Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Ето това е една доста щекотлива тема.

Нека най-напред ви представя различните религиозни гледни точки по проблема:

В християнската традиция абортът е грях. Доколкото ми е известно в раннохристиянските текстове липсват упоменати изключения, при които аборта е допустим. Първият древен текст занимаващ се с този проблем е Дидахи (Διδαχὴ) или Учение на дванайсетте апостоли. В Учение на дванайсетте 2:2 четем приблизително: „[...] не умъртвявай деца в зародиш и младенци не убивай”:

[...] οὐ φονεύσεις τ́κνον ἐν φθορᾷ, οὐδὲ γεννηθὲν ἀποκτενεῖς [...]

Самата Библия никъде не осъжда директно аборта. Най-конкретния текст в това отношение е Изход 21:22-23, където се казва:

„Ако се бият някои и ударят трудна жена, така щото да пометне, а не последва друга повреда, тогава оня, който я е ударил непременно да бъде глобен, според както мъжът й би му наложил, и да плати както определят съдиите. Но ако последва повреда, тогава да отсъдиш живот за живот, [...]”

Тук настава малко объркване. И в двете ситуации детето умира, но само в едната се заплаща "живот за живот" - тази в която последва "повреда". Това е резултат на двусмислие в превода на Септуагинта. Християните интерпретират фразата "живот за живот", съотнасяйки я към живота на детето. В международния английски превод е упоменато, че глоба се налага ако това предизвика преждевременно раждане, а в бележка под линия е отбелязано "или помятане". В българския превод от 1940 г., а и в новия става дума за помятане. За каквото и да става дума точно - това няма отношение към самия аборт, предизвикан от родителите. Ортодоксалната християнска църква обаче, в това число и евангелистите, застава твърдо срещу практикуването на аборти.

При юдаизма нещата стоят малко по-инак. Принципно желаният аборт за евреите е забранен, но е допустим при наличие на опасност за живота на майката. Това е така, защото юдаизма не схваща зародиша като пълноценно човешко същество. Това е постановено в същия текст от Изход 21:

וְכִֽי־יִנָּצ֣וּ אֲנָשִׁ֗ים וְנָ֨גְפ֜וּ אִשָּׁ֤ה הָרָה֙ וְיָצְא֣וּ יְלָדֶ֔יהָ וְלֹ֥א יִהְיֶ֖ה אָסֹ֑ון עָנֹ֣ושׁ יֵעָנֵ֗שׁ כַּֽאֲשֶׁ֨ר יָשִׁ֤ית עָלָיו֙ בַּ֣עַל הָֽאִשָּׁ֔ה וְנָתַ֖ן בִּפְלִלִֽים׃

וְאִם־אָסֹ֖ון יִהְיֶ֑ה וְנָתַתָּ֥ה נֶ֖פֶשׁ תַּ֥חַת נָֽפֶשׁ׃

Ключът от килера е в това, че отнемането на човешки живот не би следвало да се санкционира с парично обезщетение според еврейския закон (Халаха).

Приблизително така стои въпроса и в исляма, където желаният аборт се счита за грях срещу природата и волята на Аллах. Както при юдаизма ислямските религиозни мислители допускат изключение в случай че е застрашен живота на родилката. Ислямското гледище добавя и условието зародиша да не е формирано човешко същество, като за мярка за това се взимат 120 дни от зачеването (4 месеца). Някои ислямски теолози обаче вземат за мярка първите усещания за раздвижване на плода. Макар и малко, има такива които правят и по-големи изключения, например в случаи на увреждане на плода, при изнасилване или кръвосмешение. Всякакви други случаи и причини (финансови и т.н.) се считат за знак за съмнение в мъдростта на Аллах.

Будистите също не са сред почитателите на абортите. В панкасила или Петте Наставления на Будда се казва: „Не убивай и не вреди на живите същества” (на пали – Pānātipātā veramani sikkhāpadam samādiyāmi). В действителност единна гледна точка по въпроса в будизма няма - да се разглежда ли фетуса като живо човешко същество или не, но преобладаващото мнение е, че съзнанието се заражда с плода. Със съзнанието пък идва възможността за постигане на духовно просветление (бодхи) (още по темата). Според Тензин Гяцо, сегашният Далай Лама, абортът е грях срещу ахимса - принципът на ненасилие погрешно схващан ту за преимуществено будистки, ту за преимуществено хиндуистки, като и двете са верни. Като заговорихме за хиндуизъм, там абортът е един от най-големите грехове. Той е един от шестте вида убийства в индийската култура. Фетусът е схващан като живо и съзнаващо същество. И последната от "големите" религии - сикхизма - разглежда началото на живота от самото зачеване, а прекъсването му - за убийство.

Още за етиката и абортите: тук, където има и информация за религиите. :)

Такам. Съществуват и съвсем научни спорове по въпроса за аборта, които нямат общо с религията и предлагам да не зачекваме много-много тук. Но въпросът и в този случай е все един и същ - е ли желаният аборт грях или не е? Ако желаете можете да вземете предвид "изключенията" допускани от някои религии.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 277
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

В светското Законодателство, абортът не се счита за убийство. Законите, които цитираш, както е видно, се отнасят за вече родено дете. А абортът се счита като прекъсване на бременност, не уби

НЕ Е ГРЯХ а и Душата още не е пристигнала така че ...

Ето това е една доста щекотлива тема. Нека най-напред ви представя различните религиозни гледни точки по проблема: В християнската традиция абортът е грях. Доколкото ми е известно в раннохри

...

Тук настава малко объркване. И в двете ситуации детето умира, но само в едната се заплаща "живот за живот" - тази в която последва "повреда". Това е резултат на двусмислие в превода на Септуагинта.

...

Нормалната бременност трае 40 седмици - 280 дни и завършва с раждане в срок (partus suo tempore)

При човека се говори за пренатално (преди раждането - още наричано вътреутробно, вътрематочно) и постнатално (след раждането) развитие. Пренаталното (вътреутробно) се разделя на два периода - зародишев период (период на ембриото - от гр. embryon-зародиш) и плоден период (период на плода - фетус - от старолат. feo, раждам, създавам).

Зародишевият период трае от оплождането до края на втория месец, а феталният - от третия месец до раждането.

Пълното оформяне на отделните органи и системи у плода (органогенезата) завършва до 10-12 седмици (до 3-ти месец) от беременноста.

С названието аборт (abortus - от aboriri - загивам) се нарича преждевременно прекъсване на бременност в първите 28 седмици, като тази граница е условна. По отношение на теглото е прието да се считат за аборт случаите, в които плодът е под 1000 g. Ако плодът е под 1000 g, но показва добра жизненост и преживее до 7-ми ден след раждането, се приема че имаме преждевременно раждане.

При това се различават помятане или аборт и преждевременно раждане (partus praematurus).

Обичайно е преждевременно раждане на незрял плод (partus immaturus) и рядко преждевременно раждане на зрял плод (partus praecox).

Преди 28-та седмица плодът е обикновенно нежизнеспособен, а след този срок той е недоносен, но жизнеспособен!

В медицинските среди днес се прави разлика между аборт (помятане) и приждевременно раждане. Но дали е било така при писането на тези текстове?

ВТОРА КНИГА МОИСЕЕВА

ИЗХОД

ГЛАВА 21.

22. Когато някои се бият, и ударят трудна жена, и тя пометне, но друга повреда не стане, то да се вземе от виновния глоба, каквато му наложи мъжът на жената, и той да я заплати пред посредници;

23. ако пък стане повреда, нека даде живот за живот,

Накратко (за "малко обърканите"): При преждевременно раждане плодът може да умре, но може и да оцелее.

За пореден път се убеждавам, колко прецизни са текстовете в Библията!

КНИГА НА ЕКЛИСИАСТА или ПРОПОВЕДНИКА

ГЛАВА 11.

5. Както не знаеш пътищата на вятъра, нито как се образуват кости в утробата на трудна жена, тъй не можеш да узнаеш и делата на Бога, Който върши всичко.

Този, на когото говори Еклисиаста сигурно не е знаел "как се образуват кости в утробата", но науката ембриология обяснява точно това ... Метеорологията и климатологията пък се занимават с "пътищата на вятъра" - е, успехите им не са толкова категорични :rolleyes:

Новият живот, индивидът, се създава с оплождането. Така, че въпросът на "малко обърканите":

"... е ли желаният аборт грях или не е?" при изричната заповед :

"Не убивай! "си е направо недоразумение (при положение,че този, който го задава знае горното :eek:)

Колкото до това, че при принудителен избор между живота на майката и живота на детето се избира да живее майката, едно от основанията (освен морално-етичните) е следното: Дете родено при критични обстоятелства е по-малко вероятно да оцелее, а за майката, като зрял индивид шансовете са по-големи, както и вероятността да роди отново.

Редактирано от NikolayV (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Религиозните схващания няма да ги тълкувам тъй като не са от моята компетентност!Но ето нещо за абортите: ПРЕДПАЗВАНЕ ОТ БРЕМЕННОСТ

В световен мащаб 60% от всички бременности са непланирани. Непланираната бременност може да бъде истински кошмар за момичето или жената. Затова тя, както и нейният партньор трябва да познават добре разнообразните съвременни методи за предпазване от бременност (контрацепция). В противен случай много често жените прибягват до аборт по желание. Става дума за операция, която може и да няма последствия за здравето на жената, но когато не се направи професионално, може да доведе дори до смърт. А в много случаи може да причини безплодие.

Според доклад на ООН за международното развитие през 2003 г. България заема първо място по брой на абортите на момичета между 15 и 19 г. в Източна Европа. По този показател нашата страна се нарежда на трето място в света след Русия и Украйна. 41 на всеки 1000 момичета у нас стават майки, а абортите сред тийнейджърките са 35,8 на 1000, пише в доклада на ООН. Къде е проблемът? Все още - въпреки че гордо твърдим, че сме влезли в 21 в. - сексуалната култура на младите момичета и момчета в България е позорно ниска. Но това е позор най-вече за родителите, а и за образователната система. Малка Българийка, чието население катастрофално се топи, има крещяща нужда от програма за сексуално възпитание и за опазване на репродуктивното здраве на младите жени. Един от приоритетите й трябва да бъде драстичното намаляване броя на абортите по желание, защото - особено при най-младите жени - те носят риск да ги увредят и лишат от деца. В развитите страни (и особено в САЩ) изследванията показват, че ключовата роля за намаляване броя на абортите сред тийнейджърите играе спешната контрацепция.

нагоре

Абортите по света

Загубата на девствеността под 20 годишна възраст е често срещано явление. 77% от жените в развитите страни започват сексуален живот, пред да навършат 20 години, като процентът е 83% в Африка и 56% в Латинска Америка.

В много страни двойките имат повече деца, отколкото искат, или създават дете в момент, когато не го желаят.

В световен мащаб повече от една четвърт от жените, които забременяват, или правят аборт по желание, или раждат нежелано дете.

нагоре

Изборът да абортираш

46 млн. жени в света правят аборт по желание всяка година. От тях 78% живеят в развиващите се страни и 22% - в развитите.

Около 11% от всички жени, които правят аборт, живеят в Африка, 58% в Азия и 9% в Латинска Америка. Останалите живеят в Европа (17%) и в други развити страни (5%).

В развиващите се и в развитите страни се наблюдават много близки нива на абортите по желание -съответно 39 аборта на 1000 жени и 34 аборта на 1000 жени.

В Белгия, Холандия, Германия и Швейцария равнището на абортите е под 10 на 1000 жени в детеродна възраст; в останалите страни на Западна Европа, в Канада и САЩ то е между 10-23 на 1000.

В Румъния, Куба и Виетнам процентът на абортите е най-голям в света. (78-83 аборта на 1000 жени). В Чили и Перу тяхното число е над 50 на 1000.

В световен мащаб се пада средно по един аборт на всяка жена. Опасностите на аборта

Смъртността при аборт е ниска в развитите страни, където най-често операцията е законна. (0.2-1.2 смъртни случая на 100 000 аборта). В развиващите се страни обаче (без Китай), където абортът е извън закона или е силно ограничен, смъртността при абортите е стотици пъти по-висока отколкото в развитите страни (330 смъртни случая на 100 000 аборта).

Световната здравна организация определя опасния аборт като операция за прекратяване на нежелана бременност, извършена от човек без необходимите умения или в среда, лишена от минимум медицински стандарти, или и двете. Организацията изчислява, че всяка година се правят почти 20 млн. опасни аборта - 19 млн. в развиващите се страни, а останалите - в Източна Европа.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Защо да е грях?!? Ако, едно БЪДЕЩО човешко същество ще развали живота на двама /или повече/ други НАСТОЯЩИ хора, оправдано ли е създаването му т.с. запазването му?!?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Още нещо интересно по темата:

Малолетните англичанки ще правят аборт без да уведомяват родителите си

След оспорвани дебати английският съд реши подрастващите девойки да имат право да правят аборт, без да уведомяват родителите си, съобщи АФП.

Върховният съд в Лондон не промени съдебното решение от 1987 и отхвърли жалбата на 52-годишната Сю Аксън, която искаше да се уважи нейното „право да знае” за желанието на малолетната си дъщеря да абортира.

Съдът мотивира отказа си, като обясни, че ако законът принуди подрастващите да казват на родителите си за намерението си, „това би накарало момичетата да вземат решение, за което ще съжаляват или да търсят не специализирани в абортите лекари”.

Обединеното кралство заема първото място в Европа по брой на бременни малолетни. Статистиките сочат, че 20% от бебетата на млади майки под 18-годишна възраст са плод на втората им бременност.

Източник


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не, не е грях. Какъв е смисъла да имаме абстрактно мислене ако ще се държим като животните. Грях ли е да сексиш за удоволствие, защото нежеланата бременнот тръгва оттук. Грях ще е да родиш от мъж от който не искаш дете.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Защо да е грях?!? Ако, едно БЪДЕЩО човешко същество ще развали живота на двама /или повече/ други НАСТОЯЩИ хора, оправдано ли е създаването му т.с. запазването му?!?

Мисля, че това дали е грях или не се определя от религиозните разбирания на първо място на двамата и после на обществото в което живеят.

Според мен по-скоро въпросът би трябвало да се постави така:

Морално ли е извършването на аборт от гледна точка на това, че се убива едно бъдещо ЧОВЕШКО СЪЩЕСТВО? :down:

Защото, ако се счита, че то би "развалило" живота на двама и други около тях - ами двамата да са му мислили преди да го заченат и да си поемат отговорността! angry.gif

Аз лично оправдавам аборта само от медицинска гледна точка - ако необходимо трябва да се извърши - за защита на живота на майката или за предпазване от раждане на дете със злокачествени и трайни увреждания.

Според мен никога раждането на едно дете, на едно човешко същество, не може да развали живота на създалите го, живота те си го развалят сами!

А най-лошото е БЕЗОТГОВОРНОСТТА, с която се подхожда към зачеването на един човешки живот! :clap:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Грях ли е да сексиш за удоволствие, защото нежеланата бременнот тръгва оттук. Грях ще е да родиш от мъж от който не искаш дете.

Не, не е грях да сексиш за удоволствие, грях е да не мислиш за последствията навреме, а не когато вече е станало твърде късно и е създадено малко човешко същество, което обричаш да умре преди още да се е родило и причината да е това, че в определен момент си мислил повече за удоволстивието си, отколкото за отговорността - точно това, което ни различава от животните.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ислямът забранява категорично аборта.

Изключение се допуска в два случая.

При опасност за живота на майката.

При изнасилване.

Двата случая имат за основа кураническия текст.

"Никоя майка да не претърпи щети поради детето си."

Вън от тези два случая аборта се приравнява на убийство на човек.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Не, не е грях да сексиш за удоволствие, грях е да не мислиш за последствията навреме, а не когато вече е станало твърде късно и е създадено малко човешко същество, което обричаш да умре преди още да се е родило и причината да е това, че в определен момент си мислил повече за удоволстивието си, отколкото за отговорността - точно това, което ни различава от животните.

От думите ти с желязна логика следва, че някои ЧОВЕЦИ (HOMO SAPIENS) мислейки много повече за удоволствието си отколкото за отговорността си, СА МНОГО ПО-БЕЗОТГОВОРНИ от животните!!! angry.gif

То имаше едно стихотворение на Стефан Цанев, ако не се лъжа (поправете ме ако греша):

"Ние просто сме животни -

примитивни, допотопни...

Ний животни сме - обаче

НЯМА МЕЖДУ НАС ПАЛАЧИ !!!"

А някои с претенции да бъдат човеци се превръщат безотговорно в палачи на собствените си неродени деца!!! ;)

:wors:

Този глагол - и аз не знам точно как трябва да се напише - "секся" ли, как ли ще е граматически правилно??? :eek: го срещам за пръв път... (е, винаги има нещо, което може да ти се случи за пръв път в живота), ама май и той е плод на безотговорен и лековат подход - този път към езика ни !!!

/ ;)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ислямът забранява категорично аборта.

Изключение се допуска в два случая.

При опасност за живота на майката.

При изнасилване.

Двата случая имат за основа кураническия текст.

"Никоя майка да не претърпи щети поради детето си."

Вън от тези два случая аборта се приравнява на убийство на човек.

Много добре и точно са преценили хората!И в двата случая има опасност за майката-в първия-физически аспект е оправдано,тъй като при повечето случаи,когато се говори за "аборт по медицински причини" има реална опасност за живота на майката.При втория-след изнасилване имаме пак опасност,но в психологически аспект-майката скед това винаги,когато гледа детето,зачено по този начин,ще се сеща за изнасилването-има реална опасност тя да намрази детето,а това не е в полза нито за него,нито за нея.....Да оставим настарана въпроса за бащинството в този случай.

Аз подкрепям изцяло този подход към въпроса за абортите.В никой друг случай,отнемането на живота на дете не е оправдан! :angry:

От думите ти с желязна логика следва, че някои ЧОВЕЦИ (HOMO SAPIENS) мислейки много повече за удоволствието си отколкото за отговорността си, СА МНОГО ПО-БЕЗОТГОВОРНИ от животните!!! angry.gif

То имаше едно стихотворение на Стефан Цанев, ако не се лъжа (поправете ме ако греша):

"Ние просто сме животни -

примитивни, допотопни...

Ний животни сме - обаче

НЯМА МЕЖДУ НАС ПАЛАЧИ !!!"

А някои с претенции да бъдат човеци се превръщат безотговорно в палачи на собствените си неродени деца!!! :angry22:

:)

Този глагол - и аз не знам точно как трябва да се напише - "секся" ли, как ли ще е граматически правилно??? :eek: го срещам за пръв път... (е, винаги има нещо, което може да ти се случи за пръв път в живота), ама май и той е плод на безотговорен и лековат подход - този път към езика ни !!!

/ :offtopic_s:

Явно някой от нас наистина се мислят за животни,cocotone,,и си "сексят"(каквото и да значи това ;) ) на воля.......

Но има една разлика-НИКОЕ животно на прави аборт по желание!Нито един животински вид (освен човеците) не се отказва от неродените си отрочета!

Нека всеки се замисли върху това angry.gif

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Но има една разлика-НИКОЕ животно на прави аборт по желание!Нито един животински вид (освен човеците) не се отказва от неродените си отрочета!

Нека всеки се замисли върху това angry.gif

Ако откланяме въпроса от религията - нито един животински вид не е социално животно от ранга на човека все пак, нали!? ;) А и плодовитостта на една жена си има граници. Евала на някои жени, които могат да родат 12 деца и да са здрави и прави домакини след това, но процента им е... хм...

Но да не се отклоняваме от религията. Темата НЕ Е за или против аборта...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ако откланяме въпроса от религията - нито един животински вид не е социално животно от ранга на човека все пак, нали!? :clap: А и плодовитостта на една жена си има граници. Евала на някои жени, които могат да родат 12 деца и да са здрави и прави домакини след това, но процента им е... хм...

Но да не се отклоняваме от религията. Темата НЕ Е за или против аборта...

Ами, Stalik, откъдето и да го погледнеш според мен абортът Е ГРЯХ! Както от религиозна гледна точка, така и от морална. Аз поне не знам да има религия оправдаваща, разрешаваща и подкрепяща аборта по желание (простете ми невежеството, ако не съм прав).

Още повече, че при един аборт винаги има голяма вероятност за създаване на опасност за живота и здравето на жената, която го прави. Ако не веднага след него, то след обозримо бъдеще. И нима си мислите, че един аборт не оставя следи от психологическа гледна точка? И всичко това може да се прояви далеч, далеч по-късно в живота на жената.

Така,че според мен е най-важно всички - общество, училище, църква и най-вече родителите да възпитават у децата си ОТГОВОРНОСТ към собствените им постъпки и особено когато става дума за заплаха за ЧОВЕШКИ ЖИВОТ при постъпките им.

Ама както гледам как е тръгнало обществото ни - БЕЗОТГОВОРНИТЕ родители са пълно мнозинство. angry.gif

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ами, Stalik, откъдето и да го погледнеш според мен абортът Е ГРЯХ! Както от религиозна гледна точка, така и от морална. Аз поне не знам да има религия оправдаваща, разрешаваща и подкрепяща аборта по желание (простете ми невежеството, ако не съм прав).

Още повече, че при един аборт винаги има голяма вероятност за създаване на опасност за живота и здравето на жената, която го прави. Ако не веднага след него, то след обозримо бъдеще. И нима си мислите, че един аборт не оставя следи от психологическа гледна точка? И всичко това може да се прояви далеч, далеч по-късно в живота на жената.

Така,че според мен е най-важно всички - общество, училище, църква и най-вече родителите да възпитават у децата си ОТГОВОРНОСТ към собствените им постъпки и особено когато става дума за заплаха за ЧОВЕШКИ ЖИВОТ при постъпките им.

Ама както гледам как е тръгнало обществото ни - БЕЗОТГОВОРНИТЕ родители са пълно мнозинство. angry.gif

Но това ни измества към чисто етическите измерения на аборта. Да не се прехвдърляме там, защото доводите ЗА там са толкова много, че както се вижда съвременната медицина ги е прегърнала на драго сърце.

Ако обаче останем на полето на религията смъртта поставя пред нас условие за живота - душата. Кога тя влиза в тялото и как, ако не чрез диханието Боже, както е дадена душа на Адам!?... Това от християнска гледна точка разбира се. Но много ще се радвам, ако чуем мнението на представители и на други религии.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така....не съм съгласна,че абортът е грях,но определено в повечето случаи остава силна травма у жената...Защо да е грях?ЧАми,случило се е...в живота си хората правим безброй грешки и ако трябва всеки път да се натоварваме с мисълта,че вършим грях,то какво ще остане от нас?Непрекъснато с тежест в душата ли ще живеем?Да,съгласна съм,че абортът е всъщност убийство на живо същество,но в крайна сметка жената е тази,която рещава как да постъпи...Има милиард причини,поради които да се направи един аборт...не е честно само да се сипят обвинения върху жената,защото не се знае какво е на нейната глава... :down: Нежелано забременяване се случва,но според мен много се драматизира тази ситуация...Имам приятелка,който направи аборт и всички се скъсаха да я упрекват как е могла и т.н....Е,можа...Не си заслужава заради тежестта от един "грях" или плюенето от околните да си съсипеш живота с дете,за което още не се чувстваш готова....

;)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ами...напоследък все паднали ангели...

Според мен е важно преди да започне полов живот, една жена да се образова.Така няма да се стига до аборт.Има хиляди методи...

Ами в случаите на изнасилване? Или когато не винаги надеждните противозачатъчни не проработят?...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Има хапче "за след" и гел "за след" :yanim:

Сперматозоида, закачил яйцеклетката се нуждае от време, за да стане тя яйце с живот вътре.

А той не е ли "жив"? Има ли душа? Както казах в изложението от първия пост - за редица религии (май всичките изредени) живота започва с концепцията и замисъла за него. Повтарям - замисъла. Това ни хвърля и към употребата на противозачатъчни средства. Умишлено не засегнах това, защото щеше да разшири темата много, но ако и противозачатъчните средства все пак са грях като начин за възпиране на Божия замисъл, т.е. вид убийство, тогава какво ни греят нас геловете и хапчетата, били те за преди или след?...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Освен при двата случая,посочени от исляма (аз съм православен,но тук подкрепям ислямското прово),при всички останали е грях.Самата мисъл за това-да убиеш нероденото си дете е грях.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Не, не е грях да сексиш за удоволствие, грях е да не мислиш за последствията навреме, а не когато вече е станало твърде късно и е създадено малко човешко същество, което обричаш да умре преди още да се е родило и причината да е това, че в определен момент си мислил повече за удоволстивието си, отколкото за отговорността - точно това, което ни различава от животните.

Ами в случаите на изнасилване? Или когато не винаги надеждните противозачатъчни не проработят?...

Много точен въпрос ;);).

а след като прочетох това

Бременността е едно невероятно пътуване по пътя към живота. Често, ние казваме за нея, че продължава 9 месеца, всъщност обаче, бременността се измерва в седмици. Тя продължава 40 седмици или 266 дни от зачеването. Всеки месец настъпват уникални промени в растежа и развитието на вашето дете. Направете едно пътешествие през цялата продължителност на бременността и станете свидетел на уникалния процес на превръщането ни в хора.

Първи месец на бременността

Забременяването се предшества от овулацията - това е момента от месечния ви цикъл, когато от един от яйчниците ви се отделя зряла и готова за оплождане яйцеклетка. Овулацията, при нормален 24 дневен цикъл (времето от едната до другата менструация) е на около 14-я ден. Тя попада в тръбата и постепенно достига до матката. Оплождането на тази очакваща яйцеклетка е възможно до 24 часа от отделянето й. Ако се осъществи оплождане от сперматозоид, то става именно още в маточната тръба.

След оплождането, сперматозоида навлиза в яйцеклетката, като опашката му остава навън. Яйцеклетката вече е оплодена. Тя пътува още 7-10 дни докато достигне до матката, където намира подходящо място и потъва в нейната мека, кръвоснабдена и богата на хранителни вещества лигавица. В този момент вашето бебе се нарича бластоциста.

Размер - 0.1- 0.2 мм.

До края на 4 седмица от бременността се оформят хороидалните вили.

Храненето се осъществява от жълтъчното мехурче.

Вече може да започнат да се появяват първите признаци на бременността.

Втория месец от бременността

Този месец е от ключово значение за развитието на плода. Развитието на вашето бебе преминава от купчина клетки, през мехурче и се превръща в ембрион. Рано през този месец сърцето на бебето ви започва да бие. Първо то бие бавно, след това по-бързо, а по-късно през бременността отново ще се забави.

В началото на този месец e трудно да се определи чрез ултразвук, къде е главата на плода и къде са краката му. След края на този месец това става по-лесно, като се виждат и горните и долните му крайници. Виждат се също зачатъка на черния му дроб, панкреаса, белите дробове и стомаха. През този месец няма да могат да ви кажат пола на бебето, освен ако не направите генетично изследване.

Размер – 8-11 мм.

Ултразвук- в края на месеца винаги се виждат движенията на сърцето. Още не могат да се преброят пръстчетата на ръцете и краката, но се виждат, че са там.

Трети месец на бременността

През този месец от бременността, костите на бебето ви започват да стават по-твърди. Бебето вече се движи от време на време, но вие все още не можете да почувствате тези движения. Очите на бебето ви са големи и отворени. По-късно ще се оформят клепачите им. Виждат се и ушните миди.

Външните полови органи започват да се оформят, въпреки, че все още е много трудно да се определи пола на детето без генетично изследване. Вашето бебе постепенно се навлиза от ембрионалния във феталния период и вече се нарича плод. Сега той или тя, загубват и малката опашка, характерен белег на нашите предци от животинския свят.

Главата на бебето ви е най-голямата по размер част от неговото тяло. Тя е около половината от размера на останалата част на тялото. В този момент, структурите на мозъка са близки до тези по време на раждането.

Тегло- плода ви тежи около 14 грама и е около 7-8 см. дължина. В края на третия месец вие и вашият лекар ще чуете как работи сърцето на бебчето с доплерово изследване.

цялата статия

си мисля че до затуптяването нс сърцето тоест през втория месец, аборта си е едно убийство на няколко клетки. След затуптяването обаче е малко по-различно, и е въпрос на моментно усещане, но отстрани винаги е лесно, винаги е лесно да кажеш че някой е трябвало да прояви повече отговорност, ама не може целия ти живот да премине в постоянна проява на отговорности наляво и надясно

:yanim:

...

:)

Този глагол - и аз не знам точно как трябва да се напише - "секся" ли, как ли ще е граматически правилно??? :eek: го срещам за пръв път... (е, винаги има нещо, което може да ти се случи за пръв път в живота), ама май и той е плод на безотговорен и лековат подход - този път към езика ни !!!

/ :)

ОК, ами дай "синоними" на секся и какво лошо има достатъчно беден ни е речника с български думи, а образуването на тази севсем си съвпада с българското звучене и смисъла не се изменя -

правя секс - секся

но!

правя кекс - кекся

правя баница - ???

правя скреч - скреча си

:)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
До колкото разбрах, до втория месец аборта не е грях, понеже става дума за убииство на клетки-така ли?

Аз пък вярвам в Господ.Има хиляди примери, когато науката е грешала.Няма начин науката да знае на 100 процента, кога точно душата оживява в новото детско тяло-нали?

Ако сме абсолютни атеисти, може да смятаме аборта за нещо безобидно, понеже душа няма.

Толкова е сложно...и все пак аборта за мен е най-големия грях.Безотговорност.

А убийството на животно грях ли е? ако не/да защо? Отговорността към детето ти е във всеки един момент, и ако не можеш да му осигуриш благоприятни условия за развитието му и въпреки това го запазиш май отново е една голяма безотговорност/хайде първата си я направил като не си се пазил, но това не означава че свършват отговорностите/

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
До колкото разбрах, до втория месец аборта не е грях, понеже става дума за убииство на клетки-така ли?

Аз пък вярвам в Господ.Има хиляди примери, когато науката е грешала.Няма начин науката да знае на 100 процента, кога точно душата оживява в новото детско тяло-нали?

Ако сме абсолютни атеисти, може да смятаме аборта за нещо безобидно, понеже душа няма.

Толкова е сложно...и все пак аборта за мен е най-големия грях.Безотговорност.

Аз връщам въпроса към религията - кога душата влиза в тялото според различните религии (ако игнорираме правилото, че живота започва със замисъла)? Честно да си призная (не ме бийте) на този въпрос аз отговорът го знам, поне според Библията или според една моя интерпретация на пасажи от нея.

Проблемът е, че идеята "животът започва със замисъла си" понякога стига до фанатични изопачавания. В САЩ има клиники, които срещу добро заплащане продават неизползвани оплодени яйцеклетки от жени на религиозни организации, търсещи им сурогатни майки, водени от вярата че погубването им ще е убийство. Това е грубо престъпление спрямо жената чийто са яйцеклетките. Тук обаче въпроса започва да опира до биоетика и т.н. И все пак в такъв случай решаващото е - кога се заражда душата, заражда ли се тя чрез диханието Божие (според Библията ;пак казвам - други религии ако желаят да се включат) и убийство ли е абортът преди влизането на душата в тялото? Според мен не. Проблемен е въпроса и за след това - целия период до преди раждането. Какво прави една бременна жена, ако не желае детето, защото вече има 8 примерно? Не й стига останалото, ами и убийца се оказва накрая!?...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Аз връщам въпроса към религията - кога душата влиза в тялото според различните религии (ако игнорираме правилото, че живота започва със замисъла)? Честно да си призная (не ме бийте) на този въпрос аз отговорът го знам, поне според Библията или според една моя интерпретация на пасажи от нея.

Въпроса е преди всичко до морала, религията се отнся до вярващите само!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
На мен много ми харесва една интерпретация на моята баба-стара женица, не познава различните религии, нито знае какво е енергия, ментално тяло, медитация или още и още...

Та тя казва-"Как ще го върнеш?Дошло е, защото е трябвало да дойде!"

Друг е въпроса, че за една душа, "дошла" на този свят, времето, колко е останала е определено и достатъчно за нея.Ако има грях, този грях е единствено наш-на майката и бащата на бебето, което сме "върнали".

Какво правим ако намесим кармата? Идеята ми изхвръква веднага от думите "защото е трябвало да дойде". :hush:

Въпроса е преди всичко до морала, религията се отнся до вярващите само!

Както религията, така и раздела - все до вярващите се отнася. Защото въпроса "грях ли е" все пак ев религиозен контекст. Така че въпроса е преди всичко до религията.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Ами в случаите на изнасилване? Или когато не винаги надеждните противозачатъчни не проработят?...

За изнасилването Trichocephalus е посочил буквално тълкованието дадено ни пророка

И в двата случая има опасност за майката-в първия-физически аспект е оправдано,тъй като при повечето случаи,когато се говори за "аборт по медицински причини" има реална опасност за живота на майката.При втория-след изнасилване имаме пак опасност,но в психологически аспект-майката след това винаги,когато гледа детето,зачено по този начин,ще се сеща за изнасилването-има реална опасност тя да намрази детето,а това не е в полза нито за него,нито за нея....

Само бих допълнил че ако жената е омъжена или когато се омъжи пред мъжа и винаги ще бъде напомнянето за грозното унижение на което е била подложена съпругата му.

Много трудно ще бъде да се живее с такъв товар още повече че в това семейство може да има и деца.

Как ще се отрази и на тях тягостната атмосфера от постоянното напомняне.

Ето защо в случая изнасилвача се съди и като убиец.

А той не е ли "жив"? Има ли душа? Както казах в изложението от първия пост - за редица религии (май всичките изредени) живота започва с концепцията и замисъла за него. Повтарям - замисъла. Това ни хвърля и към употребата на противозачатъчни средства. Умишлено не засегнах това, защото щеше да разшири темата много, но ако и противозачатъчните средства все пак са грях като начин за възпиране на Божия замисъл, т.е. вид убийство, тогава какво ни греят нас геловете и хапчетата, били те за преди или след?...

В исляма няма концепция,за начина по който Аллах взема и осъществява решенията си.

Знаем само,че когато Аллах реши да направи нещо, той заповядва и то става.

Идеята като предхождаща реализацията е човешкия модел на творчеството.

В никакъв случай този модел не може да бъде отнесен към бога.

Предпазването от нежелана бременност.

Очевидно и тук не можем да говорим за противопоставяне на божията воля.

Не след всеки полов акт дори и да няма взети предпазни мерки настъпва забременяване.Това мисля не се нуждае от доказване.Следователно тук нямаме ясно изразена божията воля.

Когато обаче жената разбере,че е бременна,попадаме в двата случая,които изложих в предния си пост.

Тук трябва да направя едно уточнение.

Ислямът разглежда половия живот съвсем не като греховна плътска похот,а като необходимост за нормалния начин на живот.Нещо повече.Половият акт между съпрузите се смята за много добро дело и се приравнява на даването на садака(милостиня) на беден.

Детето също така не се разглежда като плод на низки страсти,а като проявление на божията благодат и любовта м/у съпрузите.

Ислямът отрича тезата за първородния грях

Много точен въпрос :clap::clap:.

а след като прочетох това http://www.e-placebo.com/index.php?option=...3&Itemid=12

си мисля че до затуптяването нс сърцето тоест през втория месец, аборта си е едно убийство на няколко клетки. След затуптяването обаче е малко по-различно, и е въпрос на моментно усещане, но отстрани винаги е лесно, винаги е лесно да кажеш че някой е трябвало да прояви повече отговорност, ама не може целия ти живот да премине в постоянна проява на отговорности наляво и надясно

Май още по-точен ще е въпросът:

Следва ли целия живот да мине в сексене наляво и надясно?

Човек трябва да отговаря за делата си!

И да! Въпросът наистина е до морала.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
...

Май още по-точен ще е въпросът:

Следва ли целия живот да мине в сексене наляво и надясно?

Човек трябва да отговаря за делата си!

И да! Въпросът наистина е до морала.

...

Секса не е нищо повече от близането на сладолед и още един начин за обмен на чуства, емоция ... любов и естествено психическа и физическа необходимост. Изобщо не виждам смисъл в отделното му третиране като нещо - свято примерно. Цял живот правим секс за удоволствие и един два месеца за да имаме дете - като дори не е задължително да го правим, при наличието на какви ли не методи на оплождане. Живота е кратък и ако не си го живеем както си искаме е просто загуба на време, цял живот да страдаш заради някакви вярвания в нещо си което дори е адски противоречиво си е една голяма глупост.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване