Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

sliderum

Библията - въпроси, отговори, тълкувания - част ІІ

Препоръчан отговор


преди 4 часа, valkiria1 написа:

вземи да ни обясниш :след като Исус е бил против закона на Адонай ,защо нарича тези ,които не го спазват " изгубени овце" тоест изгубени за вярата.!!!

Sleda,тя иска да каже че Божественият пастир оставя деветдесет и деветте овце и отива в пустинята да търси загубената една. има гъсталаци, тръни и бодли, опасни пукнатини в скалите и пастирът знае, че ако овцата е попаднала в някое от тези места, трябва да й се подаде приятелска ръка за помощ. като я чува да блее отдалеч, той преодолява всяка пречка, за да я спаси. когато я открие, не я посреща с укори!

ще накаже ли пастиря тази отлъчила се изпонаранена и наядена от вълци овца,заблудена от сочни пасища, и отлъчила се от стадото?съвсем не, а й се радва, че е жива. с твърда, но нежна ръка разтваря бодлите или я изтегля от тинята, нежно я вдига на раменете си и я отнася обратно при стадото,слага я до гърдите си и я изцерява!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Sleda иска да каже че тя е щастлива че закона повече не може да я преследва,тя е скъпо изкупена чрез кръвта Христова!тя е под Благодат!

а Благодатта е Божия сила, която се дарява на човека независимо от неговите дела или заслуги.тя е чист Божи дар, изливащ се на човека заради изкупителния подвиг на Иисуса Христа!

"По благодат сте спасени чрез вярата; и това не е от вас

- Божий дар е;

не е от дела, за да не би някой да се похвали" (Еф. 2:8-9).

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, valkiria1 написа:

Кой е закона на Иеова? Има ли закони дадени от Адонай ?

кратко, ясно и точно !

драга valkiria ще може ли само в едната тема да ми задаваш едни и същи въпроси или да ми кажеш как да си цитирам отговорите от тема в тема!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, valkiria1 написа:

 

Кой е закона на Иеова? Има ли закони дадени от Адонай ?

кратко, ясно и точно !

Има ли разлика между двамата? Кой дава Тора на Мойсей, откъдето са извлечени всички заповеди - Адонай, Йехова или някой друг? Все пак в Изход 3:14 (което по една странна случайност отговаря на пи), горящото къпиново храстче не се представя като Адонай, нито като Йехова.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 30.04.2017 г. в 11:05, valkiria1 написа:

Лично Адонай открива името

а в по късни времена,Бог се откри напълно на човеците!

при кръщението на Иисуса Христа се възвестила на света тази велика тайна, за която Старият Завет само загатвал тази велика тайната на Божествената Троица.Отец се явил на нашия слух, Духът се явил на човешкото зрение, а Синът -на осезанието ни в многогодишното Си общуване с човеците.Отец изрекъл Своето свидетелство за Сина, Синът се кръстил, а Светият Дух като гълъб летял над водата чрез свидетелството на Йоан: "Ето Агнецът Божи, Който взема върху Себе Си греха на света" (Йоан 1:29)

"И ето, отвориха Му се небесата, и видя Духа Божий да слиза като гълъб и да се спуща върху Него. И ето, глас от небесата, който казваше: Този е Моят възлюбен Син, в Когото е Моето благоволение". (Мат. 3:16-17)
"да изпълни всяка правда" (Мат. 3:15)

bogojavlenie_rus_13v.jpg


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Малко гематрия, т.е. истинска еврейска наука:

Ел - алеф, ламед - 31, което е равнозначно на 13

Тетраграматон - Йехова - йод, хе, вау, хе - 26 - 2*13

Адонай - алеф, далет, нун, йод - 65 - 5*13

13 се свързва с любовта (от ахава - алеф, хе, бет, хе).

В корена на думата "ахава" от друга страна стои израза "да даваш".

Мойсей - мем, шин, хе - 345

Аз съм това, което съм - Ехие Ашер Ехие - 21+501+21 = 543,

т.е. имаме същите цифри и сбор, но в обратна последователност, което показва принципна тъждественост. Освен това имаме тъждественост в сбора - 12 и числовата стойност на Ехие - 21. Последното се превежда като аз съм, аз живея, аз същетсвувам.

Ел Шадай - алеф, ламед + шин, далет, йод - обикновено се превежда като Бог Всемогъщ - 31+314 = 345, което е едон от имената на Бога съответстващо на сефирата Йесод (тя от своя страна е в известен смисъл противоположна на Кетер за която се отнася името Ехие).

Ако направим някои трансформации, които са позволени в гематрията на цифрите от името на Бог (Аз съм това, което съм):

прамехвайки нулата от 501 получаваме 21+51+21 = 93 = 3*31 (да припомня, че 31 съответства на думата Ел).

обръщайки 501 наобратно получаваме 21+105+21 = 147 = 3*49

Ел Хай - Живият Бог - алеф, ламед + хет, йод = 49 което е също едно от имената на Бог, съответстващи на сефирата Йесод.

Засега толкова. Някой друг път мога да продължа започнатото, тук или в темата за кабала.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 3 часа, Shiniasu написа:

Засега толкова. Някой друг път мога да продължа започнатото, тук или в темата за кабала.

лелееее...,колко било просто!това ли било!?аз обаче пак нищо не разбрах!;)

я сметни на колко отговаря valkiria !обзалагам се по бира че е 666!!!

Редактирано от glen (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не е сложно, но трябва да се има все пак някаква основа свързана с имената на Бог в Библията. Гледах да не използвам много термини от кабала, но все пак не може без съвсем да използвам. Идеята е да се видят множеството числови съответствия (от които съм засегнал само една малка част), на базата на които е изградена Библията.

За 666 има една интересна страница, свързана с първа глава от Битие 1:1, къдато на базата на стойността на буквите в цялата част - 60 букви със стойност 2701 - се правят някои интересни изчисления.

Gen1_1_Triangles_37x36a_border.gif

Има и други интересни неща свързани с числото. Статията е дългичка и на английски. 

http://www.biblewheel.com//GR/GR_666.php

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 часа, Shiniasu написа:

Статията е дългичка и на английски. 

четох ,има и препратки,но като стигнах до филиокве и загубих интерес!колкото и да е интересно това си е чист сатанизъм!не отговаря на истината!сега се опитвам да забравя какво съм прочел!това те омърсява!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 часа, glen написа:

четох ,има и препратки,но като стигнах до филиокве и загубих интерес!колкото и да е интересно това си е чист сатанизъм!не отговаря на истината!сега се опитвам да забравя какво съм прочел!това те омърсява!

Не знам как успя да стигнеш до филиокве. Аз не успях. Пък и не ме интересува особено дали Светият Дух произхожда само от Отца, или от Отца и Сина. Защо това е важно за теб? Колкото до сатанизма - не знам къде го видя. Всичко написано се базира на написаното в Библията и на малко математика. Няма добавена почти никаква лична интерпретация на цифрите. Аз също не съм коментирал дадените от мен по-горе цифри, свързани с имената на Бог, въпреки че има какво да се каже. Но съм решил да оставя всеки сам да си прави изводите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, Shiniasu написа:

Не знам как успя да стигнеш до филиокве. Аз не успях.

И аз, а я прегледах май цялата :) 

 

преди 12 часа, glen написа:

сега се опитвам да забравя какво съм прочел!това те омърсява!

Пък аз много не вдянах от всичките абракадабри, което не ми пречи по някои пунктове изобщо да не съм съгласна... Например по прекалено буквалния прочит от Солуняни 2. Там има голямо двусмислие и в светлината на определен възглед и образна система, смисълът се променя драстично. Например (тук приятелю Глен трябва да си запушиш очите и ушите) през психологическата трактовка на някои гностични школи. 

До гематрия изобщо няма смисъл да се опира според мен, ако човек не е отворен донякъде поне към алегоричния, или образния, език на Библията. За мен това е първия и най-важен метаезик в нея и въобще във всякакви такива писания. А за Стария и Новия завети той е общ, спор няма. Противоречията между единия и другия (пак мое мнение) идват от незабелязването, умишлено или не, на една скрита пак в същия този метаезик връзка - и тя изскача от околните мистериални традиции. Тези текстове трябва да се четат психологически, като указания за вечно извършващи се в човешките същества психологически трансформации. Едното. Другите не ги знам, но доколкото човекът и космосът са подчинени на един ред, се налага да се разглеждат паралелно. Е, последното беше общоизвестно. 

Скала; отвес; Врата; ечемик, пшеница; хляб; вода; вино; лоза; смокиня; осли, волове, добитък, червеи, змии - всичко това и още много.

риба, на места не каква да е, а печена )

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 8 часа, witness написа:

До гематрия изобщо няма смисъл да се опира според мен, ако човек не е отворен донякъде поне към алегоричния, или образния, език на Библията. За мен това е първия и най-важен метаезик в нея и въобще във всякакви такива писания. А за Стария и Новия завети той е общ, спор няма. Противоречията между единия и другия (пак мое мнение) идват от незабелязването, умишлено или не, на една скрита пак в същия този метаезик връзка - и тя изскача от околните мистериални традиции. Тези текстове трябва да се четат психологически, като указания за вечно извършващи се в човешките същества психологически трансформации. Едното. Другите не ги знам, но доколкото човекът и космосът са подчинени на един ред, се налага да се разглеждат паралелно. Е, последното беше общоизвестно. 

Както споменах, умишлено избягвам определени коментари, както и подбрах текст в който такива липсват. Разбира се, че в Библията има много неща, които не са буквално записани (не само това, но съществуват няколко под нива, свързани с космогонията, човечеството като цяло, отделния човек и т.н.).

Аз като цяло засегнах някои базови техники от гематрията, свързани с някои ключови имена на Бог и ключови глави от Библията, защото ако се използват всичките описани от равините десетки и дори стотици метода на гематрия и ако те се приложат по отношение на всяка фраза, то може да се докаже буквално всичко. Така се губи смисълът на цялото упражнение.

Пасажът от Изход 3:14 не беше случайно подбран, защото в него е написано много. Дори и да се абстрахираме от числовите стойности на имената на Мойсей и Бог, които са идентични по състав и сбор, но в противоположен ред, то върху самата фраза: "Аз съм това, което съм", може да се направят множество заключения. Първо тук се засяга неизменността на Бог. Той е такъв, какъвто е и не може да бъде друг. Това се отнася за света в който живеем като цяло, за принципите които го изграждат и законите които обуславят взаимодействието между частите му. Говорещият на Мойсей Бог (а да не забравяме, че Мойсей е единственият пророк на който Бог е говорил директно), казващ аз съм, аз живея, аз съществувам показва присъствието му във всяко индивидуално живо същество. Тук това е подсилено от цифровото съответсвие на имената. Ще посоча още едно цифрово съответствие, този път с Ейн Соф (буквално се превежда "без граници" и се отнася за непроявения във форма, неограничен и безименен Бог).

Използва се един метод в гематрията в който към всяка буква се прибавя стойността на прадхождащите я. Така броят на буквите винаги е такъв, че името може да бъде записано в триъгълник, с първата буква най-отгоре, първите две на втория ред, първите три на третия ред и т.н.

В случая Ейн - алеф, алеф, йод, алеф, йод, нун - 73

Соф - самех, самех, вау, самех, вау, пе - 272

272+73 = 345

Тук може би е мястото да цитирам един текст от Исак Лурия (на англ. от уикипедия), в който символично е засегнато много.

"Prior to Creation, there was only the infinite Or Ein Sof filling all existence. When it arose in G-d's Will to create worlds and emanate the emanated...He contracted (in Hebrew "tzimtzum") Himself in the point at the center, in the very center of His light. He restricted that light, distancing it to the sides surrounding the central point, so that there remained a void, a hollow empty space, away from the central point... After this tzimtzum... He drew down from the Or Ein Sof a single straight line [of light] from His light surrounding [the void] from above to below [into the void], and it chained down descending into that void.... In the space of that void He emanated, created, formed and made all the worlds." (Etz Chaim, Arizal, Heichal A"K, anaf 2)

Като пояснение Ор Ейн Соф - безграничната светлина, която се явява еманация на Ейн Соф.

Редактирано от Shiniasu (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 15 часа, Shiniasu написа:

Говорещият на Мойсей Бог (а да не забравяме, че Мойсей е единственият пророк на който Бог е говорил директно), казващ аз съм, аз живея, аз съществувам показва присъствието му във всяко индивидуално живо същество.

Така е и не е така. Тук би трябвало да се засмея, обаче въпросъте опасен. Изобщо оттук тръгва най-лошото, в смисъл на пълно, изкривяване като последствие и може би пасажа от Солуняни се отнася тъкмо за него, за извращаването заради погрешен мотив в началото на този процес на осъществяване, с краен резултат самообожествяване. Кабалистите предупреждават, че кабала не бива да се изучава с погрешен егоистичен мотив и без спазване на заповедите - символната им система е крайно усложнена, използва антропоморфни образи като лица и пр., и в това отношение и кабала не е изключение сред другите школи. Първо, както обясняват, този процес е обратен на природно установената ни нагласа за получаване за себе си, за самонаслаждение. Без вяра в Бога и любов към него никой не може просто така да се обърне наопаки и да действа единствено с цел да отдава, невъзможно е. Така че преди да премине качествено от земна прах в земя, преди да придобие нещо постоянно, човекът трябва наистина да се е обърнал в сърцето си. В юдаизма инструментът е тшува и спазването на закона, при християните метаноята или покаянието, което е смислово същото. Daemon еst Deus inversus. 

Тези дни ми направи впечатление един епизод от евангелията, в ев. от Йоан предаден най-точно - как Петър стои вън до вратата на първосвещеника, където е въдеден Исус за разпитпреди да да пропее петел и да се е отрекъл вече три пъти от него. Това се случва през нощта и ап. Петър е предупреден, че ще се случи. Някак си така трябва да стане, това ми се въртеше в главата снощи - Христос е вратата и той стои зад вратата, а Петър се отрича тройно, преди пропяването на петела. Даже досега ап. Петър е представян по народному като пазител на ключовете за рая, седящ пред вратата на небесното царство; той е може би най-драматичния образ в евангелията и преданието го представя в края на живота му понасящ мъченическа смърт разпънат наобратно с главата надолу. Дали е било точно така или не, за мен няма значение, това е метафора за състоянието на човека, който се кълне в постоянство, но се отрича през дългата необятна нощ три пъти неосъзнато. И когато го сепва петела, той се събужда и плаче горчиво

В тази връзка си спомних какво рових преди за значението на петела според тълкуванията на равините. Понеже има при сутрешните благословии такава - юдеинът (мъж в случая задължително) благодари на Всевишния, че е създал петела да може да различава деня от нощта. Понеже звучи странно, но едно тълкувание изтъкваше друго значението на думата петел - сехви май беше на иврит, което е "сърце"; а че денят и нощта символизират доброто и злото.  И така смисълът е, че сърцето е създадено способно да различава добро от зло. Тогава си спомних изказването от посл. до Евреи - "твърдата храна е за съвършени, които, благодарение на навика, имат чувства ("чувствилище"), обучени да различават добро и зло." 

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, witness написа:

Така е и не е така. Тук би трябвало да се засмея, обаче въпросъте опасен. Изобщо оттук тръгва най-лошото, в смисъл на пълно, изкривяване като последствие и може би пасажа от Солуняни се отнася тъкмо за него, за извращаването заради погрешен мотив в началото на този процес на осъществяване, с краен резултат самообожествяване. Кабалистите предупреждават, че кабала не бива да се изучава с погрешен егоистичен мотив и без спазване на заповедите - символната им система е крайно усложнена, използва антропоморфни образи като лица и пр., и в това отношение и кабала не е изключение сред другите школи. Първо, както обясняват, този процес е обратен на природно установената ни нагласа за получаване за себе си, за самонаслаждение. Без вяра в Бога и любов към него никой не може просто така да се обърне наопаки и да действа единствено с цел да отдава, невъзможно е. Така че преди да премине качествено от земна прах в земя, преди да придобие нещо постоянно, човекът трябва наистина да се е обърнал в сърцето си. В юдаизма инструментът е тшува и спазването на закона, при християните метаноята или покаянието, което е смислово същото. Daemon еst Deus inversus. 

Сама си го написала накрая. Не знам защо е този страх да се признае тъждествеността на човека и Бога. Може би защото това носи след себе си съответната отговорност. Е има и разлики, разбира се, които никой не отрича, но те не са същностни разлики. Демонът има потенциала да стане Бог, както и всеки човек има потенциала да стане Бог (или демон). Тук думата "демон" я разглеждам изключително в отрицателен смисъл въпреки, че първоначалното значение не е отрицателно. Може би има някаква линия, която след като преминеш, вече не може да паднеш до съществуване в най-нисшите сфери. Предполагам, че я има, но не зная. Всеки Бог е бил някога човек, както и всеки човек ще стане Бог в някой от следващите еони. Единствено недостижим ще си остане може би само Ейн Соф, но не и крайните проявени богове, притежаващи индивидуалност. Всичко проявено е крайно и следователно достижимо. Тук наистина има един капан, но както споменах, осъзнаването на същностното единство не означава отричане на разликите, които са следствие от продължителни правилно насочени усилия, натрупвания и опит. Реално погледнато нито един от духовните водачи на хората не е човек, т.е. не принадлежи към нашето човечество, а е бил човек като нас в някоя друга манвантара и на друга планета. Нито Мойсей, нито Христос, нито Гаутама, нито Нагарджуна, нито Шанкара... Т.е. разликата е такава, че едва ли някой тук (и аз вкл.) може да осъзнае. Но за трети път споменавам: това не е същностна разлика и с времето и с нужните усилия и опит ще бъде преодоляна.

 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 4 часа, Shiniasu написа:

Всеки Бог е бил някога човек,

Няма такъв "всеки Бог", ако е всеки и многоброен, не е Бог, а творение. Бог е един. Някаква статия имаше, си спомням, вестникарска - там бяха измъдрили понятието "старозаветен пантеон". Опитах се да обясня тогава на едни дами във фейсбук защо е нелепица, ама не ме разбраха май. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 4 часа, Shiniasu написа:

Сама си го написала накрая. Не знам защо е този страх да се признае тъждествеността на човека и Бога. Може би защото това носи след себе си съответната отговорност. Е има и разлики, разбира се, които никой не отрича, но те не са същностни разлики. Демонът има потенциала да стане Бог, както и всеки човек има потенциала да стане Бог (или демон). Тук думата "демон" я разглеждам изключително в отрицателен смисъл въпреки, че първоначалното значение не е отрицателно. Може би има някаква линия, която след като преминеш, вече не може да паднеш до съществуване в най-нисшите сфери. Предполагам, че я има, но не зная. Всеки Бог е бил някога човек, както и всеки човек ще стане Бог в някой от следващите еони. Единствено недостижим ще си остане може би само Ейн Соф, но не и крайните проявени богове, притежаващи индивидуалност. Всичко проявено е крайно и следователно достижимо. Тук наистина има един капан, но както споменах, осъзнаването на същностното единство не означава отричане на разликите, които са следствие от продължителни правилно насочени усилия, натрупвания и опит. Реално погледнато нито един от духовните водачи на хората не е човек, т.е. не принадлежи към нашето човечество, а е бил човек като нас в някоя друга манвантара и на друга планета. Нито Мойсей, нито Христос, нито Гаутама, нито Нагарджуна, нито Шанкара... Т.е. разликата е такава, че едва ли някой тук (и аз вкл.) може да осъзнае. Но за трети път споменавам: това не е същностна разлика и с времето и с нужните усилия и опит ще бъде преодоляна.

 

Най-после разбираемо и много добре изложена идеята, която аз харесвам, Ши. Благодаря ти.

"Реално погледнато нито един от духовните водачи на хората не е човек, т.е. не принадлежи към нашето човечество, а е бил човек като нас в някоя друга манвантара и на друга планета. Нито Мойсей, нито Христос, нито Гаутама, нито Нагарджуна, нито Шанкара..." Само допълвам, били са човеци и са съжителствали с нас, през други епохи и на други планети, а ние тогава сме били на еволюционно ниво подобно на сегашните животни, растения или минерали. Както ние сега взимаме енергия от другите вълни на живот с които съжителстваме на Земята и ще трябва в бъдеще (след еони, когато станем техни Богове) да връщаме дълга си към тях помагайки им, така и нашите Богове имат дълг към нас (предполагам, че дори съзнанието ни е дарено от тях, част от тях е, както растения и животни сега са част от нашето физическото тяло на този свят).

Само допълвам за Христос, в момента на Разпятието Той е станал Логос на планетата Земя и дословно трябва да се разбират думите Му от Библията, че хляба който ядем е неговото тяло.

 

преди 4 часа, Shiniasu написа:

 

 

преди 21 минути, witness написа:

Няма такъв "всеки Бог", ако е всеки и многоброен, не е Бог, а творение. Бог е един. Някаква статия имаше, си спомням, вестникарска - там бяха измъдрили понятието "старозаветен пантеон". Опитах се да обясня тогава на едни дами във фейсбук защо е нелепица, ама не ме разбраха май. 

Всяко творение, т.е. МАТЕРИЯТА е "Дух в проявление". Трудно е да се схване, но Бог е втъкан във всичко проявено, или съществуванието е вътре в Бог. 

Редактирано от Гретел (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Гретел написа:

Всяко творение, т.е. МАТЕРИЯТА е "Дух в проявление". Трудно е да се схване, но Бог е втъкан във всичко проявено, или съществуванието е вътре в Бог. 

Не е трудно, трудно е оттам насетне. За човека е трудно да не се заблуди. Има го в Деяния 17

24. Бог, Който сътвори света и всичко, що е в него. Той, бидейки Господ на небето и земята, не живее в ръкотворни храмове,
25. нито приема служение от човешки ръце, като да се нуждае от нещо, но Сам дава на всички живот и дишане и всичко.
26. Той произведе от една кръв целия род човешки да обитава по цялото земно лице, като назначи предопределени времена и граници на тяхното обитаване,
27. за да търсят Господа, та не биха ли Го някак усетили и намерили, макар Той и да не е далеч от всекиго измежду нас:
28. защото ние чрез Него живеем, и се движим, и съществуваме, както и някои от вашите стихотворци са казали: "Негов сме и род".
 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 40 минути, witness написа:

Не е трудно, трудно е оттам насетне. За човека е трудно да не се заблуди. Има го в Деяния 17

24. Бог, Който сътвори света и всичко, що е в него. Той, бидейки Господ на небето и земята, не живее в ръкотворни храмове,
25. нито приема служение от човешки ръце, като да се нуждае от нещо, но Сам дава на всички живот и дишане и всичко.
26. Той произведе от една кръв целия род човешки да обитава по цялото земно лице, като назначи предопределени времена и граници на тяхното обитаване,
27. за да търсят Господа, та не биха ли Го някак усетили и намерили, макар Той и да не е далеч от всекиго измежду нас:
28. защото ние чрез Него живеем, и се движим, и съществуваме, както и някои от вашите стихотворци са казали: "Негов сме и род".
 

 

"28. защото ние чрез Него живеем, и се движим, и съществуваме,"

В английската версия е: Защото ние В Него живеем, и се движим, и съществуваме.

Господите на нашата слънчева система са друго нещо и същото нещо.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, Гретел написа:

В английската версия е: Защото ние В Него живеем, и се движим, и съществуваме.

Господите на нашата слънчева система са друго нещо и същото нещо.

Да, в  трябва да е, но в случая може би е все едно. Чрез също е правилно. Кои са Господите на нашата слънчева система? Не знам какво точно имаш предвид. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 4 часа, witness написа:

Да, в  трябва да е, но в случая може би е все едно. Чрез също е правилно. Кои са Господите на нашата слънчева система? Не знам какво точно имаш предвид. 

Ами, например Йехова. Йехова, който е вдъхвал с удоволствие миризмата от дарените за Него опечени жертвени животни в храмовете на древните семити, и този който с гръм и тътен се е явил на Мойсей и го е уплашил, говорил му е и му е дал скрижалите със заповедите.

Явно Йехова не е сътворителят на света и всичко що е в него. Ако има доказателства в Библията, че Йехова е сътворил света, аз не ги знам.

Редактирано от Гретел (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, Гретел написа:

Явно Йехова не е сътворителят на света и всичко що е в него. Ако има доказателства в Библията, че Йехова е сътворил света, аз не ги знам.

Ето това за мен е интересен въпрос.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 20.04.2017 г. в 17:52, valkiria1 написа:

защо християните не могат да живеят според предписаното от Исус ,който почитат като бог ?

То и евреите не живеят според заповедта "Да нямаш друг Бог освен Мене!", която е старозаветна, а се кланят на Мамона:)

Та християните не ни мисли – на нас ще ни бъдат простени голяма част от греховете, а на някои всичките. При евреите не виждам какво ще им бъде простено, като не почитат дори Бог-Отец.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, valkiria1 написа:

Значи  , пишеш ,че кръвожадния Бог  е дал десетте божии заповеди ,които всички вие християните спазвате / или поне така твърдите/:lol6:

Кой точно ги е дал не е много ясно.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 6.05.2017 г. в 19:51, Shiniasu написа:

Мойсей е единственият пророк на който Бог е говорил директно

Нещо май не си чувал за пророк Илия, който много преди Христос се е възнесъл на небето и преди Моисей е говорил с Господ.

П.П. Да попитам, някой знае ли защо Йоан Кръстител на английски е Godfather (нещо ми звучи като Бог-Отец)?:D

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, valkiria1 написа:

еврейската космогония

Еврейската космогония си е за евреите, дай други източници.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...