Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Усилвател и колони за грамофон


Wan
 Сподели

Препоръчан отговор

преди 7 часа, Димитър 59 написа:

В този вариант,купуваш хубав усилвател,но колони нямаш!

Пак виновна мишката, неправилно цъкаш! ;)

Monitor Audio Bronze 500 са ОТ

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 92
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Публикувани изображения

Не си споменал нищо и за стаята в която ще се слушат. Това е фактор,  който  e важен.

Защото, ако избереш подови ОТ в малка стая. Тонколоните не могат да се "разгърнат" и да покажат на какво са способни. Все едно си прахосал част от парите на вятъра.

В предният пост ти бях пуснал три различни модела букшелф ОТ (сравнително нови). Те имат подостоящи еквиваленти:

Първият е с 2  основни 8" говорител, докато букшелф (показан в предния пост) има един.

Стоящи тонколони Monitor Audio Bronze 500

DALI OBERON 7 Dark Walnut

Q Acoustics Q3050i

Ето и няколко по различни предложения:

Wharfedale EVO 4.2

Wharfedale LINTON Heritage

 

Това че една ОТ е с голям говорител, не значи автоматично че ще свири по вярно от другa с по-малък размер.

Може да има повече басс но с това всичко приключва.

Основната разликата на букшелф ОТ спрямо подостоящата,  е че първата звучи доста по въздушно от втората.

Докато номер две има повече ниски честоти. Но, в някой случай пък средите и са не толкова ясно изразени.

Не случай, ти написах е хубаво да чуеш няколко модела ОТ, които си набележиш. Задължително с позната музика (носиш си CD)

 В крайна сметка всичко опира до средства и до саунда (топъл, неутрален, студен) който търсиш да постигнеш.

И синергията на усилвателя с ОТ  както и с източника е важна за крайния резултат.

 

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, JKirilov написа:

Пак виновна мишката, неправилно цъкаш! ;)

Monitor Audio Bronze 500 са ОТ

Пак неразбрал! Нали в послеписа казах,че в линка му първо беше постнал един хубав усилвател 5.1, с малки колонки и субуфър.А после след моя пост го подменил с този,който е сега Monitor Audio Nronze 500! За това първото ми изречение изгуби смисъла си...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, Mr. ?? написа:

Не си споменал нищо и за стаята в която ще се слушат. Това е фактор,  който  e важен.

Защото, ако избереш подови ОТ в малка стая. Тонколоните не могат да се "разгърнат" и да покажат на какво са способни. Все едно си прахосал част от парите на вятъра.

В предният пост ти бях пуснал три различни модела букшелф ОТ (сравнително нови). Те имат подостоящи еквиваленти:

Първият е с 2  основни 8" говорител, докато букшелф (показан в предния пост) има един.

Стоящи тонколони Monitor Audio Bronze 500

DALI OBERON 7 Dark Walnut

Q Acoustics Q3050i

Ето и няколко по различни предложения:

Wharfedale EVO 4.2

Wharfedale LINTON Heritage

 

Това че една ОТ е с голям говорител, не значи автоматично че ще свири по вярно от другa с по-малък размер.

Може да има повече басс но с това всичко приключва.

Основната разликата на букшелф ОТ спрямо подостоящата,  е че първата звучи доста по въздушно от втората.

Докато номер две има повече ниски честоти. Но, в някой случай пък средите и са не толкова ясно изразени.

Не случай, ти написах е хубаво да чуеш няколко модела ОТ, които си набележиш. Задължително с позната музика (носиш си CD)

 В крайна сметка всичко опира до средства и до саунда (топъл, неутрален, студен) който търсиш да постигнеш.

И синергията на усилвателя с ОТ  както и с източника е важна за крайния резултат.

 

 

Ще обърна внимание и на това да прослушаме с по-малък и с погголям говорител, иначе стаята е 20кв.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, Wan написа:

стаята е 20кв

което е супер,но - ти наясно ли си, че слушането на грамофон е възможно само на много ниски нива?

От тази гледна точка малки колонки (bookshelf) биха звучали много по-добре.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Wan написа:

Ще обърна внимание и на това да прослушаме с по-малък и с погголям говорител, иначе стаята е 20кв.

По-подходящите ОТ в случая са букшелф/рафтови или по малки подостоящи Oberon 5, SPEKTOR 6, Bronze 200, и горното предложение на 3050i (на границата)

Подостоящи ОТ, които имат до 6.5 инча основен говорител.

Редкация: Погледни и Elac - Debut Reference DBR62. Попитай тук за цена.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Вие двамата,защо будалкате човека,че малки колонки,ще свирят по-добре от големите?А за тези боклуци Елак,с цена почти 1000 лв. си е голямо прекарване.Няма ли да ви е срам,ако той ги купи и ви каже после че нямат бас?

преди 1 час, JKirilov написа:

ти наясно ли си, че слушането на грамофон е възможно само на много ниски нива?

Това недомислено изхвърляне,дори не заслужава коментар...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Кажи, им че са боклуци на хората, които ги слушат:

ELAC - Debut Reference DBR62 (Black/Walnut)

Elac Debut Reference DBR-62 Speaker Review

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Толкова си може Митко. Нямаш ли едни огромни сандъци и басът да ходи 15см напред-назад, не ставаш и за чеп за зеле...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Имам един приятел, запален аудиоманиак. Помещението му за слушане е около 20 квадрата. Той обожава винила. Последният му грамофон е някакъв свръхскъп Ленко с незнам си какво рамо, с MC доза, черна Каденца. Допълнително е включил повишаващи трансформаторчета преди външния РИАА коректор. Цялата му усилвателна техника е на канадската фирма Moon - РИАА коректор, предусилвател и крайно стъпало - 50 килограмово прасе 2х 160 вата при 8 ома. Та в това "дребно" помещение е турил два малки гардероба Таной Гленеър Престиж 15. С 15 инчови дуалконцентрични  говорители плюс допълнително монтирани отгоре супер туитъри Таной.

Ами човекът въобще не се ограничава да слуша грамофона през тези чудеса на аудиотехниката само на свръхниски нива. Ама изобщо!

Знаете ли колко добре звучат Рейнско злато, Танхойзер или Валкюра, набримчени на доста високо ниво?

Просто трябва грамофонът да е зад линията на колоните. Т.е. извън въздушните потоци от говорителите. И естествено трябва да е вибрационно "развързан" от пода и всякакви вибриращи повърхности.

Таной Гленеър:

spacer.png

Таной супер туитър (поставя се върху колоната):

spacer.png

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 26.10.2021 г. в 11:59, Wan написа:

А за обща стойност на усилвател и колони, ако има нещо средно за около 1000лв ще е добре.

Ето ти и едно мое предложение , за написания от теб ценови диапазон .

https://bazar.bg/obiava-34518623/kenwood-ka-880sd

https://bazar.bg/obiava-22868420/magnat-2br-goliami-kachestveni-koloni-vnos-shveitsariia

ps Гарантирам , че ще останеш доволен . Немските колони от старата генерация Магнат , Хеко , Квадрал си остават "HI-FI класика" за домашни условия. Дано да съм бил полезен.Успех !

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Михайлов, от тебе се очаква не реклама на приятелчета с техника за 20-30 бона (митничарче, нали?), а да обясниш на начинаещия кое как е. Можеше също да му звъннеш, да натоварите посочения в трети пост грамофон и да го закарате там, да видим кон боб яде ли?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, JKirilov написа:

Михайлов, от тебе се очаква не реклама на приятелчета с техника за 20-30 бона (митничарче, нали?), а да обясниш на начинаещия кое как е. Можеше също да му звъннеш, да натоварите посочения в трети пост грамофон и да го закарате там, да видим кон боб яде ли?

Аз до сега не видях ни едно твое мнение, ни предложение. Явно както всички те знаем че си ГУРУТО на аудиотехниката , следиш темата и я ръководиш в правилната посока.Да ти ходатайствам при Калин, за да можеш да елиминираш неправилните постове, искаш ли? Чупи се от този форум. Той не е за теб. Михайлов, колкото и да не разбира от техника, до сега няма написано нещо, което да не е вярно. Ама това е Михайлов, който разполага с много сериозна техника, а не JKirilow. Виж, ако знаеш кой е "митничарче", кой министерски съветник или други такива длъжности, се премести в раздел политика и опитай там. Тук, младеж не важиш и е силно желателно питащия да не ти обръща внимание. Отново казвам, че си много далеч точно от HI-FI техниката. Даже си и силно - встрани. Не те карам нищо  като собствена система да показваш, но ако благоволиш да го погледнем, знаеш какво те очаква, нали? Блейка межди меломани и меломан между блейки!

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 часа, JKirilov написа:

Толкова си може Митко. Нямаш ли едни огромни сандъци и басът да ходи 15см напред-назад, не ставаш и за чеп за зеле...

Моят ходи доже 20 см напред-назад, общо 40.

 

За да събирам и съхранявам тази излъчена енергия, облепил съм стените с електрет; това е принципът на кондензаторния микрофон, само че изходите отиват в акумулатор. От едно изслушване на целия цикъл "Пръстена на Нибелунга" тока стига за едно печено пиле на фурна.

Също така с това се поглъщат вредните отражения на звука от стените и стаята става "полутиха акустична".

 

Имам си и система за управление на влажността на въздуха в стаята, защото при различна влажност скоростта на звука е различна, и при по-висока влажност ниските честоти са по-бързи от високите. Стига се до там, че големия японски барабан го чувам още преди да е излъчен, а будистското звънче или некой там триъгълник идва две секунди след излъчването му.

Овлажнявам въздуха с микродози (микрофорсунки), пръскащи вода от тавана. Изсушавам въздуха с двуфосфорен петоокис. Ако ми трябва по-топъл или по-студен звук, пускам топла или студена вода по форсунките.

Когато влажността на въздуха е на границата на образуване на мъгла, виждам разпространението на звука с очите – заради адиабатичното свиване/разширяване, което представлява звуковата вълна. При разширението въздухът се охлажда и на това место се образува моментна мъглица, коато пътува с вълната. Така видях гореспоменатото звънче.

 

Ако звукът ми е прекалено топъл, пускам водно охлаждане на радиолампите на пред- и усилвателя и така от Топъл Лампов Звук(ТМ) (ТЛЗ(ТМ)) мога да имам полутопъл лампов звук (ПТЛЗ) или даже студен лампов звук (СЛЗ). А ако пусна течен азот вместо вода, имам ИзвънредноСТЗ.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Доста вманиачени аудиофили поставят съндъците в малка стая и слушат. Това не го разбирам.

Стаята трябва много добре третирана и пак може да се очакват нежелани вибрации.

Пример: BL4344 & Diretta PC System onsite service by Aston Martin RAPIDE S

 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Посети Япония първо и едва тогава коментирай примера. Например, в град Осака има триста хиляди компании! Разположени в въздуха. И нито една компания не притежава склад. Факт!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Profruit написа:

Посети Япония първо и едва тогава коментирай примера. Например, в град Осака има триста хиляди компании! Разположени в въздуха. И нито една компания не притежава склад. Факт!

Много от коментиращите тук май гледат само картинки и Ютуб.Пише си че ги слушат в малка стая, но не вижда тази стая какъв обем има. Поне височината на  прозорците зад системата биха му подсказали нещо.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

на 26.10.2021 г. в 11:06, Wan написа:

Здравейте хора!

Лутам се в избора на усилвател и колони за извличане на качествен звук от грамофон с ремъчна предавка, (който е смея да кажа среден към висок клас).

Търся добро качество на звука в ниски и високи честоти, съответно мощността за събаряне на прозорци тук никак не е критерий за избор.

Ще съм благодарен, ако някой по-вещ в сферата има предложения!

Хубаво си решил, само да не се разочароваш с този грамофон. Няма нищо общо с грамофон от среден или висок клас, защото е супер начален клас, дозата също.

Когато се сдобиеш с колони и усилвател ще ти кажа какви настройки и тестове да му направиш на грамофона.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, AGD написа:

супер начален клас, дозата също

Чак пък? Нормален за нашите условия грамофон.

Но понеже човекът не отговаря на въпроси за музиката, има ли плочи, какви, предполагам ще е по-скоро мебел, сега нали било модерно...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Купи си едни студийни монитори, и не се занимавай с глупости. Само този тип тонколони съм ги признал за качество. Но истински монитори, не нещо от ,,капалъ чаршия,, с надпис ,,Студийни монитори,, Относно коя марка, в тоя форум може да те консултира само Дядо Стефан (Колев71)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Бял Кон написа:

Купи си едни студийни монитори, и не се занимавай с глупости. Само този тип тонколони съм ги признал за качество. Но истински монитори, не нещо от ,,капалъ чаршия,, с надпис ,,Студийни монитори,, Относно коя марка, в тоя форум може да те консултира само Дядо Стефан (Колев71)

Не съм ги срещал до сега, а каква е разликата, ако се водят "студийни монитори" в сравнение с други колони? 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, Wan написа:

Не съм ги срещал до сега, а каква е разликата, ако се водят "студийни монитори" в сравнение с други колони? 

Студийните монитори, се ползват предимно от звукозаписни студия за да се корегира например недобре извирено соло от някой китарист, който записва, или не добре изпят коплет от някой певец/певица. Те вадят възможно най-автентичен звук, точно с тази цел. А автентичния звук за мен си е върхът на айсберга. Само сред аудиофилите, dj и продуценти са известни този тип тонколони. Те са с вграден усилвател в активната тонколона и имат точно два кабела. Стават и за домашно ползване. А съм сменил няколко чифта до сега, защото всичко бързо ми омръзва, но сега пак ще си купя на Ямаха или Адам. С тези марки работят хора като Боб Рок( продуцента на Metallica)  Томи Мотола (продуцент на Майкъл Джексън, Дженифър Лопес, Шакира и т.н.) За 1000лв. можеш да вземеш добри студийни монитори.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, Бял Кон написа:

А съм сменил няколко чифта до сега, защото всичко бързо ми омръзва

Сменяваш,защото не ти е харесало нещо в тях,но си ги хвалиш,защото не си попаднал на истински колони.Такива колони са предназначени за звукозаписни оператори.За домашно ползване звучат постно,с леко отрязани басове и по-слаби високи.Е има и добри модели сред тях,но за 1000 лв. няма да са такива.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, Бял Кон написа:

Студийните монитори, се ползват предимно от звукозаписни студия за да се корегира например недобре извирено соло от някой китарист, който записва, или не добре изпят коплет от някой певец/певица. Те вадят възможно най-автентичен звук, точно с тази цел. А автентичния звук за мен си е върхът на айсберга. Само сред аудиофилите, dj и продуценти са известни този тип тонколони. Те са с вграден усилвател в активната тонколона и имат точно два кабела. Стават и за домашно ползване. А съм сменил няколко чифта до сега, защото всичко бързо ми омръзва, но сега пак ще си купя на Ямаха или Адам. С тези марки работят хора като Боб Рок( продуцента на Metallica)  Томи Мотола (продуцент на Майкъл Джексън, Дженифър Лопес, Шакира и т.н.) За 1000лв. можеш да вземеш добри студийни монитори.

Щом ще си вземаш от Adam,вземи ето това  A7X     https://www.adam-audio.com/en/ax-series/a7x/

Цена:  https://www.pazaruvaj.com/aktivni-koloni-c4060/adam-audio/a7x-p47611154/?gclid=EAIaIQobChMIkK_8vpT88wIV0rvVCh38Xwj2EAAYAiAAEgJkK_D_BwE

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Публикацията ви съдържа термини, които не допускаме! Моля, редактирайте съдържанието си и премахнете подчертаните думи по-долу. Ако замените букви от думата със звездички или друго, за да заобиколите това предупреждение, профилът ви ще бъде блокиран и наказан!
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...