Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

salim

Тайната на Авраам, или ключът към Стария завет

Препоръчан отговор

публикувано (редактирано)

 има противоречие в писаното. болднала съм го в червено.

последно..стария завет добро или лошо е?!?!

Извинявам се, но този цитат не е мой, а аз отдолу /погрешно/ съм вкарала моето мнение в цитата. :mark:

 

Ето моят отговор:

 

В Стария завет има не по-малко поука от Новия завет. Не можем да категоризираме Стария завет като зло, а Новия като добро. Всичко е много субективно.Ако гледаш и търсиш злото, намираш сцени на зло. Ако търсиш доброто, намираш поуки за доброто. Насилието не вирее само в християнски страни. Напротив, държавите с преобладаващо християнско население са много по-свободни. Насилие има навсякъде, но под различна форма. В ислямските държави няма такава свобода на личността и това е най-голямато насилие над човека.

Редактирано от Bel Ami (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

И отговора на въпроса "От кого или от какво е дошъл да спаси света Христос?" някак си се появява от само себе си - от злите духове на Йехова, и от самия него Йехова - господаря на злите духове

А не. Стигнах дотук и нататък няма да чета. Името Иисус - Йехошуа - означава "Йехова спасява", не "от Йехова спасява".

Ако на някой му пука все още де :rolleyes:

 

Рекох си, да проверя, да не са ме излъгали, ама не - така си е или почти

http://biblehub.com/hebrew/3091.htm

Редактирано от witness (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

А не. Стигнах дотук и нататък няма да чета. Името Иисус - Йехошуа - означава "Йехова спасява", не "от Йехова спасява".

Ако на някой му пука все още де :rolleyes:

"Йехова спасява"или   „Исус спасява” е популярен израз!за жалост малко са тези, които виждат израза „Исус спасява” и истински и напълно разбират какво означава той!2000 год след това продължава да стои въпроса-кой е Исус?повечето хора разбират, че Исус е бил човек, който е живял в Израел преди около 2000 години. всяка религия на света гледа на Исус като на добър учител или  пророк. тези твърдения може да са най-категорично верни за Исус,но те не предават кой в действителност е Исус, нито обясняват как Той спасява или защо го прави? Исус е Бог в човешка форма (Йоан 1:1, 14). Исус е Бог, дошъл на земята, като истинско човешко същество (1 Йоан 4:2). Бог стана човешко същество в личността на Исус, за да ни спаси.  следващите въпроси: защо имаме нужда от това да бъдем спасени?Исус спасява, но как го прави?Исус спасява, но кого спасява Той?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

следващите въпроси: защо имаме нужда от това да бъдем спасени?Исус спасява, но как го прави?Исус спасява, но кого спасява Той?

Хубави въпроси, Глен, но аз май не мога да давам кратки отговори, освен когато съм ядосана или пък не съм аз :)

Сега съм си аз и затова в коловоза на темата (наздраве, както се казва):

----------------------------------------------------------

Текстът на Стария и Новия Завет е създаден многофункционално – многото пластове на смисъла покриват нуждата от различни приложения; и никой от пластовете не отменя значенията на останалите (за което намеква подчертаното от мен в края на първия цитат от I книга, V).

Първото условие да се вникне в някое от тях, е текстът да се уважава.

Второто е, че Писанието не се поддава на тълкуване от „диви осли”, каквито в различни степени сме ние (Глен, ти правилно повтаряш за отците и посредничеството на Св. Дух, ама кой да чуе и разбере, рядкост е). Това го казвам по повод малко дивашкия подход, който забелязваме тук в опитите да се доберем до смисъла му. Какви са тези многобройни диви осли, живеещи „пред лицето на братята си” –  а „пред” означава също и преди, и в чужбина - донякъде пояснява откъсът от „Стромати”(„Килими”) на Климент Александрийски. Ето един не толкова грубиянски поглед към историята за бездетството на Сара, от един от най-образованите апологети на християнството.

Третото условие, може би произтичащо от второто, е вече да си призован от „собствената власт” на Сара, бездетстващата мъдра същност (Исая 54:1). Защото… писано е: Авраам имаше двама синове, един от робинята, а друг от свободната. Но който беше от робинята, по плът се роди; а който беше от свободната - по обещание. Това се разбира иносказателно. Това са двата завета, единият от Синайската планина, който ражда за робство и който е Агар, понеже Агар означава планина Синай в Арабия и съответствува на сегашния Иерусалим и робува с децата си; а горният Иерусалим е свободен: той е майка на всинца ни (Гал. 4:22-26)

 

следват цитатите

------------------------------------------------

Климент Александрийски „Стромати”

 

I книга,V Философията – слугиня на теологията

 

„(2) Понеже ако философията учи да се сдържат различните желания, такива като словоохотливост, чревоугодничество и похот, а следователно е ценна сама по себе си, толкова повече тя е полезна, ако тези упражнения се съчетават със стремеж към славата Божия и към истинското знание.

 

(3) Казаното от нас се потвърждава и от такова свидетелство на Писанието. Сара, жената на Авраам, до старост оставала безплодна. Безсилна да роди, тя позволила на Авраам да се сближи с нейната слугиня Агар, родом от Египет, за да роди от Авраам. (4) Точно така и мъдростта, бидейки приятелка на верния, т. е. на Авраам, комуто „вярата се вменила в праведност”, била в онова поколение безплодна и бездетна, не произвеждайки плодове на добродетелта в лицето на Авраам. Затова тя справедливо пожелала той, който в живота си до този момент се стремил към праведността, но нямал успехи, да влезе във връзка със светската наука (Египет символично обозначава света), а след това и с нея, мъдростта, да се сближи за явяването по волята на Божественото провидение, на законния наследник Исаак. (31,1) Именно така трябва се разбира тази история, според тълкуването на Филон, защото думата Агар означава „съседно жилище”, гранично поселение, и защото се казва в Писанието: „Не се задържай при чужденката” (Притчи 5:20); името пък Сара означава „моя власт”. И така, началното образование довежда до мъдростта, на която принадлежи царственото достойнство и която умножава чрез себе си израилевия род. (2) Оттук е видно, че мъдростта може да се придобие чрез учение. Защото и Авраам е достигнал до нея именно по този път, издигайки се постепенно от съзерцание на небесните неща към вярата в Бога и към праведността.*

(…)

(32, 1) По същата причина, когато Сара започнала да завижда, че отдават повече почит на слугинята ѝ Агар, отколкото на нея, господарката (тоест са се увлекли прекалено от ползата, извличана от светската философия), Авраам ѝ казал: «Ето робинята ти е в ръцете ти: прави с нея, каквото ти е угодно» (Бит. 16:6). С това той сякаш казва на Сара: «Обичам светското знание само заради младостта и новостта му и го ценя не повече от обикновена прислужница; в теб почитам истинската господарка и твоето знание ценя като съвършено, удовлетворяващо по-дълбоко и по-благородно». (2) «И Сара я обиждала» (Бит.16:6), тоест възпитавала и наказвала. Защото, «Не пренебрегвай, синко, наказанието от Господа, и да не ти е тежко от Неговото изобличение; защото когото Господ обича, него наказва и към него благоволи, както баща към сина си» (Притчи3:11). (3) Ако се замислим над посочените места от Писанието, то те биха ни открили и други тайни, споменаването на които обаче е уместно в други случаи

 

 

*Сократический вопрос о том, можно ли «научиться мудрости» часто обсуждался классическими авторами. См., например, диалоги Платона (Meno, 71 a; Protagoras 328 c, etc.) или Никомахову этику Аристотеля (Ethica Nicom. VI 1139 b 25). Однако источником Климента здесь по прежнему является сочинение О связи с греческими науками Филона (De congr., 34—37).

 

 

VI книга, VII – Произход и природа на истинската философия

 

«…то именно той е наричан мъдрост от всички пророци, той е наставник за всичко сътворено, съветник на Бога, знаещ всичко от началото. (2) Именно той свише и от основание мира «многообразно и многократно» (Евр. 1:1) наставлява и води към съвършенство. Затова справедливо е казано: «Не наричай никого учител на земята.» (Мат. 23:8) Виждате ли, откъде се е взела истинската философия?

 

(3) Законът пък е образ и сянка на истината. [Дори да е] сянка на истината законът, елинските философи в своето самолюбие наричат някои от хората наставници.

(59,1) Както всичко възникнало се стреми към Бога създател, праведното наставление в благите неща се стреми, води и довежда към Господа. (2) Но ако някой принадлежащ към тварния свят, получил по какъвто и да е начин зърна истина, не се грижи за тях, но ги хвърля в безплодна и суха земя, той ги смесва с дивата трева, добавяйки там човешката наука подобно на фарисеите, отпаднали от закона. За това виновен обаче е не учителят, а самите избрали заблудата. (3) Убедените в пришествието на Господа и яснотата на писанието идват до разбирането на закона. Онези пък, които идват от философията, чрез наставленията на Господа достигат истинската философия: (4) «Думите на Господа са думи чисти, сребро, очистено от пръст в горнило, седем пъти претопено. (Пс. 11:7)

 

Двете степени на очистване

(60,1) Именно подобно на среброто, многократно очиствано в горнилото, праведният става монета на Господа с изсечен на нея образ на царя. Соломон, казвайки че «със сребро се очиства езикът на праведника» - с това същото посочва, че наставлението се признава проверено и мъдро, когато душата на гностика многократно се освещава, освобождавайки се от земния огън, (2) и тялото, в което той обитава, става чисто колкото светия храм. Но това първоначално очистване на душата в тялото, бидейки първо, е само първоначално освобождаване от нечистотата, и макар някои да го смятат за съвършено – такова им се струва само на простите вярващи юдеи и елини.  (3) Обаче гностикът, превъзхождайки онова, което за останалите изглежда като предел на съвършенството, насочва праведността си към извършване на благи дела. Развил силата на своята праведност с добри дела, той става съвършен, достигайки способността неизменно да твори добро, уподобявайки се в това на Бога.

Произлезлите от семето на Авраам се наричат призвани, а синовете на Яков са избраните, отърсили от нозете си енергията на злото.

 

Произход на гностичното предание

(61,1) Ако сам Христос се нарича мъдрост и самият той е действал чрез пророците, учейки чрез тях на гностичното предание, което при пришествието той лично открил на светите апостоли, то точно тази мъдрост е гносиса, бидейки вярно и точно знание и постигане на съществуващото, и бъдещо, и минало, предадено и открито от сина на Бога. (2) А ако цел на мъдрия е съзерцанието, то стремящият се към божественото знание няма да го достигне, оставайки философ, ако не познае това самото пророческо откровение, позволяващо да се обхване настоящето, миналото и бъдещето – както е, било е и ще бъде. (3) Този гносис, чрез устното предание на апостолите, е съобщен на малцина. Значи, следва да се упражнява гносиса и мъдростта, водещи към съвършеното виждане на вечните и неизменни същности.”

http://azbyka.ru/otechnik/Kliment_Aleksandrijskij/stromaty/

Редактирано от witness (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

този Климент ми е малко трудно смилаем,или както е казано още не сме минали на твърда храна!доколкото знам,той като философ,отправя критика към философите!относно Галатяни,в малко по достъпен вид е дал коментар Светител Теофан Затворник. Творения, том 18. Тълкувание на Послание на свети апостол Павел до Галатяни!


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

този Климент ми е малко трудно смилаем,или както е казано още не сме минали на твърда храна!доколкото знам,той като философ,отправя критика към философите!относно Галатяни,в малко по достъпен вид е дал коментар Светител Теофан Затворник. Творения, том 18. Тълкувание на Послание на свети апостол Павел до Галатяни!

Не, това едва ли е точно онази "твърда храна" :). Да не помисли, че те тикам да го четеш, само давам източника накрая. За мен е подходящо четиво, понеже ми помага и с разяснения върху Платон, цитира и други интересни древни работи, аз имам слабост към тях и са ми по-познати - не знам защо. Така ми тръгна. Хората си имат различни пътечки.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всъщност, философията е "млякото". Но истинската философия, не побъркания бъркоч, с който се храни днешният "образован" свят и колкото повече се образова, толкова по-невеж и побъркан става. Вкусно му е, мляска и брадата му лъщи, какво да се прави. Светът им е вкусен.

 

Книга на Товит от библията - Рембранд е бил сякаш обсебен от историята, има няколко платна, гравюри и рисунки по Товит. От пръв поглед личи, че е напълно иносказателна също като Йов. Води се нещо като апокрифна и неканонична за повечето протестанти, понеже текстът не е запазен на иврит. Защо я споменавам, не знам - и мен ме грабна, ще ми се да я разбера. И в нея има една Сара, тя обаче се омъжва за сина на ослепелия Товит - Товия, след като той я освободил от демона Асмодей с помощта на архангел Рафаил. Сара била давана седем пъти на седмина женихи, които Асмодей убивал. Товия прекадил с изгореното сърце и черния дроб на рибата и Асмодей избягал в Горен Египет. Някъде около тази част с Египет ни в клин ни в ръкав се появява за малко и някакво куче, което тръгнало с Азария (Рафаил) и Товия към дома на Товит... и т.н.

Картината на клипа е "Философ в медитация" или "Интериор с Товит и Анна, очакващи завръщането на сина им Товия" от Рембранд.

"По това време жена ми предеше в женското" - казва текстът на гръцки.

По това време жена ми (Ханна - моят стремеж, копнеж, молитва, благоразположение) се стараеше в женската част...

Товит се разболява от катаракта заради врабците и на очите му се появява белота, було, през което прониква само тази разсеяна златна светлина, осветяваща книгата. На другите платна е с гръб към слънчевата светлина на прозореца, а и Рембранд го изобразява като философ.

Товит и Товия са един човек според мен, но както и да е); Товия или тоб-иах означава "доброто на бог".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
Книга на Товит от библията

тази книга,освен всичко друго засяга и един друг човешки дълг-важността на грижата за мъртвите и за тяхнотo подобаващо погребение!

-----

да оставиш мъртвец, дори мъртъв враг, да лежи непогребан означавало да докараш проклятие на земята (Втор. 21:22-23).

 пленените евреи, избивани и след това оставени непогребани покрай пътя или изхвърляни извън градските стени е отразена в книгата Товит. книгата носи името на един праведен човек, който пази еврейските закони за храненето, споделя храната и облеклото си с бедните и погребва мъртвите поемайки при това дори личен риск. от всички праведни дела на Товит именно погребението на мъртвите е най-голямото (1:18-20; 2:3-8; 4:3-4; 6:15; 14:10-13). някои от хората, които Товит погребва очевидно са били екзекутирани от държавната власт, а не просто убити. праведният Товит обяснява-

 „Тайно погребвах и ония, които цар Сенахирим убиваше, когато, подгонен, се върна из Иудея. А той умъртви мнозина в яростта си” (1:18). мъртвецът споменат в 2:3, който Товит погребва също е екзекутиран – или удушен,обесен публично.

понеже вие сте люде свети на Господа вашия Бог.” (Втор. 14:2) „Така вие не трябва да осквернявате земята си (Числа 25:34). Не трябва да правите както другите народи: те погребват мъртъвците си навсякъде, дори в къщите си. Но вие трябва да заделите места в земята си където да погребвате своите мъртви. За всеки четири града трябва да определите едно място за погребения”

https://rado76.wordpress.com/

----

актуалността на тези закони и традиции във връзка с екзекуцията на Исус  и случелото се след нея става още по-очевидно понеже именно свещениците осъдили Исус на смърт са имали и главната отговорност да осигурят подобаващо погребение на тялото Му.

 

книгата е пророческа,но като нравоучителна поука,това е едно от нещата,които засяга!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Христос воскресе!


книгата е пророческа,но като нравоучителна поука,това е едно от нещата,които засяга!

Не, по-скоро символична, иносказателна. Чета си я малко по малко. Сложното при символите е, че могат да бъдат разбрани правилно едва след като вече ги носиш в себе си.

Рембранд - "Товит и Анна с козлето".

tobit-and-anna-with-a-goat-1645.jpg%21Bl

Анна предяла вълна, както е преведено - и преводът също изглежда насочващ, верен по смисъл.

Изработеното изпращала на богати хора (κυρίοις, господите, господарИ) и те ѝ се отплатили над дължимото с козле.

Козел на гръцки идва от козина, руно; животинската козина означава бурния нрав, страстите.

Ревека, жената на Исаак, син на Авраам от Сара пък ражда двама близнаци, Исав и Яков, от които първият е космат и става ловец, а вторият бил кротък и живеел в шатри. Думата на иврит преведена като тих, кротък, означава всъщност "завършен" и името Яков означава "пета", тоест край. Господарите, предполагам, са същите онези стихии, за които говори ап. Павел -

3. Така и ние, докле бяхме невръстни, бяхме поробени под стихиите на света;

8. Но тогава, понеже не знаехте Бога, служехте на богове, които по естество не са богове;
9. а сега, като познахте Бога, или, по-добре, като бидохте познати от Бога, как се връщате пак към немощните и оскъдни стихии и искате пак изново да им служите?
10. Тачите дни, месеци, времена и години.

Гал. 4

под чието настойничество и управление сме всички, докато сме "чеда на гнева", на всички страсти. За това разказва книга на Товит покрай историята с рибата, която изскочила от водата и искала да погълне Товия. Ангелът го съветва да улови рибата, да я разреже и да "закрепи", да постави в "непоколебимо, устойчиво" състояние черния дроб (животинската желателна природа), сърцето (чувствата) и жлъчката (всички отрицателни емоции; Товит бил ослепял от огорчение най-вече, но има и нещо друго за врабците, Климент Александрийски дава едно обяснение какво символизират лястовиците и въобще дребните птици, в частта "за питагорейските символи"). Самата риба Товия и ангелът изпичат и изяждат. Печената риба доста пъти се появява в евангелията, в 21 глава на Йоан например. Но защо точно риба, се чудех днес, нещо друго има покрай цялата християнска символика и vesica piscis. Прочетох някакъв цитат от Тертулиан после... нещо в смисъл че всички ние сме рибки, познавани от нашия ихтус, раждаме във водата и че можем да се спасим пребивавайки само във водата.

 

После Товит пожелава да умре, моли се на Бога да нареди на необходимостта (ананке) да го пусне и да се върне в прахта; по това време в Екбатана в Мидия Сара се моли също да умре - и двамата искат да престанат да живеят живота си, едновременно. И Той ги чува :)

rembrandt_tobias_anna_1659_grt.jpg

Редактирано от witness (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Христос воскресе!

 

 Самата риба Товия и ангелът изпичат и изяждат. Печената риба доста пъти се появява в евангелията, в 21 глава на Йоан например. Но защо точно риба, се чудех днес, нещо друго има покрай цялата християнска символика и vesica piscis. Прочетох някакъв цитат от Тертулиан после... нещо в смисъл че всички ние сме рибки, познавани от нашия ихтус, раждаме във водата и че можем да се спасим пребивавайки само във водата.

 

 

Воистина Воскресе!

 

рибата е заимствана от езическия свят, където символизира водната стихия, но като християнско послание тя се свързва с кръщението и евхаристията.

 в пророчески смисъл я  тълкуват така-

 рибата и Асмодей — богопротивни сили,бракът между Товия и Сарра — съюза на Израил с новозаветната Църква, отвеждането на Сарра в Ниневия — покръстването на езическия свят,Ниневия — езичниците, Сарра — Новозаветната Църква, сладостите в живота заслепяват човека, горчивините го правят да прогледне!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

рибата е заимствана от езическия свят, където символизира водната стихия, но като християнско послание тя се свързва с кръщението и евхаристията.

 в пророчески смисъл я  тълкуват така-

 рибата и Асмодей — богопротивни сили

За езическия свят рибата символизирала женското начало, богинята-майка и в Рим я свързвали с Венера, затова в петък ядяли риба и т.н. Но малко противоречиво ги навързваш нещата, хем кръщение и евхаристия, хем богопротивна сила да е рибата.

ichthus.jpg

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Но малко противоречиво ги навързваш нещата, хем кръщение и евхаристия, хем богопротивна сила да е рибата.

 

 като престана да говори рече на Симона: Оттегли ладията към дълбокото и хвърлете мрежите за ловитба. А Симон в отговор рече: Учителю, цяла нощ се трудихме, и нищо не уловихме но по Твоята дума ще хвърля мрежите!

„Мрежата, пълна с едри риби, на брой сто петдесет и три” (Йоан 21:11)

има всичко 153 вида риби и всички те били уловени от апостолите и нито една не е останала неуловена. така всички – както благородните, така и скромните по произход, богатите и бедните, и хората от всякаква класа се извличат от морето на света към спасението

в Товит тая риба го е изплашила,искала е да го погълне,тя е все още в морето,в света,във власта на Асмодей!или както ти казваш,това си е мое мнение,не е тълкуване!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

в Товит тая риба го е изплашила,искала е да го погълне,тя е все още в морето,в света,във власта на Асмодей!или както ти казваш,това си е мое мнение,не е тълкуване!

Товия, синът е този път - и аз ги бъркам постоянно.

Кой знае какво за книга на Товита не се намира, пък и да има е недостатъчно. Тя е пълна с исторически и теологически неточности, но е като ключе сред и за другите книги в Стария Завет. Или като ключе, заключено в ковчеже, за което нямаме ключ :)

Днес се поспрях върху епизода с козата и следващата глава, в която Товит и Сара се молят едновременно. Има акцент върху това едновременно действие, някаква необходима съвместност. 3 глава завършва така - ἐν αὐτῷ τῷ καιρῷ ἐπιστρέψας Τωβὶτ εἰσῆλθεν εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ καὶ Σάρρα ἡ τοῦ Ραγουὴλ κατέβη ἐκ τοῦ ὑπερῴου αὐτῆς

което ще рече, че в един и същи определен (или предопределен) момент обърналият се Тобит влязъл в своя дом, а Сара слязла от своята "горница".

Горница - ὑπερῴου . Какво е ὑπερῴου? ипероон - хиперяйце? ) Шегувам се, и да не помислиш, че те мъча с тия въпроси, приказвам си.

А в историята с козата важната подробност е, че тя е бонус, подарък над дължимата надница, а Тобит крещи на жена си да я върне, защото е незаконна, открадната. И тогава тя му отвръща - а къде са твоите милостини и праведности, виждаме, известно е какво получи... но буквално сякаш казва друго: виж, всичко известно (познаваемо) е в/сред теб.

И тогава Тобит се отчайва, защото дори милосърдието и справедливостта сякаш не му помагат да спечели нещо повече от подигравки, разорение и... коза. А козата не е оборотен материал, тя си е постоянна, собствена. След това иска да се отърве от тази вечна "придобивка" и се моли да се върне в пръстта...

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Рембранд - Тобия изцелява баща си Тобит от слепотата

11oldtes.jpg

Наблюдават ги архангел Рафаил и Анна. Анна видяла сина си първа, а Тобит като чул се завтекъл, но се спънал - Тобия го подхванал и му казал "Успокой се, татко!", или може би също "бъди смел, имай повече вяра", защото смисълът на θάρσει

обхваща всичко това едновременно. Същото казва на Сара нейната майка Една, преди да я въведе в приготвената "тайна стая", преди Товия да прогони Асмодей: "Смелост, дъще!", "Успокой се, дъще".

Бащата на Сара се наричал Рагуил - което означава "пастир" и "приятел на Бога". Една пък идва от "еден".

Редактирано от witness (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Драги ми Глен, все се надявах ,че за толкова време ще успееш да "захапеш" нещо от това което ти се писа и обяснява толкова време :tongue2:

 

никога няма за разбереш нищо. :tongue2:

ооо...valkiria ти пък откъде изскочи!?докато те нямаше загубих тренинг а пък и не ми се захапва древноеврейски митове и легенди!това е като да пиеш вода от замърсен извор!

 

всякой, който пие от тая вода, пак ще ожаднее

(Йоан. 4:6-14)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

 това е като да пиеш вода от замърсен извор!

 

всякой, който пие от тая вода, пак ще ожаднее

(Йоан. 4:6-14)

Ее, прекалено крайно. Ако изобщо пък не пием вода, ще изсъхнем като мумии. От страх да не прихванем някой бацил )

 

 

 

 .Става въпрос за имена теофори и те засягат определен период от религията на евреите и ако не знаеш и  не разбираш този период и неговото значение,никога няма за разбереш нищо. :tongue2:

Нали съм любопитна и не устоявам на библейски загадки, за времето преди построяването на соломоновия храм ли говориш? Докато се местели със скинията. Само предполагам. Понеже скинията е място за произнасяне на Името на Бога, който трябвало да пребивава там, обаче, не в самата скиния, а сред (във) израилтяните - защо не и посредством името, съдържащо някакви негови качества.

А теофорните имена са били разпространени и в Египет, понеже и там вярвали в мощта, скрита в името и в словото изобщо.  Имената се разглеждало като предсъществуващи и надживяващи съществата, и носители на тяхната същност и съдба, скрита като зародиш в сърцето.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Българската експедиция за скрижалите в Странджа

https://play.nova.bg/programi/nichiya-zemya

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 8.09.2018 г. в 20:36, haidukpikaso написа:

Българската експедиция за скрижалите в Странджа

https://play.nova.bg/programi/nichiya-zemya

Намери си "Homo Sapiens за произхода на Homo Sapiens" и чети. Пълна е с... истини, открития и т.н. и е по темата.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, A.com написа:

Намери си "Homo Sapiens за произхода на Homo Sapiens" и чети. Пълна е с... истини, открития и т.н. и е по темата.

автора е един от експедицията, починал и той

защо само един жив има до сега

 

Ванга ги е предупредила да не копаят ама те... е кво става

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, A.com написа:

Намери си "Homo Sapiens за произхода на Homo Sapiens" и чети. Пълна е с... истини, открития и т.н. и е по темата.

:lol6:

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 3 часа, haidukpikaso написа:

автора е един от експедицията, починал и той

защо само един жив има до сега

 

Ванга ги е предупредила да не копаят ама те... е кво става

Рано или късно всички ще починем. Така се е случило и с автора. От "всеки, осмелил се да наруши покоя на богинята ще умре" до "някои все още са живи" разликата е от тук до Луната и обратно. Интересно ми е защо хората много често забравят, че "всеки" означава "всеки", а не "тоя, ония и другия, ама не и ония двамата там". Сигурен съм, че в случая обяснението е нещо от рода на: "Бастет(извънземните) ги е пощадила и само тя(те) си знае защо"

Ванга хем ги е предупредила да не копаят, хем им е казала кога да копаят. Смисъл - никакъв.

Въпросната книжка съм я чел преди доста години. Все още стои някъде из другите книги в библиотеката ми. Когато звездите им го говорят(на подобни автори) нещата са страшни.

До тук, в България, има заровени две извънземни - едно в Царичина и едно в Странджа. Информацията - единствено от звездите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, A.com написа:

До тук, в България, има заровени две извънземни - едно в Царичина и едно в Странджа. Информацията - единствено от звездите.

ами като не дават да ги изкопаят

:D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, haidukpikaso написа:

ами като не дават да ги изкопаят

:D

Кой не дава? :)

Чукваш 5-6 милиона от тотото(звездите ще ти кажат правилните числа). Отиваш в Царичина, изкупуваш де що има земя, пътища и къщи около въпросната дупка и започваш здраво копаене, ама не на тунели(да не вземат да се срутят отгоре ти), а си правиш един открит рудник. Все ще се намери какво да добиваш от него(хората лампи с нажежаема жичка продават като отоплителни уреди, та и ти ще измислиш какво да добиваш). И целия подземен извънземен комплекс ще лъсне. После едно въжено мостче от единия край на дупката до другия и туристите ще плащат билетче да гледат... каквото там има за гледане. :)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, A.com написа:

Кой не дава? :)

Чукваш 5-6 милиона от тотото(звездите ще ти кажат правилните числа). Отиваш в Царичина, изкупуваш де що има земя, пътища и къщи около въпросната дупка и започваш здраво копаене, ама не на тунели(да не вземат да се срутят отгоре ти), а си правиш един открит рудник. Все ще се намери какво да добиваш от него(хората лампи с нажежаема жичка продават като отоплителни уреди, та и ти ще измислиш какво да добиваш). И целия подземен извънземен комплекс ще лъсне. После едно въжено мостче от единия край на дупката до другия и туристите ще плащат билетче да гледат... каквото там има за гледане. :)

а нееее, страх ма

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...