Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Формула 1 - дискусия, новини, резултати


Препоръчан отговор


Много разочароващо състезание. И не заради резултатите, а заради решенията, взети от организаторите. Хамилтън не бе наказан на три пъти, а поне два от тях бяха за наказание от поне 5 секунди или даване на място. Първо, пресече яко шикан, докато Рикардо бе в бокса. Това го изкара на дължина пред Рикардо, който пък от своя страна бе ужасно забавен в бокса. Вторият случай също бе пресичане на шикан при атака на Рикардо, което запази мястото на Хамилтън. Веднага след това сече пътя на Рикардо, като рискува ситуация с Розберг миналото състезание. Тоя път обаче Рикардо се оказа на ниво, а не говедо като Хамилтън, който торпилира Розберг.  Рикардо заслужаваше първото място, но отборът му просто го провали. Един път заради това, че го извикаха в бокса и то след като направи рекордни сектори и вотри път, че го забавиха 10 или 15 секунди, не знам, сториха ми се цяла вечност. Въпреки всичко Рикардо излезе зад задницата на Хамилтън, който преди това сече завой и си даде предимството. Тъпанари. Е как да гледаш Ф1 и да се радваш? И ако предното състезание Розберг и Хамилтън имаха еднаква вина, то това състезание организаторите просто побутнаха Хамилтън. Чудя се, защо не побутнаха никой друг, а само него? Вместо това раздадоха сумати наказания за щяло и нещяло. Дори Розберг след леко сечене на завоя след тунела, върна мястото на Алонсо. Но не и Хамилтън! Е не заслужава тоя човек тая година  да стане шампион!

 

2016-05-29_170905.jpg

 

Абсурдно състезание, най-разочароващото за мен през тая година. Отначало обещаваше да е  интересно, защото Рикардо просто им скри топката на футболен жаргон и дърпаше над 1 секунда на обиколка. И между другото, ужасно много ме подразни Иван Тенчев с коментарите си за Хамилтън.  И от толкова яд, забравих да спомена и нещо важно - Ред Бул се осраха не само с Рикардо, но и с Верстапен. Първо, че на това момче мястото не е във Формула 1 и второ, че рискуваха живота му оня ден, не поправяйки окачването след тъпите грешки на самият Верстапен. А тоя Верстапен свърши логично - отново в мантинелата, където в четвъртък повреди носача си, а след това и катастрофира жестоко. Преди това извърши 5-6 рискови изпреварвания, браво, но на седмото се случи логичното - блокирани гуми на сухия асфалт, навлизане на мокър участък и бам в мантинелата. Типична грешка на младия пилот. Фетел показа обиколки след това, как се поправят подобни грешки. Самият Фетел караше добре и най-важното бързо. Постави и най-бърза обиколка, но в Монако толкова. Иначе каране тип Верстапен и риск да се завърши в мантинелите. Перес кара отлично, колата вървеше отлично, просто Фетел не попадна зад точния човек. А точния би бил точно Хамилтън. просто Фетел бе доста по-бърз от Хамилтън и щеше да ми е интересно, какво би се случило. Рикардо след няколкото опита за атака износи и гуми, а и явно е имал проблеми с предните спирачки, поради което и станаха тия блокирания на предните колела на няколко пъти. Изобщо...Ред Бул да се замислят за смяна на ръководството като цжяло, че тия дето са в момента там, нямат нито подход към пилотите, нито имат някаква представа за тактическата обстановка.  Рядко ме е яд на състезания, но това бе едно от тях. И ме е яд точно заради курвенските номерца на някои пилоти, в случая Хамилтън.

 

Редактирано от Кико (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 3k
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Днес се навършват 20 години от смъртта на Айртон Сена! Това бе последната му обиколка.   http://vbox7.com/play:6f0544a0bd Поклон пред паметта на шампиона!

Поклон пред паметта на шампиона !   А само един ден по-рано на същата писта намери смъртта си и австрийският пилот Роланд Раценбергер .   Черният уикенд на Имола през 1994 г. завърши със смъртта

Странно състезание в Монако, а?  Чак и аз не можах да повярвам каква глупост направиха Мерцедес.  А Диема спорт трябва да си върнат лиценза за излъчване, защото не спазват най-важното условие - да пок

Публикувани изображения

Рикардо загуби рейса заради лош бокс. 

14 секунди го забавиха , а в края виждаме е завършил 7 секунди зад Хамилтан.

Беше ли нормален бокс друга работа...

Както е писано и по - горе неспортсментско от страна на Хамилтан с минаванията напряко.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

15-на обиколки преди финала заспах. Рикиардо нямаше нужната скорост и опит да изпревари Хамилтън. Отбора го провали, но това не е всичко. Каквото и да си пишем този спорт умира. Както умря футбола след създаването на висшата лига в Англия. Днешните пилоти са принудени да изпълняват инструкции. Не ги оставят да се състезават. Всичко опира до пари, защото дори борба за 15-то място да речем е от голямо значение. Днешните пилоти не са пилоти. Трябваше да спра да гледам Ф1 след кончината на Аиртон, но все се надявах, че любимия ми спорт няма да ме предаде и ще продължава да предоставя зрелище, на което симпатизантите да крещят от радост и възхищение. Уви това не се случи или имаше леки наченки с изявите на Алонсо и естествено Найджъл много преди него.

П.П. Билдера разбира от моторни спортове, колкото аз от космонавтика.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тая писта отдавна трябваше да отпадне от календара - изпреварвания стават най-вече ако предната кола катастрофира или в бокса.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Новите коли УЖ ги конструират така , че да гледаме повече изпреварвания и като цяло да има повече екшън , нали така ?

Аз съм с впечатлението ,че туй развитие с все повече нови системи (kers , drs) и такива прави точно обратното.

Пример също и предните крила :

image-13-2000x1125.jpeg

Вижте го какво е със сложна форма. Лесно бива замърсено което нарушава въздушния поток и след 10 - обиколки колата се държи по друг начин.

Ето на Формула от 2004 :

barr_ferr_hung_2004.jpg

Тук забелязвате колко е по-проста формата на предното крило.

Също тъй и гумите тогава са доста по-дебели.

Рикардо нямаше как да мине пред Хамилтън отчасти поради конфигурацията на Монако , но и при други състезания не веднъж сме виждали пилотите да забавят темпо поради прегряване я на спирачки или гуми и мотор. Едно време не било тъй. Пример :

Как в днешно време ще видим такова каране ? Епа уж колите се конструират за екшън.

Пилотите че не струват сега съгласен - и все пак има 8-9 добри. Ще могат ли да карат като тия през 2001-2002 ? Е няма как да разберем докато не 'оправят' колите и правилата.

Има ли изпреварвания и битки ще има и гледаемост и зрители по трибуните (пари за отборите , все пак друго си е да отидеш на живо и да дадеш 200-300 евро за билет). Tака ще спрат да взимат 'пилоти' само със спонсори тип Малдонадо.

P.S : Тоя път Рикардо беше с нов мотор. Дали наистина дава предимство и туку виж от Ред Бул стреснат Мерцедес да видим на следващата писта с по-дълги прави - Канада.

 


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Julius Decimus написа:

Пилотите че не струват сега съгласен - и все пак има 8-9 добри. Ще могат ли да карат като тия през 2001-2002 ? Е няма как да разберем докато не 'оправят' колите и правилата.

 

 

Освен вие да отиди те там и да ни покажи те какво значи струващ пилот ! Как ви е лесно да коментирате от зад телевизора !
Убеден съм че и "най неструващия" там ако ви качи и няма да издържите и 1/4 от обиколка на Монако със сух памперс.
Много сте ми забавни като почнете да ги коментирате, кой струвал и кой бил платен! Без изобщо да сте били на негово място.
В тоя спорт случайни няма. Там от първия до последния в един болид с еднакви настройки ще се съберат в 0.2 сек.
Въртете плейстейшаните и не коментирайте неща за които и най малка представа си нямате.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Цитат

Днешните пилоти са принудени да изпълняват инструкции.

Напротив с новите неща комуникацията на всички се слуша и има забранени неща за обсъждане. Правилата се правят така,че да е по интересно това иска и Бърни Екълстоун. И точно преди години рязката промяна изкара слаб отбор като Стюард на върха.

Цитат

Е няма как да разберем докато не 'оправят' колите и правилата.

Какво не ти харесва в правилата и колите? Много от мерките са за безопасност и ограничиха мощността и максималната скорост и откъм мотор и шикани направиха.Едно време 430 км в час стигаха.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, _Alex&Vanko_ написа:

Едно време 430 км в час стигаха.

Това къде ве Ванко ? В F1 ли ? На коя писта ?
Те в турбо ерата кога помпеха моторите на 1500 к.с. за квалификация не са достигали подобни скорости. Имаш ли на идея колко трябва да е дълга правата за да постигне тази скорост ?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Казвате , че Назр , Ериксън , Палмер , Сайнц и Квият па било то даже и Розберг са по карачи от тия през 80 и 90 те? 

Алонсо и Бътън са добри например в момента,за жалост със слаба кола. От друго поколение формула са. Явно сте класик и последните години не гледате състезанията....

Редактирано от Julius Decimus (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току що, _Alex&Vanko_ написа:

Монца и Хокенхайм бяха по прави писти. Ферарито беше 12 цилиндъра. Ся колко са?

Нещо се бъркаш! И двете писта са бързи ама чак 430 км!!! Ферарито като беше 12 цилиндъра 3000 кб. хич не беше от най бързите. Тогава бяха около 900-1000 кс. чисти атмосферки. По 1200-1300 коня в състезание бяха само в предната турбо ера кога бяха с мотори 1.5 турбо.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, _Alex&Vanko_ написа:

Монца и Хокенхайм бяха по прави писти. Ферарито беше 12 цилиндъра. Ся колко са?

6. 1.6 l.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, BMW Маниак написа:

Нещо се бъркаш! И двете писта са бързи ама чак 430 км!!! Ферарито като беше 12 цилиндъра 3000 кб. хич не беше от най бързите. Тогава бяха около 900-1000 кс. чисти атмосферки. По 1200-1300 коня в състезание бяха само в предната турбо ера кога бяха с мотори 1.5 турбо.

Е виж им конфигурациите то си личат шиканите. Не мога сега да намеря инфо за върховата скорост 80-те години.

Добре в Индикар колко е максималната?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, Julius Decimus написа:

Казвате , че Назр , Ериксън , Палмер , Сайнц и Квият па било то даже и Розберг са по карачи от тия през 80 и 90 те? 

Алонсо и Бътън са добри например в момента,за жалост със слаба кола. От друго поколение формула са. Явно сте класик и последните години не гледате състезанията....

Въпроса ви е много условен? Нямаш база за сравнение.
Но ще ви отговоря. Убеден съм че при същите условия ще дадат същите или по добри резултати.

преди 1 минута, _Alex&Vanko_ написа:

Е виж им конфигурациите то си личат шиканите. Не мога сега да намеря инфо за върховата скорост 80-те години.

Добре в Индикар колко е максималната?

Аз за това и те попитах къде ? В F1 ли ?  Тука не става дума дали може или не може да ги вдигне. То и сега ще ги вдигне с подходяща аеродинамика, скоростна кутия и дълга права. Но но тия писти от календара няма как да стане. Ускорението дори и на болид от F1 след 360км до 430 ще изисква време и дълга писта.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ако не греша рекорда за скорост във Формула 1 се държи от Монтоя - 375 км/ч. Може и да не е от Монтоя, ама скоростта е толкова +-1 км/ч.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Рикардо бе най-бързият пилот в чисто състезателен план. Завърши секунди зад Хамилтън, но той пък спести една смяна на гуми, което на тази писта отнема около 25 сек. Въпреки, че Редбула стоеше по-добре на пистата и му позволяваше по-голяма скорост в завойте, нямаше начин да изпревари Хамилтън- вероятността за инцидент  бе голяма.Постъпи разумно, като се отказа.
Трябваше да бъде наказан Хамилтън за преминаването напряко на два пъти, което е грубо нарушаване на правилата, но явно си затвориха очите.
Алонсо пак измъкна най-доброто от болида с 5-то си място. За бързи писти просто нямат конкурентен двигател. Ферари, Уилямса и Форсиндията  с агрегата на Мерцедес са по-бързи.
Шибано състезание. Въпреки забележително чистите изпреварвания, които направи Верстапен, логично завърши в мантинелата. Когато караш на границата на сцеплението всяко боядисано място на трасето, което всъщност си е улица с маркировка те занася или  прекалено гладкия асфалт вече не може да те задържи в траекторията.
Следващо състезание Канада. Еееехх  Канадааа...ще ....

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 20 часа, Julius Decimus написа:

Рикардо загуби рейса заради лош бокс. 

14 секунди го забавиха , а в края виждаме е завършил 7 секунди зад Хамилтан.

Беше ли нормален бокс друга работа...

Както е писано и по - горе неспортсментско от страна на Хамилтан с минаванията напряко.

Така е, забавиха го, но аз следях в тоя момент лайф тайминга. Когато Хамилтън влезе в бокса и сложи гуми за сух асфалт, Рикардо направи личен рекорд в първи сектор, най-бърз втори сектор и бе в бокса. Пмислих си, че ще завърти една или две бързи обиколки с празна писта пред себе си, защото се разбра от спиранията преди това на пилоти за сухи гуми, че те не държат все още добре. Да, но от РБ го извикаха и не само това. Извикаха го и нямаха гуми! А бе просто. Врътва 4-5 обиколки с интермедията, слага сухите и е 20 секунди пред Хамилтън, който все още не правеше бързи обиколки на влажната писта, а и се знаеше, че ултра софт искат две или три обиколки загряване, за да почнат да правят добри обиколки. Рикардо не рискуваше нищо с оставане на полуизсъхналата писта с интермедиум, защото и правеше по-бързи обиколки. Видях и времето на Хам след излизане от бокса с ултра софт - много слабо. Вероятно и РБ са видели това и са се изплашили, че може да се случи като други години - закъснееш с обиколка и си аут от надпреварата. Но един мислещ стратег щеше да знае едно - при толкова близки мантинели, никой нямаше да рискува в първата обиколка да гони рекорд със незагрели гуми за сухо! Ако бе друга писта с широки зони за сигурност, то можеше и да се предположи, че някой ще се напъне да прави пресичаща стратегия. Не и в Монако обаче при тия дъждовни условия и тия мантинели на сантиметри. Да кажем, че РБ са видели шанс, че в първата обиколка след излизане от бокса, Хам я направи доста бавно, зарадвали са се и са извикали Рикардо, смятайки че има предостатъчно преднина. ОК, това е грешката на новобранеца. Макар че РБ не могат да се нарекат новобранци, това показа колко нерви влагат в решенията си. И това осиране в бокса...както каза Хамилтън преди старта, какво си мислеха да направят РБ с тоя супер софт във втората част на квалификацията? Та ние едва успяваме да загреем ултра  софт, какво остава за супер софт! И беше прав. Пак грешка на РБ. Като ще копираш стратегия, копирай и гуми! Просто това е по-малко рисковата ситуация - Рикардо е много бърз с ултра софт, а в Монако преспокойно можеше да си контролира преднината и да влезе в бокса, едва ако и Хамилтън стори това. Ред Бул подходиха като втори по бързина отбор, а бяха първи! ей това им е грешката. Не толкова обърканите гуми при стопа. Ако РБ се смятаха за първи отбор, по-бърз от Мерцедес, щяха да подходят и по-консервативно, без подобни изхвърляния.  Просто трябваше някой да види първите сектори на пилоти, сменили малко преди това мокрите със сухи гуми и да направи извода, че интермедията все още са по-бързите! Нямаше кой явно. Дадо Бърни няма да е сам май, с оня дъртак в РБ, дето обърка отбора. 

 

А Рикардо изостана 7 секунди накрая, щото и нямаше смисъл да гони Хамилтън повече 3-4 обиколки преди края, а и имаше трафик. Иначе разликата си бе под 1 секунда винаги, с изключение на случаите, когато Рикардо охлаждаше гумите си. 

преди 20 часа, XECUTIONER написа:

15-на обиколки преди финала заспах. Рикиардо нямаше нужната скорост и опит да изпревари Хамилтън. Отбора го провали, но това не е всичко. Каквото и да си пишем този спорт умира. Както умря футбола след създаването на висшата лига в Англия. Днешните пилоти са принудени да изпълняват инструкции. Не ги оставят да се състезават. Всичко опира до пари, защото дори борба за 15-то място да речем е от голямо значение. Днешните пилоти не са пилоти. Трябваше да спра да гледам Ф1 след кончината на Аиртон, но все се надявах, че любимия ми спорт няма да ме предаде и ще продължава да предоставя зрелище, на което симпатизантите да крещят от радост и възхищение. Уви това не се случи или имаше леки наченки с изявите на Алонсо и естествено Найджъл много преди него.

П.П. Билдера разбира от моторни спортове, колкото аз от космонавтика.

То не е необходимо разбиране, а мислене, което ти нямаш. 

преди 20 часа, ined написа:

Тая писта отдавна трябваше да отпадне от календара - изпреварвания стават най-вече ако предната кола катастрофира или в бокса.

Напротив, Макс изпревари четирима или петима преди да види мантинелата отблизо. Не е вярно, че изпреварвания не стават. А и напоследък с тия различни гуми, изпреварванията бяха и са възможни. Карал ли си изобщо в Монако? Ако не си, пробвай. Аз врътнах доста обиколки преди състезанието и да си кажа, почна да ми харесва. Свикнеш ли с ритъма, приближаващите мантинели са голям адреналин, дори със симулатора. Представям си на живо как е. Преди старта по Диема даваха обколка на Сена отпреди трийсетина години, снимана с камера от борда. Най-известната обиколка на Сена. Изгледай я, да видиш какво прави човека и то с ръчка, а не с автомат като Изабел1. 

 

 

 

преди 8 часа, Рик написа:

Рикардо бе най-бързият пилот в чисто състезателен план. Завърши секунди зад Хамилтън, но той пък спести една смяна на гуми, което на тази писта отнема около 25 сек. Въпреки, че Редбула стоеше по-добре на пистата и му позволяваше по-голяма скорост в завойте, нямаше начин да изпревари Хамилтън- вероятността за инцидент  бе голяма.Постъпи разумно, като се отказа.
Трябваше да бъде наказан Хамилтън за преминаването напряко на два пъти, което е грубо нарушаване на правилата, но явно си затвориха очите.
Алонсо пак измъкна най-доброто от болида с 5-то си място. За бързи писти просто нямат конкурентен двигател. Ферари, Уилямса и Форсиндията  с агрегата на Мерцедес са по-бързи.
Шибано състезание. Въпреки забележително чистите изпреварвания, които направи Верстапен, логично завърши в мантинелата. Когато караш на границата на сцеплението всяко боядисано място на трасето, което всъщност си е улица с маркировка те занася или  прекалено гладкия асфалт вече не може да те задържи в траекторията.
Следващо състезание Канада. Еееехх  Канадааа...ще ....

Егати, абсолютно същото казах и на колегата днес...ех Канада...хаха. Добре. 

Редактирано от Кико (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

BMW манияка не сте прав. Само половината от състезателите са реално пилоти. 

Пример Малдонадо , напълно посредствен карач беше, държан само заради спонсорите зад него. Толкоз катастрофи и мачкания на колата, разходи и други. По - горе споменатите от мен са подобни. Само дето са по - предпазливи да не мачкат колата всяка сесия. 

Просто половината от пилотите в момента СИ ПЛАЩАТ за да са във формулата и да карат , а не защото са пилоти с опит.

Малдонадо тая година го няма заради кризата на петролния пазар и нещо няма пари от спонсорите. Веднага му теглиха Х - а и съответно го няма сега.

Квият същата работа. Когато Ред Бул го смениха на Барселона с Верстапен , видяхме че е почти секунда по - бърз от Квият в същата кола.

Ся очаквам нещо от рода "ауе лапе играй си игрите и мълчи там специалист" - добре млъквам.

Редактирано от Julius Decimus (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ти знаеш ли какво ще стане ако пилот от по-задните влезе в Мерцедес или Ред Бул. Верстапен все пак е на 18г.

Алонсо и Бътън що били в бавния Макларън? Ми работят с Хонда и да върнат някогашната слава.Явно в дълосрочен план се работи. Пилота също развива колата и ако е слабак?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Кико написа:

А Рикардо изостана 7 секунди накрая, щото и нямаше смисъл да гони Хамилтън повече 3-4 обиколки преди края, а и имаше трафик. Иначе разликата си бе под 1 секунда винаги, с изключение на случаите, когато Рикардо охлаждаше гумите си.

Аве те мерцедес ако бяха наредили на Нико веднага да пусне Хамилтън знаеш ли кога Рикардо щеше да има аванс 14 секунди ? Никога !
Ама заради онова лайно Нико да не стане пак двата болида в кереча ... и Рикардо дръпна.

 

преди 9 часа, Кико написа:

Изгледай я, да видиш какво прави човека и то с ръчка, а не с автомат като Изабел1

Защо не си караш на стимулатора и да си мислиш че има нещо общо със действителността ?

Качвал ли си се някога в кола приготвена за състезания на писта че поне малко от малко да разбереш в каква заблуда си живял ?
Ама не ти да си я карал а някой де може да я кара да те качи и да разбереш какво е адреналин. Вярвай ми на всеки завой ще си казваш "ей до ей тука бяхме"!
Аз имам две такива Acura RSX и Mazda RX7 не знам някоя да е автоматик от тях ама щом казваш !

преди 5 часа, Julius Decimus написа:

Ся очаквам нещо от рода "ауе лапе играй си игрите и мълчи там специалист" - добре млъквам.

Четеш ми мислите направо !

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, BMW Маниак написа:

Аве те мерцедес ако бяха наредили на Нико веднага да пусне Хамилтън знаеш ли кога Рикардо щеше да има аванс 14 секунди ? Никога !
Ама заради онова лайно Нико да не стане пак двата болида в кереча ... и Рикардо дръпна.

 

Защо не си караш на стимулатора и да си мислиш че има нещо общо със действителността ?

Качвал ли си се някога в кола приготвена за състезания на писта че поне малко от малко да разбереш в каква заблуда си живял ?
Ама не ти да си я карал а някой де може да я кара да те качи и да разбереш какво е адреналин. Вярвай ми на всеки завой ще си казваш "ей до ей тука бяхме"!
Аз имам две такива Acura RSX и Mazda RX7 не знам някоя да е автоматик от тях ама щом казваш !

Четеш ми мислите направо !

Бъзиках се за ръчката, ама ти се върза :). Относно 14-те секунди...ами то ако бяха пуснали Хамилтън веднага, Рикардо просто щеше да си нарпави други сметки и поради факта, че болида му бе поне 2-3 десети по-бърз при равни условия, нямаше как Хамилтън да го мине, освен при някой друг подобен гаф. Теб пък ще попитам, гледа ли тренировките и квалификациите? Защото аз гледах от първа свободна до края и мога да дам мнение кой колко кара и защо не кара. А Хамилтън бе много бавен чак до третата квалификация, където също бе доста по-бавен иу от Нико и от Рикардо особено, но пък хвана третото място, щото пък другия се издъни - оня, с червеното Ферари. И по-точно се издъни екипа му, та почна да псува по радиото. Иначе и Фетел щеше да сдъвче Хамилтън на квалификация, а тогава не виждам как Хамилтън би завършил на почетната стълбичка, ако бе станало влакче зад Розберг. Тогава нямаше да има кой да нареди на Розберг да пуска...тоя път Фетел и твоето геройче щеше да си подели трохите с Розберг. Това бе сигурно. Но...както се казва, ако баба ми бе мъжка... Станалото станало, късметът бе за Хамилтън. Аз дори смятам, че той трябваше да е пилот номер едно в Монако...нали има и таква класация между феновете. Само че те избраха Перес, който не видях да направи кой знае какво, освен да се озърта за Фетел, но фактът си е факт, мексиканците явно са голяма тумба в интернет.  Та пак ти казвам, за мен Хамилтън бе пилот номер едно в Монако и ще кажа защо. Защото му минаха номерцата без проблем. Първо, пресече на 3 метра шикан преди Рикардо да излезе от бокса, второ сече около метър шикана след тунела и се отърва от атаката на Рикардо, трето сече му пътя след излизане от новия шикан след тунела и от това не последва нищо. За нито едно от тия неща той не получи наказание. Ето защо смятам, че тия номерца го издигат като пилот номер 1. Но не само това. Ясно бе и за самия мен още в началото, че Хамилтън няма да сменя гуми и директно ще скочи на сухи. Само слепците не видяха това, едни от които са РБ. Освен това направи на пръв поглед немислимото - с гуми, с които Мерцедес нямаше и една обиколка преди Монако, успя да се задържи до края. никой не бе карал повече от 15-20 обиколки с тия гуми, но въпреки всичко, Хамилтън рискува и успя. предполагам Мерцедес са си направили правилните изчисления и това не бе заслуга на Хамилтън, но това все пак е отбор, а не частен състезател с частен отбор. Хамилтън показа завидно ползване и оппазване на гумите, а самият той в края призна, че едва последната обиколка гумите са се предали. Ей затова смятам, че точно Хамилтън бе звездата в Монако, а не Перес или някой друг. Виж, антизвездите или антипилотите бяха доста. ПОчвам да ги изреждам и изведнъж се сещам, че забравям някой. И все пак...Верстапен, Розберг, Квят, Райконен, Ериксон, Наср...всеки от тях заслужава наградата "Златен морков". Лично аз обаче бих гласувал за Верстапен, защото му се насъбра доста тая година. Квят обаче не му отстъпва - напорито момче, искаше да прескача тоя пред него по права линия. И макар да съм фен на Квят, тоя път направи голяма глупост, по-голяма дори от тия с Фетел. А Верстапен просто констатирах поредната му наивна грешка. От няколко състезания предупреждавам, че Верстапен е опасен. Дори още от миналата година. Магнусен бе същото лайнце първата година, особено в Белгия, когато не му пукаше за Алонсо с Ферарито му. Та такива пилоти нямат място във Ф1. Поне не и докато не навършат 25. Фетел бе лайнце в началото, но последните години е доста зрял, ако изключим стандартните за всички пилоти оплаквания на моля другарката като в детската градина. Затова и станах фен на Фетел миналата година, когато отиде във Ферари. А дотогава бях и антиферарист и антифетелист. Както се знае, минус и минус прави плюс, а това ми хареса. Освен това съм и фен на Аривабене. Някак си тоя човек ме грабна от първия ден и жалко, ако го сменят. В същото време съм анти Маркионе фен. Доста противоречив бос, с доста противоречиви сделки и ходове в автомобилостроенето, особено гаврите с Ланча и Крайслер.  Та да обобщя. може това състезание в Монако да ме ядоса, но от гледна точка феновете на Хамилтън, то бе отлично. Разбира се, има една горчивина, че все пак Хам бе пуснат от Розберг и че Рикардо бе забавен в бокса. Някак си победата не е това, което би искал някой фен на някой пилот. Примерно аз бях и съм фен на Уебър, но никога не съм се радвал на подобни победи. 

преди 18 часа, Julius Decimus написа:

BMW манияка не сте прав. Само половината от състезателите са реално пилоти. 

Пример Малдонадо , напълно посредствен карач беше, държан само заради спонсорите зад него. Толкоз катастрофи и мачкания на колата, разходи и други. По - горе споменатите от мен са подобни. Само дето са по - предпазливи да не мачкат колата всяка сесия. 

Просто половината от пилотите в момента СИ ПЛАЩАТ за да са във формулата и да карат , а не защото са пилоти с опит.

Малдонадо тая година го няма заради кризата на петролния пазар и нещо няма пари от спонсорите. Веднага му теглиха Х - а и съответно го няма сега.

Квият същата работа. Когато Ред Бул го смениха на Барселона с Верстапен , видяхме че е почти секунда по - бърз от Квият в същата кола.

Ся очаквам нещо от рода "ауе лапе играй си игрите и мълчи там специалист" - добре млъквам.

Не съм съгласен с някои неща, защото смятам, че не следиш подробно F1  и вероятно си пристрастен. То всеки е пористрастен, но за Малдонадо не съм съгласен. В началото правеше и добри състезания. Не съм съгласен и за платените пилоти. Истината е, че всички пилоти са платени. А за да си намериш спонсори, трябва и да си направил нещо, за да те забележат. Малдонадо имаше и стълбички, а това далеч не се е отдавало на всички пилоти, та били те обявени и за таланти. Не съм съгласен и за Квят. Квят победи Рикардо миналата година. Правиш си заключения за 4 състезания, две от които Квят просто имаше нещастието да се срещне с Фетел. Квят тия тренировки в Монако бе плътно зад Верстапен на 5 място, даваше отлични обиколки с Торо Росо  и бе винаги по-бърз от Сайнц. Сайнц пък от своя страна бе и по-бързия пилот в доста състезания в сравнение с Верстапен. По тая логика може да кажем, че и Розберг е по-добър от Шумахер, щото го биеше в залеза на кариерата му. В същото време Шумахер не веднъж се е гаврил и със Сена. Изобщо...антилогична е Ф1 и няма място за сравнение. Или викаш, ти като грабна волана и от раз даде бързи обиколки при AC? Ами аз като хванах виртуалния волан, бях с 4-5 секунди назад отколкото като карах с клавиатура. Сега съм по-бърз или в най-лошия случай същите времена. Никой не се е родил научен, а и от състезание до състезание има голяма разлика. Не всеки обича да кара в AC  като теб и не всеки обича да кара в RRRE  като мен. Затова определения като това, че Малдонадо и Квят не ставали, а Верстапен и Сена ставали, не издържат. И Сена е бил побеждаван и Верстапен. И единия е правил гафове и другия. За жалост гафът на Сена, свързан и с отбора му, бе голям. Просто всичко свърши в буквалния смъл, макар от него момент всичко да почна в преносния смисъл. Верстапен също счупи окачване в четвъртук в Монако както Сена със последното му забиване в стена, но Верстапен оцеля невредим и то не един път. Чисто и просто болидите са различни и ако сена е ползвеал добре ръчката, то днешните пилоти си служат добре с електрониката. Да те попитам...играл ли си игра, където имаш доста работа с електрониката?  И ако караш с волан добре без да пипаш нищо, мислиш ли че би се справил, ако преди всеки завой трябва да променяш я сместта, я баланса на спирачките, я тракшъна, я някоя настройка на окачването? Съвсем различно каране е това и нека уважаваме днешните пилоти, дето се налага да се справят с всичко това. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 2 седмици по-късно...

Ъ. Това мога да кажа за Канада. Тъпо състезание отново. Между другото, тая писта я мразя най-много ( за каране). Ферари си прецакаха предимството още в началото...Ред Бул няма да са сами я. Последните пък пак сгафиха с гума на Рикардо, тоя път без значение за класирането. Мерцедес няма да са Мерцедес, ако Хамилтън и Розберг отново не се сблъскат. Но най ме е яд на Ферари, че толкова бързо извикаха Фетел в бокса. През цялото състезание Ферарито на фетел бе по-бързо от Мерцедеса на Хамилтън с 1-2-3 десети, чак накрая Фетал разбра, че няма да стигне Хамилтън и направи фатални грешки. Отново се учудвам, как едни гуми работят на дадени автомобили, а на други не. Получиха се отново абсурдни стратегии. Със сигурност не това е разбирането ми за състезание. Ботас съвсем незабележимо стигна до третото място и след дълга апатия, отново е в полезрението.  В крана сметка отново е ясно, че Мерцедес отново е по-бързата кола в дълги серии от обиколки и въпреки че Ферари привидно е по-бързо, то работата с гумите е по-зле. 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз не виждам освен със стратегия как ще бият Мерцедесите, Ферари и Редбул. Всички тръгнаха със ултрасофт и ферари първи смениха със суперсофт и бяха по-бързи и дадоха насоката правилна. Но след това всички сложиха софт и Хамилтън само с един стоп и Валтери Ботас с един и стана трети.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване