата да не мисля сутрин в студа дали ще запали, дали нещо няма да се скапе всеки момент (както примерно късах ангренажен ремък на Полото ми, а уж беше ОК), да се ослушвам постоянно за някакво виене, чукане или тропане.

На колата винаги се робува. Независимо колко е годишна. И на 5 работи работи, извън София нов автомобил трудно ще имаш. Дилемата е - нисък клас нов автомобил или няколко годишен Мерседес премиум клас. Колкото по-нова е една кола, по-набъкана с електроника и лигава става. Между другото - в Япония така нови коли им отказвали спирачките и не можели да ги спрат водачите им, заради някакви проблеми с електрониката. Не, мерси.Колата никога не е само да се возиш безгрижно, освен ако нямаш някой друг да се грижи за всичко останало. И всяка кола може да се развали по всяко време. Карам автомобил на години и проблеми с палене на студа нямам. Изтърка се тоя аргумент. Аз карам стара кола и недей ми казва на мене старата кола какво било и що било.

Симтеч ти и от коли ли разбираш бе ? Ми ако тресне мълния в трансформатора  и ти изгори компютъра кво ше правиш

За това имам лаптоп, а не компютър. Мълнията не ме бърка. Хората не се знае кои точно са си купили и кои само си мечтаят и развиват теории - ми пушачите, ми пиячите, ми колко хора да работели, ми на колко места. А всъщност и аз имам автомобил, както и СУМПС.------Ясно е, че тая тема не е за нищо друго, освен хората с новите коли във форума да се похвалят, да размахват пръстче и да хулят всички останали. И да се обявяват останалите хора какви будали били, че не ядат хляб и сол, не си правят кефа, за да се заробят с поредният лизинг/кредит. Редактирано от simtech (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.