Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

Тайната на Авраам, или ключът към Стария завет


Препоръчан отговор


в градината те не са имали нужда от размножаване,защото са били безсмъртни!но какво се случва?човекът бе създаден за общуване. Това отразява Божията триединна природа и Неговата любов. В Едем, първичното отношение на човека беше с Бог (Битие 3:8 съдържа общуване с Бог) и Бог направи първата жена, тъй като „не е добре за човека да бъде сам” (Битие 2:18) Жена му бива направена от едно от ребрата му, което Бог взима от него, докато той спи. Така и Невястата на Христос е придобита от страната Му,когато Той пролива кръвта Си в неописуема агония.Жената не е взета от главата на Адам, за да властва над него, нито от краката му, за да бъде тъпкана, а под ръката му, за да бъде защитавана, и близо до сърцето му, за да бъде обичана.Бог дава първенство на мъжа още пре-ди грехът да влезе в света. Павел обосновава този факт с реда на сътворението(мъжът е бил създаден пръв) и с целта на сътворението (жената е била създадена за мъжа) (1 Кор. 11:8, 9). Също така,макар че Ева съгрешава първа, грехът влиза в света чрез Адам, главата. Тъй като той е глава, той е носил отговорността. Битие 3 Изкушението и Грехопадението 3:1–6 Змията, която се явява на Ева,по-късно се разкрива като самият Сатана ( Откр. 12:9). стъпките, които провалят човешкия род в греха. Най-напред Сатана внушава съмнение в думите на Бога:„Истина ли каза Бог?“Той изопачава истината, внушавайки идеята, че Бог е заповядал на Адам и Ева да не ядат от никое дърво.После Ева заявява, че не бива да ядат и„да се докосват“до плода на дървото, което е сред градината. Но Бог не е казал нищо за докосване на дървото. Тогава Сатана директно отрича думите на Бога за неизбежното осъждане на непокорството – също както и неговите последователи продължават да отричат реалността на пъкъла и вечното наказание. Дяволът създава у хората лъжливото впечатление, че Бог се опитва да укрие от тях нещо, което би им било от полза. Ева се поддава на тристранното изкушение: похотта на плътта(добро за храна), пожеланието на очите(приятно за очите)и гордостта на живота(дърво желателно, за да дава знание).В това тя действа независимо от Адам, своята глава. Трябвало е да се посъветва с него,вместо да изземва неговата власт. В думите„и взе от плода му и яде“се крие обяснението за всички болести, скърби,страдания, ужаси, вина и смърт, които са измъчвали човешкия род оттогава до ден-днешен. Ева е била измамена(1 Тим. 2:14), но Адам е действал съзнателно, в преднамерен бунт срещу Бога.лъжата на Сатана: „Ще бъдете като Бога.“ 3:7–13 Първият резултат от греха е чувството на срам и страх.Препаските от смокинови листа говорят за опита на човека да спаси сам себе си с помощта на безкръвната религия на добрите дела.Когато Господ ги повиква да отговарят,грешниците започват да се оправдават.Адам казва:„Жената, която Ти си ми дал с мен...“, като че ли обвинявайки Бога (Пр. 19:3). Ева казва:„Змията...“( ст. 13).В Своята любов и милост Бог търси Своите паднали творения с думите„Къде си?“Този въпрос показва две неща – че че човекът е изгубен, и че Бог е дошъл да го търси. Той показва човешкия грях и Божията благодат.Бог поема инициативата за спасението, като демонстрира точно онова, в което Сатана е накарал Ева да се усъмни - Своята любов.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • Отговори 398
  • Създадено
  • Последен отговор

Потребители с най-много отговори

Потребители с най-много отговори

Популярни публикации

Глава 20 Битие След унищожението на Содом, на Аврам му се налага да се премести, явно средата там е станала неблагоприятна за живеене. И както виждаме, по стар навик, Аврам продължава да предста

Благодаря за включването. Вярно че милиони четат Библията, но много малко виждат какво пише в нея. Ще се изненадаш като стигнем до 20 глава на Битие, убеден съм. Относно противоречието в 14 глава,

Хубави въпроси, Глен, но аз май не мога да давам кратки отговори, освен когато съм ядосана или пък не съм аз Сега съм си аз и затова в коловоза на темата (наздраве, както се казва): ---------------

Бая проста ще да е тази глава, подвела се по измамните съвети на реброто си. Представям си колко му е досадила жената, че се е решил на такава глупава постъпка, само и само да се отърве непрестанното мрънкане, на което е бил жестоко подложен. И в резултат какво? Смокинов лист наместо величествената голота, по която се е мандахерцал из райските селения. Най-жалкото е, това не е помогнало на нещастието му, но е загубил възможността за непосредствено и двустранно общение със Създателя. Чудя се, какво ли щеше да бъде, ако човекът не беше така капризен и си беше избрал помощник измежду животните, които изпървом му бяха предложени от Господ?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

според Светите Отци,жената е по съвършенна от мъжа,защото Адам е направен от външното-от прахта,калта докато жената е създадена в рая!Вижда се и колко е силен сатана,защото Адам и Ева не са били паднали,Адам е беседвал с Бога,но все пак са били излъгани!А колко е трудно сега на падналото човечество да устои на врага!как Бог вижда жената В Притчи 31 глава 10 Кой може да намери добродетелна жена? Защото тя е много по-ценна от скъпоценни камъни. 11 Сърцето на мъжа й уповава на нея; И не ще му липсва печалба. 12 Тя ще му донася добро, а не зло, През всичките дни на живота си. 13 Търси вълна и лен, И работи с ръцете си това що й е угодно. 14 Тя е като търговските кораби, - Донася храната си от далеч. 15 При това, става докле е още нощ, И дава храна на дома си, И определената работа на слугините си. 16 Разглежда нива, и я купува; От плода на ръцете си сади лозе. 17 Опасва кръста си със сила И уякчава мишците си. 18 Като схваща, че търгуването й е полезно. Светилникът й не угасва през нощта. 19 Туря ръцете си на вретеното, И държи в ръката си хурката. 20 Отваря ръката си на сиромасите, Да! простира ръцете си към немотните. 21 Не се бои от снега за дома си; Защото всичките й домашни са облечени с двойни дрехи. 22 Прави си завивки от дамаска; Облеклото й е висон и морав плат. 23 Мъжът й е познат в портите, Когато седи между местните старейшини. 24 Тя тъче ленено платно и го продава, И доставя пояси на търговците(; 25 Сила и достолепие са облеклото й; И тя гледа весело към бъдещето. 26 Отваря устата си с мъдрост, И законът на езика й е благ. 27 Добре внимава в управлението на дома си, И хляб на леност не яде. 28 Чадата й стават и я облажават; И мъжът й я хвали, казвайки: 29 Много дъщери са се държали достойно, Но ти надмина всичките. 30 Прелестта е измамлива и красотата е лъх; Но жена, която се бои от Господа, тя ще бъде похвалена. 31 Дайте й от плода на ръцете й, И делата й нека я хвалят в портите. често можем да видим и обратното: този, който трябва да бъде главата, се проваля и дори приема ролята на нозе; поставената пък в положението на нозе започва да играе ролята на главата. Затова и блаженият Павел, учителят на вселената, предвиждайки всичко това, възкликва: “Защото, отде знаеш, жено, не ще ли спасиш ти мъжа? Или, отде знаеш, о мъжо, не ще ли спасиш ти жената?” (1 Кор. 7:16).

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Бая проста ще да е тази глава, подвела се по измамните съвети на реброто си.

Не "проста", а лишена от разум. Преди да вкусят от забранения плод човеците не са имали способност да различават добро от зло, тоест разум - как тогава могат да бъдат отговорни за действията си?

Чудя се, какво ли щеше да бъде, ако човекът не беше така капризен и си беше избрал помощник измежду животните, които изпървом му бяха предложени от Господ?

Според някои запознати :) , преди да се сдобие с ум и разум, човекът е направил два пъти такъв опит и резултатът са днешните примати. От втория са останали човекоподобните маймуни, а "немите раси" са изчезнали. Може някой вече да е писал някъде във форума за това, не съм преглеждала всичко.

Като говорим за мъже и жени, нека не изпускаме съвсем дребния факт, че всеки от нас, както и всеки бозайник на тази планета, носи белезите на двата пола, като единият преобладава.

Апропо, всичко в Битие има символичен характер и смисълът се намира зад седем ключа, като буквалният е меко казано абсурден. Последното май е оксиморон.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

“Защото, отде знаеш, жено, не ще ли спасиш ти мъжа? Или, отде знаеш, о мъжо, не ще ли спасиш ти жената?” (1 Кор. 7:16).

Едно от възможните тълкувания е:

Женското начало, което е в сърцето - освобождава мъжа;

Мъжът /свещеникът/ освещава жената, чрез което я освобождава.

Тълкуванията на свещените писания имат седем аспекта.

Първият аспект е дословен - антропоморфен.


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

в градината те не са имали нужда от размножаване,защото са били безсмъртни!но какво се случва?човекът бе създаден за общуване. Това отразява Божията триединна природа и Неговата любов. В Едем, първичното отношение на човека беше с Бог (Битие 3:8 съдържа общуване с Бог) и Бог направи първата жена, тъй като „не е добре за човека да бъде сам” (Битие 2:18) Жена му бива направена от едно от ребрата му, което Бог взима от него, докато той спи. Така и Невястата на Христос е придобита от страната Му,когато Той пролива кръвта Си в неописуема агония.Жената не е взета от главата на Адам, за да властва над него, нито от краката му, за да бъде тъпкана, а под ръката му, за да бъде защитавана, и близо до сърцето му, за да бъде обичана.Бог дава първенство на мъжа още пре-ди грехът да влезе в света. Павел обосновава този факт с реда на сътворението(мъжът е бил създаден пръв) и с целта на сътворението (жената е била създадена за мъжа) (1 Кор. 11:8, 9). Също така,макар че Ева съгрешава първа, грехът влиза в света чрез Адам, главата. Тъй като той е глава, той е носил отговорността.

Битие 3 Изкушението и Грехопадението

3:1–6 Змията, която се явява на Ева,по-късно се разкрива като самият Сатана ( Откр. 12:9). стъпките, които провалят човешкия род в греха. Най-напред Сатана внушава съмнение в думите на Бога:„Истина ли каза Бог?“Той изопачава истината, внушавайки идеята, че Бог е заповядал на Адам и Ева да не ядат от никое дърво.После Ева заявява, че не бива да ядат и„да се докосват“до плода на дървото, което е сред градината. Но Бог не е казал нищо за докосване на дървото. Тогава Сатана директно отрича думите на Бога за неизбежното осъждане на непокорството – също както и неговите последователи продължават да отричат реалността на пъкъла и вечното наказание. Дяволът създава у хората лъжливото впечатление, че Бог се опитва да укрие от тях нещо, което би им било от полза. Ева се поддава на тристранното изкушение: похотта на плътта(добро за храна), пожеланието на очите(приятно за очите)и гордостта на живота(дърво желателно, за да дава знание).В това тя действа независимо от Адам, своята глава. Трябвало е да се посъветва с него,вместо да изземва неговата власт. В думите„и взе от плода му и яде“се крие обяснението за всички болести, скърби,страдания, ужаси, вина и смърт, които са измъчвали човешкия род оттогава до ден-днешен. Ева е била измамена(1 Тим. 2:14), но Адам е действал съзнателно, в преднамерен бунт срещу Бога.лъжата на Сатана: „Ще бъдете като Бога.“

3:7–13

Първият резултат от греха е чувството на срам и страх.Препаските от смокинови листа говорят за опита на човека да спаси сам себе си с помощта на безкръвната религия на добрите дела.Когато Господ ги повиква да отговарят,грешниците започват да се оправдават.Адам казва:„Жената, която Ти си ми дал с мен...“, като че ли обвинявайки Бога (Пр. 19:3). Ева казва:„Змията...“( ст. 13).В Своята любов и милост Бог търси Своите паднали творения с думите„Къде си?“Този въпрос показва две неща – че че човекът е изгубен, и че Бог е дошъл да го търси. Той показва човешкия грях и Божията благодат.Бог поема инициативата за спасението, като демонстрира точно онова, в което Сатана е накарал Ева да се усъмни - Своята любов.

Може ли "тук: думите на Библията да се тълкуват образно, а "там" буквално? Дали в Библията са използвани и двата похвата, и всъщност ако е така на каква база човек може да има система за четене. Оттук нещата се объркват, защото не виждам ако едни думи се тълкуват буквално, а други преносно да може да има единна методология, и разбирането на всеки, който чете, бива разнообразно, оттам и толкова много интерпретации на един и същи думи.

То,е очевидно че много неща са написани пряко, но има много които е трудно да се възприемат така.

Още, че когато т.нар свети римокатолически отци (които са спорни сами по себе си, защото Исус, сам не си позволява да говори за себе си като такъв, и ако за него можем да приеме, че е избран от Бог, както учи той, то за т.нар свети римокатолически отци това ще е сериозно съмнително, те по-скоро са избрани от хората, околко тях и от самите себе си). Та как може да се приеме така, лесно, че тия хора, които са избрали 4 евангелия и са отлъчили над 100, както се твърди са действали безкористно, а дори и да е така те не са безгрешни и самият факт, че толкова много евангелия са изхърлени буди съмнения, още повече, че най-малкото апостолите са 12, а тези във НЗ -4 , а още повече, че преди това НЗ практически не би трябва да е имало, а множество евангелия.

Както и да е с това.

Малко по-същество, още в първите редове на Битие.

Глава първа още, няма да я цитирам цялата но ако я прочетете внимателно, там се казва буквално, че Бог създава всичко неудошевено - вода, зема прочее, както и растителният свят, като след това се казва:

1:20 И Бог каза: Да произведе водата изобилно множества одушевени влечуги, и птици да хвърчат над земята по небесния простор.

Следва :

1:21 И Бог създаде големите морски чудовища и всяко одушевено същество, което се движи, които водата произведе изобилно, според видовете им, и всяка крилата птица според вида й; и Бог видя, че беше добро.

Същото се повтаря и за земните създания.

Тук не виждам никаква друга нъжда освен буквално тулкувание а то е:

Бог създава, водата и земята, на които на свой ред им е отредено да създадат всички одушевени създания. Всички земни и водни същества са одушевени създания СПОРЕД БИБЛИЯТА.

Идва ред на човека и продължавам буквално:

1:26 И Бог каза: Да създадем човека по Нашия образ, по Наше подобие; и нека владее над морските риби, над небесните птици, над добитъка, над цялата земя и над всяко животно, което пълзи по земята.

1:27 И Бог създаде човека по Своя образ; по Божия образ го създаде; мъж и жена ги създаде. (освен това тук се прокрадва едно докадка, тъй като е написано, че бог създава, човек и мъж и жена едновременно ги създаде-догадката я оставям на вас)

Битие определено би трябвало да спазва хронология, но това тук изглежда като анахронизъм, защото по късно става ясно, че:

2:1 Така се свършиха небето и земята и цялото тяхно войнство.

2:2 И на седмия ден, като свърши Бог делата, които беше създал, на седмия ден си почина от всичките дела, които беше създал.

2:3 И благослови Бог седмия ден и го освети, защото в него си почина от всичките си дела, от всичко, което Бог беше създал и сътворил.

2:4 Това е произходът на небето и на земята при сътворението им във времето, когато Господ Бог създаде земя и небе.

2:5 А никакво полско растение още нямаше на земята и никаква полска трева не беше още поникнала; защото Господ Бог не беше дал дъжд на земята и нямаше човек, който да обработва земята;

2:6 но пара се издигаше от земята та напояваше цялото лице на земята.

2:7 И Господ Бог създаде човека(Адам) от пръст из земята, и вдъхна в ноздрите му жизнено дихание; и човекът стана жива душа.

Минава още време и Бог създава ПИТОМНИЯТ ДОБИТЪК и птиците:

2:18 И Господ Бог каза: Не е добре за човека да бъде сам; ще му създам подходящ помощник.

2:19 И Господ Бог създаде от земята всички полски зверове и всички въздушни птици; и ги приведе при човека, за да види как ще ги наименува; и с каквото име назовеше човекът всяко одушевено същество, това име му остана.

Следва и Ева:

2:20 Така човекът даде имена на всеки вид добитък, на въздушните птици и на всички полски зверове. Но помощник, подходящ за човека, не се намери.

2:21 Тогава Господ Бог даде на човека дълбок сън, и той заспа; и взе едно от ребрата му, и изпълни мястото му с плът.

2:22 И Господ Бог създаде жената от реброто, което взе от човека и я приведе при човека.

2:23 А човекът каза: Тази вече е кост от костите ми и плът от плътта ми; тя ще се нарече Жена, защото от Мъжа бе взета.

2:24 Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се привърже към жена си и те ще бъдат една плът.

<- сега се върнете пак на Битие 1:27

Редактирано от Фейн (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

1:1 В начало Бог създаде небето и земята.

1:2 А земята беше пуста и неустроена; и тъмнина покриваше бездната; и Божият Дух се носеше над водата.

1:3 И Бог каза: Да бъде светлина. И стана светлина.

Той създадеде НЕБЕТО И ЗЕМЯТА, но Земята беше тъмна и неустроена и ТЪМНИНА ПОКРИВАШЕ БЕЗДНАТА!

Небето и Земята са създадени ръка за ръка, но както близнаците не могат да излязат заедно на бял свят, така и тук Небето е първо и то явно и ОК. Докато Земята не е. На втора ръка, водата е включена в понятието Земя, друго - Божият дух се носеше над водата, НАД ВОДАТА, не над земята, въпреки че водата е посочена ЯСНО, като част от земята, все пак БОЖИЯТ ДУХ се носи над водата. И след това БОЖИЯТ ДУХ ( дали това не е живота?) започна да действа ( НАД ВОДАТА).

След като се появи и СВЕТЛИНАТА...

П.с. Небето вече е извън уравнението, то е ОК. Неустроената ЗЕМЯ е причината да се появи светлината. Връзката е там, че светлината по тая логика не е духовната светлина а светлината на небесните светила.

П.с.с Ще ви дам моя извод за глава 1 и 2:

В глава 1 Бог създава Вселената - Рая и Материалната, също и разумният живот, а във глава две се съсредоточава към планетата Земя. И смисъла на тоя пост е, че Бог не е създал специалната планета Земя само.

Редактирано от Фейн (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

тази тема е много интересна,но преди да продължиме трябва да знаеме,че Бог не ни е призовал нито да учителстваме,нито да тълкуваме!в противен случай попадаме в грях защото писанията на светите отци са изцяло съставени по внушение или под влиянието на Светия Дух. Чудно съгласие има у тях, чудно помазание! Който се ръководи от тях, без всяко съмнение има за ръководител Светия Дух.Христос ни заповядва да изследваме Писанията (Иоан 5: 39)!ние трябва да четеме и да разсъждаваме по тях;но не бива да се впускаме в самоволно тълкуване на по-неясните(или двузначни) пасажи, а да смиряваме себе си и да приемаме тълкуването на по-мъдрите и просветни от Бога хора, които православната църква приема за свои учители.под свети отци трябва да разбираме тези,които са приемани за канонични.хубаво е че има такива теми в които може да провериме какво сме научили но не може да го правиме без литургическите текстове и светоотеческите тълкувания.това малко ни затруднава,защото е нужно да цитираме !

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

тази тема е много интересна,но преди да продължиме трябва да знаеме,че Бог не ни е призовал нито да учителстваме,нито да тълкуваме!в противен случай попадаме в грях защото писанията на светите отци са изцяло съставени по внушение или под влиянието на Светия Дух. Чудно съгласие има у тях, чудно помазание! Който се ръководи от тях, без всяко съмнение има за ръководител Светия Дух.Христос ни заповядва да изследваме Писанията (Иоан 5: 39)!ние трябва да четеме и да разсъждаваме по тях;но не бива да се впускаме в самоволно тълкуване на по-неясните(или двузначни) пасажи, а да смиряваме себе си и да приемаме тълкуването на по-мъдрите и просветни от Бога хора, които православната църква приема за свои учители.под свети отци трябва да разбираме тези,които са приемани за канонични.хубаво е че има такива теми в които може да провериме какво сме научили но не може да го правиме без литургическите текстове и светоотеческите тълкувания.това малко ни затруднава,защото е нужно да цитираме !

Ако това е така не виждам друга опция освен да четем Библията БУКВАЛННО, само че така или иначе след това идва и някакъв извод. Аз и затова четох Битие 1 и 2 буквално и правих буквални изводи. Редактирано от Фейн (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

исках да кажа че няма как да изтълкуваме без помощта на апостолите,светите отци,богословите и светителите!за да провериме дали сме разбрали,трябва да сравниме!ето и пример- 1:3-5 На първия ден Бог заповядвана светлината да изгрее от тъмнината и установява редуването на ден и нощ. Това не бива да бъде смесва със създаването на Слънцето, Луната и звездите на четвъртия Ден. Във 2 Кор. 4:6 Понеже Бог, Който е казал на светлината да изгрее из тъмнината, Той е, Който е огрял в сърцата ни, за да се просвети света с познаването на Божията слава в лицето Исус Христово. апостолПавел прави аналогия между първоначалното отделяне на светлината от тъмнината и обръщението на грешника.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

То или повтарят една и съща информация, което може да се окачестви и като анахронизъм, или както го разбирам дотук, небето от 1:1 не се споменава натам, защото 1:2 косвено пояснява, че последвалото се отнася за Земята от 1:1. И пак казано небето от 1:1 не е така да се каже физическото небе, още по-малко небето на планетата Земя а другият райски план. Което пак ме връща към 1:27 и 2:7 и ако се спазва тоя принцип в 1:27 са създанени мъжкият и женски принцип, доакто в 2:7 човека на планетата Земя.

1:6 И Бог каза: Да бъде простор посред водите, който да раздели вода от вода.

->

1:8 И Бог нарече простора Небе. И стана вечер, и стана утро, ден втори.

Простора, които е наречен Небе и разделя вода от вода е показателен, защото е наречен точно така - Небе.

Но не е толкова ясно, защото и 1:7 и по-натам го тълкуват като, че ставало въпрос точно за планетата Земя, особено:

1:16 Бог създаде двете големи светила: по-голямото светило, за да владее деня, а по-малкото светило, за да владее нощта; създаде и звездите.

1:17 И Бог ги постави на небесния простор, за да осветляват земята,

Точно по въпроса за звездите , ще е голяма мистификация на науката ако това не са слънца, а са поставени там само за да осветяват планетата Земя. В другият вариант, под първоначалната земя се има предвид Вселената.

П.с. Има и още едно разграничение на светлините, едната е създадена във или преди ден първи, а така тълкуваните слънце, луна и звезди в ден трети, само дето е объркващо, заради звездите

Редактирано от Фейн (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пред всеки човек има две възможности на развитие: 1. Развитие в, от и чрез природата; 2. Пътят на Енох, който е път на развитие чрез посвещения. Човекът от първия път - чете и разбира свещените писания дословно /антропоморфно/. В човекът от втория път, свещените писания са част от неговата духовна същност, тоест - той ги живее. Този човек е в природата и човечеството, но не от тях. На него не са му необходими отци, теолози и посредници, понеже получава знанията от първа ръка.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Пред всеки човек има две възможности на развитие:

1. Развитие в, от и чрез природата;

2. Пътят на Енох, който е път на развитие чрез посвещения.

Човекът от първия път - чете и разбира свещените писания дословно /антропоморфно/.

В човекът от втория път, свещените писания са част от неговата духовна същност, тоест - той ги живее. Този човек е в природата и човечеството, но не от тях. На него не са му необходими отци, теолози и посредници, понеже получава знанията от първа ръка.

Какво значение има това,ако Йехова е истинският господар, точно така господар, не спазваш ли божият закон най-важното от което е следваш Йехова, останалото няма голямо значение. Затова и много хора се бунтуват срещу реазбирането за Йехова, но ако Библията е истина това е положението и точно като едни животни, тоягата е Ада и скърцането със зъби, а моркова е Рая , само че всъщност тук тоягата е важна. Кой не ще Бог му да е всепрощаваш, но Йехова не е.

Ами това е Библията и Йехова е нейният Бог и, ще съди според както е решил, или не е така и Библията е радактирана, лъжа или т.н.

Но се заблуждавате, ако разделяте особено новият и старият завет.

П.с. Йехова -това е бога на Библията, ясно е, че на много не ни харесва и рядко използваме името Йехова, но това е реалността на БИблията.

Редактирано от kpetrov.ibox (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В начало Бог сътвори небето и земята(Бит. 1:1)още оттук се започват лъжливи учения,митове и др.от тук е и вярата,ако приемеме това изречение за истина!за мен е трудно да си го обясня и затова се доверявам на Василий Велики!ето какво казва той- Какъв прекрасен ред! Първо споменал за началото, за да не би някои да счетат света за безначален; а после добавил: сътвори, за да покаже, че сътвореното е изключително малка част от могъществото на твореца. Както грънчарят, който с еднаква изкусност е направил хиляди глинени съдове, с това не е изчерпал нито изкусността, нито силата си, така и Създателят на вселената, притежавайки творческа сила, достатъчна не само за един свят, но безброй пъти по-превъзходна, довел до съществуване цялото величие на видимото с едно движение на волята Си. В началото сътвори. Вероятно и преди този свят е съществувало нещо; но то, макар и постижимо за нашата способност да разбираме, не е споменато в разказа, като несъответстващо на силите на новообучаемите и на младенците по разум. Още преди съществуването на света е съществувало някакво състояние, присъщо на надсветовните сили, превъзхождащо времето, вечно, вечно продължаващо. И тъкмо в него Творецът и Създателят на всичко е извършил сътворението - това е мислената светлина, присъща на блаженството на любещите Господа, разумните и невидимите природи и цялото украшение на умосъзерцаемите твари, превъзхождащи разума ни, така че е невъзможно и да им дадем имена. Тъкмо те изпълват същността на невидимия свят, както ни учи Павел, като казва: понеже чрез Него е създадено всичко - било видимо, било и невидимо, било Престоли, било Господства, било Началства, било Власти (Кол. 1:16). Или, може би, понеже актът на сътворението е мигновен и не продължава във времето, затова и е казано: в началото сътвори; защото началото е нещо несъстоящо се от части и неразтегливо. Както началото на пътя още не е път и началото на къщата още не е къща, така и началото на времето още не е време и дори не е и най-малка част от времето. Ако пък някой любител на споровете каже, че началото на времето е време, то нека знае, че с това ще раздели началото на части, а тези части са: начало, среда и край. Но да се измисля начало за началото е доста смешно. И който дели началото на две, той от едно начало ще направи две, или по-добре да кажем, много и безкраен брой начала; защото непрестанно ще трябва да разсича всяка отделена част на нови части. И така, за да разберем заедно, че светът е сътворен от Божието желание не във времето, е казано: в началото сътвори.изведнъж и мигновено!

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Така е, но това се отнася за това, което е от света. Другото, което не е от него - му е непознато и недостъпно. Новата душа в пинеалния център е от друга - трансцедентална природа. Истинската човешка същност е в друга паралелна действителност.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

В начало Бог сътвори небето и земята(Бит. 1:1)още оттук се започват лъжливи учения,митове и др.от тук е и вярата,ако приемеме това изречение за истина!за мен е трудно да си го обясня и затова се доверявам на Василий Велики!ето какво казва той-

Какъв прекрасен ред! Първо споменал за началото, за да не би някои да счетат света за безначален; а после

добавил: сътвори, за да покаже, че сътвореното е изключително малка част от могъществото на твореца.

Както грънчарят, който с еднаква изкусност е направил хиляди глинени съдове, с това не е изчерпал нито

изкусността, нито силата си, така и Създателят на вселената, притежавайки творческа сила, достатъчна не

само за един свят, но безброй пъти по-превъзходна, довел до съществуване цялото величие на видимото

с едно движение на волята Си.

В началото сътвори. Вероятно и преди този свят е съществувало нещо; но то, макар и постижимо за нашата

способност да разбираме, не е споменато в разказа, като несъответстващо на силите на новообучаемите и

на младенците по разум. Още преди съществуването на света е съществувало някакво състояние, присъщо

на надсветовните сили, превъзхождащо времето, вечно, вечно продължаващо. И тъкмо в него Творецът и

Създателят на всичко е извършил сътворението - това е мислената светлина, присъща на блаженството

на любещите Господа, разумните и невидимите природи и цялото украшение на умосъзерцаемите твари,

превъзхождащи разума ни, така че е невъзможно и да им дадем имена. Тъкмо те изпълват същността на

невидимия свят, както ни учи Павел, като казва: понеже чрез Него е създадено всичко - било видимо, било

и невидимо, било Престоли, било Господства, било Началства, било Власти (Кол. 1:16).

Или, може би, понеже актът на сътворението е мигновен и не продължава във времето, затова и е казано:

в началото сътвори; защото началото е нещо несъстоящо се от части и неразтегливо. Както началото на

пътя още не е път и началото на къщата още не е къща, така и началото на времето още не е време и

дори не е и най-малка част от времето. Ако пък някой любител на споровете каже, че началото на времето е

време, то нека знае, че с това ще раздели началото на части, а тези части са: начало, среда и край. Но да се

измисля начало за началото е доста смешно. И който дели началото на две, той от едно начало ще направи

две, или по-добре да кажем, много и безкраен брой начала; защото непрестанно ще трябва да разсича всяка

отделена част на нови части. И така, за да разберем заедно, че светът е сътворен от Божието желание не

във времето, е казано: в началото сътвори.изведнъж и мигновено!

Въобще всяко навлизане във философко осбъждане довежда до етюди от източните религии, незнам дали си съгласен, но според мен го потвърждаваш, ккато си го написал дали защото някои по-рано сме чели езотерика или не, но така или иначе ортодоксалната църква претендира за уникалността на земният човек и самата планета Земя. Но всяко по-дълбоо тулкуване води до по-друго място, та както си цитирал Василий Велики, който на мен не ми е познат да си призная, понеже не съм познавач а начинаеш изследовател, но и в неговите думи виждам това и как не може да се избяга от това, при едно по обстранно тълкуване.

П.с Аз познавам една ортодоксална християнка, както и един който е на път да стане такъв, и при тях има капсуловане, в един момент всичко извън Библията става ерес, ако не и немислимо. Може и те да са прави, желаейки да избягнат скърцането със зъби, но е толкова обезкуражаващо, ако основният лост е страха. Наистина не знам за другите религии, но християнството за жалост отразява някаква етсествена природа у човека, в която никоя облага не е по-силна от наказанието, и ако пък то е вечно, само нехранимайко може да не се страхува. Обикновено е подзсънателно, но аз тук виждам основата. Щото така изглежда, че това е най-страшното за човека, самият апостол Петър се отрече от Исус и то заради земният си живот. Само глупака или прекалено смелият би бил изкусен от наградата, наказанието е тук това което определя. Свободната воля е в сила, наистина но тя си опонира с някакво особено чувство за справедливост.

Редактирано от kpetrov.ibox (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всяка църква има гръбначен стълб. На родната той е бил исихазмът, но тъй като той е изчезнал този постамент липсва и така това тяло е атрофирало и обезсилено.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

аз не споря с никой,нито налагам мнение!В начало Бог сътвори небето и земята(Бит. 1:1) това е основата на вярата,който вярва на това,вярва и на всичко написано до края!ние вярваме,че това е написано от Мойсей,не с убедителни думи на човешка мъдрост, а с думи, научени от Духа Светаго (1 Кор. 2:4, 13), и имат за цел не похвала от страна на слушателите, а спасението на поучаваните.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

аз не споря с никой,нито налагам мнение!В начало Бог сътвори небето и земята(Бит. 1:1) това е основата на вярата,който вярва на това,вярва и на всичко написано до края!ние вярваме,че това е написано от Мойсей,не с убедителни думи на човешка мъдрост, а с думи, научени от Духа Светаго (1 Кор. 2:4, 13), и имат за цел не похвала от страна на слушателите, а спасението на поучаваните.

Това вече ми стана много познато, може би след многократно и задълбочено четене на цялата Библия (само нея и нищо друго)нещо, ще се нареди, но позицията, че ако вярваме в едно изречение трябва да вярваме и във всяко едно засега не я разбирам. Това е някаква предпоставка.
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Спасението е продукт на усилие към вътрешно прекъсване на връзката с нисшата природа, която не е човешка и съвместима с душата. Това е спасение. Външно такова няма.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Простора, които е наречен Небе и разделя вода от вода е показателен, защото е наречен точно така - Небе.

да той бог и той не ги дообмисля нещата понякога, да вземем това нещо простора, та бог направил и дума "простир" който служи да се слагат на него опраните дрехи, сега бог имал напредвид че дрехите се слагат на място така да се обдухва от въздуха и да изсъхват дрехите (на проветриво място с простор), тоест идва точно от думата простор, трябва да сте го схванали вече какво имам напредвид

обаче той бог ги направил така думите (конкретно тези две думи) понеже смятал че никой човек няма да забележи връзката между тях

обаче той бог изкуква съвсем в някои случаи, щото забравя че е създал и дума прост и става прост-ор ......

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

обаче той бог изкуква съвсем в някои случаи, щото забравя че е създал и дума прост и става прост-ор ......

No problemo, ке го пратим на колегите в антивирусния раздел, ке го почистят, ке го рестартираме и ке се оправи.
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 3 месеца по-късно...

драга valkiria,

прочетете го до края!Вие стигнахте до Василий и се препънахте!Неслучайно е наречен Василий Велики! :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
  • 3 месеца по-късно...

Аз разделям Библията на 2 части - Стар завет и Нов завет. Старият завет е злото (условно казано), а Новия завет е доброто (условно казано). Те са антагонисти по своята природа. Обаче християнството разглежда Новия завет като продължние на Стария. От там идват и всички тези кръстоносни походи, инквизицията и други подобни извращения, където в името на Христос за избити и мъчени хилиди и милиони.

Днес на пръв поглед нещата са по благи. Обаче насилието продължава да вирее във всяка християнска страна. Правото и съда е на страната на Силните и властимащите. Под прикритието на изповядването на християнски ценности се подтиска народа, а също и други страни. Демагогията се шири масово.

И става така че вълкът (Стария завет), се е облякъл в кожата на агнето (Новия завет).

 

В Стария завет има не по-малко поука от Новия завет.

Не можем да категоризираме Стария завет като зло, а Новия като добро.

Всичко е много субективно.Ако гледаш и търсиш злото, намираш сцени на зло. Ако търсиш доброто, намираш поуки за доброто.

Насилието не вирее само в християнски страни. Напротив, държавите с преобладаващо християнско население са много по-свободни. Насилие има навсякъде, но под различна форма. В ислямските държави няма такава свобода на личността и това е най-голямато насилие над човека.

 

Редактирано от Bel Ami (преглед на промените)
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Добави ново...

Информация

Поставихме бисквитки на устройството ви за най-добро потребителско изживяване. Можете да промените настройките си за бисквитки, или в противен случай приемаме, че сте съгласни с нашите Условия за ползване