Премини към съдържанието

Препоръчан отговор


Здравейте на всички , имам нужда от правилен съвет  от човек или хора които имат опит с шофирането , защото аз имам доста затруднения и сам не мога да реша какво да направя . Преди няколко месеца се  записах на шофьорски курс  категория Б  в една автошкола минах листовките от втория път на изпита и очаквах че ще ми бъде не чак толкова трудно с практиката , обаче се оказа че не се справям добре явявал съм се само един път на изпит на практика и ме скъсаха , навъртял съм вече 42 часа кормуване и скоро ми предстои нов изпит по практика обаче усещам уменията си същите като на предишния изпит . Главните ми затруднения идват може би от това че не мога да се концентрирам върху пътя защото мисълта ми погледа ми непрекъснато са в скоростния лост и просто не мога бързо  да превключвам предавките , доста често вместо 2- ра вкарвам 4- та , или вместо 1- ва 3- та и съответно ми гасне и двигателя и аз се шашвам още повече особено ако съм на кръстовище и става пълно мазало. Или пък другото , което правя като гаф понеже мисля все за тоя тъп лост на коя предавка е и понякога се престроявам без да поглеждам в лявото или дясното огледало и това много ме депресира , защото ако има някои до мен или близо зад мен като направя такава глупост може да стане ПТП .  За това  не ми се смейте , но започвам да се чудя дали няма да ми бъде по лесно да карам кола с автоматична скоростна кутия , за да мога спокойно да си мисля само  пътя и знаците , а не вниманието ми да е в този пуст скоростен лост , по принцип съм чувал че предимно жените карат автоматици , защото са по разсеяни , обаче имам един познат дето от 10 г. е само на такава кола и не се оплаква , а за мен няма значение дали колата е нормална или  автоматик просто ми трябва собствен транспорт , защото просто за да ходя на работа трябва да сменям по три вида градски транспорт  на отиване и връщане и да ставам сутрин в 5 ч за да стигна в 8 ч на работното място.     

Моля дайте ми повече подробности  каква е разликата при шофиране между нормална кола и автоматик , по лесно ли е при автоматиците  знам че при тях има само два педала газ и спирачка и няма съединител , от това което прочетох из Интернет разбрах че и при тях има  някакъв скоростен лост, но ми е необходима повече информация какъв принципът на шофирането.  Имам също така още един два въпроса . 

1. Ако реша да се откажа от Б категория и се прехвърля към автоматик предполагам че ще трябва да плащам за нови 31  часа практика , но ще трябва ли отново да минавам листовки ? 

2. Интересува как вървят като цени на старо и може ли да се намери прилична икономична кола за градско автоматик за около 2,5 - 3 бона горе долу колкото нормалните голфове 3- ка  

3. Вярно ли е че автоматиците се развалят по лесно и че трудно се намират резервни части за конкретния модел и че има някои модели скоростни кутии автоматици които струват по 1000 лв . 

 4. Коя марка атоматици са най- добри и надеждни автомобили . 

 

 

 

Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не знаех, че може да се кара  изпита на кола с автоматични скорости  и че има специална категория за автоматици...

 

Редактирано от lupis (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Е добре ... тоя до тебе, на дясната седалка дето е, на когото плащаш, какво прави ? Не се ли опитва да ти покаже кое как защо ?

Пробвал ли си на място, на изгасен мотор, да сменяш скорости. Просто да усетиш как влиза скоростния лост и да придобиеш увереност. На полигон не си ли карал (то сега май е модерно по паркингите на големите вериги)

По принцип 3-а и 4-а скорост влизат директно, съответно напред и назад, без да правиш движения в страни с лоста. Т.е. като си на свободна и си пуснал лоста като натиснеш съединител бутваш само напред и си на трета (същото е за 4-а ама дърпаш назад). За 1-ва и 2-ра - от свободно положение придърпваш към теб и тогава съответно напред или назад за която скорост е нужно. Според мен с малко практика на "сухо", без да си в движение ще се свикне.

Колкото до скоростните лостове на автоматика, там обикновено имаш D-drive - напред, R-reverse - назад, N-neutral - свободна и P-parking - когато си паркирал. Т.е. слагаш лоста на D и газ спирачка и въртиш волана (това е в най - общия случай)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Глупости. Ще свикнеш. Никой не се е родил научен, а не е квантова физика това. Повече практика и ще стане. Просто трябва да не се стресираш толкова и по-спокойно да подходиш. И да сбъркаш нещо не е толкова фатално все пак се учиш и има инструктор до теб дето това му е работа да няма птп.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Моето мнение е направо да се откажеш от шофьорлъка, щом като с един лост не може да се справиш. Или другия вариант е да тренираш повечко и чак след това да се явяваш на изпит. Аз ако бях, бих помолил инструктора някой ден само да включвам предавки на полигон или на някое пусто място. Според мен точно инструктора трябва да види къде е проблема и да помогне. Струва ми се, че ти и с автомат да си, пак ще объркаш я педалите, я огледалата. 

Относно въпроса за автоматиците...за тия пари най-вече проблеми ще имаш. И да, автоматика се чупи повече и по-често от обикновена скоростна кутия, още повече при кола за 2-3000 лева. И какъв е тоя Голф 3 за 3000 лева? На езика ми са доста тежки думи за тоя, дето ти продава Голф 3 на тия пари. Аз повече от 500 лева за подобен гнилоч не давам. Поне да бе казал Golf 4. За 3000 лева вземаш една хубава Фиеста, дето ще имаш супер малко проблеми и дето се кара, все едно си на колелото. Толкова е лесно.  Но първо вземи изпита и не се занимавай с автоматици за 3000 лева, освен ако имаш търпението, желанието и средствата да поддържаш подобна кола. А автоматик счупи ли ти се, доста повече от цената на колата ще дадеш май. Заеби го. 

 

А


  • Харесва ми 6

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе опитвам тренирам вкъщи с един дървен  лост , и примерно по лесно ми е да си карам на първа и втора , но като вкарам трета почвам да правя грешки , а инструктора непрекъснато ми казва да давам гас щото съм се влачил като охлюв , а на мен ми е трудничко на 3- та особено ако трябва да върна от 3- та на втора или на първа      

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако не си толкова тъп и отклонения в сензомоториката (или както се казва) - смени школата. Да не ви научат на едни листовки и да минаваш на поправителен, и за 30 часа кормуване да не ви научат на нещо повече от първа скорост и тръгване от място (а и това явно е проблем)  - какво да коментираме.

И да не си помислям какво ще стане ако сбъркаш педала на спирачката с тоя на газта. И какви ли задръствания ще станат в трафик. С "лирични" препоръки към всички в семейството ти.

Колкото до автоматиките - имат няколко процента по-голям разход заради по-неефективната трансмисия. И повече проблеми при сервиз заради липсата на опит при "майсторите". И задължителното ползване на репатрак за да стигнеш до сервиз при проблем. Най-простото - не можеш да запалиш с бутане.

Редактирано от Филипов (преглед на промените)
  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Кола с автоматик определено се кара много по лесно и е голям кеф. Който се е качил на автоматик не иска да чуе за ръчка.

В твоя случай малко повече практика и нещата ще си дойдат на място, изкарай си B категорията пък после си вземи автоматик и се кефи. Аз 5 години не бях карал ръчка и сега ми се налага. Баси мъчението е!

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, lupis написа:

Не знаех, че може да се кара  изпита на кола с автоматични скорости  и че има специална категория за автоматици...

То и аз не знаех, че в България го има. Но във Великобритания си имат отделни категории - за автоматик и за автоматик и ръчни скорости (full license - пълен лиценз).

преди 13 минути, BMW Маниак написа:

Кола с автоматик определено се кара много по лесно и е голям кеф. Който се е качил на автоматик не иска да чуе за ръчка.

Принципно си прав - особенно ако нямаш голям стаж на ръчните скорости, който да ти "пречи".

Пример - преди време се качих за сефте на кола с автоматични скорости. Потеглих на D1 и в момента, в който реших да превключа на D - натиснах "съединителя". Да, ама съединител няма - натиснах спирачката. И то рязко и докрай - както се натиска съединител. И колата спря. После нямаше проблеми и да, по лесно се управлява и мислиш за едно-две неща по-малко.

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Това ,че автоматикът е за жени са слухове витаещи сред простолюдието. Всеки интелигентен човек знае ,че ръчните скорости са отживелица и причината все още да се произвеждат автомобили с такива е само защото са по-евтини. 
Автоматичната скоростна кутия е не само по-комфортен вариант ,а и по-бърз. Предавките се превключват много по-прецизно. Не случайно поне 90% от съвременните автомобили с над 200 конски сили са с автоматик. С цел забавление има възможност предавките да се повишават и понижават последователно ръчно и са изведени на удобно място зад волана. 

Когато става дума за автомобил на старо ,марката не е от такова значение ,както поддръжката от собствениците преди теб. Ако е добре поддържан и продължи да бъде така ,автомобилът може да служи много дълго време ,но ако е занемарен ,или поддръжката е осъществявана некадърно ,нов да се купи ще рухне веднага ,след като си изкара гаранцията. 

Щом се търси евтин автомобил ,който да е и икономичен ,на акъла ми идва веднага Ауди А3 дизел. 
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11454859254329372&slink=cq3vud

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 43 минути, Soviet Soldier написа:

Ако е добре поддържан и продължи да бъде така ,автомобилът може да служи много дълго време ,но ако е занемарен ,или поддръжката е осъществявана некадърно ,нов да се купи ще рухне веднага ,след като си изкара гаранцията. 
 

Съпругът на моя първа братовчедка си купи VW Passat 1994г бензин, докато работеше в Германия. До ден днешен е сменил маслото в скоростната кутия само веднъж, защото започнало да се случва колата да тръгва леко назад докато чака на светофар при наклон. Разни майстори са му казвали, че маслото се сменя на еди колко си км. или години, ама той прочел в книжката с колата, че маслото не се сменя и така си карал, докато не се появил гореописания проблем. Сменил маслото и проблема изчезнал. Лъже ли ме, не ме ли лъже не знам, но си пази и поддържа колата. А на ръчка не иска да се качи дори и Ферари да му дават.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 59 минути, jhoro написа:

Принципно си прав - особенно ако нямаш голям стаж на ръчните скорости, който да ти "пречи".

Пример - преди време се качих за сефте на кола с автоматични скорости.

На мен стажа ми е доста голям с ръчни скорости и заключението ми е, ръчка сравнен с автоматика е просто да се мъчиш. Кой му е кеф са работи докато шофира си е негова работа, аз лично предпочитам само да се кефя и да не мисля за скорости.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, BMW Маниак написа:

На мен стажа ми е доста голям с ръчни скорости и заключението ми е, ръчка сравнен с автоматика е просто да се мъчиш. Кой му е кеф са работи докато шофира си е негова работа, аз лично предпочитам само да се кефя и да не мисля за скорости.

Не разбрах защо цитираш тези изречения. На вен стажа ми е 32 години, предимно на ръчни скорости. На автоматик имам малко.

Също автоматика е удобен при преминаване от лява към дясна дирекция - не се чудиш къде е лоста.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз карам автомат от 1 година и съм доволен от него.Единствено разхода е малко по висок и да не можеш да запалиш с бутане.Имайки предвид,че карам предимно градско тази екстра е незаменима в такива условия.Наистина в началото имах резерви за този тип скорости,понеже преди това съм карал само ръчки,но както каза колегата в по горен пост ръчните скорости са отживелица.Ако си взимаш кола с автомат, аз ти препоръчвам да е японски автомобил техните автомати са здрави и надежни.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Човека  пита а вие пак започвате да говорите за собственото си изживяване на  кой как му бил накривен...

 

До автора: Грешката ти е че се напъваш да правиш нещата бързо вместо качествено. Нещата улягат с времето и ще започнеш да превключваш бързо и то без да се замисляш, просто ще си знаеш на коя предавка си. На изпита особено в никакъв случай не бързай и не се притеснявай че са те скъсали. По мои наблюдения не са много хората които го изкарват от първи че и даже втори път.

Автоматиката си е екстра но наистина поддръжката е по-скъпа и репатрака при изгаснала кола е вбесяващ. Също така на много електроника трябва да разчиташ че ще върши работата вместо теб. Спокойствие и само спокойствие, като вземеш книжката и кола, до два месеца ще започнеш да се чудиш как си се притеснявал за това  :)

Успех

  • Харесва ми 3

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Първо се научи да караш, пък после претендирай за екстри! Че като гледам едно 80% "софиянци" са взели книжката по "втория начин".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За градско каране и нов шофьор определено е по-лесно. Има защо на шофьори които са изкарали изпита на кола с автоматик да не им се разрешава карането на кола с ръчни скорости. От скромния ми личен опит, при който съм карал доста коли, автобуси и камиони с ръчни и автоматични скорости мога да споделя, че автоматика улеснява много карането на каквото и да е МПС в градски условия при честото спри - тръгни. Но за зимно каране ръчните скорости (даже и 16 да са) и съединителя помагат много.

Към автора на темата: така и така се учиш и плащаш. Научи се на по-трудното - ръчните скорости и разните му упражнения ако ги има все още, като спиране - потегляне по нагорнище и т.н. И после ако искаш си взимай кола автоматик, която ще  караш много по лесно, отколкото ако и курса и колата ти е само автоматик и нямаш понятие от нормалните ръчни скорости със съединител.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 часа, Soviet Soldier написа:

Това ,че автоматикът е за жени са слухове витаещи сред простолюдието. Всеки интелигентен човек знае ,че ръчните скорости са отживелица и причината все още да се произвеждат автомобили с такива е само защото са по-евтини. 
Автоматичната скоростна кутия е не само по-комфортен вариант ,а и по-бърз. Предавките се превключват много по-прецизно. Не случайно поне 90% от съвременните автомобили с над 200 конски сили са с автоматик. С цел забавление има възможност предавките да се повишават и понижават последователно ръчно и са изведени на удобно място зад волана. 

Когато става дума за автомобил на старо ,марката не е от такова значение ,както поддръжката от собствениците преди теб. Ако е добре поддържан и продължи да бъде така ,автомобилът може да служи много дълго време ,но ако е занемарен ,или поддръжката е осъществявана некадърно ,нов да се купи ще рухне веднага ,след като си изкара гаранцията. 

Щом се търси евтин автомобил ,който да е и икономичен ,на акъла ми идва веднага Ауди А3 дизел. 
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11454859254329372&slink=cq3vud

Абе с риск да изляза от темата ще попитам, защо американците, дето от 60-70 години може би предпочитат автоматика, слагат на най-мощните си масълкари ръчка? Разбирам това да го правят за икономии или пък някой европеец да се направи на велик, ама американец...нещо не ми се връзва. Естествено, европееца за да се направи на велик, понякога заебава и ръчката при подобни автомобили, та да има какво да го критикуват в автомобилната преса. 

 

И пак казвам, по-далече от автоматик за 3000 лева. Не го слушай BMW Маниак. Той говори за коли от съвсем друга класа - нови. Така съм съгласен, ама да се хвърляш на кола за 2-3000 лева с автоматик...само ще попитам, готов ли си да дадеш няколко хилядарки отгоре за нов автоматик? Само погледни примерно в Mobile.bg  колко струва на старо скоростна кутия. Към това прибави и труда от сервиза. Не си слагай таралеж в гащите! Да караш се научава. Никой не се е родил научен, още по-малко пък шофьор. И две години да караш, пак ще имаш проблеми. За себе си ще кажа, че едва след 10-15000  изминати километра се почувствах по-сигурен на пътя, макар че това бе измамна сигурност. няма човек, дето да се е качил и на първата седмица да е Шумахер. Сещам се за сина на братовчедка ми, който в момента вози хора в градския транспорт и на който му се отдава шофирането. Та когато взе книжка, искаше да му дам да кара. Дадох му  привечер, защото тогава се налагаше да пътуваме. Първо, не бяха го научили да включва къси и дълги. Налагаше се всеки път да му напомням  да поревключва светлините. Второ, не можеше да държи траекторията в дълъг завой. Навлизаше в насрещната лента и липсваше ориентация. Трето, с нас имаше още две негови приятелчета, които постоянно го подтикваха да кара по-бързо (той караше със 70), защото еди кой си техен приятел карал по-бързо. Четвърто, в града на няколко пъти се отплесваше и аха да нацели бордюрите.  Не мога да кажа че е слаб шофьор или да го обвиня, че има проблеми, защото след като се отрака, той е доста добър шофьор. Та мисълта ми бе, че дори и най-добрият шофьор в началото не е бил Шумахер. Не се притеснявай от тия неща, просто си вземи книжката. Паника винаги има в началото. Аз като се качих за първи път на учебната ГаЗ-ка    и слязох след това, бях целия червен. Преди мене колегата бе същия-червен до ушите и му се смеехме. После разбрах защо е червен.  Сещам се, че първите ни часове бяха ускорение и спиране, като редувахме до четвърта и надолу. Даскала ни, който бе от старата школа, обръщаше особено внимание на това, как държим скоростния лост. Биеше с една отверка по пръстите и удряше шамари зад врата ако сгрешим нещо. Според него, скоростния лост никога не трябва да се хваща, а с длан да се премества в гнездото с леко натискане, докато предавката влезе. Някой хванеше ли с шепа скоростния лост, удряше яко.  Та ето ти една причина да бъркаш скоростите. Скоростен лост не се държи като...ако си жена...х**. Скоростен лост се мести леко с длан и никога не се стиска изцяло!!!! Кой каквото ще да ти разправя, запомни това! Стиснеш ли го, вероятността за грешка е голяма. Скоростния лост трябва да влиза сам на мястото си с леко притискане и изчакване, колкото се налага. 

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добре благодаря за всичките ви коментари , но ако може някои който кара автоматик да ми каже конкретно какъв е принципът на управлението , в смисъл като седна зад волана , как се пали двигателя натиска се спирачката вместо съединителят ли ?

 

Как се ускорява натискам газта и скоростта сама си се увеличава без да местя лоста ли ?  

 

Как се спира плавно ли натискам спирачката или бързо както съединителя при нормалните коли ?

Просто най - лесно и общо опишете моля как се шофира автоматика .   

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, G. Folten написа:

Добре благодаря за всичките ви коментари , но ако може някои който кара автоматик да ми каже конкретно какъв е принципът на управлението , в смисъл като седна зад волана , как се пали двигателя натиска се спирачката вместо съединителят ли ?

 

Как се ускорява натискам газта и скоростта сама си се увеличава без да местя лоста ли ?  

 

Как се спира плавно ли натискам спирачката или бързо както съединителя при нормалните коли ?

Просто най - лесно и общо опишете моля как се шофира автоматика .   

Аз като каращ автоматик ще ти отговоря. Палиш колата, слагаш си крака на спирачката, местиш лоста на D и не мислиш повече за глупости. Пускаш спирачката и колата потегля съвсем леко сама. Тука трябва да свикнеш че кога си спрял в задръстване или на светофар не трябва да пускаш спирачката иначе колата ще потегли сама ако е на D освен ако няма екстри като Auto Hold но и без него се свиква. Всякакви мнения от хора де никога не са карали автоматик но пък се мислят за големи спецове понеже карат ръчна кутия ги игнорирай. Те винаги ще си мислят че ти с автоматика не си им от класата. Това за теб трябва да е без значение. Остави ги да си живеят в заблудата. Аз веднага мога да ги разубедя но това е друга тема.

  • Харесва ми 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Благодаря  BMW Маниак  

ще си пробвам още един два пъти късмета на изпита за нормална кола , пък ако не стане ще ходя на автоматиците , само не разбрах за обучението пак ли трябва да минавам през тъпите листовки или мога само да си платя за часовете по практика по кормуване на Автоматик , аз се записах  при автошкола                " Василеви " и не знам как стоят нещата с прехвърлянето . 

 

И още нещо вярно ли че на изпит пред ДАИ  по кормуване мога да се ява само 3- пъти и ако ме скъсат 3- пъти поред нямам право на повече опити 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, G. Folten написа:

И още нещо вярно ли че на изпит пред ДАИ  по кормуване мога да се ява само 3- пъти и ако ме скъсат 3- пъти поред нямам право на повече опити 

Едва ли няма да имаш право на повече опити но може да се наложи да изкараш наново целия курс от начало. Не се отчайвай и не бързай за изпита преди да си се подготвил добре. Заплати си ако може допълнителни часове по кормуване докато не се почувстваш уверен в себе си. Ако си настроен за провал то неизбежно ще се провалиш. Приеми че при някой нещата стават с повече работа. Човек не може да разбира от всичко колкото и да му се иска но с малко повече практика се постигат резултати.

  • Харесва ми 2

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изобщо не взимай книжка. Намери си жена с книжка. От това дето прочетох и въпросите дето задаваш, ще си поредния убиец, на пътя. Малко грубо звучи, ама е истина.

  • Харесва ми 4

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 49 минути, ghostBG86 написа:

ще си поредния убиец, на пътя. Малко грубо звучи, ама е истина.

Не е. Човек дето знае, че не може да кара, е далеч по-безопасен, от този дето си мисли, че е сам Господ зад волана. Основно последните убиват.

  • Харесва ми 5

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход


×

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите условия за ползване.