Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Генерал Румен Радев - новият президент на България


Препоръчан отговор


А.. етого видеото и отговора на ББ :

https://btvnovinite.bg/bulgaria/borisov-za-dumite-na-radev-tova-javno-e-kam-prezidenta-putin.html

 

По наблюдателни забелязаха че РР изтърва някои от речта си :) 

https://breaking.bg/politika/в-скандална-реч-за-6-май-радев-забрави-военните-моряци/

 

Не знам, но това си е огромен гаф да не посети поне едно поделение, или своето и да се види очи  очи с колегите си и тези които пряко /уж/ командва .

Ама с такива "съветници" около него , за които този празник бе забранен и е нищо, така ще е.

Редактирано от miro20 (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 7,7k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Успех на генерала! Според мен ще е много по-добър президент от американската подлога Плевню.

Д-р Николай Михайлов: Румен Радев дебютира като победител срещу победени   Интервюто дава отговор на много въпроси и заслужава да бъде прочетено и осмислено!

Дори с няколко лапсуса, словото на Радев беше много по-качествено и смислено от която и да е реч на Росен императора! Друго ми направи впечатление - невъзпитаното поведение на депутатите, открито

Публикувани изображения

Този клоун не беше поканен никъде. Да беше отишъл поне в Граф Игнатиево, но и там не е желан. Изпълзя от канцеларията и си изпя речта, поднесе букет и се прибра на топло. Защо ли? Сигурно е заради коронавируса.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Абе, умници (последните двама),

ако Президентът беше посетил някое от поделенията, а Борисов си беше останал в София, сигурно щяхте да го обвините, че нарушава карантината!

Нали?

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, dedidi написа:

Абе, умници (последните двама),

ако Президентът беше посетил някое от поделенията, а Борисов си беше останал в София, сигурно щяхте да го обвините, че нарушава карантината!

Нали?

 

Не. Защото ББ си обикаля много отдавна , и не други , а такива като теб  ореваха  че аууу вижте го .. обикаля  из странат аи не спазва собствените си изисквания :)  


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 часа, miro20 написа:

Абе... не че нещо , кой е главнокомандващия в момента ?

РР чете речи от дивана, а ББ е при военните на демонстрациите

:giggle1:

Ми, я да видим до кой е началника на отбраната:

https://www.24chasa.bg/novini/article/8547125

Ха, май до Президента и поднасят венци.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 7.05.2020 г. в 7:22, M.Николов написа:

Ха! Днес пак поднася там цветя

 

Странна работа... на Гергьовден ББ приема паради и военни демонстрации и тренировки , а пРезидента поднася венци и цветя на паметника на Незнайния войн.

Универсален паметник един такъв се получава...  :)  да позная ли къде ще е президента в деня на Независимостта на България  септември ?

И пак си се чудя ей така..... кой е върховен главнокомандващ на армията ?

Редактирано от miro20 (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Румен Радев: Без Деня на победата не можем да говорим за Ден на Европа

Цитат

Президентът Румен Радев и вицепрезидентът Илияна Йотова положиха цветя пред паметника на Незнайния войн по повод 75 години от края на Втората световна война, предаде репортер на Агенция „Фокус“.

 

Без Деня на победата не можем да говорим за Деня на Европа, каза пред журналисти Радев.

"Безспорен е фактът, че Втората световна война и този ден сложи край на нацизма и Холокоста в Европа. Денят на победата и Денят на Европа са две знаменателни дати за Европа. Тук сме да отдадем почит на нашите малко останали, но достойни ветерани. Да не забравяме стотиците хиляди българи, взели участие в най-кръвопролитната война, над 12 000 загинали българи, за да има днес обединена, мирна и просперираща Европа. Поклон пред тяхната памет", допълни той.

Румен Радев се върна на съвместното изявление на американския и руския президент Доналд Тръмп и Владимир Путин, че в името на разбирателство и доверието трябва да търсим общите си цели.

По думите на държавния глава в тези трудни дни трябва да търсим не чертаенето на нови разделителни линии, а общия ни интерес в Европа и България.

 

"Тази криза има много компоненти. Основните са здравни, социални и икономически. Съществува и вероятността да преминат и към политическа криза", продължи Радев.

Според президента важно е да намерим какво ни обединява така, че да излезем от ситуацията по-силни и отговорни.

Радев поздрави самоотвержените медици, социални и транспортни работници, полицаите и учителите, които са направили така, че в страната да преминем до успешен край на изпитанието, което ни донесе коронавирусът.

"Най-вече поздравявам всички наши сънародници, които не се подадоха на паниката и пропагандата и проявиха не страх, а отговорност", добави държавният глава.

 

На въпрос не е ли време да се заровят томахавкте, държавният глава попита кои и поясни, че те са много. 
"Трябва да търсим не чертаенето на нови разделителни линии, а общите ни интереси", заяви той. "В криза, в каквато сме в момента, а тя е многопластова, най - важното е да търсим това, което ни обединява, за да излезем по - силни", каза още държавният глава Румен Радев. 

Той не пожела да коментира приетите вчера на първо четене в Закона за здравето, тъй като все още не е пристигнал в президентската институция.

"Знаете, че начинът, по който се правят законите в България, са с все по-растящи пороци. Моят призив е, когато се пишат такива важни закони, да се отчита, че има и Конституция и други закони, както и правилник на Българския парламент, който трябва да се спазва", посочи Румен Радев.

 

Държавният глава подкрепи и исканията на БСП да бъде създадена временна анкетна комисия, която да следи за прозрачното харчене на публичните средства за COVID-19.

 

По думите на Радев в ситуация като тази доверието към управляващите е изключително важно, а то се гради с отчетност и отговорност.


В 11 часа президентът и вицепрезидентът ще присъстват и на тържествена церемония по издигане на знамето на Европейския съюз по повод Деня на Европа пред сградата на президентската институция.

 

На събитието са поканени председателя на парламента, министър-председателя и председателите на парламентарните групи в Народното събрание.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Президентът пусна Закона за здравето, ще сезира КС за текстове, в противоречие с Конституцията

Цитат

Президентът Румен Радев подписа указ за обнародване на ЗИД на Закона за здравето и ще сезира Конституционния съд за текстове, които са в противоречие с Конституцията. Това съобщиха от прессекретариата на държавния глава.

Радев нееднократно е призовавал отговорните институции към планирано и управляемо излизане от извънредното положение. Липсата на план от страна на Министерски съвет доведе до приемането на Закона за изменение и допълнение на Закона за здравето в последния възможен момент и то с неясни и противоречиви разпоредби.

За да не се прекъсва социалната и икономическа подкрепа за потърпевшите граждани и бизнеса в условия на криза, растяща безработица и загуба на доходи, президентът подписа указ за обнародването на Закона за изменение и допълнение на Закона за здравето.

Следвайки последователната си позиция да защитава Конституцията и основните права и свободи на гражданите, държавният глава ще сезира Конституционния съд за определени текстове, които са в противоречие с Основния закон. Мотивите на президента ще бъдат оповестени в следващите дни.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 26 минути, Мойра написа:

Това ми прилича на приказката за онази мома която хем била гола хем облечена и хем вървяла по пътя хем не вървяла по него. Хем смята закона за противоконституционен хем го пуска. Едно от двете не е вярно. Щом законът не е в съответствие с конституцията той не бива да го одобрява това си е предумишлено престъпление. Не виждам как социални мотиви може да го накарат да нарушава конституцията. Поредното чудо в татковината ни.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, lsmurf написа:

Не виждам как социални мотиви може да го накарат да нарушава конституцията.

Брутална малоумщина от всички институции.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, lsmurf написа:

Щом законът не е в съответствие с конституцията той не бива да го одобрява това си е предумишлено престъпление.

руснаците са го казали по простичко .. "Пия, ама с отвращение" ... :) 

Иначе наистина се получава клан клан недоклан. Преди как се бави с какъв закон беше... и не подписваше. Сега какъв му е проблема ?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, miro20 написа:

Сега какъв му е проблема ?

Противоконституционен е.

Ако счита, че закона е противоконституционен, както твърди, следва да даде вето и да сезира конституционния съд.

Защо подписва обнародването, след като така ще влезе в сила противоконституционен закон ?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Реджеп Иведик написа:

Противоконституционен е.

Ако счита, че закона е противоконституционен, както твърди, следва да даде вето и да сезира конституционния съд.

Защо подписва обнародването, след като така ще влезе в сила противоконституционен закон ?

Защото ако го спре, някои пак ще ревнат, че пречи на правителството.

А конституционният съд не може да реагира "за 10 минути"!

 

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, dedidi написа:

Защото ако го спре, някои пак ще ревнат, че пречи на правителството.

И какво като ревнат. Той е длъжен да даде вето и да сезира КС, независимо кой ще ревне.

Иначе не ни оправдава доверието. Ако няма намерение да постъпва като президент, да си ходи.

Какво сега да оставим закона Менгеле да влезе в сила ли ?

преди 34 минути, dedidi написа:

А конституционният съд не може да реагира "за 10 минути"!

Ако иска за 2 седмици или за 2 месеца да реагира. Нас какво ни бърка.

Защо му е на Радев да бърза ? Когато се произнесе конституционния съд, тогава. Какъв е проблема ?

А, не на мене тия.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, dedidi написа:

Защото ако го спре, някои пак ще ревнат, че пречи на правителството.

А конституционният съд не може да реагира "за 10 минути"!

 

 

Винаги му търсите оправдание. Това че някой щял да  "ревне" оправдава ли някого да прави нещо което добре знае че е незаконно. Аз мисля че не. То дори и да не знаеш закона не те извинява а пък когато знае и го нарушава такова нещо доказва умисъл и е утежняващо обстоятелство. Това за колко време ще реагира контитуционния съд си е негов проблем а не на президента. Тъпо е да се вадят подобни "извинения".

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Президентът сезира Конституционния съд с искане за обявяване на противоконституционност на разпоредби от Закона за здравето

 

Цитат

Президентът Румен Радев сезира Конституционния съд за разпоредби от Закона за здравето, свързани с обявяването на извънредна епидемична обстановка. Държавният глава оспорва нейното обявяване от Министерския съвет, липсата в закона на пределен срок за продължителността й, формалните критерии за преценка на опасността за живота и здравето на хората и непропорционалното ограничаване на техните права.


Следва пълен текст на искането от президента за установяване на противоконституционност на разпоредби от Закона за здравето:



И С К А Н Е
от
ОТ ПРЕЗИДЕНТА НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

за установяване на противоконституционност на разпоредби от Закона за здравето

 



Уважаеми конституционни съдии,


На основание чл. 150, ал. 1 и чл. 149, ал. 1, т. 2 от Конституцията на Република България се обръщам към Вас с искане да обявите противоконституционност на чл. 63, ал. 2-7 от Закона за здравето.
С последните изменения в чл. 63 от Закона за здравето (Обн. ДВ, бр. 44 от 13.05.2020 г.) беше развита уредбата на извънредната епидемична обстановка. Според дефиницията в § 1, т. 45 от допълнителните разпоредби „извънредна епидемична обстановка по чл. 63, ал. 1“ е налице при бедствие, предизвикано от заразна болест, което води до епидемично разпространение с непосредствена опасност за живота и здравето на гражданите, предотвратяването и преодоляването на което изисква извършване на повече от обичайните дейности по защита и опазване живота и здравето на гражданите. В чл. 63, ал. 2 от Закона за здравето се предвижда редът за обявяване на извънредна епидемична обстановка по ал. 1, който включва извършена от главния държавен здравен инспектор оценка на съществуващия епидемичен риск, предложение от министъра на здравеопазването и решение на Министерския съвет. За да се обяви извънредна епидемична обстановка, според чл. 63, ал. 3 при извършването на оценката на главния държавен здравен инспектор трябва да се констатира непосредствена опасност за живота и здравето на гражданите от заразна болест по чл. 61, ал. 1. В чл. 63, ал. 3 от Закона за здравето непосредствената опасност се презюмира с констатирането на някой от алтернативно посочените в разпоредбата критерии. Наред с това чл. 63, ал. 2 предвижда извънредната епидемична обстановка да се обявява за определен период от време, но не установява нито определен, нито определяем срок за времевите й предели. Обявената извънредна епидемична обстановка е основание за въвеждане на временни противоепидемични мерки със заповед на министъра на здравеопазването или на директора на съответната регионална здравна инспекция според териториалния им обхват, които могат да ограничават конституционни права на гражданите.

Считам, че тези промени в Закона за здравето го отдалечават от конституционните стандарти, допускащи ограничаване на основните права, и не държат сметка за ролята, която законодателната власт има в този процес. Конкретните ми съображения за оспорване на съответствието с Конституцията на чл. 63, ал. 2-7 от Закона за здравето са следните:

1. По чл. 63, ал. 2 от Закона за здравето
Използването на родовото понятие за бедствие в дефиницията на извънредната епидемична обстановка е показателно за опита на законодателя да разграничи извънредното положение от извънредната епидемична обстановка. Предвид това обявяването на извънредната епидемична обстановка се възлага в компетентност на Министерския съвет подобно на уредбата в чл. 50а от Закона за защита при бедствия. За разлика от последния закон, който фиксира и срока на действие на бедственото положение (не повече от 7 дни, с възможност за удължаване до 30 дни – чл. 51, ал. 1, т. 6 и ал. 2 от Закона за защита при бедствия), в Закона за здравето подобен подход не е приложен. Изисква се само обявяване за извънредната епидемична обстановка за определен период от време, но законът не определя, нито дава критериите за определяне на пределния срок, за който може да бъде обявена такава обстановка. Като се има предвид, че за периода на нейното действие могат да бъдат ограничавани основни права като правото на придвижване, правото на труд, не се спазва конституционното изискване по чл. 57, ал. 3 ограниченията със закон да бъдат временни. С разпоредбата на чл. 63, ал. 2 от Закона за здравето законодателят допуска ограничения на основните права, без да дава времевите предели на ограниченията. Преценката се прехвърля на Министерския съвет – относно обявяването на извънредната епидемична обстановка и времето на ограниченията, и на министъра на здравеопазването – относно основните права, които могат да бъдат ограничавани. Така законодателят абдикира от конституционната си отговорност по чл. 57, ал. 3 при ограничаване на основните права на гражданите, недопустимо делегирайки на изпълнителната власт делегирани му от Основния закон правомощия. Неглижирана е и разпоредбата на чл. 61 от Конституцията на Република България, която при бедствия изисква от гражданите съдействие на държавата и обществото, а не установява основание за ограничаване на основни права.
По изложените съображения считам, че чл. 63, ал. 2 от Закона за здравето е в противоречие с чл. 57, ал. 3 и чл. 61 от Конституцията.

2. По чл. 63, ал. 3 от Закона за здравето
В чл. 63, ал. 3 от Закона за здравето са изброени алтернативни критерии, при които законодателят приема, че е налице непосредствена опасност за живота и здравето на гражданите. От една страна, законодателят изисква извършване на оценка на съществуващия епидемичен риск от главния държавен здравен инспектор по чл. 63, ал. 2, а от друга страна, задължава да се приеме, че е налице непосредствена опасност за живота и здравето на гражданите, когато се констатира някоя от алтернативно посочените по ал. 3 хипотези. По този начин оценката се формализира и свежда до предварителен списък от констатации, без да се държи сметка как се засягат животът и здравето на гражданите. Вместо да се търси пропорционалност на въздействието, което ще се цели с обявяването на извънредната епидемична обстановка, законът свежда непосредствената опасност до констатация - например за ниско имунизационно покритие на населението (чл. 63, ал. 3, т. 4), без да държи сметка в тази ситуация за разпространението на болестта. Този законодателен подход презюмира необоримо непосредствената опасност в конкретно изброени случаи. По този начин критериите не служат за основа на оценката на епидемичния риск. Те налагат изводи, които не следват от експертно становище, а от предварително зададени от законодателя констатации. Това формализиране крие сериозен риск от приемане, че е налице непосредствена опасност за живота и здравето, без да е направена преценка за съразмерност на ограниченията за правата, които ще са последица от обявяването на извънредна епидемична обстановка. Както приема Конституционният съд (Решение № 2 от 2006 г., Решение № 8 от 2019 г.), без регулация държавата не би могла да изпълни позитивните си задължения, за да гарантира основните права, но всяка регулация, надхвърляща социалната потребност от това, противоречи на логиката на основните права като отбрана на автономната сфера на индивида срещу държавата. Предвид това и формалните констатации в една оценка, която трябва да се прави въз основа на експертни заключения, се дава необосновано широко поле за ограничаване на основните права. Това не съответства на принципа на правовата държава, заложен в чл. 4 от Конституцията, и не издига във върховен принцип правата на личността.

3. По чл. 63, ал. 4-7 от Закона за здравето
Предвидените в чл. 63, ал. 4-7 от Закона за здравето противоепидемични мерки, макар и във всяка една от посочените алинеи да се декларира временният им характер, не са обвързани с установени в закона пределни срокове или поне критерии за тяхното определяне. В чл. 63, ал. 5 и 6 е предвидено, че  въведените противоепидемични мерки от министъра на здравеопазването могат да включват ограничаването на конституционни права - забрана за влизане на територията на страната на граждани на други държави с определени изключения, временно ограничаване придвижването на територията на страната, временно ограничаване на експлоатацията или режима на работа на обекти с обществено предназначение или други обекти или услуги, предоставяни на граждани. По този начин основни права като правото на придвижване на територията на страната, правото на труд могат да бъдат подлагани на ограничения, без да е спазено изискването, че „със закон може да бъде временно ограничено упражняването на отделни права на гражданите“. Ограниченията на такива същностни права без законово определен времеви лимит ги превръща в постоянни ограничения, налагани по преценка на изпълнителната власт, което не съответства нито на чл. 57, ал. 3, нито на чл. 8 от Конституцията. Конституционният съд подчертава необходимостта от конкретни гаранции, че прилагането на мерките ще е свързано с постигане на тяхната основна цел (Решение № 12 от 2013 г.). Възможността за прилагане на мерки в тези граници, наред с широките възможности за обявяване на извънредна епидемична обстановка, води до засилване на властовата асиметрия между изпълнителната и останалите власти (в този смисъл Решение № 1 от 2005 г.). Принципът на пропорционалността изисква прехвърлянето на правомощия да бъде подчинено на идеята за максимализиране на защитата на обществения интерес и основните права, а не да води до намаляване на гаранциите за защита на обществения интерес и основните права (Решение № 5 от 2005 г.). Като изисквания за пропорционалността на определени ограничения съдът в Люксембург счита, че въведената законова мярка трябва да е  единственият начин за постигане преследваната цел или, ако има различни начини за постигане на същата цел, избраното средство да е най-малко утежняващо за частните субекти сред всички  възможни; да е налице систематичност и съгласуваност – мярката да не води до резултат, обратен на преследваната цел (Решение на Съда на Европейския съюз по дело С-388/07).

Уважаеми конституционни съдии,

По изложените съображения се обръщам към Вас с искане да обявите противоконституционност на чл. 63, ал. 2-7 от Закона за здравето поради противоречие с чл. 57, ал. 3, чл. 61, чл. 4 и 8 от Конституцията на Република България.

Предлагам да конституирате като заинтересувани институции Народното събрание, Министерския съвет, министъра на здравеопазването и омбудсмана.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

срам ме е вече от този "президент", не го виждам изобщо нещо да върши за народа си

като мишката плевнелиев и тоз за украса и под чехъл, чехльоооо

аман от украсители бе аман

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, haidukpikaso написа:

срам ме е вече от този "президент", не го виждам изобщо нещо да върши за народа си

като мишката плевнелиев и тоз за украса и под чехъл, чехльоооо

аман от украсители бе аман

Не ти угоди със сезирането на Конституционния съд ли? Според тебе какво трябва да направи - брифинги сутрин и вечер ли? 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 минути, nikssi написа:

какво трябва да направи - брифинги сутрин и вечер ли? 

мн добър въпрос .

Ако не иска да се излага, просто да не казва нищо. И рейтинга ще си вдигне.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, nikssi написа:

Не ти угоди със сезирането на Конституционния съд ли? Според тебе какво трябва да направи - брифинги сутрин и вечер ли? 

 

сезирал хахаха, добре

:lol6:

много го отразява някой

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, haidukpikaso написа:

 

сезирал хахаха, добре

:lol6:

много го отразява някой

Смей се, ама се смееш тук. Капиш? 

Според мене правилно пусна закона и после сезира съда за евентуално нарушение на конституцията. 

Редактирано от nikssi (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 14 минути, nikssi написа:

Смей се, ама се смееш тук. Капиш? 

Според мене правилно пусна закона и после сезира съда за евентуално нарушение на конституцията. 

и кво - корумпирания съд

на бойко съда ще го отрази нали

вярвай си

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, nikssi написа:

Според мене правилно пусна закона и после сезира съда за евентуално нарушение на конституцията. 

Няма такава логика. Ако беше върнал закона да след това ако преодолеят ветото е задължен да го пусне но тогава вече ще е спазил законите и ще е защитол позицията си. Нали именно това е идеята - президентът да бъде коректив на калпави закони . Хем виждаш че закон противоречи на конституцията хем го подкрепяш като не налагаш вето. Абсолютна безмислица.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от Anita Hristova Trifonova
      Радев издаде указ за изборите: На 4-ти април 2021 ще бъдат проведени редовните парламентарни избори
    • от Anita Hristova Trifonova
      Обръщение на президента Румен Радев към българския народ (28 09 2020)

    • от Анита Христова Трифонова
      Призовавам и протестиращите, и органите на реда да запазят спокойствие и да не позволяват да бъдат въвличани в сценарий за оцеляването на компрометираната от корупция и насилие власт, заяви държавният глава Пред очите на българите се търгува парламентарна подкрепа за нова Конституция със силата на парите. Тези действия рискуват да хвърлят страната в парламентарна безизходица. Това заяви президентът Румен Радев в специално изявление след нощта на погрома (2 септември), когато внедрени агитки сред протестиращите хвърляха срещу полицаите, обградили сградата на парламента, бомбички, павета, камъни. "През изминалата нощ властта инициира провокации. Пострадали са десетки, както сред гражданите, така и сред органите на реда. Моята първа мисъл е с всички пострадали. Междувременно пред очите на българите се концесионират плажове, раздават се пари. Опитът да се прокара нелепа, но угодна на статуквото Конституция със силата на парите, е престъпно посегателство срещу бъдещето на България", заяви държавният глава. Действията на управляващото мнозинство не само провокират гражданския мир - те задълбочават кризата. Призовавам и протестиращите, и органите на реда да запазят спокойствие и да не позволяват да бъдат въвличани в сценарий за оцеляването на компрометираната от корупция и насилие власт. Протестът е единственото и оправдано гражданско действие срещу похищението на демокрацията. Незабавна и безусловна оставка на кабинета е единственият изход от кризата, завърши държавният глава.
      Румен Радев: Пред очите на българите  се търгува парламентарна  подкрепа  за нова Конституция(3.9.2020)Президентът обвини властта за режисура на провокациите
      Изказване на Румен Радев - Президент на България при откриване на Парламентарната сесия (02.09.2020)
      Готови са отговорите на въпросите на Европарламента. Ето черновата    



      Борисов и Гешев обсъждат отговорите за ЕП...

       19| 29691|17.09.2020
      https://frognews.bg/novini/gotovi-otgovorite-vaprosite-evroparlamenta-eto-chernovata.html?fbclid=IwAR3iBBB-5kyGZN5k4E9KBE2Rfc3FGT9S6M9Kbn1-zkVR9r8znnGDVE1JI34

      Задаването на въпроси към България разкрива съмнителните цели на Европарламента. Ние сме суверенна и демократична страна, а от Брюксел се опитват да подкопаят темелите на супер модела #Кой. Номерът няма да мине. От утре Пик, Стъки и някои охранени охранители започват анти протести под надслов: ЕС е мащеха, а не майка.
      Ще отговорим достойно на злобните и преднамерени въпроси, платени от Васил Божков, диктувани от президента Радев и разпространявани от мафията на протестите.
      Група за наблюдение на демокрацията, върховенството на закона и основните права (DRFMG) пита, а ние отговаряме:
       
      Към вицепремиера:

      1) Как ще оценявате антикорупционните реформи в България след октомври 2019 г.?
      Какви конкретни действия са предприети от правителството в това отношение? В допълнение - що се отнася до реформата на съдебната система - как правителството се отнася към препоръките на Венецианската комисия, по-специално относно функциите на главния прокурор?
       
      - Антикорупционни реформи в България няма, защото няма корупция. Правителството строи магистрали, стадиони и пречиствателни станции, а премиерът ги представя всеки ден с джипката. Относно Венецианската комисия, к"во да ви кажем - Венеция е хубав град, който относно водата е обратното на Перник. Пращали сме Вежди там, да помогне на бианалето.
       
      2) Върховенството на закона се отнася не само до въпросите за антикорупцията и съдебната система, но и до свободата на медиите. Ситуацията по отношение на свободата на медиите в България е много притеснителна. През април тази година Съветът на Европа публикува своя годишен доклад за свободата на медиите, който гласи следното за България: „В България се вижда влошаване на работната среда за журналистите поради поляризиращия характер на публичния дебат, откритата враждебност на избраните политици и устойчивата атаки срещу независими медии чрез административен и съдебен тормоз, както и физически заплахи. Собствеността върху медиите е непрозрачна и се характеризира с завладяването на медийния пазар от олигарси, които използват медийната си власт, за да упражняват политическо влияние и да атакуват и да очернят съперници и критици. Бизнесът за разпространение на вестници в страната е под контрола на един конгломерат, собственост на политик. Независимите журналисти и медии редовно са обект на сплашване лично и онлайн."
       
      - Всичко това са клевети! Медиите в България са свободни и много от тях съвсем свободно решиха да подкрепят правителството и тези, които придобиват нови и нови фирми от хора, които доброволно се отказват от тях. Няма конгломерат, собственост на един политик – има закон на Пеевски. Демократичен закон, модерен и справедлив.
       
      3) Премиерът Борисов обяви конституционни изменения преди няколко седмици. През четирите дни между съобщението на премиера, че ще има нова Конституция и внасянето на самия проект, какви обществени консултации сте провели, ако има такива? Има ли достатъчна оценка на предложените промени?
       
      - Няма достатъчна оценка, но има голямо желание от страна на г-н Борисов да остане на власт. Второто е по-силно.
       
      4) В новия проект на Конституция вие предлагате законодателна инициатива да бъде дадена на съдебната власт. В повечето държави-членки съдебната власт прилага закона, а не го създава. Това е част от разделението на властите. И така, какво налага тази реформа, какви проблеми се опитвате да решите с това?
       
      - Това е само предложение, което никога няма да се случи. Повтаряме още веднъж: номерът е г-н Борисов, г-н Пеевски и г-н Доган да управляват още известно време. Ако на народа не му харесваше, щеше да ни помете досега, но той не го прави. Значи е съгласен. Глас народен - глас Божи.
       
      5) В новия проект на Конституция предлагате значителни ограничения на правомощията на президента на Републиката, особено когато става въпрос за назначения в съдебната власт. Ролята на президента в този процес никога не е била предмет на препоръки или анализ в рамките на оценките на съдебната власт от Комисията в рамките на препоръките на CVM или на Венецианската комисия. Каква беше целта да предложи промени в ролята му?
       
      - Ооо, просто нямате понятие колко гаден е президента Радев! Оставка на тоя шофьор на самолет! Направо ще го катапултираме от "Дондуков"2, само гледайте.
       
      6) Въпреки че българското правителство се е консултирало по-рано с Венецианската комисия, това не важи за последните реформи, по-специално за обявената наскоро реформа в Конституцията. Ще поиска ли българското правителство от Венецианската комисия да излезе със становище по този въпрос?
       
      - Сегашното българско правителство не пита, защо във Венеция има гондоли и кой събира парите от туристите, нали? И ние не ви искаме мнението. Суверенна държава сме.
       
      7) Решението „Колеви срещу България“ е от 2009 г. Както посочиха Венецианската комисия и GRECO, бяха предприети някои реформи за прилагане на това решение, но остават значителни пропуски в отчетността на главния прокурор. Кога правителството ще изпълни изцяло и безрезервно решението и препоръките от становищата на Венецианската комисия и GRECO?
      Ще се ангажира ли българското правителство да поиска ново становище на Венецианската комисия относно предложенията за реформи по отношение на главния прокурор?
       
      - А бе тая Венеция какво ви е влязла в главите?! Филчев ни е скъп. Винаги се отзовава, когато трябва. Беше на прокурорската сбирка в Бояна, а с Гешев си гукаха като хора на един акъл. Наричаме го приемственост.
       
      😎 Смята ли българското правителство, че въвеждането на основна конституционна реформа и Велико Народно  събрание само месеци преди изборите позволява внимателен, прозрачен, приобщаващ, демократичен процес?
       
      - Не смятаме, но номерът е да печелим време, за да се гепи още няколко месеца. Имаме деца, внуци - трябва да им осигурим светло бъдеще. Не е ли хуманно?
       
      9) Съществуват сериозни притеснения относно концентрацията на медийна собственост, както е посочено в мониторинга за медиен плурализъм от 2020. България е на 111-то място в индекса за свобода на медиите. Освен това отделни журналисти съобщават за заплахи и сплашване. Какво ще направи правителството за повишаване на прозрачността на собствеността, насърчаване на плурализма на медийната собственост и осигуряване на безопасността на журналистите?
       
      - Има заплахи и сплашвания, има повдигнати обвинения, запориране на имущество, проверки и натиск, да, но именно защото сме на 111-то място! Не може така. Главният прокурор много помага да се излезе от тази ситуация. Депутатът от ДПС Делян Пеевски също. Работим заедно. Като братя сме - за общото дело.
       
      10) Каква е настоящата правна и практическа структура и положението на българското гражданство по инвестиционна схема? Какви са последните промени и как всъщност са приложени обявените промени? Готова ли е България да последва позицията на ЕП, че всички държави-членки трябва да отменят подобни схеми, или поне желае ли да подкрепи действията на ЕС за регулиране на това?
       
      - Въпросът е много сложен и не е по силите на калинките в правителството. Сори.  Иначе ако дойде някой отвън с пари, веднага го преслушваме. Не сме пропуснали човек или фирма. Пипаме здраво. Схемата е много усъвършенствана: отиват първо момчетата на Митачето и си говорят с инвеститора. Още на другия ден той идва да сподели какво му се е случило. Специално обчени министри или лично премиерът оказват спешна помощ на чужденеца като му посочват офшорки или банкови сметки, на които да обърне внивание. И край на проблемите.
       
      11) Според доклада на Агенцията на ЕС за основните права (FRA) в няколко страни се появяват доклади на политици, използващи расистки и ксенофобски език. Amnesty International отбеляза през април, че въвеждането на карантинни мерки в ромските квартали в България и Словакия е придружено от "все по-враждебна анти-ромска реторика, често подклаждана от политици". Каква е позицията на българското правителство по отношение на тези констатации? Как е положението на ромските квартали в момента?
       
      - Значи, коалиционните ни партньори са най-големите патреоти. Може нещо да са се изпуснали по адрес на манга…, пардон на ромите, но иначе пият без да повръщат. Ние много обичаме ромите, особено когато гласуват за нас.
       
      12) Конституционният съд на България прие жалбата срещу закон, позволяващ на полицията да има достъп до данни за местоположението на идентифицирани лица за проследяване на хора в карантина. Какво е последното състояние на действията в тази посока?
       
      - Верно полицията събираше тия данни, но в момента е заета да млати, сиреч да пази протестите, така че въпросът не е актуален.
       
      13) Върховният касационен съд на България отхвърля жалбата на правителството срещу условното предсрочно освобождаване на Джок Палфрийман, заявявайки, че „искането за възобновяване на делото е процесуално недопустимо и всички производства трябва да бъдат прекратени“. И все пак този австралийски гражданин продължава да не може да напусне страната по заповед на Министерството на вътрешните работи. Бихте ли обяснили защо Съдът се игнорира и ако няма производство срещу това лице, каква е основата за продължаващото му задържане в страната?
       
      - Съдът може да е решил, но главният прокурор каза, че не е справедливо да бъде пускан. Имаше и други хора, които смятат, че трябва да е в затвора. Той обаче все пак е навън. Което не е ОК, защото дава изявления на по медиите, че има насилие в затворите. Ние обаче казваме, че няма насилие, което означава, че той лъже, нали?
       
      14) Голям брой чуждестранни собственици на имоти в България са потърсили защитата по Закона за етажната собственост, който ги освобождава от заплащане на такси за управление, ако пребивават под 30 дни годишно в собствеността си. Мнозина обаче не успяват да се възползват от този закон в местните съдилища. Установява се тясна връзка между съдебната власт и предприемачите, в резултат на което делата се губят в по-нисшите съдилища и трябва да бъдат обжалвани при значителни времеви и финансови разходи пред по-горните инстанции. Наясно ли сте с това и имате ли планове да се справите с него?
       
      - Малко е объркано, но ще се оправи. Ние не сме голяма държава и затова е нормално предприемачи и съдии на по-ниски и средни нива да се познават. Може и роднини да има.
       
      15) Има ли планове за регулиране на дейността на управляващите дружества с конкретно отношение към неправомерните такси, които се увеличават както им се иска, без да има изисквания за коректни сметки или да се гарантира, че финансовите изисквания са свързани с предоставянето на услуги?
       
      - Някои управляващи дружества управляват и други неща, затова малко се увличат. Ще видим какво може да се направи. В момента има коронавирус и други по-важни теминеща, да не се разсейваме с дреболии.
       
      16) По отношение на набиране на сезонни работници от България чрез агенции за набиране на персонал в страната за предимно селскостопански работници в цяла Европа: Знаете ли броя на тези агенции? Има ли опасения, че правата на тези работници са нарушени от налагането на разходи и такси, свързани с тяхното получаване на работа? В момента разследва ли се някоя от тези агенции?
       
      - Интересен въпрос. Първо: не знаем колко са агенциите, защото не сме ги броили. Второ: ако тези наши сънародници останат да работят тук, няма да има такъв проблем. Най-важното е да гласуват по съвест за нас, а ние ще им плащаме социални помощи.
       
      17) Свързано с предложения по време на изслушването относно недостатъци в борбата с корупцията, би било уместно да има повече информация от главния прокурор и неговата заместник г-жа Филипова. Какви конкретни мерки е взела прокуратурата в борбата с корупцията? Разследвани и обвинени ли са политически лица и от кои политически партии произхождат предимно? Те от политически партии ли са както в правителството, така и в опозицията?
       
      - Арестувахме министър от квотата на „Обединени патриоти“ в правителството. Иначе обикаляме селата, къра, горички и залавяме представители на битовата престъпност в мащабни акции. Проблемът с корупцията е силно преувеличен. Както е казал Том Сойер: Новината за моята смърт е силно преувеличена…
       
      18) Наскоро испанските медии публикуваха информация за текущо разследване, свързващо премиера Борисов със схема за пране на пари в Барселона. Работи ли българското обвинение по това дело, имайки предвид, че е получило сигнали по него още през 2019 г.? Ако да, на какъв етап е разследването?
       
      - Защо да проверявме, като знаем, че г-н Борисов е невинен. От този храст няма да излезе заек, както казваме в България. Премиерът Борисов няма нищо общо с тези неща, отсега да знаете. С Мис Бикини може да е имало цуни-гуни, но е било по любов. Гадни олигарси плащат на медии и граждански организации да раздухват тази клевета срещу този аскет и морално чист човек.  
       
      19) Преди няколко месеца в пресата бяха публикувани няколко аудиозаписа. Наред с много други неща, които са представени в тези записи, в определен момент гласът, който изглежда е гласът на премиера Борисов, заплашва да „изгори“ водещ политик от опозицията, в момента колега евродепутат. Има ли някакво разследване или предварителна проверка в това отношение? Ако да, на какъв етап са?
       
      - Това също са клевети. Елена Йончева казва, че записите са изследвани в някаква американска лаборатория. Но ние питаме: Ако американските лаборатории бяха каквито трябва, щеше ли и досега убиството на Кенеди да е неразкрито? Имаме си наши експерти и вярваме само на тях. Дъщерята на Тодор Живков – Людмила Живкова, казваше: Изгори, за да светиш. Може това да е имал предвид премиера за Йончева – да свети… Като една светулка.
       
      20) Българските граждани станаха свидетели на различни аудиозаписи и снимки, публикувани в медиите. Но не всички от тези записи и снимки са анонимни. Някои стенограми и записи бяха оповестени официално от прокуратурата - някои от тях по време на текущи дела, някои дори преди образуване на дело. Как оценявате тази практика?
       
      - Ние публикуваме снимки и записи, които смятаме за важни. Ние, тоест главният прокурор, преценява и разпорежда какво да се публикува и в кои медии. Това е демократично и справедливо.  Нещата са ясни: което засяга президента се публикува, защото е 100% вярно, а за премиера - не се публикува, защото 100% не е вярно. Това и Сийка ще ви коже.
       
      21) След заседанието на закрито на DRFMG, главният прокурор на България публикува на официалната си страница информация, че срещата е организирана по предложение на главния прокурор на България. Всъщност DRFMG взе решението да се проведе това събрание и покани главния прокурор, който изпрати заместника си. Желаете ли да коригирате тази невярна информация?
       
      - В разговор с премиера на държавата главният прокурор наистина е казал, че ако иска може да направи каквото си иска и да се среща с когото си иска в Брюксел. Премиерът отговорил, че може да му уреди всякакви срещи там, защото има много приятели, пред които се прави на прост, а зад гърба ги е.е с 200… Оттам е станало объркване, в смисъл, че някой еврочиновник не е доразбрал. Ако толкова настоявате, ще я коригираме тази информация, но е доста дребнаво от ваша страна.
       
       22) Както е посочено в последния доклад за CVM и докладите на GRECO, структурите за борба с корупцията са укрепени, но все още липсва солидна история на разследванията, водещи до резултати, включително присъди за извършители. Как българското правителство и прокуратурата ще се уверят, че официално предприетите реформи действително ще доведат до реални резултати по отношение на борбата с корупцията?
       
      - Борим се с корупцията много усилено, доколкото я има. Ползваме руския опит, а наши прокурори се обучават в Русия. И реформи правим всякакви. Няма проблем, ще ви предоставим цял доклад, ако искате.
       
      23) Как българското правителство и Комисията за защита срещу дискриминацията ще осигурят пълната защита на всички малцинства? Това включва роми, ЛГБТИ хора, както и етнически и езикови малцинства в България? Имаме доклади за произволна карантина и мерки за блокиране, насочени конкретно към ромите, широко разпространена реч на омразата срещу роми, ЛГБТИ фобийна реч на омразата, както и опити за възпрепятстване на работата на НПО, работещи с македонско-българското малцинство. Конкретно към Комисията за защита срещу дискриминация: Какви разследвания е извършила през последната година по тези дела и какви решения е взела по тези дела?
       
      - Работим много усилено по тези въпроси, да знаете. Каже ли някой думата “циганин“ – веднага го почваме. Правителството много се грижи за малцинствата. Някой заблуждава международната прогресивна общественост, което не е честно.
       
      24) Що се отнася до правата на жените  - как българското правителство и Комисията за защита срещу дискриминацията осигуряват пълната им защита? Как отговаря на критиките, че настоящата правна и политическа рамка не осигурява ефективна защита срещу насилието над жените? Според EIGE България има един от най-ниските нива на отчитане на домашното насилие. Как ще се обърне внимание на това? Защо българското правителство не би се противопоставило на невярно представяне на Истанбулската конвенция и по-скоро ще работи за защита на жените, като ратифицира Конвенцията?
       
      - Ама какво насилие над жените, бе хора?! Вижте Цвета Караянчева – премиерът я нарича "проста кърджалийска п...а", но е председател на парламента. В никоя държава няма такова чудо. Деничка Сачева пък е социален министър. Проф. Антоанета Христова всеки ден е по телевизиите. Насилие опитаха протестиращи срещу Даниела Дариткова от ГЕРБ, но полицията взе мерки. Колкото до домашното насилие… то е нещо като българска традиция: пийне пет-шест ракии съпругът, стане му мъчно за казармата и старшината и фрасне няколко шамара на булката. Може и на децата. Особености на българската педагогика.
       
      25) Сред основните искания на неотдавнашната протестна вълна, едно от тях е призив за организиране на нови и честни избори от правителство, полагащо грижи, които да бъдат последвани от значителни реформи в областта на върховенството на закона. И все пак критиците казват, че правителството се опитва да прекъсне тези искания, като предлага избора на голямо национално събрание, за да се обсъди вече подготвен нов проект на конституция - изготвен при неговите условия - че вече е широко критикуван не само за това, че не е отговорил на повечето въпроси, които подкопават върховенството на закона в България, но също така създават нови заплахи, включително допълнително укрепване на правомощията на главния прокурор. Какви гаранции може да даде българското правителство, че ще бъдат спазени най-високите стандарти за прозрачност и ще бъде проведена възможно най-широка обществена дискусия и консултация?
       
      - Българското правителство е най-прозрачното. Видяха се спалнята на премиера, пачките евро в нощното шкафче, кюлчетата злато и пистолета. Какво по-прозрачно искате? А изборите са честни. Единственият български математик Мишо Константинов ще ви го каже и той. Честни са, кажи Мишо!
       
      26) Измина повече от десетилетие от делото „Колеви срещу България“, в което Европейският съд по правата на човека категорично изисква от България да промени законодателството относно прокуратурата и главния прокурор. Оттогава Венецианската комисия също няколко пъти е призовавала България да го направи. Без наистина независима прокуратура борбата с корупцията не може да бъде ефективна. В система, при която върховенството на закона е подкопано, не може да реагира на високопоставени политици, злоупотребяващи с властта си. Може ли българското правителство да предостави информация как и кога възнамерява да се придържа към решението на ЕСПЧ като предпоставка за правилното функциониране на върховенството на закона?
       
      - Това за главния прокурор е заяждане. Върховенството на закона си е на мястото и го повтаряме всеки ден. Щом властта казва, че има върховенство на закона, значи има. Не слушайте някакви опозиционери и протестиращи, на които олигарси плащат милиони, а президентът ги буни да клеветят.
       
      27) По време на нашата видеоконференция миналата седмица беше споменато, че България е изпълнила голяма част от препоръките на GRECO през последните години. Тогава може ли правителството да обясни защо България е в стагнация в индекса за възприятие на корупцията, като постоянно се класира на последно място сред държавите-членки на ЕС?
       
      - Може да сме последни по възприятие за корупцията, но по реализацията сме първи. Десет години сме първи!  Да не мислите, че е лесно? Прането на пари и рекета само по филмите изглеждат лесни, на практика не е точно така. Някои се опъват, други вдигат шум...
       
      28) Един от младшите коалиционни партньори на българското правителство наскоро внесе  законопроект, който ще въведе задължение за НПО да докладват в рамките на 7 дни всяко дарение, надвишаващо приблизително 500 евро, което биха получили от чужбина. Личната отговорност на членовете на управителните органи на НПО също се ангажира изцяло към това. Подобен закон, приет в Унгария, беше наскоро атакуван от Европейския съд, тъй като е дискриминационен, нарушава свободното движение на лица и ограничава свободата на сдружаване. Може ли правителството да потвърди, че този законопроект, който има смущаващо въздействие върху НПО и смразяващ ефект върху критичните гласове няма да получи подкрепа от всички коалиционни партии?
       
      - Всеки в България може да говори и пише каквото си иска – не му обръщаме внимание. Демокрация. Нашият премиер е голям приятел с премиера на Унгария Виктор Орбан – това дразни ли ви? Освен това ако сдружения се държат дружелюбно с управлението и защитават неговите постижения, нямат проблем с финансирането. Но има и такива, които подкопават устоите на държавата с критиките си, затова ще вземем съответните мерки.
       
      29) При извънредни мерки за ограничаване на COVID-19 се съобщава, че българските власти са поставили ромските селища под задължителни карантини, налагани от полицията и военните, с аргумента, че такива мерки са необходими за опазване на общественото здраве и безопасност. Въвеждането на тези мерки е придружено от все по-враждебна анти-ромска реторика, която често се подклажда от политиците и се използва за заклеймяване и налагане на по-репресивни мерки върху ромските общности. Отчетите показват, че тези мерки, както и принудително изселване и разрушаване от къщите са били селективно насочени към ромски селища и те не са били приложени към други групи или населението. Подобно селективно прилагане, при липса на доказателства, че са били разгледани по-малко ограничителни алтернативи, повдига въпроси относно спазването на тези мерки със задължението за забрана на дискриминацията. Може ли правителството да обясни как могат да бъдат разрешени такива мерки и какво възнамерява да направи, за да сложи край на дискриминационните мерки срещу част от населението? Може ли да подчертае основните си постижения и основните недостатъци в контекста на настоящата рамка на ЕС за национални стратегии за интеграция на ромите?
       
      - Ромите, ромите… България, както казва премиерът Борисов, се е справила най-добре с пандемията от всички в Европа, че и по света. Пратихме помощи на ОАЕ, а те ни върнаха ръкавици и няколко тона фурми. Фурмите са много полезни. Планираме да раздадем от тях и на ромските общности.
       
      ===============================================
       
      Както сте се убедили, тези въпроси са чисто заяждане. България процъфтява, а управлението е демократично и прозрачно. Това е.
       
      Нямадаподавамеоставка!
       
      Екип на МС, ГП и най-вече на ДП.
       
      OT ИНТЕРНЕТА
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване