Премини към съдържанието

    Препоръчан отговор


    Колеги след едно много яко разочарование от предишната ми германска ламаринена каруца ( купена нова от магазина), реших повече да не плащам германски заплати на бачкаторите произвеждащи коли.

    Значи германската не можа да изкара и 60000 км и й се повреди автоматичната скоростна кутия. Може да се ремонтира, но срещу 2300 евро. Германците така са решили, да се строши на малко километри и да си купиш пак нова. Ами при това положение, след като ще се трошат, я по-добре да са по-евтини каруците, та да не ме е яд като ги сменям.
    Преди германската, една японска наби клапаните в главата, щото ремъка се скъса много преди предвидените километри. Ама оная я ремонтирах, понеже беше прекалено новичка, та беше грехота да я подариш на разни прекупвачи.
    Значи сега преминах на френски чарколяци, произведени при съседите и сглобени при арабите.
    Та за 449 см дълго комби платих само 9000 евро, чисто ново от магазина, платено в брой.
    Прекарах ги аз на мой ред и японците и германците, като ми продават трошещи се боклуци, ами няма да си купувам повече от тях. А франсетата от Рено, пък направили всичко възможно да те откажат да не си купиш само за 9000 евро каруца. На тази цена нямаш избор на цвят, няма радио вътре, няма я никъде из цяла Белгия на склад ( нарочно я няма). И се надяват че като не можеш да я намериш да я купиш веднага, че ще ти пробутат за 14000 евро същите ламарини, ама малко по-украсени. Е не им мина номера, чаках два месеца да я сглобят мароканците и дадох само 9000 евро.
    Обаче тези пари не са всичко, трябват и 717 евро за застраховки и 380 евро за 4 нови гуми, понеже в Люксембург и в Германия не дават да караш с летните през зимата. И около 180 за пътен данък, за постелки, за железни летви над релсите на покрива и още разни работи. После, за да ти е валидна гаранцията трите години, трябва да ходиш у сервиза им да им кихнеш поне по 200 евро два пъти, ако нищо не се строшило. Абе по каруците взе си харчи човек пари, а после те не струват нищо след няколко години и пак нова купуваш.
    А тази година идваха да ми правят едно бетонно стълбище едни румънци и им платих 1763 евро. Е, пари вложени в сграда не ги хвърляш на вятъра и след 100 години да я продадеш, пак си на печалба, а с каруците задължително си на загуба. Заради това братлета, срам не срам, няма да се фукам повече с германска каруца, да се пенявят младоците, аз съм вече улегнал чичко. Автоматичните скорости е благинка, ама кото почнат да ти викат – дай 5000 евро отгоре на цената, ако искаш да няма педал за съединителя и ще ръчкам ръчни скорости, ха ха ха ... Ами така де, за 7000 евро цяла чисто нова кола ти дават, а само за един електро-хидравличен механизъм да ти сменя по-лесно скоростите искат още 5000 евро. Тия производителите нещо нямат връзка с главния мозък, като ги измислят техните цени.

    Според мен предимствата на евтината каруца комби са, че спестяваш парички, много парички. Които като ги вложиш в жилище, ще ти носят печалба.
    Решил съм като порасне още синчето, още една къща да направя и за него да има. Някак си повече ще ми е кеф да се изфукам че съм направил и втора къща, отколкото да пълня гушите на германците за ламарини. Щото те колибите на моята улица вървят по 250000 евро.
    Един вид, бойкот на скъпите каруци.
    А иначе, ако питате хората тука колко пари струва комби дълго 449 см, най-вероятно няма да познаят че може да се купи ново за само 9000 евро, щото за по толкова продават най-малките каручки като Полото. Особено ако са видели германските комбита на Голфу, Астрата и Фокусу колко струват нови, направо ще си помислят че ги будалкаш нещо.
    Друго предимство на комбито е, че може да си прекарваш повече багажец. Видиш някъде някое мебелче и хайде у каручката, няма нужда да чакаш да ти го доставят, па да им стоиш дежурен по цял ден. По-големи сателитни антени можеш да вкараш у него. Повече куфари. Почти няма нужда от ремарке и се гарира много по лесно по паркингите, сравнено с упражнението да намериш две места, едно до друго, за да се хване и каруцата и ремаркето.
    А като товариш нещо на релсите на покрива, е по-лесно за вдигане и нагаждане, отколкото ако си взел една камионетка като Кадито на Фолксваген. То това последното не е скъпо, за по 14000 евро има нови, ама са височки и е кофти при някои ситуации, иначе да съм си вземал едно. В моя гараж няма да влезе, щото е само 180 см висока портата му.
    Комбито хем ти прекарва по-повече багаж, хем не си длъжен да го оборудваш с по-мощен двигател. Щото пътният данък го сметат по конските сили, а не по тежестта на каруцата.
    Едно време в една Волга комби бяхме сложили цял един дюшек като тръгнахме на морето, да има къде внезапно да полегнеш с мацка, ааааааа какви години бяха само !!!
    Абе добро си е комбито, нали ?

     

     

    komby.jpg

    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    преди 9 минути, Белгиеца написа:

    Абе добро си е комбито, нали ?

     

    Като за теб е чудно направо.
    Няма да се учудя и ако го търкаляш 5 години и го продадеш за 15 000€ след всички реклами де му направи.
    Аве да не ти е секнал нещо консултантския бизнес че мина на тази кола ?
     

    • Харесва ми 3

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 3 часа, Белгиеца написа:

     

    Не разбрах на счетоводна отчетност ли присъстваме, на хвалба колко пари си похарчил или колко си се набутал?
    Пълен катарзис няма никъде.
    Рендетата са колкото френски, толкова и японски...

    Редактирано от ExaFlop (преглед на промените)
    • Харесва ми 4

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 2 минути, ExaFlop написа:

    Не разбрах на счетоводна отчетност ли присйстваме, на хвалба колко пари си похарчил или колко си се набутал?
    Пълен катарзис няма никъде.
    Рендетата са колкото френски, толкова и японски...

    Искаше да ни каже че няма нищо против да кара немска кола ама белгийката е отрязала бюджета и минава на икономичен вариант.
    Също много тънко ни съобщи че там къде живее (в офицерската къща) в него квартал всички имат коли струващи 250 000€ евро.
    С две думи няма случайно попаднали комшии в този квартал ако изключим него самия.
     


    • Харесва ми 4

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    току-що, BMW Маниак написа:

    в него квартал всички имат коли струващи 250 000€ евро.
    С две думи няма случайно попаднали комшии в този квартал ако изключим него самия.

    Мчи те комшиите ш почнат да гу заглеждат лошу с тъс ифтинийка

    • Харесва ми 3

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 11 минути, BMW Маниак написа:

    Искаше да ни каже че няма нищо против да кара немска кола ама белгийката е отрязала бюджета и минава на икономичен вариант.
    Също много тънко ни съобщи че там къде живее (в офицерската къща) в него квартал всички имат коли струващи 250 000€ евро.
    С две думи няма случайно попаднали комшии в този квартал ако изключим него самия.
     

    Ами той сегиз тогиз си признава за дяволийте.  Пък и му прилича тази. Нали е безработен. С 1000 евро социални и 4000 на жена му, естествено, че и колата се води на нейно име.  Умна му е булката. Подготвя го постепенно и накрая ще му купи и билет за...България.

    • Харесва ми 6

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 35 минути, * СТЕФАН * написа:

    Подготвя го постепенно и накрая ще му купи и билет за...България

    Именно ама нашия не може да се усети.
    Мисля че ще му го подари това комби, не може да се отнесе така жестоко с ученическата си любов с художническото ателие от България.
    Не е случаен варианта с комбито. Един дюшек, (и без това има опит с волгата) комбито от 9000€, опсс грешка от 449см  и на някой паркинг.  Вали, гърми не го е оставила без покрив и няма да го мисли. Че ако не беше този паразит в семейството да смуче парата жената  много отдавана да е направила къща на сина си сама.
    Къща щял да строй със социални помощи от 1000€ !!! Аланколу ...!
    Пък ако ще е с парата на жената то така всеки може да строй.
    Аве нашия човек хич не ме изненада и винаги е верен на стила си.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 час, ExaFlop написа:

    Не разбрах на счетоводна отчетност ли присъстваме, на хвалба колко пари си похарчил или колко си се набутал?
    Пълен катарзис няма никъде.
    Рендетата са колкото френски, толкова и японски...

    За да не мисли много! За да не смята!  За да се не мъчи!

    Едно магаренце и каручка с брезент т.е  демек комби! Екологично, евтино и здраво! Препоръчителна марка - Марко

    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Дачия е на снимката,по-зле от това в края на 2016 няма!В някоя държава като Монако примерно ще те арестуват за скитничество......

    Sent from my G2

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 5 часа, ExaFlop написа:

    Не разбрах на счетоводна отчетност ли присъстваме, на хвалба колко пари си похарчил или колко си се набутал?

    Виж сега, някъде през март месец хвалих в една тема автоматичните скоростни кутии, че са по-лесни за каране каруците без педал за съединителя. Тогава си и признах че се замислям вече да я сменям германската каруца и че булката иска пак с автоматична кутия от същата немска марка да взимаме. Някой ако иска, може да го изрови и да го намери.
    Обаче след като се повреди ненадейно каруцата и като разбрах колко пари ще искат за ремонт, си промених коренно мнението за германските ламарини. И се почна една мъка по убеждаването на булката да не взимаме повече германски скъпотии. Тя ми излизаше с номера, че иска модел с автоматична скоростна кутия и аз като се разтърсих из сайтовете на марките и й изрових от тази марка комби с автоматични скорости, по-евтино от германските които не са комби. По едно време аз се предадох и й рекох че ще купим каквото тя иска и отидохме на сайта да сметаме колко ще струва. Там обаче германците писали първо че има едно намаление от 2500 евро и после едно друго от 1750 евро, ако им дадеш старата ти кола. Обаче тя като беше повредена и булката се усъмни че няма да ги намалят тези 1750 евро, та скачаше още повече цената на германската ламарина. Па и аз бях избрал да плащаме за задна седалка на която й се сваля напред облегалката на две парчета 2\3 и 1\3 и дуги екстри бях избрал като полезни и цената подскочи още. Отиде на другия ден с детето цял ден някъде и вечерта като се прибраха, си сменила мнението, каза че могло и Дачия да вземем и нямало смисъл да даваме няколко хиляди повече само за да е без педал на съединителя. Ама искаше да е червена. Аааа червена, ама базовия модел няма червен цвят, трябва да вземеш по-скъп с врати заключващи се с дистанционно. Пък чела някъде че някакви хакери краднали коли, хаква ли им нещо електрониките от разстояние, та на нейния акъл било по-добре вратите да се заключват с ключ. Те така, не иска рисковата електроника сега жената, без много да й е ясно дали е опасно и в какви случай. Освен това не иска и стъклата да се вдигат с електрически мотор, щото щял да се повреди и нямала да може да си отвори прозореца при спешна нужда. Да де, не иска това, не иска онова, ама те по-скъпите варианти които ги предлагат и червени, ги имат задължително с тези екстри. И аз викам че ако вземем базовия модел дето е само 9000 евро, ще й е мирна главата. А през април й бях обяснявал механика от сервиза как ме разубеждаваше да не купувам новия модел от същата германска марка, щото електрониката много се разваляла и стрували скъпо ремонтите. Щото интересът на механикът е да ти поправя колата, а като си купиш нова няма какво да й поправя цели 4 години, даже не ходи на технически преглед. Та стана една особена алхимия в женската глава на булката, която беше твърдо убедена че германско иска, ама се стресна нещо като скива колко струва за ремонта на скоростната кутия и реши да си спести следващи неприятни изненади с германските ламарини. Даже пред продавачката в сервиза Рено си плямпаше още че германските коли били известни с „качеството“ си.

    Та ти сега присъстваш на разказче какво се е случило на един българин женен за белгийка, която е съгласна да дава пари за каруцата. За японската когато е купувах една стотинка не беше дала, ама после понеже й влезнал един бръмбар у главата че баща й кара с автоматични скорости и за германска рече и тя щяла да даде пари, ако вземем такава без педал за съединителя.
    Сега ако беше казала че няма да дава пари за тази, аз съм щял да си купя каквато си искам, най-вероятно такава която няма да влиза в гаража, щото ще е по-висока от портата. Та през зимата като трябва да я карам до първата люксембургска гара, като стачкуват белгийските влакове и ще са й замръзнали стъклата. А булката не обича да се вози в кола с неизчегъртан лед по стъклата и няма намерение да чака 20 минути да се стопи леда от парното. И не обича да е затрупана от снега колата рано сутрин и да е студено в нея. Абе капризна е белгийката ми и това си е. На синчето му хареса че багажника е голям, имаме два сглобяеми велосипеда и може и двата да ги сложим вътре и да ходим някъде да караме колело. Той си има и големо колело, ама то няма да влезе вътре, без сваляне на гумите. Та синчето обяснява на майка си че е по-добре комби да е. То и аз съм на мнение е че по-добре да е комби, ама преди като не съм си мислил за Дачии и на германските им надули неоправдано цената на комбитата, пък и не излизат по-евтино от камионетките като Кадито, а има по-малко място за багаж.
    Та така, видяхте ли сега как стана да се изхитря, без да си искам да се възползвам от евтино комби, при това в Белгия където комшиите джипове БМВ-та търкалят, Мерджани и Аудита.
    Това става, защото съм проумял че няма смисъл да харча 30000 евро за джипка, щото няма как да им се изфукам тука с нея. Пък те и половината са служебни даже. И на жена може да й дадат БМВ служебно, ама срещу намаление на заплатата й. И тя като не е мъж и няма потребност да се фука с ламарини, та предпочита по-голяма заплата.

    А за заблудените, да ги открехна че я търкалях вече до Францата Дачията и си ме закара до същите места до които ме е карала и германската каруца преди. За същото време и разход за бензин. Утре може пак да се юрна натам. Дали ще търкалям каруца за 20000 евро или само за 9000 евро, на практика излиза че ми върши същата работа. Е, ако бях 20 годишен келеш свалящ разни кypви, тогава съм щял да искам да ги возя на Мерджан, за да хвана по-хубавки за eбaнe. Ама сега като съм улегнал семеен чичко, не ми трябва да си прахосваме париците за два пъти по-скъпи ламарини.
    Поучете се от моя пример, не карайте стари немски щайги, само заради едната фукня. Новата кола си е нова, а пък в България ви дават даже 5 години гаранция. Взимаш една нова за 7000 евро, караш я 5 години и малко преди да й е минала гаранцията я продаваш и пак купуваш нова и караш безгрижно. И ги оставяш големите разбирачи от ламарини да си купуват 15 годишни германски каруци на по 200000 км и като им се строши нещо, да си скубят косата като разберат колко струва ремонта. А и да ви кажа, според мен едва ли младите кypвeтa могат да познаят в каква кола се возят ако са влезли вътре със завързани очи. С тия дупки по пътищата на самолет трябва да я качиш мацката за да не й друса.
    Возих се миналия месец на Шкода Октавия Комби Суперб, пича каза че бил мислил Ауди да купува, ама като го сравнил със Шкодата и си спестил бая парици. Та ако нещо не ви харесва че са много евтини Дачиите, има и по-скъпи Шкоди. Тука много ги купуват, явно пак щото са с германски чарколяци.

    Аааааа, сега се сещам и за едно друго предимство, кой ще тръгне да ти краде Дачията, ха ха ха , те крадците налитат на БМВ-та.
    Да ви се оплача и малко де, още не съм й чел книжката ( упътването ) и вчера на един паркинг се местиме от едни магазини до други и почна да пищи по едно време пущината, брей кво й стана бе ? Спирам и хлапето вика че свети червено с рисунка на колан едно копче. Та иска да си закопчаш колана, па и фаровете си пуска сама, без да ми иска разрешение, ама има чалъм да ги сложа само на габарити. На бензиностанцията се оказа че резервоара й е бил почти празен, тия араби нещо много са скръндзи. Другото кофти е, че ако си купуваш джанти и трябват и 200 евро за едни боклуци зад винтилите, да показвали дали не си спукал гума и ще ти мига на таблото постоянно ако не са монтирани. Май ще трябва да се науча как се изключват от бордовия компютър тъпите функции, като това дето ми светва зелена лампичка да ме подканва да минавам на по-висока предавка, все едно че съм малоумен и не знам сам кога да го правя.
    Ето бе, обективен съм, оплаквам се, не ме е срам.
     

    преди 5 часа, ExaFlop написа:

    Мчи те комшиите ш почнат да гу заглеждат лошу с тъс ифтинийка

    Ааааааа, аз нарочно им обяснявам колко струва, да се спукат от яд че съм по-тарикат от тях. 

    преди 5 часа, * СТЕФАН * написа:

    Ами той сегиз тогиз си признава за дяволийте. 

    Само един белгиец може да си позволи да ви се похвали с Дачия, защото той се е извисил над потребностите да се фукаш с ламарини.

    преди 2 часа, Iliyan Nikolov написа:

    Дачия е на снимката,по-зле от това в края на 2016 няма!
     

    Важното е че по-евтино няма за същата дължина от 449 см.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Белгийче,честито.! Дано ти провърви и да натъртиш и ти нещо, като нас. Разказа за себе си, за жената, за колата, за синчето. Крайно време е да разкажеш нещо и за  баба си, та да е пълна картинката. Пък белким и излезе на женицата късмета. Защо да стои самотна горката жена, а вие да се разкарвате из Европа. Я опитай, че да завършим цялостно "филма".

    • Харесва ми 2

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 11 часа, BMW Маниак написа:

    Също много тънко ни съобщи че там къде живее (в офицерската къща) в него квартал всички имат коли струващи 250 000€ евро.

    Мисля говореше за 250 000 евро колибите...Под "колиби" разбирам къщи ;) Тоест, купили са сиколи за 9000, но имат къщи за 250 000. Това е като един милионер преди години, когато идваше при нас да пазарува, оставяше 2 милиона тогавашни пари и чакаше за ресто 20 лева. Та и тяхната - скъпи на триците, евтини на брашното. Няма да се учудя и ако комшиите му  ходят с анораци.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Та, Белгиеца е прав! Гледам масова тенденция да се твърди, че евтиното е боклук! Имал съм възможност да изпробвам доста автомобили Дачия! Никак не са лоши!  Прилична сглобка. Доста добре са обурудвани, а цените съвсем прилични и реални! Другото бла, бла, бла! Някога все това повтаряха, че имало Мерцедес и други коли! Луди пари се даваха за у нас някога пр. за  5-та ръка, 180-ки, 190-ки, а днес от тях е останала само ръждата и нищо друго! Та, не винаги най - скъпото и марково е най - хубаво!!!! Уж бяха неземно здрави и вечни!

    Редактирано от Кумчо вълчооо (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 3 часа, Кико написа:

    Мисля говореше за 250 000 евро колибите...Под "колиби" разбирам къщи ;) Тоест, купили са сиколи за 9000, но имат къщи за 250 000. Това е като един милионер преди години, когато идваше при нас да пазарува, оставяше 2 милиона тогавашни пари и чакаше за ресто 20 лева. Та и тяхната - скъпи на триците, евтини на брашното. Няма да се учудя и ако комшиите му  ходят с анораци.

    Правилно разбираш че става въпрос за къщи, ама доминиканецът сега като го е обрулил ураганът там и го е хванало леко умопомръчение. А може и да е бил леко пийнал вчера.

    Срещу мен съседите са наематели, от моята страна на улицата сме собственици. Та един пенсионер ( от армията, по-рано се пенсионират тия) живеещ срещу мен, малко вдясно, кара джипка БМВ, ама къщата в която живее не е негова, наем плаща цял живот.
    Кой ли има повече акъл ?

    Ние собствениците, или наемателите които няма да оставят наследство на децата си ?

    Друг съсед собственик даде миналата година 18000 евро за да му налепят едни изолационни материали около цялата къща, дебели 15 см и върху тях се прави тънка замазка. А тя къщата му е с двойни стени, между които беше вкарвал изолационно пяна даже преди няколко години. Та тоя е купил малкото джипче на Фолксваген, без двойно предаване за по-евтино.

    Та на какво си скъп и на какво си евтин, е въпрос на избор и осъзнаване на фалшивостта на потребността да се фукаш с ламарини.

    преди 1 час, Кумчо вълчооо написа:

    Та, Белгиеца е прав! Гледам масова тенденция да се твърди, че евтиното е боклук! Имал съм възможност да изпробвам доста автомобили Дачия! 

    Ами те всъщност са си Рено тези каруци, моторът е на Рено, акумулаторът пък е от Нисан. Даже и не са я сглобили в Румъния моята, в Мароко е сглобявана.
    Едно време преди 1989г., на каращите западни коли Рено или Ситроен, им завиждаха жигуладжиите. А сега когато подизпълнители правят чарколяците, в един и същи завод работят за различни марки, та даже и в България има такиви заводи, това да се напъваш всеки път да ги плащаш двойно по-скъпо ламарините, си е въпрос на комплексарщина. Особено живеещите в къщи струващи едва 15000 евро, да се качат на 15 годишна кола, която нова е струвала 30000 евро, си е излагация от където и да го погледнеш.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 3 часа, Белгиеца написа:

    ама доминиканецът сега като го е обрулил ураганът там и го е хванало леко умопомръчение. А може и да е бил леко пийнал вчера.

    Ти за толкова време докато се опитваш

     

    преди 13 часа, Белгиеца написа:

    Ааааааа, аз нарочно им обяснявам колко струва, да се спукат от яд че съм по-тарикат от тях. 

    да се правиш на по тарикат не разбра ли че аз не кусвам алкохол ?
    Отделно при мен урагани не минават колкото и да ти се иска. В столицата по ги усещат но и от там никога не минава окото на урагана а само ги закача с периферията. Актуализирай се малко.

    По клошарската ти тема мога да ти кажа че икономията е майка на мизерията.
    Аз прекарвам много време в колата си и за мен е от голямо значение колата да ми е качествена и да мога да и се доверявам. Твоята мароканска дачия при мен не би издържала и 5 000 км.
    Който разбрал разбрал.
    Ако всички мислеха като теб производители като Астон Мартин, Бентли. Ферари да са фалирали многократно.
    Има една приказка и крайно време е да си я набиеш в главата.
    - Всеки се простира според кесията си !
    Надявам се съм ясен. Ти ако имаш излишни 150 000 евро съм сигурен че нямаше да се спреш на дачия ама ги нямаш. От там нататък не ми разтягай локуми.
    Знам че и двете коли ще ти свършат една и съща работа но има една приказка и нея си я набии в главата се казва "качество на живот', аз не смятам да живея с орлите. Аз искам да видя хайр от парите си а не да си ги нося с мене при ония горе и цял живот да живея като клошар.
    Разбираемо е че ако нямаш пари ще си купиш нова дачия, никой няма да те съди ама недей да ми правиш евтини агитации че върши същата работа като едно ново беемве например.
    Това е все едно да тръгнеш да обясняваш че който си купува часовник Картие например е някакъв голям тъпанар в твоите очи.
    Е аз искам да съм точно такъв голям тъпанар.

    • Харесва ми 3

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    В западните демокрации автомобилът отдавна не е белег за социално положение. Познавам лично няколко милионера, които карат коли по-скромни от на секретарите си. Ако обаче тръгнеш да им смяташ недвижимите имоти и бизнесите, тогава си проличава кой-какъв. 

     

    Познавам и не малко комплексари,  които харчат огромна част от приходите си за престижно возило.

     

    Аз също веднага мога да си взема голям чисто нов SUV, но ще трябва да отрежа едно от двете годишни ходенета до Куба със семейството, от пенсионния фонд и подобни. Да не говорим, че ще трябва да го мисля и пазя. 

    Евтиното комби е много практично решение. 

    преди 1 час, BMW Маниак написа:

     - Всеки се простира според кесията си !
    Надявам се съм ясен. Ти ако имаш излишни 150 000 евро съм сигурен че нямаше да се спреш на дачия ама ги нямаш.

    Въпреки че Белгиецът е провокативен дразнител в случая съм съгласен с него, а не с теб. Трябва да си осигурил старините си, живота на децата си и даже внуците си за да наречеш едни 150'000 Евро "излишни".

    Не всеки "се простира според кесия та си".

    Някои са прекалено стиснати. Познавам един дърт евреин, който притежава (вече изплатени/негови) над 30 сгради с по няколко апартамента с наематели, на кара 15 годишен Сивик. За сметка на това продължава да купува сгради.

    Във фирмата на жена ми търговските представители са задължени да карат макс 3-годишни лъскави коли (не са точно служебни) независимо от личното желание и семейните финансии. 

    Когато работата ми изискваше да пътувам непрекъснато и да демонстрирам някаква тежест и аз карах Пежо 605 (днес звучи мизерно, но тогава това беше президентската кола на Жак Ширак). 

    Когато бях неуверен младеж и се мъчех да впечатлявам кифлите и пичовете и аз исках да карам голяма немски машина бе да мога да си я позволя. Сега осъзнавам колко е плитко това.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 6 часа, Белгиеца написа:

    Та на какво си скъп и на какво си евтин, е въпрос на избор и осъзнаване на фалшивостта на потребността да се фукаш с ламарини.

    Не мисля че е точно така, по следните причини. Ако си взел Peugeot 301 комби за 9000 евро, би ли казал екстрите? Защото тук за толкова се продават базови модели. Не е въпрос до фукане да имаш примерно асистент за мъртвата зона, подгряващо челно стъкло или адаптивен темпомат с автоматично спиране. Това е въпрос на безопасност, а живота цена няма. От тая гледна точка това, че си дал не 9000, а 15 000 евро, си има своя смисъл, защото вероятността да останеш жив и да избегнеш инцидентите на пътя, е много по-голяма. Друг е въпроса, че имаме само един живот и искаме комфорт или да кажем някакво по-различно усещане в ежедневието ни, което предлагат скъпите автомобили или ония с две врати и големи валяци. Кефа цена няма. Разбира се, глупаво е да нямаш собствен дом и да се хвърляш на скъпи мобилни покупки, които още след като излязат от шоурума, са с цена 20% надолу. Но пък е и глупаво да имаш дом за 250 000 евро и автомбил на старо  за 5000 или нов за 9000 като теб. По-скоро тук трябва да се търси баланс. И да те попитам, кви ги дириш в тоя скъп квартал, след като примерно малко по-встрани може да вземеш за 50 000 същата къща? Да построиш две къщи и за децата, че и пари за малко по-скъп автомобил да останат? Щото нека не се заблуждаваме. За 9000 ти не вземаш автомобил, а някакво превозно средство за придвижване от точка А до точка Б.

    преди 1 час, zemonti написа:

    Познавам и не малко комплексари,  които харчат огромна част от приходите си за престижно возило.

    Надявам се правиш разлика между комплексари, искащи да се покажат с премиум автомобил, бизнесмени, искащи също да не се срамуват при приеми и посещения и маниаци на тема автомобили, дето имат автомобила за хоби, а не за придвижване? Примерно аз смятам своя автомобил за хоби. Иначе щях да си остана със стария базов за 8000 евро с две екстри над базовите. Белгиец, аз бях а такъв за 8000 и не бе зле. Пренасял съм покъщнина на 300 км с хората - брат ми и жена му. Е, стигнахме, занесохме и печката и телевизора и саковете с багаж при преместването им в друго жилище...а това бе само една Форд Фиеста с 2 врати!!! От тая гледна точка друго не ми трябваше, но защо пък да не си взема кола, дето да ми е кеф всеки ден до работа - автоматичен климатик, подгряващи стъкла, безключов достъп, музикална система, 5 вместо два еърбега, малко по-мощен мотор, та да не се пречкам в краката на другите и още куп неща за комфорт и безопасност, като антизаслепяващо огледало за задно виждане, кожен волан, дето да не ми се плъзга в ръцете и куп други неща, дето нямах в базовия модел? И това не е за фукане, щото кой знае за подгряващото ми стъкло или противозаслепяващото огледало във Фиестата? Това фукане ли е? Ако е фукане, се фукам само пред себе си, но зимата ми е кеф да си пусна подгряванията на всички стъкла и огледала, да не ме заслепяват нощем и да се качвам в и  паля колата  буквално за 5 секунди? Или що да не се кефя на по-комфортното окачване на тоя модел? Струвал повече? Ами струва, ама и не оставам без бъбреци. когато се качвам в него, макар че минаха почти 5 години и половина от покупката му, все още се кефя дори на лекото управление с електромеханичен усилвател! Преди имах тежка хидравлика, дето олекваше при бясна скорост и ме караше инстинктивно да намалям, днес си имам електромеханика, която действа точно по обратния начин - лека при ниска скорост и твърда при висока, за да не ми бяга волана. И да ен се заблуждаваме. Базова Дачия от Мароко за 6000 евро няма дори хидравлика, а тая за 8000 евро има. Просто понякога има граница, под която не си струва да купуваме нов автомобил. Обратното също важи, особено ако някой се хвърли да се гъзари с джантите си, тъмните стъкла и псевдоспойлера отзад.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 34 минути, Кико написа:

    Не е въпрос до фукане да имаш примерно асистент за мъртвата зона, подгряващо челно стъкло или адаптивен темпомат с автоматично спиране. Това е въпрос на безопасност, а живота цена няма

    Тези подвеждащи глезотии всъщност носят повече риск, отколкото безопасност. 

    А  противозаслепяващото огледало е жестока екстра. Няма що.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 1 час, zemonti написа:

    Тези подвеждащи глезотии всъщност носят повече риск, отколкото безопасност. 

     

    Не съм съгласен! Както и да е!

    Да се върнем на темата. Понеже подхванахме темата Дачия, то мога да кажа, че се вграждат доста глезотии и то на съвсем приемлива цена! Някои от тези глезотии са ми помагали в проблемни моменти!

    Редактирано от Кумчо вълчооо (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 28 минути, Кумчо вълчооо написа:

    Не съм съгласен! Както и да е!

    Да се върнем на темата. Понеже подхванахме темата Дачия, то мога да кажа, че се вграждат доста глезотии и то на съвсем приемлива цена! Някои от тези глезотии са ми помагали в проблемни моменти!

    Някои да, но не и изброените.

    Аз лично разпробих бронята на жена си и и инсталирах сензори на заднята броня. Камерата също върши работа за дете, клекнало зад колата, но дава неясна представа за ъглите на бронята. 

    Подарих на баща си стария ми ван и той докато паркира на заден, гледайки камерата удари новата ми кола със старата. Тъпо стана, но не крие животозастрашаващи опасности.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 3 часа, zemonti написа:

    Тези подвеждащи глезотии всъщност носят повече риск, отколкото безопасност. 

    А  противозаслепяващото огледало е жестока екстра. Няма що.

    Може противозаслепяващото да не е екстра, но само преди 3 години шефа на Фолксваген , качвайки се в Хюндай i30  попита, защо Голф 6 тогава няма такова огледало ;) 

     

    Не съм съгласен, че екстра като размразяващо се челно стъкло носи риск. Какъв риск носи и безключовия достъп до автомобила и безключовото запалване? Ако някой реши, ще ти открадне колата със или без безключов достъп. Или какъв точно е риска от ЕСП, макар че това вече не е екстра, а задължителна джаджа за всички новопроизведени автомобили в Европа, а предпоалгам и в Канада? И какъв е риска да ти се размразят зимата огледалата? Колкото и да е странно, тая "екстра" я няма в много автмобили! А може би е рисковано да запалиш и климатика автоматично да си прави каквото ще си прави? Или риска с електромеханиката на волана какъв е? Ако говорим за риск, нека вземем един Голф 2 без хидравлика на волана, която на времето беше екстра. Ами тая машина не може да се паркира 10 минути!!! Ако през това време умалеят ръцете на женати и "обели" автомобилите, спрели зад и пред нея, какво правим? Или може би е рисковано да управляваш музиката си от волана без да се отплескваш? Вероятно и един блутут и гласово набиране на телефона в автомобила е риск за сигурността? По ли е безопасно да си извадиш джиесема от джоба или чантата и да се обадиш? Колко пъти ти се е случвало да те търсят по телефона, той да звъни и ти да не се сещаш къде е оставен? И колко пъти ти се е налагало по време на движение да набереш номер? По-рисковано ли е просто с глас да изречеш име от телефонния указател или да продиктуваш номера? Всичко това го има и в калпавата Фиеста с няколко хилядарки над базовата + още много неща, които не споменах. Вярно, има екстри, дето си си мислил, че ще вършат работа, но не вършат. Но както се казва, по-добре да има когато потрябва, отколкото да няма, когато се налага. Примерно при мен абсолютно ненужна екстра са автоматичните фарове, защото от няколко години в България фарове трябва да включвам винаги, а моите са малко по-стара технология и "автоматични" означават вкл/изкл при  тъмно/светло.  Макар че първите 1-2 години ми вършеха работа и бяха удобна екстра...примерно завали дъжд и те се светват сами...или тръгна в сумрак, а съм забравил фаровете...или вляза в тунел ...или се стъмни и пак ми се струва, че е светло... просто самите закони в България обезсмислиха тая екстра, която всъщност е в пакет с още няколко екстри и не мисля, че е набутвация. А и да е, то това са стотина лева, дето много хора изкарват за ден работа! Е за 100 лева ли ще се скъпим? Сещам се и за още доста екстри, които са полезни за безопасността и които обикновено липсват в автомобил за 9000 евро и то комби. Това е примерно климатика. Един климатик е доста необходим лятото за безопасно шофиране при високи температури.  Или да кажем по-добри седалки, които имат регулировка в лумбалната област. Ами това е полезно при дълъг път и не само! А какво ще кажеш за регулиращ се волан в дълбочина? Във височина регулировка имат и евтините автомобили, но в дълбочина са рядкост! А какво по-добро за безопасността от удобно разположен волан и удобна позиция на седене? Мога още много въпроси да ти задам, но ми се струва, че си контра, само за да си контра. 

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Има един лаф "Цървули няма гайда иска " тва за тия де карат коли които е видно ,че не са по джоба им .Собственика на Икеа ,който е милиардер си кара 10 годишно волво :) .Въпрос на ценностна система и приоритети е .

     

    Относно комбито ,Белгиецо .......всички техници на конкурентни фирми , и нашите ползват такива Дачии .Много здрави кучета са.Нашата специално и правиха само веднъж предницата /към 300 кинта ремонта/ и то щото колегите я юркат по дупките.Верно ,че е дървен автомобил .........сякаш дялан с теслата .............нооооооооо за 9 000 евра толкова :)

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове
    преди 16 минути, Иво Димов написа:

    Верно ,че е дървен автомобил .........сякаш дялан с теслата

    И по - грозни  и по дървени - има! И по - кюти също. Съвсем скоро си промених мнинието и за друг автамабил - KIA.

    Тънички ламаринки но кола за каране! Пепуска по невъзможни пътища и създадена за идиоти т.е непретециозна, здрава и с добре обмеслена ходова част! Заложени важни екстри в базови модели!

    Редактирано от Кумчо вълчооо (преглед на промените)

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Знаем че средната продължителност на живота за мъжете е 75 години. Ако приемем че ще е собственик на кола някой в продължение на 50 години, сметката е следната.

    Ако колата струва 10000 евро и я караш 10 години, след което заминава за скрап ( на боклука ), значи на година ти излиза че си платил по 1000 евро.
    Та за 50 години, само за цената на колите си дал 50000 евро.
    Ама то не е само този разход покрай колите. За застраховките и пътния данък са по още 1000 евро на година . Та ги изкарахме за 50 г., вече 100000 евро. Това е без да броим бензина, смяна на масло, филтри, акумулатори, чистачки, пари за сервизите и техническите прегледи, наема за гаража ако не си собственик на такъв ... и тя става дълга и широка тая работа.
    А като платиш вместо 10000 евро , да речем 20000 евро за всяка нова каруца, ти се вдига и цената на застраховката и пътния данък ( ако е по-мощен мотора), повече харчи бензин.
    Та от 100000 евро за 50 г., скачаш на 200000 евро, па даже и на повече, ако се повреждат докато са по-новички, да си „длъжен“ да плащаш за ремонти.

    Е, питам аз, 200000 евро малко пари ли са в един живот ?

    Ако ги е вложил човек в апартамент(и), всеки месец наеми ще взима.

     

    И с какво ли ще му е по-добър живота на един семеен чичко като мен, ако харчи по два пъти повече пари покрай колите си на година ???
    Дали булката ми ще стане два пъти по-млада ?

    Или ще я карам колата на два пъти по-дълги разстояния ?

    Или ще ме мразят два пъти по-малко разни завистници ?

    Ще живея ли до 150 години, вместо до 75 ?

     

    п.п.
    Признавам си, че тоя номер с комби за 9000 евро не е бил предумишлено планиран, ако не трябваше да се съобразявам с капризите на булката, едни 15000 са щели да бъдат похарчени за по-висок автомобил. Ама по-нагоре от тази цена, трудничко е щяло да стане да платя, не защото ги няма, а защото няма смисъл.

    п.п.п.

    Ние винаги плащаме в брой колите, а ония с новите БМВ-та и Мерджани на изплащане ги взимат.

    преди 33 минути, Иво Димов написа:

    Относно комбито ,Белгиецо .......всички техници на конкурентни фирми , и нашите ползват такива Дачии .Много здрави кучета са.Нашата специално и правиха само веднъж предницата /към 300 кинта ремонта/ и то щото колегите я юркат по дупките.Верно ,че е дървен автомобил .........сякаш дялан с теслата .............нооооооооо за 9 000 евра толкова :)

    Абе не знам дали са същите в бг и при мен, щото при вас са за 7800 евро, тези като моята. Продавачката ми каза че внозителят си избирал какво да има в колата и какво да няма.

    • Харесва ми 1

    Сподели този отговор


    Линк към този отговор
    Сподели в други сайтове

    Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

    Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

    Регистрирайте се

    Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

    Нова регистрация

    Вход

    Имате регистрация? Влезте от тук.

    Вход


    ×

    Информация

    Този сайт използва бисквитки (cookies), за най-доброто потребителско изживяване. С използването му, вие приемате нашите Условия за ползване.