Премини към съдържанието
  • Добре дошли!

    Добре дошли в нашите форуми, пълни с полезна информация. Имате проблем с компютъра или телефона си? Публикувайте нова тема и ще намерите решение на всичките си проблеми. Общувайте свободно и открийте безброй нови приятели.

    Моля, регистрирайте се за да публикувате тема и да получите пълен достъп до всички функции.

     

sliderum

Библията - въпроси, отговори, тълкувания - част ІІ

Препоръчан отговор

публикувано (редактирано)

преди 13 минути, M.Николов написа:
  преди 2 часа, valkiria1 написа:

Значи  , пишеш ,че кръвожадния Бог  е дал десетте божии заповеди ,които всички вие християните спазвате / или поне така твърдите/:lol6:

И защо Господ винаги да е бил милостив? Много ясно, че е бивал и коравосърдечен.

Редактирано от karadzha (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 3 часа, valkiria1 написа:

споменаваш го , но не знаеш как се нарича . Методът се нарича миспар кадми. Това за триъгълниците ти хрумна от статията ли ,защо ?

Винаги мога да видя как се нарича. Има ги изброени основните методи с имената на иврит в уикито (Статията за Гематрия на англ.) Това за триъгълниците го има във всяка кабалистична книга. Прилага се основно за тетраграматон, като така стойността му става 72, което съответства на 72-те имена на Бог и имената на две сефири. Няма смисъл да навлизам в повече подробности, а и темата свързана с тези имена нито ми е интересна, нито ще е от полза за останалите потребители (а и ако пожелае всеки може да си намери достатъчно информация в нета).

преди 3 часа, valkiria1 написа:

хубаво , ама какво става като го прочетеш според както е редно?;)

Е то нали името не трябва да се споменава. Обикновено се превежда на български Иехова. Срещал съм го Яхве (това ми се струва по-логично), също Йеве. Доколкото знам никой не може да е сигурен в точното произношение, но пък ти ако имаш някаква идея, ще се радвам да я чуя.

Редактирано от Shiniasu (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 16 часа, Гретел написа:

Явно Йехова не е сътворителят на света и всичко що е в него. Ако има доказателства в Библията, че Йехова е сътворил света, аз не ги знам.

Вярно, че Йехова-Елохим се появява във втора глава на Битие, създателят или създателите на всичкото от първа са Елохим, Елохим благославя и освещава седмия ден и дотам. Веднага след това се появява Йехова и създава човека от прахта, т.е. събира го от нещо разпиляно. Вдъхва в ноздрите му живот, или прочетено малко по-иначе, понеже ноздри е и гняв, раздухва гнева (страстния принцип) и изпълва Адам с живот, който е всъщност нещо като внимание или будност. Полето, по което не растяло нищо в началото, защото нямало дъжд е "демона" или "гения", думата е садех като шадай, не знам как трябва да се изпише. И т.н.

преди 2 часа, valkiria1 написа:

освен това  досега тук не съм прочела нито едно писание на християнин от което да е видно ,че изобщо сте разбрали нещо от това ,което Исус е проповядвал на Синай .

А ти го разбираш, похвално.

 

преди 16 часа, Гретел написа:

Ами, например Йехова. Йехова, който е вдъхвал с удоволствие миризмата от дарените за Него опечени жертвени животни в храмовете на древните семити, и този който с гръм и тътен се е явил на Мойсей и го е уплашил, говорил му е и му е дал скрижалите със заповедите.

Йехова като име се е появило по-късно, но не е важно. Той е Господ Елохим. Има едно интересно обяснение за "миризмата" и изпаренията какво представляват, донякъде, но то пък няма връзка с действителните жертвоприношения, не ги оправдава... те имат съвсем друго предназначение наистина и ако може пък някой да каже какъв им е смисъла, освен в умовете на буквалистите. Те са храна за луната. 

Spoiler

Чувство: Обоняние


Усещането за миризма е най-духовното от всички сетива. На иврит думата за "миризма" (ריח) е сродна с думата "дух" (רוח). Мъдреците ни учат, че миризмата е единственото чувство, което "радва душата, а не тялото." Както бе отбелязано, на иврит, "душа" е пермутация (пренареждане на буквите, бел. на бълг. ред.) на Менаше.

Обонянието е единственото възприятие (от петте сетива), което не е участвало и по този начин не е било повредено или замърсено, в първичния грях на човека в Еденската градина. Това е чувството, което е спасило еврейския народ по времето на Мордехай и Естер, които се наричат Мор веХадас ("смирна и мирта", двата основни източника на аромат).

 


Освен това, изрично е посочено, че чувството на Машиах е обонянието. "И той ще възприема аромат, със страх от Б-г" - "той ще съди по миризмата" (а не с виждане или чуване. Ишая 11:3; Санедрин 93б). С чувството си за мирис (неговия "свети дух"), Машиах ще знае как да свърже всяка еврейска душа до Б-жествения й корен и по този начин да определи своето племе (клон) в Исраел.

 

Контролер: черва


Думата "черва" (דקין) произлиза от същия корен като думите означаващи "минута" (דקה) или "зърно" (דק). Това указва, за разделяне на отделни, рафинирани части.

В процеса на подготовката на тамян за Храма (съвършеният израз на възприятието на обонянието – службата в Храма), коенът ще повтаря (отново и отново) фраза, която използва думата "за мелене" (
הדק היטב, היטב הדק ), който също е сроден с думата за "черва."
 

Всички жертви в Храмовата служба са предназначени, за да произведат "приятни аромати" (ריח ניחוח) и да насладят Б-жественото чувство за аромат, което символизира Б-жественото „удоволетворение“ от службата на Неговите деца - Исраел, в частност, както и на творението като общо. Мъдреците тълкуват фразата "удоволствие от аромат" като "Аз съм удоволетворен, защото Аз говоря и волята ми се изпълнява." Това Б-жествено удовлетворение от човека и създанието е за пръв път показано на 28 Хешван, когато Ноах, предлага жертвата си на Б-г. Поради своето удовлетворение, Б-г се заклева на Ноах никога повече да не унищожава света с потоп. Както е изразено изрично в законите на Тора, мазнината на червата, когато се предлага на олтара прави "удоволетворителния" аромат за Б-г. Поради тази причина червата се разглеждат като контролиращи чувството за обоняние.

http://www.kabbalah.bg/www//index.php?option=com_content&task=view&id=202&Itemid=28 

 

 

Редактирано от witness (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Ох, разбирам, че е твърде неясно. Ще се опитам да поясня още според силите си.

преди 36 минути, witness написа:

Думата "черва" (דקין) произлиза от същия корен като думите означаващи "минута" (דקה) или "зърно" (דק). Това указва, за разделяне на отделни, рафинирани части.

В процеса на подготовката на тамян за Храма (съвършеният израз на възприятието на обонянието – службата в Храма), коенът ще повтаря (отново и отново) фраза, която използва думата "за мелене" (
הדק היטב, היטב הדק ), който също е сроден с думата за "черва."

Сега, дали обонянието е най-духовното сетиво не зная, но обикновено синоним на дух е есенция, аромат. Той е нещо като "изпарение", фина субстанция, създадена от нашето съзнание или по-точно от емоциите ни. Хераклит например също казва, че душите имат способността да се "изпаряват от влагата"; "в Аид душите помирисват"... Емоционалните ни склонности, характерът са зададени от същността, а тя е нашият "гений", утаен в момента на зачатието на земното същество от планетите и след смъртта на физическото тяло се връща при тях. Те предизвикват и се хранят на някакво фино ниво с нашите мисли и емоции, а Луната специално се нуждае от най-тежки вибрации, или вещества, създадени от преживявания на ужас, страх, гняв и т.н. 

Във втора глава на битие също се появяват пари, оросяващи лицето на земята, нататък облаци с дъги... 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, valkiria1 написа:

Не разбрах какво твърдиш  , Иехова - Елохим едно и също нещо ли е или са различни.

Аз твърдя ,че е две проявления на един и същи бог.

 

Щом става въпрос за "проявления", цялото битие е проявление на Бог, и вселените, и боговете и ние хората и т.н. "Един и същи бог" е.


Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 4 часа, witness написа:

Вярно, че Йехова-Елохим се появява във втора глава на Битие, създателят или създателите на всичкото от първа са Елохим, Елохим благославя и освещава седмия ден и дотам. Веднага след това се появява Йехова и създава човека от прахта, т.е. събира го от нещо разпиляно. Вдъхва в ноздрите му живот, или прочетено малко по-иначе, понеже ноздри е и гняв, раздухва гнева (страстния принцип) и изпълва Адам с живот, който е всъщност нещо като внимание или будност. Полето, по което не растяло нищо в началото, защото нямало дъжд е "демона" или "гения", думата е садех като шадай, не знам как трябва да се изпише. И т.н.

А ти го разбираш, похвално.

 

Йехова като име се е появило по-късно, но не е важно. Той е Господ Елохим. Има едно интересно обяснение за "миризмата" и изпаренията какво представляват, донякъде, но то пък няма връзка с действителните жертвоприношения, не ги оправдава... те имат съвсем друго предназначение наистина и ако може пък някой да каже какъв им е смисъла, освен в умовете на буквалистите. Те са храна за луната. 

  Покажи скритото съдържание

Чувство: Обоняние


Усещането за миризма е най-духовното от всички сетива. На иврит думата за "миризма" (ריח) е сродна с думата "дух" (רוח). Мъдреците ни учат, че миризмата е единственото чувство, което "радва душата, а не тялото." Както бе отбелязано, на иврит, "душа" е пермутация (пренареждане на буквите, бел. на бълг. ред.) на Менаше.

Обонянието е единственото възприятие (от петте сетива), което не е участвало и по този начин не е било повредено или замърсено, в първичния грях на човека в Еденската градина. Това е чувството, което е спасило еврейския народ по времето на Мордехай и Естер, които се наричат Мор веХадас ("смирна и мирта", двата основни източника на аромат).

 


Освен това, изрично е посочено, че чувството на Машиах е обонянието. "И той ще възприема аромат, със страх от Б-г" - "той ще съди по миризмата" (а не с виждане или чуване. Ишая 11:3; Санедрин 93б). С чувството си за мирис (неговия "свети дух"), Машиах ще знае как да свърже всяка еврейска душа до Б-жествения й корен и по този начин да определи своето племе (клон) в Исраел.

 

Контролер: черва


Думата "черва" (דקין) произлиза от същия корен като думите означаващи "минута" (דקה) или "зърно" (דק). Това указва, за разделяне на отделни, рафинирани части.

В процеса на подготовката на тамян за Храма (съвършеният израз на възприятието на обонянието – службата в Храма), коенът ще повтаря (отново и отново) фраза, която използва думата "за мелене" (
הדק היטב, היטב הדק ), който също е сроден с думата за "черва."
 

Всички жертви в Храмовата служба са предназначени, за да произведат "приятни аромати" (ריח ניחוח) и да насладят Б-жественото чувство за аромат, което символизира Б-жественото „удоволетворение“ от службата на Неговите деца - Исраел, в частност, както и на творението като общо. Мъдреците тълкуват фразата "удоволствие от аромат" като "Аз съм удоволетворен, защото Аз говоря и волята ми се изпълнява." Това Б-жествено удовлетворение от човека и създанието е за пръв път показано на 28 Хешван, когато Ноах, предлага жертвата си на Б-г. Поради своето удовлетворение, Б-г се заклева на Ноах никога повече да не унищожава света с потоп. Както е изразено изрично в законите на Тора, мазнината на червата, когато се предлага на олтара прави "удоволетворителния" аромат за Б-г. Поради тази причина червата се разглеждат като контролиращи чувството за обоняние.

http://www.kabbalah.bg/www//index.php?option=com_content&task=view&id=202&Itemid=28 

 

 

 Изпаренията "миризмата" и обобщено въздухът, е състояние на земната материя, което е най-близо до етера - енергийната форма на земната материята. От етер е изградено енергийното тяло на човек, виталното тяло. Частта му, съставена от двата по-плътни етера осъществява асимилирането на храната (това което сме поели от околния свят, животни и растения) и превръщането й в енергия (тук връзката с червата). Двата по-ефирни етери са Душата. Господ Йехова (чието най-плътно материално тяло е било от етер, Той е от йерархията на Ангелите) може да възприема миризмата и е доволен, че човеците изпълняват нарежданията му и правят според предписанията му жертвоприношения в храма.

Какъв е смисълът на жертвоприношенията: Древните хора са били на етап от еволюцията когато "индивидуализацията" (зазиждане на Духа в материята на физическото тяло и прекъсване на връзката му с Бог) е била в процес на осъществяване и силно изразена и егоизмът е бил много силен. Затова е трябвало да жертват притежанията си по заповед на Господ. Сега ние трябва да се научим да жертваме себе си.

 

Редактирано от Гретел (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, valkiria1 написа:

 Ами хубаво беше да видиш преди да изчисляваш стойността на името на Йехова, което се различава от това което пишеш в горния си пост.

tetragrammaton.jpg?w=545

Това е със стойност 72. Иначе стойността на четирите букви си е 26.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, Shiniasu написа:

tetragrammaton.jpg?w=545

Това е със стойност 72. Иначе стойността на четирите букви си е 26.

 72 ми е много знаково число. В астрологията това е градусовото разстояние отговарящо на аспекта КВИНТИЛ: 360 градуса делено на 5. Квинтилът е благотворен аспект за творчество, има характера на Марс. Рядко се взима под внимание, за да действа трябва да е много точен: +/- 2 градуса. БИКВИНТИЛ е 144 градуса.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)
преди 3 часа, valkiria1 написа:

Не разбрах какво твърдиш  , Иехова - Елохим едно и също нещо ли е или са различни.

Аз твърдя ,че е две проявления на един и същи бог.

Оттам започнахме малко по-нагоре - че е един, а не много. Шиниасу написа "всеки Бог" е бил човек, аз отговорих, че няма такъв всеки Бог и че не може да са много и т.н.

И така и така сме тръгнали да делим проявленията, да ги направим три? Защо в Деня, в който Господ (Йехова) осъществи небето и земята да не си е родил и един син? Например Сина на Господ от 2 псалм, роден "в този ден".

преди 2 часа, Гретел написа:

Какъв е смисълът на жертвоприношенията: Древните хора са били на етап от еволюцията когато "индивидуализацията" (зазиждане на Духа в материята на физическото тяло и прекъсване на връзката му с Бог) е била в процес на осъществяване и силно изразена и егоизмът е бил много силен. Затова е трябвало да жертват притежанията си по заповед на Господ. Сега ние трябва да се научим да жертваме себе си.

Ми не знам, може да е въпрос на лично възприятие, но от къде на къде някога хората трябва да са били по-егоистични от сега, или да не са били способни да се жертват. Даже напротив, а по-лошото, което всеки малко или много забелязва е, че тенденцията е да ставаме все по-побъркани като общество. Не е състоятелно.

Ако пък идеалът за саможертва са атентаторите самоубийци, едва ли има още какво да се желае. 

Редактирано от witness (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, M.Николов написа:

Нали по-горе посочиха, че Йехова(Яхве), не е сътворил небето и земята.

Не е просто нещо Битие. Цялата Библия от кора до кора, от Битие до Апокалипсиса е скрита книга. Не бива да си въобразяваме, че можем да разберем току-така. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, witness написа:

или да не са били способни да се жертват

Битие 3

21. И направи Господ Бог на Адама и на жена му кожени дрехи, с които ги облече.

от тук тръгва жертвата!

преди 16 минути, witness написа:

Не бива да си въобразяваме, че можем да разберем току-така. 

първи разбраха най простите-овчарите,горе долу по същото време дойдоха и учените-мъдреците!

Първата вест за това велико събитие ангелите съобщили на смирените пастири, които недалече от Витлеем пазели в полето стадата си. Ненадейно те видели на небето чудна светлина, и ангел Божи им се явил в небесна слава. Бедните пастири се уплашили от чудното видение, но ангелът им казал:

"Не бойте се! Ето, благовестя ви голяма радост, която ще бъде за всички човеци! Защото днес ви се роди в града Давидов Спасител, Който е Христос Господ. И ето ви белег: ще намерите Младенец повит, лежащ в ясли" (Лука 2:10).

Щом ангелът произнесъл тия думи, изведнъж се появило множество небесни сили, които хвалели Господа и пеели:

"Слава във висините Богу, и на земята мир, между човеците благоволение!" (Лука 2:14)

Когато се прекратило чудесното явление, изумените и зарадвани пастири си казали един на друг: "Да идем до Витлеем и да видим случилото се там, за което ни възвести Господ!" Като дошли до пещерата, те намерили Младенеца, лежащ в ясли, поклонили Му се и след това разказали на всички за това, което видели.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Да жертваме себе си сега, какъв е смисълът:  еволюционният процес на индивидуализация, понастоящем е стигнал надира т.е. човек се е потопил в най-плътната материя (Библията, грехопадение, изгонване и пропадане на долния свят) и тръгва обратно нагоре. Физическото тяло (материята) е достигнало съвършенство и започва бавен процес на "одухотворяване" - дословно трябва да се разбира като превръщане на материята в енергия, превръщането на плътното тяло в етер, това е растеж на душата. Може още много да се каже, но ще спра до тук. Това жертваме, плътта за душа. Това е мистичният смисъл на жертвата навсякъде където е споменат в Библията.

А имаме и примера на нашия милостив Бог Христос.

 

преди 9 часа, witness написа:

Не е просто нещо Битие. Цялата Библия от кора до кора, от Битие до Апокалипсиса е скрита книга. Не бива да си въобразяваме, че можем да разберем току-така. 

 

И само да допълня, генерираме растеж на душата, колкото и да е странно, чрез служене. Като под "служене" се разбира всяка дейност извършена с цел подпомагане и в полза на хората и света, включва цялата ежедневна работа - ценна е. Не е ли Великият измил краката на учениците си и не е ли казал "нека най великият измежду нас да бъде слуга". Просто, много неща от БИблията трябва да се разбират буквално, просто е.

Редактирано от Гретел (преглед на промените)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 34 минути, glen написа:

първи разбраха най простите-овчарите,горе долу по същото време дойдоха и учените-мъдреците!

 

преди 22 минути, Гретел написа:

Не е ли Великият измил краката на учениците си и не е ли казал "нека най великият измежду нас да бъде слуга". Просто, много неща от БИблията трябва да се разбират буквалн, просто е.

Разбира се, не искам да представям библията само като четиво за някакъв елит. Изумителното в нея е, че има толкова много пластове и всъщност - най-явния, в евангелията например, съвсем не е най-прост. На някои им е нужно да се занимават с философия, кабала, гематрия и всякакви абракадабри, преди да разберат за какво е цялата работа, ако изобщо се стигне дотам. Но може би защото хората са различни и подстъпите са от всякакви страни. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Гретел написа:

много неща от БИблията трябва да се разбират буквалн

и духовно,това е най важно,ние сме кръстени в Светия Дух!иначе ще заприличаме на юдеите!

Иисус ни казва- Пазете се от фарисейския квас, който е лицемерие.”(Лука 12:1)

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, witness написа:

Оттам започнахме малко по-нагоре - че е един, а не много. Шиниасу написа "всеки Бог" е бил човек, аз отговорих, че няма такъв всеки Бог и че не може да са много и т.н.

И така и така сме тръгнали да делим проявленията, да ги направим три? Защо в Деня, в който Господ (Йехова) осъществи небето и земята да не си е родил и един син? Например Сина на Господ от 2 псалм, роден "в този ден".

Ми не знам, може да е въпрос на лично възприятие, но от къде на къде някога хората трябва да са били по-егоистични от сега, или да не са били способни да се жертват. Даже напротив, а по-лошото, което всеки малко или много забелязва е, че тенденцията е да ставаме все по-побъркани като общество. Не е състоятелно.

Ако пък идеалът за саможертва са атентаторите самоубийци, едва ли има още какво да се желае. 

 

Колкото до самоубийството, то е мого тежък грях и причинява жестоки страдания след смъртта, докато настъпи момента на естествената смърт. Страданията не могат да се избегнат дори ако човек се е самоубил за някаква добра кауза или да спаси друг човек.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, valkiria1 написа:

продължаваш да не разбираш ,че Исус отделя фарисеийския квас и фарисеите  от иудеите като цяло.

Толкова ли нямаш акъл да разбереш или наистина не разбираш какво четеш?

освободи се от буквализма,изхвърли талмудата,чети и разбирай,за твое добро е !

Иисус не предупреждава тогавашните фариеси,Той предупреждава бъдещите фарисеи, тоест нас! най-коварното и опасното, че фарисейският дух представлява квас.когато говори за царството Божие, Христос казва, че малко квас заквасва много тесто. квасът има това свойство да бъде само капчица, а да проникне навсякъде.фарисейският квас има свойството да отрови всичко, да го преобърне в противоположност.фарисейският квас е външна, фалшива праведност.фарисейският квас фалшифицира и подменя всичко – целият живот, дори царството Божие.разбирай какво четеш,ако не разбираш питай а не обвинявай!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 30 минути, valkiria1 написа:

продължаваш да не разбираш ,че Исус отделя фарисеийския квас и фарисеите  от иудеите като цяло.

Вие приехте ли учението на Исус?

Под вие да се разбира юдеите.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, valkiria1 написа:

значи вие християните сте бъдещите фарисеи за които предупреждава Исус ?

Да ти кажа ,ако разглеждаш от тази гледна точка нещата и до това докъде докарахте  тълкуването на БС   мисля ,че си прав и съм съгласна с теб!!

лека нощ, Глен 

Той ни учи и ни предупреждава да не станеме като теб!сещаш ли се!Той казва-пазете се!!!хубаво прочитай да не се повтарям и да правя форума в чат!!!

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 10 часа, valkiria1 написа:

Не. Смисълът на корбанотите е съвсем друг. 

Какъв е смисълът на ритуалните убийства на животни?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, witness написа:

Какъв е смисълът на ритуалните убийства на животни?

Много е странно. От една страна, през онези далечни времена, когато Духът не е бил толкова плътно затворен във физическото тяло, хората са контактували с боговете до известна степен. Когато са горили ритуално животни (само тетета, овни и козли, или гълъби) божеството е идвало привлечено от миризмата, може това да е причината. Божеството трябва да е било от йерархията на Ангелите (вълната на живот Ангели с която сме живели заедно преди еони на друга планета - те хора, ние животни). Някак си го обясняват с това, че "храната задържала душата в тялото" т.е. ако не ядеш умираш и душата напуска тялото. В този смисъл божеството е духа, а хората са плътта, с жертвоприношенията са задържали божеството при себе си. 

От друга страна през онези далечни времена най-ценното притежание на хората е било храната, божеството изисквало да се научат да жертват най-ценното си притежание. Така им се опрощавали грехове. И то по два пъти на ден са принасяли жертви, как е възможно да са убивали толкова много животни? Понякога и хляб са принасяли. Може би пък, причината е била много прозаична - да хранят жреците. 

За принасянето на хляб, безквасен и с мая, там обяснението е свързано с "растежа на душа".

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 1 час, Гретел написа:

Може би пък, причината е била много прозаична - да хранят жреците. 

E, с това няма как да не се съглася, и те трябва да ядат. Древногръцките поети на майтап и на истина влагат жалби в устата на боговете как им давали само черва, мас и кожи, пък свещенослужителите обирали мръвките. 

преди 1 час, Гретел написа:

Когато са горили ритуално животни (само тетета, овни и козли, или гълъби)

Имало е и човешки жертвоприношения, откривани са много кости предимно на деца. От древността, в античния период, късната Римска империя до средновековна Европа. За доколумбовия нов свят да не говорим. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Прекалено подозрително е, че 100% от религиозните закони са в удобство на църквата и най-вече висшите и служители. За енориашите остават обещанията за отплата в отвъдното.

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 31 минути, zemonti написа:

Прекалено подозрително е, че 100% от религиозните закони са в удобство на църквата и най-вече висшите и служители. За енориашите остават обещанията за отплата в отвъдното.

А... за кой век и коя държава говорите?

И за кои религиозни закони. 

Понеже тук последно се разправяхме за езическия свят, макар човешката природа да се променя трудно и бавно. Вероятно не напълно по наша заслуга или вина, но това е друг въпрос. 

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, witness написа:

А... за кой век и коя държава говорите?

Сякаш има век и държава за която това не се отнася?

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Добавете отговор

Можете да публикувате отговор сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате регистрация, влезте в профила си за да публикувате от него.

Гост
Напишете отговор в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Разрешени са само 75 емотикони.

×   Съдържанието от линка беше вградено автоматично.   Премахни съдържанието и покажи само линк

×   Съдържанието, което сте написали преди беше възстановено..   Изтрий всичко

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Добави ново...