Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Формула 1 - дискусия, новини, резултати


Препоръчан отговор


преди 2 часа, PetioStoykovbg написа:

Хамилтън заслужено спечели титлата.

Как я прецени тая глупост ? Със изстребител срещу каручки и помощ от отбора да свиват перките на Розберг..

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Днес се навършват 20 години от смъртта на Айртон Сена! Това бе последната му обиколка.   http://vbox7.com/play:6f0544a0bd Поклон пред паметта на шампиона!

Поклон пред паметта на шампиона !   А само един ден по-рано на същата писта намери смъртта си и австрийският пилот Роланд Раценбергер .   Черният уикенд на Имола през 1994 г. завърши със смъртта

Странно състезание в Монако, а?  Чак и аз не можах да повярвам каква глупост направиха Мерцедес.  А Диема спорт трябва да си върнат лиценза за излъчване, защото не спазват най-важното условие - да пок

Публикувани изображения

преди 2 часа, Росен Р. Александров написа:

Как я прецени тая глупост ? Със изстребител срещу каручки и помощ от отбора да свиват перките на Розберг..

Ти защо не си гледаш телевизорите ами си почнал да влизаш в анализи за материя която не ти е от силните страни!

Само слепец може да постави таланта на Хамилтън под съмнение. Там случайни пилоти попаднали в F1 няма. Тоест нивото им е най, най и няма за къде повече. От край време в моторните спортове печели този който кара най добрата техника. (не случайно Доктора с Дукати нищо не направи). Та в F1 ситуацията не е по различна. Печели този който кара изтребителя. Този сезон този късмет се падна отново на Хамилтън и Розберг а да ги сравняваме като таланти кой е по завършения пилот мисля че е излишно.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всеки си има мнение по въпроса, както и всеки си има любимци. Аз лично съм фен на отбора на Ферари, но поздравявам Хамилтън.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Росен Р. Александров написа: Как я прецени тая глупост ? Със изстребител срещу каручки и помощ от отбора да свиват перките на Розберг..

Ти защо не си гледаш телевизорите ами си почнал да влизаш в анализи за материя която не ти е от силните страни!

Само слепец може да постави таланта на Хамилтън под съмнение. Там случайни пилоти попаднали в F1 няма. Тоест нивото им е най, най и няма за къде повече. От край време в моторните спортове печели този който кара най добрата техника. (не случайно Доктора с Дукати нищо не направи). Та в F1 ситуацията не е по различна. Печели този който кара изтребителя. Този сезон този късмет се падна отново на Хамилтън и Розберг а да ги сравняваме като таланти кой е по завършения пилот мисля че е излишно.

Виждам че грам не го усещаш този спорт. Ами вместо това защо не си гледаш пушеците на бавареца и не му долееш масълце?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Според мен Фетел се представи много над очакваното. Даже пак му станах фен тоя сезон. Ако има някой, който блесна, то това е Фетел. За останалите се очакваше. Може би единствено новаците Верстапен и Сайнц се отличиха, макар че винаги може да се очаква добро каране от новаци през първия сезон.  Руснака също изненадващо бе пред Рикардо. Друго изненада с отрицателен знак, бе представянето на Уйлямс. Но за мен Фетел направи чудеса и задържа напрежението в шампионата, въпреки превъзходството на Мерцедес.  Интересни бяха и дребните игрички на отборите с правилата, но в края на сезона всичко  си дойде на мястото. Да, Хамилтън  е талант и това си пролича още първия му сезон. Едва ли някой би оспорил това. Розберг бе нещо, когато караше с Шумахер. 

 

Между другото Фетел  стана шампион на шампионите, което отново говори за талант. Там се състезаваха 5-6 пилоти от F1, както и двама от бъдещите пилоти. Та кой по-голям талант - Фетел или Хамилтън не знам. В крайна сметка резлтатите зависят не само от таланта, а и от моментното състояние на пилота - психическо, физическо и така нататък. Техниката помага, таланта също, но накрая първи става тоя, който завърши първи ;) Да перифразирам Дъглас Адамс. 


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 3 месеца по-късно...

Започна по-сериозната част от сезон 2016, тоест квалификациите за място:

 

2016-03-19_090644.jpg

 

Почти старото разпределение на сили, ако не отчитаме доста по-доброто представяне на Макларън Хонда. Новия формат на квалификацията се оказва, че не въвежда нищо различно спрямо стария, освен факта, че пилотите правят бързите си обиколки в началото, а не в края. Това означава, че след като износят гумите в първата обиколка, нямат време за смяна и повторно излизане, което направи квалификацията като изчакване времето да свърши. Очаквах нещо подобно след като прочетох новите правила за елиминиране, защото времето, дадено за квалификация от 5-6-7 минути, е напълно недостатъчно . Ако това време бе приомерно 15 минути и след това започване на елиминациите, може би отборите нямаше да стоят от бокса, а някои щеха да преценят, че имат шанс с повторни излизания. При тая квалификация имаше няколко пилоти, които искаха да направят бързи обиколки, но на практика нямаха време за нищо, дори и да искат. Според мен вариантите за квалификация са два. Първия, да се увеличи времето на квалификацията, като се премахне поне едната част и останат две или дори една част, където участват всички пилоти. 15 минути така и след това елиминации. Втория вариант е да се въведат точки и в квалификацията, като ограниченията се премахнат. Тоест, това да бъде нещо като второ състезание преди истинското в неделя. Само че това да бъде състезание за време.  И това не е нещо нереално, защото едно състезание може да се прави за време, може да се прави и за място, както е сегашния формат. Нищо не пречи двата формата да се обединят, като тоя за място в неделя остане приоритетен, а тоя за време  в събота  да добавя допълнителен състезателен ефект.  Не знам защо никога досега не са давали точки в квалификациите и точки за НБО. Ако добавят и точки за НБО и то не за една единствена НБО, а примерно за 3-4 периода от време по време на състезанието или дори НБО за всеки комплект гуми, би станало наистина състезание, а не влакче или почивка в бокса, какъвто се очертава да бъде сезон 2016. Само че явно никой няма сметка да си усложнява живота, той и без това е доста сложен с тая електроника и правила във F1. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Новите правила за квалификацията изискват максимално добри времена с излизането на пистата, а те се постигат единствено с най-меките гуми. Видяхме, че комплектите на някои отбори почти заминаха. Какво ще бъде поведението на автомобила на дадена писта с по-твърдите смеси гуми за мен остава загадка. Очаквам повече инциденти, особено с толкова млади пилоти, които искат да се докажат.  Даването на точки и за квалификацията не е добра идея, защото ще увеличи разликите в точките между водещите отбори и останалите, което пък има пряко отношение при разпределянето на парите за следващите сезони.
Дали ще има повече интрига - не вярвам! Мерцедес отново показаха, че са пред останалите. Silver Arrows  са като героя в сериала Arrow- винаги намира начин. Следващият епизод  на 23.03  е с емблематично заглавие:  Broken Hearts.
Какво ни остава... ами да гледаме и очакваме емоции. От F1.:D

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не съм много съгласен, че даването на точки ще облагодетелства само Мерцедес. В даден момент на дадена писта може да е така, но има още 20 старта. А и аз говоря по принцип, което ще рече от следващия сезон най-рано, когато всички стартират от нулата. Всъщност, недаването на точки в квалификацията подрежда пилотите по определен начин съобразно пазенето на гуми. Много ясно се видя, как след първата част от квалификацията, никой не поиска да излезе на пистата, дори да имаше тая възможност. Просто изчака времето му да изтече. Дори Фетел и Райконен направиха това. А най-малкото Райконен можеше да се опита да бие съотборника си. Ако и даваха точки, ето ти един стимул. Дори Мерцедес да бият в квалификациите, то те така и така ще си спечелят титлите със и без точки. Но пък ще стане борба межди Хамилтън и Розберг. Това е добре и за публиката. Същото е и с другите отбори. Съотборниците ще се опитват да победят себеподобните си и няма така лесно да остават в бокса, щото видиш ли, трябвало да икономисват гуми. А и аз казах, че не трябва да има ограничение на гумите в квалификацията. Караш и това е. Никой не трябва да ползва гуми, предназначени за квалификацията. Ей там е грешката. Заради уж намаляване на разходите. Нека си има ограничения, но нека се ползват гуми от тренировките. А да видим тогава какво ще предпочетат отборите - да настройват болиди или да пазят гуми за състезание. Изобщо, правилата във F1  са най-слабото звено на тоя спорт. Не звука, не тесните гуми, не ограниченията по аеродинамиката. Просто F1  е едно безсмислено състезание, в което точки вземат десетима, но пък се губи смисъла от квалификациите и най-бързите обиколки. А моята идея е примерно през 15 минути да се взема най-бързата обиколка и да се дава по една точка на притежателя и. Да видим тогава кой ще пази позиция и гуми  в състезанието и кой ще рискува за една точка. Изобщо, точки трябва да се раздават в по-големи количества, по-начесто и за различни неща. Примерно може да се дадат точки и за извършено изпреварване на противник, който е напред в генералното класиране. Изобщо, варианти много. Все ще се намери кой да брои точките. да видим тогава отборите как ще лъжат правилника. Просто караш на макс и накрая каквото излезе. Има го и пилотския ефект. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

2016-03-20_085724.jpg2016-03-20_085936.jpg

 

Тъп лайфтайминг, ама какво да се прави. Не стигат другите недомислици във Формула 1, че и лайфтайминга от години го няма. Чудя се, защо трябва да давам 12 лева на месец при толкова зле предоставяна информация. 

 

Личния ми коментар за първия старт. Мерцедес бяха бързи и логично постигнаха по-добро темпо само с една смяна на гумите - суперсофт и медиум. Фетел избра стратегия с два стопа - суперсофт, суперсофт и софт. Това бе по-бързата стратегия, но страшната катастрофа на Алонсо обърка всичко. Ако не бе тя...да де, ама бе. Тогава възникна въпроса, защо Ферари не последваха стратегията на Мерцедес с медиум гумите. Отговорът вероятно е в това, че Ферари работят по-добре с по-меките смеси. Но дори и така да е се видя, че Фетел не успя да дръпне със суперсофт.  Разликата в един момент достигна 4 секунди спрямо Розберг и 20 спрямо Хамилтън. Точно това като че ли бе момента за смяна , но Ферари се забавиха с две обиколки, което позволи Хамилтън да се доближи на 14-15 секунди, а Розберг да залепне на гърба на Фетел. Не стига това, а и в бокса на Ферари се забавиха 3 секунди със смяната на предна лява гума. В крайна сметка резултатът е такъв, какъвто е. Щурма на Фетел в края бе закъснял след поне 8-те секунди загуба на време по мои изчисления.  Иначе страхотен старт за Ферари в началото, добро темпо през цялото състезание. Кими се подпали, ама се случват и тия неща. 

Назад в колоната внимание заслужават няколко пилоти и отбора. Първо Ред Бул. Отлично темпо. Рикардо дори направи няколко рекордни обиколки в края със суперсофт гумите. Като цяло обаче Ред Бул са много бързи или поне много по-бързи от Рено. Шоу направиха от Торо Росо. Не харесвам пилотите им и по-точно Макс Верстапен заради арогантността му, която явно е наследил от баща си. Но пък си вдигнаха нервите взаимно. Макс явно си мисли, че всички трябва да работят за него. Накрая без малко да не съсипе състезанието на целия отбор, закачайки Сайнц за задната лява гума и завъртайки се. Пред тях обаче бяха Грожан, Хюлкенберг и Ботас. Грожан с Хаас като че ли бе изненадата. Хонда втора година правят тест драйв, Хаас само за един старт отидоха в големите точки. Понякога човек си мисли някои неща за японските возила, ама това е друга тема. Като цяло Макларън имат голям напредък, но нещастната катастрофа на Алонсо като че ли обърка всичко. Макар че и без нея, Алонсо бе в долната половина на таблицата след смяна на гуми. Преди това обаче се движеше 9-ти, Бътън 11-ти. Тия резултати дават надежда, че в следващите състезания ще има и такива, в които Макларън ще се борят за нещо повече от десето и девето място. Голямото разочарование лично за мен е Уйлямс. Много голямо изоставане трета поредна година. Вместо да доближават Мерцедес, те доближават Хонда. 

 

Като цяло се очерта добра картинка. Отборите се подредиха по бързина, но разликите между тях са равномерни. Няма я вече прекалено голямата преднина на Мерцедес, а зад Ферари са и Ред Бул и Торо Росо. Около тях са Уйлямс, Форс Индия и Хонда. До дъното разликите отново са малки и може би на различните писти всеки тим ще има и възможност да изскочи пред друг тим.  Жалко, че правилата се променят догодина пак и резулатът според мен ще бъде леко плачевен първата година. Пак някой отбор ще дръпне напред и ще почне оплюването. 

 

 

Редактирано от Кико (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Отлична стратегия за екипа на Мерцедес, но и прекъсването на състезанието помогна за победата им. Силен дебют за новия отбор Хаас. Торо Росо почти винаги записват точки на тази писта.

Важното е, че Алонсо и Гутиерес са живи и здрави след тежкия сблъсък.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Зрелищна Формула 1 -няма спор, но аз все по често взех да се заглеждам във Формула Е! Интригата и там е голяма, борбата, оспорвана! Е ,звука издаван от автомобилите е малко смешен, но все пак като зрелище си заслужава!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

Бахрейн. 

 

2016-04-03_194058.jpg

 

Лош старт за Хамилтън и Райконен. Хамилтън след нещастен сблъсък с Ботас, остана назад. Розберг поведе и води до края. Зад него и по-точно доста зад него, бе доста по-интересно. Хамилтън тоя път обърка стратегията и нямаше късмета със сейфтикара. Ферари имаха темпото на Мерцедес, но ми се струва, че и Хамилтън имаше някакви проблеми с болида заради сблъсъка в началото. Фетел отпадна в загряващата обиколка още по-нещастно след пушек от мотора му. Добре, че Райконен тоя път се отсрами. Чудно ми е, ако Фетел бе стартирал, дали битката за първо място щеше да е налична. Определено нямаше да се случи случката с Хамилтън и нещата щяха да са различни. Това показва едно нещо - как Хамилтън волю или неволю не може без Фетел :).  

 Героите на деня обаче бяха други. На първо място Грожан. Уби се да изпреварва Ред Бул-ите. Пето място и една точка повече от Австралия. Уйлямсите също бяха като пътни знаци спрямо Грожан.  На второ място - Паскал Верлайн, шампиона от DTM. Сега се сещам, че навремето някои неуспели пилоти от F1  се прехвърлиха в DTM, където имаха още по-големи неуспехи. Същото се отнася и за някои пилоти, прехвърлили се във WRC. Нито Райконен, нито Кубица имаха успехи. И какво следва от това? Ами следва, че във F1  платените пилоти карат, колкото да не заспят. Това е истината за жалост. Да вземем Рио Харианто. Какъв чеп дири във F1? Верлайн прави шоуто, Харианто прави опознавателни обиколки. Просто начина на управление на Верлайн показват, че идва от място, където се кара. даваха за малко камера от кокпита му и това, което прави с ръцете и тая слаба кола, показва какъв талант и хъс има. Сигурен съм, че Мейнър щяха да бъдат пак на опашката, ако бяха с друг пилот. Навремето в Минарди почнаха и Алонсо и Уебър. И двамата бяха с класа над съотборниците си, особено Алонсо. Във F1  има може би пет или шест пилота, които биха били конкурентни и в други шампионати. Всичко останало не е на мястото си.  Да не забравя и Вандорн. Не е на нивото на останалите, но за първо състезание направи добро каране. 

 

Добро състезание, за жалост съвпаднало с втория манш на WTCC, който пък шампионат е дори по-интересен, особено квалификациите. Вчера ги гледах и останах очарован от това, което са измислили. Във F1  просто не знаят какво правят. Нека се поучат от WTCC. Невероятно шоу в квалификациите, а и състезанието не остава по-назад заради липса на смяна на гуми и малко по-свободното движение на автомобилите.  Но нещото, което много ми хареса  в квалификациите е така нареченият отборен часовник. Трите автомобила от всеки отбор стартират заедно, като се засича времето за две обиколки на последния финиширал. Кофтито е, че ако първия не кара бързо, може да забави другите. Ако последния не кара както трябва, също отбора губи. 

 

2016-04-03_200413.jpg

 

Второто, което задържа интереса, е квалификацията в 3 части. Започва като тая във F1  от миналата година, но накрая първите 5 пилота правят по една бърза обиколка сами на пистата и по тоя начин определят победителя. В първия манш класирането е обърнато  и десетия стартира първи. Това принуждава тоя, дето е заел пол позишън, да пази колата си за втория манш, когато пилотите стартират според класирането си в квалификацията. Освен това отборът победител има за два старта и допълнителен баласт от 80 кг, като по тоя начин силите се изравняват. Хората действат смело, не като тия във F1. Затова WTCC  минава на първи план при мен. А там пилотите наистина са добри.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

Очаквам интересно състезание- след последната свободна тренировка на дъжд квалификацията на суха ,но недостатъчно топла писта поднесе изненада за някои. Второ място за Ред Бул. Нормално е с това шаси Даниел Рикардо утре дори да е на подиум, въпреки по-слабия двигател. Гумите ще са водещ фактор предвид натоварванията на лявата страна на острите десни завои. Струва ми се Ферари имат проблем с окачването на автомобила, защото не може колата да е бърза  и като залепена само с най-меките смеси гуми, а с по-твърдите по-бавна заради нестабилност и превъртания на задната ос. И как така се наложи да пренесат още  центъра на тежестта към предната ос  в колата на Фетел, само те си знаят. Ще видим.

 

Q3.jpg

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз не се сещам кога последно гледах формула 1. Гледах формула Е и аз няколко пъти и като за първи състезания останах очарован направо. Някой има ли идея кога ще имат състезание в Лондон пак. Искам да ги гледам на живо, а не по телевизора

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 15.04.2016 г. at 13:44, Deco^^ написа:

Търсих онлайн линк за Ф1, но неможах да намеря..Бихте ли ми дали работещ безплатен онлайн линк? 

Аз гледам оттук, но изскачат и доста реклами:

http://sportlemons.net/moto_gp

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

2016-04-17_105101.jpg2016-04-17_105020.jpg

 

 

Много изпреварвания, много разпръснати боксове, чак стана безинтересно заради невъзможността да се следи кой на каква стратегия е и къе се намира във времето. Явно това иска зрителя - някой да изпреварва друг, но не е интересно от спортна гкледна точка, защото повечето от изпреварванията бяха безсмислени - от пилоти, с различни стратегии. Ако толкова ще се обръща внимание на стратегиите, нека разрешат тогава помощта от бокса. 

 

Между другото, Хамилтън изглеждаше най-бавния пилот на пистата във втората част на състезанието. Героите това състезание бяха двамата пилоти на Ред Бул. А Себастиан Фетел така и не видя половин състезание, че предното му крило е повредено. Майтап голям. 

 

ПП: Следва WTCC, където вчера Лада с Ник Катсбург  остана на 4 стотни на втора позиция.

 

2016-04-17_110005.jpg

Редактирано от Кико (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Наистина много превратности в състезанието! Бътън се движеше четвърти и в един момент започна да губи по две секунди на обиколка, но така и не го върнаха в бокса за смяна на гуми. Кими издуха Хамилтън, стабилни Редбули. Аз доволен.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 минути, Рик написа:

Наистина много превратности в състезанието! Бътън се движеше четвърти и в един момент започна да губи по две секунди на обиколка, но така и не го върнаха в бокса за смяна на гуми. Кими издуха Хамилтън, стабилни Редбули. Аз доволен.

Така е, но но един от коментаторите предположи защо Бътън не влезе навреме в бокса  - защото просто според новите правила имат право да му кажат да влиза едва в обиколката, предхождаща бокса. Това означава, че Бътън трябва да прецени колко живот има в гумите, а не отбора да го изненадва с внезапно викане в бокса. И ей затова смятам, че щом ще се състезаваме със стратегии, трябва да се разреши отново помощта от бокса, както върнаха стария формат на квалификацията, който между другото е също толкова безсмислен като новия. Ако бвха дали информация  на Бътън за възможната печалба от стратегията, която се опитва да следва, то едва ли щеше да остане толкова дълго на пистата. И какво се получи? Някой спечели от грешката и мълчанието на Макларън. Това ли е състезанието, другия да печели, защото противника сгрешил или по-точно екипът е нямал право и думичка да каже на пилота си? Ако така се разбира състезанието, ОК, така да е. Но по тая логика Фетел не трябва да е недоволен от Квят, само защото му е направил засечка и го е стреснал малко, та от тика волана се е мръднал леко наляво към Кими. Освен това Фетел направи и нещо уникално за мен - изпревари два болида в алеята за бокса, като наказаният бе само тоя, дето е изпреварил! Макар да съм фен на Фетел, не мисля, че трябваше да наказват Хюлкенберг, макар че наказанието не бе голямо. В интерес на истината, Фетел винаги може да каже че си е помислил за проблем в болида пред него, та затова го е изпреварил. После пък се е оказало, че не е бил един болид, а два. А сега да си представим, че и тоя в средата бе тръгнал да изпреварва. Разбирам фетел, че опитва да се оправдава за бутането си в Кими, но просто трябваше да си трае и да каже, че това се случва и е състезателен инцидент. Не да обвинява руснака. Макар че и Квят отвори много завоя след като изпревари фетел, та по тоя начиндори да нямаше удар, Кими щеше да бъде изхвърлен извън пистата. Но какво да се прави, карал съм на тая писта хиляди километри, макар и виртуално. Тоя завой е най-гадния от цялата F1. Влизаш на последна предавка и смъкваш до втора в края на завоя. В същото време радиуса на завоя постепенно намалява, което лесно те принуждава да направиш грешка ако не внимаваш със скоростта. 

 

Ето един мой опит с клавиатура за вземане на тоя завой. Сега с волан е по-лесно и се правят по-малко грешки.

 

 

 

Забележи как смъквам до втора, макар че играта с клавиатура изобщо не е най-добрата идеза за каране на F1  болид. 

Редактирано от Кико (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Трето поредно безинтересно състезание в челото!

И каквито и правила да измислят не може изравнят силите като при моторите много изпреварвания и в челото до финала.

Дано в следващото състезание най-накрая да няма проблеми с двете ферарита и двата мерцедеса и да се види Розберг толкова ли е добър!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 4 седмици по-късно...

 

2016-05-15_164924.jpg2016-05-15_210349.jpg

 

Състезание, което беше антилогично. Хамилтън и Розберг се сблъскаха преди третия завой, а от там нататък стратегиите си оказаха влияние. Фетел се опита да направи нещо, неясно сигурно и за самия него. Заряза бързите меки сликове доста бързо, въпреки че притискаше Рикардо и имаше доста живот в гумите. От там нататък Рикардо не му се върза, а Верстапен и Кими с алтернативните си стратегии с едно спиране по-малко в бокса, се окажаха на първо и второ място. Рикардо имаше и нещастието да спука гума в предпоследната обиколка, но това не му коства четвъртото място. Някой би казал  интересно състезание, аз бих казал, че не е интересно без двата Мерцедеса. И тук се видя, че точно обиколките които са нарпавили гумите са решаващи за бързината като цяло. Макс с най-старите гуми бе най-бавен, следван от Кими, който така и не можа да го изпревари, Фетел бе доста по-бърз и от двамата, но борбата му с Рикардо забваи и двамата. Естествено, Рикардо с най-новите гуми бе и най-бърз, но Испания е писта, на която почти липсват изпреварвания.  Следва Монако и при едно евентуално наказание на Хамилтън, ще го изпрати десет позиции назад. а това означава край за шампиона. Поне край на надеждите през първата половина на сезона. 

 

Редактирано от Кико (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Честито на Макс Верстапен, който стана най-младият победител в историята. :) Райконен - силно каране.

Мерцедес - все още не мога да разбера кой има по-голяма вина. Жалко за Рикардо накрая, жалко и за Алонсо, който не успя да вземе точки пред сънародниците си по трибуните.

Редактирано от DVB_Racer (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А не мислиш ли, че и двамата пилоти на Мерцедес имат еднаква вина? За мен и двамата направиха грешки. Нико явно е сбъркал с настройките на двигателя при старта, което е позвоолило на Хамилтън да е със 17 км/ч по-бърз преди да се блъснат. Нико сви вдясно твърде късно, Хамилтън вече бе на една боя от него. В същото време смени траекторията си прекалено рано преди завоя, за да се твърди, че пази траекторията. Той се е осланял на правилото, че пилот може да смени веднъж траекторията си при защита на позицията. Само че той я смени така, че на практика умишлено затвори Хамилтън, който караше доста по-бързо и дори Нико признава това в интервю - видял е че Хамилтън го застига бързо и е решил да му затвори пътя. От друга страна Хамилтън не направи нищо, за да избяга сблъсъка и съвсем безразсъдно, както Квят преди 1-2 състезания, реши да торпилира Розберг. Със сигурност не е искал катастрофа, но явно бе ядосан от това, че Розберг успя да го изпревари малко преди това. та според мен и двамата са виновни. Двамата трябваше да бъдат наказани, но Хамилтън се отърва много леко. Иначе шампионатът можеше да свърши доста бързо при трето наказание и десет места назад в Монако.  Макс че кара, кара. Но според мен кара много безразсъдно и само късметът засега го пази от големи инциденти. Ако това състезание бе напред и общо взето нямаше с кого да се блъска, то знаем какво стана с него и Сайнц  преди време, и как си обелваха боите един друг. да не забравяме и каква катастрофа направи в Монако. Изобщо, Макс кара наистина като тийнейджър, а не като готов шампион. Такова каране е ефектно, но рядко ефективно. Рикардо си провали стратегията. Явно за Испания трябваше още един комплект меки гуми. Така стратегията с 3 стопа щеше да е печеливша. Вместо това тия медиумки ги изтормозиха и четиримата в челото. Идва състезанието, в което се кара една обиколка - Монако. Който е най-бърз в една обиколка, има шанс да се качи на стълбичката. И точно там очаквам хора като Рикардо и Фетел да се представят отлично. Изключвам Розберг и Хамилтън, щото те си карат в собствена лига. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Официалното становище бе предвидимо. Но ако екипът, подготвящ колата на Хамилтън мисли като мен , че той е виновен за инцидента, обстановката в отбора ще е отровна. Няма значение в какъв режим на двигателя е бил Розберг - ако преди завой се движеш по-бързо или с късно задействане на спирачките си осигуриш 15-20 км. по-голяма скорост от този пред теб значи ли това, че трябва да се навираш от вътрешната страна и да очакваш да ти се направи място? Не мисля!
Видя се колко е изоставането на Ферари от Мерцедес- 0.3 сек. според Аривабене, но над една секунда на практика в квалификацията и логично зад Ред Бул, които имат по-балансиран болид.
Все очаквам Хонда да се справи с проблемите, но уви. Жалко, защото Алонсо си е карач , но това е положението.
Монте Карло си е Монте Карло, така че очаквам Канада.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

Резултати от квалификацията на Монако - https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/5/qualifying---ricciardo-storms-to-maiden-pole-in-monaco.html

И една снимка :)

 f1-monaco-gp-2016-press-conference-poles  

Редактирано от Julius Decimus (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване