Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Препоръчан отговор


Според вас Бог, Създателят, Силата, Висшия Разум, Първопричината Абсолюта, или както го усещате че е - какъв/каква е по характер?

 

Мисля,  че Той, Тя или То(Абсолюта),  е съвършен, всеобхватен и т.н., просто защото Абсолюта като такъв, от който всичко произлиза е един и няма база за сравнение.

 

Парадоксът за мен е в това, че след като е съвършен, Той (Абсолюта) не бива да позволява наличието на страдание, под каквото и да била форма, поради каквато и да била причина. Просто защото Той(Абсолюта) е съвършен, всезнаещ, всесилен и би следвало да използва тези свои качества, за да реализира своите желания, представи или нужди, като продукт на които сме ние, без да ни причинява страдание. В противен случай Той (Абсолюта) ще се окаже просто един садист. Но ако това е вярно, то цялата вечност ни обрича на страдание, което е абсурдно, поне за моето светоусещане.

 

И ето тук се образува парадоксът.

Какво е вашето мнение и усещане по въпроса?

 

Пояснявам, че съм минал през идеите, философиите и религиите, че сме тук, за да се учим или защото сме сбъркали някъде - за мен те не работят, поради факта, че Създателят като съвършен, всемъдър и всесилен може да включи тези си качества и да ни изучи или върне в правия път по безболезнен начин.

 

 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Чудиш се защо има страдание? Ами ако го няма, как ще знаеш какво е щастие? Няма да имаш база за сравнение. 

Трябва да има зло, за да разбереш, че има и добро.

Ако липсват двата негатива, доброто и щастието си губят смисъла.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, what's NEXT? написа:

Той(Абсолюта) е съвършен, всезнаещ, всесилен и би следвало да използва тези свои качества, за да реализира своите желания, представи или нужди, като продукт на които сме ние, без да ни причинява страдание. В противен случай Той (Абсолюта) ще се окаже просто един садист.

Тъй като не е възможно нещо/някой да съдържа абсолютната доброта и същевременно абсолютното зло, то не е възможно съществуване на етичен абсолют, сиреч не е възможно съществуването на Бог.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, what's NEXT? написа:

Според вас Бог, Създателят, Силата, Висшия Разум, Първопричината Абсолюта, или както го усещате че е - какъв/каква е по характер?

 

Мисля,  че Той, Тя или То(Абсолюта),  е съвършен, всеобхватен и т.н., просто защото Абсолюта като такъв, от който всичко произлиза е един и няма база за сравнение.

Използваш понятия като Бог, Създател, Сила и т.н., но какво разбираш под тези понятия. Защото за мен те не се отнасят до едно и също нещо. Т.е. опитваш се под думи като Създател или Абсолют да обобщиш различни неща. 

Сега ще се опитам да обясня какво имам предвид. Първопричина в абсолютен смисъл не може да има. За начало чисто логически е невъзможно да се говори, защото то предполага причини, а причините - техни причини. Затова парадоксално, но трябва да се приеме, че съществува нещо безначално, съдържащо в себе си всичко съществуващо и съдържащо потенциално всичко, което може да съществува. То също така би следвало да е неизменно и безгранично. Това е Абсолютът. Тъй като въпросният Абсолют е неизменен, то следва, че за него не може да се каже, че има съзнание и избор - т.е. това не е Бога и Създателя, който може да регулира съзнателно развитието на хората. Това са по-скоро неизменните закони, които наблюдаваме около себе си - в природата, в света, химията, физиката, математиката и др. Това е естествения ред на нещата - ред на който всичко е подчинено. 

Всичко, което произлиза от този Абсолют, съдържа целия му потенциал в себе си, но в латентна форма. Т.е. ние, хората примерно, следва да развием тези присъщи ни възможности. Това, което следва да се разбира под Висш Разум или Създател не е Абсолюта, а нещо също така подчинено на неизменния ред във вселената, както и хората. Разликата е, че в резултат от дълго развитие - далеч по-дълго, отколкото можем да си представим, - този Висш Разум е изявил много повече от споменатия потенциал. Или с други думи - изявил е много по-голяма част от Абсолюта чрез себе си. Нашата задача като хора е и ние да направим същото. Ясно е, че както ние хората, така и Бог, Твореца, има съзнание и възможност да избира. В този смисъл въпросният Творец за разлика от Абсолюта, направлява развитието ни съзнателно.

За страданието - ние можем да се учим по лесния или по трудния начин. Реално страданието хората си го създаваме сами. Бог няма да ни лиши от възможността да изберем пътя си. Идеята е чрез страданието съзнателно и с цялото си сърце да приемем, че злото, омразата и поставянето на себе си над другите е неприемливо. Неприемливо е, защото такъв е естествения ред в света, а не защото Бог е решил така. Бог не е по-различен от човека - т.е. също представлява някакво частично проявление на Абсолюта, което се развива или по-скоро разгръща във времето. 

От една страна имаме неизменния, безкраен и съвършен Абсолют, а от друга страна са ограничените, крайни, но изменящи се (развиващи се) разумни същества (всичко, съзнателно в една или друга степен - животни, хора, просветлени същества, ангели, Буди, Богове и т.н.) - непроявеното и проявеното. 

Опитах се да засегна твърде много неща в няколко абзаца. Идеята за неограничен и неизменен Абсолют и Творец, който направлява, но вече съзнателно развитието на хората е застъпено във всички религии. Но не винаги е така открито. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, what's NEXT? написа:

....И ето тук се образува парадоксът.....

Никакъв парадокс няма ! Сам ти си го измисляш ! :nono:

Опитваш се да удовлетвориш потребността си , да си обясниш това което не се знае , подменяйки незнанието със някакво измислено "знание"....

Това което не се знае е немислимо !:nono:

преди 3 часа, Shiniasu написа:

......

От това което не се знае , логически не можеш да правиш никакви други изводи , освен че не се знае ! :nono:

Логически изводи се прави от това което се знае ! При това ако знанието е ограничено , напълно е възможно логическият извод да е напълно неадекватен .

Всичко друго е логически "изсмукано от пръстите"....!

" За болни поради холестерол - пийте сода каустик ! Тя разтваря мазнини всякакви (факт !) ! ....Гарантирано изцеряване ! Холестеролът на сапун става... " :lol6:


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 6 часа, Shiniasu написа:

Използваш понятия като Бог, Създател, Сила и т.н., но какво разбираш под тези понятия. Защото за мен те не се отнасят до едно и също нещо. Т.е. опитваш се под думи като Създател или Абсолют да обобщиш различни неща. 

Сега ще се опитам да обясня какво имам предвид. Първопричина в абсолютен смисъл не може да има. За начало чисто логически е невъзможно да се говори, защото то предполага причини, а причините - техни причини. Затова парадоксално, но трябва да се приеме, че съществува нещо безначално, съдържащо в себе си всичко съществуващо и съдържащо потенциално всичко, което може да съществува. То също така би следвало да е неизменно и безгранично. Това е Абсолютът. Тъй като въпросният Абсолют е неизменен, то следва, че за него не може да се каже, че има съзнание и избор - т.е. това не е Бога и Създателя, който може да регулира съзнателно развитието на хората. Това са по-скоро неизменните закони, които наблюдаваме около себе си - в природата, в света, химията, физиката, математиката и др. Това е естествения ред на нещата - ред на който всичко е подчинено. 

Всичко, което произлиза от този Абсолют, съдържа целия му потенциал в себе си, но в латентна форма. Т.е. ние, хората примерно, следва да развием тези присъщи ни възможности. Това, което следва да се разбира под Висш Разум или Създател не е Абсолюта, а нещо също така подчинено на неизменния ред във вселената, както и хората. Разликата е, че в резултат от дълго развитие - далеч по-дълго, отколкото можем да си представим, - този Висш Разум е изявил много повече от споменатия потенциал. Или с други думи - изявил е много по-голяма част от Абсолюта чрез себе си. Нашата задача като хора е и ние да направим същото. Ясно е, че както ние хората, така и Бог, Твореца, има съзнание и възможност да избира. В този смисъл въпросният Творец за разлика от Абсолюта, направлява развитието ни съзнателно.

За страданието - ние можем да се учим по лесния или по трудния начин. Реално страданието хората си го създаваме сами. Бог няма да ни лиши от възможността да изберем пътя си. Идеята е чрез страданието съзнателно и с цялото си сърце да приемем, че злото, омразата и поставянето на себе си над другите е неприемливо. Неприемливо е, защото такъв е естествения ред в света, а не защото Бог е решил така. Бог не е по-различен от човека - т.е. също представлява някакво частично проявление на Абсолюта, което се развива или по-скоро разгръща във времето. 

От една страна имаме неизменния, безкраен и съвършен Абсолют, а от друга страна са ограничените, крайни, но изменящи се (развиващи се) разумни същества (всичко, съзнателно в една или друга степен - животни, хора, просветлени същества, ангели, Буди, Богове и т.н.) - непроявеното и проявеното. 

Опитах се да засегна твърде много неща в няколко абзаца. Идеята за неограничен и неизменен Абсолют и Творец, който направлява, но вече съзнателно развитието на хората е застъпено във всички религии. Но не винаги е така открито. 

Тоест Абсолюта и Бог са две различни неща? Бог също може да страда, това ли имаш в предвид? Другият ми въпрос е не е ли притеснително ако и Бог е подвластен на друга сила?

Аз по-скоро търся края на краищата, така да се каже - първопричината на всички причини, тоест ако Бог е подвластен също на някаква сила, потребност или друго въздействие, то той не е това, което търся. Чудя се кое е това нещо, от което всички са зависими, а то независимо - от неговия характер се интересувам и притеснявам, едновременно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, what's NEXT? написа:

Тоест Абсолюта и Бог са две различни неща? Бог също може да страда, това ли имаш в предвид? Другият ми въпрос е не е ли притеснително ако и Бог е подвластен на друга сила?

Аз по-скоро търся края на краищата, така да се каже - първопричината на всички причини, тоест ако Бог е подвластен също на някаква сила, потребност или друго въздействие, то той не е това, което търся. Чудя се кое е това нещо, от което всички са зависими, а то независимо - от неговия характер се интересувам и притеснявам, едновременно.

Бог може да изпитва трудности и болка. Страданието е отношението на неприемане на болката и трудностите в живота, което е различно. В този ред на мисли, предполагам, че Бог не страда.

Не ми е позната философска система и източна, и западна, която да претендира, че е намерила споменатата от теб първопричина. В източните философии примерно калпите - периодите на обективно съществуване и разпад на вселената, следват една след друга, но се казва, че няма първа. Логически няма как да има първа и тук лежи още един парадокс. 

Няма от какво да се притесняваш, а с времето разбиранията за света ще се увеличават. Но не очаквай да достигнеш до някакво крайно разбиране, при което да не останат въпроси и неизвестни. Крайното няма как да обхване безкрайното.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, what's NEXT? написа:

Тоест Абсолюта и Бог са две различни неща? Бог също може да страда, това ли имаш в предвид? Другият ми въпрос е не е ли притеснително ако и Бог е подвластен на друга сила?

Аз по-скоро търся края на краищата, така да се каже - първопричината на всички причини, тоест ако Бог е подвластен също на някаква сила, потребност или друго въздействие, то той не е това, което търся. Чудя се кое е това нещо, от което всички са зависими, а то независимо - от неговия характер се интересувам и притеснявам, едновременно.

Всичко е подвластно на външни сили и закони.  Има едни хора, които твърдят, че звездите им го говорят. Те са открили на много въпроси отговорите.

Тези отговори са все още недоказуеми и не приемливи от тези, които се уповават на доказателства.

На много хора вече им е известно, че доказателствата се манипулират и крият с цел контрол и власт на населението.

Много неща са ясни, които се крият, но има и много още неясноти, които няма как да се доказват.

Смятам, че не можеш да намериш края на краищата, защото цялото е един кръг.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 54 минути, Shiniasu написа:

.....първопричина........ Логически няма как да има първа и тук лежи още един парадокс. ......

Първопричината въобще не следва да представлява интерес - живота на човек сравнен с Времето и Вселената . За Човека е немислима ! 

Но има предходна причина , която е жизнено важна за живота на човека.....

.....................

С една дума занимавате се с глупости - никому потребни умствени еквилибристики ! 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всичко е кръг. дори и игла да изследваш на муликулярно ниво, ще стигнеш до извода, че е кръгла във всичките и посоки и че си винаги в центъра и.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, nikolela написа:

....твърдят, че звездите им го говорят. Те са открили на много въпроси отговорите.....

Открили са на баба си хвърчилото.... :lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, by_chechi написа:

Открили са на баба си хвърчилото.... :lol6:

Важното е, че са вече мирясали и задоволени. 😎

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, nikolela написа:

Важното е, че са вече мирясали и задоволени. 😎

Чакай ! Ти още нищо не знаеш ! На Баба Яга метлата е по-съвършено хвърчило.....  :lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, by_chechi написа:

Чакай ! Ти още нищо не знаеш ! На Баба Яга метлата е по-съвършено хвърчило.....  :lol6:

Метлата е измислена. Друго си е звездите да ти го говорят или да литнеш астрално и око да види ръка да пипне.

И аз малко съм хвърчал на сам на там. И под земя съм хвърчал. Така открих, че имало кръговрат на земята.  Тя се преплъзва под друга континентална плоча, топи се във вид на магма и изригва на друго място. Като изстине става пак земя.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Идеята за неяснотата по въпроса и това, че сме неспособни да разберем истината съм я срещал на много места.

 

Доста религии(ако не всички), както и философии, стигат до извода, че или сме малки за истината или не ни е дошло времето.

 

Тази гледна точка обаче не ме задоволява, а напротив поражда нов въпрос - ако отговорът не е за нас, то тогава защо въпросът се образува в съзнанието ни.

Защо така упорито ще търсим нещо, което е предопределено да не разберем.

 

Например можеше да бъдем създадени неосъзнати по този въпрос и нямаше да си задаваме тези въпроси - тогава бих приел, че тази материя не е за нас.

 

Отделно на мен, самата психика не ми дава спокойствие да приема нормално страданието като част от процеса.

Все едно някой ми казва - "Утре ще мина да те заколя" и  аз да му кажа - "Ами ок, мини към 10:00", без дори да се опитам да разбера защо този човек иска да ми причини това и как това нещо е в реда на нещата?

преди 1 час, Shiniasu написа:

Бог може да изпитва трудности и болка. Страданието е отношението на неприемане на болката и трудностите в живота, което е различно. В този ред на мисли, предполагам, че Бог не страда.

Не ми е позната философска система и източна, и западна, която да претендира, че е намерила споменатата от теб първопричина. В източните философии примерно калпите - периодите на обективно съществуване и разпад на вселената, следват една след друга, но се казва, че няма първа. Логически няма как да има първа и тук лежи още един парадокс. 

Няма от какво да се притесняваш, а с времето разбиранията за света ще се увеличават. Но не очаквай да достигнеш до някакво крайно разбиране, при което да не останат въпроси и неизвестни. Крайното няма как да обхване безкрайното.

С всичко това съм съгласен, особено с парадокса за първопричината - достигал съм до него стотици пъти, просто парадоксът със страданието ми е по-притеснителен.

За калпите съм чел нещичко, доколкото си спомням края им е свързан със силно страдание и ужас - по ведическите учения, което засилва още повече притесненията ми.

Тоест ако го нямаше страданието като фактор в уравнението всичко щеше да ми изглежда логично и в реда на нещата, но в реалността страданието не ми пасва като нещо полезно за психиката и съществуването.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, what's NEXT? написа:

Парадоксът за мен е в това, че след като е съвършен, Той (Абсолюта) не бива да позволява наличието на страдание, под каквото и да била форма, поради каквато и да била причина.

Според теб. Ахъм...Ами в началото нали е било така. Адам, Ева, Райската градина, волни като птички, без познанието от Дървото на Живота, няма чувства, разумът уж го е имало, ама без опит, без знание, все едно че го няма. Дявола си е знаел работата. Щото Бог е искал свободна воля, ама като няма опит откъде да знаеш какво искаш. За да има опит, трябва да се научиш да познаваш и да разделяш. Е, дявола е помогнал Богу. Историята я знаете. Ако не знаете, намерете си Библията и си я прочетете.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, what's NEXT? написа:

Идеята за неяснотата по въпроса и това, че сме неспособни да разберем истината съм я срещал на много места.

 

Доста религии(ако не всички), както и философии, стигат до извода, че или сме малки за истината или не ни е дошло времето.

 

Тази гледна точка обаче не ме задоволява, а напротив поражда нов въпрос - ако отговорът не е за нас, то тогава защо въпросът се образува в съзнанието ни.

Защо така упорито ще търсим нещо, което е предопределено да не разберем.

 

Например можеше да бъдем създадени неосъзнати по този въпрос и нямаше да си задаваме тези въпроси - тогава бих приел, че тази материя не е за нас.

 

Не можем да бъдем създадени по друг начин. Вземи една груба аналогия с едно дърво. То ражда семена от които не може да възникне нищо различно от неразвито копие на дървото, което с времето следва да се развие. Принципът е един и същ. Да има и разлика, защото човек за разлика от растението се развива съзнателно и не физически,а умствено и духовно.

Та Бог, Творецът може да се уподоби на дърво, чиито семена сме ние хората. Разбира се Бог е разумен и грижите му са разумни, но подобно на дървото, Той не може да промени обуславящия самия него естествен ред. Той е в същото положение спрямо търсената от теб първопричина. 

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 минути, Shiniasu написа:

Не можем да бъдем създадени по друг начин. Вземи една груба аналогия с едно дърво. То ражда семена от които не може да възникне нищо различно от неразвито копие на дървото, което с времето следва да се развие. Принципът е един и същ. Да има и разлика, защото човек за разлика от растението се развива съзнателно и не физически,а умствено и духовно.

Та Бог, Творецът може да се уподоби на дърво, чиито семена сме ние хората. Разбира се Бог е разумен и грижите му са разумни, но подобно на дървото, Той не може да промени обуславящия самия него естествен ред. Той е в същото положение спрямо търсената от теб първопричина. 

 

 

Не е така. Младото дърво страда, бива засенчено от голямото, не му достига светлина и други неприятни неща.

То може да бъде изгорено, проядено, надрано от животно или паразит.

Може и да се вижда крехка хармония в природата, но е и бурно оцеляване за всичко живо.

На теб и на всеки му минават тези въпроси през главата, но и ние както с дървото сме засенчвани.

В началото се корени мързела. За да бъде задоволен се изисква власт и контрол. Става доста сложно за обяснение, но ако прочетеш какво означава ЦИВИЛИЗАЦИЯ, може би ще ти се изяснят много неща.

 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, Shiniasu написа:

Не можем да бъдем създадени по друг начин. Вземи една груба аналогия с едно дърво. То ражда семена от които не може да възникне нищо различно от неразвито копие на дървото, което с времето следва да се развие. Принципът е един и същ. Да има и разлика, защото човек за разлика от растението се развива съзнателно и не физически,а умствено и духовно.

Та Бог, Творецът може да се уподоби на дърво, чиито семена сме ние хората. Разбира се Бог е разумен и грижите му са разумни, но подобно на дървото, Той не може да промени обуславящия самия него естествен ред. Той е в същото положение спрямо търсената от теб първопричина. 

 

 

Стигал съм и до този извод, именно че Бог се води от естествения ред, който не зависи от него, но тогава Бог не е Абсолютът, той  просто излиза, че не е над Всичко. По мои наблюдения, представите на повечето хора, вкл. и моите са че Бог е Всичко, Абсолюта, който е създал всичко, тоест не следва да е зависим от никакъв ред. Гледната точка, че Бог е зависим също не е нова за мен, но някак си ми е странна и неразбираема.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, what's NEXT? написа:

Отделно на мен, самата психика не ми дава спокойствие да приема нормално страданието като част от процеса.

Все едно някой ми казва - "Утре ще мина да те заколя" и  аз да му кажа - "Ами ок, мини към 10:00", без дори да се опитам да разбера защо този човек иска да ми причини това и как това нещо е в реда на нещата?

Страданието следва да се избягва. Но понякога е неизбежно. Понякога сами си го причиняваме, понякога причината не е индивидуално в нас. То е в резултат от несъвършенството, от глупостта, от стремежа да се задържи развитието, да се остане в удобните граници на навиците... Засега ще оставя отговора недовършен. 

преди 1 час, what's NEXT? написа:

За калпите съм чел нещичко, доколкото си спомням края им е свързан със силно страдание и ужас - по ведическите учения, което засилва още повече притесненията ми.

Не е точно така. Да, редуват се периоди на духовен упадък, на беззаконие, страдания и т.н., в какъвто сме в момента, с периоди на възход. Но като цяло тенденцията е възходяща. В следващия черен век или кали юга, човечеството ще е по-развито духовно от сега. Но ако хората живеят напълно безпроблемно, те ще деградират, в резултат сами ще разрушат обществото си, ще изопачат морала и ще породят страдания за себе си. И точно след тези моменти на упадък без намеса "отгоре" хората са обречени. Но след, защото разумността и изборът предполагат отговорност за последствията.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Shiniasu написа:

Та Бог, Творецът може да се уподоби на дърво, чиито семена сме ние хората. Разбира се Бог е разумен и грижите му са разумни, но подобно на дървото, Той не може да промени обуславящия самия него естествен ред. Той е в същото положение спрямо търсената от теб първопричина. 

Очевидно поне ти НЕ вярваш. Щом се опитваш да мислиш и да вкарваш Бог в ограничения, в рамки. Така както го обясняваш, явно Самият Бог, е или възникнал по естествени причини, което е странно, предвид, че не може да си обясниш възникването на нещо далеч по-немощно като човека, без за намесваш Бог. Нищо, че учените повече, или по-малко добре, успяват. Така че, бог да възникне по естествени причини, е още по-невероятно, сигурно квадралион пъти по-невероятно, от възникването на човека по естествени причини. Та! Кой Е Творецът на Бог,а?  :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 25 минути, sliderum написа:

Очевидно поне ти НЕ вярваш. Щом се опитваш да мислиш и да вкарваш Бог в ограничения, в рамки. Така както го обясняваш, явно Самият Бог, е или възникнал по естествени причини, което е странно, предвид, че не може да си обясниш възникването на нещо далеч по-немощно като човека, без за намесваш Бог. Нищо, че учените повече, или по-малко добре, успяват. Така че, бог да възникне по естествени причини, е още по-невероятно, сигурно квадралион пъти по-невероятно, от възникването на човека по естествени причини. Та! Кой Е Творецът на Бог,а?  :D

Изобщо не коментирам как е възникнал Бог(като не говоря за Бог според религиите, а като цяло - като Абсолют, Всичко, което е и т.н.). Ако тръгна да мисля как е възникнал Бог стигам до нов парадокс, според който е невъзможно Бог да има начало.

Учените също стигат до задънен изход - стигат до квантово забъркване и до там. Поне това, с което съм запознат до момента. Тоест учените си признават, че и те не могат да определят произхода и характера на Бога. В Церн се опитват до го открият, но все още не са.

Не вкарвам Бог в рамки, напротив, логично е Той да е безлимитен и затова мисля, че няма оправдание пред другите затова, че е създал възможността за страдание. Въпросът е защо го прави.

преди 1 час, Shiniasu написа:

Страданието следва да се избягва. Но понякога е неизбежно. Понякога сами си го причиняваме, понякога причината не е индивидуално в нас. То е в резултат от несъвършенството, от глупостта, от стремежа да се задържи развитието, да се остане в удобните граници на навиците... Засега ще оставя отговора недовършен. 

Не е точно така. Да, редуват се периоди на духовен упадък, на беззаконие, страдания и т.н., в какъвто сме в момента, с периоди на възход. Но като цяло тенденцията е възходяща. В следващия черен век или кали юга, човечеството ще е по-развито духовно от сега. Но ако хората живеят напълно безпроблемно, те ще деградират, в резултат сами ще разрушат обществото си, ще изопачат морала и ще породят страдания за себе си. И точно след тези моменти на упадък без намеса "отгоре" хората са обречени. Но след, защото разумността и изборът предполагат отговорност за последствията.

Кому е нужно да се редуват тези периоди? Чудя се защо Абсолюта не използва всичката си сила и мъдрост, която е безкрайна, за да създаде една съвършена вселена?

Ако излезе, че Абсолюта не е съвършен и се развива, заедно с нас, то това би било много притеснително. Което също води до парадокс -  как нещо, което не е съвършено ще е вечно?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, what's NEXT? написа:

Стигал съм и до този извод, именно че Бог се води от естествения ред, който не зависи от него, но тогава Бог не е Абсолютът, той  просто излиза, че не е над Всичко. По мои наблюдения, представите на повечето хора, вкл. и моите са че Бог е Всичко, Абсолюта, който е създал всичко, тоест не следва да е зависим от никакъв ред. Гледната точка, че Бог е зависим също не е нова за мен, но някак си ми е странна и неразбираема.

Ами нали с това започнах - Абсолютът не е Творец. И във веданта Парабрахман не е творец, а Брахман. В Гърция Космос и Хаос са преди другите богове. В кабала Ейн Соф е над всички проявления като Ехие, Йехова и т.н. В даосизма също. Да, тази гледна точка просто не съответства на представата, която повечето хора имат за Бог и най-често остава недоразбрана. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 33 минути, what's NEXT? написа:

Изобщо не коментирам как е възникнал Бог(като не говоря за Бог според религиите, а като цяло - като Абсолют, Всичко, което е и т.н.). Ако тръгна да мисля как е възникнал Бог стигам до нов парадокс, според който е невъзможно Бог да има начало.

Бабо, аз в случаят не съм отговорил на теб. Освен, ако не си клонинг на Шиниасу и да отговаряш, от името на другият си профил. Така че, приеми, че в този си коментар, не визирам теб и ако ще ми дискутираш умозренията, го направи от свое име.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, what's NEXT? написа:

Според вас Бог, Създателят, Силата, Висшия Разум, Първопричината Абсолюта, или както го усещате че е - какъв/каква е по характер?

 

Мисля,  че Той, Тя или То(Абсолюта),  е съвършен, всеобхватен и т.н., просто защото Абсолюта като такъв, от който всичко произлиза е един и няма база за сравнение.

 

Парадоксът за мен е в това, че след като е съвършен, Той (Абсолюта) не бива да позволява наличието на страдание, под каквото и да била форма, поради каквато и да била причина. Просто защото Той(Абсолюта) е съвършен, всезнаещ, всесилен и би следвало да използва тези свои качества, за да реализира своите желания, представи или нужди, като продукт на които сме ние, без да ни причинява страдание. В противен случай Той (Абсолюта) ще се окаже просто един садист. Но ако това е вярно, то цялата вечност ни обрича на страдание, което е абсурдно, поне за моето светоусещане.

 

И ето тук се образува парадоксът.

Какво е вашето мнение и усещане по въпроса?

 

Пояснявам, че съм минал през идеите, философиите и религиите, че сме тук, за да се учим или защото сме сбъркали някъде - за мен те не работят, поради факта, че Създателят като съвършен, всемъдър и всесилен може да включи тези си качества и да ни изучи или върне в правия път по безболезнен начин.

 

 

 

 

Най-логичното обяснение ( а знаем че логиката е над всичко) е, че Той просто не е Абсолют. И това е хубавия вариант, защото другия е да е лицемер. Все едно да заповядате на детето си да не пуши и да го изпратите на училище, където може и да го принудят да пуши и когато узнаете, че е пушило, да го набиете или да го изгоните. Дали ще сте добър родител зависи от вас,не от децата ви.

А логиката, че без злото нямало да знаем какво е доброто, е един елементарен дуализъм незаслужаващ и грам внимание.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...