Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Формула 1 - дискусия, новини, резултати


Препоръчан отговор


Geronimo: Не,не разчитам на това. Просто го отбелязах,защото го пише в спортните сайтове. За мен победата на Хамилтън си е честна. А относно Кими - много по-умно от негова страна щеше да бъде,след като Луис го изпревари,да намали темпото и да се добере до финала.Виждаше се,че едвам се крепи на пистата...Според теб кое е по-добре? Да спечели 8 точки,с което запазва минимални шансове за оставане в борбата за титлата,или да профука всичко?Тези 2 точки изобщо не му бяха жизнено важни,ама той се ядоса и ето го резултата... thepowerofone: Да,смятам,че Маса ще е реален претендент за титлата и на Хамилтън няма да му е толкова лесно. Мисля,че сега целият ресурс на Ферари ще се насочи към Фелипе,а и впредвид видимият напредък на бразилеца,за мен той си остава основният конкурент на Хамилтън.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Днес се навършват 20 години от смъртта на Айртон Сена! Това бе последната му обиколка.   http://vbox7.com/play:6f0544a0bd Поклон пред паметта на шампиона!

Поклон пред паметта на шампиона !   А само един ден по-рано на същата писта намери смъртта си и австрийският пилот Роланд Раценбергер .   Черният уикенд на Имола през 1994 г. завърши със смъртта

Странно състезание в Монако, а?  Чак и аз не можах да повярвам каква глупост направиха Мерцедес.  А Диема спорт трябва да си върнат лиценза за излъчване, защото не спазват най-важното условие - да пок

Публикувани изображения

ФИА отбелязват поредното грешно отсъждане... Нямам думи, не виждам причина за наказанието. Не напразно им излезе прякора маФИА... Хамилтън си заслужи победата по всички показатели!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И все пак, някой ще преведе ли написаното, че все пак сме в България, а не в Англия? За какво е дадено шибаното наказание? Реално може да се накаже и болида, дето не даде път на Хамилтън и Райконен го изпревари за една минута. Предполагам , наказанието е за това, че скоростта на Хамилтън бе голяма. И аз се запитах, дали все пак няма да му дадат наказание след изпреварването. Даде път на Райконен и после веднага го изпревари! Трябваше да изчака и следващия завой. Така и така Райконен беше като на ски шанца!

Редактирано от bildera_ (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за кадърност Алонсо щеше да ги бие ако имаше още две обиколки. Въпреки че съм от Ферари мисля че не трябваше чак такова наказание да му забият. Една парична глоба можеше да плати. Маса определено не беше в кондиция. От цялата работа губи единствено Кими който остана с празни ръце при сигурни поне 6 точки. Разликата между него и Хамилтън е че същия е много по-редовен в изявите си и се бори за всяка точка. Това вероятно ще му донесе титлата. Тия двамцата във Ферари май е време да си ходят. На тяхно място Галфоня да беше взел титлата, а Фетел може да му е подгласник. То бива несполуки ама и двамата не могат да си настройват колите. Формула 1: Класиране на пистата "Спа" в Белгия след наказанието на Люис Хамилтън 07 септември 2008 | 19:56 | Агенция "Фокус" Спа. Класиране на пистата "Спа" в Белгия след наказанието на Люис Хамилтън: 1. Фелипе Маса ("Ферари") - 1:22:59.394 часа 2. Ник Хайдфелд ("БМВ") +23.8 сек 3. Люис Хамилтън ("Макларън") - 1:22:44.933 ч 4. Фернандо Алонсо ("Рено") +28.9 5. Себастян Фетел ("Торо Росо") +29.0 6. Роберт Кубица ("БМВ") +29.4 7. Себастиен Бурде ("Торо Росо") +31.1 8. Тимо Глок ("Тойота") +56.5 9. Марк Уебър ("Ред Бул") +57.2 10. Хейки Ковалайнен ("Макларън") +1 обиколка 11. Дейвид Култард ("Ред Бул") 12. Нико Розберг ("Уилямс-Тойота") 13. Ейдриън Сутил ("Форс Индия") 14. Казуки Накаджима ("Уилямс-Тойота") 15. Дженсън Бътън ("Хонда") 16. Ярно Трули ("Тойота") 17. Джанкарло Физикела ("Форс Индия") 18. Кими Райконен ("Ферари") +2 обиколки Отпаднали: Рубенс Барикело ("Хонда") Нелсиньо Пике ("Рено") Генерално класиране при пилотите след наказанието на Хамилтън: 1 Люис Хамилтън Макларън - Мерцедес 76 2 Фелипе Маса Ферари 74 3 Роберт Кубица БМВ - Заубер 58 4 Кими Райконен Ферари 57 5 Ник Хайдфелд БМВ - Заубер 47 6 Хейки Ковалайнен Макларън - Мерцедес 43 7 Ярно Трули Тойота 26 8 Фернандо Алонсо Рено 23 9 Марк Уебър Ред Бул - Рено 18 10 Тимо Глок Тойота 16 11 Нелсън Пикет - младши Рено 13 12 Себастиан Фетел Торо Росо - Ферари 13 13 Рубенс Барикело Хонда 11 14 Нико Розберг Уилямс - Тойота 9 15 Казуки Накаджима Уилямс - Тойота 8 16 Дейвид Култард Ред Бул - Рено 6 17 Себастиян Бурде Торо Росо - Ферари 4 18 Дженсън Бътън Хонда 3 19 Джанкарло Фисикела Форс Индия 0 20 Такума Сато Супер Агури - Хонда 0 21 Антъни Дейвидсън Супер Агури - Хонда 0 22 Адриан Сутил Форс Индия 0 Генерално класиране при конструкторите след наказанието на Хамилтън: 1. Ферари – 131 точки 2. Макларън Мерцедес - 119 3. БМВ Заубер - 107 4. Тойота - 42 5. Рено - 36 6. Ред Бул - 24 7. Уилямс - 17 8. Торо Росо - 17 9. Хонда - 14 10. Форс Индия - 0 11. Супер Агури - 0 Агенция Фокус


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Брей,само 2 точки стана разликата между Хамилтън и Маса...Доволно...Публикувано изображение

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Изтрих си предните 2 поста, че не си ги харесвам на поуспокоена глава.

Официално наказанието е заради това, че Хамилтън не е пропуснал отчетливо Райконен след като е пресякъл шикана. Ето запис на случката: Цък Райконен започна да криволичи в опит да блокира Хамилтън и така бе изпреварен. Подобни отсъждания на такива ситуации са си пълни глупости.

2 точки, а? Ми то Ферари само чрез шмекерия печелят, то да е за първи път...

ll

V

Чудя се, какво ли щеше да бъде отсъждането, ако Райконен бе дал малко повечко газ на излизане от завоя и се бе завъртял? Хамилтън трябваше отчетливо да спре ли и да отпадне заедно с Райконен? А и в правилата няма клауза май за "ОТЧЕТЛИВО ПРОПУСКАНЕ"!!!! Тия смешници от FIA, няма ли кой да ги спре? Подиграват се с привържениците на тоя прекрасен спорт!

Ами да накажат и Хайдфелд, който си призна на пресконференцията, че докато е изпреварвал в последните две обиколки, е закачил болид до него! Тук не става въпрос, на кой отбор сме привърженици, защото ако Райконен бе н а мястото на Хамилтън, щях да застана пак против FIA за неадекватното им отсъждане!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Трябва малко да се променят правилата мисля... А и много късно го дадоха решението, не би ли трябвало още по време на състезанието да решат?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

...

Предполагам , наказанието е за това, че скоростта на Хамилтън бе голяма. И аз се запитах, дали все пак няма да му дадат наказание след изпреварването. Даде път на Райконен и после веднага го изпревари! Трябваше да изчака и следващия завой. Така и така Райконен беше като на ски шанца!

а аз предполагам че наказанието е че даде път, но задържайки си чистата страна пистата и вкарвайки Райконен в мръсната...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пълна идиотщина е това решение на ФИА да отнеме първото място от Луис Хамилтън.Според стюардите Хамилтън е съкратил пътя с прекосяването на зоната за сигурност в последния завой и с това е съкратил преднината която имал Райконен.Но в правилника на ФИА точно по този въпрос пише,че ще има наказание само ако си спечелил позиция-тоест ако Хамилтън бе останал първи.Но целия свят видя,че Хамилтън вече бе настигнал Райконен на последния завой-тоест вече няма никаква преднина.След прекосяването на зоната за сигурност,Хамилтън пропусна Раконен пред себе си-тоест не се е облагодетелствал за сметка на Ферари. С това решение ФИА за сетен път показа,че дава по едно рамо на Ферари.Доказателство за това е и факта,че отборът на Ферари е наказан само с 10 000 евро за опасното излизане на Филипе Маса от бокса на предишното състезание.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не ми е ясно едно. На една и съща права, Хамилтън пуска Райконен и после го застига! Как ли става това? Някой пробвал ли е да намали скоростта, докато другия ускорява и после да го размине? Хамилтън по никакъв начин не може да получи предимство със сеченето на завоя, след като е намалил скоростта в началото на правата. Единствено по-доброто сцепление с мокрия асфалт, въздушната струя и пилотските уменния, могат да дадат предимство на даден пилот!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Мисля,че ФИА малко прекалиха този път...Такива ситуации са доста сложни за тълкуване,но едва ли трябваше да се стига до такова решение.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За пореден път Фиа ощетява другите отбори за сметка на ферари.Не веднъж,два или три пъти,вече е практика Фиа да помага ферари да печели позиции,победи и титли.Аз имам предложение,да напишат в правилника,че никой няма право да завършва пред ферари и поне да не се ядосваме на пародията в която още от 1992г. Фиа започна да превръща формулата.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За пореден път Фиа ощетява другите отбори за сметка на ферари.Не веднъж,два или три пъти,вече е практика Фиа да помага ферари да печели позиции,победи и титли.Аз имам предложение,да напишат в правилника,че никой няма право да завършва пред ферари и поне да не се ядосваме на пародията в която още от 1992г. Фиа започна да превръща формулата.

Изказваш се неуместно и си неподготвен!!!

Ти да не си мислиш че ако ФИА толерира Ферари няма да има оплакваня и тем подобни?

Мислиш че другите биха седяли и гледали как Ферари бие без конкуренция?

Е бъркаш !!!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За ситуацията, при която Хамилтън мина през зоната за сигурносто е ясно пусна след това Райконен пред себе си и тука няма нарушение поне според мене. Но в следващата атака на Хамилтън остана съмнение за допир между двамата, но това не е сигурно от камерата, която го показа. Така че това наказание просто е трудно да се коментира. Мене лично ме изненада двамата се бореха здраво. Иска ми се да има повече такива писти в календара, където видяхме изпреварвания, а градски писти където както тръгнеш така и завършваш.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не ми е ясно едно. На една и съща права, Хамилтън пуска Райконен и после го застига! Как ли става това? Някой пробвал ли е да намали скоростта, докато другия ускорява и после да го размине?

И на мене първата ми мисъл беше тая.

Нещата са много тънки.. Първо Кими го затвори много яко и Хамилтън, ако беше си минал откъдето трябва, при всички случаи щеше да загуби доста ценно време, отстъпвайки на Кими, за да се предотврати контакта помежду им, а и пак съществуваше риск.. Просто тия решения се вземат за части от секундата, според мене Луис е добре, че пресече през шикана - така беше най-безопасно (пък може и от тарикатлък да е, само той си знае).

Но по-нататък - на въпроса как успя да го пусне и задмине.. прегледайте добре видеото.. според мене оказа влияние и това, че в по-голямата част от правата не го пропусна напълно, а караха странично един до друг - има разлика да пуснеш някого ПРЕД себе си и да го пуснеш, колкото да е с половин метър напред(или там колкото беше, грубо казано). По тоя начин на успоредно каране и двамата са ограничени в използването на цялата ширина на пистата и избора на най-добрата траектория - и мисля, че Кими беше в по-неизгодната позиция (траектория, а може би и настилка на пътя, не знам) и това оказа влияние. Тоест, отговорът на въпроса ти е, че това пускане и задминаване не стана съвсем на права линия, обърни внимание пак на видеото. И ДА, той го пусна напълно, но вече при спирането за завоя.. Пък и Кими не направи най-доброто, за да си запази позицията, но това е отделен въпрос.

Има резон да бъде наказан, но това беше ПРЕКАЛЕНО, има бол наказания, това е прекалено тежко и неуместно! Според мене, грешката на Хамилтън беше, че не изчака поне първия завой да мине и после да го атакува, така и така МКЛаръна се видя, че имаше предимство на мокро, защо просто не изчака един завой и тогава да го атакува..

А тоя дето пък изобщо не доказа, че заслужава победи и негова ще си остане победата в историята, ей това е дето най- ме дразни! Публикувано изображение

Редактирано от GFreeman (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

След като многократно гледах повторения на ситуацията,смятам,че Хамилтън действително подходи прекалено агресивно и не съвсем според правилата. Наистина нямаше как да не мине напряко - иначе щяха да се сблъскат. Но след това трябваше веднага да отстъпи позицията,а не да кара гума до гума с Кими...Пропусна го за секунда пред себе си,и после го изряза. Изпреварването му беше плод на цялостната ситуация с минаването извън пистата. Трябваше поне да изчака един завой и тогава да го атакува,тъй като тогава вече не би могло да се говори за неправомерно предимство. Четох доста мнения на хора,свързани с Ф1,някои одобряват решението на ФИА,други - не. За мен обаче е показателно мнението на Ники Лауда - Лауда обясни, че решението на стюардите да накажат Хамилтън е било правилно, тъй като британецът е нарушил правилника и е напълно логично да бъде санкциониран.

Естествено,всеки в зависимост от предпочитанията си,ще критикува или хвали ФИА за това спорно решение,но за мен е факт,че Хамилтън понякога действа доста рисковано и на ръба на правилата.

Редактирано от WhiteHart (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И единствената тенденция, която аз виждам, е спорни отсъждания винаги в полза на Ферари. Как пък един път не се чудихме дали не ги ощетиха с някое отсъждане... МакЛарън застигнаха Ферари и при конструкторите... Ковалайнен бе назакан на базата на същото правило, което Райконен наруши с Хамилтън, когато не му остави място. Без коментар.

Вече се чудя има ли смисъл да гледам Ф1. Явно от ФИА знаят шампиона предварително, просто нямам думи за отсъденото наказание на Хамилтън :yanim: Явно е, че когато Ферари не могат да вземат своето на пистата, от ФИА се намесват и оправят нещата :ph34r:

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И като говорим за Ники Лауда, не знам откъде си изровил подобно изказване, защото ето го неговоро истинско становище: Цък

Превод на цитата: "Това е най-лошото отсъждане в историята на Ф1. Най-извратеното отсъждане, което съм виждал! Абсолютно недопустимо е 3-ма (стюардите) да променят шмапионата по тозни начин!"

В 7 дни спорт го четох. Явно не са им точни източниците...

А и никъде не съм казал,че съм съгласен с наложеното наказание. В конкретната ситуация нещата бяха до голяма степен на кантар и е прекалено строго от страна на ФИА така да ощетява един пилот. Според мен приемливо наказание щеше да бъде някаква парична глоба и толкова...А така остава впечатлението,че нещата се решават извън пистата...

Впрочем,ето едно изключително добро тълкуване на ситуацията :

Hamilton overtake

Обясненията са на английски...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

И за да допълня мненията на уважаемите колеги ще кажа само че F1 просто загуби своя облик!Бавно и сигурно!!!!Не забравяйте колеги!Вече го няма МИТИЧНИЯ призив-ДЖЕНТЪЛМЕНИ-ЗАПАЛЕТЕ ДВИГАТЕЛИТЕ!!!!! Парите и Бърни съсипаха едно от последните места,където още присъстваха понятия като джентълменство,чест и презрение към опастността ,а именно Големия Керван наречен Ф1.И за съжаление не звучи високопарно,а просто жалко на фона на случилото се!По добре да пием по едно и замълчим,защотото почвам да се замислям трябва ли да си навивам будилника заради часови разлики!!!А уверявам Ви правех го редовно!!!!!! :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

1, Пилот на Ферари не се бута в другите пилоти, той си заема полаганото му място. 2. Пилот на Ферари не кара опасно, другите не се съобразяват с него, те карат опасно. 3. Пилот на Ферари не се завърта на пистата, той демонстрира шоу каране, като другите са длжни да го изчакат да се върне в пистата, за да продължи да води колоната. 4. Пилот на Ферари не може да бъде изпреварен, той просто пропуска другите пилоти и си кара спокойно, защото знае, че ФИА ще му дадат победата така или иначе. 5. Пилот на Ферари не прави грешки, той експериментира. 6. Пилот на Ферари не губи състезание, той оставя ФИА да го спечели, защото е под-нивото на пилот на Ферари да се мори на пистата гума до гума с разни аматьори. 7. Ферари не гърмят мотори, те демонстрират димни техники на публиката, Ферари е перфектната кола. 8. Ферари не крадат от другите отбори, това не е възможно, защото всичко е измислено от Ферари, дори и колелото, дотогава всички са карали с "квадратни колела". Всъщност Ферари са ограбените и ще съдят целия свят, но засега проявяват великодушие. 9. Ферари не прсото участват във Ф1, Ф1 е създадена, за да могат Ферари да покажат колко са велики. 10. ФИА и Ферари - вечна и неразделна дружба завинаги. Източник: неизвестен

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тези 10-те са като подточки на основното правило залегнато в документацията на фиа,Ф1 и договора Конкорд а именно:

т.1-В края на всек шампионат Ферари бива обявен за шампион,както при пилотите така и при конструкторите,като за целта на техническата комисия на Фиа се разрешава да обявява както отделни части така и целите болиди на конкурентите на Ферари за технически решения извън правилника на Ф1.Освен техническата комисия към Ф1 така и апелативната комисия към Ф1 и Фиа има задъжението да осигури титлите на Ферари по всеки възможен начин.

ал.1 към т.1-Ако споменатите органи не изпълнят задълженията си,то техните задъжения биват поети от всяка друга структора на организациите Ф1 и Фиа до изпълнението на заложената цел в т.1 на правилника подписан между Фиа,Ф1 и отборите изнудени да подпишат договора Конкорд.

Публикувано изображение

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Надявам се,че Хамилтън наистина е бил с 6км по-бавен на завоя,както твърдят от Макларън.Писна ми Фия да решава кой да вземе титлата.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Класираният първи в Белгия пилот на Ферари Фелипе Маса защити решението на съдиите за наказанието на Хамилтън след финала на пистата "Спа" и призна, че маневрата на британеца срещу Кими Райконен е била прекалено оптимистична. "Това което направи Люис се случва често. Но той трябва да е бил голям оптимист ако си мисли, че може само за кратко да пропусне Кими и след това отново да го атакува. Подобни ситуации са дискутирани много често между нас пилотите. Винаги сме стигали единодушно до извода, че когато някой пилот мине напряко през даден шикан, той трябва напълно да възстанови позицията и предимството което е получил. Ако Хамилтън беше преминал през този шикан правилно, той нямаше да може да изпревари Райконен след малката права. Това е моята гледна точка. Ако Люис беше изчакал малко до следващата права, никой нямаше да оспори нищо", коментира Маса. спортал.бг

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване