Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

ostavime

Възможно ли е наистина ДВГ да останат в историята

Препоръчан отговор


Според вас възможно ли наистина в близко бъдеще да се спре производството на ДВГ. Гледам, че големи производители се силят, че изоставят ДВГ и се насочват към електрическите измишльотини. За мен това все още е някаква утопия, но сега четох, че VAG спирали тотално ДВГ. Ще разрабтят още едно поколение и край. Тотален край. 

Преди няколко дни пък четох изказване на един от шефовете на БВМ. Той пък се хили на тия електрически боклуци и казва, че до 5 г. или нещо такова, 80% от БМВ-тата ще бъдат с дизелови мотори и продължават да ги разработват с пълна сила и нямам абсолютно никаква идея да се отказват на пук на всички исаници за мръсните дизели. 

Аз лично не виждам как в следващите 20 г. ще има голяма промяна в съотношението на електрически и колите с двигатели на бензин и нафта. Е, освен ако някой не открие нещо и не направи революция в електричките. Хем да са евтини, хем да се зареждат бързо, хем да издържат много. 

Какво ще стане с транспортния бизнес и икономиката, движена (буквално) от двигаетли на нафта. Как един ТИР, натоварен с тонове стока (20-30 тона), която трябва да стигне от една страна в друга, ще се придвижва? Защото това с батериите е бошлаф работа. Една лека кола не може да изкара 200-300 км на ток и то с 50-60 км/ч, а какво остава за тежък камион, натоварен с тонове стока.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не! Няма да останат в историята. А това, че някой се ориентира към електрички са просто платени реклами и глупости. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Рано или късно ще се появи алтернативна технология, която ще е замени ДВГ, но на този етап батериите не са вариант. Съвременните батерии имат редица проблеми, които не се знае, дали и кога ще бъдат отстранени. За мен лично слуховете, че дизеловите двигатели умират са пълни глупости, защото макар и големи замърсители, те са незаменими, от към икономичност и тяга, която е нужна при товарните машини. Пък и автомобилите далеч не са най-големите замърсители. Световната икономика е устроена днес така, че ни залива с нискокачествени продукти (включително автомобили), за чието производство фабриките замърсяват много сериозно, а след края на малкия им експлоатационен период остават нерециклируеми материали, които замърсяват околната среда. 
Властта в момента е в ръцете на богатите. За тях е изгодно техния бизнес да се развива, да печелят на наш гръб, произовдството ,съответно и замърсяваннето да расте, а на нас обикновените граждани ни се вменява, как трябва да пестим, ток, вода гориво, как трябва да се отказваме от евтините източници на енергия. Масово автомобилите ги душат с разни EGR и старт-стоп системи, които намаляват ресурса на двигателя, за сметка на някакво минимално количество емисии изхвърляно в атмосферата. Също така ДВГ могат да бъдат напълно екологично щадящи, както са голяма част от автобусите в София, на природен газ. 
Та моя извод е, че свръх-производството, което беснее, заливането на земята с некачествени боклуци еднодневки многократно повече замърсява околната среда, от МПС-тата с така страшните бензинови и дизелови двигатели. Ако се преустрои икономиката и тенденцията е да се произвеждат много по-малко, но продукти с много по-голям ресурс би имало далеч по-положителен ефект за околната среда от изваждането от експлоатация на ДВГ и замяната с електрическа тяга. Да не говорим, и че батериите са с много кратък живот, а за доста голям замърсител. Един вид се въртим в омагьосан кръг, защото хората в които е властта, нямат изгода да решат същинския проблем и основна причина за замърсяване.
 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, Soviet Soldier написа:

Рано или късно ще се появи алтернативна технология, която ще е замени ДВГ, но на този етап батериите не са вариант. Съвременните батерии имат редица проблеми, които не се знае, дали и кога ще бъдат отстранени. За мен лично слуховете, че дизеловите двигатели умират са пълни глупости, защото макар и големи замърсители, те са незаменими, от към икономичност и тяга, която е нужна при товарните машини. Пък и автомобилите далеч не са най-големите замърсители. Световната икономика е устроена днес така, че ни залива с нискокачествени продукти (включително автомобили), за чието производство фабриките замърсяват много сериозно, а след края на малкия им експлоатационен период остават нерециклируеми материали, които замърсяват околната среда. 
Властта в момента е в ръцете на богатите. За тях е изгодно техния бизнес да се развива, да печелят на наш гръб, произовдството ,съответно и замърсяваннето да расте, а на нас обикновените граждани ни се вменява, как трябва да пестим, ток, вода гориво, как трябва да се отказваме от евтините източници на енергия. Масово автомобилите ги душат с разни EGR и старт-стоп системи, които намаляват ресурса на двигателя, за сметка на някакво минимално количество емисии изхвърляно в атмосферата. Също така ДВГ могат да бъдат напълно екологично щадящи, както са голяма част от автобусите в София, на природен газ. 
Та моя извод е, че свръх-производството, което беснее, заливането на земята с некачествени боклуци еднодневки многократно повече замърсява околната среда, от МПС-тата с така страшните бензинови и дизелови двигатели. Ако се преустрои икономиката и тенденцията е да се произвеждат много по-малко, но продукти с много по-голям ресурс би имало далеч по-положителен ефект за околната среда от изваждането от експлоатация на ДВГ и замяната с електрическа тяга. Да не говорим, и че батериите са с много кратък живот, а за доста голям замърсител. Един вид се въртим в омагьосан кръг, защото хората в които е властта, нямат изгода да решат същинския проблем и основна причина за замърсяване.
 

 

Технологията отдавна я има. Просто умишлено няма да види бял свят поне още 100 години. Даже умишлено не желаят да се говори за това нещо.

 

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

https://fakti.bg/world/258944-kitai-zabranava-kolite-na-dizel-i-benzin

 

Няма нищо вечно. Колите ще се изменят с времето, но първо ще започнат от преустройството им и частични забрани за старите коли. Бедните сами ще се откажат от колите, че няма да е рентабилно да ги доят за нов автомобил.

Ще се посъживи обществения транспорт. Богатите могат да си позволят електрички или нови бензинови и дизелови коли, но няма да са по джоба на всеки.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Емо, коя е тая технология? Стига само слухове и теории на конспирацията. Това е същото като оня дето слагаше една капка "нещо си" в казан с вода и го палеше. Дрън дрън. Говорим за сериозни неща, не за шарлатани разни с гаражни разработки. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Да ти кажа, карах една Тесла тука една седмица. мисля, че най-гоуемия модел, П100 ли е кво е не знам. 700 км почти удари с един заряд, смесено. Като имаш предвид, че на магистралата я карам 140, а като цяло и в града много много не си поплювам. Тъй че има някъв резон в тия електрички.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 минута, Silvering написа:

Да ти кажа, карах една Тесла тука една седмица. мисля, че най-гоуемия модел, П100 ли е кво е не знам. 700 км почти удари с един заряд, смесено. Като имаш предвид, че на магистралата я карам 140, а като цяло и в града много много не си поплювам. Тъй че има някъв резон в тия електрички.

Наистина се надявам да е така и да може масата хора да си ги позволят скоро, защото електричка на старо ми се струва тъпо. Иначе за такава кола си трябва гараж. Аз ако взема такава няма къде да я зареждам.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
току-що, ostavime написа:

Наистина се надявам да е така и да може масата хора да си ги позволят скоро, защото електричка на старо ми се струва тъпо. Иначе за такава кола си трябва гараж. Аз ако взема такава няма къде да я зареждам.

Виж ся, то за България, квото стане, ще стане 50 години след останалите бели държави, тъй че не чакай изобщо. Иначе Тесла мисля разработиха някаква система, дето батерията се подменя за 15 минути почти автоматизирано, на стенд. Дет са вика качваш колата, натискаш едно копче и готово. Друг е въпроса колко ще струва тая манипулация, та да видим дали ше излиза на сметка да се взимат електрички на старо. Иначе в една бяла държава зарядни станции има навсякъде. Виж една Германия, Холандия, Белглия (тука има представители, да кажат). Аз мога да кажа за Норвегия и Швеция - мрежата от зарядни станции е на ниво, дет са вика можеш да прекосиш двете страни без да усетиш, че електричка караш. Почти всеки публичен паркинг има. При строителство на нова сграда поне половината от паркоместата са оборудвани със зарядни станции. Етс.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В момента в Германия вкарват някви забрани да се кара с дизели по центровете на градовете. Де да знам до къде я докараха.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, ostavime написа:

Емо, коя е тая технология? Стига само слухове и теории на конспирацията. Това е същото като оня дето слагаше една капка "нещо си" в казан с вода и го палеше. Дрън дрън. Говорим за сериозни неща, не за шарлатани разни с гаражни разработки. 

Не са слухове, а умишлено се спира всичко, което пречи на нефта да се произвежда в момента. Може да намериш доста литература и информация. А ти си дрънкай колкото искаш.  И може да вярваш как до 2020 цяла Европа ще е с електрички, как се правят огромни заводи и как най- големите производители спират ДВГ.

Редактирано от Емил Костов (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Хибридите и електромобилите са по-вредни от бензин и дизел?

ДВГ ще изчезне когато се преодолеят недостатъците на електромобила, представете си че изгори платка на средата на нищото какво правим в 3 посреднощ

ще е бутнем да запали ли, как ще отблокираме спирачките

като спре такава кола, не мърда, засега това е вариант само за града

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всичко е възможно! Но нещата винаги се свеждат до кебапчета и бира. Само като се сетите, че по никакъв друг двигател не е работено толкова много и с такъв интерес,може би ще избегнете идиотските въпроси. :D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, Без умствен капацитет написа:

...

ДВГ ще изчезне когато се преодолеят недостатъците на електромобила, представете си че изгори платка на средата на нищото какво правим в 3 посреднощ

...

Ще правим същото, каквото ше правим в 3 посред нощ, по средата на нищото, ако ни изгори платка в автомобила с ДВГ!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За мен бъдещето е на електричексите двигатели. Те не са проблем и сега, проблем има с "горивото им". Ако не се направи някакъв научен и технологичен пробив при батериите или супрекондензаторите ще се надявам да се появи някакъв нов начин за съхранение на електическа енергия.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тия електричарки,това е пълен т@шак бате.Седиш вътре кат наказан,ни мириз на бензин,ни звук на матора,ни мога да си изцапам ръцете, до като и наливам течност за чистачки,ни мога да си и смена маслото с каквото ми е кеф.Дори дизела за мен не е истински автомобил,няма го ония мириз на бензин,който го обажавам сутрин като запала първия стандарт.Аз обожавам шофираното,ама истинското, не паркетното...        .Ръчна скоростна кутия,ниско спортно окачаване,да е колкото се може по необезшумена,да чувам мотора да се слея с целия път,с асфалта с дупките и т.н.   всичко друго газ-маз,метани,дизели,токове,  това е измислено за иконимия.А какво е казал Тато? Икономията е майка на мизерията.И е бил много прав.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 5 часа, Silvering написа:

Да ти кажа, карах една Тесла тука една седмица. мисля, че най-гоуемия модел, П100 ли е кво е не знам. 700 км почти удари с един заряд, смесено. Като имаш предвид, че на магистралата я карам 140, а като цяло и в града много много не си поплювам. Тъй че има някъв резон в тия електрички.

Явно собственика е измислил по-голяма батерия от стандартните. Такива разстояние се покриват при предварително пресметнат път и гарантирано без да включват магистрални скорости. Т.е. при нагласени тестове.

Но да речем, че все пак проблемът с батериите най-после е решен и електрокаручките са получили лелеяната автономност.

Обаче я си представете колко още ядрени и въглищни централи ще потрябват, като електромобилите от 0.3% от всички автомобили на планетата станат цифра? И двата вида централи замърсяват опасно, алтернативата(не фотоволтаиците не стават и вятърните също, освен ако не изкараме фотото нейде в космоса, да не ни пречи да живеем тук на планетата) централите на термоядрен синтез са достатъчно далеч в бъдещето, че да не отговарят на тази тема, не на заглавието, а на първото изречение:

преди 6 часа, ostavime написа:

Според вас възможно ли наистина в близко бъдеще да се спре производството на ДВГ

Иначе "бъдещето" е доста продължително  понятие и съм напълно убеден, че ако тикаме технологиите напред упорито, а не сме мързеливи, все някога ще успеем да се отървем от ДВГ .

Редактирано от sliderum (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Гост
преди 11 часа, Silvering написа:

Да ти кажа, карах една Тесла тука една седмица. мисля, че най-гоуемия модел, П100 ли е кво е не знам. 700 км почти удари с един заряд, смесено. Като имаш предвид, че на магистралата я карам 140, а като цяло и в града много много не си поплювам. Тъй че има някъв резон в тия електрички.

Проблеми имат много ел.мобилите
1. Износване на акумулатори
2. Когато свърши - оставаш на пътя. Не можеш да налеееш от тубата
3. Не стават за товарни кли.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ПРехода ще е бавен и продължителен, десетилетия може би. Всички тия изцепки със спирането на двг са просто намерения и предположения, които ако се окажат неизгодни бързо ще бъдат променени/отменени или отложени още във времето.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Проблема с двигател с вътрешно горене не е в дизела а в това, че гори въздух. 2000 кубиков двигател за един оборот изгаря 2л въздух, който излиза в негодно за дишане състояние. На празен ход двигателя подържа 1000 оборота  за минута по 2л на оборот се равнява на 2к литра въздух в минута. При движение, този мотор се развъртва на над 2к оборота. 2к оборота умножено по 2к литра въздух си е цифра и то за една минута. Така че, не е проблем дали ще гориш дизел или някакво чисто и екологично гориво. ДВГ си изгаря въздуха и в града не се диша. 

Като се раздават пенсии в пощата се пълни с баби. Никой не замърсява, но и не се диша, точно защото липсва въздух. Издишва се и кислорода намалява. Същото прави и ДВГ.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

ДВГ няма да останат в историята! Новите Еко технологии все още не са общодостъпни и са твърде скъпи особенно когато става думи за големи мощности.

Опити за овладяване на алтернативни технологии за задвижване се правят не от вчера, но все нещо куца. В момента се разиграва политическа и лобистка истеря свързана с Уж опазване на околната среда. Нима когато ще зареждате електроавтомобила, няма да хабите ел. енергия, която също не е 100% екологична. Ми, производството и рециклирането на батириите. Батерии изградени с редки химични елементи и произведени от доста замърсяващи околната среда производства.

Истерията ще отшуми и паралелно с ДВГ ще наблюдаваме и други технологии за задвижване.

П.П. В нашия град имаше няколко ентусиасти които "скочиха" на електромобили, но в момента остана само един, силно разколебан. Всички се върнаха на ДВГ.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, nikolela написа:

не е проблем дали ще гориш дизел или някакво чисто и екологично гориво

Освен ако не е водород

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 58 минути, nikolela написа:

Издишва се и кислорода намалява. 

Бъркаш нещата, проблема не е в липсата на кислород

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Разглеждащи това в момента   0 потребители

    Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.

  • Горещи теми в момента

  • Подобни теми

    • от Soviet Soldier
      Искам да разбера ,приблизително колко излиза ремонт ,обслужване и поддръжка на подобен тип двигател. Имам интерес към Mazda RX-8 ,но автомобилите с ванкелови двигатели са известни с не особено големия си ресурс. От друга страна гледах клипове относно устройството и ремонт на такъв тип двигател и ми се стори доста прост. При този тип двигатели се износват предимно сегментите. При подмяна става почти като нов. Интересува ме ,дали се намират сервизи из София способни да ремонтират успешно такъв двигател ,без да дерат кожи ,и каква е цената на пълен комплект сегменти. Колко би излязъл основен ремонт на такъв тип двигател (работа + консумативи)? Какъв е реалния разход на гориво и масло при Мазда РХ-8? 


    • от Атанас Тодоров
      Здравейте, 

      карам Опел Инсигния 2.0 CDTI 163 коня, 2009г. 

      При прибиране от Пловдив към София ми се случи следното на магистралата - воланът и педалът на газта започнаха осезаемо да вибрират, проверих да не е някоя мека гума, но не беше. Скоростта в този момент беше около 130-140 км/ч, след което намалих и върнах на 5-та предавка, където за минута проблемът изчезна, но отново се появи. Продължих да намалявам скоростта, но вибрациите продължиха, започна да се чува странно тракане/тропане в двигателя и след няколко минути движение със 100, стрелката на оборотите взе да играе и изведнъж падна на нула, а колата изгасна в движение. След случката не запали въобще. Отклоних я по инерция в аварийното и усетих, че за момент скоростният лост беше яко заял. След това, при опит за запалване, въобще не превърта, а само се чува леко тракване (случвало ми се е преди да чуя този звук на развален стартер, но на друга кола). Свети на контакт и жълтата лампа за двигателя (нетипично). Въпросното тракане се е случвало и преди, но само когато изключа от скорост на светофар например и то не толкова силно. Тогава го игнорирах, защото всички ме съветваха, че това е нормално за дизелов двигател. Колата е на 218 000 километра. 

      Тъй като от дотук консултираното, причините може да са много, има ли някой някаква по-конкретна идея на какво може да се дължи проблемът? До момента чух демпфер, маховик, съединител (странно е да не пали, ако е само това...), възможно е да е от горивен филтър, т.к. не е сменян доста време, както и свещи или дюзи. 

      Много бих бил благодарен за някои идеи за евентуална причина, за да мога да се насоча към по-специализиран сервиз (т.к. съм доста разочарован от Generous Auto). 

      Благодаря! Весели празници! 
    • от kolib4iata
      Здравейте,Ще сменям автомобила но нищо не рабирам.Ще взимам пежо 206 от 2000 година купе.Кажете кой двигател е най-добре да избера като искам да е бензин и да е поне 90 коня.
    • от angataaaaa
      Здравейте!
      Искам да попитам как мога да увелича мощността на мотора ми?
      Мотора ми е кросов, 110 кубика, 4такт и ми е от доста време.По двигателя не е правено нищо откакто е купен мотора и вече усещам че не е както преди.Пак повтарям мотора не е поддържан двигателя също.Откакто ми е купен само жопки и това е.Но вече искам да направя нещо по него а ако може и да го подобря...
      МОЛЯ ЗА СЪВЕТИ...
      БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО...
    • от ScD
      Здравейте,
       
      Наскоро попаднах на една интересна обява за Mazda RX-8, 2008г., на 61000км със страшно много екстри. За тези, които не знаят обаче, въпросната количка е с Ванкелов двигател, който е със скромните 231 животни под капака...
       
      Всичко звучи чудесно - цената е страхотна, гледах няколко ревюта (в т.чис. на ТопГиър), където така хубаво похвалиха колицата. Отделно от това изчетох доста материали за това чудо на техниката - роторния двигател. Все пак някои въпросчета продължават да ме глозгат.
       
      1. Какъв ще е данъка? (една колежка ми подшушна за някаква далавера с данъка на маздите, защото били сертифицирани по някакви европейски критерии, но предполагам ще важи само за нови автомобили, понеже не успях да открия подобна информация в нета)
      2. До каква степен е надеждна колата и особено двигателя?
      3. Поддръжката при повреда предполагам ще ми обере и последните стотинки в джоба (и едва ли ще мина само със стотинките...), но все пак ако някой има наблюдения - да сподели.
       
      Ще се радвам да разбера вашите мнения относно този модел.
       
       
      // Има още неща, но като за начало нека е това.
       
      ПП: Ако ще цитирате статия, моля дайте само линк и вметнете 2-3 изречения за какво става на въпрос, за да не се получават разни "безкрайни" мнения... Благодаря
  • Дарение

×
×
  • Добави ново...